RetroArch (PC)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δυστυχώς πλέον το ρίξαν στα shaders για αντιστάθμιση, που είναι χειρότερο, σα πασάλειμα
Πόσους shaders έχεις δοκιμάσει στο RetroArch? Και πόσους από αυτούς έχεις πειράξει ο ίδιος για να τους φέρεις εκεί που πρέπει?

Εχω πρόσβαση σε κάθε είδος CRT (Monitor, TV, Arcade RGB) και τα συγκρίνω συνέχεια. Μπορώ να πω πως οι σωστοί shaders, με μια μικρή παραμετροποίηση, είναι τόσο κοντά που αν έκανα zoom και πόσταρα δύο εικόνες με την λεπτομέρεια, δεν θα μπορούσε κανείς με σιγουριά να πει ποια εικόνα είναι ο shader και ποια η πραγματική οθόνη.

Η διαφορά δεν είναι στον shader VS real scanlines αλλά στην λάμψη και την κίνηση.

Η λάμψη της CRT είναι διαφορετική γιατί οι LCDs κλπ δεν λάμπουν το ίδιο. Αυτό έχω ακούσει ότι διορθώνεται με το HDR και υπάρχουν κάποιοι shaders που είναι για αυτήν την δουλειά, αλλά με το HDR δεν τα πάω καλά και δεν το έχω τεστάρει ποτέ ο ίδιος.

Η κίνηση είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη διαφορά. Απλά, στα 60hz (περίπου) που τρέχουν όλα αυτά τα παλιά games, oι LCDs είναι μία θολούρα ενώ οι CRT είναι κρύσταλλο. Και αυτό διορθώνεται αλλά θες την κατάλληλη οθόνη για να το κάνεις. Τουλάχιστον έτσι διαβάζω γιατί προσωπικά δεν έχω δει ποτέ μια τέτοια οθόνη από κοντά.

Συμφωνώ λοιπόν ότι η πραγματική CRT είναι καλύτερη. Αλλά όχι ότι οι shaders δεν τις έχουν φτάσει στο θέμα scanlines, color blending, λεπτομέρεια κλπ. Δηλαδή οι shaders αυτοί καθε αυτοί είναι μια χαρά, το πρόβλημα είναι οι τεχνολογία των LCDs. Aν βάλεις αυτούς τους shaders σε ένα HD PC monitor πχ διορθώνεις τα θέματα που ανέφερα.

Τέλος να πω πως έχω ασχοληθεί μόνο με κονσόλες/arcade οπότε μονο για αυτά μπορώ να εκφέρω άποψη. Δεν έχω ασχοληθεί με παλιά PC games σε EGA, VGA, κλπ.
 
επειδή η πλειοψηφία δεν ασχολείται με αυθεντικη αναπαραγωγή ρετρό ή έχει ξεχάσει πως είναι οι παλιές οθόνες, θεωρούνται τα shaders μια καλή λύση

Γιατί από τότε που επικράτησαν οι οθόνες LCD/TFT τα παλιά παιχνίδια χωρίς shaders φαίνονταν όντως χάλια.

Αλλα τώρα που είδα πως είναι η εικόνα των παλιών παιχνιδιών για υπολογιστή σε κανονική παλιά οθόνη, ποσο μάλλον που θεωρείται ένα μέτριο μοντέλο, δεν μπορώ να γυρίσω στα shaders.

Βέβαια άλλο τα παιχνίδια για υπολογιστή vga και άλλο αυτά για κονσόλες και arcades ή άλλους υπολογιστές.

Η κάθε οθόνη, ψηφιακή ή αναλογική είχε και διαφορετική απεικόνιση και τα παιχνίδια φτιάχτηκαν ειδικά για αυτή.

Αλλα θεωρώ τις οθόνες crt για υπολογιστή τις καλύτερες από άποψη ισορροπίας για έγχρωμη εξομοιωση διαφορετικων συστημάτων
Αυτο ακριβως.Ο ιδιος ο κριτης ειναι τα ματια μας και ειδικα στα παλια παιχνιδια η μικρολεπτομερεια ειναι που κανει την διαφορα αλλα κανει ομως μεγαλη την διαφορα στο θεμα της διασκεδασης.

Ο καθενας εχει ξεχωριστες απαιτησεις στο retro gaming και η γνωμη μου ειναι να παιζετε σε οποια οθονη διασκεδαζετε περισσοτερο.Τα video games ειναι διασκεδαση.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πόσους shaders έχεις δοκιμάσει στο RetroArch? Και πόσους από αυτούς έχεις πειράξει ο ίδιος για να τους φέρεις εκεί που πρέπει?

Εχω πρόσβαση σε κάθε είδος CRT (Monitor, TV, Arcade RGB) και τα συγκρίνω συνέχεια. Μπορώ να πω πως οι σωστοί shaders, με μια μικρή παραμετροποίηση, είναι τόσο κοντά που αν έκανα zoom και πόσταρα δύο εικόνες με την λεπτομέρεια, δεν θα μπορούσε κανείς με σιγουριά να πει ποια εικόνα είναι ο shader και ποια η πραγματική οθόνη.

Η διαφορά δεν είναι στον shader VS real scanlines αλλά στην λάμψη και την κίνηση.

Η λάμψη της CRT είναι διαφορετική γιατί οι LCDs κλπ δεν λάμπουν το ίδιο. Αυτό έχω ακούσει ότι διορθώνεται με το HDR και υπάρχουν κάποιοι shaders που είναι για αυτήν την δουλειά, αλλά με το HDR δεν τα πάω καλά και δεν το έχω τεστάρει ποτέ ο ίδιος.

Η κίνηση είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη διαφορά. Απλά, στα 60hz (περίπου) που τρέχουν όλα αυτά τα παλιά games, oι LCDs είναι μία θολούρα ενώ οι CRT είναι κρύσταλλο. Και αυτό διορθώνεται αλλά θες την κατάλληλη οθόνη για να το κάνεις. Τουλάχιστον έτσι διαβάζω γιατί προσωπικά δεν έχω δει ποτέ μια τέτοια οθόνη από κοντά.

Συμφωνώ λοιπόν ότι η πραγματική CRT είναι καλύτερη. Αλλά όχι ότι οι shaders δεν τις έχουν φτάσει στο θέμα scanlines, color blending, λεπτομέρεια κλπ. Δηλαδή οι shaders αυτοί καθε αυτοί είναι μια χαρά, το πρόβλημα είναι οι τεχνολογία των LCDs. Aν βάλεις αυτούς τους shaders σε ένα HD PC monitor πχ διορθώνεις τα θέματα που ανέφερα.

Τέλος να πω πως έχω ασχοληθεί μόνο με κονσόλες/arcade οπότε μονο για αυτά μπορώ να εκφέρω άποψη. Δεν έχω ασχοληθεί με παλιά PC games σε EGA, VGA, κλπ.


I guess we need to agree to disagree. In my opinion, VGA monitors looks fantastic, but they look like monitors. CRT TV's look fantastic, but they look like TV's. They each have a unique look. If you want it to look right, it needs to be on the right corresponding display. TV's are much "brighter" because they are meant to be viewed from across the room. They also have much more bloom to them. Monitors look much sharper, less "bright" and much less bloom. TV's can get away with being 36" like I have and display 320x200 content and have it look good because it has the characteristics of a TV. A 36" monitor (if they made one that big) running 320x200 would look totally blocky when displaying the same pixels. As soon as you add filters to make it look authentic, you are getting away from the whole point of using a CRT to begin with. You are now adding potential lag and faking the look. It looks pretty convincing, but it is uniformly fake throughout the picture and still doesn't have the brightness and bloom that a CRT TV has. Comparing a VGA monitor to a PVM is like comparing apples to apples. They are nearly the same thing, except the PVM can accept 15KHz signals. Even with 15KHz signals, the PVM still looks more like a monitor than a TV. The picture is cleaner are cripser. This is good for computers, and less good for consoles. This is my opinion.


Πάνω κάτω συμφωνώ με αυτό.

Σε σχέση με τις crt τηλεοράσεις οι οθόνες crt έχουν μεγαλύτερη οξύτητα αλλά λιγότερη λάμψη και bloom. Ένας λόγος που όσο μεγαλύτερη είναι η οθόνη τόσο πιο χάλια το αποτέλεσμα σε χαμηλές αναλύσεις.

Με το να βάζεις φίλτρα για να την κάνει να φαίνεται σα τηλεοραση ουσιαστικά κάνει την αγορά τέτοιας οθόνης υπολογιστή άσκοπη.

Ιδίως για παλιά παιχνίδια dos, 14-17 ίντσες είναι το ιδανικό μέγεθος γιατί μετά η εικόνα δεν φαίνεται καλή, σε αντίθεση με τις τηλεοράσεις.

Ενώ για παιχνίδια Windows, ιδίως τα τρισδιάστατα, παλιά και νέα, μεγαλύτερες οθόνες 19 ιντσών με υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμό ανανεωσης είναι η ιδανική λύση
 
Η διαφορά δεν είναι στον shader VS real scanlines αλλά στην λάμψη και την κίνηση.
Στο θεμα shader VS real scanlines οσον αφορα τις crt tv και οχι τα crt pc monitors φαινεται η διαφορα και φαινεται και αρκετα μεγαλη απο την ψευτοεικονα..Για να μην καταλαβεις διαφορα πρεπει να παιζεις απο πολυ μεγαλη αποσταση.

Δεν γινεται και δεν υπαρχει περιπτωση ουτε μια στο δισεκατομμυριο να ειναι το ιδιο.

Βαλε οποιον shader θεωρεις πιο πιστικο vs πραγματικες scanlnes αρκει να ειναι καθαρες και κοντινες οι εικονες και η διαφορα θα ειναι εμφανης μεταξυ ψευτικου και αληθινου.
 
Στο θεμα shader VS real scanlines οσον αφορα τις crt tv και οχι τα crt pc monitors φαινεται η διαφορα και φαινεται και αρκετα μεγαλη απο την ψευτοεικονα..Για να μην καταλαβεις διαφορα πρεπει να παιζεις απο πολυ μεγαλη αποσταση.

Δεν γινεται και δεν υπαρχει περιπτωση ουτε μια στο δισεκατομμυριο να ειναι το ιδιο.

Βαλε οποιον shader θεωρεις πιο πιστικο vs πραγματικες scanlnes αρκει να ειναι καθαρες και κοντινες οι εικονες και η διαφορα θα ειναι εμφανης μεταξυ ψευτικου και αληθινου.

Είναι και η διαφορετική γεωμετρία και όσο και να υπάρχουν shaders που να μιμούνται τις καμπύλες και το βάθος των παλιών οθόνων και τηλεοράσεων, το αποτέλεσμα είναι κάτω του μετρίου και πιο πολύ για εφφέ.
 
Στο θεμα shader VS real scanlines οσον αφορα τις crt tv και οχι τα crt pc monitors φαινεται η διαφορα και φαινεται και αρκετα μεγαλη απο την ψευτοεικονα..Για να μην καταλαβεις διαφορα πρεπει να παιζεις απο πολυ μεγαλη αποσταση.

Δεν γινεται και δεν υπαρχει περιπτωση ουτε μια στο δισεκατομμυριο να ειναι το ιδιο.

Βαλε οποιον shader θεωρεις πιο πιστικο vs πραγματικες scanlnes αρκει να ειναι καθαρες και κοντινες οι εικονες και η διαφορα θα ειναι εμφανης μεταξυ ψευτικου και αληθινου.

Είναι και η διαφορετική γεωμετρία και όσο και να υπάρχουν shaders που να μιμούνται τις καμπύλες και το βάθος των παλιών οθόνων και τηλεοράσεων, το αποτέλεσμα είναι κάτω του μετρίου και πιο πολύ για εφφέ.

Δεν συμφωνώ. Δεν ξέρω ποιους και πόσους shaders έχετε δει. Εχω τεστάρει εκατοντάδες συνδυασμούς για να καταλήξω σε ένα custom preset που είναι 99% ίδιο με το arcade CRT monitor που είχα (μαζί με την κούρμπα). Και λέω 99 και όχι 100 γιατί μπορεί να είναι κάτι που δεν μπορώ να δω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν συμφωνώ. Δεν ξέρω ποιους και πόσους shaders έχετε δει. Εχω τεστάρει εκατοντάδες συνδυασμούς για να καταλήξω σε ένα custom preset που είναι 99% ίδιο με το arcade CRT monitor που είχα (μαζί με την κούρμπα). Και λέω 99 και όχι 100 γιατί μπορεί να είναι κάτι που δεν μπορώ να δω.
Τι να πω.Για να επιμενεις μπορει να ειναι οπως τα λες αλλα απο καποια αποσταση ομως γιατι απο κοντα δεν πιστευω οτι γινεται να μην φαινονται οι διαφορες.
 
Εγώ πάντως από κοντά παρατηρούσα την οθόνη για να φέρω τον shader όπως ήθελα. Εστίαζα πχ σε ένα sprite και έβλεπα ακριβώς το blending στα χρώματα, πως πρέπει να φαίνονται τα scanlines στο άσπρο χρώμα (που εκεί ήταν το πιο δύσκολο να το φέρεις θεωρώ) κλπ. Δεν το έφτιαξα μόνος μου, το RetroArch έχει κάποια πολύ καλά shaders και εγώ απλά βρήκα ένα που μου κάνει (πχ Guest Advanced) και το πείραξα.

Επίσης από κοντά η CRT τηλεόραση έχει πολύ flicker. Εξαρτάται και από το καλώδιο νομίζω. Θυμάμαι ότι το arcade CRT monitor ήταν πολύ πιο σταθερό.

Είναι ανάλογα και τον emulator. Πχ στο NES core είχα ένα πολύ καλό αποτέλεσμα γιατί έχει ένα δικό του πολύ καλό composite filter:

Super Mario Bros. (World)-190918-1402132.png

Super Mario Bros. (World)-190918-140213.png

To color bleed είναι σαν το πραγματικό. Μέχρι και το "τρεμόπαιγμα" στις άκρες των sprites βλέπεις όταν κάνει scrolling, ακριβώς όπως και στην CRT.
 
Τελευταία επεξεργασία:
'Οσον αφορά τη διαφορά μεταξύ οθόνων crt & lcd

παρέθεσα υψηλότερη ανάλυση από κινητό αλλιώς δεν μπορείς να καταλάβεις από τα στιγμιότυπα οθόνης. Aπό ο,τι κατάλαβα τα shaders σε crt δεν φέρνουν το ίδιο καλό αποτέλεσμα, μιας και εστιάζουν σε LCD


1. Retroarch ανάλυση 240 χωρίς επεξεργασία σε οθόνη shadow mask 0.27 dot pitch
img_20231105_0730507ccuz.jpg


Το ίδιο σε οθόνη lcd με φίλτρο crt

img_20231105_074834a9io2.jpg


φίλτρο με scanlines

img_20231105_07505030dsk.jpg


εδώ 'εβαλα το φιλτρο composite και στις δύο, αν και σίγουρα παίζει ρόλο και η διαφορά μεγέθους οθόνης εδώ (17 και 27).

CRT

img_20231105_08004914e5f.jpg

img_20231105_080253e5i8x.jpg


LCD
img_20231105_0801077qfec.jpg

img_20231105_0803000fit0.jpg
 
@petran79

Θα πρέπει να αλλάξεις και την παλέτα του NES στον emulator σε consumer αν θυμάμαι καλά, για να έχει παρόμοια χρώματα.

Να ρωτήσω, φαντάζομαι δοκίμασες όλους τους CRT shaders του RetroArch? Μπήκες και στα parameters και τα πείραξες?

Δεν είναι και το πιο εύκολο να το φέρεις ακριβώς όπως η οθόνη σου. Καταρχάς όλες οι CRT δείχνουν διαφορετικά. Οπότε ακόμα και αν κάτσεις 3 ώρες να βρεις τον τέλειο συνδυασμό και settings, θα φαίνεται διαφορετικό από την δική μου CRT ή από του Milntov. Μπορεί αυτό που βλέπεις εσύ τώρα και σου φαίνεται διαφορετικό να είναι ίδιο με την CRT του Wally.

Εκεί θέλω να καταλήξω. Το ότι ένας shader φαίνεται διαφορετικός δεν είναι αναγκαστικά κακό, γιατί μπορεί να είναι ίδιο σε κάποια άλλη τηλεόραση. Δεν υπάρχει κάποιο standard νομίζω, γι αυτό και προτιμώ τους shaders που έχουν πολύ παραμετροποίηση.

Α επίσης όσο πιο καλή ανάλυση έχει η LCD, τόσο ποιο πολύ λεπτομέρεια μπορεί να έχει και ο shader. Πολλοί shaders προτείνουν 4κ. Εγώ 1080p monitor χρησιμοποιώ πάντως, ότι φωτογραφίες ανεβάζω από εκεί είναι.
 
Δεν είναι και το πιο εύκολο να το φέρεις ακριβώς όπως η οθόνη σου. Καταρχάς όλες οι CRT δείχνουν διαφορετικά. Οπότε ακόμα και αν κάτσεις 3 ώρες να βρεις τον τέλειο συνδυασμό και settings, θα φαίνεται διαφορετικό από την δική μου CRT ή από του Milntov. Μπορεί αυτό που βλέπεις εσύ τώρα και σου φαίνεται διαφορετικό να είναι ίδιο με την CRT του Wally.
Eτσι ακριβως :thumbup::thumbup::thumbup:

Στο super mario bros πχ που ειναι και στις φωτο εγω εχω πολλα διαφορετικα αποτελεσματα απο το αυθεντικο nes με το ιδιο καλωδιο.Αλλο αποτελσμα εχω σε 29" crt trinitron με καμπυλωτη οθονη αλλο σε 21" crt trinitron με επιπεδη οθονη αλλο σε 21" crt triniton με καμπυλωτη οθονη αλλο σε 21" crt philps αλλο σε 14" crt αλλο σε emulation με rgb scart σε 21" crt trinitron αλλο σε 21" crt επιπεδη samsung και αλλο ειχα δει ποιο παλια σε μια 29" crt trinitron.

Το αποτελεσμα ειναι το ιδιο σε ιδιου τυπου οθονη πχ επιπεδη trinitron στις ιδιες ιντσες που ειναι και κοντα η μια οθονη με την αλλη στο ετος κατασκευης.
 
@petran79

Θα πρέπει να αλλάξεις και την παλέτα του NES στον emulator σε consumer αν θυμάμαι καλά, για να έχει παρόμοια χρώματα.

Να ρωτήσω, φαντάζομαι δοκίμασες όλους τους CRT shaders του RetroArch? Μπήκες και στα parameters και τα πείραξες?

Δεν είναι και το πιο εύκολο να το φέρεις ακριβώς όπως η οθόνη σου. Καταρχάς όλες οι CRT δείχνουν διαφορετικά. Οπότε ακόμα και αν κάτσεις 3 ώρες να βρεις τον τέλειο συνδυασμό και settings, θα φαίνεται διαφορετικό από την δική μου CRT ή από του Milntov. Μπορεί αυτό που βλέπεις εσύ τώρα και σου φαίνεται διαφορετικό να είναι ίδιο με την CRT του Wally.

Εκεί θέλω να καταλήξω. Το ότι ένας shader φαίνεται διαφορετικός δεν είναι αναγκαστικά κακό, γιατί μπορεί να είναι ίδιο σε κάποια άλλη τηλεόραση. Δεν υπάρχει κάποιο standard νομίζω, γι αυτό και προτιμώ τους shaders που έχουν πολύ παραμετροποίηση.

Α επίσης όσο πιο καλή ανάλυση έχει η LCD, τόσο ποιο πολύ λεπτομέρεια μπορεί να έχει και ο shader. Πολλοί shaders προτείνουν 4κ. Εγώ 1080p monitor χρησιμοποιώ πάντως, ότι φωτογραφίες ανεβάζω από εκεί είναι.

Δεν τα πείραξα αλλιώς θα τρελαθώ. Γιατί χώρια που πρέπει να ρυθμίσω ξεχωριστα και τη γεωμετρία της οθόνης αλλά και το scaling του Retroarch. Η οποία γεωμετρία κανει επανεκκινηση και ένα Herz να αλλάξεις. Ή μπορεί να κρασάρει το desktop και να κάνει reset μόνη της. Εφιάλτης περασμένων εποχών. Τουλάχιστον οι τηλεοράσεις crt και LCD οθόνες δεν έχουν τέτοια θέματα.
Για αυτό το έχω σταθερα στα 320x240, 600x240, 600x224 με ανανέωση 121-23 hz και το άφησα εκεί σώζοντας το scaling στον κάθε core ή παιχνίδι.

Δεν με χαλάει και το αυτόματο sharpness της οθόνης. Δίνει άλλη αίσθηση, ιδίως σε αυτή την ανάλυση.

Η κυριότερη διαφορά είναι στον τρόπο απεικόνισης και κίνησης, κάτι που δυστυχώς δεν είναι εφικτό να παιχτεί στο youtube ή στο κινητό. Με vsync 2 είναι αρκετά ομαλή.

Και το λέω χωρίς επίδραση Placebo. Η διαφορά είναι πως η crt οθόνη σε σχέση με τις συμβατικές έχει την ιδιαιτερότητα να συνδυάζει και απο αναλύσεις υπολογιστή και συμβατικές.

Θα δοκιμάσω και οθόνη gsync για εντυπώσεις αλλά από τη νέα χρονιά όλα αυτά
 
Στην κίνηση ναι, υπάρχει διαφορά. Οι CRT δεν παίζονται σε αυτόν τον τομέα, πρέπει να αλλάξει τελείως η τεχνολογία των LCD.
 
Μια χαρά είναι οι shaders και ορισμένοι δείχνουν εκπληκτικά καλά αποτέλεσμα ακόμα και σε 1080p. Εξάλλου πόσοι έχουν χώρο να στοιβαζουν τηλεοράσεις CRT πλεον; και πόσο θα κρατήσουν πριν τα τιναξουν; Οι shaders είναι ένα βοήθημα να παίζεις με την εικόνα περίπου όπως μια crt.
 
Παντως το καλο ειναι οτι με τους shaders πολλοι retro gamers που ηθελαν να ειχαν μια crt αλλα λογο χωρου - παλαιοτητας της crt κλπ δεν καταφεραν να αποκτησουν θα καλυψουν ενα μεγαλο μερος της crt εικονας.

Aπο εκει και περα αναλογως τις απαιτησεις που εχει καποιος απο την εικονα στο retro gaming.

Μιας και εχω καιρο να βαλω νεες φωτο με scanlines απο τα ρετρο παιχνιδια που παιζω εδω ειναι οι αγαπημενες μου scanlines στην crt τηλεοραση μου στις 21"απο arcades που βγηκαν αρχες 10ετιας 80 οπως το berzek.Με soft15khz και vga to scart rgb + την πολυ χαμηλη αναλυση των τοτε arcades.

Η λαμψη του φωσφορου φαινεται φανταστικη στην crt μου και χανεται δυστυχως στις φωτο.

Berzek (1980)

1.jpg

2.jpg
 
Μια χαρά είναι οι shaders και ορισμένοι δείχνουν εκπληκτικά καλά αποτέλεσμα ακόμα και σε 1080p. Εξάλλου πόσοι έχουν χώρο να στοιβαζουν τηλεοράσεις CRT πλεον; και πόσο θα κρατήσουν πριν τα τιναξουν; Οι shaders είναι ένα βοήθημα να παίζεις με την εικόνα περίπου όπως μια crt.

για αυτό επέλεξα οθόνη 17" που είναι σχετικά ελαφριά και πιάνει λίγο χώρο στο γραφείο , σε μήκος και ύψος τουλάχιστον. Οι 19" και πάνω αντίθετα είναι για σαλόνι...
Τώρα για τηλεόραση crt ανάλογου μεγέθους 17", δεν αξίζει. Τα παλιά παιχνίδια θέλουν μεγαλύτερες για να λάμψουν.

Δυστυχώς ακόμα και τότε επαιζα το nes σε μικρή σχετικά τηλεόραση ενώ στις μεγάλες καταλάβαινα τη διαφορά.
 
Τώρα για τηλεόραση crt ανάλογου μεγέθους 17", δεν αξίζει. Τα παλιά παιχνίδια θέλουν μεγαλύτερες για να λάμψουν.
Eγω παντως εχω παθει την πλακα μου με την εικονα που εχω στις crt tv στις 21" και σε σχεση με την crt tv 14" η διαφορα ειναι μεγαλη στην λεπτομερεια οπως πχ με το καλωδιο rgb scart.Η καθαροτητα της κινησης μονο παραμενει η ιδια.

Τα 2d γραφικα απο παιχνιδια των arcades και απο κονσολες που βγηκαν απο τις αρχες της δεκαετιας 80 οπως και αυτα των 90ς ριχνουν σαγονια ακομη και σημερα και φαινονται απιστευτα μαγευτικα αρκει βεβαια να υπαρχει και η σωστη οθονη που θα το κανει αυτο :fafoutis::fafoutis::fafoutis:

Παντως ο καθενας σιγουρα λογο crt οθονης ειτε ποιοτικη ειτε μετρια ειτε σε lcd με shasers η χωρις εχει την δικη του ξεχωριστη αξιολογηση για τα γραφικα των ρετρο παιχνιδιων.
 
Τα ηλεκτρονικά ολα είχαν 20αρες οθόνες. Συνήθως όχι κατι ιδιατερο, απλά tubes με γύρω στα 400 TV Lines, τόσο έχουν όλες αυτές οπότε τα scanlines φαίνονται καθαρά ενώ στις μικρές που συνήθως είναι 250 κάπου τόσο φαίνονται ελάχιστα σε σκοτεινά pixels. Ειδικά αν βάλεις κανένα home που έχουν αναλύσεις παραπάνω από τις κονσόλες, 256 έως 288 αν έχει Border αντί 224 snes κλπ. Αν και κάτι μικρά μόνιτορ ST Amiga είχαν 400 και φαίνονταν αρκετά πχ 1084s.
 
To θέμα για μένα είναι να αποφύγεις αυτό:

01.png


Και να πετύχεις έστω αυτό:

02.png

Και ας μην είναι τα scanlines 100% ίδια με την CRT του καθένα. Το θέμα είναι το filtering/blending. Αυτή είναι η απεικόνιση που ο developer ήθελε να πετύχει όταν έφτιαχνε τα γραφικά. Αυτός μπορεί να έβλεπε ένα μάτσο τετράγωνα pixels αλλά ήξερε ότι στην CRT TV θα είχες το αποτέλεσμα της κάτω φωτογραφίας. Δηλαδή στρογγυλεμένα γραφικά και μείξη χρωμάτων και όχι τετράγωνα pixels.

Μπορεί σε μία μικρούλα LCD οθόνη απο πολύ μακριά να μην φαίνεται η διαφορά, σε κάθε άλλη περίπτωση όμως κάνει μπαμ. Μπορεί να μην συμφωνούν όλοι με αυτό και ειδικά όσοι μεγάλωσαν με DOS παιχνίδια σε PC monitors, όπου εκεί μπορεί να έβλεπαν κοφτερά pixels. Oμως οι κονσολάδες αυτό βλέπαμε. Composite και RF είχαμε, ελάχιστοι είχαν RGB ή οτιδήποτε άλλο. Και οι devs το ήξεραν αυτό και έφτιαχναν τα γραφικά αναλόγως, έχοντας υπόψιν ότι το color blending/dithering μπορει να βγάλει στην τηλεόραση εξτρά αποχρώσεις και fake transparencies.

Ας είναι λοιπόν τα γραφικά σωστά και ολα τα άλλα ειναι λεπτομέρειες για μένα.
 
To θέμα για μένα είναι να αποφύγεις αυτό:

Προβολή συνημμένου 268749

Αν βλεπαμε αυτα τα γραφικα τοτε θα ειχαμε πεταξει ολοι το snes απο το παραθυρο η θα πηγαιναμε να ζητησουμε τα λεφτα μας πισω γιατι αντι για τα pre-rendered γραφικα θα βλεπαμε ενα ματσο πιξελς.

Γραφικα εφιαλτης που ευτυχως δεν εχουν καμια σχεση με τα γραφικα που βλεπαμε στις κονσολες μας την δεκαετια του 90.

Παντως αν δεν υπηρχε το Retromaniax ισως και να μην εμπαινα στον κοσμο των CRT.Οταν ειχα διαβασει τυχαια στο google παλια που εψαχνα τροπους να καλυτερευσω την εικονα στο mame για την LCD εγραφε στην αναζητηση ενα θεμα με τιτλο - τα arcades που θυμαμαι εγω - πριν γινω μελος στο retromaniax.Aπο εκει και περα αρχισαν να αλλαζουν ολα και να με πηγαινουν πολλα ποστς απο telonio - shinobi - imgema - ardvark κλπ ολο και περισσοτερο στην αγκαλια των CRT :fafoutis::fafoutis:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα