Αrcade conversions σε Αmiga

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Το flashback έχει γραφτεί σε Megadrive, εχω το retro gamer 118 που αναφέρει ο δημιουργός του ότι το έχει φτιάξει αρχικά στο Megadrive και τη θεωρεί τη καλύτερη έκδοση.
 
Παρολα αυτα ολοι ελεγαν οτι η εκδοση του SNES ειναι καλυτερη. Το οτι γραφτηκε πρωτα σε MD δεν λεει απολυτως τιποτα, εαν οι προγραμματιστες ηξεραν να χρησιμοιποιησουν το δυνατοτερο hardware της αμιγκα με agnus/blitter/copper θα εβγαινε καλυτερο στην Α500, οπου και να ειχε γραφτει πρωτα.

Ομως μολις βαλεις την Α500 εκδοση και δεις την εικονα στο μενου και ακουσεις την απιστευτη μουσικη, ξεχνας ολα τα αλλα. Για αυτο τον λογο ειναι καλυτερο στην αμιγκα, δεν υπαρχει αυτη η αισθηση που δινει η συγκεκριμενη εισαγωγη. Οταν ειχα γραψει το αντικειμενικο συγκριτικο μεταξυ των εκδοσεων, μια μεγαλη φρικη με διαπερασε οταν περιμενα να δω αυτη την εικονα και αυτη τη μουσικη και δεν ειδα τιποτα. Ηξερα ηδη ποια ειναι η καλυτερη εκδοση, το υπολοιπα τα εκανα τυπικα, και διαπιστωσα οτι πραγματι στο SNES υπαρχουν περισσοτερα χρωματα και καλυτερα backgrounds, στο MD επισης ηταν πολυ καλο με εξαιρετικο animation, αν και οπως γραφω τα χρωματα ειναι λιγοτερα απο του SNES και επισης φαινονται πιο θαμπα απο της Α500. Γενικα δεν ειναι και ενα παιχνιδι που κανει την τεραστεια διαφορα σε καποια απο τις 3 εκδοσεις, και ειδικα μεταξυ MD και SNES που εχουν ιδιο χειρισμο θα ελεγα οτι οποια και να παιξεις δεν χανεις κατι.
 
Κι εμένα μου είχε κάνει εντύπωση που θεωρούσε την έκδοση για mega drive τη καλύτερη γιατί νομίζω υπερτερούσε ελαφρά η Amiga 500 έναντι snes-megadrive λόγω ήχου.

Γενικά από όλο το hardware που έχει επάνω μια A500, το τσιπάκι του ήχου τελικά είναι αυτό που ήταν χιλιόμετρα μπροστά από τον ανταγωνισμό και ειδικά αν σκεφτούμε πως φτιάχτηκε το 1983-84.

Έχω δει μέχρι συγκριτικά με synthesizer roland και αυτό τα λέει όλα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλά, τι κόλλημα σας έπιασε με το Street Fighter II; :P

Δε νομίζω ότι κανείς θα περίμενε ότι μπορεί να βγει πιστή μεταφορά του στην Amiga. Βέβαια καλύτερη σίγουρα γινόταν αν το είχαν πιάσει developers που ήξεραν να ξεζουμίζουν την Amiga, κρίνοντας από αμιγκοbeat'em ups όπως το Elfmania. Καλά για το χειρισμό με το ένα κουμπί δεν το συζητάω. Καλά χάθηκε να δώσουν επιλογή για πληκτρολόγιο; Μου κάνει εντύπωση που σας άρεσε.

Προσωπικά θυμάμαι ότι αγόρασα SNES λόγω Street Fighter και μάλιστα αγόρασα και το Αμερικάνικο cartridge μαζί με ένα αντάπτορα (ο κούκος αηδόνι μου είχε έρθει αλλά άξιζε τον κόπο) γιατί ακόμα δεν είχε βγει η PAL έκδοση. Η έκδοση για SNES ήταν η μόνη home έκδοση που υπήρχε τότε που ήταν Street Fighter.

Τέσπα, πιο πολύ είχα απογοητευτεί με μεταφορές που ήταν εντός των δυνατοτήτων της Amiga και όχι με παιχνίδια που ρεαλιστικά θα ήταν αδύνατο να βγουν καλά (εκτός από το Street Fighter σκέφτομαι παιχνίδια σαν το Afterburner και το Thunder Blade). Για παράδειγμα τα Xain'd Sleena, Black Tiger, Tiger Road, Super Wonderboy τα οποία ήταν και "ταμάμ" για home ports.
 
Δεν ηταν και τοσο κακη η εκδοση για a500 παντως του sf2.

Το ευχαριστιοσουν μια χαρα σαν παιχνιδι και ας απειχε αρκετα απο την coinop εκδοση.
 
Shinobi είπε:
Έχω δει μέχρι συγκριτικά με synthesizer roland και αυτό τα λέει όλα.
Αυτά είναι ανοησίες τώρα... Καλή και χρυσή η paula αλλά δεν ήταν τίποτα παραπάνω απο ένα καλο DAC με υποστήριξη DMA και πολύ καλής ποιότητας low pass φίλτρο. Απο ποιότητα sampling δεν είναι κι ότι καλύτερο: 8bit, 28KHz, 4 κανάλια. Επίσης χρησιμοποιόντας τη φτηνή δισκέττα ως μέσω αποθήκευσης, ο μουσικός είχε στη διάθεση του "απεριόριστο" χώρο για sampling. Αρκετά mods παιχνιδιών ξεπερνάνε τα 300 kb. Τα πιο πολλά παιχνίδια σε md/snes είναι 512kb/1024kb. Για φαντάσου να πάει η μισή χωρητικότητα του cartridge στον ήχο... Δεν παίζει!

Προσωπικά θεωρό το SID πολύ πιο μπροστά απο την paula κι ας είναι εντελώς διαφορετική η φιλοσοφία τους. Κι αν θές κάτι πραγματικά πολύ μπροστά απο την εποχή του, ρίξε ένα μάτι στο Ensoniq ES5503 (Apple IIgs).
 
Θεωρώ ότι υποτιμάς το τσιπάκι ήχου της αμίγκα ειδικά αν σκεφτείς το πότε βγήκε. Όπως το sid ήταν εκτός συναγωνισμού στα 8μπιτ έτσι και αυτό ήταν στα 16μπιτ! Το γεγονός ότι σχεδόν 10 χρόνια μετά ξεπερνούσε τον ανταγωνισμό αυτό από μόνο του δείχνει πόσο έξυπνα και πρωτοποριακά σχεδιασμένο ήταν! Το αν η ιδέα ήταν απλή μέσω όπως έγραψες "καλο DAC με υποστήριξη DMA και πολύ καλής ποιότητας low pass φίλτρο" δεν μας αφορά! Η υλοποίηση ήταν που μετρούσε και όχι οι θεωρητικές ικανότητες του hardware!
 
To αποτελεσμα στις κονσολες ειτε ωφειλεται στη μικρη χωριτηκοτητα του cartidge ειτε ωφειλεται στο τσιπ του ηχου, ειναι το ιδιο. Ασε που η τηλεοραση τα εκανε ακομα χειροτερα.

Η ελλειψη φωνης σε μερικα παιχνιδια κανει την διαφορα, οπως στο desert strike οπου στην Α500 μεσω του στερεο ηχου καταλαβαινεις που βρισκονται οι αιχμαλωτοι (αφου σου φωναζουν ενω βρισκονται εκτος οθονης) ενω στις κονσολες απλα μαθαινεις και σημειωνεις στο τετραδιο που βρισκονται, αλλιως μπορει να τους χασεις. Το MD με τα υπερ-αρκετα καναλια ηχου, μπορει να εχει πολλα οργανα να παιζουν ταυτοχρονα, αλλα ο ηχος ειναι ενα κλικ πανω απο τα 8μπιτα σε καθαροτητα. Ακομα και το τσιπακι ηχου του C64 εχει πολυ καλη αποδοση, για να γινει λιγο "φασαρια" και να ακουσω ποιο προτιματε : C64, MD ή atari ST :D ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To snes είχε τη χειρότερη έκδοση του flashback(την οποία δυστυχώς έχω), το παιχνίδι είναι ένα κλικ ποιο αργό από του mega drive, ενώ τα cut scenes έτρεχαν σε slow motion! Η καλύτερη έκδοση ήταν μάλλον του mega cd, γιατί είναι αρκετα γρηγορο ενώ είναι και η μόνη έκδοση με μουσική ingame, πολύ ατμοσφαιρική μάλιστα! Ακόμα και τα cutscenes ήταν εντυποσιακά για την εποχή, αν και προσωπικά προτιμώ τη κλασική έκδοση των cutscenes! Για την amiga έκδοση δεν έω ιδέα, έχει τα slowdowns του snes ή την ingame μουσική του mega cd?

Ένα συγκριτικό:

Η έκδοση του Jaguar φαίνεται η καλύτερη, μετά του mega cd, ενώ από τα βίντεο που είδα τελικά ούτε η amiga εχει μουσική Ingame! Το περίεργο είναι ότι δεν έχει ούτε του 3do η έκδοση!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλά αφού αναφερθήκατε στο Flashback η καλύτερη έκδοση είναι του Mac.
 
mike είπε:
για να γινει λιγο "φασαρια" και να ακουσω ποιο προτιματε : C64, MD ή atari ST :D ?
Ε καλά δεν υπάρχει σύγκριση το SID είναι μακράν το καλύτερο από τα τρία.

ASiC είπε:
Αυτά είναι ανοησίες τώρα... Καλή και χρυσή η paula αλλά δεν ήταν τίποτα παραπάνω απο ένα καλο DAC
Προσωπικά θεωρό το SID πολύ πιο μπροστά απο την paula κι ας είναι εντελώς διαφορετική η φιλοσοφία τους. Κι αν θές κάτι πραγματικά πολύ μπροστά απο την εποχή του, ρίξε ένα μάτι στο Ensoniq ES5503 (Apple IIgs).
Tα ensoniq δε τα έφτιαχνε ο ίδιος που έφτιαξε το sid?
 
spyros_s είπε:
Θεωρώ ότι υποτιμάς το τσιπάκι ήχου της αμίγκα ειδικά αν σκεφτείς το πότε βγήκε. Όπως το sid ήταν εκτός συναγωνισμού στα 8μπιτ έτσι και αυτό ήταν στα 16μπιτ! Το γεγονός ότι σχεδόν 10 χρόνια μετά ξεπερνούσε τον ανταγωνισμό αυτό από μόνο του δείχνει πόσο έξυπνα και πρωτοποριακά σχεδιασμένο ήταν! Το αν η ιδέα ήταν απλή μέσω όπως έγραψες "καλο DAC με υποστήριξη DMA και πολύ καλής ποιότητας low pass φίλτρο" δεν μας αφορά! Η υλοποίηση ήταν που μετρούσε και όχι οι θεωρητικές ικανότητες του hardware!
Δεν το υποτιμω και καθολου μαλιστα! Τα pc επρεπε να περιμενουν χρονια ολοκληρα για να παραξουν αντιστοιχο ηχο!

Αυτο που ειπες κι εσυ: εξυπνο και πρωτοποριακο. Οταν οι αλλοι παιδευονταν να βγαλουν μουσικη με τις adlib υλοποιησεις, στην amiga απλως σαμπλαραν ενα M1 ή ενα Juno ή οτιδηποτε αλλο τους αρεσε και εβγαζαν καταπληκτικα αποτελεσματα. Βαλε κι απο πανω τον 68k (software mixing) μαζι με τον "απεριοριστο" αποθηκευτικο χωρο...

Το ιδιο το chip ομως δεν ηταν κατι το τοσο τεχνολογικα προχωρημενο... Τα περισσοτερα synths της εποχης το πατουσαν κατω στο θεμα sampling. Το ποσο κοστιζαν ομως ειναι μια αλλη ιστορια...

Και για τα 10 χρονια δεν μπορω να πω οτι συμφωνω. Το apple llgs βγηκε το 1986.

Shinobi είπε:
Tα ensoniq δε τα έφτιαχνε ο ίδιος που έφτιαξε το sid?
Ναι :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το αν υπήρχαν καλύτερα δεν με αφορά αφού σημασία έχει ποιος το προσφέρει στο ευρύ κοινό.

Η αμίγκα ήταν ακριβώς αυτό...ο υπολογιστής που προσέφερε αναλογικά λειτουργίες πολύ ακριβότερων συστημάτων σε ένα ασυναγώνιστο τιμολογιακά πακέτο!

Άρα δεν είναι άλλη ιστορία...είναι κομμάτι αυτής της ιστορίας και μάλιστα από τα πιο θαυμαστά γραμμένα ;)
 
mike είπε:
To αποτελεσμα στις κονσολες ειτε ωφειλεται στη μικρη χωριτηκοτητα του cartidge ειτε ωφειλεται στο τσιπ του ηχου, ειναι το ιδιο. Ασε που η τηλεοραση τα εκανε ακομα χειροτερα.Η ελλειψη φωνης σε μερικα παιχνιδια κανει την διαφορα, οπως στο desert strike οπου στην Α500 μεσω του στερεο ηχου καταλαβαινεις που βρισκονται οι αιχμαλωτοι (αφου σου φωναζουν ενω βρισκονται εκτος οθονης) ενω στις κονσολες απλα μαθαινεις και σημειωνεις στο τετραδιο που βρισκονται, αλλιως μπορει να τους χασεις. Το MD με τα υπερ-αρκετα καναλια ηχου, μπορει να εχει πολλα οργανα να παιζουν ταυτοχρονα, αλλα ο ηχος ειναι ενα κλικ πανω απο τα 8μπιτα σε καθαροτητα. Ακομα και το τσιπακι ηχου του C64 εχει πολυ καλη αποδοση, για να γινει λιγο "φασαρια" και να ακουσω ποιο προτιματε : C64, MD ή atari ST :D ?
Στερεο ειχαν και το md και το snes. Τωρα το ποσοι ειχαν av καλωδιο και στερεο τηλεωραση ειναι αλλο θεμα.

Προσωπικα μου αρεσουν και τα τρια. Επισης μου αρεσει και παρα πολυ ο ηχος του pokey. Αυτο που με χαλαει στα sampled base chip ειναι οταν χρησιμοποιουνται χαλια samples. Και για να μην ακουγεται το γρατζουνισμα, το πατανε κι ενα interpolation και γινεται μια αηδια και μιση. Κοινο φαινομενο στο snes, ελαχιστες οι περιπτωσεις στην amiga.
 
Τι να το κανεις που εχουν στερεο ηχο το SNES και το MD οταν δεν υπαρχουν καθολου τα samples. Στο desert strike δεν υπαρχουν οι ομιλιες των αιχμαλωτων που σε καθοδηγουν να τους βρεις με την ενταση και την κατευθυνση της φωνης, οταν ειναι 1-2 οθονες εξω απο το οπτικο σου πεδιο.

Με επιασε αδιαβαστο ο Leon, δεν εχω παιξει το flashback σε Mac, θα το παιξω ομως συντομα.
 
mike είπε:
Τι να το κανεις που εχουν στερεο ηχο το SNES και το MD οταν δεν υπαρχουν καθολου τα samples. Στο desert strike δεν υπαρχουν οι ομιλιες των αιχμαλωτων που σε καθοδηγουν να τους βρεις με την ενταση και την κατευθυνση της φωνης, οταν ειναι 1-2 οθονες εξω απο το οπτικο σου πεδιο.
Υπάρχουν και άλλα παιχνίδια εκτός από το Desert Strike (το οποίο εγώ δεν το έχω παίξει για να σου πω άποψη). Εχεις παίξει ποτέ Donkey Kong Country σε στερεοφωνική τηλεόραση? Να ακούς τις στάλες από τους σταλαγμίτες να πέφτουν μέσα στη σπηλιά και να κάνουν ηχώ από δεξιά και αριστερά και να νομίζεις ότι είσαι κι εσύ μέσα?

Αλήθεια, από reverb effects σε παιχνίδια πως τα πήγαινε η Amiga?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Υπάρχουν και άλλα παιχνίδια εκτός από το Desert Strike (το οποίο εγώ δεν το έχω παίξει για να σου πω άποψη). Εχεις παίξει ποτέ Donkey Kong Country σε στερεοφωνική τηλεόραση? Να ακούς τις στάλες από τους σταλαγμίτες να πέφτουν μέσα στη σπηλιά και να κάνουν ηχώ και να νομίζεις ότι είσαι κι εσύ μέσα?
Παλι θες μαθηματα αναγνωσης :D

Ειπα εγω οτι ολα τα παιχνιδια εχουν χαλια ηχο?

Απλα διαβασα το ποστ του ASiC που ανεφερε οτι λογω χωρητικοτητας ελλειπαν πολλα samples απο τις κονσολες και συμφωνησα. Και αυτο εγραψα, την πραγματικοτητα που ισχυει : οτι λειπουν πολλα samples σε διαφορα παιχνιδια και ενα στο οποιο η ελλειψη ειναι σημαντικη ειναι το desert strike.

Στο SNES μαλιστα πολυ αρνητικη εντυπωση μου εκανε η ελλειψη των περισσοτερων ομιλιων απο το NBA JAM, ενω στην εκδοση για MD υπαρχουν σαφως περισσοτερα, οταν ειχα γραψει το αρθρο με τα συγκρητικα ειχα γραψει και ποια ακριβως samples λειπουν, αλλα δυστυχως δεν τα θυμαμαι τωρα απ'εξω. Ολα αυτα δεν λενε οτι καποια κονσολα δεν εχει καλο ηχο, εγω προσωπικα πιστευω οτι το Donkey1 εχει απο τα καλυτερα soundtrack και ηχητικα εφφε επισης.

Tι εννοεις reverb effects ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Παλι θες μαθηματα αναγνωσης :D Ειπα εγω οτι ολα τα παιχνιδια εχουν χαλια ηχο?
Ελεος ρε Mike....

mike είπε:
Τι να το κανεις που εχουν στερεο ηχο το SNES και το MD οταν δεν υπαρχουν καθολου τα samples


reverb effects είναι κάτι σαν το εφέ της ηχώ. Το πιο απλό παράδειγμα είναι ο ήχος στο SMW1 στις underground πίστες που όλα τα εφέ και η μουσική έχουν ηχώ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΕΛΕΟΣ ΡΕ IMGEMΑ





Ξερω και εγω να γραφω ετσι,



καταλαβαινεις τι γραφω? οσο καλο ηχο και να εχει ενα μηχανημα, ακομα και το PS4 -λεμε τωρα καμια βλακεια- δεν εχει σημασια, εαν δεν υπαρχει ο συγκεκριμενος ηχος που θα πρεπει να παιχτει.



Δεν καταλαβαινεις οτι 100φορες καλυτερο ηχο να ειχε το MD ή το SNES απο την αμιγκα, δεν εχει
ΚΑΜΙΑ σημασια αφου στο παιχνιδι που λεω ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ομιλια στις κονσολες για να αποδοθει με οποιονδηποτε τροπο? Τι δεν καταλαβες απο αυτα? Δεν σου λεω οτι ειναι καλος ή κακος ο ηχος, απλα δεν υπαρχει καθολου, ας εχεις και στερεο και dolby digital και home cinema HD.


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είπες "τι να τον κάνεις τον stereo ήχο στο MD/SNES" Ετσι όπως το έγραψες ήταν σαν να λες ότι ο stereo ήχος είναι άχρηστος στις κονσόλες ΓΕΝΙΚΑ. Και σου απάντησα ότι μια χαρά κάνανε χρήση του stereo ήχου στις κονσόλες και σου έδωσα σαν παράδειγμα το DKC το οποίο σε στερεοφωνική τηλεόραση ήταν καλύτερο. Ο stereo ήχος δεν χρησίμευε μόνο στα samples αλλά στα πάντα, στην μουσική και στα ηχητικά εφέ. Τι να σου πω, νομίζω ότι ήμουν σαφής.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα