Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Α καλά εσύ μας πουλάς και τρέλα ....
Ενώ εσύ... Γράφεις το διδακτορικό σου, στην assembly... :icon_lol:

Πίστευε ότι θες λοιπόν ότι τα καρέ καρέ είναι ανώτερα από το hardware scrolling.
Καρέ καρέ μόνο κάτι άθλια Spectrum ports πάνε. To Gauntlet II στον CPC πχ με 8-way scrolling και 20 sprites ταυτόχρονα, πάει σφαίρα! Για δες όμως και το αντίστοιχο του Commodore, να τον χαρείς, να σέρνεται με 7-8 sprites στην οθόνη και να καταλάβεις τότε, τι σημαίνει καρέ-καρέ... :icon_lol:

To rainbow islands του ζαχαρη με push scroll και μπλιπ μπλιπ είναι ανώτερο από το Sam's journey, τα game mechanics, το 8-way scrolling, το sid
Ναι, με όλα αυτά... ΔΡΑΣΗ δεν έχει... Δύο sprites στην οθόνη ρε φίλε! Και το Pac-Man ακόμα, περισσότερους έχει!

Έλα τώρα, παραπαίει ο ζαχαρουλης. Μόλις αρχίσει να κουνάει η οθόνη γονατίζει οπως οι πιστοί στον πάπα
Όπως στο Pinball Dreams ας πούμε; Τώρα εσύ, τι πουλάς δηλαδή, αν όχι τρέλα;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ενώ εσύ... Γράφεις το διδακτορικό σου, στην assembly... :icon_lol:


Καρέ καρέ μόνο κάτι άθλια Spectrum ports πάνε. To Gauntlet II πχ με 8-way scrolling και 20 sprites ταυτόχρονα πάει σφαίρα! Για δες όμως και το αντίστοιχο του Commodore να τον δεις να σέρνεται με 7-8 sprites στην οθόνη να καταλάβεις τι σημαίνει καρέ-καρέ... :icon_lol:


Ναι με όλα αυτά... ΔΡΑΣΗ δεν έχει... Δύο sprites στην οθόνη ρε φίλε! Και το Pac-Man ακόμα, περισσότερους έχει!


Όπως στο Pinball Dreams ας πούμε; Τώρα εσύ, τι πουλάς δηλαδή, αν όχι τρέλα;
Αμα δεις το θρεντ απο το 2011 γράφεις τα ίδια χαχαχα. Σου λέω το operation wolf έχει τον ίδιο κώδικα και δεν μπορείς να το καταλάβεις η δεν θες. γίνονται τα ίδια έχει την ίδια play area όχι λεει δεν είναι port
 
Σου λέω το operation wolf έχει τον ίδιο κώδικα και δεν μπορείς να το καταλάβεις η δεν θες. γίνονται τα ίδια έχει την ίδια play area όχι λεει δεν είναι port
Και σήμερα σου λέω λοιπόν κι εγώ, ότι έχει τον ίδιο κώδικα, να μην σε στεναχωρήσω κιόλας...
Ε, και; :rolleyes:
 
Ο ίδιος ο Hewson για να έρθω ον-τοπικ έχει δηλώσει οτι αναμεσα στους τρεις ο ζάχαρης ηταν το μηχάνημα με την λιγότερη "ψυχή" και το λιγοτερο ενδιαφέρον να προγραμματίσει παιχνίδια. Έβλεπε τον ζάχαρη και έβγαζε καπνούς
 
Ο ίδιος ο Hewson για να έρθω ον-τοπικ έχει δηλώσει οτι αναμεσα στους τρεις ο ζάχαρης ηταν το μηχάνημα με την λιγότερη "ψυχή" και το λιγοτερο ενδιαφέρον να προγραμματίσει παιχνίδια. Έβλεπε τον ζάχαρη και έβγαζε καπνούς
Γι' αυτό και όταν οι άλλοι έβγαζαν ακόμα παιχνίδια, η δική του εταιρία έκλεισε το '90! Η κακία τον έφαγε! :icon_lol:


ΥΓ: Πάντως πέρα από την πλάκα, για τον Commodore 64, έβγαλε παιχνιδάρες ο Hewson, η αλήθεια να λέγεται!

Όχι ότι βοηθάει βέβαια, σε τίποτα αυτό στην κουβέντα μας, να σου λέω δηλαδή καλά λόγια για τον ψωμιέρα... Γνωρίζω ότι ΔΕΝ γίνεσαι συναισθηματικός με τον ψωμιέρα, αφού είμαι σίγουρος ότι ούτε ζωγραφιστό δεν τον είχες δει στον καιρό του. Τουλάχιστον όχι μεταξύ 1985-1991. Με τον Amstrad αντίθετα γίνεσαι πολύ συναισθηματικός, διότι τον είχες αγορασμένο. Και μάλιστα το 91! Το 91 ξαναλέω. Τότε που είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης! :icon_lol: Οπότε δεν είναι το κλασικό συναίσθημα σνιφ-σνιφ, κλαψ, αλλά αυτό που λέμε "κατάρα τι μου φόρτωσαν οι απατεώνες" και το "ο εχθρός του εχθρού μου, είναι φίλος μου." :icon_lol:

Οπότε και είχες και απόλυτο δίκιο να τους κράζεις! ΚΑΙ τον πωλητή ΚΑΙ τον Amstrad μαζί! Αφού δεν τον έβαψες και μπλε να τον πετάξεις στην θάλασσα, πάλι καλά! Το καπέλο σου βγάζω! :icon_lol:

Είδες που καταλαβαινόμαστε; Αν μπορέσεις ή τουλάχιστον να προσπαθήσεις κι εσύ λίγο, να μην πετάς (πολλά) μαργαριτάρια, θα τα βρούμε πολύ ωραία... :icon_lol:

Προσωπικά, είχα δει και είχα παίξει ΚΑΙ Spectrum ΚΑΙ Commodore 64, στον καιρό τους, με φίλους. Φίλους που πήγαινα συχνά στα σπίτια τους, εννοείται, έτσι; όχι πήγα μια φορά και δεν θυμάμαι και ξέρω 'γω τι. Κάναμε μεροκάματο στα μηχανήματα, κανονικό...

Παρ' όλα αυτά προτίμησα τον Amstrad, πρώτον για την τιμή, δεύτερον που τα είχε όλα σε ένα και τρίτον;

Λοιπόν ο τρίτος και σοβαρότερος λόγος είναι που πήγαινα στα σπίτια φίλων μου με 6128 και βλέπαμε και παίζαμε καμιά δεκαπενταριά και βάλε, παιχνίδια και αντιγράφαμε κιόλας και κάναμε και χαβαλέ και γενικά, περνούσαμε ωραία. Πήγαινα στους άλλους δύο με τα ZX και τον C64 και όλο το απόγευμα απλώς και μόνο μας έτρωγε για να φορτώσουν κανά-δυο παιχνίδια, άντε τρία. Ειδικά σε αυτόν τον φίλο με τον Commodore, ένα παιχνίδι κάθε φορά προλαβαίναμε να δούμε. Άντε δύο, μικρά όμως. Με drive τώρα, ε; Ωραία μεν παρεούλα, με τα παιδιά, να βλέπω και τα άλλα μηχανήματα που δεν είχα σπίτι... Αλλά πολύ... πώς να το πω, μιζέρια; Έκανε πολλή κοιλιά το πρόγραμμα!
 
Τελευταία επεξεργασία:
O amstrad ηταν πατάτα τον είχα 1,5 χρονο και τον ξεφορτώθηκα γρήγορα γρήγορα (παροπλίστηκε βασικά) μόλις κατάλαβα οτι είναι φολα η δουλεια. Ο ζάχαρης ηταν λίγο απ όλα χωρίς να είναι πουθενά πολύ καλός. Με τα ίδια λεφτά επαιρνες το 520 STFM. Σε μια φαση λέω να δω τι βγήκε για CPC. Παίρνω kick off 2, ghouls n ghosts. Απογοήτευση δεν ασχοληθηκα ξανα... Μονο amiga
 
  • Haha
Reactions: Ace
Παίρνω kick off 2, ghouls n ghosts. Απογοήτευση δεν ασχοληθηκα ξανα... Μονο amiga
Παίζει να ήταν και τα πρώτα παιχνίδια που είδες σε CPC, ε; Να ρωτήσω και κάτι άλλο; Πώς και δεν πήγες κατ' ευθείαν Amiga; Δεν ήξερες ακόμα και πολλά πολλά, ε; Μάλλον ήσουν μικρός το 91...
 
τον είχα 1,5 χρονο και τον ξεφορτώθηκα γρήγορα γρήγορα (παροπλίστηκε βασικά)
Κατάλαβα... ούτε να τον χαρίσεις δεν έβρισκες. Όχι να τον πουλήσεις, γιατί εγώ μέχρι τώρα, είχα στο μυαλό μου ότι τον είχες πουλήσει!
Βρε καλά λέω! Ολοκληρώθηκε το παζλ! Βρε, τότε που τον πήρες εσύ είχε βγει το Mega Drive και ψόφαγε η Amiga! :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Πώς και δεν τον έβαψες μπλε να τον πετάξεις στην θάλασσα... ήρωας!
:icon_lol:
 
Ο 6128 αγοράστηκε το 1989 Σεπτέμβριο έγχρωμος 2 κομμάτια 220.000 ένα εγώ ένα ή αδερφή μου. Η Amiga το Μάρτιο του 1991 για 210.000 αν θυμάμαι καλα με 1084 και επέκταση. Το οποίο ήταν το κάτι άλλο συγκριτικά με τον 8μπιτο μιλάμε για τεχνολογικό βήμα μπροστά έως και 10 χρόνια. Ηταν κάτι το εκπληκτικό να βλέπεις τα γραφικά, να ακούς τον ήχο, σχεδόν σαν κινούμενα σχέδια ή σε άλλες περιπτώσεις φωτορεαλιστικα έως ένα σημείο (digitized εικονα όπως Dark Seed) .
 
Ηταν κάτι το εκπληκτικό να βλέπεις τα γραφικά, να ακούς τον ήχο, σχεδόν σαν κινούμενα σχέδια ή σε άλλες περιπτώσεις φωτορεαλιστικα έως ένα σημείο
Ξέρω... τα βίωσα κι εγώ, αλλά όχι σε δικιά μου... σε Amiga κολλητού. Δεν υπήρχε μία τότε, δυστυχώς... :(

Αλλά όμως δύο χρόνια πριν από 'σένα, δηλαδή περίπου αρχές '89, τέλη '88; Πάντως πριν βγει το Shadow of the Beast... Καλά, όταν βγήκε κι αυτό; ΣΟΚ!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ο 6128 αγοράστηκε το 1989 Σεπτέμβριο
Αρχές '90 δηλαδή σχεδόν. Ήταν πολύ αργά βρε αδερφέ, τι να λέμε τώρα... Το μηχάνημα έπνεε τα λοίσθια. Μη σου πω το είχαμε κηδέψει, ήδη!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η Amiga 500 βγηκε Ανοιξη1987.
Μαρτης 1988....αρα τιμες Φλεβαρη
Amiga 500 Memox 135 χιλιαρικα
Α, να μην ξεχάσουμε εδώ και τον κλασσικό Wally, που του λες ήταν ακριβή η 500άρα το '87 και ψάχνει τυχαία δήθεν, τιμές του '88, για να την βρει πιο φτηνά και να βγάλει τον CPC ακριβό! Και μάλιστα, να στο περάσει και όλο αυτό στο ντούκου! :diablotin:
Αμ, δε! Διακόσια χηνόπουλα είχε η 500άρα, όταν κυκλοφόρησε το '87, το θυμάμαι πάρα πολύ καλά, δεν θα μας κοροϊδέψεις εσύ κύριος, άντε βαριά 180!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ενα από τα λίγα games που θυμάμαι να μου άρεσε οπτικά στα 8bit home είναι το Get Dexter στον Amstrad

Get Dexter (Europe)-240218-003650.png

Ωραία χρώματα κατά την άποψή μου και ευχάριστο να το βλέπεις, κάτι που το θεωρώ σπάνιο στα μηχανήματα αυτά. Επίσης το είδος των παιχνιδιών αυτών δεν χρειάζονται scrolling οπότε το βασικό μείον του μηχανήματος δεν επηρεάζει το παιχνίδι.

Θα θυμηθώ και άλλα παιχνίδια που μου άρεσαν τα γραφικά και στα άλλα δύο μηχανήματα, απλά αυτό μου ήρθε πρώτο στο μυαλό.

Πάντως γενικά μένω μακριά από arcade ports, παραείναι μεγάλα downgrades σε αυτά τα συστήματα.
 
  • Like
Reactions: Ace
Πάντως γενικά μένω μακριά από arcade ports, παραείναι μεγάλα downgrades σε αυτά τα συστήματα.
Δες Salamander σε Commodore, Donkey Kong σε Amstrad και Green Beret σε Spectrum. Το να είχες αυτά τα παιχνίδια στο σπίτι το '86 - '87, έστω και σε αυτές τις "υποδεέστερες" εκδόσεις, όπως τις λες, ήταν πολύ μεγάλο θέμα!

Προσωπικά μου άρεσε ΠΑΡΑ πολύ το Green Beret στον Spectrum. Από μνήμης και μόνο, διότι δεν είχαμε τότε ούτε YT Videos, ούτε το arcade πρόχειρο, μου άφηνε την αίσθηση του "90% πιστότητα" στο coin op!
 
Δες Salamander σε Commodore, Donkey Kong σε Amstrad και Green Beret σε Spectrum. Το να είχες αυτά τα παιχνίδια στο σπίτι το '86 - '87, έστω και σε αυτές τις "υποδεέστερες" εκδόσεις, όπως τις λες, ήταν πολύ μεγάλο θέμα!
ΟΚ δεν περιμένω κάτι από το Donkey Kong μιας και το ίδιο το arcade board είναι αρχαίο και δεν χρειάζεται να γίνει downgrade για να το παίξεις σε κάποιο από τα 3 κομπιούτερ... Μέχρι και στο Atari 5200 μπορούσες να παίξεις μία ψιλο καλή μεταφορά.

Tώρα για τα άλλα δεν ξέρω. Ισως δεν μπορώ και να εκφέρω αντικειμενική άποψη γιατί οι πρώτες μου καλές home gaming εμπειρίες είναι από Master System/NES από το 87 και μετά. Πάντως παρά τα μουντά χρώματα, το ομαλό scrolling στο Salamander σίγουρα είναι ελκυστικό. Για Spectrum θα επέλεγα κάτι με μονόχρωμα γραφικά (και χωρίς scrolling). Δεν τα μπορώ καθόλου τα χρώματα του spectrum, είναι λες και έχουν βάλει ένα overlay με πλακάτα χρώματα πάνω από ασπρόμαυρο dithering για τις σκιές/shading.
 
  • Like
Reactions: Ace
Δεν τα μπορώ καθόλου τα χρώματα του spectrum, είναι λες και έχουν βάλει ένα overlay με πλακάτα χρώματα πάνω από ασπρόμαυρο dithering για τις σκιές/shading.
Έτσι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το περιέγραψες, δουλεύει η ULA του Spectrum κάτω απ' το καπό, το έχει γράψει και ο Optimus!

Οπότε ενώ μέσα σε μια περιοχή 8*8 το χρώμα είναι 1bit, δηλαδή δεν μπορεί να χωρέσει 3ο χρώμα (πάρτε το art studio του spectrum και δοκιμάστε να ζωγραφίσετε τρία διαφορετικά χρώματα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, αρκεί να βρίσκονται μέσα στο ίδιο tile). Αυτός ο συνδιασμός "λίγα χρώματα ανά περιοχή" και ένας μικρός πίνακας που ορίζει διαφορετική παλλέτα (ας το πούμε έτσι για να καταλάβετε) για κάθε διαφορετικό character tile μπορούσε μεν να διατηρήσει μικρή την videoram για γρήγορη μεταφορά (υπόψιν όμως, θα πρέπει και ο μικρός 768 byte πίνακας να μετακινηθεί στο scrolling εκτός και αν έχει κανείς ορίσει ίδια χρώματα για κάθε tile αν και είναι τόσο μικρός που ελάχιστα επηρρεάζει την ισχύ), αλλά να μην είναι φαινομενικά εντελώς ασπρόμαυρα τα games αλλά να φαίνται και καλά ότι έχουν 16 χρώματα.

Εμένα πάλι δεν με ενοχλούν τόσο, ειδικά όταν βλέπω ότι γίνεται "προσπάθεια" να καμουφλαριστεί το clash. Υπάρχουν και περιπτώσεις μάλιστα, που το clash εξαφανίζεται παντελώς, χωρίς να θυσιάζονται τα χρώματα ή το scrolling, όπως για παράδειγμα στο Lirus, που είναι από τα πιο αγαπημένα μου. Περίεργη τεχνική, αλλά πολύ τζαμάτο παιχνίδι και με κα-ται-γι-στι-κή δράση, ειδικά όσο περνούν τα levels!

 
Τελευταία επεξεργασία:
Μέχρι και στο Atari 5200 μπορούσες να παίξεις μία ψιλο καλή μεταφορά.
Ντεν είκαμε 5200 στο ευρώπη, καρντιά μου! :icon_lol:

Πέρα από την πλάκα, το arcade Donkey Kong το 1986, άντε τέλη '85, ήταν το "talk of the town", βροχή έπεφταν τα δεκάρικα. Ακόμα κι αυτό δηλαδή, που τώρα δεν σου φαίνεται κάτι, σε εμένα και όλους με τον x Amstrad, Spectrum, Commodore, μας φαινόταν Έβερεστ, το να το έχουμε στο σπίτι! Μην ξεχνάς επίσης ότι Ελλάδα (και Ευρώπη) δεν υπήρχε Donkey Kong -εγώ δεν το είχα πετύχει πουθενά, πάντως- όλοι παίζαμε το licensed, που τελικά έγινε παράνομο, Crazy Kong...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Οκ δεν μπορώ να σκεφτώ πολλά games που θα έπαιζα με τόσο χοντροκομμένα spriteς, λες και έδωσες χάπια στο Atari 2600. :fafoutis:

Πάντως ένα Tetris με αυτήν την τεχνική θα ήταν μια χαρούλα στο Spectrum.


Πέρα από την πλάκα, το arcade Donkey Kong το 1986, ήταν το "talk of the town", βροχή έπεφταν τα δεκάρικα. Ακόμα κι αυτό δηλαδή, που τώρα δεν σου φαίνεται κάτι, σε εμένα και όλους με τον x Amstrad, Spectrum, Commodore, μας φαινόταν Έβερεστ, το να το έχουμε στο σπίτι!

Το 1986 η τεχνολογία/γραφικά/gameplay του Donkey Kong ήταν ήδη ξεπερασμένα. Ασε εμάς, τα Αμερικανάκια πχ το 86 ήδη έπαιζαν Super Mario Bros ένα χρόνο πριν και μετά Ζelda/Metroid στο NES. Το Donkey Kong στο ίδιο σύστημα πχ ήταν ήδη ξεπερασμένο, παρόλο που ήταν η καλύτερη ίσως μεταφορά.

Ηταν διαφορετικά τα standards, δεν λέω. Εγώ πάντως το 87 περίπου (7 χρονων) που άρχισα να ασχολούμαι με arcades και κονσόλες δεν θυμάμαι να μου είχε κάνει ποτέ εντύπωση το συγκεκριμένο ούτε σε μεταφορές, ούτε και στα ηλεκτρονικά στο χωριό μου. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα arcades της γενιάς του όπως Pac-Man, frogger, Zaxxon κλπ. Νομίζω ότι τα πρώτα arcade παιχνίδια που μπορώ να πω ότι με είχαν εντυπωσιάσει ήταν τα Bubble Bobble και Ghosts n Goblins (που να είχα δει και το Space Harrier).
 
7 χρονών! Δύο χρόνια μικρότερος από τον μικρότερο γιο μου. Πολύ μικρός ρε παιδί, για να έχεις σφαιρική άποψη...

Εγώ σου λέω τι επικρατούσε τότε στις εφηβο-παρέες. Και ενώ είχαν εμφανιστεί αργότερα και κάτι Kung-Fu Master, Commando, Ghosts 'n' Goblins και λίγο αργότερα Karnov και Black Dragon (Tiger) όλοι θα έπαιζαν ένα γύρο γοριλάκι, έτσι για το high score και επίσης γιατί ήξερες ότι θα παίξεις περισσότερη ώρα. Κανένας πάντως δεν έλεγε "ααα, ξεπερασμένο το γοριλάκι"...

Εγώ πάντως "ξεφτύλιζα" τότε γοριλάκι και Kung-Fu Master, side-by-side, με δύο δεκάρικα... Ήταν η μόνη μου ελπίδα να πιάσουν τόπο τα λεφτά μου και να παίξω και περισσότερο. Άλλοι, φαντάσου, τριγυρνούσαν στο ουφάδικο χωρίς καθόλου λεφτά, με τις ώρες, χάζευαν γύρω γύρω, τα demo, τους άλλους που έπαιζαν, κούναγαν τους μοχλούς πέρα δώθε στην insert coin screen, πηγαίναν σε αυτούς που έπαιζαν 1942 και τους έλεγαν "να σου πατάαααω τις σφαίρεεεεεες;" και άλλα τέτοια τρελά! :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα