Λεωφορεία από 80s!!!!

Αφετηρίες οδού Ακαδημίας 1983.

Από το παραπάνω άρθρο (βλ. προηγούμενη ανάρτηση)
http://busoldtimers.blogspot.com/2014/07/scania-volvo-video.html
διαβάζουμε :
"...
Διακρίνεται το θρυλικό 6/233, το «κατοστάρι» Volvo Β75506 που έχτισε ο Κρητικός αμαξοποιός Βεκάκης και έχει διασωθεί σε φωτογραφία Ολλανδού ερευνητή από την τελευταία φάση της κυκλοφορίας του, το 1983. Ένα πανέμορφο λεωφορείο για το οποίο παλαιότερα, καταγράψαμε ενδιαφέρουσες ιστορίες για λογαριασμό του περιοδικού “Car&Truck”.

Μπορεί πλέον να μην ξέρουμε τι απέγινε αυτό το θρυλικό λεωφορείο αλλά σίγουρα, θα μείνει στην ιστορία η φωτογραφία του μαζί με τα πλάνα από αυτό το φίλμ και ο καθώς πρέπει εισπράκτοράς του. Θα μείνει ζωντανή η ανεμελιά του ζευγαριού που κατεβαίνει από το λεωφορείο, χέρι – χέρι για να πάει στην πλαζ.
..."
1656057411410.png

πηγή
 
Στιγμιότυπο οθόνης από το απόσπασμα που έχει ανεβάσει ο @FORD231
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ {Τρέιλερ για την εκπομπή ((Καλημέρα Ελλάδα)) με τον Γιώργο Παπαδάκη. Μεταδόθηκε το 1993 στον ΑΝΤ-1 }
όπου διακρίνονται οι εφητηρίες της οδού Ακαδημίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990 (μάλλον 1992) και πιο συγκεκριμένα αρθρωτό λεωφορείο Volvo B10M Saracakis Δεινόσαυρος με αρ. κυκλοφορίας ΥΝ-6911 και κωδικό αμαξοστασίου 4/11 (4ο κλιμάκιο) στην αφετηρία μάλλον της γραμμής 416: ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΧΟΛΑΡΓΟΣ . Αν ήταν 222 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ (ΠΑΛΑΙΟ) θα ήταν πιο πίσω και θα φαινόταν κοντύτερα το κτήριο της Πανεπιστημιακής Λέσχης στο βάθος. Πίσω του διακρίνεται λεωφορείο Magirus Deutz M230E120.

1656874759868.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Διαφήμιση σχετικά με την καθιέρωση χάρτινου εισιτηρίου και την τοποθέτηση των πρώτων ακυρωτικών μηχανημάτων στα τρόλεϊ το 1989 προς αντικατάσταση των κερματοδεκτών-κουμπαράδων...
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - ΤΣΑΚΩΝΑΣ - (1989)
Στην περιγραφή αναγράφονται:
"το συγκεκριμενο διαφημιστικο σποτ εχει ιστορικη αξια..ειναι η εποχη που εκδοθηκαν τα εισιτηρια των λεωφορειων και μπηκαν τα πρωτα ακυρωτικα μηχανηματα..το μετρο εφαρμοστηκε πρωτα στα τρολει(ΗΛΠΑΠ) και στη συνεχεια στα υπολοιπα μεσα,μεχρι τοτε υπηρχε αρχικα ο εισπρακτορας και αργοτερα ενας "κουμπαρας" στη θεση του οδηγου που εριχνες κερματα αλλα ακομα και κουμπια.!!!..στο σποτ εμφανιζεται ο ηθοποιος Κωστας Τσακωνας που με τον δικο του ξεχωριστο τροπο δινει μια ευχαριστη νοτα σε διαφημιση του δημοσιου και την κανει πιο αρεστη στο ματι του μεσου τηλεθεατη..το πρωτο εισιτηριο κοστιζε 30 δρχ... "
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ακόμα ηχεί στα αυτιά ο ήχος που έκανε όταν το μηχάνημα ακύρωνε το εισιτήριο.

@g1973tony Αναφέρει πουθενά σε ποιο σημείο γυρίστηκε το διαφημιστικό σποτ ;

Το τρόλεϊ γράφει πάνω 13.
 
Ακόμα ηχεί στα αυτιά ο ήχος που έκανε όταν το μηχάνημα ακύρωνε το εισιτήριο.

@g1973tony Αναφέρει πουθενά σε ποιο σημείο γυρίστηκε το διαφημιστικό σποτ ;

Το τρόλεϊ γράφει πάνω 13.
Μου άναψες φωτιές ... γιατί κατά παράξενο τρόπο δεν παρετήρησα τον αριθμό γραμμής του τρόλεϊ.
Η γραμμή με αριθμό 13 και ονομασία «Πλατεία Παπαδιαμάντη-Ακαδημίας-Νέο Ψυχικό» από την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014 έχει ενοποιηθεί με την γραμμή 3 σε νέα γραμμή με αριθμό και ονομασία 3 «Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ-ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ-Ν.ΨΥΧΙΚΟ». πηγή
Βλέποντας τον δρόμο, η λήψη έχει γίνει επί της οδού Αδριανού στο Νέο Ψυχικό.
1661512294715.png

1661511912831.png

1661512091893.png
1661511976442.png

1661513022044.png
Η πολυκατοικία πάνω δεξιά στην παραπάνω φωτογραφία
βλ. https://earth.google.com/web/@38.00...,124.63830542d,35y,98.20291815h,2.3599339t,0r
που φέρει τον αρ. 10 επί της οδού Αδριανού στο Ν.Ψυχικό φαίνεται στο πλάνο όπως πλησιάζει το τρόλεϊ
1661513149250.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σου άναψα φωτιές;;;; :bigeyes:

Εμ, για αυτό σε ρώτησα! :fafoutis:

Κατά κάποιο τρόπο ήξερα ότι θα έβρισκες το μέρος και θα μας λυνόταν φυσικά και η απορία που γυρίστηκε το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ.

Respect για άλλη μια φορά !! :bow:
 
και αργοτερα ενας "κουμπαρας" στη θεση του οδηγου που εριχνες κερματα αλλα ακομα και κουμπια.!!!.

Οποιον εβλεπε ''υποπτο'' ο οδηγος εβαζε σαν φραγη το χερι του επανω στην σχισμη και του ελεγε ''για να δω'' και συχνα εβγαζε λαυρακι που λεμε.
 
και ακριβώς αυτός ο "κουμπαράς" υπήρχε στα λεωφορεία στη Σκωτία. το εισιτήριο κόστιζε συνήθως 4 λίρες άρα έπρεπε να βάλεις 2 κέρματα των 2 λιρών το καθένα. αυτό ήταν λίγο σπαστικό γιατί έπρεπε να έχεις τα ψιλά ακριβώς. έτσι πήγαινα σε ένα μίνι μάρκετ και χαλούσα χοντρά και αυτός κάθε φορά δυσανασχετούσε αλλά τι να έκανα; πάντως απάτες όπως Ελλάδα δεν χωρούσε γιατί θα φώναζε ο οδηγός την αστυνομία και θα σε μπουζουριάζανε αυθωρεί και παραχρήμα.
 
Την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022 στο Alimos Classic Car Sunday που διοργανώθηκε από τον Δήμο Αλίμου και τον Νίκο Μαστοράκη, συμμετείχε και το αυτοφερόμενο Βιαμάξ R495. Το εν λόγω λεωφορείο ήταν ενταγμένο στη δύναμη του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και διασώθηκε από τον Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο την τελευταία στιγμή πριν γίνει παλιοσίδερα.

1663008925776.jpeg
Στην παραπάνω φωτογραφία διακρίνεται η διακόσμηση με δαντέλα στο εσωτερικό πάνω μέρος του ανεμοθώρακα.

1663009018496.jpeg

1663009105817.jpeg

1663009222476.jpeg

1663009340899.jpeg

1663009450669.jpeg

1663009568694.jpeg

Δίπλα στο sto R495 διακρίνεται ένα καταπληκτικό Setra S6 kässbohrer (κυκλοφόρησε στην Γερμανία και το αγόρασε Έλληνας προκειμένου να το ανακατασκευάσει πλήρως : η προσπάθεια διήρκεσε 5 χρόνια και σε ένα ογκώδες λεύκωμα αποτυπώνονται φωτογραφίες από τις διάφορες φάσεις της ανακατασκευής)
1663010507007.jpeg

1663010579539.jpeg

1663010813545.jpeg

1663010886027.jpeg

1663010999272.jpeg


ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΛΙΜΟ
Στο 40:39 του παραπάνω βίντεο σημειώνεται με κίτρινο πλαίσιο η θέση των λεωφορείων :
1663010163266.png
 
. Το εν λόγω λεωφορείο ήταν ενταγμένο στη δύναμη του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και διασώθηκε από τον Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο την τελευταία στιγμή πριν γίνει παλιοσίδερα.
Πριν πουληθεί για παλιοσίδερα. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας γίνονταν παλιοσίδερα πολύ πριν αποσυρθούν από την κυκλοφορία, αλλά συνέχιζαν να κάνουν συγκοινωνία. Είμαι σίγουρος ότι δεν ήταν σ' αυτή την καλή κατάσταση όταν το διέσωσαν οι κκ. Λαζαρόπουλοι
 
Όσον αφορά το Setra S6 kässbohrer της προηγούμενης ανάρτησης βρήκα φωτογραφίες στο


1663015267601.png

1663015296757.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πριν πουληθεί για παλιοσίδερα. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας γίνονταν παλιοσίδερα πολύ πριν αποσυρθούν από την κυκλοφορία, αλλά συνέχιζαν να κάνουν συγκοινωνία. Είμαι σίγουρος ότι δεν ήταν σ' αυτή την καλή κατάσταση όταν το διέσωσαν οι κκ. Λαζαρόπουλοι
Πράγματι, σύμφωνα με τον Χάρη Λαζαρόπουλο, το πήραν σε ελεεινή κατάσταση από του κόφτη τα δόντια στη Νέα Κίο στο Άργος ,όπως αναφέρει ο ίδιος σε σχετικό βίντεο του Αυγούστου 2011
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ΣΕ MB R495 BIAMAΞ

 

Τα καλυμματα τα προλαβα ασπρα σαν απο πλαστικο και τις κουρτινες πρασινο σκουρο. Ειχαν και σαν inox σταχτοθηκες που τις αδειαζε σε ενα κουβαδακι μετα απο εισπρακτορας, μετα απαγορευθηκε το καπνισμα και βγηκαν. Στα πιο μοντερνα λεωφορεια ειχε σταχτοθηκες μαυρες πιο μεγαλες και πλακε αλλα μετα μπηκε βιδα να μην ανοιγει το καπακι και μετα απομακρυνθηκαν εντελως και αυτες.
 
Και αν δεν κανω λαθος,το Setra S6 kässbohrer πρεπει να επαιξε και στην ταινια "Επιχειρησις Απολλων",και να ηταν το λεωφορειο των τουριστων με ξεναγο την Ε.Ναθαναηλ...
 
Και αν δεν κανω λαθος,το Setra S6 kässbohrer πρεπει να επαιξε και στην ταινια "Επιχειρησις Απολλων",και να ηταν το λεωφορειο των τουριστων με ξεναγο την Ε.Ναθαναηλ...
Το συγκεκριμένο όχημα της παραπάνω ανάρτησης Kässbohrer Setra S6 αγοράστηκε από Γερμανία προκειμένου να ανακατασκευαστεί. Επιπλέον ο συγκεκριμένος τύπος έχει μήκος μόνο 6,70 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει 25 επιβάτες.
Στην ταινία "Επιχείρησις Απόλλων" το λεωφορείο είναι μεγαλύτερο. Πρόκειται για Kässbohrer Setra S8
βλ. σχετ. βίντεο ΑΛΕΚΑ ΚΑΝΕΛΛΙΔΟΥ - Summer dream (Επιχείρηση Απόλλων 1968, Extended)
1663180882117.png
1663180949798.png

1663181153124.png
πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
1664444145602.png
"Μercedes Benz O317 Biamax στο προαύλιο του εργοστασίου της λεωφ. Αθηνών.
Άλλαξαν τα δεδομένα των συγκοινωνιών το 1964, όταν ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών κ. Κων. Μητσοτάκης προώθησε το νόμο για την κυκλοφορία των υπερμείζονος τύπου λεωφορείων."

"Το πρότυπον λεωφορείον υπεμείζονος τύπου Mercedes Benz O317 επαρουσιάσθη υπό των ειδικών της Βιαμάξ Α.Ε. και εξέπληξεν τα πλήθη.
Δύναται όπως μεταφέρει εκατό επιβάτας, 28 καθημένους και 72 ορθίους. Διαθέτει τρεις θύρας, δύο αποβιβάσεως και μίαν επιβιβάσεως.
Το όχημα τούτον διαθέτει άπασας τας νέας γερμανικάς τεχνολογίας και τους απαραιτήτους αυτοματισμούς διά την βέλτιστην εξυπηρέτησιν των μετακινουμένων.
Το λεωφορείον εκατασκευάσθη υπό Έλληνας τεχνικούς και μηχανικούς, αίτινες εκπαιδεύθησαν υπό Γερμανών ειδικών. Το μοντέλον Ο317 υιοθετεί την επαναστατικήν μέθοδον "αεραναρτήσεως" διά καλύτερον σισπασιόν κατά τας ταλαντεύσεις του οδοστρώματος.
Με εν κινούμενον κόσμημα ως το Ο317 της Βιαμάξ, ο οδηγός και ο εισπράκτωρ δύνανται όπως εργασθώσι εις εν ευχάριστον περιβάλλον."
(Διαφημιστικό ΒΙΑΜΑΞ)
πηγή
 
Πειραιάς-Πλατεία Καραϊσκάκη 1982-83
Λεωφορείο Magirus Deutz M230E120 με αριθμό κυκλοφορίας ΥΝ-6574 με κωδικό αμαξοστασίου 10/74 δρομολογημένο στη γραμμή 845 Πειραιάς-Ελευσίνα.
Αριστερά στο βάθος μόλις διακρίνεται ένα λεωφορείο Atlas Balkankar ενώ στα δεξιά αρθρωτό Volvo B10M Saracakis "Δεινόσαυρος".
1664450844400.png
Στα σχόλια της ανάρτησης αναγράφεται :
"Ήταν το 1982 - 1983 που δρομολογούνταν σε 845 και 871 ενώ στις γραμμές 824, 825, 826 είχε Atlas Balkankar."
πηγή
 
Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ Volvo Saracakis SB756 με κωδικό αμαξοστασίου 574
και αριθμό κυκλοφορίας ΜΧ-2074 (έτος κατασκευής 1980)
Προβολή συνημμένου 242925
πηγή

Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ B10MA55 / Saracakis "ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ" με κωδικό αμαξοστασίου 652
και αριθμό κυκλοφορίας ΝΑ-9672 (έτος κατασκευής 1982)
Προβολή συνημμένου 242926
πηγή

Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ B10MA55 / Saracakis "ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ" με κωδικό αμαξοστασίου 637
και αριθμό κυκλοφορίας ΝΑ-9657 (έτος κατασκευής 1982)
Προβολή συνημμένου 242927
πηγή

Κι εδώ το πρώτο αρθρωτό Volvo Saracakis SB756 κατασκευής 1977 που κυκλοφόρησε το 1978 στην Ελλάδα
με κωδικό αμαξοστασίου 501 και αριθμό κυκλοφορίας ΜΝ-7001
Προβολή συνημμένου 242932
πηγή

Για τους αριθμούς κυκλοφορίας, τους κωδικούς αμαξοστασίου και το έτος κατασκευής των πρώτων αρθρωτών (κόκκινων) του ΟΑΣΘ
βλ.σχετ. ανάρτηση #166 στο παρόν νήμα.
Λατρεύω τα παλιά λεωφορεία!

Τα Νο5 (Ν. Κρήνη - Βενιζέλου) & Νο6 (Καλαμαριά- Βενιζέλου) του ΟΑΣΘ που έπαιρνα ήταν αρχικά μπλε, παρόμοια με τα κόκκινα που φαίνονται στις καταπληκτικές φωτογραφίες του g1973tony! Με εισπράκτορα σε ειδική θέση δίπλα στην πίσω πόρτα. Το Νο5 είχε πάντα αρθρωτά διπλά λεωφορεία, ενώ το Νο6 είχε και μικρά (τα μονά). Μετά τα αντικατέστησαν από τα κόκκινα σαν αυτά τα αρθρωτά της φωτογραφίας, που ήταν παρόμοια με τα μπλε. Ήταν φαρδιά λεωφορεία, άνετα για τους επιβάτες, με πλαστικά γερά καθίσματα, που καθαρίζονταν κανονικά, και ήταν όλα Volvo-Sarakakis! Θυμάμαι ότι τα κόκκινα είχαν έναν παράξενο λεβιέ, κοντό, πάνω στο ταμπλό, σε ένα μικρό μεταλλικό κουτί. Πάντα μου έκανε εντύπωση αυτός ο λεβιές!!! Θυμάμαι καλοκαίρια με τρελή ζέστη να τρέχει το λεωφορείο στην άδεια Νέα Παραλία με ανοιχτή την μπροστινή πόρτα για αέρα. Δεν γνωρίζαμε τι σήμαινε κλιματισμός, αλλά τότε δεν έκανε τόση ζέστη. Θυμάμαι τα παλιά χάρτινα μικρά εισιτήρια, πράσινα, πορτοκαλί και λευκά, ανάλογα με το αντίτιμο. Θυμάμαι επίσης ότι η συγκοινωνία ήταν τζάμπα το πρωί, από τις 6 ως τις 8, για να πηγαίνουν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους. Το είχατε και στην Αθήνα αυτό το πρωινό τζάμπα εισιτήριο; Ο εισπράκτορας φώναζε τις στάσεις και "προχωρείτε στον διάδρομο". Μετά καταργήθηκε ο εισπράκτορας και ελάχιστοι πλήρωναν εισιτήριο! Υποτίθεται ότι μειώθηκαν τα έξοδα, λόγω της μείωσης των θέσεων εργασίας, αλλά μειώθηκαν και τα έσοδα καθώς ο οδηγός δεν μπορούσε να κάνει και τον εισπράκτορα ταυτόχρονα.

Μετά αντικατέστησαν τα κόκκινα Volvo με νέα μπλε Volvo που όμως δεν είχαν καμία σχέση με τα ευρύχωρα παλιά!! Σκέτη αποτυχία! Τα καθίσματα ήταν υφασμάτινα και βρώμιζαν σε χρόνο dt, οι εσωτερικοί χώροι ήταν πολύ στενοί, οι θέσεις ήταν ανάποδα. Επειδή πάντα η γραμμή Νο5 έπαιρνε πρώτη τα νέα λεωφορεία, θυμάμαι ότι στις υπόλοιπες γραμμές κυκλοφορούσαν τα παλιά άνετα Volvo, ενώ εμείς είχαμε τα άβολα καινούρια. Τα έβλεπα στον δρόμο και τα νοσταλγούσα. Μετά σιγά-σιγά αντικαταστάθηκαν όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
 
Πίσω
Μπλουζα