Αγαπημένη ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (Alfred Hitchcock)

Εντυπωσιακο, noxrider!

Αχ, αυτο το Ψυχω! Ποσο εχει επηρεασει την τεχνη σε οποιαδηποτε μορφη της! Ποσες ταινιες αραγε το εχουν καταφερει αυτο;
 
Ευπαλίνος είπε:
Θα ηταν ενδιαφερον να σχολιασθει και ποιοι κατα καιρους εχουν χρισθει "διαδοχοι" του Χιτσκοκ. Ενας απο αυτους ειναι και ο Ιταλος Dario Argento που αρχισε να σκηνοθετει απο το 1970. Του εχει δοθει αλλωστε το παρατσουκλι ο "Ιταλος Χιτσκοκ". Καποιος παραλληλιζοντας τους 2 σκηνοθετες ειχε πει οτι ο Χιτσκοκ αναζητα τις αιτιες των ανθρωπινων συμπεριφορων στο επιπεδο της ψυχαναλυσης, ενω ο Argento στο γενετικο επιπεδο.
Δεν ξέρω για γενετικό επίπεδο lol - πάντως ο ίδιος ο Χίτσκοκ εκεί κάπου στα μέσα του 70 είχε δηλώσει "ανησυχώ πραγματικά γι' αυτό το παιδί". :D
Μια και πέρα από όλες του Χίτσκοκ, έχω δει και τις περισσότερες από Αρτζέντο (giallo περίοδος κλπ) - να πω τη γνώμη μου ότι οι 2 σκηνοθέτες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση. Άλλο πράγμα το suspense και άλλο το σοκ, ο τρόμος και το splatter. Μην τα μπερδεύουμε...

bambinella 100 είπε:
Οποτε, RIO, μαλλον μιμητης του Χιτσκοκ ειναι ο Ντε Παλμα. Οπως και καποιοι αλλοι, βεβαια.Ετσι ευκολα γινεται κανεις διαδοχος του Χιτς; :eek:
Καθαρός αντιγραφέας ήταν ο De Palma και μάλιστα για να σας δώσω και λίγο παρασκήνιο εδώ - ο Hitch τα είχε πάρει άσχημα τότε. Ιδίως το Obsession είναι μεγάλη ξεφτίλα και μ' αρέσει που λένε τώρα διάφορα για τον Tarantino - τι να πούμε για De Palma copy & paste deals. :eek:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bambinella 100 είπε:
Οποτε, RIO, μαλλον μιμητης του Χιτσκοκ ειναι ο Ντε Παλμα. Οπως και καποιοι αλλοι, βεβαια.Ετσι ευκολα γινεται κανεις διαδοχος του Χιτς; :eek:
Συμφωνω και με τους δυο σας. Ο Ντε Παλμα δανειζεται με εμφανεστατο τροπο στοιχεια απο τον Χιτσκοκ, προκειται απλως για αντιγραφη. Ο βαρυγδουπος τιτλος του "διαδοχου" δεν μπορει να του αποδοθει μονο και μονο για αυτο. Περα απο τα χαρακτηριστικα των ταινιων του, που αναφερεις bambinella, ειναι διαχυτος στις ταινιες του Ντε Παλμα ο ερωτισμος, ενας ερωτισμος ομως που δεν υποβαλλεται αλλα επιβαλλεται.
 
Σιγουρα το να βρεις διαδοχο του Χιτσκοκ ειναι πολυ δυσκολο. Ομως ο Dario Argento πατησε επανω στα χιτσκοκικα προτυπα και τα εξελιξε βαζοντας τους την δικη του πινελια δηλαδη τις πολυ ωμες σκηνες φονων και την μπαροκ αισθητικη.

Δηλαδη εκανε το ιδιο αλλα με πιο προχωρημενα στοιχεια. Για τον Ντε Παλμα θα συμφωνησω και εγω πως εκανε αντιγραφες ομως εχει και αυτος καλα εργα.
 
argy είπε:
Σιγουρα το να βρεις διαδοχο του Χιτσκοκ ειναι πολυ δυσκολο. Ομως ο Dario Argento πατησε επανω στα χιτσκοκικα προτυπα και τα εξελιξε βαζοντας τους την δικη του πινελια δηλαδη τις πολυ ωμες σκηνες φονων και την μπαροκ αισθητικη.Δηλαδη εκανε το ιδιο αλλα με πιο προχωρημενα στοιχεια. Για τον Ντε Παλμα θα συμφωνησω και εγω πως εκανε αντιγραφες ομως εχει και αυτος καλα εργα.
Πραγματι argy, οπως γραφεις, ο Argento ειναι πολυ ρεαλιστικος στις σκηνες του και παρουσιαζει πολλες φορες με ωμοτητα τους φονους ή και άλλες σκηνες οπως πχ στο "Τρομος στην οπερα" με τις καρφιτσες στα ματια ή στα "Φαινομενα" με τη δεξαμενη με τα σκουληκια. Μια διαφοροποιηση που θα μπορουσαμε να δουμε ειναι οτι σε αντιθεση με καποιες ταινιες του Χιτσκοκ που τα δεδομενα ειναι γνωστα(πχ ο ενοχος στο "Dial "M" for murder" ή στο "Rope" και στο "Σαμποταζ") και περιμενουμε να δουμε πως θα εξελιχθει η πλοκη της ταινιας, στις ταινιες του Argento ειναι πολυ δυσκολο να μαντεψεις πριν απο το τελος την αληθεια και κατα κανονα οι ανατροπες μας αιφνιδιαζουν.

Γενικα, συμπλεω με την αποψη σου.
 
Κανεις μα κανεις δεν ψηφισε ως τωρα τη Μαρνι!

Πολυ φυσικο οταν υπαρχει στη λιστα το Ψυχω! :D

Η Μαρνι ειναι απο τις λιγοτερο τρομαχτικες ταινιες του Μαιτρ, καθως συνδυαζει αρκετο ρομαντσο και χιουμορ. Προκειται για την ιστορια μιας νεας γυναικας η οποια εχει εναν αρρωστημενο φοβο για το κοκκινο χρωμα και ειναι μανιωδης κλεφτρα. Καποια στιγμη ομως, συνανατα τον....μαστορα της.

Πρωταγωνιστει η Τιππι Χεντρεν (οπως και στα Πουλια) και ο Σων Κοννερι.

[edit] O λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων [edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Dario Argento απέτεισε φόρο τιμής στον A. Hitchcock με την ταινία του "Do you like Hitchcoc", που στην Ελλαδα κυκλοφορησε με τον τίτλο "Χιτσκοκικά εγκλήματα". Στην πλοκή του έργου αξιοποιεί διάφορες ταινίες του μεγάλου σκηνοθέτη, όπως "Ο άγνωστος του εξπρές", "Κάλεσε Μ άμεσο δράση", "Vertigo", "Σιωπηλός μάρτυς" κλπ

[edit] O λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων [edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ίσως σε εκπλήξω Bambinella μου αλλά εγώ θα ψηφίσω τον "Σιωπηλό Μάρτυρα". Θεωρώ ότι είναι από τις ταινίες που έχει λίγο αδικηθεί ίσως διότι "στερείται” έντονης δράσης και εφέ σε σχέση με άλλα πολυθρύλητα έργα του, ίσως διότι το σενάριό του φαντάζει απλό. Η υπόθεση έχει ως εξής:

Ένας φωτορεπόρτερ (James Stewart) έχει ακινητοποιηθεί στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν με το σπασμένο πόδι του στο γύψο. Για να περάσει την ώρα του ασχολείται με τα δρώμενα στην απέναντι πολυκατοικία. Παρατηρεί άλλοτε με κιάλια και άλλοτε με τηλεφακό, σε σημείο εθισμού τις ζωές των γειτόνων του και με όσα βλέπει σκιαγραφεί το πορτρέτο του καθενός. Φτάνει σε σημείο – θα μπορούσαμε να πούμε – να γίνουν οι ζωές των «απέναντι» σημαντικότερες από τη δική του μονότονη – λόγω της ακινησίας του – ζωή. Θεωρεί λοιπόν ότι έχει διαπραχθεί ένας φόνος και από απλός παρατηρητής / οφθαλμολάγνος αποφασίζει να αναλάβει δράση μέσω της αρραβωνιαστικιάς του (Grace Kelly) και τη σύμπραξη της νοσοκόμας που τον φροντίζει προκειμένου να εξιχνιάσει το έγκλημα.

Πολλές οι πτυχές στο χαρακτήρα του Stewart, απλά θεϊκή αλλά και υποταγμένη ως ερωτευμένη γυναίκα η Kelly, άκρως ενδιαφέροντες οι ρόλοι της νοσοκόμας, της μπαλαρίνας, του «δράστη», κ.ά. Δεν ξέρω αν είναι η ιδέα μου αλλά έχω την εντύπωση ότι η ταινία αυτή έχει ένα άρωμα μισογυνισμού να πω, μία απαξιωτική ματιά απέναντι στο γάμο (ιδίως μέσα από τους καβγάδες των απέναντι ή τη φυσική φθορά που φέρνει στους ανθρώπους το γήρας), τέλος πάντων ο Stewart σταδιακά απομακρύνεται τόσο από τη φίλη του όσο και από την πρόθεσή του να την παντρευτεί, εγκλωβισμένος στην επικίνδυνη πια συνήθειά του.

Παράλληλα μήπως τελικά ο «μετρ» έβλεπε πολύ μακριά;;; Αυτό το λέω διότι αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι στην ταινία αυτή σχολιάζει άμεσα την αδιακρισία και την οφθαλμολαγνεία, την παραβίαση της ιδιωτικότητας της ζωής των άλλων, τις συνέπειες αυτών αλλά και την τιμωρία που έρχεται. Στις μέρες μας με τα τέλεια μέσα παρακολούθησης (κάμερες παράνομες και μη, παρακολουθήσεις, ζωές ανθρώπων στο γυαλί, εντοπισμός προσώπων μέσω κινητών, κ.λπ). Ιδιωτική ζωή δεν υπάρχει τελικά στις μέρες μας;

Διαβάζω στο cine.gr ότι δύο χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις εμέσου ριμέικ είναι το Διχασμένο Κορμί του BrianDePalma και το Υποψίες του D.J.Caruso. Επίσης και το Μυστηριώδεις Φόνοι στο Μανχάταν όπου ο WoodyAllen μπλέκει σε μια παρόμοια υπόθεση φόνου με το διπλανό του διαμέρισμα. Η επίδραση της ταινίας φαίνεται έστω και παραλλαγμένη στις ταινίες «Σιωπηλός Μάρτυρας», «Συνομιλία», «Blowup» και άλλες.

Αυτό που δεν ήξερα, το άντλησα ως πληροφορία (sevenfilms.blogspot.com) και σας το παραθέτω είναι το ακόλουθο:

Σιωπηλή μαρτυρία ενός μεγάλου έρωτα: Πώς ο Αλφρεντ Χίτσκοκ απαθανάτισε το μυστικό ειδύλλιο της Ινγκριντ Μπέργκμαν στην ταινία «Σιωπηλός μάρτυρας». Εκείνο που δεν ήταν γνωστό ως τώρα είναι ότι πίσω από το μυθικό αυτό κινηματογραφικό ζευγάρι (Στιούαρτ, Κέλι) κρύβεται η αληθινή ιστορία ενός άλλου ζευγαριού, επίσης μυθικού. Εκείνη ήταν η Ινγκριντ Μπέργκμαν, διάσημη σταρ του κινηματογράφου στο απόγειο της δόξας της. Εκείνος ήταν ο Ρόμπερτ Κάπα, διάσημος πολεμικός φωτογράφος που έχει τραβήξει μερικές από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Β' Παγκόσμιου Πολέμου. Η ιστορία τους υπήρξε θυελλώδης, γεμάτη ένταση και πάθος, αλλά μυστική. Από τους λίγους που τη γνώριζαν ήταν ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, στενός φίλος της Μπέργκμαν. Σήμερα σε μια καινούρια βιογραφία της Ινγκριντ Μπέργκμαν, από τον Ντόναλντ Σπότο, που κυκλοφορεί με τον τίτλο «Notorious», μαθαίνουμε ότι ο Χίτσκοκ «απαθανάτισε» τον μεγάλο αυτό έρωτα χρησιμοποιώντας τους πρωταγωνιστές του ως πρότυπα για το ζευγάρι του «Σιωπηλού μάρτυρα».

Όπως και η Γ. Κέλι στην ταινία, η Ι. Μπέργκμαν ζητούσε από τον αγαπημένο της να αφήσει την πολεμική φωτογραφία και να πιάσει δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο. Όπως και για τον Στιούαρτ, η ιδέα του να εγκατασταθεί σε ένα μέρος και να φωτογραφίζει μοντέλα και σπίτια ήταν ανυπόφορη για τον Κάπα. Ο Στιούαρτ είναι εκνευρισμένος από το γεγονός ότι πρέπει να μείνει κλεισμένος στο σπίτι εξαιτίας του ποδιού του και οι καβγάδες του με την Κέλι αποτελούν το φόντο της ιδιαίτερα σύνθετης πλοκής της ταινίας.

Υ.Γ.

Αν δεν με απατά η μνήμη μου, ο Francois Truffaut είχε δηλώσει ότι «αν δεν υπήρχε ο Hitchcock δεν θα υπήρχε κινηματογράφος»
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ειχε καποια δοση ματαιοδοξιας αυτος ο ανθρωπος. Αυτο το λεω επειδη, ως γνωστον, του αρεσε να κανει μικρες εμφανισεις στις ταινιες του.

Πολλες απο αυτες ηταν χιουμοριστικες, γιατι το χιουμορ ηταν κατι που δεν ελειπε απο τον Χιτς. Παντως, και χωρις αυτες εμεις θα τον θυμομασταν και θα τον μνημονευαμε για τις μοναδικες ωρες αγωνιας που μας χαρισε μεσα απο τα αριστουργηματα του.

Μια ανθολογια απο τις πιο χαρακτηριστικες cameo εμφανισεις του μεγαλου Χιτς....

 
ψηφισα τον δεσμωτη του ιλιγγου για τον λογο οτι και εγω ειμαι καπως με τα υψη και οταν το χα δει ειχα ανατριχιασει
 
bambinella 100 είπε:
Ειχε καποια δοση ματαιοδοξιας αυτος ο ανθρωπος. Αυτο το λεω επειδη, ως γνωστον, του αρεσε να κανει μικρες εμφανισεις στις ταινιες του.Πολλες απο αυτες ηταν χιουμοριστικες, γιατι το χιουμορ ηταν κατι που δεν ελειπε απο τον Χιτς. Παντως, και χωρις αυτες εμεις θα τον θυμομασταν και θα τον μνημονευαμε για τις μοναδικες ωρες αγωνιας που μας χαρισε μεσα απο τα αριστουργηματα του.

Εντυπωσιαζει και η ευρηματικοτητα των εμφανισεων του Χιτσκοκ. Αληθεια, υπαρχει παρομοια περιπτωση, σε τετοια εκταση, απο αλλον σκηνοθετη;
 
Ευπαλίνος είπε:
Αληθεια, υπαρχει παρομοια περιπτωση, σε τετοια εκταση, απο αλλον σκηνοθετη;
Σε τετοια εκταση, οχι, δεν νομιζω να υπαρχει παρομοια περιπτωση.

Προσωπικα, ανεκαθεν παραλληλιζα τον Χιτσκοκ με τον Σακελλαριο. Εκανε κι εκεινος αρκετες εμφανισεις στις ταινιες του και υπαρχουν καποια πλανα στη σκηνοθεσια και το μονταζ που μοιαζουν πολυ με αυτα του μαιτρ της αγωνιας.
 
Βεβαια, Ευπαλινε! Ειχαν ιδιο σωματοτυπο κι οι δυο. Και περαν αυτου ηταν απιστευτα επεξηγηματικοι στις ταινιες τους, χωρις ασαφειες και ερωτηματα να αιωρουνται στο τελος. Σοφον το σαφες, οπως ελεγαν οι αρχαιοι μας προγονοι.

Ο καθενας στο ειδος που υπηρετουσε, φυσικα!
 
Παιρνω αφορμη απο αυτο για να σχολιασω και τον μαθητη του Χιτσκοκ τον Dario Argento: Οσο αινιγματικος ειναι σε ολη τη διαρκεια της ταινιας, ωστε να ειναι σχεδον αδυνατο να μαντεψεις το τελος καθως συσσωρευονται πολλα ερωτηματικα, αλλο τοσο "εκνευριστικα" επεξηγηματικος ειναι στην κατακλειδα, με την εννοια οτι τα λεει τοσο ξεκαθαρα ωστε δεν σου αφηνει περιθωρια πολλαπλων ερμηνειων.
 
Ο Χιτσκοκ λέγεται ότι είχε δηλώσει, λίγο πριν φύγει, οτι "αυτός ο νεαρός Ιταλός έχει αρχίσει να με ανησυχεί". Επίσης είχε πει, πάλι λίγο πριν τον θανάτό του, μετά την τελευταία του ταινία (νομίζω το "Family Plot"), ότι θα ήθελε να κάνει ταινίες με περισσότερο σεξ, βια και αίμα!!
 
evarlam είπε:
Ο Χιτσκοκ είχε πει λίγο πριν τον θανάτό του, ότι θα ήθελε να κάνει ταινίες με περισσότερο σεξ, βια και αίμα!!
Αν οντως ειπε κατι τετοιο, ενα εχω να πω: Μωραινει Κυριος ον βουλεται απολεσαι.
 
Δεν θυμάμαι ακριβώς που το έχω διαβάσει, αλλά βρήκα ψάχνοντας στο νετ αυτό το απόφθευγμά του: I have a perfect cure for a sore throat: cut it!

(Έχω την τέλεια θεραπεία για έναν λαιμό που έχει πονόλαιμο: Κόφτε τον!!). Συνοψίζει όλον τον κυνισμό και το black humor του!
 
Επίσης, έλεγε οτι το πρόβλημα με τα καινούργια θρίλερ, είναι οτι δεν βασανίζουν αρκετά τις γυναίκες! Πράγματι αρκετά κυνικές οι δηλώσεις του, αλλά ήξερε τι πιάνει στον θεατή...
 
bambinella 100 είπε:
Αν οντως ειπε κατι τετοιο, ενα εχω να πω: Μωραινει Κυριος ον βουλεται απολεσαι.

evarlam είπε:
Ο Χιτσκοκ λέγεται ότι είχε δηλώσει, λίγο πριν φύγει, οτι "αυτός ο νεαρός Ιταλός έχει αρχίσει να με ανησυχεί". Επίσης είχε πει, πάλι λίγο πριν τον θανάτό του, μετά την τελευταία του ταινία (νομίζω το "Family Plot"), ότι θα ήθελε να κάνει ταινίες με περισσότερο σεξ, βια και αίμα!!
Ειναι βεβαιο οτι ειπωθηκε αυτο; Και αν ναι, με ποιο νοημα, δηλ. ποιο το υπονοουμενο της δηλωσης;
 
Πίσω
Μπλουζα