Imgema
Alien RetroDatabase
- Joined
- 4 Ιουν 2009
- Μηνύματα
- 5.375
- Αντιδράσεις
- 1.421
Πόσους shaders έχεις δοκιμάσει στο RetroArch? Και πόσους από αυτούς έχεις πειράξει ο ίδιος για να τους φέρεις εκεί που πρέπει?Δυστυχώς πλέον το ρίξαν στα shaders για αντιστάθμιση, που είναι χειρότερο, σα πασάλειμα
Εχω πρόσβαση σε κάθε είδος CRT (Monitor, TV, Arcade RGB) και τα συγκρίνω συνέχεια. Μπορώ να πω πως οι σωστοί shaders, με μια μικρή παραμετροποίηση, είναι τόσο κοντά που αν έκανα zoom και πόσταρα δύο εικόνες με την λεπτομέρεια, δεν θα μπορούσε κανείς με σιγουριά να πει ποια εικόνα είναι ο shader και ποια η πραγματική οθόνη.
Η διαφορά δεν είναι στον shader VS real scanlines αλλά στην λάμψη και την κίνηση.
Η λάμψη της CRT είναι διαφορετική γιατί οι LCDs κλπ δεν λάμπουν το ίδιο. Αυτό έχω ακούσει ότι διορθώνεται με το HDR και υπάρχουν κάποιοι shaders που είναι για αυτήν την δουλειά, αλλά με το HDR δεν τα πάω καλά και δεν το έχω τεστάρει ποτέ ο ίδιος.
Η κίνηση είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη διαφορά. Απλά, στα 60hz (περίπου) που τρέχουν όλα αυτά τα παλιά games, oι LCDs είναι μία θολούρα ενώ οι CRT είναι κρύσταλλο. Και αυτό διορθώνεται αλλά θες την κατάλληλη οθόνη για να το κάνεις. Τουλάχιστον έτσι διαβάζω γιατί προσωπικά δεν έχω δει ποτέ μια τέτοια οθόνη από κοντά.
Συμφωνώ λοιπόν ότι η πραγματική CRT είναι καλύτερη. Αλλά όχι ότι οι shaders δεν τις έχουν φτάσει στο θέμα scanlines, color blending, λεπτομέρεια κλπ. Δηλαδή οι shaders αυτοί καθε αυτοί είναι μια χαρά, το πρόβλημα είναι οι τεχνολογία των LCDs. Aν βάλεις αυτούς τους shaders σε ένα HD PC monitor πχ διορθώνεις τα θέματα που ανέφερα.
Τέλος να πω πως έχω ασχοληθεί μόνο με κονσόλες/arcade οπότε μονο για αυτά μπορώ να εκφέρω άποψη. Δεν έχω ασχοληθεί με παλιά PC games σε EGA, VGA, κλπ.