Anestis: Μην σε αγχώνει ο Wally !! ...τις διάφορες αντιπαραθέσεις μας δεν τις παίρνουμε ούτε οι ίδιοι 100% στα σοβαρά (και γίνονται περισσότερο για να ξεδώσουμε - με ήπιο τρόπο πάντα), οπότε και δεν νοείται παρεξήγηση μεταξύ μας (ούτε μαζί σου - ούτε με κανέναν άλλο). Αυτά που είπες είναι σωστά και γενικώς αποδεκτά απο όλα τα μέλη.
Wally: Tώρα που το σκέφτομαι, όντως, το youtube δεν προσφέρεται για τέτοιου είδους συγκρίσεις, αφού πολλές φορές το encoding και η ανάλυση του βίντεο που ανεβάζει ο κάθε χρήστης, το κάνει να έχει διαφορετική "απόδοση" κατά την προβολή του μέσω youtube. Aυτό όμως μπορεί να αποβεί "υπέρ" του amstrad !! (...ελπίζω να μην δώσεις κίτρινη κάρτα στον εαυτό σου
).
gtsamour: Για να είμαι πιό βέβαιος, έπαιξα το R-Type σε spectrum & amstrad emulators. Διάλεξα το συγκεκριμένο παιχνίδι επειδή προσφέρει αδιάκοπο scrolling, και μέτρησα τους χρόνους μέχρι την (ολοκληρωτική) εμφάνιση στην οθόνη, του πρώτου alien boss. Στον amstrad εμφανίζεται περίπου σε 5' και 30'' ενώ στον spectrum σε 4' (οι χρόνοι με απόκλιση το πολύ 5 δευτερολέπτων). Οπως βλέπετε, τα ποσοστά δεν είναι και τόσο τραγικά για τον amstrad, και σίγουρα ο amstrad δεν έχει την μισή ταχύτητα του spectrum (τουλάχιστον στο συγκεκριμένο παιχνίδι).
Τώρα για το Elite, έπεσες στην περίπτωση. Θεωρώ εαυτόν απο τους φανατικότερους Elitόβιους του forum (πρόκειται για το πιό αγαπημένο μου παιχνίδι - ever), και σου λέω με το χέρι στην καρδιά, ότι η -μόνη- υπεροχή του Spectrum απέναντι στον Amstrad όσον αφορά το παιχνίδι αυτό, είναι η ταχύτητα - και πάλι όχι επειδή ο amstrad είναι αργός με τα vectors, αλλά επειδή είναι η μόνη οκτάμπιτη έκδοση του Elite που έχει "γεμάτους" πλανήτες, πράγμα που ρίχνει λίγο την ταχύτητα, αλλά κερδίζει πόντους οπτικά. Απο εκεί και πέρα: ο amstrad έχει 4 αποστολές (ο spectrum τρείς), χρώματα που αλλάζουν σε κάθε πλανητικό σύστημα (για να αισθάνεται ο παίκτης ότι πραγματικά ταξιδεύει), ανώτερα ηχητικά εφφέ και ύπαρξη μουσικής (ο spectrum δεν έχει καθόλου).
Τώρα για σύγκριση με τον commodore, τα πράγματα περιπλέκονται διότι έχουν μεταξύ άλλων και διαφορετικούς μηχανισμούς στο gameplay, μιά και η έκδοση του commodore δημιουργήθηκε απο τους original προγραμματιστές (Bell & Braben), ενώ οι εκδόσεις των Spectrum & Αmstrad απο την Τorus (τον Ricardo Pinto και την παρέα του).