Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Και πως θα βγάλεις αντικειμενικό συμπέρασμα για τα γραφικά? Αφου ένα τυχαίο παιχνίδι έχει στο ένα 64 χρώματα, parallax scrolling και 15 sprites, ενώ το ίδιο παιχνίδι στο άλλο φορματ έχει 128 χρώματα, σταθερά backgrounds, μεγαλυτερη οθόνη και 10 sprites? Ποιο είναι καλύτερο αντικειμενικά?
Καθε ένα μηχάνημα από τα 3 είχε τα θετικά του και τα αρνητικά του στα γραφικά. Κάθε ένα μηχάνημα προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του. Οταν το ένα μηχανημα έχει περισσότερα χρώματα ενω το άλλο περισσότερα sprites, ένα παιχνίδι με πολλά χρώματα θα είναι καλύτερο στο πρώτο, ενώ ένα παιχνίδι με περισσότερα sprites καλύτερο στο δεύτερο. Ποιο είναι καλύτερο?

Πάρε παράδειγμα το golden axe σε MD και amiga. Στο MD είναι λίγο πιο γρήγορο, έχει καλύτερο animation, είχε πιο αντιπροσωπευτικό gameplay, ενώ στην amiga έχει πολύ καλύτερη μουσική και ηχητικά εφε και μεγαλύτερη οθόνη. Ποιο είναι καλύτερο? Οτι και να απαντήσεις, ο καθένας μπορεί να σου αντιπροβαλλει το άλλο, και έχει επιχειρηματα να το υπερασπιστεί.
Σίγουρα στο MD έχει καλύτερα γραφικά. Είναι arcade port και είναι πιο κοντά στο source material. Τα χρώματα είναι πιο κοντά και τα sprites είναι ίδια. Κινείται πιο γρήγορα (όπως και στο arcade). Αρα οπτικά υπάρχει κάτι που να πει ο άλλος ότι είναι καλύτερο στην Amiga? Προσωπικά κάποιος μπορεί να έχει κόλλημα ή αχρωματοψία και να του κάθονται καλύτερα τα περίεργα χρώματα της έκδοσης στην Amiga. Αλλά αντικειμενικά, εφόσον είναι ίδιο με το arcade (που αυτός είναι ο σκοπος του arcade port), στο MD είναι καλύτερο.

Ο ήχος είναι καλύτερος στην Amiga. Είναι λίγο χάλια στο MD ακόμα και για τα επίπεδα της κονσόλας γενικά.

Το gameplay είναι καλύτερο στο Mega Drive. Πιο γρήγορο και υπάρχουν όλα τα απαραίτητα κουμπιά, οπότε παίζεται όπως ο original developer έχει σχεδιάσει το παιχνίδι να παίζει.

Αρκετά εύκολο το συγκεκριμένο παράδειγμα, αμα κρίνεις αντικειμενικά. Αλλά συμφωνώ, κάποια παιχνίδια είναι πιο κοντά ή τελείως διαφορετικά μεταξύ τους οπότε πιο δύσκολο. Δεν μπορώ να συγκρίνω ένα adventure πχ σε υψηλή ανάλυση με πολλά χρώματα αλλά στατικές εικόνες με ένα action που έχει κίνηση και sprites σε χαμηλότερη ανάλυση.

Αλλά γενικά εγώ πιάνομαι στο ότι στο Mega Drive, όταν σου λέει 64 χρώματα ο άλλος, εννοεί 64 με full sprites, scrolling και εφέ. Ενώ στην Amiga ακούς για 256 ή και χιλιάδες ακόμα χρώματα αλλά μόνο όταν άλλα εφέ λείπουν ή σε στατικές εικόνες. Γι αυτό και συγκρίνω παρόμοια παιχνίδια μεταξύ τους και δεν κολλάω σε specs.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Imgema[/USER] Η μουσική του Lionheart είναι υπέροχη, όπως και το pixel art. Από την εισαγωγή μέχρι την πρώτη πίστα όπου ακούγεται αυτό το αιθέριο theme, χαζέυωντας τον copper ουρανό είχα χάσει την μπάλα. Η δράση σου φαίνεται αργή, γιατί δεν είναι action, είναι αυτό που ίσως λανθασμένα κάποτε λέγαμε arcade adventure. Όπως το Shadow Of The Beast, ας πούμε, το Unreal, το Leander κλπ. Χωρίς να είναι συνταρακτικό το gameplay, δηλαδή κάτι το πρωτοποριακό, η ατμόσφαιρά του ήταν αυτή που έκανε την διαφορά. Και τέτοια παιχνίδια υπήρχαν πολλά στην Amiga, κυρίως λόγω των πολλών Ευρωπαίων καλλιτεχνών, που έψαχναν χώρο για να εκφραστούν. Όπως και να έχει, ήταν στην λίστα με τα παιχνίδια που απόλαυσα οπτικά.

 Τα γραφικά του Flink σου μοιάζουν γιατί είναι ο ίδιος καλλιτέχνης, Henk Nieborg.

 
1@The Destroyer[/USER] μια ενσταση για το Golden Axe Amiga. Διαφωνω στην ανωτεροτητα των ηχητικων εφε. Ακουγονται πιο "πνιγμενα" στην Amiga. Δεν ειμαι σιγουρος αν αυτο εχει να κανει με τον περιορισμο του χωρου η με τα samples που χρησιμοποιησαν, οπως και επισης ειναι λιγοτερα απο οτι στο ηλεκτρονικο και Mega Drive.
Αν καποιος θελει να το απολαυσει για την μουσικη του, η εκδοση της Amiga ειναι μονοδρομος, οσοι θελουν να το παιξουν και να το ευχαριστηθουν, κοιτανε τις περισσοτερες αλλες εκδοσεις αντι για την Amiga.
Κατι ακομα που εθιξες για τα περιφερειακα της Amiga. Με εξαιρεση τις αναβαθμισεις, οπως και την τελικη συμβατοτητα που ειχε με το πρωτοκολλο DE-9 με τις διαφορες αλλες κυκλοφοριες, στην Ελλαδα ειχαμε απειρως περισσοτερες επιλογες σε περιφερειακα και αξεσουαρ. Χειριστηρια, πιστολια, joysticks, τιμονιερες. Θα πεις τωρα πως τα περισσοτερα τα δεχοταν και η Amiga, δεκτο, ωστοσο ως εισαγωγες και διαθεσιμοτητα για τα καθεαυτου μηχανηματα, υπηρξαν κατα πολυ περισσοτερα.

 

1@Imgema[/USER] Η μουσική του Lionheart είναι υπέροχη, όπως και το pixel art. Από την εισαγωγή μέχρι την πρώτη πίστα όπου ακούγεται αυτό το αιθέριο theme, χαζέυωντας τον copper ουρανό είχα χάσει την μπάλα. Η δράση σου φαίνεται αργή, γιατί δεν είναι action, είναι αυτό που ίσως λανθασμένα κάποτε λέγαμε arcade adventure. Όπως το Shadow Of The Beast, ας πούμε, το Unreal, το Leander κλπ. Χωρίς να είναι συνταρακτικό το gameplay, δηλαδή κάτι το πρωτοποριακό, η ατμόσφαιρά του ήταν αυτή που έκανε την διαφορά. Και τέτοια παιχνίδια υπήρχαν πολλά στην Amiga, κυρίως λόγω των πολλών Ευρωπαίων καλλιτεχνών, που έψαχναν χώρο για να εκφραστούν. Όπως και να έχει, ήταν στην λίστα με τα παιχνίδια που απόλαυσα οπτικά.

 Τα γραφικά του Flink σου μοιάζουν γιατί είναι ο ίδιος καλλιτέχνης, Henk Nieborg.
Δεν αντιλέγω για την δράση, ούτε λέω ότι ένα γρήγορο παιχνίδι είναι "καλύτερο" από ένα πιο αργό. Απλά θεωρώ πως ένα παιχνίδι με αργή δράση και λίγα πράγματα ταυτόχρονα στην οθόνη είναι πιο εύκολο να έχει καλύτερα γραφικά απο ένα άλλο που είναι πιο γρήγορο και επικρατεί ένα χάος από sprites και animations, οπότε αρκετή από την υπολογιστική ισχύ ξοδεύεται εκεί.

Το ξέρω ότι μισείς το Sonic αλλά αν πάρουμε πχ το Sonic 3 & Knuckles (που είναι και το πιο όμορφο από την σειρά) βλέπουμε ότι υπάρχει όλο το πακέτο. Γίνονται δηλαδή πολλά πράγματα ταυτόχρονα στην οθόνη με περισσότερα sprites και animations, με πολύ μεγάλη ταχύτητα στο scrolling στα 60fps, multiparallax κλπ καθώς και τα καλύτερα physics που έχουν γραφτεί ποτέ σε platform παιχνίδι, τόσο καλά που ακόμα και flipper μπορείς να παίξεις χωρίς να υπάρχει κάποια διαφορά απο κανονικά flipper video games που τα physics είναι το A και το Ω. Δες πχ την μαγνητική ασπίδα και πως συμπεριφέρονται τα δαχτυλίδια σε πραγματικό χρόνο όταν είναι κοντά και εσύ τα αποφεύγεις... Τρελά πράγματα που θέλουν επεξεργαστική ισχύ και παρόλα αυτά δεν υστερεί το παιχνίδι σε χρώματα, κίνηση, backgrounds, sprites, ήχο κλπ. Δηλαδή δεν υπάρχουν θυσίες και προτεραιότητες, τα έχεις όλα ταυτόχρονα μέχρι και τα μικρά φυλλαράκια που πετάγονται και μετά να πέφτουν αργά όταν ο Sonic προσγειώνεται κάπου.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η σύγκριση Amiga VS Consoles είχε ξεκινήσει για τα γραφικά αρχικά ή τουλάχιστον εκεί επικεντρώνομαι εγώ. Δηλαδή ποιο μηχάνημα είναι το πιο ισχυρό ή πιο μπορεί να βγάλει τα καλύτερα γραφικά και τα πιο εξελιγμένα παιχνίδια. Μετά κατέληξε στο να συγκρίνουμε ποιος έχει τις πιο ζεστές αναμνήσεις, ποιος είναι ο πιο μεγάλος γνώστης και τώρα φτάσαμε να λέμε για την ιστορία και το ηρωικό παρελθόν της Amiga. Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν αυτά, συγκριτικά παιχνιδιών και ports πιο πολύ μου αρέσει να συζητάω. Και το Atari 2600 έχει μεγάλη ιστορία κλπ αλλά το να πεις ότι το τιποτένιο συγκριτικά intellivision έχει καλύτερα γραφικά ή πιο εξελιγμένα παιχνίδια πχ δεν είναι "προσβολή".
Αν το επικεντρώνεις εκεί η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη: Amiga. Πετάς ένα σκληρό και ένα accelerator και είναι πολύ πιο μπροστά από οτιδήποτε μπορούν να κάνουν οι κονσόλες. Το έχουμε δει αντικειμενικά σε 3D παιχνίδια και σε adventures που είναι τεράστια. Βάλε ότι κάποια adventures της Sierra υποστηρίζουν Roland MT-32 και στην Amiga και πατάνε κάτω στον ήχο οτιδήποτε μπορούσαν να βγάλουν οι κονσόλες. Το όποιο αβαντάζ από περισσότερα hardware sprites εκμηδενίζεται από την ωμή δύναμη ενός 68030. Σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο η Amiga είναι απίστευτα μπροστά και σε υπαρκτά παιχνίδια στα 3D απλά δεν υπάρχει σύγκριση. 
 
Αν το επικεντρώνεις εκεί η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη: Amiga. Πετάς ένα σκληρό και ένα accelerator και είναι πολύ πιο μπροστά από οτιδήποτε μπορούν να κάνουν οι κονσόλες. Το έχουμε δει αντικειμενικά σε 3D παιχνίδια και σε adventures που είναι τεράστια. Βάλε ότι κάποια adventures της Sierra υποστηρίζουν Roland MT-32 και στην Amiga και πατάνε κάτω στον ήχο οτιδήποτε μπορούσαν να βγάλουν οι κονσόλες. Το όποιο αβαντάζ από περισσότερα hardware sprites εκμηδενίζεται από την ωμή δύναμη ενός 68030. Σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο η Amiga είναι απίστευτα μπροστά και σε υπαρκτά παιχνίδια στα 3D απλά δεν υπάρχει σύγκριση. 
Ε τότε πια δεν μιλάμε για "Amiga 500". Και όταν λέω Mega Drive δεν εννοώ Mega CD και 32X. Αλλά OK, με accelerators κλπ δεν γίνεται σύγκριση, λογικό.
 

Μια ερωτηση 1@Leon[/USER] γιατι δεν καταλαβα. Μιλας συγκεκριμενα της Amiga 500 τοτε πχ η γενικα για τις Amiga; Δεν γνωριζω τι εκανε η Roland στο συνολο της, και ποσους τιτλους υποστηριζε, στο Snes ωστοσο υφισταται το MSU-1 και δεν εχω ακουσει κατι παραπλησιο σε Amiga OCS/ECS.

http://www.nintendolife.com/news/2018/01/its_been_a_bumper_month_for_super_nintendo_msu-1_audio_enhancement_patches

 
Ε τότε βρε 1@Imgema[/USER] κρίνεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Όταν σου έλεγε ο 1@Other_Reality[/USER] για rf pal κλπ πολύ σωστά απάντησες ότι δεν κρίνουμε έτσι. Μιλάμε για optimal συνθήκες. Optimal για OCS Amiga είναι Amiga 2000/3000 με SCSI σκληρό δίσκο, 68060 επεξεργαστή και RTG graphics card. Και ναι υπάρχουν παιχνίδια που εκμεταλλεύονται το παραπάνω setup αλλά δυστυχώς ήρθαν πολύ αργά. 

 
Ωπα μισό λεπτό... Αλλο "optimal συνθήκες" και άλλο hardware upgrades. Νομίζω η κοινή λογική μπορεί από μόνη της να θέσει τα μέτρα και τα σταθμά. Το Mega Drive δεν χρειάζεται upgrades για να δείξει τα γραφικά του σε μιας καλής ποιότητας τηλεόραση. Επίσης, το να ζητάω να κρίνουμε την εικόνα έχοντας παρόμοιες συνθήκες, δηλαδή παρόμοιας ποιότητας οθόνη, δεν νομιζω να είναι παράλογο. Και να σου πω, δέχομαι ακόμα και το 1ΜΒ σαν standard της Amiga, όπως θα δεχομουν το expansion pack στο N64 πχ.

Ομως απο ένα σημείο και μετά το παρατραβάμε. H 16bit Amiga 500 είναι ένα standard μηχάνημα με τον 68000 κλπ. Αμα την κάνεις 3000 ή 4000 μετά δεν είναι η 16bit 500άρα, είναι άλλο μηχάνημα, 32bit που παίζει παιχνίδια που δεν παίζουν καν στην 500άρα. Μετά συγκρίνεις με Jaguar και 3DO.

Ισως να είμαι λάθος εγώ και να νόμιζα ότι μιλάμε για την 500άρα. Προφανώς και είναι πιο ισχυρή η 1200/3000/4000 απο ένα Mega Drive ή SNES. Δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Μια ερωτηση 1@Leon[/USER] γιατι δεν καταλαβα. Μιλας συγκεκριμενα της Amiga 500 τοτε πχ η γενικα για τις Amiga; Δεν γνωριζω τι εκανε η Roland στο συνολο της, και ποσους τιτλους υποστηριζε, στο Snes ωστοσο υφισταται το MSU-1 και δεν εχω ακουσει κατι παραπλησιο σε Amiga OCS/ECS.

http://www.nintendolife.com/news/2018/01/its_been_a_bumper_month_for_super_nintendo_msu-1_audio_enhancement_patches
Κάποια παιχνίδια της Sierra για την Amiga υποστήριζαν roland-mt32. Στο pc όλα και ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσες να ακούσεις τον καιρό εκείνο σε μουσική. Σε αυτό το synth έγραφαν τη μουσική στη Sierra και στη συνέχεια και στις υπόλοιπες εταιρείες. Οπότε ήταν η μουσική όπως την άκουγε και ο δημιουργός της. 

 
Πάντως μιας και μιλάμε για "μέτρα και σταθμά" ή double standards παρατηρώ το εξής. Οι Amiga users κράζουν συνέχεια τις κονσόλες για τα ακριβά παιχνίδια. Και από ότι βλέπω πολλοί δεν δέχονται καν το ότι στην περίπτωση αυτή ίσως να ισχύει το "'οτι πληρώνεις παίρνεις". Οκ πάει αυτό.

Οταν όμως είναι η ώρα να τα σκάσουν οι ίδιοι... ε, εκεί αξίζουν τα λεφτά. Θες Monitor? Θες roland? Θες σκληρό δίσκο? Θες accelerators και άλλα upgrades? E εκεί το δεχόμαστε. Εκεί τα λεφτά πιάνουν τόπο. Εκεί ότι πληρώνεις παίρνεις.
 
1@Imgema[/USER] το λάθος που κάνεις είναι ότι οι υπολογιστές εξ αντικειμένου έχουν hardware upgrades. Είναι μέρος της δύναμης τους και δεν βγαίνουν εκτός. Και Amiga 500 με accelerator, σκληρό και όλα τα παιχνίδια με whdload, αυτό είναι εξάλλου το setup του σημερινού αμιγκά (βασικά σήμερα aga amiga). Αν πεις ώπα ώπα τότε δεν ήταν έτσι (και θα κάνεις λάθος,  κάποιοι είχαμε θηρία) πολύ σωστά σου λέει και ο 1@Other_Reality[/USER] ότι ούτε για τους κονσολάδες ήταν έτσι. RF PAL και 2 παιχνίδια τον χρόνο. Η μιλάμε με optimal συνθήκες ή όχι. 

 
Οκ σύμφωνοι. Η απάντηση στην ερώτηση "είναι καλύτερη μία Amiga fully upgraded απο τις 16bit κονσόλες":

Ναι, είναι. No arguments. Getta Robo καμία αμφιβολία? Oχι. Τέλος, απαντήθηκε το ερώτημα. Δεν χωράει κάποια συζήτηση.

Ωστόσο εξακολουθώ να θεωρώ τις stock 16bit κονσόλες πιο ικανές από την stock Amiga 500. Και αφού το πάμε έτσι αυστηρά, οταν λέμε stock εννοούμε stock. 512MB και χωρίς monitor.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Στο θέμα hardware η απάντηση είναι ναι οι κονσόλες είναι ισχυρότερες σε ότι αφορά 2d scrolling games. Και ένα mb να βάλεις δεν αλλάζουν πολλά. Όμως τα 2d scrolling scrolling games είναι ένα μόνο μέρος της ιστορίας. Πχ στο 3d το snes χωλαίνει αλλά ακόμα και το md σε σχέση με την Amiga. 

Δεύτερον Strategy. Και εκεί κάτι πάει στραβά. Στο snes λόγω αργού επεξεργαστή στο md δεν ξέρω γιατί. Ίσως λόγω ram?

Adventures. Εδώ είναι το γνωστό πρόβλημα απουσίας πληκτρολογίου, αλλά και στα point 'n' click χρειάζεται μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που με δισκέτες γίνεται ενώ με cartridge όχι. Μερικά βγήκαν στο mega cd. 

RPGs: πάλι ο αποθηκευτικός χώρος αποτελεί πρόβλημα στις κονσόλες. 

1@Imgema[/USER] το θέμα είναι ότι έχεις ένα πολύ συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού στο μυαλό σου και συγκρίνεις με βάση αυτό. Δεν κοιτάς άλλα θέματα πχ περιπλοκότητα της game logic που χρειάζεται επεξεργαστική ισχύ αλλά και ram (που οι κονσόλες δεν έχουν). Περιπλοκότητα του save file (πχ σε ένα rpg ή σε ένα strategy) που δεν χωράει στο battery save του cartridge. Δεν κοιτάς τα 3d γραφικά παρά μόνο τα 2d. Το επιχείρημα "δεν μου αρέσουν τα 3d παιχνίδια πριν το Daytona" δεν στέκει. Είναι ένα τελείως αυθαίρετο σημείο στην ιστορία του gaming και ειλικρινά  το θεωρώ εκτός από ανιστόρητο και προσβλητικό. Απαξιωνεις πολλούς δημιουργούς που προσέφεραν στην εξέλιξη του gaming. Στην τελική μπορώ να το αντιστρέψω. Αφού τα 2d παιχνίδια είναι ξεπερασμένα κρίνω κάθε σύστημα αποκλειστικά από τα 3d παιχνίδια. Τι ποιότητα βιβλιοθήκης είχαν και τι επίδοση είχαν στο να σπρώξουν πολυγωνα. Ποιος κερδίζει τώρα;

Και στα 2d πολλά παιχνίδια χρειάζονται περισσότερο να αποθηκεύσουν frames animation (άρα cartridge δεν..) και μετά χρειάζονται ram για το playback (άρα κονσόλες δεν...). Ακραίο παράδειγμα τα παιχνίδια της readysoft (dragon's lair, space ace) αλλά και όλα τα graphic adventures. 

Και κάτι ακόμα: τα τσιπάκια των κονσολών είναι one trick pony. Ο blitter είναι πιο ευέλικτος. Μπορεί να μη μπορεί να κάνει 2d scrolling games τόσο καλά αλλά προγραμματίζεται να κάνει διαφορετικά πράγματα. Το ίδιο ισχύει με atari 8 bit και c64. Αν είχαν επικρατήσει οι πρώτοι ίσως να είχαμε την άνοδο του 3d πιο γρήγορα. Τελικά τα hardware sprites και το hardware scrolling να ήταν τροχοπέδη στην εξέλιξη του gaming. Αφού το έχεις το χρησιμοποιείς και σε οδηγεί σε συγκεκριμένα είδη παιχνιδιού. Γι'αυτό στον ωμό spectrum είδαμε τόσο μοναδικά παιχνίδια. 

Εν ολίγοις το ερώτημα σου είναι ποιο retro σύστημα είναι το καλύτερο για να παίξεις super Mario bros. Απάντηση το snes. 

 
Για τα strategy ισχύει το ίδιο με τα adventures, δηλαδή απουσία mouse. Και λογικά δεν αγόραζαν πολλοί τέτοια σε κονσόλα. Οπότε πόσοι developers να ασχοληθούν? Πάντως υπήρχαν κάποια, κάτι Ιαπωνικά απο Koei, Romance of the 3 Kingdoms που ήταν αρκετά μεγάλη σειρά, υπήρχε το Actraiser, υπήρχαν και κάποια ports του Populous και Civ, και άλλα διάφορα αλλα ΟΚ τότε δεν ασχολούμουν με τέτοια παιχνίδια οπότε δεν ξέρω, με το Starcraft άρχισα τα strategy, αρκετά αργά δλδ. Για RPG στις κονσόλες κυριάρχησαν τα JRPG (δυστυχώς ή ευτυχώς).

Για τα 3D δεν καταλαβαίνω γιατί προσβάλλεσαι. Δεν μου αρέσουν τα filled polygons ή τα vector, προσωπικό κόλλημα. Άλλου δεν του αρέσουν τα παιδικά παιχνίδια ή το Sonic. Θα πρέπει να προβληθώ εκ μέρους του Miyamoto ή του Naka? Πολύ προσωπικά τα παίρνετε νομίζω, τέλος πάντων.

Απλά θεωρώ ότι τα μηχανήματα αυτά δεν ήταν αρκετά ισχυρά για 3D γραφικά. Λίγα πολύγωνα, χωρίς textures και πολύ αργό frame rate. Δεν μου άρεσε πχ ούτε το Starfox, ούτε το Race Driving στις κονσόλες. Και γενικά υπήρχαν ελάχιστα τέτοια στις κονσόλες οπότε πολύ λίγα δείγματα. Δεν τα ζήλεψα ούτε από την Amiga, ούτε καν από arcades.

Anyway, το SNES είχε αργή CPU και τα υποσυστήματα που είχε ήταν για 2D. Οπότε χρειαζόταν το FX-Chip για τα όσα 3D είχε. Το Mega Drive είχε ίδια CPU με την Amiga οπότε θεωρητικά θα μπορούσε να τρέξει τα ίδια 3D αλλά δεν θυμάμαι άλλο game τώρα εκτός του Race Driving για να συγκρίνω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εν ολίγοις το ερώτημα σου είναι ποιο retro σύστημα είναι το καλύτερο για να παίξεις super Mario bros. Απάντηση το snes. 
Αργεις λιγο, αλλα ερχεσαι στα λογια μου. Και για sonic, md. Επος.

Ειπαμε platform, shmups και fighting. Απλα, λαικα πραματα, τι 3d, adventure και rpg. Ενα library, 3 genres, αλλα μιλαμε για ποιοτητα, κατσε καλα. Ευτυχως που...πηγε μπροστα το gaming, αξιζαν τα εικοσαχιλιαρα, αυτα τα 4 το χρονο, καθε τους δραχμη.
 
Αργεις λιγο, αλλα ερχεσαι στα λογια μου. Και για sonic, md. Επος.

Ειπαμε platform, shmups και fighting. Απλα, λαικα πραματα, τι 3d, adventure και rpg. Ενα library, 3 genres, αλλα μιλαμε για ποιοτητα, κατσε καλα. Ευτυχως που...πηγε μπροστα το gaming, αξιζαν τα εικοσαχιλιαρα, αυτα τα 4 το χρονο, καθε τους δραχμη.
Και JRPGs. Και action adventures. Και sport games. Και arcade ports. Μην υπερβάλλουμε.

Αγνοείς επίτηδες και τα μεταχειρησμένα. Τις ανταλλαγές. Τις ενοικιάσεις. Αφου τα είπαμε αυτά, γιατί λέμε πάλι τα ίδια πράγματα? Gaming δεν ήταν μόνο μία σακούλα με αντιγραφές και να ψάχνεις ποια 3-4 παιχνίδια αξίζουν.
 
Ας τα δεχτω και αυτα, αν και εσεις ειστε ακαταδεκτοι, αλλα αντε!

Και btw δεν τα βαζαμε σε σακκουλα ρε παιδια. Κουτακια, ζελατινιτσες, αυτοκολλητα, δισκετοθηκες. Σενια πραγματα ?
 
Τι κουτάκια και ζελατίνες, με αυτά που διαβάζω έλεγα ότι κάθε βδομάδα πέρναγε φορτηγάκι και αφήνει 2-3 σακούλες (σκουπιδιών, όχι απλές) γεμάτες. :fafoutis:

Δέχομαι point & click adventures, strategy, 3D polygon based και WRPGs.
 
Δεν μου αρέσουν τα filled polygons ή τα vector, προσωπικό κόλλημα.
Τελικά είναι θέμα γούστου!!  :)  Αντίθετα εγώ τρελαινομαι για αυτά. Τα παρισσότερα retroπαίχνιδα που παίζω, έχουν τέτοια οπότε μια accelerated Αmiga,  έχει προβάδισμα απέναντι σε μια κονσόλα, σύμφωνα με το τί μου αρέσει. (Δείτε ή ακόμα καλύτερα πάιξτε Tokyo 42!!!!)
 
Πίσω
Μπλουζα