Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Το είπαμε αυτό, είναι λίγο πιο γρήγορα αυτά τα δύο παιχνίδια στον Spectrum. Ένα 10-15% ας πούμε, ναι ; Δεν είναι και ότι στον Amstrad σέρνονται...
Πάμε τώρα στα υπόλοιπα;

Η λεπτομέρεια των γραφικών στο Wec Le Mans, αν προσέξεις και δεν γράφεις έτσι, από μνήμης, θα δεις ότι είναι μεγαλύτερη στον Amstrad.

Λείπουν επίσης λεπτομέρειες στον κώδικα, όπως το collision detection μεταξύ των αντιπάλων sprites (στον Amstrad τρακάρουν και μεταξύ τους, βγάζοντας καπνό), λείπει το στρίγκλισμα των ελαστικών στις στροφές (στον Spectrum 128 πάντα) και τέλος λείπει και η εκτόξευση στον αέρα, του αυτοκινήτου μετά από τρακάρισμα με μεγάλη ταχύτητα.
Όλα αυτά είναι γραμμές κώδικα που επιβαρύνουν το loop του προγράμματος και αν συνυπολογίσουμε ότι ο επεξεργαστής μένει ίδιος δεν είναι δύσκολο να σκεφτείς ότι χάνονται κάποια fps.

Εγώ πάντως στο PC μου ανεβάζω την ανάλυση και την ποιότητα των εφέ όσο γίνεται και ας χάνω και λίγα frames, όταν παίζω κάποιο σύγχρονο παιχνίδι. Προτιμώ δηλαδή τα περισσότερα εφέ και τα καλύτερα γραφικά και ας μην τρέχουν και στο φουλ τα fps... Παρομοίως προτιμώ την Αμστραντάρα, όταν είναι να παίξω κάποιο multiplatform game των 80s. Γούστα είναι αυτά...
 
Σωστά λείπουν κάποιες λεπτομέρειες αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος όσο ότι έχει περισσότερα data να μετακινήσει. Μην ξεχνάμε ότι η ocean/Imagine ήταν η καλύτερη σε Ζ80 δηλαδή έκαναν ότι τρικ υπήρχε για να τρέξει όσο το δυνατόν καλύτερα. Είναι απίθανο να βρεθεί άλλος να κάνει πχ το wec le mans να τρέχει καλύτερα σε Amstrad
 
Κοιτα δεν θα συγκρινω μηχανηματα αλλα αποτελεσματα.
Σε software scrolling το ενα μηχανημα εχει να κουνησει 6kb και το αλλο 16kb με τον ιδιο επεξεργαστη.

Ο CPC ειχε κατι σαν hardware scrolling (αν θυμαμαι καλα μπορουσες να κουνησεις οτι ηθελες και οχι αναγκαστικα ολο το frame) αλλα εκεινα τα χρονια ελαχιστα χρησιμοποιηθηκε νομιζω.

Ετσι εβλεπες τα παιχνιδια να σερνονται στον Amstrad. Θυμαμαι εναν αμστραντακια φιλο που ειχε δει το Great Escape στον Spectrum μου και εντυπωσιαστηκε.
 
Ο CPC ειχε κατι σαν hardware scrolling (αν θυμαμαι καλα μπορουσες να κουνησεις οτι ηθελες και οχι αναγκαστικα ολο το frame) αλλα εκεινα τα χρονια ελαχιστα χρησιμοποιηθηκε νομιζω.

Νομιζω αυτο ειναι character scroll και χρησιμοποιηθηκε στο Wonderboy απο οσο ξερω. Κινει ολη την οθονη σαν χαρακτηρες, δηλαδη καθε 8 pixel χωρις να ταλαιπωρει την cpu. Απο το τιποτα... Κατα τα αλλα υπερβολικα πολλα τα 16kb για μια 8μπιτη cpu στα 3,5mhz. Και οπως εχω ξαναγραψει στην μεσαια αναλυση 320χ200 ο αμστραντ εδειχνε μονο 4 χρωματα ενω οι αλλοι 2 σπεκτρουμ και c64 εδειχναν και τα 16. Μονο στην χαμηλη αναλυση με τα πολλα χρωματα ειχε νοημα. Κατα την γνωμη μου μονο στατικες οθονες τυπου bubble bobble η flick screen τυπου rick dangerous. Πχ Gryzor σε αμστραντ ειναι η καλυτερη conversion μακραν

Θυμαμαι εναν αμστραντακια φιλο που ειχε δει το Great Escape στον Spectrum μου και εντυπωσιαστηκε.
Ετσι ειχα παθει πλακα εγω που ειχα 6128 οταν πηγα σε σπιτι φιλου και ειδα πρωτη φορα τον c64 να τρεχει το bubble bobble. Εσβηνε την εκδοση του αμστραντ για πλακα ομως. Ταχυτατο με μουσικη πολλα χρωματα και σε crt που εκανε και blend τα πιξελ εμοιαζε φανταστικο. Αν επαιζε ετσι σε 64kb η εκδοση που ειχα εγω ηταν σαν να ειχα 16kb χαχα ουτε μουσικη και κατι χρωματα αλλα ντ αλλων και λιγα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πρώτο θέμα: Chase HQ

Παρακάτω βίντεο τραβηγμένο από εμένα, με ταυτόχρονο χειρισμό σε δύο παράθυρα. Τεράστια η διαφορά σε ταχύτητα, σωστά; Άνω του 60%. Τι να πω για τα μαθηματικά μερικών, όποιος έχει μάτια βλέπει...


Ένα θα πω, ότι το Chase HQ ΕΙΝΑΙ η καλύτερη 8bit home micro έκδοση, καθώς και αν χάνει δύο-τρία fps και αυτά συζητήσιμα, αποζημιώνει με την απεικόνιση και τα χρώματά του. Έκλεισε αυτό; Πάμε παρακάτω, για να μπαίνουν τα πράγματα και σε μία σειρά:

Δεύτερο θέμα: Ανακρίβειες

Hardware scrolling ΕΧΕΙ ο Amstrad, μέσω του Motorola 6845 (CRTC). Hardware sprites ΔΕΝ έχει... Το πρόβλημα με το hardware scrolling που δεν χρησιμοποιείται τόσο συχνά, δεν είναι ότι είναι πολύ αργό, αλλά ότι είναι ΠΟΛΥ γρήγορο και δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να "δαμαστεί" ή να γίνει πιο αργό. Demonstration παρακάτω στο Titan:


ή αργότερα το Pinball Dreams


Πλημμύρα χρωμάτων, σωστά;

Όσο για το Great Escape είναι ένα παράδειγμα, που επαφίεται στις ικανότητες/ορέξεις/deadlines του κάθε developer, γιατί αν είναι έτσι, γιατί να μην πούμε για παράδειγμα και για το Heartland της Odin, που στον Spectrum σέρνεται όντας ασπρόμαυρο, ενώ στον Amstrad πετάει όντας πολύχρωμο;

Όσο για τα υπόλοιπα, να μην σχολιάσω ΠΩΣ "έδειχναν και τα 16 χρώματα" οι δύο ανταγωνιστές, ή για την "τεχνική ανάλυση" περί αναλύσεων ανέμων και υδάτων, χωρίς να αναφερθεί καν η ανυπαρξία 80στηλου mode με 640x200 υψηλή ανάλυση στον ανταγωνισμό, χαρακτηριστικό που διέθετε ο Amstrad και έσβηνε σχεδόν κάθε 8bit home micro της εποχής, αλλά προτείνω να ρίξετε μια ματιά στο Renegade Reloaded μόνο για Amstrad CPC, που διαθέτει οριζόντιο scrolling ΚΑΙ 16 χρώματα ΚΑΙ πέντε-έξι μεγάλα sprites να κινούνται ταυτόχρονα στην οθόνη ΚΑΙ μουσική και όλα αυτά ταχύτατα, χωρίς ίχνος slowdown! Priceless!


ή το Alcon 2020 στα 25 fps με πληθώρα χρωμάτων ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ στην οθόνη


Τι να λέμε παιδιά, αφήστε το, λάθος άνθρωπο βρήκατε να τρολάρετε! :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό το attribute clash μια ζωή στο λαιμό μου κάθεται..
 
Θα σου δωσω μερικα παραδειγματα κι εγω για τα 16 χρωματα δες ποιο ειναι πιο πολυχρωμο. Στον αμστραντ ειχε νοημα να ξοδεψεις τα 16κβ μονο σε χαμηλη αναλυση. Ειναι πολυ λιγα τα 4 χρωματα οτι συνδυασμο και να κανεις



Περα απο ολα αυτα σε ικανα χερια (Ocean) εβγαζε καλα παιχνιδια ο αμστραντ. Και πολυ καλα και ορισμενα υπεροχα (Operation Wolf-Robocop-Gryzor)
 
Παρακαλώ μείνετε εντός θέματος του thread που είναι τα longplays. Aν θέλετε να συζητήσετε τις γραφικές δυνατότητες τoυ Spectrum γενικότερα, φτιάξτε νέο thread ή γράψτε σε ένα άλλο υπάρχον που να καταπιάνεται με το αντικείμενο.
 
Παρακαλώ μείνετε εντός θέματος του thread που είναι τα longplays. Aν θέλετε να συζητήσετε τις γραφικές δυνατότητες τoυ Spectrum γενικότερα, φτιάξτε νέο thread ή γράψτε σε ένα άλλο υπάρχον που να καταπιάνεται με το αντικείμενο.
Έχεις απόλυτο δίκιο και μιας και είσαι εδώ και τώρα που άναψαν τα αίματα δηλαδή, δεν μας το μεταφέρεις όλο το off topic στην παλιά συζήτηση διότι από τότε μαλώνουμε με τον Shinobi; :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Done. For the record, αδίκως διαγκωνίζεστε για την καλύτερη έκδοση του Operation Wolf, αφού αυτή ανήκει αυτοδικαίως στον βασιλιά των 8bit. To γράφει και στην ούγια:

1707933061579.png
 
Διαφωνώ, η έκδοση του Amstrad μου φαίνεται καλύτερη. Όσο για το ChatGTP είδαμε και πάθαμε με αυτό που το ρωτάγαμε για μια ρύθμιση στο Azure και μας απάνταγε για προηγούμενη έκδοση menu του Azure.
 
  • Like
Reactions: Ace
Εννοείς αυτό το ψηφιδωτό από υπέρχοντρα τετράγωνα pixels?

1707933759841.png

Ρώτα βρε και το Copilot και το Perplexity και το Gemini κι ότι θες :p

Δεν το συνεχίζω όμως γιατί θα βγω off topic ο ίδιος!
 
Διαφωνώ, η έκδοση του Amstrad μου φαίνεται καλύτερη. Όσο για το :fafoutis: ChatGTP :fafoutis: είδαμε και πάθαμε με αυτό που το ρωτάγαμε για μια ρύθμιση στο Azure και μας απάνταγε για προηγούμενη έκδοση menu του Azure.

Τελικά είναι πολύ GTP αυτή η προηγμένη τεχνολογία! Ούτε αριθμούς για να πιάσεις το τζόκερ δεν σου λέει σωστά! Τι σόι ΑΙ είναι αμα τα ξέρει όλα και δεν μπορεί να σου πει τα νούμερα για να γίνουμε εκατομμυριούχοι! :fafoutis:

Εμείς ήμαστε της παλιάς τεχνολογίας και είτε είναι 8 είτε 32 bit όλα τότε ήταν μαγικά.. όλα τα games ήταν ωραία στην εποχή μας ακόμα και το τετραγωνάκι αντί για ανθρωπάκι στο Atari 2600!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Done. For the record, αδίκως διαγκωνίζεστε για την καλύτερη έκδοση του Operation Wolf, αφού αυτή ανήκει αυτοδικαίως στον βασιλιά των 8bit. To γράφει και στην ούγια:

Προβολή συνημμένου 272590


Έεεεετσιιι...

Αλλά ας συνεχίσω τα pop corn μου με τους Amstrad και Spectrum.


(πλάκα κάνω: μαζί με τον C64 τα παραπάνω μηχανήματα είναι συνυφασμένα με την παιδική μου ηλικία).
 
For the record, αδίκως διαγκωνίζεστε για την καλύτερη έκδοση του Operation Wolf, αφού αυτή ανήκει αυτοδικαίως στον βασιλιά των 8bit.
Εμένα, να πω την αλήθεια, όποτε βλέπω την έκδοση του ψωμιέρα, ε... όσο να 'ναι, μια μελαγχολία, με πιάνει...

Να βλέπεις αυτά τα λίγα sprit-άκια, να τα κουνάει σπαστικά, πέρα-δώθε (αααα, smoothly όμως, όλα κι όλα!) προσπαθώντας να αναπαραγάγει την αίσθηση του arcade και αμέσως αντιλαμβάνεσαι την αγωνιώδη προσπάθεια της μπεζ παιχνιδομηχανής, όταν της τελειώνουν τα hardware sprites της να καταφεύγει σε κόλπα ταχυδακτυλουργού Μάικ Λαμάρ, διότι αν τολμήσει να καταφύγει σε software sprites, με τον 6510 στην εκπληκτική ταχύτητα των 0.985MHz
:icon_lol:
τότε θα γελάσει όχι ο Amstrad, όχι ο Spectrum, αλλά μέχρι και ο ZX-81!

Αν είσαι νοήμων άνθρωπος βέβαια, θα βάλεις να δεις αμέσως μετά, τους δύο Άγγλους, (κατά προτίμηση όχι τον φτωχό συγγενή, τον μαύρο, αλλά τον καλό, αυτόν με το ενσωματωμένο γρήγορο drive) να σου πετάν απλόχερα στη μούρη καμιά δεκαπενταριά εχθρούς, βορά για τα όπλα σου και φυσικά, αν είσαι νοήμων είπαμε, θα πας να ανάψεις κεράκι στον 'Αη-Z80 τον κονσολο-φονευτή! :biglaugh:
 
...άσχετο, αλλά επειδή τώρα το θυμήθηκα, να σας ενημερώσω ότι μια ωραία μέρα του Αυγούστου φόρτωσα, ξεκίνησα και τερμάτισα το Operation Wolf στον Amstrad μου, όσο ένας φίλος περίμενε να φορτώσει το Operation Wolf στον C64 του! :biglaugh:
 
Θα φτιαχτεί soon άλλο topic με τίτλο "8bits - The Final Conflict" να βγάλεις εκεί τα απωθημένα σου.

Εκεί θα μιλήσουμε όσο θες για θέματα όπως "ασπρόμαυρο θέατρο σκιών και attribute clash, χρωματικές παλέττες που καίνε τους αμφιβληστροειδείς, soundbeeps από το πηγάδι, ψυχεδελικά pixels αντί γραφικών, καρέ-καρέ scrolling" κλπ φαιδρά από τους pretenders του Βασιλέως.

Το παρόν όμως topic προορίζεται για τον διασκεδαστικό εμφύλιο του Zilog 80, οπότε μη ξαναδώ άλλα offtopic posts please.
 
Βαθμολογίες κατά την γνώμη μου
Amstrad-spectrum-c64

Gryzor 9-6-7
Rygar 8-7-6
Operation Wolf 8-8-6
Arkanoid 2 8-6-6
Robocop 9-9-6
Arkanoid 7-8-8
Double dragon 7-6-3
Salamander 5-6-8
Afterburner 7-7-5
Batman 7-8-6
Rainbow islands 8-7-6
Bombjack 7-9-6
Chase hq 8-8-5
Ghosts n goblins 6-7-8
Nebulus 6-7-8
Out run 3-5-6
Puzznic 6-5-7
Rodland 5-7-8
Shinobi 7-6-6
Silkworm 7-7-8

Arkanoid Salamander gng Nebulus Puzznic Rodland silkworm σε c64, τα άλλα υπερτερεί ο Spectrum εκτός από Shinobi, Rainbow islands, Gryzor, Arkanoid 2 που θα έπαιζα αμστραντ.
 
Γενικα ο amstrad αντικειμενικα ηταν ο ποιο ισορροπημενος 8bitος (εννοειτε ειχε αδυναμιες οπως το hardware sprite που δεν ειχε) αλλα ειχε ολο το πακετο γραφικα και ταχυτητα (αμα ηταν μερακλης ο προγραμματιστης) και ηχο (δεν ηταν sid αλλα ειχε ωραιο ηχο και υπαρχουν πολυ ωραιες μελωδιες απο εκεινη την εποχη. οπως δεν ξερω ανα το εχετε προσεξει αλλα πολλα μουσικα θεματα ηταν διαφορετικα στον amstrad απο οτι στα αλλα port), ειχε crtc που αμα ηξερε ο προγραμματιστης να το χειριστει, εκανε παπαδες. Να μην ξεχναμε οτι αργησε να βγει και η σχεδιαση του εγινε σε λιγο χρονο και με εμποδια, αρα για αυτο που βγηκε και οπως βγηκε ηταν παρα μα παρα πολυ καλο και τιμιο (ολα σε ενα με την μια και με λιγα καλωδια το επερνες και τα ειχες ολα με την μια και σε καλη τιμη). Στο θεμα τον port υπαρχουν port που στο συνολο τους ειναι καλυτερα απο τα αλλα 8bitα οπως: ikari warrior, skweek, shinobi (ισως γενικα το καλυτερο port), double dragon, gryzor, renegade, target renegade, north and south, tin tin on the moon, Chase hq, robocop!!!!, sly spy, prehistorick 2, batman caped crusader, mr heli, cybernoid 2, EXOLON (παιχνιδαρα), operation wolf, hostages, prohibition, και αλλα πολλα που δεν μου ερχονται τωρα και ιδιαιτερα απο τους Γαλλους που ειχαν μια αγαπη για το μηχανημα. Υπαρχουν και παιχνιδια που δεν ειναι port αλλα διχνα τις δυνατοτητες του μηχανηματος (ακομα και τωρα που βγαινουν μερικα) xyphoes phantasy, bb4cpc, r-type 128, jarlac, star saber, scrable, dragon attack, megablaster k.a
 
Ο c64 είχε καλύτερη παλέτα, κλασεις ανώτερο ήχο, sprites, scrolling. Αλλά είχε και μειονεκτηματα: ακριβός, ακριβό drive-αργό, μεγάλοι περιορισμοί στα sprites, αν δεν κάνω λάθος είχαν τα ίδια χρώματα όλα, 3 κοινά και άλλαζε μόνο 1. Attributes όχι όπως το spectrum αλλά και πάλι εθεταν περιορισμούς. Τα attributes και οι περιορισμοί στα sprites (4χρωμα σχεδόν ίδια χρώματα) έκοβαν πολλούς πόντους στα γραφικά. Σε παιχνίδια που βόλευε το hardware πχ shoot em ups με μικρά σχετικά sprites σε συνδυασμό με το scrolling έκανε παπάδες (Salamander, rtype, Hawkeye και άλλα πολλά παραδείγματα) . Πιο ισορροπημένο θα έλεγα το Spectrum που ήταν ταχύτερο και φθηνό. Κάτι όπως το sam coupe μετεξέλιξη spectrum με drive 3.5" ήταν το ιδανικό 8μπιτο. Η c64 με ταχύτερο 3.5" και upgrade σε sprites
 
Πίσω
Μπλουζα