Αναπάντητες απορίες

prisma είπε:
Σε περιπτώσεις έκτακτες κουμπάρος ο Θεός!
Πολυ σωστα! Με το τυπικο της διαδικασιας τι γινεται ομως; Να υποθεσουμε οτι παραλειπεται ο ρολος του κουμπαρου η το τραβαω πολυ μακρια;

Katerinak, σε ευχαριστω για τις πληροφοριες!

Τελεστηκε εκεινο το βραδυ το Μυστηριο. Βλεπουμε και την αρχη του στην ταινια.

Και σιγα μην τους εβαζε ο παπας να ξαπλωσουν μαζι στο ιδιο κρεβατι, αν ηταν ακομα ανυπαντροι!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bambinella 100 είπε:
Τελεστηκε εκεινο το βραδυ το Μυστηριο. Βλεπουμε και την αρχη του στην ταινια.Και σιγα μην τους εβαζε ο παπας να ξαπλωσουν μαζι στο ιδιο κρεβατι, αν ηταν ακομα ανυπαντροι!
σιγουρα τελεστηκε το μυστηριο αφου ο παπας πριν τους στειλει στην κάμαρα τους ευχηθηκε να ειναι ευτυχισμενοι και καλους απογονους,αρα ο γαμος τους ευλογηθηκε
 
Η τελετη αρα ηταν παρατυπη αφου στερειτο ΚΑΙ αδειας και κατα συνεπεια θα επρεπε να ξαναγινει μετα κανονικα ωστε να μην εχει κυρωσεις ο ιερεας απο τον Μητροπολιτη (Γαμος ανευ αδειας, ναι μεν εχει ισχυ αλλα ο ιερεας που τον τελεσε εχει κυρωσεις)
 
μιλαμε ομως για ελληνικη ταινια και οπως εγραψα και πιο πανω:τα παντα μπορουν να συμβουν

εκτος βεβαια κι αν τους ξεφυγε καποιο λαθος στο σεναριο.Να ξεχασε δηλαδη ο ιερεας να καλεσει για μαρτυρα πχ.τον καντηλαναφτη ή καποιον που φροντιζε την εκκλησια,αλλα και παλι επρεπε ολα να γινουν γρηγορα για να προλαβουν
 
Παντα ειχα την εξης απορια:

Στην πολυαγαπημενη ταινια Η Κυρα μας η Μαμμη, αναφερεται το ονομα του χωριου Λεστινιτσα. Βλεπουμε μαλιστα και πολλα εξωτερικα πλανα απο το χωριο( ;)

Το χωριο αυτο υπαρχει στην πραγματικοτητα η υπηρξε μοναχα στη φαντασια του μεγαλου Αλεκου Σακελλαριου και τα πλανα που φαινονται στην ταινια ειναι γυρισμενα αλλου;

Κι αν πραγματι υπαρχει αυτο το μερος, ξερει κανεις απο το φορουμ να μας διαφωτισει και να μας πει που βρισκεται;
 
με μια αναζητηση στο γουγλη σχετικα με την υπαρξη χωριου με αυτο το ονομα, βρηκα τα παρακατω

προκειται για το Βρυσοχωρι Ιωαννινων που ονομαζοταν παλια Λεσινιτσα,ισως απο κει να πηρε το ονομα ο Αλεκος Σακελλαριος
 
Ευχαριστω πολυ, katerinak!

Δεν αποκλειεται να εγιναν ολα οπως τα βρηκες στην αναζητηση που εκανες. Θα περιμενω απαντηση κι απο αλλα παιδια, μηπως μαθουμε τιποτε ακομα πιο σιγουρο....
 
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι βρίσκεται στον δήμο Ωλένης, στην καρδιά του νομού Ηλείας.

Αν και μέχρι πριν 5 λεπτά νόμιζα ότι βρισκόταν στο Πήλιο, γιατί εκεί υπάρχουν χωριά με κατάληξη σε -ίτσα.
 
Σε ευχαριστω κι εσενα πολυ, miki-mik!

Υστερα απο το τελευταιο σου μηνυμα, εψαξα και βρηκα ενα σχετικο βιντεο. Θα ελεγα οτι το καταπρασινο τοπιο μοιαζει αρκετα με τη Λεστινιτσα της ταινιας. Φυσικα πρεπει να λαβουμε υποψιν και τα 54 χρονια που μεσολαβησαν απο τοτε.

Δειτε το και σκεφτειτε αν σας φαινεται πιθανο σε αυτα τα μερη να πηγε το αγαπημενο επιτελειο της Κυρα Μαμμης:

http://www.greektube.org/content/view/106147/2/
 
Μου κάνει εντύπωση που ίσως υπάρχει χωριό με αυτό το όνομα. Δεδομένου ότι υπήρχαν πολλές ατάκες όχι ιδιαίτερα κολακευτικές για το χωριό (ιδιαίτερα από τον Μακρή), χώρια το πώς γελοιοποιούσε τον πρόεδρο, θα φανταζόμουνα ότι ο Σακελλάριος είχε φτιάξει ένα όνομα για τις ανάγκες της ταινίας. Πάντως εδώ

http://www.moriasnow.gr/oikismoi-peloponnisou/results/field_oik_pe%3A%22%CE%97%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1%22?page=9

που έχει μερικές εκατοντάδες οικισμούς της Ηλείας δεν βλέπω Λεστινίτσα. Αλλά πολλά τέτοια ονόματα "ύποπτης" προέλευσης έχουν αντικατασταθεί από πιο ελληνοπρεπή, αρχαία ή καινούριες κατασκευές (η Αγορέλιτσα Μεσσηνίας έγινε Αμπελόφυτο, η Μουζούστα Λεύκη, το Οσμάναγα Κορυφάσιο κλπ κλπ κλπ, για να περιοριστώ σε περιοχή που ξέρω κάπως), οπότε ίσως και η Λεστινίτσα να ξαναβαφτίστηκε. Και μένα αν με λέγανε Κολοπετεινίτσα θα το έκανα Τριταία :p
 
Σχετικά με τη Λεστινίτσα της ταινίας Ή κυρά μας η μαμή' έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως πρόκειται για τη Λεστινίτσα του νομού Κορινθίας, επειδή σε κάποια σκηνή της ταινίας γίνεται αναφορά και στην Περαχώρα η οποία βρίσκεται και αυτή στο νομό Κορινθίας.
 
Την Περαχωρα Κορινθιας την εχω επισκεφτει αμετρητες φορες. Αν πραγματι υπαρχει Λεστινιτσα στο Νομο Κορινθιας, τοτε πια ειναι πολυ πιθανο τα γυρισματα του εργου να εγιναν εκει.

Σε ευχαριστω!
 
Θα ήθελα να εκφράσω μία απορία μου. Στην ταινία "Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα" στο τέλος το τρένο χτύπησε τους Καζάκο και Καραγιάννη ή η Καραγιάννη πρόλαβε να τον τραβήξει πέρα από τις ράγες, οπότε σώθηκαν; Η ταινία φαίνεται να θέλει να εννοηθεί ότι σκοτώθηκαν, όμως η κάμερα επιμένει για λίγα δευτερόλεπτα σε ένα σημείο, όπου αχνοφαίνεται κάτι πίσω από τις ρόδες του τρένου. Και γι' αυτό υποθέτω μήπως είναι οι ήρωες πεσμένοι, αλλά ζωντανοί. Πάντως θα ήθελα πολύ να πιστέψω το δεύτερο.
 
Πιστευω πως σκοτωθηκαν κι οι δυο. Γι' αυτο η Μαρια Φωκα εβλεπε στην τραπουλα το Θανατο καθε φορα που ο Καζακος εμπαινε στο μαγαζι.
 
Ευχαριστώ - αν και αργοπορημένα - για την απάντηση bambinella. Πρόσεξα τώρα ὀτι το χαρτί που τραβούσε κάθε φορά η μητέρα της Πέρσας είναι ο βαλές (αν δεν κάνω λάθος) μπαστούνι. Δεν γνώριζα ότι το συγκεκριμένο χαρτί αντιπροσωπεύει το θάνατο. Νόμιζα ότι απλά δήλωνε ότι ο Ορφέας θα είναι ο άντρας της ζωής της Πέρσας.
 
Nα εισαι καλα, Selhnh.

Εχω καμποσα χρονια να δω το Πεθαινω καθε ξημερωμα, αλλα εχω την εντυπωση οτι το χαρτι του Θανατου αναφερεται και λεκτικα μεσα στην ταινια.
 
Mια και ξαναείδα πρόσφατα την Έξοδο Κινδύνου (1980), αναρωτιέμαι για ποιον λόγο ο Κούρκουλος στο τέλος, προσπαθεί να το σκάσει με το ελικόπτερο, με αποτέλεσμα να τον πυροβολήσει η Καρλάτου. Αφού ήταν μυστικός αστυνομικός και οι κακοί είχαν εξοντωθεί, τι χρειαζόταν η εντυπωσιακή απόδραση; ( μάλλον για να είναι πιο δραματικό το φινάλε)...
 
Στη "Νεράϊδα και το Παλικάρι" (που αναφέρθηκε σε προηγούμενα posts) στους τίτλους της γραφει: "Γκέστ σταρ Νίτσα Μαρούδα"


Δεκάδες φορές έχω δει την ταινία, ακόμα ψάχνω την Μαρούδα σε κάποια σκηνή...αχχαχαχααχχααχχαχαχααα
:D

 


Όσο αφορά το γάμο, σαφώς δεν ήταν νόμιμος, όχι όμως λόγω του τυπικού μέρους (χωρίς κουμπάρο, στέφανα, βέρες) άλλα λόγω των γραφειοκρατικών, δεν υπήρχε άδεια γάμου. Μπορεί ο παπάς να έκανε κανονικά την τελετή του γάμου, απλά χωρίς να χρησιμοποιήσει στέφανα και βέρες (να είπε δλδ κανονικά τα λόγια "στέφεται ο δούλος του Θεού τάδε κλπ"). Οπότε για αυτόν στα μάτια του Θεού ήταν παντρεμένοι. Ομως από τη στιγμή που δεν υπήρχε άδεια γάμου, για το νόμο δεν ήταν νόμιμος.



Όπως και να ΄χει πάντως από τη στιγμή που "ξάπλωσαν" μαζί και πέρασαν την νύχτα οι δυο τους μόνοι στο δωμάτιο (ακόμα και αν δεν έγινε τίποτα) δεν υπήρχε περίπτωση να μην τους δεχθούν για επίσημο ζευγάρι οι γονείς και η κοινωνία του χωριού, είτε ήταν νόμιμος ο γάμος είτε όχι. Εκείνα τα χρόνια η "τιμή" της κοπέλας -ειδικά στην επαρχία- ήταν πρωτεύον, πόσο μάλλον όταν την έκλεβε ένας νεαρός. Το πιο πιθανόν λοιπόν να έγινε και κανονική τελετή στη συνέχεια καθαρά για το νόμιμο (το οποίο για ευνοήτους λόγους δεν το είδαμε στην ταινία) για αυτό άλλωστε και η ατάκα "επιστρέφουν από το γαμήλιο ταξίδι".




Νομίζω όμως έχει ξανασυμβεί σε ελληνικές ταινίες να γίνεται γάμος χωρίς έγγραφα π.χ. να αλλάζει ο γαμπρός την τελευταία στιγμή στα σκαλιά της εκκλησίας και να παντρεύεται άλλος τη νύφη. Πως την παντρεύεται αφού η άδεια υποτίθεται έχει βγει το όνομα του άλλου γαμπρού???? Προσπαθώ να θυμηθώ ταινία, αλλά δεν μου έρχεται κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό.






Επίσης δυο απορίες σε ταινίες του Ξανθόπουλου:

1. Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου.


Ο Ξανθόπουλος σε διπλό ρόλο πατέρα-γιου, συναντιούνται μετά από χρόνια, είναι ολόιδιοι, ο γιος πιστό αντίγραφο του πατέρα (λογικό, αφού ο ίδιος ηθοποιός έπαιζε τους ρόλους) και δεν αναγνωρίζει ο ένας τον άλλον! Σύμφωνα με το σενάριο υποτίθεται ότι είχαν και οι δυο την εντύπωση, ο ένας για τον άλλον πως είναι νεκροί. Βλέπεις όμως το αντίγραφό σου...δεν ξαφνιάσεται ότι κάτι τρέχει???? :p




2. Άδικη κατάρα

Ο Ξανθοπουλος (γιατρός στο επάγγελμα) παντρεύεται την Άντζελα Ζήλεια και φεύγει στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους, τη στιγμή που εκείνη κυοφορεί το παιδί τους. Παίζεται μια κομπίνα με τον αδερφό της και το ζευγάρι παίρνει διαζύγιο εν αγνοία του Ξανθόπουλου και χωρίς ποτέ να μάθει (γιατί ζούσε ακόμη στο εξωτερικό) ότι έχει αποκτήσει παιδί. Μέτα από χρόνια, έχοντας επιστρέψει στην Ελλάδα, σε δίκη οπού βρίσκεται κατηγορούμενος η δικηγόρος που τον υπερασπίζεται είναι η κόρη του. Είναι δυνατόν η κόρη να μην ήξερε το όνομα του πατέρα της και να μην το συνδυάσει με το όνομα του ανθρώπου που υπερασπίζεται??? Είναι δυνατόν να μην ήξερε το επίθετο του θείου της και της μητέρας της, μιας και όλα αυτά τα στοιχεία ήταν κομμάτια της δίκης?????? Και πως το κατάλαβε?? βλέποντας στο τελος το προσκλητήριο του γάμου των γονιών της...


 
Ο γάμος έχει διττή υπόσταση. Πνευματικά, είναι μυστήριο, νομικά, είναι αστική σύμβαση. Η μία υπόσταση είναι ανεξάρτητη από την άλλη. Γι' αυτό για την εκκλησία ο πολιτικός γάμος θεωρείται ανύπαρκτος, αφού δεν έχει λάβει ευλογία και η πολιτεία απαιτεί κάποιες διατυπώσεις για να θεωρήσει από την πλευρά της νομικά έγκυρη την τέλεση του μυστηρίου.

Για εκείνα τα χρόνια, αυτό που είχε σημασία, ήταν να τελεστεί το μυστήριο. Έχω την εντύπωση πως δεν απαιτούνταν απαραιτήτως να βγει εκ των προτέρων η άδεια, αλλά γινόταν δεκτό να παρουσιαστούν, μαζί με το ζευγάρι, δύο μάρτυρες που παρέστησαν στο γάμο και να το δηλώσουν στο Δημαρχείο.

Μια σχετική αναφορά υπάρχει στο "Αχ αυτή η γυναίκα μου", όπου η Στυλιανοπούλου ζητάει από τον Παπαμιχαήλ να έρθει μάρτυρας στο δικαστήριο για να βεβαιώσει την τέλεση του γάμου της, διότι ο εκλιπών σύζυγός της ξέχασε να τον δηλώσει στο Δημαρχείο και γι' αυτό δεν μπορεί να πάρει τη σύνταξή του.
 
Αγγελίνα αυτο ειλικρινά δεν το γνωρίζω. Μπορεί να ήταν όντως έτσι.

Μου κανει ομως εντυπωση αυτό γιατί αν δεν ήταν απαραίτητη εκ των προτέρων η άδεια, αν π.χ. κάποιος ήταν ήδη παντρεμενος ή δεν είχε παρει διαζύγιο, πως η εκκλησία απο την πλευρά της κατοχυρωνόταν οτι δεν "παρανομούσε"? οτι δεν γινόταν διγαμία, δηλαδη οτι δεν παντρευε ξανά εναν που ήταν ήδη δεσμευμένος?

Στην περιπτωση του "Αχ! αυτη η γυναίκα μου" αν εχω καταλαβει σωστα ο σύζυγος της Στυλιανοπούλου δεν είχε παει να καταθέσει στο Δημαρχειο τη ληξιαρχική πράξη του γαμου, οχι την άδεια.
 
Πίσω
Μπλουζα