RetroDB - Πρόοδος εργασιών

σκεφτομαι να φτιαξω σελιδα την ταινια Η απελευθέρωση της Σάμου αλλα εχω προβλημα, να το βαλω στις ταινιες η στις τηλεταινιες?
 
Τηλεταινία είναι, απ' ότι βλέπω, που μάλιστα κάνει πρεμιέρα σήμερα στις 17:00 στην ΕΤ1! Γιατί διχάζεσαι;
 
Mandrake είπε:
Τηλεταινία είναι, απ' ότι βλέπω, που μάλιστα κάνει πρεμιέρα σήμερα στις 17:00 στην ΕΤ1! Γιατί διχάζεσαι;
δεν διχαζομαι απλα εχω μπερδευτει για το αν ειναι ταινια η τηλεταινια.
 
jimijoop είπε:
δεν διχαζομαι απλα εχω μπερδευτει για το αν ειναι ταινια η τηλεταινια.
Και η τηλεταινία, ταινία είναι... Αλλά φαντάζομαι εννοείς κινηματογραφική ταινία. Όχι, δεν είναι κινηματογραφική ταινία. Δεν έχει προβληθεί σε κανένα φεστιβάλ κινηματογράφου, είναι προϊόν της ΕΡΤ και η επίσημη πρεμιέρα της είναι σήμερα στην ΕΤ1! Προχώρα άφοβα.
 
Στον Νάσο είχα δώσει πριν καιρό πληροφορίες για τίτλους επεισοδίων και συντελεστές στις σειρές "Αληθινές Ιστορίες" ('84) και "Μικρές Αγγελίες" ('85). Δεν δημιούργησε όμως τα επί μέρους λήμματα, οπότε εκκρεμεί. Εάν μπορείτε, φτιάξτε τα κάποια στιγμή, βάζοντας μπροστά στον τίτλο κάθε επεισοδίου, τον τίλο της σειράς (π.χ. "Αληθινές ιστορίες: " και όχι, βέβαια, "Αληθινές ιστορίες (1984): "...). Εκκρεμότητες τέτοιου είδους υπάρχουν ακόμη στις σειρές "Οι Μεν Και οι Δεν" ('93-'96), "Ορκιστείτε Παρακαλώ" ('82-'87), "Οι Τρεις Χάριτες" ('90-'92), "Οι Απαράδεκτοι" ('91-'92), "Ο Πέτρος Και Τα Κορίτσια Του" ('94-'96) και άλλες πολλές... Σε περίπτωση που ξεκινήσει να τις φτιάχνει κάποιος, να έχει υπόψιν ότι σε κάθε περίπτωση ιστορία που είναι σε δύο-τρία επεισόδια ή και περισσότερα, το "Μέρος Α'"/"Μέρος 1ο" κτλ. δεν μπαίνουν ως μέρος τίτλου του λήμματος, ούτε της μεταβλητής "Sname". Στην λίστα επεισοδίων θα αναγράφεται ξεχωριστά σε παρένθεση και όλα τα επεισόδια αυτά θα οδηγούν σε ένα λήμμα όπου θα συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες. Για παράδειγμα ότι έχει γίνει σ' αυτό εδώ το λήμμα και τα επεισόδια όπως φαίνονται στην λίστα επεισοδίων της σειράς.

Καλές γιορτές σε όλους με υγεία!!

Κώστας.
 
Στην βάση δεν υπάρχει η τηλεοπτική σειρά "Η Γυναίκα Της Πρώτης Σελίδας" ('90), ούτε η κινηματογραφική ταινία "Χασαμπούλια Της Κύπρου"/"Σεξ Και Εκδίκηση"/"Χασαμπούλια: Οι Εκδικητές"/"Οι Εκδικητές Της Κύπρου" ('75). Επίσης εξακολουθούν και λείπουν δεκάδες μουσικές βιντεοταινίες. Μπορώ να παραθέσω κάποια λίστα, εάν υπάρξει ενδιαφέρον. Δεν γνωρίζω σε όλες το έτος παραγωγής, βέβαια, αλλά σ' αυτέ που δεν γνωρίζω εικάζω ότι είναι στα μέσα της δεκαετίας του '90.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ε και τα δύο, βασικά... Απλά ενημερώνω τους feeders για πιο βαρβάτες ελλείψεις (ολόκληρες παραγωγές που δεν υπάρχουν καθόλου). Εάν διαβάσεις το trivia του link εκείνου, θα καταλάβεις τι λείπει! :)
 
Got it now!..... :)

Θα το αφήσω για τους πιο experts - δεν "το 'χω"! :D
 
Θα παρακαλέσω επιτέλους να σταματήσετε να βάζετε στη μεταβλητή η οποία είναι καθαρά για τον χαρακτήρα που υποδύεται ένας ηθοποιός, το επεισόδιο στο οποίο εμφανίζεται. Διότι εκτός του ότι είναι λάθος, δείχνει προχειρότητα και βαρεμάρα. Υπάρχει διαδικασία γι' αυτό και την γνωρίζετε. Να δημιουργηθεί το λήμμα με το κάθε επεισόδιο ξεχωριστά, έχει δεν έχει τίτλο. Εάν δε θέλετε να δημιουργήσετε το λήμμα, κάντε απλά μία λίστα επεισοδίων όπως έχει γίνει εδώ για παράδειγμα και βάλτε δίπλα σε παρένθεση τους ηθοποιούς που εμφανίζονται σε κάθε ένα απ' αυτά. Αν θέλετε να κάνετε το καλό να προσθέσετε την πληροφορία που γνωρίζετε, περάστε την. Δε βοηθάει όμως να διορθώνουν κάθε φορά ορισμένοι τις προχειρότητες και τις τσαπατσουλιές των υπολοίπων. Αν σας χαλάει, μην το κάνετε καθόλου. Η διαδικασία επαναλαμβάνω πως είναι γνωστή και αποφασίσθηκε πολύ καιρό πριν, κοινή συνεναίσει. Οι λεπτομέρειες για την μορφοποίησή της επίσης έχουν συζητηθεί. Εάν λοιπόν σας ενδιαφέρει πραγματικά να μοιραστείτε τις πληροφορίες αυτές, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Εάν όχι, αφήστε το και όταν έρθει η ώρα θα βρεθεί αυτός που θα το κάνει. Είμαστε που είμαστε ελάχιστοι, μην τα κάνουμε ακόμη πιο δύσκολα μεταξύ μας.

Επίσης να πω κάτι άλλο, γιατί απ' ότι φαίνεται ορισμένα πράγματα τα θέλετε λιανά. Το "χορός" όπου έχουμε περίπτωση χορευτή ή χορεύτριας (και που συνέχεια διορθώνω στη βάση εδώ και δύο χρόνια, αλλά επιμένετε να το βάζετε έτσι), δεν ακούγεται σωστό γιατί υπάρχει σύγχυση με τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στον "χορό" σε παραστάσεις αρχαίου θεάτρου, ο οποίος στην ουσία ενσαρκώνει ένα σώμα πολιτών. Καλό θα ήταν να βάζετε "χορευτής" ή "χορεύτρια". Έτσι κι αλλιώς έναν χορευτή ή μια χορεύτρια υποδύονται στην εκάστοτε ταινία, αυτοί που εμφανίζονται (επαγγελματίες ή μη). Δεν υποδύονται τον εισπράκτορα ή τον μπακάλη. Το "τραγούδι" δε μας πειράζει, αν και θα μπορούσε να μπει "τραγουδιστής" ή "τραγουδίστρια", εφόσον όσοι εμφανίζονται με όργανα μπαίνουν ως "μουσικός", "μπουζουξής", "κλαριντζής" και όχι "μουσική". Το ιδανικό θα ήταν, βέβαια, να αντικατασταθεί (όπου είναι γνωστό) κάθε "μουσικός" με την ιδιότητά του, βάσει του οργάνου που παίζει. Έχει γίνει σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά εκκρεμούν αρκετές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η επισήμανση του επεισοδίου, που εμφανίζεται ένας ηθοποιός, ούτε προχειρότητα δείχνει και προπάντων ούτε... βαρεμάρα. Δείχνει με μια και μόνη ματιά τη συμμετοχή του ηθοποιού στη σειρά και κυρίως πότε άρχισε να εμφανίζεται. Υπόψη ότι σε αυτές τις κωμικές σειρές των '90ς υπάρχουν πολλοί ηθοποιοί που εμφανίζονται χωρίς να αναγράφονται στους τίτλους, υπάρχουν ηθοποιοί με επαναλαμβανόμες συμμετοχές που επίσης δεν αναφέρονται πάντα και υπάρχουν ηθοποιοί με επανεμφανίσεις σε άλλο ρόλο στην ίδια σειρά. Η επισήμανση αυτή βοήθησε και στην "ανακάλυψη" φωτογραφιών λιγότερο γνωστών ηθοποιών με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό της retrodb.

Σε ότι αφορά την εμμονή στις λέξεις Χορευτής/Χορεύτρια και χορός. Χορευτής είναι το επάγγελμα του συμμετέχοντος όπως ηθοποιός. Χορός είναι η συμμετοχή του στην ταινία. Αν μάλιστα συμμετέχει και ως ηθοποιός στο ρόλο του Θανάση στην ίδια ταινία τότε είναι: |ra1=Θανάσης & χορός ή |ra1=χορός & τραγούδι. Ας μην κολλάμε λοιπόν στις λέξεις. Σύγχυση βέβαια με τις αρχαίες τραγωδίες δεν μπορεί να υπάρξει αφού Χορός (χορικά) και Κορυφαίοι/ες σίγουρα δεν υπάρχουν σε σίριαλ και βιντεοταινίες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φίλε Νάσο η κάθε μεταβλητή εξυπηρετεί έναν και μόνο σκοπό και δεν είναι μπακαλοτέφτερο για να γράφουμε σημειώσεις και σκονάκια. Η "ra", "ra1" κτλ. είναι λοιπόν για να μπαίνει ο ρόλος που υποδύεται κάποιος. Δε μας ενδιαφέρει το πραγματικό επάγγελμα του προσώπου αυτού και αυτό το καταγράφουμε στο προφίλ του (εάν θέλουμε να προχωρήσουμε με κάποιο βιογραφικό). ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ (το τονίζω) εμφανίζεται σε μία ταινία ή σειρά μυθοπλασίας, είτε εμβόλιμα, είτε λόγω σεναρίου, είτε λόγω άλλης επαγγελματικής του ιδιότητας, έχει έναν ρόλο μέσα! Είναι ηθοποιός! Ανήκει στο cast, ξενιστί. Αυτόν τον ρόλο καταγράφει η μεταβλητή αυτή και όχι το επάγγελμά του. Δηλαδή εάν έχουν πάρει έναν που είναι στο επάγγελμα οικοδόμος και τον βάλουν ως κομπάρσο να παίζει τάβλι σε ένα καφενείο (και εσύ το γνωρίζεις ότι είναι οικοδόμος!), θα γράψεις "οικοδόμος"; Εάν γνωρίζεις ένας ότι είναι γνωστός (μετέπειτα) ηθοποιός και σε μια ταινία τον βάλουν να σε μία εμφάνιση για να πει ένα τραγούδι σε ένα κέντρο, εσύ γράφεις "ηθοποιός"; Γνωρίζεις ότι είναι ηθοποιός όμως!! Γιατί βάζεις "τραγούδι"; Γι' αυτό ακριβώς στα ντοκιμαντέρ που δεν είναι δραματοποιημένα και που ο ΡΟΛΟΣ αυτών που εμφανίζονται, είναι της δικής τους προσωπικότητας (δεν υποδύονται κάτι διαφορετικό) μπαίνει το "ο ίδιος" (μέχρι να καταλήξουμε σε κάτι καλύτερο, δηλαδή, που να "ακούγεται" πιο σωστά...).

Σε βιντεοταινίες & σειρές σαφώς και δεν υπάρχουν (αν και θεατρικές παραστάσεις σε βιντεοταινίες υπάρχουν και παραυπάρχουν και δεν ξέρουμε αν προκύψει αρχαίο θέατρο μελλοντικά), εάν όμως η βάση αλλάξει μορφή και φαίνεται αναλυτικά απ' το προφίλ κάθε συντελεστή ΤΙ υποδύεται, θα βλέπουμε στις μεν σειρές "λωποδύτης Γιάννης Αγιάννης, επ. 23" και στα υπόλοιπα που αναφέρω, παντού "χορός". Τότε τι θα κάνεις; Δε θα πρέπει να κάθεσαι να τα αλλάζεις για να ξεχωρίσει από τον "χορό", που αναφέρω στο προηγούμενο pm, το τι ενσαρκώνει; Έπειτα, όταν κάποιος υποδύεται τον οικοδόμο, βάζεις "οικοδόμος". Επάγγελμα είναι κι αυτό, αλλά ταυτόχρονα αυτό που υποδύεται (γι' αυτό και μπαίνει έτσι στην "ra"). Γιατί δεν βάζεις "οικοδομή"; Γιατί διαχωρίζεις ποιο ουσιαστικό θα χρησιμοποιήσεις; Επειδή δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί; Μπορεί να έχουν βγάλει και κάποια δραματική σχολή ταυτόχρονα, αλλά τι σημασία έχει αυτό; Θα σου πω εγώ γιατί το κάνεις. Γιατί έτσι το έμαθες και έτσι επιμένεις να το υιοθετείς. Δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Αλλιώς θα έμπαινε και στα υπόλοιπα το ουσιαστικό του επαγγέλματος και όχι του επαγγελματία. Ο "ρόλος" όμως, δηλώνει ότι πρέπει να δώσεις ουσιαστικό επαγγελματία. Όχι επαγγέλματος. Δεν υποδύεται τον "χορό", αλλά τον "χορευτή". Τον "χορό" (ή τέλος πάντων μέρος του "χορού") τον υποδύεται μονάχα αυτός που συμμετέχει στο ενσαρκωμένο αυτό σώμα των πολιτών, σε παραστάσεις αρχαίου θεάτρου. Και επανέρχομαι στα παραπάνω. Μην τα επαναλαμβάνω. Με τα παραδείγματα αυτά ελπίζω να έγινε κατανοητό που εστιάζεται το λάθος. Αν θέλεις να ψάξω να σου υποδείξω τέτοιες περιπτώσεις που αναφέρω.

Και βρε Νάσο... Να μιλήσουμε λίγο σοβαρά και να μην κρυβόμαστε πίσω απ' το δάκτυλό μας. Εάν τα λήμματα "Το Κόκκινο Δωμάτιο" και "7 Θανάσιμες Πεθερές" σου φαίνονται τέλεια (όπως ο ίδιος είχες δηλώσει στο παρελθόν), τότε πως είναι δυνατόν να τα συγκρίνεις με τη δουλειά που έχει γίνει στα "Σοφία Ορθή" και "Η Ελίζα Και... Οι Άλλοι"; Δηλαδή..μάτια έχει ο κόσμος και βλέπει. Στις δύο πρώτες μπαίνεις σε κάθε επεισόδιο και βλέπεις αναλυτικά ποιοι έπαιξαν, πότε έπαιξαν, την ονομασία του επεισοδίου & την αρίθμηση (και μπορεί να προχωρήσει αναλυτικότερα με τις "πάγιες" εμφανίζεις/σκηνοθεσίες/σενάρια και λοιπούς συντελεστές, αλλά δε θέλετε και το σέβομαι, παρόλο που δε συμφωνώ, επειδή αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει πρόβλημα στην βάση...) ενώ στα δύο τελευταία ψάχνεις ένα μάτσο ηθοποιούς και ψύλλους στ' άχυρα. Που λόγω μικρής γραμματοσειράς και σε περίπτωση μεγάλου cast, άντε γεια για να βρεις κάποιον. Πάρε την "Λάμψη" ως παράδειγμα. Προσωπικά δεν υπήρχε περίπτωση να τα ψάχνω ένα ένα κάθε φορά που διορθώνω κάτι εκεί. Πατάω την εύρεση του περιηγητή μου γιατί είναι αδύνατον να βρω κάποιον εκεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Όσο κι αν έχω προσπαθήσει να βάζω συγγενικά πρόσωπα κοντά κοντά. Κι αυτό για να πάρεις ποιες πληροφορίες στην ουσία; Τον αριθμό επεισοδίου και το ποιον υποδύεται; Εάν αυτός δεν είναι ο ορισμός της προχειρότητας, τότε ποιος είναι; Αλλά να σου πω. Το προτιμάς έτσι; Εάν το προτιμάς, να αλλάξω βρε αδερφέ και τις δύο πρώτες σειρές που ανέφερα με τον ίδιο τρόπο, για να τις "σουλουπώσω" και εκείνες όπως το "Σοφία Ορθή"! Εγώ θα το αναλάβω! Δε χρειάζεται να αγχοθείς καθόλου! Τι λες;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
nasos kolias είπε:
Η επισήμανση του επεισοδίου, που εμφανίζεται ένας ηθοποιός, ούτε προχειρότητα δείχνει και προπάντων ούτε... βαρεμάρα. Δείχνει με μια και μόνη ματιά τη συμμετοχή του ηθοποιού στη σειρά και κυρίως πότε άρχισε να εμφανίζεται. Υπόψη ότι σε αυτές τις κωμικές σειρές των '90ς υπάρχουν πολλοί ηθοποιοί που εμφανίζονται χωρίς να αναγράφονται στους τίτλους, υπάρχουν ηθοποιοί με επαναλαμβανόμες συμμετοχές που επίσης δεν αναφέρονται πάντα και υπάρχουν ηθοποιοί με επανεμφανίσεις σε άλλο ρόλο στην ίδια σειρά. Η επισήμανση αυτή βοήθησε και στην "ανακάλυψη" φωτογραφιών λιγότερο γνωστών ηθοποιών με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό της retrodb.
Σε ότι αφορά την εμμονή στις λέξεις Χορευτής/Χορεύτρια και χορός. Χορευτής είναι το επάγγελμα του συμμετέχοντος όπως ηθοποιός. Χορός είναι η συμμετοχή του στην ταινία. Αν μάλιστα συμμετέχει και ως ηθοποιός στο ρόλο του Θανάση στην ίδια ταινία τότε είναι: |ra1=Θανάσης & χορός ή |ra1=χορός & τραγούδι. Ας μην κολλάμε λοιπόν στις λέξεις. Σύγχυση βέβαια με τις αρχαίες τραγωδίες δεν μπορεί να υπάρξει αφού Χορός (χορικά) και Κορυφαίοι/ες σίγουρα δεν υπάρχουν σε σίριαλ και βιντεοταινίες.
Θα συμφωνήσω με την άποψη του Νάσου όσον αφορά τις επισημάνσεις των επεισοδίων στη λίστα των ηθοποιών στις τηλεοπτικές σειρές, για τους λόγους που αναφέρει ο Νάσος στο post του.

Για το θέμα του χορού/χορευτή, δεν έχω μεγάλη προτίμηση υπέρ της μίας ή της άλλης πρότασης.

Να θυμίσω μόνο ότι η RetroDB αποτελεί (για μένα τουλάχιστον) χόμπυ, δηλαδή χαρά και ανιδιοτελής προσφορά χρόνου για την καταγραφή κάποιων στοιχείων και ενημέρωση της βάσης. Το να χαρακτηρίζεται η προσφορά κάποιων feeders (και δεν αναφέρομαι απαραίτητα στη δική μου, αλλά στου οποιουδήποτε feeder) ως "προχειρότητα" ή/και "τσαπατσουλιά" είναι τουλάχιστον άκομψο. Μήπως αυτός είναι και ο λόγος που οι feeders είναι ελάχιστοι ή που κάποιοι παλαιότεροι, είτε σταμάτησαν εντελώς, είτε περιόρισαν την συνεισφορά τους; (food for thought)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα συμφωνήσεις φυσικά επειδή η "παρατήρησή μου" αφορά και δική σου δουλειά. Δε θα μας αιτιολογήσεις όμως γιατί συμφωνείς και δε θα μπεις καν στον κόπο να επιχειρηματολογήσεις. Συμφωνείς γιατί..έτσι! Όσον αφορά το "food for thought", μιας και το έθιξες και αναφέρεσαι στη συμπεριφορά μου. Επειδή εγώ, σε αντίθεση μ' εσένα φίλε μου, ήμουν σε συνεχή επικοινωνία με όλους για να συζητάμε για θέματα της βάσης, σε πληροφορώ ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Μια χαρά συνεργαζόμασταν με όλους και εάν είχε κάποιος πρόβλημα μαζί μου για κάποιο λόγο (που δεν τον ξέρω), δεν είχε παρά να μου το πει (ή ας το πει εδώ, δεν έχω πρόβλημα!). Μήπως η αδιαφορία της Διαχειριστικής Ομάδας που υπόσχεται χρόνια τώρα λαγούς με πετραχήλια ενώ αδρανεί, είναι που περιόρισε την προσφορά τους (και την δική μου); Food for thought.

Στο "προχειρότητα" αναφέρθηκα παραπάνω. Τα έχουμε συζητήσει τα θέματα αυτά στο παρελθόν, τόσο μ' εσένα, όσο με τον Νάσο και έχουμε καταλήξει. Τι θέλεις τώρα να εμφανίσω pm και ημερομηνίες; Έχουμε μιλήσει για τη μορφοποίηση, για την ομοιομορφία κτλ. Δεν μειώνω την δουλειά κανενός, αλίμονο. Απλώς αυτά είναι φαινόμενα που ξεκίνησαν έντονα τελευταία και προσπαθώ να τα προλάβω. Διότι εάν βρίσκω λίγο και απ' τον δικό μου χρόνο (βλέπεις..δεν είναι μόνο ο δικός σου πολύτιμος) για να συνεισφέρω, αυτός δεν είναι σίγουρα για να διορθώνω πράγματα που έχουμε ήδη λυμένα και που απλά δεν τα τηρείτε. Είναι δεν είναι χόμπι, ενδιαφέρσου για το τι εικόνα δείχνει η βάση προς τα έξω. Εσύ δήλωσες συμμετοχή, άλλωστε, δε σε έβαλε κανείς με το ζόρι. Αφού συμφωνήσαμε να τα φτιάχνουμε με έναν τρόπο, όταν με το καλό βρεις χρόνο κάνε τα έτσι. Δε σου ζήτησα τίποτα παραπάνω. Εάν πάλι δε μπορείς, κανέναν πρόβλημα! Όπως λέω και στο πρώτο pm, αφήστε τα να τα φτιάξει κάποιος άλλος μόλις βρει τον χρόνο. Ούτε πίεση υπάρχει, ούτε βιάση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να εκφράσω κ'εγώ την άποψη μου.

Προφανώς όταν μια σειρά αποτελείται από αυτοτελή επεισόδια θα πρέπει να ανοιχτεί ξεχωριστό λήμμα για κάθε επεισόδιο.

Το θέμα είναι τι γίνεται με τις υπόλοιπες σειρές. Εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα. Για παράδειγμα ανοίγω στο λήμμα Λευκός οίκος και βλέπω στους συμμετέχοντες τον Ανδρέα Μικρούτσικο. Ο Μικρούτσικος όμως είχε μια μικρή συμμετοχή λίγων δευτερολέπτων σε ένα μόνο επεισόδιο. Με κάποιο τρόπο θα πρέπει να διαχωρίζονται οι βασικοί συμμετέχοντες από τις guest εμφανίσεις.

4 τρόποι που μπορεί(?) να γίνει

1) Όπως για παράδειγμα στον Πρωινό καφέ υπάρχουν 3 ενότητες (παρουσιαστές, συμμετέχοντες, καλεσμένοι) να υπάρχουν στις σειρές 2 ενότητες (πχ ηθοποιοί, guest εμφανίσεις)

2) Να μπαίνει σε παρένθεση ο αριθμός των επεισοδίων στα οποία συμμετέχουν οι guest (Όπως στο Σοφία ορθή)

3) Να δημιουργηθεί ξεχωριστό λήμμα για κάθε επεισόδιο (Όπως στο Κωνσταντίνου και Ελένης)

4) Να μπει κάτω από τη λίστα με τους βασικούς συμμετέχοντες μια λίστα επεισοδίων όπου θα αναφέρονται οι έκτακτες εμφανίσεις (όπως στο Τζένη και Ευανθία)

Οποιοσδήποτε από αυτούς τους τρόπους (μπορεί να γίνει και συνδυασμός κάποιων εξ αυτών) είναι καλύτερος από το να υπάρχει ένας κατεβατός ονομάτων χωρίς να υπάρχει κανένας διαχωρισμός μόνιμων/έκτακτων συμμετοχών.

Βέβαια η δουλειά που γίνεται στην retrodb είναι εξαιρετική (παρά τις όποιες ατέλειες). Ψυχραιμία λοιπόν.
 
Ένα τεράστιο χαμόγελο προς απάντησή σου φίλε μου :D

Το forum και η RetroDB είναι για να περνάω την ώρα μου ευχάριστα - τίποτα άλλο :flower:
 
Πολύ κακό για το τίποτα (Much Ado About Nothing)

Η retrodb είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Σκοπός, από όσο εδώ και τόσα χρόνια γνωρίζω, είναι η συλλογή πληροφοριών και η ταξινόμηση τους.

Διαφωνούμε για το πως θα το... γράψουμε όταν πολλοί λίγοι ασχολούνται με την ανάλυση μιας σειράς ανά επεισόδιο (συμμετοχές και ρόλοι).

Κι όμως η ανάλυση αυτή άσχετα αν κάποιοι την θεωρούν κουραστική στην... ανάγνωση είναι πηγή νέων πληροφοριών και εύρεσης ηθοποιών.

Ας τα δούμε λοιπόν αναλυτικά:

1. Στα αυτοτελή επεισόδια δεν υπάρχει πρόβλημα αφού αποτελούν ανεξάρτητες σελίδες (7 θανάσιμες πεθερές, Τμήμα ηθών, 10η εντολή κλπ)

2. Στις σειρές με τίτλο στο κάθε επεισόδιο επίσης δεν υπάρχει θέμα παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ανοιχτεί σε όλα νέες σελίδες (Κωνσταντίνου και Ελένης, Πολυκατοικία κλπ)

3. Στις σειρές που "αναλύω" το τελευταίο διάστημα υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα, που οι τελικοί αναγνώστες και αυστηροί... κριτικοί δεν μπορούν να κατανοήσουν. Οι σειρές αυτές έχουν λάθη στην αρίθμηση των επεισοδίων τους, επαναλήψεις στα επεισόδια, ελλειπή στοιχεία συμμετεχόντων, ενδιάμεσες αλλαγές στο cast κλπ,,κλπ. (Σοφία ορθή, Ιδιαιτέρα για κλάματα, Ο χήρος η χήρα και τα χειρότερα κλπ)

Ποιά είναι λοιπόν η προτεραιότητα μας. Η συλλογή των πληροφοριών ή η "καλλιγραφική" τους παρουσίαση. Για μένα προτεραιότητα έχει η πληροφορία. Αργότερα μπορεί να έρθει και η καλύτερη παρουσίαση όπως για παράδειγμα το "Θέατρο της Δευτέρας", κορυφαία στιγμή συνεργασίας όλων των feeders και του Mandrake με διπλό ρόλο ως feeder και δημιουργό της τελικής παρουσίασης.

Υπάρχει λοιπόν όλος ο χρόνος της βελτίωσης της παρουσίασης.

Αν αυτή τη στιγμή στις σειρές που ανέφερα πριν, αντιγράψω απλώς τα ονόματα που αναφέρονται στους τίτλους, τότε δεν έχω κάνει τίποτα.... αυτό θα ήταν βαρεμάρα όπως που καταλογίζεται. Αν πάλι γράψω τη σειρά των επεισοδίων όπως αναφέρονται πάλι δεν θα είναι σωστά. Οπότε προχωρώ και βλέπω...

Αν κάποιοι κοιτάζουν... πιο μακριά, θα πρέπει να ξέρουν ότι η retrodb ξεκίνησε με κάποια αρχικά και ελλειπή στοιχεία και γιγαντώνεται με μια-μια ψηφίδα πληροφόρησης.

Ας μην κοιτάζουμε λοιπόν μόνο τη βιτρίνα αλλά ας δούμε και την αποθήκη.....
 
Εμένα, θα μου επιτρέψετε να σταθώ σε αυτό:

Mandrake είπε:
(...)Μήπως η αδιαφορία της Διαχειριστικής Ομάδας που υπόσχεται χρόνια τώρα λαγούς με πετραχήλια ενώ αδρανεί, είναι που περιόρισε την προσφορά τους (και την δική μου); Food for thought.(...)
Κώστα, επειδή έχουμε ανταλλάξει πολλά πμ και μεταξύ μας κι επειδή πλέον, εκπροσωπώ τη διαχειριστική ομάδα...

Πες μου σε παρακαλώ πού ακριβώς αδρανούμε?

Σε κάθε σειρά που ανοίγεται εδώ, ενημερώνονται όλα τα retrodb links. Ενημερώνονται και τα θέματα εδώ. Διορθώνονται τα links που έχετε μεταφέρει ή αλλάξει και μου μένουν νεκρά deadlinks εδώ.

Περνάω διορθώσεις που μου υποδεικνύουν οι χρήστες.

Διαγράφω λήμματα που μου υποδεικνύεις εσύ (ενίοτε, δεν περιμένω καν να μου υποδείξεις - τρέχω ένα ερώτημα που μου βρίσκει αυτά που έχεις μαρκάρει ως "Προς Διαγραφή".)

Έκατσα κι έκανα template για να καταχωρείτε θεατρικά.

Εξακολουθώ να κάνω διορθώσεις -πλέον σαν admin στη βάση- φτιάχνοντας πράγματα που πριν -σαν supermod- δε μπορούσα.

Σε παρακαλώ πες μου τι παραπάνω περιμένεις από εμάς, για να δρομολογήσουμε και την υλοποίησή του, εφόσον κάτι τέτοιο καθίσταται εφικτό.

Αυτή τη στιγμή, νιώθω ότι κάτι έχω κάνει λάθος (μιλάω προσωπικά), ενώ έχω ξεσκιστεί για να προσφέρω με γνώσεις που ΔΕΝ έχω και χρόνο που, επίσης, ΔΕΝ έχω...
 
Κατερίνα έχεις συνδράμει σε πάρα πολλά και προσωπικά σ' ευχαριστώ πολύ! Προβλήματα όμως εξακολουθούν να υπάρχουν και μάλιστα σημαντικά, τα οποία θα λύνονταν με την περιβόητη (υποτίθεται) "RetroDB 2", την οποία ποτέ δεν είδαμε, από τις 22 Μαρτίου 2010 που πρωτοανακοινώθηκε, μέχρι μία "νέα ανακοίνωση" πριν από το Καλοκαίρι που μιλάει για "σύντομα". Μάλλον το όλο πρότζεκτ έμεινε στις μπύρες και τους μεζέδες. Ελπίζω να ήταν καλοί, τουλάχιστον. Οπωσδήποτε δεν αναφέρομαι σ' εσένα γιατί τότε ήσουν απλό μέλος 1.5 χρόνο μόλις. Τα προβλήματα αυτά είναι γνωστά, υπάρχουν σε όλες αυτές τις σελίδες που αφορούν την RetroDB (στις περισσότερες τέλος πάντων), όπου ποτέ δεν δόθηκε κάποια απάντηση. Αιτήματα για να δημιουργηθούν templates σε ελληνικές ταινίες και σειρές κινουμένων σχεδίων, σε ταινίες μικρού μήκους (ή τέλος πάντων να γίνει κάποιο πλάνο και σχεδιασμός για το πως θα περαστεί μία τέτοια μεταβλητή σε όλων των ειδών τις παραγωγές) εκκρεμούν και ο ίδιος έχω παντελώς αγνοηθεί εδώ και τρία χρόνια που τα έχω προτείνει ξανά και ξανά. Και το πρόβλημα δεν είναι ότι με "γράφετε" ορισμένοι (αμοιβαία τα αισθήματα) αλλά ότι με τέτοιες πρακτικές και κολλήματα (που να μην τα χαρακτηρίσω) η βάση μένει πίσω γιατί έχω πληροφορίες και δε μπορώ να τις περάσω. Αντίθετα με κάποιους άλλους εδώ μέσα, ότι έχω ζητήσει και δημιουργήθηκε το υποστηρίζω όσο περισσότερο και καλύτερα μπορώ.

Θέλεις να σου μιλήσω ανοιχτά για κάποια προβλήματα; Που είναι στην κεντρική σελίδα τα κουμπιά για να δει κανείς τις "Εταιρίες Παραγωγής", τους "Σκηνογράφους", τους "Κινηματογραφιστές" που έχω αναφέρει και εδώ μέσα αλλά και προσωπικά με pm σε υπεύθυνο εδώ και δύο χρόνια; Που είναι το template της "Μουσικής Επιμέλειας" που έχουμε επανειλημμένα κουβεντιάσει, ώστε να προσπαθήσω (έστω τώρα) να διορθώσω τα αδιόρθωτα ορισμένων που δεν είναι σε θέση να διαχωρίσουν τα μήλα από τα κορόμηλα; Κι αυτό το έχω ζητήσει... Αντιθέτως, όταν ο Βερνάρδος ζήτησε το άκυρο (κατά τη γνώμη και έχω επεκταθεί στο φόρουμ, σχετικά) template για τις μεταγλωττισμένες τηλεοπτικές σειρές, έγινε αμέσως. Όταν η Lass ζήτησε template για τις θεατρικές παραστάσεις εκτός τηλεόρασης, έγινε αμέσως. Τα templates για τις ελληνικές βίντεο παραγωγές που ζήτησα εγώ πριν χρόνια, που η βάση δεν έχει καταγράψει πάνω από 3.500 ταινίες μικρού μήκους (ΜΟΝΑΧΑ οι κινηματογραφικές!), δεν υπάρχει. Τα άλλα templates προχώρησαν ελάχιστα, επειδή αφενός το 1ο δεν αφορά ελληνικές παραγωγές (κατά συνέπεια δεν βοήθησε κανένας) και για το 2ο δεν ήμασταν έτοιμοι. Ήταν ένα μεγάλο κεφάλαιο που δεν έπρεπε να ανοίξει ακόμη. Παρόλα αυτά στο 2ο βοήθησα, έστω και λίγο. Αυτά που αναφέρω δεν τα βγάζω απ' το κεφάλι μου. Στις σελίδες εδώ μέσα είναι όλα και τα έχω αναφέρει με το νι και με το σίγμα. Η κουβέντα αυτή γίνεται άσκοπα πάλι, βέβαια και δείχνω ο δύστροπος της παρέας, αλλά δε μ' απασχολεί. Δε μπήκα εδώ μέσα για να κάνω δημόσιες σχέσεις. Αιτήθηκα όταν αιτήθηκα να μπω στην RetroDB, για να βοηθήσω και μόνο. Δε θα τα ανέφερα όλα αυτά, αλλά μία ο Βερνάρδος που πέταξε αιχμές ότι δήθεν είναι ο τρόπος μου που έδιωξε τους υπόλοιπους και δεν feedάρουν πλέον (είμαι σίγουρος ότι αυτό συζητιέται στο "τραπέζι σας" και οπωσδήποτε είναι μια εύκολη δικαιολογία όταν εθελοτυφλείτε για τους λόγους που πραγματικά συμβαίνει αυτό. Επαναλαμβάνω δεν απευθύνομαι σε όλους. Ξέρουν αυτοί ποιοι είναι.), μία εσύ που ζητάς εξηγήσεις (με όμορφο τρόπο, βέβαια) και που κατά πάσα πιθανότητα δεν είσαι ενήμερη και δεν τα ξέρεις, με ώθησαν να προχωρήσω την κουβέντα αυτή.

Είχα γράψει πέντε αράδες για να απαντήσω παραπάνω και στον Νάσο και τον Βερνάρδο, αλλά τα έσβησα. Μιλάνε για "κακίες" όταν εγώ μιλάω για "βελτίωση" και "ανάπτυξη" και για "να περνάει ευχάριστα η ώρα μου" λες και εγώ πληρώνομαι γι' αυτό που αιτήθηκα και ανέλαβα εδώ. Αυτό που δεν αντιλαμβάνονται, είναι ότι εάν η βάση δεν ήταν wiki αλλά στημένη όπως η IMDB, δε θα μπορούσαν να γράφουν "επ." και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες όταν περνάνε μια πληροφορία. Θα ήταν συγκεκριμένα πράγματα. Και αυτά τα συγκεκριμένα πράγματα, εάν η βάση άλλαζε ποτέ επιτέλους, θα έπρεπε να διορθώνονται όλα από την αρχή από εμάς τους ίδιους. Διπλός κόπος με λίγα λόγια και σε κάποιες περιπτώσεις, τριπλός.

Και η Βικιπαίδεια με wiki δουλεύει και τα παιδιά εκεί το hobby τους κάνουν και δουλεύουν στον ελεύθερο χρόνο τους, αλλά υπάρχουν κανονισμοί. Και για όσους δεν έχουν βρει ακόμη (= δεν έχει εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα), τους βρίσκουν στην πορεία, τους βάζουν και τους τηρούν. Κι εκεί ανιδιοτελής προσφορά υπάρχει. Καμία διαφορά. Απλώς δεν είναι ξέφραγο αμπέλι. Γι' αυτό αναφέρω παραπάνω ότι δεν πρέπει η RetroDB να αντιμετωπίζεται ως το "μπακαλοτέφτερο" του καθένα. Πρέπει να υπάρχει μία ομοιομορφία στην παρουσίαση. Σαφώς και η πληροφορία είναι το πιο σημαντικό, αλλά επειδή η δομή της βάσης είναι τέτοια που επιτρέπει άπειρες αυθαιρεσίες (και που σε άλλη περίπτωση δε θα τις επέτρεπε, άρα θα αναγκαζόμασταν όλοι μας να περνάμε δεδομένα ("περνώντας ευχάριστα στον ελεύθερο χρόνο μας") με έναν και μοναδικό τρόπο), καλό θα ήταν να υπήρχε μία κοινή γραμμή και συνεννόηση. Από κει και πέρα ότι αντιλαμβάνεται η γκλάβα του καθενός. Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω. Σε όλα αυτά να προσθέσω ότι κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να φτιάχνει οτιδήποτε. Εγώ μιλάω καθαρά για υποσχέσεις που εδόθησαν και που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ (και ούτε πρόκειται απ' ότι φαίνεται, αν και δε χρειαζόμουν 3+ χρόνια να περάσουν για να το συνειδητοποιήσω.).
 
Mandrake μαλλον μπερδεψες τα ονοματα : Μαριανα επρεπε να γραψεις κι οχι "Κατερινα":)
 
Πίσω
Μπλουζα