Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Αλλά γενικά εγώ πιάνομαι στο ότι στο Mega Drive, όταν σου λέει 64 χρώματα ο άλλος, εννοεί 64 με full sprites, scrolling και εφέ. Ενώ στην Amiga ακούς για 256 ή και χιλιάδες ακόμα χρώματα αλλά μόνο όταν άλλα εφέ λείπουν ή σε στατικές εικόνες. Γι αυτό και συγκρίνω παρόμοια παιχνίδια μεταξύ τους και δεν κολλάω σε specs.
Και τι γίνεται σε ένα παιχνίδι που δεν έχει πολλά Sprites scrolling κτλ όπως για παράδειγμα ένα adventure? εκεί προφανώς θα είναι καλύτερο το μηχάνημα που δεν τα έχει αυτά. Αρα θα είναι καλύτερο σε γραφικά το μηχάνημα που δεν έχει γενικά καλύτερα γραφικά, σύμφωνα με τον δικό σου λανθασμένο τρόπο σκέψης.

Η σωστή προσέγγιση είναι ότι εφοσουν μιλάμε για συστήματα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση. Σε γενικές γραμμές, ίσως μπορεί να γίνει. Ε τότε σε γενικές γραμμές εφόσον θέλουμε οπωσδήποτε μια σύγκριση, τότε με μια πρόταση : η amiga έχει καλύτερα γραφικά. Γενικά σαν σύνολο.

Tωρα εάν πας στις περιπτώσεις που αναφέρεις, δηλαδή πότε έχει πολλά χρώματα, πότε έχει πολλά sprites κτλ τότε δεν βγάζεις άκρη. Και τα χρώματα σαν αριθμός δεν λένε απολύτως τίποτα. Και 100+ να έχεις, εάν η επιλογή και ο συνδυασμός τους είναι λανθασμένος, το αποτέλεσμα θα είναι αποτυχημένο, όσα χρώματα και να βάλεις. Kαι τεχνικά άρτια παιχνίδια όπως το chaos engine, δεν έχουν περισσότερα από 32-64 χρώματα.
 

1@Leon[/USER]

Δεν γνωριζω για το ποσοστο των τιτλων που ηταν συμβατα με την καρτα, ουτε και για το τελικο αποτελεσμα, ενδιαφερον ακουγεται δεν λεω, ωστοσο τουλαχιστον στις κονσολες υπηρξαν πολλα παιχνιδια με εντυπωσιακο ηχο, διχως να χρειαζονται προσθετα περιφερειακα. Και εδω βλεπω πως πχ η Roland κοστισε απο τοτε μια μικρη περιουσια.

Και μιας που αναφεραμε το οικονομικο κατι, πρεπει να ξαναθιξω κατι. Εχει υπαρξει απαξιωση απο διαφορους στο παρελθον, πως οι προνομιουχοι ειχαν Amiga, και τελος παντων οι λιγοτεροι εχοντες αγοραζαν κονσολα. Διαφωνω αλλα να δεχτω πως εχει καποια υποσταση αυτο. Εστω λοιπον οτι ενα σημαντικο ποσοστο κατοχων Amiga OCS/ECS, ειχαν επενδυσει και απεκτησαν επεταγχυντες, μνημες, λοιπες επεκτασεις κτλ. Μιλαμε τωρα για μεγαλα ποσα στην εποχη τους, οχι αστεια. Οπως και να εχει ομως, και κατω απο αυτες τις προυποθεσεις, προσωπικα θα προτιμουσα και παλι κονσολα, οπως και εκανα. Και επαιζα τα παντα οπως ηθελα, και στη τελικη απεδιδαν τα παιχνιδια στο επακρο με το μηχανημα οπως ακριβως βγηκε απο το εργοστασιο. Στη τελικη, με επιπλεον μνημες κτλ, ειχες περισσοτερες πιθανοτητας ασυμβατοτητας σε ενα παιχνιδι της Amiga, παρα καποια ουσιαστικη βελτιωση.

Δεν σκοπευω να ξανααναλυθει η συζητηση με τις πωλησεις παντως, δεν ισχυουν οι αριθμοι που παραθεσαν για τις Amiga ετσι και αλλιως. 

Τωρα περι αναλυσης του καθε ειδους παιχνιδιου, εισαι αδικος με τα adventures / role play games και του χωρου τους.

Καταρχας, οπως συζητησαμε παλαιοτερα, οι δισκετες ανακυκλωναν δεδομενα. Sprites, ηχοι/μουσικη, λοιπα δεδομενα οπως κωδικας του παιχνιδιου. Παιχνιδι των 4-6 δισκετων εβγαινε σε 2.5mb σε κονσολα διχως να λειπει το παραμικρο, γιαυτο το λογο. Επειτα τωρα, υπαρχουν τιτλοι με πολλα δεδομενα και μεταβλητες, Romancing Sa-Ga, FF VI, Chrono Trigger, Zelda: A Link to the past και ποσα αλλα, οπου εχουν τεραστιο ογκο δεδομενων τοσο στη ROM, οσο και φυσικα στην αποθηκευση της προοδου του.
Λατρευω τα role play games, αλλα εκεινη την περιοδο τα "ιαπωνικα" rpgs ειχαν ξεφυγει κατα πολυ απο το τριπτυχο μπουντρουμι/κακοι/πριγκιπισσα που ειχε καταντησει ρουτινα στο χωρο. Δεν υπηρξαν για χρονια αξιολογοι σεναριογραφοι, και οι ιαπωνες, οσο και να απεχθανοντε καποιοι την νοοτροπια και στησιμο, το πηγανε πραγματικα αλλου. Και γιαυτο εγιναν αναρπαστα οπως ειδαμε.
 

Περι animation και χωρου, δες το Mario RPG. Γαλαξιες μπροστα σε αισθητικη, μηχανισμους και σχεδιασμο απο τα περισσοτερα αντιστοιχα. Και ολα αυτα, σε 4mb κασετα....

Τελος, ως επισης αιρετικος θα ταχθω με τον 1@Imgema[/USER] περι του Kick-Off. Ενταξει δεν ειμαι του ποδοσφαιρου, αλλα θα επαιζα πολυ πιο ευχαριστα Fever Pitch Soccer η ISSD. Αλλα ενταξει ακομα και ετσι, κανενα σχολιο για την κατα τα αλλα ανωτερη Amiga που δεν παιζετε και κανα αλλο αθλητικου τυπου παιχνιδι. Πχ τα μπασκετακια της ειναι αθλια, κατι τεννις, χοκευ κτλ ανυπαρκτα. Οι κονσολες ηταν και εδω μακραν ανωτερες.

 
Ειπαμε platform, shmups και fighting. Απλα, λαικα πραματα, τι 3d, adventure και rpg. Ενα library, 3 genres, αλλα μιλαμε για ποιοτητα, κατσε καλα. Ευτυχως που...πηγε μπροστα το gaming, αξιζαν τα εικοσαχιλιαρα, αυτα τα 4 το χρονο, καθε τους δραχμη.
Είσαι λάθος, άπλα. Ακόμα και σε αυτά τα 3 είδη παιχνιδιών, η amiga500 έχει ισάξια και πιθανότατα καλύτερα παιχνίδια από τις κονσόλες. Ο μύθος ότι οι κονσόλες είναι καλύτερες σε αυτά τα είδη στηρίζεται στα παρακάτω γεγονότα:

  1. platforms : επειδή εκεί το MD έχει τα sonic και το SNES έχει τα Mario/DK. Αυτα δεν τα έχει η amiga. Και ότι αυτό το είδος παιχνιδιών ξεκίνησε πρώτα από τις κονσόλες. Και από το γεγονός ότι οι κονσόλες είναι θεωρητικα πιο παιδικές άρα θα ΕΠΡΕΠΕ να έχουν και καλύτερα παιδικά παιχνίδια, γατί έτσι έχει περάσει στον κόσμο, ότι τα platforms είναι παιδικά. Μονό παιδικό και εύκολο δεν είναι βεβαία το Mario και DK. Τα αντίστοιχα παιχνίδια της amiga είναι εξαιρετικά, με τίτλους όπως το fire&ice, zool, Oscar, Leander, James pond2, rodland, Arabian nights, yo Joe, Mr Nutz, chuck rock, trolls, cool spot, Jim power, risky woods, ακόμα και τα πιο διαφορετικά sleepwalker, bubba and stix, soccer kid. Άλλα sonic και Mario δεν έχει η amiga, και το brand μετράει ίσως περισσότερο από το ίδιο το παιχνίδι. Ίσως να είναι ισοπαλία κονσόλες με amiga.
  2. Beat em up : εδώ ο μύθος στηρίζεται κυρίως στην ανακριβή μεταφορά του SF2 στην amiga. Στο MD και στο SNES ήταν σαφώς πιο κοντά στο arcade. Επίσης το θέμα με τα πολλά κουμπιά που απαιτούσαν τα συγκεκριμένα παιχνίδια. Και πάλι η amiga είχε πολλά εξαιρετικά παιχνίδια, όπως τα body blows, elf mania, brutal paws, full contact, shadow fighter, ΜΚ2, fighting spirit κτλ άλλα η amiga δεν είχε την “ακριβή” μεταφορά του SF2 και δεν είχε πολλά κουμπιά που θα βοηθούσε το είδος. Όποτε υπερτερουν οι κονσόλες.
  3. Shoot em ups : εδώ είναι καθαρά μύθος, αφου η amiga πράγματι έχει τους καλύτερους και περισσοτερους τίτλους. Κυρίως γιατί έχει shoot em up που είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους. Ο μύθος εδώ ξεκινάει από το γεγονός ότι το MD έχει πολλά sprites. πιο γρήγορη CPU και αρκετούς τίτλους shoot em up, άρα θα ΕΠΡΕΠΕ να είναι καλύτερο από την amiga. Η πραγματικότητα είναι άλλη, διότι στην amiga υπάρχουν και περισσότερα σε αριθμό και μερικά παιχνίδια διαμάντια που δεν υπάρχουν σε κονσόλες. Τα κορυφαία όπως το μοναδικό disposable heroes, άλλα και τα υπόλοιπα όπως το project-x, R-type2, stardust, amnios, lethal xsess, galaga94, uridium2, XP-8, Saint dragon, wing of death, apidya, xenon 2, star rush, swiv, P-47, battle squadron, dragon spirit, Hubris, Katakis, mega typhoon, necronom, x-out, z-out, κτλ είναι και περισσότερα και το ίδιο καλά και καλύτερα από του MD. εδω μιλάμε για 100% κατασκευασμένο μύθο που διαδιδόταν προφορικά με στόχο να καθιερωθεί.
 
Και τι γίνεται σε ένα παιχνίδι που δεν έχει πολλά Sprites scrolling κτλ όπως για παράδειγμα ένα adventure? εκεί προφανώς θα είναι καλύτερο το μηχάνημα που δεν τα έχει αυτά. Αρα θα είναι καλύτερο σε γραφικά το μηχάνημα που δεν έχει γενικά καλύτερα γραφικά, σύμφωνα με τον δικό σου λανθασμένο τρόπο σκέψης.

Η σωστή προσέγγιση είναι ότι εφοσουν μιλάμε για συστήματα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση. Σε γενικές γραμμές, ίσως μπορεί να γίνει. Ε τότε σε γενικές γραμμές εφόσον θέλουμε οπωσδήποτε μια σύγκριση, τότε με μια πρόταση : η amiga έχει καλύτερα γραφικά. Γενικά σαν σύνολο.

Tωρα εάν πας στις περιπτώσεις που αναφέρεις, δηλαδή πότε έχει πολλά χρώματα, πότε έχει πολλά sprites κτλ τότε δεν βγάζεις άκρη. Και τα χρώματα σαν αριθμός δεν λένε απολύτως τίποτα. Και 100+ να έχεις, εάν η επιλογή και ο συνδυασμός τους είναι λανθασμένος, το αποτέλεσμα θα είναι αποτυχημένο, όσα χρώματα και να βάλεις. Kαι τεχνικά άρτια παιχνίδια όπως το chaos engine, δεν έχουν περισσότερα από 32-64 χρώματα.
Τι εννοείς "τι γίνεται σε ένα adventure"? Ε εκεί θα μπορεί η Amiga να χρησιμοποιήσει τα περισσότερα χρώματα και την πιο μεγάλη ανάλυση γιατί σαν genre τα adventures δεν έχουν απαιτήσεις άλλες. Αυτό λέω, δηλαδή όταν βάλεις ένα παιχνίδι που να χρησιμοποιεί όλα τα υποσυστήματα στο full, δηλαδή χρώματα, sprites, scrolling, background layers, διάφορα εφέ και γενικά όλη την γκάμα, εκει η Amiga τα βρίσκει σκούρα. Δεν μπορεί δηλαδή να δείξει όλα τα χρώματα ούτε όλη την ανάλυση κλπ. Οπότε τα specs δεν λένε όλη την αλήθεια.

Οι κονσόλες δεν έχουν θέμα σε αυτό, τα specs δεν έχουν αστερίσκο "κάτω από προϋποθέσεις". Τα MD/SNES μπορούν να δείξουν όλα τα χρώματα τους, όλα τα sprites κλπ σε όλες τις συνθήκες. Δεν θα ρίξει αναγκαστικά τα χρώματα στα 16 πχ επειδή μία πίστα έχει parallax ας πούμε... Μάλιστα ακόμα και στα πιο απαιτητικά παιχνίδια (Toy Story - Vectorman) έχουν βρει κόλπα ώστε να δείχνει και πάνω από 64 στο MD. Παρόλο που αυτά τα games είναι κορυφαία σε όλους τους τομείς που έχουν να κάνουν με γραφικά και "γονατίζουν" το σύστημα.

Ο λόγος λοιπόν που λέω ότι το MD και SNES είναι ισχυρότερα είναι γιατί μπορούν να "φουλάρουν" περισσότερα πράγματα που έχουν να κάνουν με γραφικά ταυτόχρονα στην οθόνη. Ολα τα sprites, όλα τα backgrounds, τα χρώματα κλπ που μπορούν να βγάλουν τα βλέπεις όλα μαζί, ταυτόχρονα. Oταν λοιπόν κάποιος προσπαθήσει αυτό στην Amiga, θα έχει κατώτερο αποτέλεσμα από αυτό που θα δεις στην κονσόλα. Οκ ναι, το adventure θα φαίνεται καλύτερο στην Amiga. Aλλά όπως και να το κάνουμε, ένα Thunderforce 4 είναι πιο απαιτητικό παιχνίδι όσον αφορά το hardware.

Edit: To τερμάτισες στο επόμενο ποστ σου λίγο.... Και πολλα απο τα platforms που αναφέρεις υπάρχουν στις κονσόλες με καλύτερα γραφικά και animation... Και κλασσικά ο μύθος "μόνο Mario και Sonic" μιας και ο ίδιος λες για μύθους.

Edit 2: Πόσο χαμηλά να είναι τα standards όταν θεωρούμε το Brutal Paws "εξαιρετικό παιχνίδι"... Από τα χειρότερα fighting στις κονσόλες = Εξαιρετικό στην Amiga. Τα είπες όλα νομίζω :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER]Προλαβες και γκουγκλαρες ολα τα αθλητικα της amiga; Θηριο! Δηλωνεις και αμπαλος, μετα λες για το fever pitch soccer, ετσι για την τρολια, στο kick off 2 στην αμιγκα γινονται παγκοσμια πρωταθληματα ακομη. Τωρα γενικα για τα αθλητικα παιχνιδια, αστο. Παιξε fever pitch soccer. 

Για το κοστος, ξεχνας οτι αγοραζαμε υπολογιστη οχι παιχνιδι. Το τι προτιμουσες το εχουμε καταλαβει. Παλι καλα που δεν ποσταρεις απο mega drive. Δεν υπηρχε η φραση console peasants απο τοτε τυχαιως, να ξερεις, μια ζωη οι υπολογιστες ηταν ακριβοτερα και σοβαροτερα μηχανηματα σε ολα τα επιπεδα, στα παιδακια παιρναν κονσολες. Ειναι η πικρη αληθεια. Το οτι παιζαμε με τον υπολογιστη, ηταν added bonus. Αληθεια, τωρα , τα εννοεις αυτα που γραφεις η μας δουλευεις; Αλλο πραγμα ο υπολογιστης, αλλο η κονσολα, απο τοτε που ξεκινησε ο πλανητης να γυριζει μεχρι σημερα.

Το ποιος επαιζε jrpg  τοτε στην Ελλαδα, ειναι μαλλον μονο εσυ. Ολοι τα ειχαμε γραμμενα, λογω παιδικων γραφικων και ιαπωνιλας που κανεις δεν γουσταρε. Ο σοβαρος παικτης οταν εννοουσε rpg, μιλουσε για μεταφορες ad&d στην οθονη. Αυτα που παιζατε ηταν παιδικα με χαζες μεταφρασεις που εκανες skip διχως αυριο,  και inventory.. Ενα σοβαρο rpg οπως το ambermoon, η το eye of the beholder 2, δεν χωραγε ουτε σε 2 cartridge. Τα περι τετριμμενων με πριγκηπισσες κλπ τα προσπερναω, βασικα δεν ειναι ουτε καν rpg αυτα που ειχαν οι κονσολες, αποτελει υβρη στο ειδος που ειχε σοβαρο κοινο.

1@The Destroyer[/USER] φιλε μου, δεν ειπα οτι ειναι καλυτερες εκει οι κονσολες. Δεν με καταλαβες. Ειπα οτι μονο αυτα εχουν να δειξουν.

 
"console peasants", " στα παιδακια παιρναν κονσολες ", " σοβαρος παικτης " κλπ.

Είναι λίγο ελιτισμός όλο αυτό. Και δείχνει από που προέρχεται και όλο αυτό το bias.
 

1@Other_Reality[/USER] ναι ειχα κανει μια ερευνα πριν λιγα χρονια και ειδα σχεδον ολους τους τιτλους σε εξομοιωση. Ειχατε απιστευτο σκουπιδαριο, δεν απορω πλεον που ολοι μιλανε για τα Sensible Soccer / Kick-Off. Μηπως ειχατε και τιποτα αλλο αξιολογο;
Επειδη αναφερθηκες σε πρωταθληματα και διχως να θελω να θιξω τα παιδια που το διοργανωνουν και μπραβο τους. Υπαρχουν πολλα καλα παιχνιδια που γινονται πρωταθληματα, και πολλα ασχημα παιχνιδια επισης. Απο ποτε ειναι υποχρεωση να γινεται κατι τετοιο ως καθολικη αναγνωριση για ενα τιτλο; Μπραβο σε οσους ασχολουνται, ειτε ειναι το Kick-Off ειτε οτιδηποτε αλλο, αφου τους αρεσει, το λιγοτερο ειναι σεβασμος γιαυτους. Σιγουρα παντως θα προτιμουσα αλλα ποδοσφαιρακια οπως το Sensible Soccer εναντι του Kick-Off, δεν μου αρεσαν ποτε αλλωστε οι μηχανισμοι του.

Βασικα ξερεις τι, τοτε που ειχα δει το Superfrog δεν ειχα καταλαβει ποσο παιδικο και ανουσιο ηταν, μεγαλωσα με NES και τουλαχιστον ειχα καποιο επιπεδο στο να διαλεγω καλα παιχνιδια.. δεν ειναι ολοι ετσι και το καταλαβαινω, δεν κατακρινω κανεναν.
Κριμα παντως που εσεις οι κατεχοντες μεινατε με την Amiga στο χερι, λογικη συνεχεια για το μηχανημα και τους δημιουργους με μια κοινοτητα που μαζευε δισκετες με το κιλο. Λυπηρο που μας κοιτουσατε απο το 1992 και τα σκαγατε για περιφερειακα που δεν κανανε και πολλα απο οτι φανεικε. Αλλα ναι ξεχασα ειναι σοβαρο εργαλειο για δουλεια, προφανως γιαυτο κανατε ολες αυτες τις αναβαθμισεις. Τελος παντων.

Μα το ξερω πως τα Console Club / Teleclub και Athens Club (το ειχε βγαλει το Amiga οταν συχναζα), τα ηξερες κυριως απο τα περιοδικα. Αλλιως θα εβλεπες τι γινοταν εκει, που δεν. Ελα ντε που κανανε εισαγωγες 2 με 3 φορες το χρονο σε πληθωρα rpg, με το Console Club πχ να εχει τονους Mario RPG και FF VI, και το Athens Club να εχει στοιβες με Breath of fire και Earthbound μεταξυ αλλων. Ηταν πολυ καλες στιγμες ολα τους, για οσους ειχαν προσβαση τουλαχιστον σε μια κονσολα αντι να ψαχνει τα αποφαγια που σας κυκλοφορουσαν τοτε.
Τωρα περι χωρου κτλ, απλα να υπενθυμίσω πως οι κασετες 4-6mb δεν ηταν σπανιες, με αποκορυφωμα τα 12mb.
Σε ευχαριστω για το τι θεωρεις τα παραπανω, οταν παρω στα σοβαρα γνωμες με κριτηριο πως μεταξυ αλλων το Superfrog ειναι παιχνιδαρα, θα την εχω στα υποψην.
 

Εξυπακουεται πως δεν κανω επιθεση σε κανεναν. Σιγουρα οχι σε ατομα που "ζουσαν" απο τις μπουρδες των περιοδικων και στη καλυτερη περνουσαν απεξω απο τα καταστηματα.

 

1@Getta Robo[/USER]Ξανα το superfrog   :)  Ψυχωση σου εγινε; Το kick off 2 το θεωρεις σκουπιδαριο;  Λογικο μου φαινεται, αποκλειεται να μπορεις να κρατησεις την μπαλα πανω απο 0.1 sec. Συνηθως αυτοι μονο το κραζουν. Τωρα για τον ειναι υποχρεωση να θεωρειται κατι καλο επειδη γινεται παγκοσμιο πρωταθλημα, μπα. Υπερβολες τωρα, απλα δεν ειχε πεσει στα χερια τους το ISS.

Τωρα το '92 θα σου πω ποιος σας κοιτουσε, κανεις Ο κοσμος σιγα σιγα εφευγε απο την amiga απο το 93, και μεχρι το 95 μετακομισε στα pc.!Οι 16bit κονσολες παρεμειναν για δωρο στα παιδακια, ενω περιμεναμε 3do και playstation, την υποσχεση του cd, και οτι οι κονσολες θα ειναι σαν τα computers. Το τι καναμε με τα περφερειακα, διαφορα χομπι, ζωγραφικη, βιντεο λεζαντες  μουσικη,.φωτογραφια... Εσυ επαιζες "rpg" οπως το mario. (κλαιω, αληθεια)

Το εξυπακουεται αστο, εδω μας εχεις πει ανιδεους, σκουπιδιαρηδες, τρωγαμε ψεμμα, σας κοιτουσαμε (ποιους; λολ, ποιοι εισασταν και δεν σας εβρισκα ολους μαζι παρεα) Το αν περναγα η οχι εξω απο τα μαγαζια παλι που κολλαει; Πηγαινα οταν ηθελα να ψωνισω, και να χαζεψω βιτρινα, ειχα amiga στο σπιτι με σακκουλες !! Τιγκα ηταν οι σακκουλες και περιμεναν ! Δεν ειχα χρονο να περιμενω να αδειασει η χρονοχρεωση.

 
Τωρα περι χωρου κτλ, απλα να υπενθυμίσω πως οι κασετες 4-6mb δεν ηταν σπανιες, με αποκορυφωμα τα 12mb.
Aπο οτι διαβασα το μεγαλυτερο εμπορικο παιχνιδι megadrive ειναι το super street fighter 2 με 5ΜΒ, ενω υπαρχει και το πολυ μεταγενεστερο και homebrew παιχνιδι pier solar που χρησιμοποιει 8ΜΒ cartridge.

Ξερεις κατι που δεν ξερουμε?
 

1@Getta Robo[/USER] Ως roland mt-32 δεν το συζητάμε, όταν βγήκε ως κάρτα Lapc-i και πέρασαν δυο-τρία χρόνια από την κυκλοφορία της έγινε προσιτή και για τους κοινούς θνητούς. Και πάλι τοπ ήταν. Την υποστήριζαν πάρα πολλά παιχνίδια στο dos πριν το general midi. Δες λίστα στο moby games http://www.mobygames.com/browse/games/dos/tic,1/ti,35/

Για τα δυτικά rpg παρατηρώ μια άγνοια. Καμία σχέση με αυτό που λες. Θα σε παραπέμψω απλά στα Ultima. Σενάρια με βάθος και απίστευτα open world simulations. Καμία σχέση με τα γραμμικά jrpgs. Σε θέμα τεχνολογίας, εξέλιξης gameplay ήταν έτη φωτός μακριά. Αλλά αν προτιμάς το ένα ή το άλλο είδος είναι καθαρά θέμα γούστου. 

Βρε 1@Imgema[/USER] δεν "θίχτηκα" που δεν γουστάρεις τα παλιά 3d παιχνίδια αλλά μιλάω μαζί σας και είναι σα να μιλάω στον Nintendo nerd και τους άλλους δύο καθυστερημένους στο game sack που δεν έχουν παίξει ποτέ παιχνίδια σε υπολογιστή και αν κάτι είναι λίγο πιο περίπλοκο παθαίνουν κοκομπλόκο. Δεν είναι δυνατόν να έχετε τις ίδιες εμπειρίες με αυτούς (nes-snes-playstation) στην Ευρώπη και ιδίως στην Ελλάδα η νο ένα πλατφόρμα gaming ήταν πάντα οι υπολογιστές. Πρώτα οι home και μετά τα pc. Δείχνετε και μια άγνοια που μοιάζει σαν να μεγαλώσατε στο Αμέρικα όπου οι υπολογιστές ήταν μόνο για spreadsheets και υπήρχε μόνο το nes για gaming. Ήταν σα να λες τα 3d games βγήκαν με το playstation που μόνο από αμερικανάκι θα το ακούσεις. 

 
Α, και αυτο με το nes, οτι δηλαδη ειχες επιπεδο να διαλεγεις καλο λαδι και παιχνιδια, επρεπε να μας το πεις νωριτερα. Μεγαλη ιδεα δεν εχεις για τον εαυτο σου, λιγακι; "ηξερα να διαλεγω καλα παιχνιδια" "δεν ηταν ολοι ετσι" Οταν το γραφεις, δεν βγαινει ετσι μια υπεροψια; 

Και καλα, τουλαχιστον να ισχυε ! Ειχες χασει καποια bits σε επεισοδια, οταν ηρθε εδω το nes, ηταν ηδη ρετρο Αν ηταν τουλαχιστον το master system, που οντως πηγε σχετικα καλα εδω λογω νωριτερης αφιξης, πηγαινε και ερχοταν. Θυμαμαι ποσο τρανταχτο πισωγυρισμα ηταν αυτο το πραγμα, ακομη και οσοι ειχαν c64 ακομη, απορουσαν για την υπαρξη του. 
 
Όχι ρε, υπήρχε nes απλά όχι επίσημα αλλά εισαγωγή από τρίτους. Βασικά από Nintendo όλα εισαγωγή τα είχα πάρει. Σιγά μην περιμέναμε την αντιπροσωπεία.
 
Εκει που παει να ξεφυγει, το μαζευετε τελευταια στιγμη :)

Ας διατηρησουμε τη συζητηση σε ηρεμα πλαισια.

Παντως RGB scart ειχα και οταν πρωτοπηρα Amiga και οταν προτοκονομησα MegaDrive (Γαλλικο).

RF γενικα αν το εψαχνες, το γλυτωνες. Ακομα και στον Spectrum, τον ειχα παει στο DPL καπου στην Αγιου Κωνσταντινου οταν τον αγορασα και μου το εκαναν composite.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Βρε 1@Imgema[/USER] δεν "θίχτηκα" που δεν γουστάρεις τα παλιά 3d παιχνίδια αλλά μιλάω μαζί σας και είναι σα να μιλάω στον Nintendo nerd και τους άλλους δύο καθυστερημένους στο game sack που δεν έχουν παίξει ποτέ παιχνίδια σε υπολογιστή και αν κάτι είναι λίγο πιο περίπλοκο παθαίνουν κοκομπλόκο. Δεν είναι δυνατόν να έχετε τις ίδιες εμπειρίες με αυτούς (nes-snes-playstation) στην Ευρώπη και ιδίως στην Ελλάδα η νο ένα πλατφόρμα gaming ήταν πάντα οι υπολογιστές. Πρώτα οι home και μετά τα pc. Δείχνετε και μια άγνοια που μοιάζει σαν να μεγαλώσατε στο Αμέρικα όπου οι υπολογιστές ήταν μόνο για spreadsheets και υπήρχε μόνο το nes για gaming. Ήταν σα να λες τα 3d games βγήκαν με το playstation που μόνο από αμερικανάκι θα το ακούσεις.  
Τι να σου πω... PC που να φτάνει τα επίπεδα μιας 16bit κονσόλας και πάνω είδα από κοντά πρώτη φορά από το 93 και μετά. Πιο πριν μόνο κάτι κλασσικούς κλώνους να είχα δει χωρίς κάρτα ήχου. Με κάτι Alley Cat ή Kings Quest την βγάζανε ακόμα. Και εκείνο το απαίσιο το Ducktales. Το πιο advanced παιχνίδι θυμάμαι που είχα δει ήταν το Prince of Persia. Για να πω ότι είδα PC που να με κάνει να στέψω την προσοχή μου σε αυτούς ήταν πολύ αργότερα όταν είδα το DOOM σε άτομο που παίζει να ήταν ο μόνος που είχε 486 σε ακτίνα χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω σε ποιες περιοχές ζούσατε αλλά στην γειτονιά μου και το σχολείο μου ελάχιστοι είχαν PC καθώς ήταν πανάκριβα. Τυχαία μόνο αν είχε κανας μπαμπάς για την δουλειά (spreadsheets όπως λες). Ακόμα και Amiga ελάχιστοι είχαν, εγώ μόνο 2 άτομα είχα γνωρίσει εγώ στην ζωή μου, ακόμα με 8bit C64, Amstrad και Spectrum είχαν μείνει οι περισσότεροι που είχαν homes και μετα απο αυτό επικράτησαν οι κονσόλες. Οπότε τι να πω, μου φαίνεται πολύ περίεργο αυτό που λες. Η εγώ ζούσα σε καμία περίεργη περιοχή, δεν ξέρω.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@The Destroyer[/USER] φιλε μου, δεν ειπα οτι ειναι καλυτερες εκει οι κονσολες. Δεν με καταλαβες. Ειπα οτι μονο αυτα εχουν να δειξουν.


Ναι αλλα δεν το έγραψες ετσι αρχικά.
Γιατι αλλο πραμα να γράφεις “η amiga δεν εχει καλά beat em up” και αλλο πραμα να γραφεις “οι κονσολες εχουν καλυτερα beat em up”. Προφανως η δευτερη προταση που ειναι η σωστοτερη (με καποιες εξαιρεσεις παντα), δεν αποκλειει το γεγονός και η amiga να εχει καλα beat em up. Γενικα τα beat em up κρινονται συνηθως απο το SF που ειναι το πιο γνωστο, για αυτο επικρατει και η αποψη οτι ειναι καλυτερες οι κονσολες εκει, επειδη εχουν καλυτερο SF. Δεν υπαρχει οπαδος των beat em up που να μην παιζει SF, αρα ολοι οι οπαδοι των beat em up εχουν την αποψη οτι οι κονσολες εχουν καλυτερα beat em up, ελεω του καλυτερου SF. Εαν βγει αυτο απο την εξισωση, η πλαστιγγα αλλαζει πλευρα.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι να σου πω... PC που να φτάνει τα επίπεδα μιας 16bit κονσόλας και πάνω είδα από κοντά πρώτη φορά από το 93 και μετά. Πιο πριν μόνο κάτι κλασσικούς κλώνους να είχα δει χωρίς κάρτα ήχου. Με κάτι Alley Cat ή Kings Quest την βγάζανε ακόμα. Και εκείνο το απαίσιο το Ducktales. Το πιο advanced παιχνίδι θυμάμαι που είχα δει ήταν το Prince of Persia. Για να πω ότι είδα PC που να με κάνει να στέψω την προσοχή μου σε αυτούς ήταν πολύ αργότερα όταν είδα το DOOM σε άτομο που παίζει να ήταν ο μόνος που είχε 486 σε ακτίνα χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω σε ποιες περιοχές ζούσατε αλλά στην γειτονιά μου και το σχολείο μου ελάχιστοι είχαν PC καθώς ήταν πανάκριβα. Τυχαία μόνο αν είχε κανας μπαμπάς για την δουλειά (spreadsheets όπως λες). Ακόμα και Amiga ελάχιστοι είχαν, εγώ μόνο 2 άτομα είχα γνωρίσει εγώ στην ζωή μου, ακόμα με 8bit C64, Amstrad και Spectrum είχαν μείνει οι περισσότεροι που είχαν homes και μετα απο αυτό επικράτησαν οι κονσόλες. Οπότε τι να πω, μου φαίνεται πολύ περίεργο αυτό που λες. Η εγώ ζούσα σε καμία περίεργη περιοχή, δεν ξέρω.
Τώρα να σου πω, μεγάλωσα σε έναν φτωχό σχετικά δήμο της Αθήνας για εκείνη την εποχή. Η παρέα μου και αρκετοί γνωστοί μου (και ήταν πολλά άτομα) είχαν κάποιον 8bit υπολογιστή (βέβαια δεν ήμαστε το κέντρο του κόσμου αλλά λέμε τώρα). Mετά ήρθε η Amiga 500 που ναι μεν ήταν ακριβή, κανείς δεν λέει το αντίθετο, αλλά και τα pc δεν ήταν καθόλου φτηνά. Ξέχασες πόσο κόστιζε ένας 286 ή 386 με οθόνη; Γιατί η 500 υπολογιστής ήταν και όχι κονσόλα. Όσο για τις κονσόλες (τα 16bit) αν αγόραζες μόνο 5 cartridge, πλησίαζες αρκετά την τιμή της 500. Και δεν ξέρω, να έδινα 20.000 δραχμές να αγόραζα το mario πχ μου φαινόταν πεταμένα λεφτά, αφού το παιχνίδι δεν ήταν του γούστου μου (όμως δεν θα πέσω στο επίπεδο του φίλου getta robo να το χαρακτηρίσω σκουπίδι).

Αυτό που για μένα είναι περίεργο είναι πως τότε που ήμουν μικρός, κανείς δεν είχε Atari υπολογιστή. Σχεδόν μεταφυσικό.  :D
 
Ναι αλλα δεν το έγραψες ετσι αρχικά.
Γιατι αλλο πραμα να γράφεις “η amiga δεν εχει καλά beat em up” και αλλο πραμα να γραφεις “οι κονσολες εχουν καλυτερα beat em up”. Προφανως η δευτερη προταση που ειναι η σωστοτερη (με καποιες εξαιρεσεις παντα), δεν αποκλειει το γεγονός και η amiga να εχει καλα beat em up. Γενικα τα beat em up κρινονται συνηθως απο το SF που ειναι το πιο γνωστο, για αυτο επικρατει και η αποψη οτι ειναι καλυτερες οι κονσολες εκει, επειδη εχουν καλυτερο SF. Δεν υπαρχει οπαδος των beat em up που να μην παιζει SF, αρα ολοι οι οπαδοι των beat em up εχουν την αποψη οτι οι κονσολες εχουν καλυτερα beat em up, ελεω του καλυτερου SF. Εαν βγει αυτο απο την εξισωση, η πλαστιγγα αλλαζει πλευρα.
H Amiga στο είδος έπασχε. Τα μόνα καλά vs fighting ήταν το ΙΚ+ (port από τον C64 όμως), το Panza, και το Budokan ήταν...ανεκτό. Μετά ήρθε το SFII και έχουμε paradigm shift. To είδος χωρίζεται σε προ SFII και μετά SFII. Στο μετά λοιπόν είναι ξεκάθαρο ότι οι δυτικοί developers απλά δεν το κατέχουν το είδος, είναι αποκλειστικά Ιαπωνική υπόθεση. Και δεν μιλάω μόνο για την Amiga, οποιαδήποτε δυτική απόπειρα σε vs fighting ήταν χάλι μαύρο, με πρώτο και χειρότερο το ανεκδιήγητο Mortal Kombat που άρεσε μόνο στα παιδάκια γιατί είχε "ρεαλιστικά" γραφικά και αίμα. Το μόνο δυτικό παιχνίδι που κατάφερε να δείξει κάτι σε game mechanics ήταν το Weapon Lord για SNES/MD αλλά δυστυχώς είχε βγει πολύ αργά και πήγε άπατο. 

Στα scrolling Beat'em up επίσης η Amiga είναι στο 0, δεν έχει ούτε ένα καλό παιχνίδι. Και εδώ οι κονσόλες είναι μονόδρομος. 

Τα πράγματα είναι απλά. Μετά το 1990: Platformers, Shmups, JRPGs, Fighting, Beat-em up, Action RPGs, Sports: Κονσόλες. Τα παιχνίδια στην Amiga ήταν συνήθως φτηνές απομιμήσεις. Adventure, Sims, Strategy, RPGs:pC. Μοναδικά indie ευρωπαϊκά παιχνίδια: Amiga. 

Μέχρι το 1990: Σε όλα Amiga εκτός από platformers και JRPGs (εκεί NES). 
 
"console peasants", " στα παιδακια παιρναν κονσολες ", " σοβαρος παικτης " κλπ.

Είναι λίγο ελιτισμός όλο αυτό. Και δείχνει από που προέρχεται και όλο αυτό το bias.
Ναι, δεν ειναι δικά μου λόγια μόνον αυτά, δεν τα έβγαλα από το κεφάλι μου δηλαδή. sorry αν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Πρώτη φορά το ακούς και αυτό;

Εξάλλου, δεν είχα σκοπό να το πάω εκεί, εαν δεν υπήρχε η απαξίωση, κυρίως από τον Getta Robo, και λιγότερο από εσένα. Τι περιμένεις σαν απάντηση από κάποιον που αραδιάζει για σκουπίδια κλπ. Να σας πώ ότι σας αγαπάμε, δεν πειράζει;

Μεγάλωσα με NES και ξέρω ; Εγώ γέρασα μέχρι να έρθει το NES, και γέλαγα.

Δεν διαβάζετε καν τα ποστς μου και κρατάτε μόνο όσα θέλετε, φταίει η λιγότερη RAM που έχετε. Ανέφερα ένα κάρο τίτλους, moonstone, frontier, settlers και πόσους ακόμη, ο άλλος εκεί, superfrog, agony. Μετά μιλάγαμε για 3d racing, μου λες για 15 fps, σου αναφέρω το No Second Prize,  ε τι να πεις.

RPG!!! Μίλησα για Ambermoon, Eye Of the Beηolder 2,  εεεεεε, superfrog. 12Κ RAM. Άσε μετά που μου ήρθε η ταφόπλακα με το Super Mario RPG (βέβαια, εκεί το χάρηκα γιατί πραγματικά γέλασα πάρα πολύ).

Από που προέρχεται το bias; Το δικό μου; Αμ εκεί είναι που δεν καταλαβαίνετε, επειδή δεν διαβάζετε καν τι γράφω και σε ποιο πρόσωπο. Εγώ δεν αναφέρθηκα σε πρώτο πρόσωπο, όπως ο Getta, και να πώ ότι "ΕΓΩ διάλεγα τα καλά παιχνίδια" και "τι να κανουμε δεν είναι όλοι σαν ΕΜΕΝΑ" (οχι ετσι ακριβώς, αλλά αυτό το νόημα). Εκεί η παιδικότητα των παιχνιδιών που παίζατε, δίνει και το bias των απαντήσεών σας να στο πω και ετσι. Ήταν γενική παραδοχή. Το ότι έχουμε βγάλει και όλο τον τύπο ψεύτη, λυπάμαι αλλά πρόκειται για διαταραχή τύπου κούφιας γης και ψεκασμάτων. 

Και ναι μιλάμε για παιχνιδάκια, μην χαλιόμαστε κλπ. Και ΟΚ, βλέπω τον Wally με το δάχτυλο στη σκανδάλη, ούτε εγώ χαίρομαι για την πορεία της συζήτησης και εν πολλοίς φταίω κιόλας. Αντί να σας αφήσω στις ψευδαισθήσεις σας, για να μην χαλάσει η ιδέα που έχουν φτιάξει μερικοί για τον εαυτό τους, κάθομαι και αναλύω την πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα είναι ότι όλοι εδώ μέσα, εκτός από 2, είχαν επαφή με τους υπολογστές, ήταν στο χώρο, ήταν computer gamers και καταλαβαίνουν όλα όσα γράφω.

2 μέλη αδυνατούν. Γιατί; Γιατί ανήκετε σε άλλη φατριά, έχετε τελειώς διαφορετική προσέγγιση στο gaming και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Πρόσεξε, δεν λέω ότι είναι κακό αυτό, είστε όμως διαφορετικοί. Εγώ, ο Wally, ο Leon και οι λοιποί, θα παίξουμε και sonic (οκ, όχι εγώ), θα παίξουμε και Donkey Kong, Super Mario World κλπ. Εσείς, δεν πρόκειται να παίξετε ποτέ Eye Of The Beholder II, Monkey Island, Kick Off 2, Fighter Bomber, Jimmy White's Snooker και ξέρω γω τι άλλο (στην τύχη μου ήρθαν τώρα μην κάθεσαι να γκουγκλάρεις) . Δηλαδή, δεν μπορείτε ούτε καν να το διανοηθείτε, νοιώθετε αποστροφή.  Το ότι όπως σου ανέφεραν πολλάκις εγώ και ο Leon ότι τα Computer games ήταν η νο1 πλατφόρμα, είναι κάτι που δεν μπορείς να το διανοηθείς επίσης. Ε, νομίζω σε αυτό το θρεντ, 2 είστε που δεν το πιστεύεται αυτό, τι να κάνουμε.

Αφού η ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΗ παράμετρος για ένα gaming σύστημα, η ΠΟΙΚΙΛΙΑ των τίτλων και η ΠΟΣΟΤΗΤΑ και η ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ δεν σας φτάνουν για να καταλάβετε τα αυτονόητα, πρέπει να αραδιάζουμε κατεβατά κατεβατών, επειδή δεν μπορείτε να χωνέψετε την Amiga. E, δικό σας είναι το πρόβλημα.
 
Τώρα να σου πω, μεγάλωσα σε έναν φτωχό σχετικά δήμο της Αθήνας για εκείνη την εποχή. Η παρέα μου και αρκετοί γνωστοί μου (και ήταν πολλά άτομα) είχαν κάποιον 8bit υπολογιστή (βέβαια δεν ήμαστε το κέντρο του κόσμου αλλά λέμε τώρα). Mετά ήρθε η Amiga 500 που ναι μεν ήταν ακριβή, κανείς δεν λέει το αντίθετο, αλλά και τα pc δεν ήταν καθόλου φτηνά. Ξέχασες πόσο κόστιζε ένας 286 ή 386 με οθόνη; Γιατί η 500 υπολογιστής ήταν και όχι κονσόλα. Όσο για τις κονσόλες (τα 16bit) αν αγόραζες μόνο 5 cartridge, πλησίαζες αρκετά την τιμή της 500. Και δεν ξέρω, να έδινα 20.000 δραχμές να αγόραζα το mario πχ μου φαινόταν πεταμένα λεφτά, αφού το παιχνίδι δεν ήταν του γούστου μου (όμως δεν θα πέσω στο επίπεδο του φίλου getta robo να το χαρακτηρίσω σκουπίδι).

Αυτό που για μένα είναι περίεργο είναι πως τότε που ήμουν μικρός, κανείς δεν είχε Atari υπολογιστή. Σχεδόν μεταφυσικό.  :D
Την εποχη των 16bit κι εγω φτωχο και καταφρονεμενο ημουν. Ποτε δεν εδωσα 20000 για να αγορασω παιχνιδι. Τα πιο πολλα που εδωσα ηταν 8000 για να παρω το Mertoid 2 στο game boy. 

Oυτε εμεις λοιπον οπως ουτε κι εσεις αγοραζαμε καινουρια παιχνιδια. Εσεις αντιγραφατε κι εμεις ανταλλαζαμε αγοραζαμε μεταχειρησμενα η νοικιαζαμε. Και οπως ειπα επαιξα εναν τονο παιχνιδια και απεκτησα ολα οσα μου αρεσαν. Οποτε αυτο το "2 παιχνιδια" τον χρονο δεν ισχυει.

Γραφω απο κινιτο sorry
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
 οποιαδήποτε δυτική απόπειρα σε vs fighting ήταν χάλι μαύρο, με πρώτο και χειρότερο το ανεκδιήγητο Mortal Kombat που άρεσε μόνο στα παιδάκια γιατί είχε "ρεαλιστικά" γραφικά και αίμα. 
Μιλάς με δικά σου προσωπικά κριτήρια. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Το mortal combat έχει ΤΕΡΑΣΤΕΙΟ κοινό. Απο τότε είχε πάρα πολλους οπαδούς, και έχει συνεχίσει μέχρι σήμερα την πορεία του και πουλάει ακόμα. Το ότι είναι το δεύτερο σε πωλήσεις beat em up τα λέει όλα, προφανώς δεν μπορεί να απαξιωθεί επειδή δεν σου αρέσει εσένα.

Στο θέμα μας τώρα, θα σου προτινά να ρίξεις μια ματιά στο Elf Mania στην amiga και να θαυμάσεις τον τεχνικό τομέα του. Αλλά πας την συζήτηση σε japan VS Europe, κάτι το οποίο δεν ταυτίζεται με το console VS amiga, μιας και πάρα πολλά beat em up των κονσολών είναι ευρωπαϊκά.
 
Πίσω
Μπλουζα