Αξιολογότατο scrolling στον CPC

telonie το ίδιο ισχύει για τους Amstradαδες και commodoraδες....Εξάλου σε αυτό το φόρουμ με τι περιμένεις να πλακωνόμαστε με το αν η σάλτσα για τα μακαρόνια θέλει σβήσιμο με κρασί η βενζίνη? :D
 
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το πρόβλημα του κακού scrolling στους Amstrad οφείλεται στο περιορισμένων δυνατοτήτων λειτουργικό τους, το πολύ γνωστό Amstrix.

Το Amstrix είναι κλώνος του Unix, το οποίο μετέπειτα βελτιώθηκε (λίγο) και μετονομάστηκε σε Linux.

Πέρα από την πλάκα και το πείραγμα στον φίλο μας τον telastoko, και χωρίς να γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες, μου φαίνεται λογικό να οφείλεται στην αρχιτεκτονική του. Από την πείρα μου, πολλές φορές η αρχιτεκτονική παίζει μεγάλο ρόλο, τόσο ώστε π.χ. ένα μηχάνημα με Α αρχιτεκτονική και μικρότερη μνήμη να είναι γρηγορότερο από ένα άλλο με Β αρχιτεκτονική και περισσότερη μνήμη, ή (και) άλλα, καλύτερα χαρακτηριστικά. Πιθανότατα οι προγραμματιστές να εκμεταλλεύτηκαν καλύτερα το μηχάνημα με τον καιρό (με τα περισσότερα home micros δε συνέβαινε αυτό; ) και να παρέκαμψαν κάποιες παραξενιές του μηχανήματος.
 
Telastokos puts Vagelis to Official Retromaniax BAN List....

Πιθανότατα οι προγραμματιστές να εκμεταλλεύτηκαν καλύτερα το μηχάνημα με τον καιρό (με τα περισσότερα home micros δε συνέβαινε αυτό; ) και να παρέκαμψαν κάποιες παραξενιές του μηχανήματος.

 


Λογικο οταν το 86 ο ΖΧ ηταν 4 χρονων ενω ο CPC 1.5....anyway (κατσε ομως γιατι το σημαντικο ηταν οτι επρεπε να μικρυνουν την "Οθονια""του...)
 
Τελικά έχει πλάκα να κάθεσαι να παρακολουθείς τον "καβγά" και να μην συμμετέχεις :D

Πάντως εγώ για κάτι τέτοιους "καβγάδες" μου αρέσει που είμαι μέλος του GRM...
 
Χμμμμ! Πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφηκαν σε αυτό το θέμα.Θα ήθελα και εγώ να πω μια γνώμη! Για τον Commodore όπως και για τα περισσότερα 8 bit Αμερικανάκια το hardware scrolling και τα hardware sprites ήταν σχεδόν πάντα δεδομένα! Παραδοσιακά ήταν πιο κονσολιάρικο το στήσιμο τους.Πάντα λοιπόν υπερείχαν στην κίνηση.

Στην περίπτωση του Spectrum (που στερούταν hardware διευκολύνσεων ) οι προγραμματιστές πολλές φορές κλήθηκαν να δώσουν λύση στο γνωστό δίλημμα . Περισσότερα χρώματα ή γρηγορότερο animation και scrolling; Με αποτέλεσμα να δούμε πολλά παιχνίδια να κυκλοφορούν σχεδόν μαυρόασπρα αλλά με ικανοποιητικότατο επίπεδο gameplay.(Προς τα τελευταία του βέβαια έτριβα τα μάτια μου με αυτά που έβλεπα! Μιλάμε για καλή ταχύτητα με όλη την παλέτα του Spectrum στη οθόνη!!)

Η περίπτωση του Amstrad είναι σαν αυτή του spectrum αν του προσθέσετε και μερικά χρώματα παραπάνω!Τον ίδιο επεξεργαστή είχαν και οι δύο.Τι να σου κάνει μισό MΗz Διαφορά! Θα γονατίσει το εργαλείο!Σίγουρα και οι μεταφορές δεν βοήθησαν την κατάσταση.(Θυμάστε πως ήταν τα πρώτα παιχνίδια της Amiga που τα περνάγανε κατευθείαν από τον ST ;Το σίγουρο είναι ότι όταν του έδωσαν τη σημασία που έπρεπε πραγματικά έδειξε τα δόντια του!!!

Γεγονός είναι πως αν κάτι φτιαχτεί για ένα συγκεκριμένο μηχάνημα ,( όποιο και αν είναι αυτό) θα εκμεταλλευτεί όλα τα καλά του στοιχεία και θα βγει τέλειο!

Ένα άλλο σημείο που χρίζει προσοχής είναι η "κομπίνα" που κάναν οι προγραμματιστές όταν το Scrolling δεν τους "έβγαινε"! Δεν χρησιμοποιούσαν όλη την οθόνη για τη δράση αλλά μέρος αυτής για ευνόητους λόγους... Οπότε αν θέλετε να συγκρίνετε διαφορετικά μηχανήματα το πρώτο που πρέπει να ελέγξετε είναι αν χρησιμοποιούν όλη την οθόνη τους! ;)
 
ξύνετε παλιές πληγές... :icon_cry:

Oντως, τα περισσότερα speccy ports στον amstrad έτρεχαν πολύ αργότερα απο τα αντίστοιχα στο spectrum (αλλά με περισσότερα χρώματα)

ο λόγος ? η -τεράστια για την εποχή!- video ram των 16 kb και ο Ζ80 δεν επαρκούσε για ομαλό refresh rate ούτε 50 hz !!

Προσθέστε και σε αυτό το ότι δεν υπήρχε optimization για 6128, οπότε καταλαβαίνετε γιατί πολλά -καλά- games είχαν μικρή οθόνη παιχνιδιού (playing screen) αναγκαστικά...

Φωτεινές εξαιρέσεις υπήρξαν βεβαίως! Κάποιοι ανακάλυψαν hardware τεχνικές μέσω του graphics chip CRTC 6845 του CPC.. :)

Νομίζω ότι πρώτοι πρέπει να ήταν κάποιοι στην τότε Firebird

Δείτε στο εξής link ορισμένα απο αυτά τα εξαιρετικά (απο τεχνικής απόψης και όχι μόνο) παιχνίδια:

http://www.cpcwiki.com/index.php/Games#Games_Which_use_hardware_tricks_.28on_old_generation_cpcs.29

(βοήθησα και εγώ στο συγκεκριμένο list :indeed:)

Αυτό λοιπόν το μικρό θαυματουργό chip (το 6845) ήταν υπεύθυνο για overscan, split screens, διάφορα οπτικά εφέ & hardware scrollings που βλέπετε σε διάφορα games & demos. :thumbup:
 
akmakas είπε:
telonie το ίδιο ισχύει για τους Amstradαδες και commodoraδες....Εξάλου σε αυτό το φόρουμ με τι περιμένεις να πλακωνόμαστε με το αν η σάλτσα για τα μακαρόνια θέλει σβήσιμο με κρασί η βενζίνη? :D
Ιερός πόλεμος λοιπόν; Άψογα! Ακονίζω το σπαθί μου! :D
 
Wally είπε:
Καλο το scrolling του Prohibition αλλα προτιμω το LightForce και το R-Type στον Speccy....
Aμάν μανία με το LightForce !! :D Μιά χαρά είναι η έκδοση του amstrad βρε Wally, με ταχύτητα πανομοιότυπη με αυτή του spectrum.

Eντάξει για το R-Type, είναι "καθαρόαιμο" 1-προς-1 port (τα είπε και ο telamonas τα περί προχειρότητος στις μεταφορές) - έχουμε να ανταπεξέλθουμε και με ανώτερο (320x200) μέγεθος ανάλυσης απο αυτή του spectrum, οπότε χάνεται και απο εκεί λίγη ταχύτητα, αλλά δεν είναι πιά και -τόσο- τραγικά τα πράγματα - το παιχνίδι είναι μιά χαρά playable θα έλεγα.

...και αυτό είναι τελικά και το ζητούμενο. Καταλήγουμε να έχουμε ένα μηχάνημα το οποίο βγάζει εξαιρετικά γραφικά (με τρία modes οθόνης, και πραγματικά υπέροχη παλέττα) -και- επιπλέον μπορεί να προσφέρει αξιοπρεπέστατο gameplay.

Για να μην θεωρηθώ προκατειλημμένος, θα συμφωνήσω ότι ορισμένα παιχνίδια που είχαν αρχικά δημιουργηθεί για να έχουν scrolling (όπως το Wizball), "χάνουν" στο flip-screen του amstrad. Ομως πρόκειται σαφώς για μία μικρή μειοψηφία. Παιχνίδια όπως το Renegade και το Gryzor (αν και σχεδιασμένα για scrolling) παίζονται με απίστευτη άνεση (και λίγα λέω) σε flip-screen στον amstrad.

Γι' αυτό σου λέω, κάνε μία χάρη στον εαυτό σου: Ξεκίνα να εξομοιώνεις amstrad (ή ακόμα καλύτερα, αγόρασε έναν :D ), και θα δείς που τελικά θα πείς "ύπαγε οπίσω μου μουστάρδα". :biglaugh:
 
Επειδή έχουμε δεί amstrad καταλήξαμε στη μουστάρδα φίλε μου, επειδή είπαμε "ύπαγε οπίσω μου slideshow scrolling" :D

Πάντως αν μου χαρίζεις κανέναν θα τον πάρω :rolleyes:
 
Και εκει που τα ειχαμε ξεμπλεξει,νατος ο Μπιλυ να μας κανει παλι μυλο! :D

Θα ξαναπω λοιπον την γνωμη μου.

Το 99% των παιχνιδιων αναπτυχθηκαν σε TRS80 και ST και αφορουσαν και τα 2 μηχανακια (Speccy,CPC) ελεω Z80.

To 99% αυτων των παιχνιδιων ειχε ως "μηχανισμο" scrolling την ανανεωση της framebuffer.

To μεγεθος της framebuffer στο Speccy ηταν ~6kb λογω υποχωρησεων(clash).

Στον CPC πολυ μεγαλυτερο και γι αυτο κατευφευγε σε χαμηλη αναλυση (mode0 ALA 2600 - φραση που νευριαζει τον Ηρακλη :D ) και μικρο playing field.Aλλα ηταν ακομα μεγαλυτερη απο του speccy...

Τα 6kb "κουνιουνται" πιο σβελτα απο οτι τα 20...

Οποτε ο γενικος κανονας λεει οτι ο CPC ηταν ενα μηχανημα hardwar-ικα πιο flexible απο τον Speccy (αν και δεν δικαιολογει τα 2 χρονια τα οποια βγηκε πιο μετα) αλλα το 99% των παιχνιδιων του ειναι "multiplatform" και"τρεχουν" πιο αργα και σε μικροτερη αναλυση απο οτι στον Speccy.
 
Ναι wally μου συμφωνώ και εγώ.... αλλά σε δωρεές είμαι ανοιχτός :D
 
Το 99% των παιχνιδιων αναπτυχθηκαν σε TRS80 καιST και αφορουσαν και τα 2 μηχανακια (Speccy,CPC) ελεω Z80
O Tandy φοραγε 6809E , o ST 68000 , και χρονικα δεν κολλανε...κατι δεν πιανω στην παραπανω προταση.
 
Kαι ομως τα παιχνιδια λογω καλου πληκτρολογιου και αποθηκευτικων μεσων αναπτυσοντουσαν εκει...τωρα πως..δεν ξερω να σου απαντησω (καπου ειχα διαβασει παλια για την PSION και το τροπο με τον οποιο ανεπτυσε σε TRS αλλα δεν θυμαμαι που)
 
telamonas.stokos είπε:
O Tandy φοραγε 6809E , o ST 68000 , και χρονικα δεν κολλανε...κατι δεν πιανω στην παραπανω προταση.
Profanws me kapoion cross compiler/assembler gia Z80. Allwste kai shmera to idio ginetai, den fantazomai to compile gia ta paixnidia tou XBOX kai tou PS3 na ginetai natively sta mhxanhmata ayta :)
 
Εψαχνα λιγο τωρα και ειδα οτι ειχαν βγει και "PC dev kits".

Π.χ ο Rafael Cecco εγραφε σε PC και μετα τα μετεφερε στo target machine...

Το Manic Miner "γραφτηκε" σε Tandy
 
Αν αυτο ηταν που ηθελες να πεις Wally , τοτε εχεις δικιο - πραγματι μεγαλο ποσοστο των παιχνιδιων που κυκλοφορησαν για συγκεκριμενα micros "γραφτηκαν" σε αλλα μηχανηματα.

Παντως ο ST ελαχιστα εως καθολου χρησιμοποιηθηκε στα παιχνιδια των ZX και CPC.

Αυτο που μπερδευει παντως ειναι η εμμονη σου με το 99% ... :)
 
Wally, όταν λες "multiplatform", τι ακριβώς εννοείς;
 
Speccy Και CPC φιλτατε.Η συμορια του Z80 :D
 
Wally είπε:
(...)το 99% των παιχνιδιων του ειναι "multiplatform" και"τρεχουν" πιο αργα και σε μικροτερη αναλυση απο οτι στον Speccy.
Eπειδή βλέπω ότι το τελικό συμπέρασμα σου είναι αυτό, ως προς το θέμα της ανάλυσης και της ταχύτητας, πάλι υπεισέρχεται ο παράγων της "υποκειμενικότητας", αναγκαστικά. Είναι δηλαδή και πάλι θέμα προτίμησης.

Θμάμαι έναν φίλο μου st user παλιότερα που μου έλεγε πόσο πιό γρήγορα είναι τα παιχνίδια στον atari, φέρνοντάς μου ως παράδειγμα διάφορους τίτλους, όπως π.χ. το kick off (όπου όμως του έλειπαν οι γραμμές του γηπέδου !!) ή το Lotus (όπου έλειπαν οι... γραμμές του δρόμου !!). Ναι, μία διαφορά ταχύτητας μπορεί να υπήρχε, αλλά οι αντίστοιχες εκδόσεις σε amiga ήταν και με το παραπάνω playable. H περίφημη διαφορά στην ταχύτητα ήταν τόσο αμελητέα που μόνο όσοι ήθελαν να κάνουν την "τρίχα τριχιά", την πρόσεχαν.

Που θέλω να καταλήξω:

Προτιμώ να παίζω παιχνίδια στον amstrad που αν και ελαφρώς (και το υπογραμμίζω) πιό αργά, είναι απολύτως playable και βλέπονται, παρά παιχνίδια τα οποία έχουν μία αδιόρατη αύξηση στην ταχύτητά τους, αλλά κατά την άποψή μου, δεν βλέπονται.

Φυσικά μπορείς (και οφείλεις) να υποστηρίζεις το ακριβώς αντίθετο - ότι δηλαδή ο spectrum είναι πανγρήγορος και τα γραφικά του αψεγάδιαστα.

Είναι πάντα και πάνω απ' όλα θέμα προτίμησης.
 
Φυσικα ειναι υποκειμενικα φιλε Billy!!!

Απλα αυτο το "αδιορατη αυξηση ταχυτητας"...παραειναι υποκειμενικο :D :D
 
Πίσω
Μπλουζα