Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Εγώ θα είμαι ειλικρινής, οταν πρωτοείδα αυτά τα loading screens δεν το πίστευα ότι είναι πραγματικά. Είχα καλομάθει με το NES σίγουρα αλλά εδώ μιλάμε για το άλλο άκρο. Οταν είδα να παίζει ο Spectrum για πρώτη φορά σκεφτόμουν ότι αυτό που βλέπω είναι κάποιου είδους user error ή ότι η κασέτα έχει πρόβλημα και δυσκολεύεται να διαβαστεί. Και πιο μετά όταν είδα το ίδιο πράγμα σε emulators αρνήθηκα να πιστέψω ότι ο κόσμος περίμενε τόση ώρα για να φορτώσει ένα παιχνίδι και με τέτοια γραφικά. Έλεγα είναι κάποιο bug ή κάτι εγώ δεν κάνω σωστά, δεν μπορεί να ήταν τόσο χάλια η κατάσταση.

Πραγματικά σας θεωρώ ήρωες τους computer users της εποχής. Αλλά είναι και δίκοπο μαχαίρι λίγο για μένα αυτό που δεν το πέρασα. Γιατί όταν βγήκαν οι κονσόλες με CD μου κακοφάνηκε. Για εσάς θα πρέπει να ήταν περίπατος στο πάρκο.
 
Ας θυμηθει καποιος ποση ωρα εκανε ο 464 να φορτωσει

Μόλις έκανα ένα τεστάκι: Φόρτωσα τα γνήσια tape images του Who Dares Wins II σε Spectrum και Amstrad CPC 464 (μέσω Spectaculator και CaPriCe Forever, χωρίς fast loaders κλπ)

Spectrum ZX, περίπου 4 λεπτά...
Amstrad CPC, περίπου 6 λεπτά...

Αν αναλογιστούμε τα έγχρωμα γραφικά και το τρικάναλο tune, επιπλέον data δηλαδή, που πρέπει να φορτώσει ο Amstrad, για να απολαύσουμε και το παιχνίδι σωστά, σιγά τη διαφορά! Το πολύ πολύ μαζί με το εσπρεσάκι, να προλάβαινες να σερβίρεις και κανά μπισκότο! :biglaugh:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πραγματικά σας θεωρώ ήρωες τους computer users της εποχής.
Hρωες το λεω και εγω αλλα για τους κασετοφωνακηδες μονο .
Ποιο πολυ κανει να φορτωσει ενα ps4 παιχνιδι παρα η δισκετα στον 6128.
 
Εννοείς loading ή όταν κάνει install/update?
Loading, loading! Το drive του 6128 φορτώνει ένα game το πολύ σε 15 δευτερόλεπτα. (και μπορεί να λέω και πολλά...)
Βασικά το μόνο feature που ΔΕΝ χρειάζονται οι emulators για CPC είναι το fast disk loading. Όσο κάνει να φορτώσει στον emulator το disk image, τόσο κάνει και η δισκέτα στον 6128!
 
Βασικά στον Amstrad 6128 όλα τα παιχνίδια φορτώνουν πιο γρήγορα από τα παιχνίδια του ps4 ή ps5, αφού μέχρι να σου δείξει το logo της εταιρίας στις σύγχρονες κονσόλες, στον 6128 παίζεις ήδη. Όμως τι ακριβώς συγκρίνουμε τώρα; :biglaugh:
 
Αν και ειναι το ιδιο μοντελο με αυτο που ειχα εγω με τον Oric, το δικο μου φαινεται να εχει περισσοτερες λειτουργιες.
@freaktmp, τι παραπάνω λειτουργίες διαθέτει το δικό σου; Βλέπω ένα Rec Mute αλλά δεν μπορώ να υποθέσω τι ακριβώς κάνει. Το μοντέλο που διακρίνεται και στις δυο φωτογραφίες μας φαίνεται να είναι ακριβώς το ίδιο, πάντως, DR201.
 
@freaktmp, τι παραπάνω λειτουργίες διαθέτει το δικό σου; Βλέπω ένα Rec Mute αλλά δεν μπορώ να υποθέσω τι ακριβώς κάνει. Το μοντέλο που διακρίνεται και στις δυο φωτογραφίες μας φαίνεται να είναι ακριβώς το ίδιο, πάντως, DR201.
Καλα λες και θυμαμαι μετα απο 37 χρονια... :fafoutis:

Υποθετω οτι το rec mute κλεινει το ηχειο κατα την διαρκεια της ηχογραφησης (για να μην σου σπανε τα νευρα οταν σωζεις κατι).

Το Automatic Data Search System, μαλλον εχει να κανει με την ανιχνευση σιωπης, οποτε μπορει να σε παει γρηγορα στην αρχη του προηγουμενου ή επομενου σωσμενου track.
 
Βασικά στον Amstrad 6128 όλα τα παιχνίδια φορτώνουν πιο γρήγορα από τα παιχνίδια του ps4 ή ps5, αφού μέχρι να σου δείξει το logo της εταιρίας στις σύγχρονες κονσόλες, στον 6128 παίζεις ήδη. Όμως τι ακριβώς συγκρίνουμε τώρα; :biglaugh:
Τον περισσότερο χρόνο τον τρώει να φορτώσει το online προφίλ και να συνδεθεί με τους server, ακόμα και offline να θες να παίξεις που όντως, κάποιες φορές ξεπερνούν και τις κασσέτες και δισκέτες!
Εγώ θα είμαι ειλικρινής, οταν πρωτοείδα αυτά τα loading screens δεν το πίστευα ότι είναι πραγματικά. Είχα καλομάθει με το NES σίγουρα αλλά εδώ μιλάμε για το άλλο άκρο. Οταν είδα να παίζει ο Spectrum για πρώτη φορά σκεφτόμουν ότι αυτό που βλέπω είναι κάποιου είδους user error ή ότι η κασέτα έχει πρόβλημα και δυσκολεύεται να διαβαστεί. Και πιο μετά όταν είδα το ίδιο πράγμα σε emulators αρνήθηκα να πιστέψω ότι ο κόσμος περίμενε τόση ώρα για να φορτώσει ένα παιχνίδι και με τέτοια γραφικά. Έλεγα είναι κάποιο bug ή κάτι εγώ δεν κάνω σωστά, δεν μπορεί να ήταν τόσο χάλια η κατάσταση.

Πραγματικά σας θεωρώ ήρωες τους computer users της εποχής. Αλλά είναι και δίκοπο μαχαίρι λίγο για μένα αυτό που δεν το πέρασα. Γιατί όταν βγήκαν οι κονσόλες με CD μου κακοφάνηκε. Για εσάς θα πρέπει να ήταν περίπατος στο πάρκο.
εδώ περιμέναμε 5-6 λεπτά να κάνει boot o υπολογιστής για να μπει στο DOS. Aν και χίλιες φορές να έχεις όλο το παιχνίδι σε μια κασσέτα, παρά να αναγκάζεσαι να αλλάζεις δισκέτες κάθε λίγο και λιγάκι.
 
Παιδιά, για ποιο loading μιλάμε? Δεν υπάρχει loading στα 8-bit.

Αν κάποιος απόκτησε έναν 8-bit micro στα 90s ή αργότερα, υπάρχει loading, γιατί έχει μέτρο σύγκρισης. Την Amiga, τον Atari, υπολογιστές με disk drives, pc με σκληρούς δίσκους και ότι άλλο. Αφήνω έξω τις κονσόλες, δεν είναι υπολογιστές. Αν όμως απέκτησες το πρώτο σου 8-bit micro στα 80s, τότε, το 1983 που αγόρασα τον C64 δεν υπάρχει κανένα loading, γιατί δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Το loading εκείνης την εποχής είναι κομμάτι των πιο όμορφων αναμνήσεων μου. Η φρίκη που έγραψα προηγουμένως, δεν αφορά εμένα παιδί, που κάθομαι στο χαλί του σαλονιού μου και βλέπω μαγεμένος γραμμή προς γραμμή την τηλεόραση μου να γεμίζει από την εικόνα του RAMBO ακούγοντας ταυτόχρονα την μαγική σύνθεση του Martin Galway. Αυτό το loading είναι η αγάπη που έχω για τον C64, τον ZX Spectrum, τον Amstrad, για ολόκληρη εκείνη την περίοδο και τους home micros. Εποχής που μόλις ξεκινούσε και ένιωθα μέρος της.

Το loading, για μένα, ξεκινάει από τα 16-bit και μετά, τις δισκέτες και τα CD, εκεί πλέον υπάρχει μέτρο σύγκρισης, και φτάνει στο γελοίο του πράγματος σήμερα που περιμένεις να έρθει η σειρά σου για να συμμετάσχεις σε ένα Multiplayer παιχνίδι, ή όπως σωστά γράφει πιο πάνω ο petran79, σε αρκετές περιπτώσεις συνειδητοποιείς πως έχει περάσει κάνα τέταρτο, που έχει ξεκινήσει το παιχνίδι και ακόμα ουσιαστικά δεν έχεις παίξει, απλά πατάς κουμπιά σε μενού.
 
Πίσω
Μπλουζα