Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

Σοβαρα τωρα απο ολες τις οθονες σε αυτο σταθηκες... μαλιστα.....!!!
 
To ότι σκρολαρει σαν νερό στον Commodore μόνο σου διέφυγε χαχα. Είναι τόσο ίδια όσο ένας 70χρονος και ένας 30αρης που τρέχουν σε αγώνα. Είναι και οι δύο άνθρωποι


Δε τη παλεύει κάστανο ο ζάχαρης και μάλιστα οι προγραμματιστες είχαν θράσος, έβαλαν και όλο το play area lol. Κανονικά θα έπρεπε να παίζει σε ένα παραθυράκι

Αντίθετα σε Commodore το παιχνίδι παίζει βούτυρο σαν coin op χαμηλής ανάλυσης. Τρομερός ρυθμός, για ένα longplay θα θες το 1/4 του χρόνου του ζαχαρη
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αν δεν υπήρχε ο spectrum με τον Ζ80 να μοιράζεται τον κώδικα δεν θα είχε ούτε καν παιχνίδια ο αμστραντ. Τα περισσότερα αν όχι όλα έχουν τον ίδιο κώδικα. Άσχετο αν έβαλαν και 16χρωμα γραφικά. Δεν καθόταν από την αρχή να ξαναγράψουν σε αμστραντ. Ο spectrum είχε σχεδόν το 50% της αγοράς στην Αγγλία και ο ζάχαρης το 15-20% στα καλύτερα του. Μετά σε υποχρέωνε ο sugar να πάρεις και την κακή οθόνη του και σου έβαζε και drive η κασέτα με το ζόρι επάνω και μάλιστα τη λάθος επιλογή των 3".
Συγνωμη δηλαδη ο c64 που ερχοταν πακετο χωρις το τιποτα και βγαλανε ενα drive που ηταν ποιο αργο απο slow motion ηταν καλυτερα? Το οτι ειχαν την ιδια cpu ειναι ασχετο με την τεμπελια μερικων εταιρειων. Η λογικη του sugar ηταν απλη (αμα εχεις διαβασει την ιστορια ) ολα σε ενα σε ενα πακετο computer ( oθονη πληκτρολογιο, απουηκευτικο μεσο με το οσο δυνατον λιγοτερα καλωδια) και η οθονη μια χαρα ηταν για τη νεποχη της και τα λεφτα της (δεν εδινες ενα νεφρο για να παρεις οθονη). Για την επιλογη των 3" ηταν η εποχη που δεν ξεραν ακομα ποιο format θα επικρατησει οι 3" η 3,5". σε αυτο επαιξε και εχασε αλλα τουλαχιστων σου εδινε drive το 1985 driveeee (cpc 664), οταν για να εχει c64 θα επεπε να παρεις οθονη η να κανεις καταληψη στο σαλονι, να παρεις κασετοφωνο να παρεις να παρεις και να γεμιζεις καλωδια γιατι ολα αυτα θελαουν τροφοδοτικο.... μαλιστα .... τεσπα αποψεις...
 
  • Like
Reactions: Ace
Γέλασα που ο ζάχαρης έκανε τις πέτρες ροζ θα είναι πέτρες από άλλο πλανήτη. Το ροζ κάστρο, άσε που παραπεμπει σε ροζ βιλα
 
δεν ξεραν ακομα ποιο format θα επικρατησει οι 3" η 3,5".
Αυτό που έχουν τα IBM PC, ήταν εύκολη απάντηση. Οι ST/Amiga πως διάλεξαν το σωστό.

Όσο για το πακέτο του ζαχαρη αν ήταν έπαιρνες και μια οθόνη 14αρα φτηνή για c64. Η έπαιζες όταν δεν χρησιμοποιούσε κανένας την τηλεόραση. Όμως ηταν και πιο ακριβός εφόσον ήταν και ανώτερη τεχνολογία (sid, custom chips).
 
Παιδιά άδικος κόπος, ο γνωστός Shinobi, (που πριν 30 χρόνια, τον κορόιδεψε ο πωλητής και του πούλησε 6128 για να παίζει παιχνίδια), σε ένα thread Amstrad vs Spectrum, μπορεί να χρησιμοποιήσει ως επιχειρήματα (με τυχαία σειρά):

  • Το χειρότερο παιχνίδι που μπορεί να βρει σε Amstrad (ok, θεμιτό...)
  • τον C64
  • την Amiga και τον Atari
  • το Capcom CPS2(!)
  • το Neo Geo(!)
  • ΟΛΑ τα κακά spectrum ports
  • διαστημόπλοια
  • ακρίδες
  • έναν ιπποπόταμο που αγαπάει ένα ρακούν και γενικά ό,τι θεωρεί ότι μπορεί να βλάψει τον arch-enemy της τρυφερής παιδικής του ηλικίας... :biglaugh:

Βασικά εδώ και δυο-τρία post, σταμάτησα να τον διαβάζω...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό που έχουν τα IBM PC, ήταν εύκολη απάντηση. Οι ST/Amiga πως διάλεξαν το σωστό.

Όσο για το πακέτο του ζαχαρη αν ήταν έπαιρνες και μια οθόνη 14αρα φτηνή για c64. Η έπαιζες όταν δεν χρησιμοποιούσε κανένας την τηλεόραση. Όμως ηταν και πιο ακριβός εφόσον ήταν και ανώτερη τεχνολογία (sid, custom chi
c64 MOS 6510 1 MHz,
cpc z80 4 MHz

Σοβαρα ανωτερη τεχνολογια αρα ποιο ακριβο...???? η επαιζες οταν οι αλλοι δεν βλεπαν τηλεοραση? Να θυμησω την δεκαετια του 80 (για την Ελληνικη κονωνια και πιστευω και σε Aγγλια και αλλα μερη δεν ειχαν 5-6 τηλεορασεις οπως σημερα). ΑΝ καταλαβες καλα δεν συγκρινω τα μηχανηματα, το καθενα ειχε την δικια του γοητεια (ασχετα που εμενα δεν μου αρεσε και δεν μου αρεσει ο c64 για πολλους λογους οπως εχω πει και ποιο πανω, αλλα δεν τον κανει κακο μηχανημα) εγω μιλησα σαν πακετο τα ειχε ολα σε μια ισορροποια και σε καλη τιμη (ισως για αυτο καταφερε αν και 3ος να παρει ενα κομματι απο την αγορα). Δεν ειχε καλα και αξιοπρεπει χρωματα ? ειχε (και εβαφε και ροζ του τοιχους γιατι μπορουσε) δεν ειχε καλο ηχο ? ειχε μια χαρα μελωδιες μας εχουν μεινει απο το ηχειακι του cpc που ηταν μονοφωνικο αλλα μπορουσες να το συνδεσεις σε stereo και εβγαζε στερεοφωνικο ηχο. Ειχε καλο αποθηκευτικο μεσω μα κασετα (ρυθμισμενο και ετοιμο ενω οι αλλοι ψαχνανε το αζιμουθιο του εκαστοτε κασετοδωνου που ειχαν για να διαβασει την κασετα) ή δισκετα που ηταν και γρηγορη (δεν πειραζει 3" αλλα ειχε και ηταν και γρηγορο)? ειχε. Σου εδινε τηλεοραση (που μια χαρα ηταν, μαλλον ξεχασες πως ηταν οι οθονες του 80) οταν βλεπαν οι αλλοι στο σαλονι τηλεοραση? σου εδινε. ηταν συμμαζεμενο εργονομικα απο καλωδια (και ωραια αισθηση πληκτρολόγιου) ? ηταν. στον 6128 σου εδωσε για εκεινη την εποχη CP/M, ? σου εδωσε. ΕΙχε απο τις καλυτερες basic ? ειχε. βγηκε 3ος αλλα καταφερε αναλογικα για τον χρονο σχεδιασης και κυκλοφορια να εδρεωθει και να εχει κοινο και σε αλλα μερη (Gαλλια, Iσπανια κ.α)? το καταφερε. και ποσα αλλα μπορουμε να γραψουμε. Ναι δεν ειχε τον καλυτερο ηχο, ναι δεν ειχε hardware sprite αλλα αμα ειχες μερακι και ηξερες να τον χρησιμοποιεις (παραδειγμα CRTC) εκανες πολυ ωραια πραγματακια. Δεν ειναι τυχαιο το demo του batman group ή το pinball dream, xyphοes phantasy, savage, chace HQ (που εχει καλυτερο scrolling απο c64) continetal circus (ομοιως) και ποσα αλλα. Δεν ηταν χαοτικη η διαφορα που θες να μας πεις, απλα διαφορετικες φιλοσοφιες εταρειων και στο τελος καλυτερη υλοποιηση ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ του ο cpc κατ εμε ηταν αυτο που λεμε τιμιο σε αυτο που πληρωνες και εκανες.
 
To ότι σκρολαρει σαν νερό στον Commodore μόνο σου διέφυγε χαχα. Είναι τόσο ίδια όσο ένας 70χρονος και ένας 30αρης που τρέχουν σε αγώνα. Είναι και οι δύο άνθρωποι


Δε τη παλεύει κάστανο ο ζάχαρης και μάλιστα οι προγραμματιστες είχαν θράσος, έβαλαν και όλο το play area lol. Κανονικά θα έπρεπε να παίζει σε ένα παραθυράκι

Αντίθετα σε Commodore το παιχνίδι παίζει βούτυρο σαν coin op χαμηλής ανάλυσης. Τρομερός ρυθμός, για ένα longplay θα θες το 1/4 του χρόνου του ζαχαρη

Α, τώρα είδα το παραπάνω και αφού αξίζει τον κόπο, λέω να απαντήσω:



Μίλησε κανένας για Wonder Boy σε Amstrad; Ήθελα να 'ξερα βρε, δεν βαρέθηκες να τρως κουβά; :biglaugh:
 
Παιδιά άδικος κόπος, ο γνωστός Shinobi, (που πριν 30 χρόνια, τον κορόιδεψε ο πωλητής και του πούλησε 6128 για να παίζει παιχνίδια), σε ένα thread Amstrad vs Spectrum, μπορεί να χρησιμοποιήσει ως επιχειρήματα (με τυχαία σειρά):

  • Το χειρότερο παιχνίδι που μπορεί να βρει σε Amstrad (ok, θεμιτό...)
  • τον C64
  • την Amiga και τον Atari
  • το Capcom CPS2(!)
  • το Neo Geo(!)
  • ΟΛΑ τα κακά spectrum ports
  • διαστημόπλοια
  • ακρίδες
  • έναν ιπποπόταμο που αγαπάει ένα ρακούν και γενικά ό,τι θεωρεί ότι μπορεί να βλάψει τον arch-enemy της τρυφερής παιδικής του ηλικίας... :biglaugh:

Βασικά εδώ και δυο-τρία post, σταμάτησα να τον διαβάζω...
Μεγάλε εγώ είχα 2 έγχρωμους 6128 και με μια στοίβα ορίτζιναλς που τα έχω ακόμη. Με emulators πλέον μπορείς να συγκρίνεις
 
Παιδιά άδικος κόπος, ο γνωστός Shinobi, (που πριν 30 χρόνια, τον κορόιδεψε ο πωλητής και του πούλησε 6128 για να παίζει παιχνίδια), σε ένα thread Amstrad vs Spectrum, μπορεί να χρησιμοποιήσει ως επιχειρήματα (με τυχαία σειρά):

  • Το χειρότερο παιχνίδι που μπορεί να βρει σε Amstrad (ok, θεμιτό...)
  • τον C64
  • την Amiga και τον Atari
  • το Capcom CPS2(!)
  • το Neo Geo(!)
  • ΟΛΑ τα κακά spectrum ports
  • διαστημόπλοια
  • ακρίδες
  • έναν ιπποπόταμο που αγαπάει ένα ρακούν και γενικά ό,τι θεωρεί ότι μπορεί να βλάψει τον arch-enemy της τρυφερής παιδικής του ηλικίας... :biglaugh:

Βασικά εδώ και δυο-τρία post, σταμάτησα να τον διαβάζω...
Οχι βρε κουβεντα κανουμε και ο καθενας λεει τις αποψεις του . Το κυριοτερο ειναι οτι ολοι μας που ειχαμε CPCαρα η c64 η ZX και μετεπειτα amiga ή ST, ειμσαστε η τυχερη γιατι ειδαμε και βλεπουμε την εξελιξη τον υπολογιστων και εκτιμουμε περισοτερο οτι καινουργιο βγαινει (αντιθετα με του πιτσιρικαδες που στην πλειονοτητα τους τους ενδιαφερει το FPS που παιζουν να τρεχει σε 4Κ και εχουν ξεχασει τι ειναι gameplay κ.α ). Περασαμε ωραιες στιγμες με τα μηχανακια μας (και περναμε ακομα) και ας ηταν λιγο σπαστο το scrolling στο ενα ή τα παντα ξεβαμενα στο αλλο ή μουγκο σε εκεινο.
 
Α, τώρα είδα το παραπάνω και αφού αξίζει τον κόπο, λέω να απαντήσω:



Μίλησε κανένας για Wonder Boy σε Amstrad; Ήθελα να 'ξερα βρε, δεν βαρέθηκες να τρως κουβά; :biglaugh:
Μεγάλε εγώ είχα 2 έγχρωμους 6128 και με μια στοίβα ορίτζιναλς που τα έχω ακόμη. Με emulators πλέον μπορείς να συγκρίνεις
Προσωπικα οτι βγαινει το τρεχω σε real μηχανημα και πανε πενα. Πληροφορια, κανενας εξομειωτης του cpc δεν πιανει 100% το real μηχανημα. Στο real ειναι ποιο ομαλα ολα
 
Μεγάλε εγώ είχα 2 έγχρωμους 6128 και με μια στοίβα ορίτζιναλς που τα έχω ακόμη. Με emulators πλέον μπορείς να συγκρίνεις
Και λοίπόν; Κι εγώ έχω ακόμα, δύο 6128, έναν 464, δύο monitors, καλώδιο scart για σύνδεση σε έγχρωμη TV, εξωτερικό 3.5'' drive και έναν σκασμό δισκέτες... Με είδες πουθενά να τα φλεξάρω; :rolleyes:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εφόσον προκαλείς να μάθεις να ακούς και τον αντίλογο και όχι flame λες και είμαστε στο λύκειο.
 
Μην ανεβάσω βίντεο από c64 σε αυτά με ταχύτατο gameplay και άψογο scrolling γιατί θα έχουμε καρδιακά επεισόδια.

Σιγά τα αίματα... Το Alcon 2020 το έχεις υπόψη σου; Το Pinball Dreams; Ή τα παλιότερα Titan, Savage, Trantor, Dan Dare III, Mission Genocide και ένα σωρό άλλα; Τα είχες ποτέ στην στοίβα από τις δισκέτες σου; Ή μόνο bad spectrum ports σου έδινε ο κακός πωλητής, που σε κορόιδεψε; :diablotin:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τα spectrum ports τα εφαγες με το κουτάλι όταν είχα ηδη μεταπηδήσει σε amiga απογοητευμένος απο τα slideshow του ζάχαρη. Είχα υψηλές απαιτήσεις.

ΥΓ δεν είχε ακόμα ανακαλυφθεί το μυστικο hardware scrolling του ζάχαρη. Το κράτησε επτασφράγιστο ο sugar. Ουτε ο Mike Lamb δεν το βρήκε. Μιλάμε μας δουλευετε κανονικά έτσι

ΥΓ2 μήπως αυτός που έγραψε το bb4cpc που αναβοσβηνει όλα τα sprites σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο είναι καλύτερος προγραμματιστής απο τον Mike Lamb (renegade, RoboCop, target renegade, batman, arkanoid, combat school)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν περιμενες κανεις Σπεκτρουμας το 2020 να δει 25 καρε. Τα ειχε απο τοτε σε καμποσα παιχνιδια.
O CPC βγηκε δυο και κατι χρονια μετα τον Spectrum. Το αποτελεσμα δεν ειναι αναλογο της διαφορας ετων - βαλε και στην φαση οτι το 95% των παιχνιδιων του ηταν οχι απλα μεταφορες αλλα κακες μεταφορες απο Spectrum. Αρα ποιος ο λογος?
O 6128 βγηκε Φθινοπωρο 1985. Η Amiga 500 βγηκε Ανοιξη1987. Με μικροτερη διαφορα ετων ειδαμε πραγματικη διαφορα επιδοσεων. Πηγαμε για αλλα.

Η καταθλιπτικη παλλετα του C64 ηταν επι τουτου φτιαγμενη:

Bob Yannes
I'm afraid that not nearly as much effort went into the color selection as you think. Since we had total control over hue, saturation and luminance, we picked colors that we liked. In order to save space on the chip, though, many of the colors were simply the opposite side of the color wheel from ones that we picked. This allowed us to reuse the existing resistor values, rather than having a completely unique set for each color.
 
Τα spectrum ports τα εφαγες με το κουτάλι όταν είχα ηδη μεταπηδήσει σε amiga απογοητευμένος απο τα slideshow του ζάχαρη. Είχα υψηλές απαιτήσεις.

Πάλι φλεξάρεις, χωρίς να ξέρεις καν τι είχα εγώ το '90 και ενώ εσύ ψώνισες τον καημένο τον Amstradάκο όταν ήταν ήδη στα τελευταία του. Σαν να λέμε ότι όντως σε κορόιδεψαν...
Μάθε λοιπόν ότι το 86-87, τότε που αγόραζε δηλαδή CPC όλος ο φυσιολογικός κόσμος, δεν υπήρχαν Spectrum ports. Μεταγενέστερο φαινόμενο ήταν αυτό και δεν φταίει ούτε το μηχάνημα, ούτε ο Ζάχαρης, ούτε ο πωλητής, ούτε η καταραμένη η κοινωνία. Μία ήταν η αιτία: Τα logistics.
Τες πα, άσχετο αλλά και με την Amiga που είχε ωραία γραφικά, αλλά σπαστό scrolling στα περισσότερα arcades και έναν σκασμό ports από Atari ST, είχες το ίδιο θεματάκι ή δεν είχες πρόβλημα τότε, επειδή οι συμμαθητές σου δεν διέθεταν καλύτερο μηχάνημα να στο φλεξάρουν;;

ΥΓ δεν είχε ακόμα ανακαλυφθεί το μυστικο hardware scrolling του ζάχαρη. Το κράτησε επτασφράγιστο ο sugar. Ουτε ο Mike Lamb δεν το βρήκε. Μιλάμε μας δουλευετε κανονικά έτσι

Το Mission: Genocide κυκλοφόρησε το 1987 με 50Hz scrolling ΚΑΙ overscan. You know overscan? Αυτό που δεν μπορεί να κάνει ο Spectrum σε κανένα παιχνίδι; Το Trantor επίσης το 1987. Το Titan το 1988. Το Savage επίσης το 1988. Και αφού θες και τον Mike Lamb στην εξίσωση, τότε τα Robocop, Batman, Vindicator και Combat School, όλα τους είχαν μια χαρά scrolling KAI 16 χρώματα ΠΑΝΤΟΥ στην οθόνη πολύ πριν σε κοροιδέψει εσένα ο πωλητής...

ΥΓ2 μήπως αυτός που έγραψε το bb4cpc που αναβοσβηνει όλα τα sprites σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο είναι καλύτερος προγραμματιστής απο τον Mike Lamb

Άμα είσαι άσχετος...

Συγκρίνεις φαντάζομαι το BB4CPC που κινεί τουλάχιστον 30 sprites ταυτόχρονα, με το Bubble Bobble του C64; Όντως τώρα; Που όταν έχει 10 φούσκες στην οθόνη ο ψωμιέρας σβήνει τις παλιές, για να μην πάθει κοκομπλόκο το μηχάνημα, από το πολύ multiplexing και ξαφνικά εξαφανίσει και το δικό σου sprite και ψάχνεσαι; Τρομερή δράση και αυτό το παιχνίδι του ψωμιέρα, τι να σου πω, ξεσαγονιάζεσαι απ' το χασμουρητό...

Τέλος να προσθέσω ότι ΓΙΝΕΤΑΙ να έχεις Bubble Bobble 4CPC και ΧΩΡΙΣ flickering, αλλά θα είναι 6128 only και αυτό δεν το θέλει η community.
 
Τελευταία επεξεργασία:
O CPC βγηκε δυο και κατι χρονια μετα τον Spectrum. Το αποτελεσμα δεν ειναι αναλογο της διαφορας ετων

Δεν είχαν όμως και καμιά σπουδαία διαφορά στο hardware εδώ που τα λέμε, πέραν του CRTC, του AY και της RAM, όπως όμως δεν είχαν και καμιά σπουδαία διαφορά στην τιμή. Και μην ξεχνάς ότι με τον Amstrad τότε έπαιρνες στην τιμή, έξτρα κασετόφωνο και οθόνη. Αν τα έπαιρνες αυτά για τον Spectrum, τότε συνολικά έβγαινε ακριβότερος από τον CPC. Αυτό δεν μετράει δηλαδή;

Για να συμφωνήσουμε και κάπου όμως, όντως η "οθονιά" που λες κι εσύ του Amstrad ΔΕΝ κουνιόταν εύκολα. Τουλάχιστον όχι με κώδικα copy paste...

Η Amiga 500 βγηκε Ανοιξη1987. Με μικροτερη διαφορα ετων ειδαμε πραγματικη διαφορα επιδοσεων.

Ναι άλλα πόσο είχε, ξεχνάς;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα