Tomb Raider [2013]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Προχτές το ξεκίνησα σε PS3 και μπορώ να πω ότι είμαι μαγεμένος. Ολα είναι πανέμορφα. Η ηθοποιός που εχει δανείσει τη φωνή της στη μικρή Λάρα εχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Αν τα'χα σκάσει για γερό πισί πριν 3 χρόνια, τώρα θα αναγκαζόμουν να τα ξανασκάσω για να μπορέσω να το παίξω.
 
Από στόρυ, τι λέει? Έχει καλό σενάριο για να σε κρατήσει ή είναι ένα ατελείωτο survival?

Θα με κάνεις τώρα να πάω να το πάρω ρε συ....
 
Το στόρι επί της ουσίας αφορά το πώς πήρε η Λάρα το βάπτισμα του πυρός όσον αφορά την επιβίωση. Ναι μεν βασίζεται σε μια ανακάλυψη που θέλουν να κάνουν και η οποία σταδιακά αποκαλύπτεται, η ουσία όμως είναι η επιβίωση και οι εμπειρίες που η Λάρα αποκομίζει όσο ανακαλύπτει το χώρο και τις ικανότητές της. Αν εχεις παίξει τις προηγούμενες Λάρες, ξέχνα τες. Η εξέλιξη του παιχνιδιού είναι γραμμική, όμως είναι ολοφάνερο ότι το περιβάλλον είναι ανοικτό και εχει πολλά προαιρετικά σημεία να εξερευνήσεις. Από προχτέ πρέπει να εχω παίξει συνολικά 12 ώρες, εχω αφήσει αρκετά σημεία του παιχνιδιού ανεξερεύνητα (τα δείχνει με ερωτηματικό στο χάρτη) και είμαι ακομα στο 23% της πλοκής. Τα σημεία που εχω αφήσει ανεξερεύνητα σίγουρα θα μου είχαν δώσει περισσότερους βαθμούς skills. Το καλό είναι ότι μπορείς να γυρίσεις και να τα εξερευνήσεις όποτε θες. Γι'αυτό λέω πιο πριν ότι να ξεχάσεις τα προηγούμενα tomb raider.
 
Επίσης άλλος ένας λόγος να ξεχάσεις τα προηγούμενα Tomb Raider είναι η έλλειψη του platforming με τα σκαρφαλώματα και τους επικίνδυνους ελιγμούς. Οχι ότι το καινούριο Tomb Raider δεν έχει τέτοια, απλά είναι περιορισμένα σε απλοποιημένους χειρισμούς, αυτοματισμούς και QTEs.

Με λίγα λόγια βλέπεις την τύπισσα να τα κάνει όλα αυτά λες και έφυγε από κανένα τσίρκο χωρίς να κάνεις κάτι εσύ, ο παίκτης, ουσιαστικά. Αυτό μπορεί να είναι καλό ή κακό ανάλογα πως το βλέπεις το θέμα. Για μένα είναι κακό γιατί ο κάπως δύσκολος χειρισμός και τα αρκετά δύσκολα platforming σημεία στα παλιά παιχνίδια πρόσθεταν ενδιαφέρον και αγωνιά (όπως και θα έπρεπε δηλαδή). Έπαιζα προσεκτικά και σχεδίαζα την επόμενη κίνηση ή ελιγμό με μία δόση στρατηγικής αφού κάθε λάθος μπορεί να με έστελνε στον πάτο κάποιου γκρεμού. Και κάθε φορά που κατάφερνα να διασχίσω ένα δύσκολο σημείο αισθανόμουν ότι κάτι έκανα και υπήρχε η αίσθηση μιας ικανοποίησης.

Το καινούριο Tomb Raider όμως έχει την φιλοσοφία του "cinematic gaming" στην ουσία, όπου βλέπεις εντυπωσιακά πράγματα αλλά χωρίς όμως να έχεις βάλει "το πετραδάκι" σου σε αυτά ως παίκτης, αφού η εκτέλεσή τους δεν απαιτεί κανένα απολύτως skill ή σκέψη. Οπότε αν πιστεύεις ότι τα σημεία εκείνα στα παλιά παιχνίδια ήταν πολύ δύσκολα και προτιμάς να μην τα περνάς εσύ αλλά ο χαρακτήρας σου, αυτόματα σχεδόν, τότε θα είναι καλύτερα για σένα φαντάζομαι, αν και δεν βλέπω την ουσία σε αυτό μιας και μιλάμε για video games και interactivity και όχι για ταινίες.

Πάει ο καιρός που οι παίκτες αισθάνονταν ικανοποίηση για κάποιο εμπόδιο που πέρασαν. Το Tomb Raider ανήκει στην γενιά των όλο και αυξανόμενων μοντέρνων games που προσπαθούν απλά να σε ικανοποιήσουν με εικόνες, εντυπωσιακές λήψεις και rollercoaster rides.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα διαφωνήσω. Στο παιχνίδι υποτίθεται η Λάρα είναι εντελώς άπειρη ακόμα και όχι ο δεινός ακροβάτης, οπότε αποκλείεται να εβλεπε κανείς τα τρελά ακροβατικά. Το μόνο ακροβατικό που δεν έχω δει μεχρι τώρα και που ίσως δω στη συνέχεια όσο η Λαρα θα μαθαίνει, είναι το σκαρφάλωμα σε στύλους. Θεωρώ επίσης πιο δύσκολο το σκαρφάλωμα σε βράχους με τη χρήση του ορειβατικού εργαλείου απ'το απλό σκαρφάλωμα των παλαιότερων Tomb raider. Ακόμη, αν η σωστή επιλογή των skill δεν προσθέτει δυσκολία, τότε τί προσθέτει; Τέλος, τα 2 προηγούμενα TR (legends/underground) είχαν κι αυτά αρκετό cimenatic όπου έπρεπε να κάνεις συγκεκριμένες κινήσεις την κατάλληλη στιγμή.

Νομίζω ότι πρέπει να το δούμε εντελώς μεμονωμένα, χωρίς συγκρίσεις με όλα τα προηγούμενα της σειράς.
 
Το παιχνίδι μ'εχει συνεπάρει! Παίζω 2 ώρες τη μερα και είμαι ακόμη στο 52%. Τέτοιου είδους παιχνίδια τα παίζω όπως διαβάζω βιβλία, σιγά σιγά δηλαδή για να εχω και την επόμενη μερα. Χτες λοιπόν ξεκίνησα από το 49% και μετά από το 2ωρο ειχα προχωρήσει μονο 3%, χωρίς να χάσω (κανονάκι :D ) και απλώς εξερευνώντας χώρους. Οσο προχωράς, προκύπτουν νέες προαιρετικές τοποθεσίες να εξερευνήσεις και να αποκτήσεις skills. Skills βέβαια αποκτάς κάνοντας και τη διαδρομή που πρέπει για να προχωρήσεις μεσα στο παιχνίδι για να τσουλήσει και η πλοκή, χωρίς να ασχολήσαι με τις προαιρετικές τοποθεσίες. Ομως μπορεί να εχεις φτάσει σε ενα επίπεδο που να χρειάζεσαι επιπλέον skills για να διευκολύνεις τη Λαρα. Οσο λοιπόν εξερευνάς τις προαιρετικές αυτές τοποθεσίες, και αυτό δεν είναι ευκολο αφου το περιβάλλον είναι χαώδες, τόσο προκύπτουν νέες. Δηλαδή μπορεί να δεις στο χάρτη 3 ερωτηματικά με ανεξερεύνητες τοποθεσίες και μία απ'αυτές να σου ενεργοποιήσει νέες. Μαλιστα σε κάποιες απ'αυτές μπορεί να εμφανιστούν νέοι εχθροί, εκεί που εσύ νόμιζες ότι τους είχες σκοτώσει όλους. Επίσης ορισμένες φορές ξεχνιέσαι, δεν εχεις δει το ποσοστό που εχεις φτάσει, κι ετσι όπως εξελίσσεται το παιχνίδι, νιώθεις ότι φτάνεις στο τελος. Ομως όταν διαπιστώνεις ότι δεν εχεις φτάσει καν στο 50%, και έχοντας βρεθεί σε καταστάσεις όπου επικρατεί πανικός, αναρρωτιέσαι τί ακόμα εχεις να αντιμετωπίσεις.

Επαναλαμβάνω το περιβάλλον είναι χαοτικό! Το παιχνίδι αξίζει τα λεφτά του, αρκεί να μην εχει δώσει κανείς πάνω από 30 ευρώ :D .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To κακο ειναι οτι μετα το 50% τα "μοντερνα" παιχνιδια πνεουν τα λοισθια,στα 60-70% παπαλα το παιχνιδι και οθονη τελους,τα υπολοιπα 40-30% τα συμπληρωνεις ξαναπαιζοντας το ειτε στο hard ειτε μαζευοντας trophys ειτε διαφορες αποστολες...
 
Δεν έχεις άδικο. Βεβαια δεν το εχω τελειώσει για να φερω γνώμη συνολική, πιστεύω όμως ότι το TR δεν είναι τυχαίο παιχνίδι. Δεν ειναι καινούριο το στυλ, εχει προιστορία 17 χρόνων, δε νομίζω δηλαδή να το άφησαν στην τύχη. Τεσπα. Παντως μ'αρέσει με τον ίδιο τρόπου που μ'αρέσουν και τα τρια Uncharted, αυτό το στυλ παιχνιδιού τελικά είναι αυτό που με εκφράζει ώς συγχρονο gamer (γιατί ως παλιός gamer προτιμώ από Pacman και πίσω :D )
 
Kαι μολις ανακοινωθηκε sequel,ωραια νεα.


Κατα τα αλλα εχοντας παιξει λιγο πολυ και εχοντας στην κατοχη μου την πλειοψηφεια αυτων και μετα το περασμα των χρονων και ωριμου σκεψεως κατεληξα οτι τα μονα Tomb Raider που φχαριστηθηκα ηταν το
1ο και το Legends,σημαδια των καιρων ,στο πρωτο ειχα την αντοχη και τα νειατα να το παιξω ως τελους με ενα χαμογελο στα χειλη και στο Legend ειχε ερθει το περασμα του χρονου και το "που να τρεχω τωρα να ψαχνω" και το linear του παιχνιδιου μου ηρθε κουτι!


Τωρα τα 2,3 δεν μπορεσα να τα παιξω στο PC λογω βαρεμαρας στο ψαξιμο,το Revelation στο dreamcast το ιδιο,το Chronicles ουτε που θυμαμαι που το εχω παιξει,το Αngel of darkness σε PS2 ηταν απατη,το Anniversary παροτι την αγαπη του πρωτου και τα updated γραφικα στο PS3 ακομα να το τελειωσω,το Underworld το παιξα μια φορα...καλο ηταν και το επομενο που θα ευχαριστηθω μου φαινεται οτι θα ειναι το αυτο του θρεντ.
 
Δεν το εχεις παίξει ακομα το νεο TR;; Καταπληκτικό ρε! Περιμένω την άδεια αρχές Σεπτεμβρη, να εχω ξεχαστεί μέχρι τότε λίγο, για να το ξαναπαίξω. Από τα πιο ωραία παιχνίδια που'χω παιξει ποτέ. Πού το διάβασες για το sequel;
 
Oλουθε σε ολα τα gaming sites ειναι η ανακοινωση της εταιριας,δεν λεει τιποτα αλλο περα απο αυτο για αυτο δεν εβαλα λινκ.


Θα το παραγγειλω συντομα το του θρεντ.
 
dr_slump είπε:
Η Lara είναι για εντατική ρε παιδιά!
Εδώ θα διαφωνήσουμε, φιλαράκο! Lara 4ever (έστω και με άπειρα reboots-remakes)!!!!!! Και τώρα που είναι και σκοτεινός χαρακτήρας, είναι ακόμα άξια αναφοράς, μετά από 20 χρόνια!

A1200 είπε:
Μονο που κρατά τόξο μου αρκεί για να το λατρέψω
Πέστα, πέστα (ή, μάλλον, "γράφτα, γράφτα")!

Aardvark είπε:
Λαρα Κουκλαρα,πρωτε μου ψηφιακε ερωτα.
Untitled-4.jpg
Ε, λίγο πολύ "πρώτος ψηφιακός έρωτας" όλων της γενιάς 1980-1990! :heartcloud:
 
mk193 είπε:
Και τώρα που είναι και σκοτεινός χαρακτήρας
Μπράβο. Αυτό ήθελα να το γράψω. Η συμπεριφορά της είναι σκοτεινή, εχει μπόλικο ήχο σπλατεριάς (ήχος από ξεκοίλιασμα και αίμα να πετάγεται, αν και αυτό ακούγεται μόνο όταν σκοτώνει κανά ζώο για να το ψήσει :D ) και γενικώς βλέπουμε μια Λάρα λίγο κακιασμένη από ενα σημείο και ύστερα. Στην αρχή του παιχνιδιού όμως δε σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο, αφου κάθε φορά που σκοτώνει λέει κι από ενα "συγνώμη" (δεν το λέει, αφήνει να εννοηθεί).

Επαναλαμβάνω, ίσως ό,τι καλύτερο έχω παίξει ποτέ (μαζί με uncharted) και ακόμα δεν έχω δει το last of us.
 
εχει μπόλικο ήχο σπλατεριάς (ήχος από ξεκοίλιασμα και αίμα να πετάγεται, αν και αυτό ακούγεται μόνο όταν σκοτώνει κανά ζώο για να το ψήσει :D )
Πφφφ Red Dead Redemption did it first.
 
Rygar είπε:
Μπράβο. Αυτό ήθελα να το γράψω. Η συμπεριφορά της είναι σκοτεινή, εχει μπόλικο ήχο σπλατεριάς (ήχος από ξεκοίλιασμα και αίμα να πετάγεται, αν και αυτό ακούγεται μόνο όταν σκοτώνει κανά ζώο για να το ψήσει :D ) και γενικώς βλέπουμε μια Λάρα λίγο κακιασμένη από ενα σημείο και ύστερα. Στην αρχή του παιχνιδιού όμως δε σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο, αφου κάθε φορά που σκοτώνει λέει κι από ενα "συγνώμη" (δεν το λέει, αφήνει να εννοηθεί).
Επαναλαμβάνω, ίσως ό,τι καλύτερο έχω παίξει ποτέ (μαζί με uncharted) και ακόμα δεν έχω δει το last of us.
Το απόλαυσα το νέο TR αλλά, που να παίξεις και The Last of Us... :)
 
Ελπίζω να μπορέσω να το χτυπήσω αλύπητα το Σεπτέμβρη που θα εχω την άδειά μου.
 
H Crystal Dynamics ανακοινωσε οτι το Tomb Raider θα κυκλοφορησει σε Mac μεσα στο 2014 και εδωσε το παρακατω βιντεο αυτης της εκδοσεις.

[video=youtube;0At6-b9WlGY]

 
To μοναδικό Tomb Raider που 'χω παίξει στην ζωή μου είναι το 2ο. Και το reboot μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Όλο λέω να το ξεκινήσω αλλά συνεχώς το παραλείπω. :( Πόση διάρκεια έχει περίπου;
 
Εξαρτάται και από την δυσκολία. Αν δεν το ψάξεις όλο για να βρεις ολα τα treasures κλπ, θα σου γεμίσει ένα Σαββατοκύριακο με γερό gaming. Πάντως είναι εξαιρετικό παιχνίδι...
 
Με 3-4 ώρες τη μέρα, με πήρε 2 εβδομάδες και 100% exploration.

Το παιχνίδι είναι τέλειο. Δεν υπάρχουν ούτε emoticons, ούτε επιφωνήματα για να περιγράψουν το συναίσθημα.

Παίξ' το και θα με θυμηθείς! ;)
 
Πίσω
Μπλουζα