Αλλοιώσεις σε ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

Επειδή τα ξέρω τα πράγματα εκ των έσωθεν... θα πρέπει να λάβετε υπόψην σας τα εξής...

Τις ταινίες δεν τις εκμεταλλεύεται μια ολόκληρη εταιρία με μετόχους.

Τις εκμεταλλεύεται ένας και μοναδικός κύριος. Ο κύριος Αντώνης Καρατζόπουλος, ο οποίος έχει την ηλικία του Κώστα Μητσοτάκη. Σε αυτή την ηλικία, η όραση και η αντίληψη ενός ανθρώπου, είναι μειωμένη.

Φυσικά και αυτό που κάνει στις ταινίες του είναι έγκλημα.

Δεν λέω είναι καλό το ψηφιακό τελεσινέ που κάνει.

Καλός ο καθαρισμός που κάνει στις κόπιες, αλλά το να προσθέτει πλάνα από την Αθήνα του σήμερα είναι έγκλημα.

Όπως εσείς έτσι κι εγώ έχω δει με τα μάτια μου ασπρόμαυρα πλάνα Θεσσαλονίκης που επάνω σε dissolve φαινόταν ένα καρτοτηλέφωνο της Ιντρακόμ. Επίσης με τα μάτια μου έχω δει ασπρόμαυρα ΠΡΟΣΦΑΤΑ πλάνα τραβηγμένα από τα Τουρκοβούνια (στο Γαλάτσι) που δείχνουν την Αθήνα (δήθεν ότι ήταν έτσι τη δεκαετία του 60).

Οι τίτλοι τέλους με τα παχιά γράμματα, είναι τουλάχιστον ελλεεινά.

Για παράδειγμα, χτες έβλεπα στην ΕΤ3 μια ταινία με τον Κωνσταντάρα (τι 30, τι 40, τι 50) και στο τραγούδι του τέλους έβαλε 4-5 φορές τα ίδια πλάνα, προκειμένου να περάσουν με ρολ οι ανούσιοι τίτλοι τέλους.

Η καημένη η μοντέρ που αναφέρετε παραπάνω δεν φταίει σε τίποτα. Δεν την ξέρω, αλλά είμαι βέβαιος πως, δούλευε σε μια εταιρία μοντάζ (δεν θυμάμαι τον ιδιοκτήτη) και η κοπελίτσα έβγαζε το ψωμί της. Αυτή είναι και η δουλειά του κάθε μοντέρ και όχι να επιβάλει το σωστό στον σκηνοθέτη. Κανονικά, με τόσες βλακείες που έχει ακούσει η χριστιανή, τώρα θα πρέπει να είναι στο Δρομοκαίτειο).

Αν, λοιπόν, ο κύριος Αντώνης της ζητούσε να περάσουν ελέφαντες μέσα από την οθόνη, η δουλειά της ήταν να βρει πλάνο και και το κάνει. Σίγουρα πάντως δεν ήταν δική της επιλογή όλο αυτό το τερατούργημα που βλέπουμε όλοι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
rertofun είπε:
Επειδή τα ξέρω τα πράγματα εκ των έσωθεν... θα πρέπει να λάβετε υπόψην σας τα εξής...Τις ταινίες δεν τις εκμεταλλεύεται μια ολόκληρη εταιρία με μετόχους.

Τις εκμεταλλεύεται ένας και μοναδικός κύριος. Ο κύριος Αντώνης Καρατζόπουλος, ο οποίος έχει την ηλικία του Κώστα Μητσοτάκη. Σε αυτή την ηλικία, η όραση και η αντίληψη ενός ανθρώπου, είναι μειωμένη.

Φυσικά και αυτό που κάνει στις ταινίες του είναι έγκλημα.

Δεν λέω είναι καλό το ψηφιακό τελεσινέ που κάνει.

Καλός ο καθαρισμός που κάνει στις κόπιες, αλλά το να προσθέτει πλάνα από την Αθήνα του σήμερα είναι έγκλημα.

Όπως εσείς έτσι κι εγώ έχω δει με τα μάτια μου ασπρόμαυρα πλάνα Θεσσαλονίκης που επάνω σε dissolve φαινόταν ένα καρτοτηλέφωνο της Ιντρακόμ. Επίσης με τα μάτια μου έχω δει ασπρόμαυρα ΠΡΟΣΦΑΤΑ πλάνα τραβηγμένα από τα Τουρκοβούνια (στο Γαλάτσι) που δείχνουν την Αθήνα (δήθεν ότι ήταν έτσι τη δεκαετία του 60).
Ναι, όντως! Δεν θυμάμαι τη ταινία (μάλλον Βουγιουκλάκη ήταν), κάποια στιγμή στους τίτλους έναρξης εκεί που έβλεπες την Αθήνα όπως ήταν στη δεκαετία του 1960 (αυτοκίνητα, δρόμοι, κλπ της εποχής), ξαφνικά εμφανίζεται και ένα ασπρόμαυρο πλάνο από Αθήνα του 2000 με τα κίτρινα ταξί και καινούργια αυτοκίνητα και ποιότητα εικόνας τραβηγμένη με άλλου τύπου κάμερας! Έλεος!

Το δε άλλο που έχω παρατηρήσει σε αρκετές ταινίες είναι η ημι-αργή κίνηση σε μερικές σκηνές, κυρίως αυτές που έχουν γυριστεί σε εξωτερικούς χώρους, ενώ αυτό παλαιότερα δεν υπήρχε. Ξέρετε κάτι επ'αυτού;
 
Nassos83 είπε:
Το δε άλλο που έχω παρατηρήσει σε αρκετές ταινίες είναι η ημι-αργή κίνηση σε μερικές σκηνές, κυρίως αυτές που έχουν γυριστεί σε εξωτερικούς χώρους, ενώ αυτό παλαιότερα δεν υπήρχε. Ξέρετε κάτι επ'αυτού;
Η ημι-αργή κίνηση γίνεται όταν θέλουν να περάσουν από τη μια σκηνή στην άλλη με εφέ fade in-fade out, ενώ στην αυθεντική κόπια η εναλλαγή σκηνής είναι άμεση, με cut. Με τη μέθοδο αυτή διατηρούν αναλλοίωτο τον αριθμό των καρέ του συγκεκριμένου τμήματος, που σε διαφορετικη περίπτωση θα ήταν πιο μικρός.
 
το θέμα δεν είναι οι αλλαγές αλλά το πως γίνονται και ο άθλιος τρόπος του μοντάζ...είναι εξοργιστικό...

δείτε τι χάρη έχουν οι τίτλοι αρχής της Φίνος φίλμς και πόσο κακοφτιαγμένοι είναι οι σύγχρονοι,ομοιόμορφοι στις περισσότερες ταινίες τίτλοι που βάλανε στις ταινίες αυτές...για να μη σχολιάσω τους τίτλους τέλους...που το είδανε ''γραμμένο'' οι ταινίες εκείνης της εποχής να έχουν τίτλους τέλους;;;πραγματικά κρίμα
 
drspiros είπε:
Η ημι-αργή κίνηση γίνεται όταν θέλουν να περάσουν από τη μια σκηνή στην άλλη με εφέ fade in-fade out, ενώ στην αυθεντική κόπια η εναλλαγή σκηνής είναι άμεση, με cut. Με τη μέθοδο αυτή διατηρούν αναλλοίωτο τον αριθμό των καρέ του συγκεκριμένου τμήματος, που σε διαφορετικη περίπτωση θα ήταν πιο μικρός.
Μάλιστα, τώρα γίνεται κατανοητό. Είχα την εντύπωση ότι αυτό γινόταν για να συμβαδίζει ο ήχος του τραγουδιού με την εικόνα.

Ευχαριστώ. :)
 
Nassos83 είπε:
Μάλιστα, τώρα γίνεται κατανοητό. Είχα την εντύπωση ότι αυτό γινόταν για να συμβαδίζει ο ήχος του τραγουδιού με την εικόνα.
Σωστά είχες αυτήν την εντύπωση. Εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον ιδιο αριθμό καρέ, δε χρειάζεται να επέμβουν στο ηχητικό τμήμα του φιλμ.
 
Καμμία σχέση παιδιά.

Αυτά τα Dissolve (ή αλλιώς "φοντί" όπως τα αποκαλεί ο ίδιος), είναι ακόμα μια εικαστική άποψη-παρέμβαση του κύριου Αντώνη (Καρατζόπουλου) που κατακρεουργεί τις ταινίες του.

'Οταν λέμε "μοντάζ" εννοούμε και επέμβαση στην εικόνα αλλά και στον ήχο. Οπότε, δεν στέκει αυτό το "ίδιο αριθμό καρέ".
 
Θα ενώσω και εγώ φωνή διαμαρτυρίας για το αίσχος της αλλοίωσης των τίτλων και του μοντάζ που κάνει η εταιρία του Καραγιάννη με τις ταινίες εκμεταλλεύεται. Και με τις δικές του παραγωγές ας κάνει ότι θέλει. Αλλά πρέπει να καταλάβουν οτι άλλο παραγωγή και άλλο εκμετάλλευση. Η παραγωγή ΔΕΝ αλλάζει. Δεν ξέρω τί ανάγκες έκαναν τους παραγωγούς να εκχωρήσουν τα δικαιώματά τους, αλλά είναι ανεπίτρεπτο να δεχτούμε η εκχώρηση να περιλαμβάνει και επέμβαση στο πρωταρχικό υλικό.

Έχω την εντύπωση -ίσως κάνω λάθος- οτι για κάθε παραγόμενη ταινία κατατίθεται μια κόπια στο Υπ. Πολιτισμού και πιθανώς μιά ακόμα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας. Για τη διάσωση αυτού του πολύτιμου υλικού της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, θα πρότεινα ένας αρμόδιος φορέας, έστω η Ταινιοθήκη της Ελλάδας να έρθει σε συμφωνία με την εταιρία του Καραγιάννη ώστε τουλάχιστον οι ταινίες των οποίων η αρχική παραγωγή ανήκει σε άλλους, να επανεκδοθούν με βάση τις άθικτες πρωτότυπες κόπιες που τυχόν υπάρχουν.
 
marba1065 είπε:
... τα μαύρα χάλια τους λέω εγώ!
Σήμερα αγόρασα με τον Τηλεθεατή την σπανιότατη ταινία "Μια του κλέφτη" του 1960, του Δημ. Ιωαννόπουλου με τον Δημήτρη Χορν.

Και εδώ λοιπόν μία από τα ίδια: Οι αρχικοί τίτλοι και σκηνές έχουν αντικασταθεί από ηλεκτρονικούς τίτλους της κακιάς ώρας, ποιότητας 9πινου dot matrix εκτυπωτή της δεκαετίας 80, η μουσική υπόκρουση θυμίζει τις ταινίες του Κωνσταντάρα του 70 και το πλοιάριο που φαίνεται στα πλάνα πρέπει να από καμμιά ταινία του Καραγιάννη της δεκαετίας του 70. Και μάλιστα (πόσο γελοίοι μπορεί να είναι) και στο κουτάκι του DVD και στο ίδιο το DVD αναφέρεται ως χρονιά παραγωγής το 1969!! δηλ. 9 χρόνια μετά!!

Κρίμας για μια σπανιότατη ταινιάρα που και αυτή "βιάστηκε" παρά φύσει από τα τσακάλια της ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ.

Και μάλιστα για αυτή τη συμμετοχή του ο Χορν πήρε το βραβείο 1ου αντρικού ρόλου στο φεστιβάλ Θεσ/κης του 1960.
Χαχα, μολις ειδα την ταινία αυτή στο youtube και αυτό που έχουνε κάνει είναι πραγματικά τραγικό, η μουσική των τίτλων είναι από το "Καπετάν Φάντης Μπαστούνι" του Σακελλάριου, και μάλιστα η μουσική αυτή είναι του Κώστα Καπνίση, ενώ στους τίτλους αναφέρεται ότι η μουσική της ταινίας είναι του Πλέσσα...

Επίσης είδα πρόσφατα τη "Σαντα Τσικίτα" και εκτός από τη σκηνή με το μαγαζί που πουλάει κρουασάν που έχει ήδη αναφερθεί, πρόσεξα δύο σκηνές με εικόνες από την πρωινή Αθήνα, όπου τα αυτοκίνητα και τα λεοφωρεία που κυκλοφορούν είναι μοντέλα μεταγενέστερα της ταινίας, θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα ταξί ΟPEL που είναι μοντέλο της δεκαετίας του 60.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DianaTheSuperstar91 είπε:
Στο Δημήτρη Μου Δημήτρη Μου έβαλαν πλάνο από ταινία με τον Κωνσταντάρα και την Κοντού. Και μια σκηνή με μια γυμνή να κάνει μπάνιο και έδειχνε το σημείο G της σε πρώτο πλάνο (μέχρι και στο ΕΣΡ είχα πάει πέρυσι για την σκηνή αυτή)
Στο Αγάπη Μου Παλιόγρια πλάνο από απόκριες του 2002

Καλά μόνο οι ταινίες του Φίνου μένουν αυθεντικές.

Η επίμαχη σκηνή στο 'Δημήτρη Μου,Δημήτρη Μου' είναι από την ταινία 'Κορίτσια με βρώμικα χέρια'.
 
τελευταιο θυμα η ιστορικη καλπικη λιρα, μεταδοθηκε τη μεγαλη βδομάδα. αν και ασπρομαυρη υπηρχαν πλανα χρωματισμενα οπου το μεγαλο φεγγαρι που εφτιαξε ο χορν στην ταβερνα ηταν κατακιτρινο, η λιρα μεσα στη βροχη βαφτηκε χρυση και υπηρχε εφε που λαμπυριζει, υπηρξαν σκηνες σε σλοου μοσιον και ισως κι αλλα που δεν προσεξα γιατι δεν την ειδα απτην αρχη, παει κι η καλπικη λιρα
 
Τι ντροπή. Θα έπρεπε να επέμβει το Υπουργείο Πολιτισμού πλέον. Ταινίες όπως η ''Κάλπικη λίρα'' ανήκουν στην πολιτιστική μας κληρονομιά και δεν μπορεί η όποια εταιρεία διανομής να τις ευτελίζει έτσι.
 
Μου κανει εντυπωση που συνεχιζουν.

Καλα, δε μας διαβαζουν; ::)
 
Μπα, πού τέτοιο πράγμα bambinella! Αν και νομίζω ότι ακόμη και τότε δεν θα ίδρωνε το αυτί τους.
 
Ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος (τις πιο γνωστές και κυρίως κωμωδίες) έχει αρχίσει να διανέμει και ο ''Επενδυτής'' από τον Οκτώβριο. Προσωπικά, εγώ που δεν αγόραζα τις ταινίες παλιότερα από κάποια άλλα περιοδικά που τις έδιναν μου έρχεται φτηνότερα. Βέβαια στις περισσότερες ταινίες την επεξεργασία έχει και πάλι η κυρία Θεοδώρα...Το μεγαλύτερο φάουλ για μένα είναι όντως τα πλάνα από τη σύγχρονη Αθήνα στις ''Διπλοπενιές'' που είδα πρόσφατα σε DVD. Δεν είναι σωστό να καταστρέφονται έτσι ταινίες και να μην τις βλέπουμε στην αρχική τους μορφή. :(
 
αυτη η τεραστια αθλιοτητα υπαρχει στην ταινια δεσποινις ετων 39 της δεκαετιας 50 οπου ξαφνικα παρουσιαζεται η αγγελια στις εφημεριδες που δοθηκαν απο το φιλο του λογοθετιδη και απο πανω βλεπουμε ελεεινες ροζ αγγελιες που πηγαν και εβαλαν σε πραγματικες εφημεριδες, θεωρω οτι οι ανθρωποι ειναι γελοιοι

11txw92.png
 
Pirros είπε:
αυτη η τεραστια αθλιοτητα υπαρχει στην ταινια δεσποινις ετων 39 της δεκαετιας 50 οπου ξαφνικα παρουσιαζεται η αγγελια στις εφημεριδες που δοθηκαν απο το φιλο του λογοθετιδη και απο πανω βλεπουμε ελεεινες ροζ αγγελιες που πηγαν και εβαλαν σε πραγματικες εφημεριδες, θεωρω οτι οι ανθρωποι ειναι γελοιοι.
Πολλα ειδαν τα ματια μου οσον αφορα τις ελεεινες παρεμβασεις στις ταινιες της εταιριας, αλλα αυτο ειναι το χειροτερο.

Πραγματικα, μενω καταπληκτη!
 
Pirros είπε:
τελευταιο θυμα η ιστορικη καλπικη λιρα, μεταδοθηκε τη μεγαλη βδομάδα. αν και ασπρομαυρη υπηρχαν πλανα χρωματισμενα οπου το μεγαλο φεγγαρι που εφτιαξε ο χορν στην ταβερνα ηταν κατακιτρινο, η λιρα μεσα στη βροχη βαφτηκε χρυση και υπηρχε εφε που λαμπυριζει, υπηρξαν σκηνες σε σλοου μοσιον και ισως κι αλλα που δεν προσεξα γιατι δεν την ειδα απτην αρχη, παει κι η καλπικη λιρα
επειδή το είδα κι εγώ, έχω να πω ότι είναι α-πα-ρά-δε-κτο. πήγαν και χρωμάτισαν τα καρέ με το φεγγάρι

επειδή ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας λέει σε κάποια φάση ότι είναι κίτρινο.

αποτέλεσμα: ένα απαίσιο καναρινί φεγγάρι που φυσικά ξεχωρίζει μέσα στο άσπρο-μαύρο! :mad:
 
Η απόλυτη κατάντια. Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Τζαβέλλα και του Σακελλάριου.
 
Στο τέλος θα χρωματίσουν και όλη την ταινία, όπως γίνεται σε διάφορες παλιές αμερικανικές ταινίες... :xm:
 
Πίσω
Μπλουζα