RetroArch (PC)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Οπότε νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι άσχετα του πόσο κοντά ή μακριά είναι σε σχέση με μία πραγματική CRT, οι shaders κάνουν πολύ σημαντική δουλειά και καλύπτουν έστω τα βασικά. Συμφωνούμε ότι είναι καλύτεροι από το να είχαμε τετραγωνισμένα raw pixels στην LCD ή το απλό bilinrar filtering που είχαμε σαν μέση λύση για πολύ καιρό.
 
Οπότε νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι άσχετα του πόσο κοντά ή μακριά είναι σε σχέση με μία πραγματική CRT, οι shaders κάνουν πολύ σημαντική δουλειά και καλύπτουν έστω τα βασικά. Συμφωνούμε ότι είναι καλύτεροι από το να είχαμε τετραγωνισμένα raw pixels στην LCD ή το απλό bilinrar filtering που είχαμε σαν μέση λύση για πολύ καιρό.
Ε ναι αυτο εννοειται και τυχεροι ημασταν που στα 00ς ειχαμε και το bilinear filtering για LCD.Tωρα ευτυχως για τις νεες οθονες για πιο ρεαλιστικη 90ς εικονα δεν χρειαζεται η θολουρα του bilinear filtering αφου φτασαμε στο σημειο που οι retro shaders μπορουν να δωσουν μια αξιολογη CRT εμπειρια του aperture grille και shadow mask που ειναι κατα πολυ καλυτερη επιλογη απο την θολουρα του bilinear filtering.

Imgema πολυ καλος στην λεπτομερεια μου φανηκε εκαι αυτος εδω ο shader για retroarch οσον αφορα την αποδοση των CRT trinitron τηλεορασεων με την μασκα aperture grille.

 
To θέμα για μένα είναι να αποφύγεις αυτό:

Προβολή συνημμένου 268749


Και να πετύχεις έστω αυτό:

Προβολή συνημμένου 268750

Και ας μην είναι τα scanlines 100% ίδια με την CRT του καθένα. Το θέμα είναι το filtering/blending. Αυτή είναι η απεικόνιση που ο developer ήθελε να πετύχει όταν έφτιαχνε τα γραφικά. Αυτός μπορεί να έβλεπε ένα μάτσο τετράγωνα pixels αλλά ήξερε ότι στην CRT TV θα είχες το αποτέλεσμα της κάτω φωτογραφίας. Δηλαδή στρογγυλεμένα γραφικά και μείξη χρωμάτων και όχι τετράγωνα pixels.

Μπορεί σε μία μικρούλα LCD οθόνη απο πολύ μακριά να μην φαίνεται η διαφορά, σε κάθε άλλη περίπτωση όμως κάνει μπαμ. Μπορεί να μην συμφωνούν όλοι με αυτό και ειδικά όσοι μεγάλωσαν με DOS παιχνίδια σε PC monitors, όπου εκεί μπορεί να έβλεπαν κοφτερά pixels. Oμως οι κονσολάδες αυτό βλέπαμε. Composite και RF είχαμε, ελάχιστοι είχαν RGB ή οτιδήποτε άλλο. Και οι devs το ήξεραν αυτό και έφτιαχναν τα γραφικά αναλόγως, έχοντας υπόψιν ότι το color blending/dithering μπορει να βγάλει στην τηλεόραση εξτρά αποχρώσεις και fake transparencies.

Ας είναι λοιπόν τα γραφικά σωστά και ολα τα άλλα ειναι λεπτομέρειες για μένα.
Επειδή το κινητό δεν την αποτύπωσε σωστά, αύξησα παραπάνω τη θερμοκρασία στο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας. Θα έλεγα οι οθόνες CRT ενα κράμα μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής εικόνας στις χαμηλές αναλύσεις. Το καλό με αυτές είναι πως μπορείς να εφαρμόσεις όποιο συνδυασμό ανάλυσης θες χωρίς επιπλέον εξοπλισμό
 

Συνημμένα

  • donley.jpg
    donley.jpg
    55,4 KB · Προβολές: 9
Επειδή το κινητό δεν την αποτύπωσε σωστά, αύξησα παραπάνω τη θερμοκρασία στο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας. Θα έλεγα οι οθόνες CRT ενα κράμα μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής εικόνας στις χαμηλές αναλύσεις. Το καλό με αυτές είναι πως μπορείς να εφαρμόσεις όποιο συνδυασμό ανάλυσης θες χωρίς επιπλέον εξοπλισμό

Παντως φαινεται πολυ ωραιο το αποτελσμα με αυτη την αναλυση στο donkey kong country. :thumbup:
 
δοκίμασα το Dolphin στο retroarch αλλά δυστυχώς υπάρχει πολύ έντονο τρεμοπαιγμα και παραμόρφωση στην οθόνη με ρύθμιση crt 120 hz ενεργοποιημενη σε σημείο που να μην παίζεται το παιχνίδι. Απενεργοποιησα το progressive scan & pal60hz αλλα χωρίς διαφορά. Το flycast μέσω retroarch αντίθετα δεν βγάζει τέτοιο θέμα σε αυτή τη ρύθμιση, αν και στην αρχή κάτι κανει με την οθόνη για να τη σταθεροποιησει.
Μάλλον πρέπει να την απενεργοποιηω κάθε φορά αλλά καλύτερα να ανοίγω το κανονικό Dolphin που δεν είχε τέτοια θέματα.

Παρατήρησα πάντως πως και το flycast είτε retroarch είτε κανονικό, βάζει αυτόματα φίλτρα εξομάλυνσης στα 2d pixel παιχνίδια. Ενώ θυμάμαι πως όταν είχα συνδέσει το Dreamcast μέσω vga, τα 2d παιχνίδια ήταν πιξελαρισμενα χωρίς φίλτρα. Το κανονικό flycast έχει επίσης επιλογή για οθόνες 120 hz και άνω για πιο ομαλό συγχρονισμό
 
Δυο απο τους shaders που εχω γραψει ο ιδιος σε GLSL/Slang. Πανω ο crt-consumer και κατω ο crt-cyclon. Εχω γινει εξπερ πλεον μετα απο 2 χρονια που το δουλευω σαν χομπι. Και χρωματα PAL και οτι θες στον Hatari να τρεχει Rainbow Islands, linux, λαπτοπαρα με GTX 1060, διπλα εχω μια 20αρα CRT με curvature και τσεκαρω χρωματα κλπ για πιστοτητα :p
Ο πρωτος εξομειωνει μια φτηνη τηλεοραση με σημα composite και ο δευτερος τον ηθελα κοντα σε 1084-S

Μιλαμε για rabbit hole τωρα αλλα οταν επιτελους καταφερνεις αυτο που ηθελες το συναισθημα ειναι απιστευτο σαν να ανεβηκες στο εβερεστ

Rainbow-Islands-Europe-231111-170838.png


Rainbow-Islands-Europe-231111-170803.png
 
δοκίμασα το Dolphin στο retroarch αλλά δυστυχώς υπάρχει πολύ έντονο τρεμοπαιγμα και παραμόρφωση στην οθόνη με ρύθμιση crt 120 hz ενεργοποιημενη σε σημείο που να μην παίζεται το παιχνίδι. Απενεργοποιησα το progressive scan & pal60hz αλλα χωρίς διαφορά. Το flycast μέσω retroarch αντίθετα δεν βγάζει τέτοιο θέμα σε αυτή τη ρύθμιση, αν και στην αρχή κάτι κανει με την οθόνη για να τη σταθεροποιησει.
Μάλλον πρέπει να την απενεργοποιηω κάθε φορά αλλά καλύτερα να ανοίγω το κανονικό Dolphin που δεν είχε τέτοια θέματα.

Παρατήρησα πάντως πως και το flycast είτε retroarch είτε κανονικό, βάζει αυτόματα φίλτρα εξομάλυνσης στα 2d pixel παιχνίδια. Ενώ θυμάμαι πως όταν είχα συνδέσει το Dreamcast μέσω vga, τα 2d παιχνίδια ήταν πιξελαρισμενα χωρίς φίλτρα. Το κανονικό flycast έχει επίσης επιλογή για οθόνες 120 hz και άνω για πιο ομαλό συγχρονισμό

Βασικά δεν έχω καταλάβει το setup σου. Βαζεις shaders σε CRT PC monitor ή κάτι τέτοιο?

To τρεμόπαιγμα το διορθώνεις με τα interlacing parameters, αν σε αφήνει να τα πειράξεις ο συγκεκριμένος shader που χρησιμοποιείς. Θεωρώ ότι ο Guest Advanced shader έχει το καλύτερο αποτέλεσμα για scanlines χωρίς τρεμόπαιγμα σε πολλές αναλύσεις.


Το μόνο που με χαλάει είναι το πιξέλιασμα γύρω από το score/text. Νομίζω τα edges θα έπρεπε να είναι λίγο πιο θολά και όχι τόσο "άγρια". Οπως στις φωτογραφίες του @petran79 στην προηγούμενη σελίδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βασικά δεν έχω καταλάβει το setup σου. Βαζεις shaders σε CRT PC monitor ή κάτι τέτοιο?

To τρεμόπαιγμα το διορθώνεις με τα interlacing parameters, αν σε αφήνει να τα πειράξεις ο συγκεκριμένος shader που χρησιμοποιείς. Θεωρώ ότι ο Guest Advanced shader έχει το καλύτερο αποτέλεσμα για scanlines χωρίς τρεμόπαιγμα σε πολλές αναλύσεις.



Το μόνο που με χαλάει είναι το πιξέλιασμα γύρω από το score/text. Νομίζω τα edges θα έπρεπε να είναι λίγο πιο θολά και όχι τόσο "άγρια". Οπως στις φωτογραφίες του @petran79 στην προηγούμενη σελίδα.
Πρέπει να έχει παραμορφώσει λίγο την εικονα η σελίδα που τις ανέβασα κάνε και μια δοκιμή ο ίδιος να δεις πως φαίνονται. Καλύτερα glsl που τα κάνω συχνά update
 
Βασικά δεν έχω καταλάβει το setup σου. Βαζεις shaders σε CRT PC monitor ή κάτι τέτοιο?

To τρεμόπαιγμα το διορθώνεις με τα interlacing parameters, αν σε αφήνει να τα πειράξεις ο συγκεκριμένος shader που χρησιμοποιείς. Θεωρώ ότι ο Guest Advanced shader έχει το καλύτερο αποτέλεσμα για scanlines χωρίς τρεμόπαιγμα σε πολλές αναλύσεις.
Περισσότερο black flashing είναι. όχι χωρίς κανένα shader. Tελικά διάβασα πως φταίει το Vulkan. Στο Opengl δεν έχει θέμα
 
Να πω καποια πραγματα για τους shaders οπως ηταν πριν 2-3 χρονια. Χωριζονταν σε κατηγοριες ειχαμε crt-geom που εχει ενα mask και 1 φιλτρο (lanczos2) αρκετα βαρυς δηλαδη σε integrated καρτες επαιζε-δεν επαιζε. Μετα crt-aperture ξανα 1 mask 1 φιλτρο σχεδον το ιδιο βαρυς. Crt-easymode-halation πιο πολλες παραμετροι, πιο ελαφρυς, πιο πολλα mask αλλα στο τελος μαλλον χειροτερη εικονα απο geom. crt-guest.r-dr.venom, απειρες παραμετροι, απειρα mask, αλλα ακομα πιο βαρυς απο geom δηλαδη ηθελες μια μεση καρτα nvidia για να παιξει ικανοποιητικα, σε κινητα δεν επαιζε καν. Διαφοροι-αδιαφοροι shaders (grits κλπ)
Οι ελαφρεις crt-pi και zfast-crt με ελαχιστες παραμετρους καλουτσικη εικονα και ετρεχαν γρηγορα. Οποτε μετα απο διαφορες παρατηρησεις στο φορουμ οτι δεν παιζει καλα πχ σε κινητα, δεν βγαζει σωστες scanlines κλπ αποφασισα να κατσω να γραψω εγω ο ιδιος αφου ηξερα λιγο C και η GLSL/SLANG εχουν τελος παντων την ιδια συνταξη. Οποτε μετα απο 2 χρονια εγραψα

  • crt-geom-mini
  • crt-consumer
  • crt-beam
  • ntsc-simple/hd
  • ntsc-cwgw-tm
  • εκανα port crt-1tap σε GLSL
  • port GLSL τα spline16-fast, catmull-rom-fast, lanczos2/3/4
  • zfast-crt-composite
  • crt-sines
  • Amiga_a520 (φακελο PAL)
  • simple_color_controls
  • color_profiler
  • crt-cyclon
  • εκανα port to ntsc-ompuco
  • simple-dither
  • chromaticity
  • ossc
  • εκανα port res-independent-scanlines
  • fake-crt-geom / potato
Και αλλα πχ εφτιαξα τα mask σε zfast-crt που δεν δουλευαν, το mask στο crt-cgwg-fast κλπ κλπ κλπ

Τωρα σκεφτομαι να γραψω ενα, επειδη παιζω σε crt με καλωδιο vga to scart απο το PC κατι σαν service menu δηλαδη να πηγαινεις την εικονα δεξια αριστερα πανω κατω, ζουμ, pincushion κλπ τον εχω γραψει δηλαδη αλλα πρεπει να τον τεσταρω στην TV :ylsuper:
 
To Dreamcast με vga καλωδιο θυμαμαι αν και η ποιοτητα στα τρισδιαστατα ήταν εξαιρετική, ωστόσο είχε χάλια εικόνα στα δισδιάστατα παιχνίδια και τα έδειχνε πιξελαρισμένα, διπλοσκαναρισμενα και χωρίς φίλτρα. Ευτυχώς εδω διορθώνεται

img_20231111_22415670fpl.jpg

img_20231111_224019fhft6.jpg
 
To Dreamcast με vga καλωδιο θυμαμαι αν και η ποιοτητα στα τρισδιαστατα ήταν εξαιρετική, ωστόσο είχε χάλια εικόνα στα δισδιάστατα παιχνίδια και τα έδειχνε πιξελαρισμένα, διπλοσκαναρισμενα και χωρίς φίλτρα. Ευτυχώς εδω διορθώνεται

img_20231111_22415670fpl.jpg

img_20231111_224019fhft6.jpg
Το Dreamcast είναι 480i, αν το βάλεις σε vga είναι 480p, δηλαδή εικόνα όπως ένα PC με πολύ λεπτές scanlines. Σε 2d games όπως αυτό η ανάλυση του παιχνιδιού παραμένει 320x240 και φαίνεται χάλια σαν να παίζεις σε emulator. Vga είναι καλο μόνο αν η ανάλυση του παιχνιδιού είναι ίδια.
 
Το Dreamcast είναι 480i, αν το βάλεις σε vga είναι 480p, δηλαδή εικόνα όπως ένα PC με πολύ λεπτές scanlines. Σε 2d games όπως αυτό η ανάλυση του παιχνιδιού παραμένει 320x240 και φαίνεται χάλια σαν να παίζεις σε emulator. Vga είναι καλο μόνο αν η ανάλυση του παιχνιδιού είναι ίδια.
έπρεπε τότε να πάρω ειδικό αντάπτορα που να αλλάζεΙ το σήμα ανάλογα με το παιχνίδι αλλά για τόσα λίγα παιχνίδια σε αυτή τη χαμηλή ανάλυση βολεύτηκα με αυτό.
 
έπρεπε τότε να πάρω ειδικό αντάπτορα που να αλλάζεΙ το σήμα ανάλογα με το παιχνίδι αλλά για τόσα λίγα παιχνίδια σε αυτή τη χαμηλή ανάλυση βολεύτηκα με αυτό.
Ακόμα και emulators θυμάμαι στο Dreamcast έτρεχαν σε 480i κάποιοι τουλάχιστον. Δεν θυμάμαι καλα κιόλας πάνε πάνω από 10 χρόνια που είχα Dreamcast.
 
Σε αντιθεση με τις crt tv σε pc crt monitor λογικο να ειχε πιξελιασμενα τα 2d του Dreamcast που ηταν σε χαμηλη αναλυση και το μονο μειονεκτημα ηταν αυτο.Οι καλες crt tv με rgb scart εχουν απιστευτο αποτελεσμα στο Dreamcast και δεν χρειαζονται και κατι αλλο μιας και το αποτελεσμα ειναι το τελειο στην αναλυση 480i για 2d και 3d.

Διαβαζα και γελουσα αρκετα πιο παλια οταν διαβαζα πως τα 480i δεν κανουν ουτε στις crt tv και το ενα και το αλλο και η προταση μου για αυτους ειναι μονο μια.

Αγορα συγχρονης ποιοτικης oled και εννοειται Dreamcast μονο σε 4κ + βελτιωσεις μεσω ειδικου ανταπτορα μιας και αυτη ειναι η εικονα που θελουν να δουν.Οπως ειχα ξαναγραψει εξαρταται τι θελει ο καθενας.
 
Σε αντιθεση με τις crt tv σε pc crt monitor λογικο να ειχε πιξελιασμενα τα 2d του Dreamcast που ηταν σε χαμηλη αναλυση και το μονο μειονεκτημα ηταν αυτο.Οι καλες crt tv με rgb scart εχουν απιστευτο αποτελεσμα στο Dreamcast και δεν χρειαζονται και κατι αλλο μιας και το αποτελεσμα ειναι το τελειο στην αναλυση 480i για 2d και 3d.

Διαβαζα και γελουσα αρκετα πιο παλια οταν διαβαζα πως τα 480i δεν κανουν ουτε στις crt tv και το ενα και το αλλο και η προταση μου για αυτους ειναι μονο μια.

Αγορα συγχρονης ποιοτικης oled και εννοειται Dreamcast μονο σε 4κ + βελτιωσεις μεσω ειδικου ανταπτορα μιας και αυτη ειναι η εικονα που θελουν να δουν.Οπως ειχα ξαναγραψει εξαρταται τι θελει ο καθενας.
τότε το είχα συνδέσει σε τηλεόραση LCD που είχε και είσοδο vga και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Θυμάμαι είχα παραγγείλει και scart αρχικά αλλά ηταν ελαττώματικο και μου έδειχνε ολόμαυρη οθόνη με αμυδρά ίχνη της εικόνας του μενού.
είχε και είσοδο component η τηλεόραση εκείνη αλλά δεν το δοκίμασα να παραγγείλω αντάπτορα.
 
τότε το είχα συνδέσει σε τηλεόραση LCD που είχε και είσοδο vga και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Θυμάμαι είχα παραγγείλει και scart αρχικά αλλά ηταν ελαττώματικο και μου έδειχνε ολόμαυρη οθόνη με αμυδρά ίχνη της εικόνας του μενού.
είχε και είσοδο component η τηλεόραση εκείνη αλλά δεν το δοκίμασα να παραγγείλω αντάπτορα.
Nαι το αποτελεσμα λογικα παρομοιο θα ειναι σε οθονες υψηλης αναλυσης vga crt και lcd εκτος τις δαφορες στην αποδοση των χρωματων.

Με το scart rgb πολλοι την ειχαν πατησει ετσι οχι γιατι ειχε προβλημα το scart rgb εκτος εξαιρεσεων αλλα γιατι εβαζαν το scart σε θυρα scart που δεν ειχε υποστιριξη για το σημα rgb του Dremcast.Σε lcd τηλεοραση παλια που ειχα δοκιμασει δουλευε αλλα μπορει να ειχαν βγει και καποιες lcd χωρις αυτη την θποστηριξη.

Kαι στις CRT τηλεορασεις ακριβως το ιδιο γινεται.Αν πχ εχει 2 υποδοχες scart και βαλεις το rgb scart τρου Dreamcast στην λαθος υποδοχη θα εχεις μαυρη εικονα με αμυδρα ιχνη εικονας.Αν ομως αλλαξεις με την αλλη υποδογη θα ειναι ολα τελεια.
 
Nαι το αποτελεσμα λογικα παρομοιο θα ειναι σε οθονες υψηλης αναλυσης vga crt και lcd εκτος τις δαφορες στην αποδοση των χρωματων.

Με το scart rgb πολλοι την ειχαν πατησει ετσι οχι γιατι ειχε προβλημα το scart rgb εκτος εξαιρεσεων αλλα γιατι εβαζαν το scart σε θυρα scart που δεν ειχε υποστιριξη για το σημα rgb του Dremcast.Σε lcd τηλεοραση παλια που ειχα δοκιμασει δουλευε αλλα μπορει να ειχαν βγει και καποιες lcd χωρις αυτη την θποστηριξη.

Kαι στις CRT τηλεορασεις ακριβως το ιδιο γινεται.Αν πχ εχει 2 υποδοχες scart και βαλεις το rgb scart τρου Dreamcast στην λαθος υποδοχη θα εχεις μαυρη εικονα με αμυδρα ιχνη εικονας.Αν ομως αλλαξεις με την αλλη υποδογη θα ειναι ολα τελεια.
Θυμάμαι είχε δύο υποδοχές scart αλλά πάλι τα ίδια. Ήταν μια Blaupunkt 37" που την είχαμε από αρχές 90 και μάλιστα υποστήριζε pal/ntsc/secam.
Ηταν ο καημός μου να παίξω nes σε αυτή την τηλεόραση αλλά ήταν στο σαλόνι.
την είχα δοκιμάσει και σε άλλη τηλεόραση Grundig, μοντέλο αρχές 2000, 21" και εκεί τζίφος
Και όταν αργότερα δοκίμασα σε μια Samsung b2230hd πάλι τα ίδια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Θυμάμαι είχε δύο υποδοχές scart αλλά πάλι τα ίδια. Ήταν μια Blaupunkt 37" που την είχαμε από αρχές 90 και μάλιστα υποστήριζε pal/ntsc/secam.
Ηταν ο καημός μου να παίξω nes σε αυτή την τηλεόραση αλλά ήταν στο σαλόνι.
την είχα δοκιμάσει και σε άλλη τηλεόραση Grundig, μοντέλο αρχές 2000, 21" και εκεί τζίφος
Και όταν αργότερα δοκίμασα σε μια Samsung b2230hd πάλι τα ίδια.
Οποτε μετα λογικα θα πρεπει να ειχε καποιο θεμα το συγκεκριμενο scart.

Το δικο πχ μου σε οποια τηλεοραση με υποδοχη scart το εχω δοκιμασει απο το 2000 μεχρι και σημερα δουλεψε σε ολες αψογα ειτε lcd ειτε crt.
Mου επαιζε αψογα σε pal σημα ακομη και σε πολυ παλιες crt τηλεορασεις που δεν υποστηριζαν ουτε ntsc εγχρωμο σημα οπως πχ σε μια crt tv philips των 90ς που ειχα στο δωματιο το 2000 και εννοειται δειχνει εγχρωμα στις τηλεορασεις υποστηριζουν ntsc.
 
Πίσω
Μπλουζα