Η Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία

ΕΛΒΟ-Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων. Έχει φτιάξει μεταξύ άλλων τα ΤΟΜΠ-Λεωνίδας. (Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού). Που είχα την χαρά και τη μεγάλη τιμή να οδηγήσω και να περάσω τις εξετάσεις για το δίπλωμα. Μηχανή, σασμάν και υδραυλικό σύστημα οδήγησης από Γερμανία, συναρμολόγηση, σασί εδώ στην Ελλάδα. Αυτά που είχαμε στην Ρόδο, κατασκευή 1991. Ασύρματος RACAL, περισκόπιο, φώτα πολέμου και οπλισμός το κλασσικό 50άρι με εμπρηστικές-διατρητικές-τροχιοδεικτικές σφαίρες. (API tracer[ArmorPiercingIncendiary]).Πλήρωμα 10 άτομα-οδηγός,λ πολυβολητής, αρχηγός πληρώματος και άλλοι 7. Κόστος-500,000,000 δρχ. Η ΕΛΒΟ είχε φτιάξει και λεωφορεία για τον στρατό και την αστυνομία. Επίσης θυμάμαι τα παλιά,κλασσικά λεωφορεία ΒΙΑΜΑΞ εδώ στο Ηράκλειο. Φαντάζομαι ίδιο σύστημα με το Λεωνίδας-μηχανή σασμάν διαφορικό εξωτερικό και σασί συναρμολόγηση εδώ στην Ελλάδα.
 
Ναι πολύ.320 ίπποι 10,000 κυβικά turbo diesel intercooler 2 ντεπόζιτα με 181 λίτρα, 6 ταχύτητες μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Και αν νομίζετε ότι προδίδω...κρατικά μυστικά όλες οι πληροφορίες είναι στην wikipedia.Βάρος 15 τόνοι. Είχα βοηθήσει και σε αλλαγή ερπύστριας.

https://en.wikipedia.org/wiki/.50_BMG

https://en.wikipedia.org/wiki/M2_Browning

https://en.wikipedia.org/wiki/ELVO_Leonidas-2
 
Εγώ έζησα για 5 χρόνια στην Κοζάνη και επισκέφτηκα τον ΑΗΣ Καρδιάς, τον ΥΗΣ στην τεχνητή λίμνη καθώς και τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας στα πλαίσια εκπαιδευτικών εκδρομών. Μια 300 άρα μονάδα καίει 400 τόνους λιγνίτη την ώρα και δουλεύει επί 1 1/2 χρόνο συνέχεια. Έχει 7 μύλους λιγνίτη. Ενώ το ρεύμα που παράγει ο στροβιλοεναλλακτήρας είναι 21 kV, το ρεύμα είναι τεράστιο, 10 kA και πηγαίνει μόνο 20 μέτρα, στον μετασχηματιστή της μονάδας, όπου ανεβαίνει στην τάση μεταφοράς, 400 kV. Και πηγαίνει στα κέντρα κατανάλωσης, Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Είχα γνωρίσει έναν τεχνίτη που δούλευε στον καδοφόρο εκσκαφέα, και είπε ότι όλες οι εργασίες γίνονταν με τον εκσκαφέα εν λειτουργία. Το μοτέρ του ήταν 20 kV, και φυσικά ήταν το μόνο πράγμα που δεν πείραζαν. Πείραζαν μόνο τα βοηθητικά που ήταν κανονικά 400 βολτ. Ενώ οι προδιαγραφές ήταν για 3 άτομα τεχνίτες, μιας και είχε 3 δωμάτια με ρελέ αυτοματισμούς κλπ. και είχαν εσωτερικά τηλέφωνα και  έπαιρναν οι τεχνίτες τηλέφωνο ο ένας τον άλλο με το σχέδιο ανά χείρας, μπαίνει το Ρ22 πχ, μπαίνει, αυτοί που μπαίναν ως τεχνίτες βάζαν μέσον και πηγάιναν στην Αθήνα να πατάνε σφραγίδες. Έτσι κι αυτός ήθελε να πάρει το πτυχίο ΤΕΙ για να βελτιώσει τη θέση του. Επίσης ο λέβητας μιας 125 άρας μονάδας είναι σαν δεκαόρωφη πολυκατοικία ενός μιας 300άρας 100 μέτρα και. Ο υπέρθερμος ατμός που παράγεται μπορεί να  είναι 300 κελσίου και 500 ατμ πίεση. Και από τα 300 μεγαβάτ που παράγει μια μονάδα το 10% το θέλει για τον εαυτό της (hotel load). Η φαινομένη της ισχύς είναι 353 MVA και η άεργος, φυσικά, 53 MVAr. Και για να φτάσει στην πρίζα σας περνάει απο 4-5 μετασχηματισμούς. Από το ΚΥΤ Καρδιάς στο ΚΥΤ Ωραιοκάστρου. Μετασχηματισμός σε 150 kV. Νέα Ελβετία. Στον τοπικό υποσταθμό με υπόγεια καλώδια. Μεταχηματισμός σε 20 kV. Πάλι στον υποσταθμό της γειτονιάς.Μετασχηματισμός σε 400/230 βολτ. Μέσω καλωδίων στην πρίζα σας.
Μένω Πτολεμαϊδα τα τελευταία χρόνια. Έχουν φτάσει στο σημείο να παίρνουν συμβασιούχους οι οποίοι δεν πατάνε καν στο ορυχείο. Τους ενδιαφέρουν μόνο οι υπογραφές να πάρουν το δίπλωμα χειριστή. Καλά, οι συνθήκες εκεί είναι ταφόπλακα. Στα 60-70 ο καρκίνος θερίζει. Δυστυχώς πέραν της ΔΕΗ δεν υπάρχει καμία εναλλακτική για την τοπική οικονομία. Ούτε για εναλλακτικές πηγές. Τα πάντα εξαρτώνται από το λιγνίτη. Συν τα πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουμε πληρώσει μέχρι τώρα.

Το μόνο καλό είναι η τηλεθέρμανση που δυστυχώς μόνο στη Δ.Μακεδονια εφαρμόζεται σε τέτοιο επίπεδο.
 
Ναι παιδιά είναι κάτι το φοβερό. Οι μονάδες έχουν ηλεκτροστατικά φίλτρα που κατακρατούν το 99% της τέφρας. Αν τα κλείνανε για μια μέρα θα σκεπαζόταν όλη η Ελλάδα (!) με 2 εκατοστά τέφρα. Τα ορυχεία (το νότιο πεδίο πχ) είναι σεληνιακά τοπία σκαμμένα εκατοντάδες μέτρα από τους γιγαντιαίους καδοφόρους εκσκαφείς. Οι ταινιόδρομοι είναι πολλά χιλιόμετρα. Σημειωτέον όλα αυτά είναι ηλεκτρικά και παίρνουν ρεύμα κατευθείαν από τις μονάδες (6 kV). Να σημειώσω ότι περισσότερη ραδιενέργεια εκπέμπει μια τέτοια μόνάδα από ένα σωστά σχεδιασμένο και χτισμένο πυρηνικό εργοστάσιο. Επίσης για το αεροπλάνο που λέγαμε Αετέ 1 ηλεκτροκινητήρες των 2,500 ίππων δουλεύουν τουλάχιστον με 6 kV (να μην πω με 10 ή και 15) έχουν βάρος δεκάδες τόννους και τραβάνε εκατοντάδες αμπέρ κατά την εκκίνηση. Ο καθένας. Πολύ θα ήθελα να δω την τεχνολογία της μπαταρίας που θα δίνει 1000 Α στα 6 ή και 10 kV, και αυτό για πολλές ώρες, και θα την σηκώνει αεροπλάνο. Πάλι στην μηχανή του τραίνου, 2,500 ίππους δίχρονη ντίζελ, 4 μοτέρ του 1 μεγαβάτ, και εναλλακτήρας. Συνολικό βάρος 120 τόνοι. Και για να μην βγω οφ τόπικ, νομίζω ότι κατασκευάζονται κάποια βαγόνια του ΟΣΕ στην Ελλάδα. Ενώ οι σύγχρονες (φουλ) ηλεκτρικές μηχανές Hellassprinter παραγγελία από Γερμανία 6,000 ίπποι 25 kV γραμμή επαφής. 
 
το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι κανένα καινούριο κόνσεπτ, το αντίθετο μάλιστα. Στην αρχή του 20ου αιώνα, είχαν κυριαρχήσει για λίγο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για τους ίδιους λόγους που πάνε να μας τα πασάρουν τώρα:καθόλου ρύπανση (υποτίθεται) όχι θόρυβος, καθαρά. Τότε στις απαρχές του αυτοκινήτου, παίρναν βενζίνη...απ το φαρμακείο! Αυτό που έδωσε την νίκη στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ήταν μια απλή εφεύρεση:η μίζα. Και με την τότε τεχνολογία των συσσωρευτών μολύβδου, δεν ήταν δα και σπουδαία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο καθαρά όσο τα εργοστάσια που παράγουν το ρεύμα. Οικολογικό ρεύμα (φωτοβολταϊκά, αιολικά) αντίθετα με τις καμπάνιες είναι όνειρο θερινής νυκτός. Οι ανεμογεννήτριες για να ξεκινήσουν να περιστρέφονται θέλουν ρεύμα από το δίκτυο, και η γεννήτρια τους γίνεται προσωρινά κινητήρας. Τώρα, αν είναι σε φάση παραγωγής ρεύματος, και ο αέρας "πέσει" για οποιοδήποτε λόγο, γίνεται πάλι προσωρινά η γεννήτρια κινητήρας, για να συνεχίσει να περιστρέφεται ο ρότορας, Αυτό γίνεται αντιληπτό σαν πολύ ενοχλητικό τρεμόπαιγμα των φώτων (flickering-Flackering στα γερμανικά). Επίσης πρόβλημα στην λειτουργία ευαίσθητων συσκευών. Καλύτερα είναι για μένα συμβατικές μονάδες, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 
 
Αρα αφηναμε το τζιπακι και κραταγαμε την κοπελα,ε? χαχαχαχαχαχα
 
ναι και πάμε βόλτα με καμπριολέ με όσο το δυνατόν περισσότερα κυβικά και ιπποδύναμη και κατά προτίμηση ρετρό με καρμπιρατέρ μου χα χα
 
Έφυγε απο την ζωή ο εφευρέτης του πρώτου ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς οπου έφτιαξε το Enfield 8000.





Καλό παράδεισο στον μεγάλο Έλληνα πρωτοπόρο της αυτοκινητοβιομηχανιας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
το πρόβλημα είναι το άγχος αν θα σου φτάσει η μπαταρία ειδικά αν ενεργοποιήσεις ενεργοβόρα φορτία (κλιματιστικό, φώτα, στερεοφωνικό) και ενώ το να βάλεις βενζίνη θέλεις μισό λεπτό το να φορτίσεις την μπαταρία θέλει μερικές ώρες. εκεί βρίσκεται δυστυχώς η εγγενής αδυναμία των (υποτίθεται) ηλεκτρικών οχημάτων. ενώ και η θέρμανση το χειμώνα γίνεται από το ψυγείο του αυτοκινήτου ενώ στο ηλεκτρικό πρέπει να δουλέψει ο κλιματισμός. να το ξαναπώ, ηλεκτρικός, τραμ. τρόλεϊ, μετρό προαστιακός είναι ήδη ηλεκτρικά. αφήστε το αυτοκίνητο σπίτι και πάρτε τις συγκοινωνίες! ακόμη και το ντίζελ λεωφορείο πάει που πάει ενώ το αυτοκίνητο πάει μόνο για μας.
 
Έφυγε απο την ζωή ο εφευρέτης του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς οπου έφτιαξε το Enfield 8000.

Ηλεκτρικα αυτοκινητα υπαρχουν εδω και 140 χρονια. Σε εμπορικη παραγωγη, περιπου 130 χρονια. Ηταν σχετικα δημοφιλη εως πριν 100 χρονια.

Μηπως εννοεις το πρωτο ελληνικο ηλεκτρικο αυτοκινητο;
 
Ηλεκτρικα αυτοκινητα υπαρχουν εδω και 140 χρονια. Σε εμπορικη παραγωγη, περιπου 130 χρονια. Ηταν σχετικα δημοφιλη εως πριν 100 χρονια.

Μηπως εννοεις το πρωτο ελληνικο ηλεκτρικο αυτοκινητο;

Το διόρθωσα. Δεν ξέρω πάντως διαβάζω πολλές απόψεις στο διαδίκτυο και απο ότι κατάλαβα ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πήρε όλες τις διεθνείς εγκρίσεις (196? έως1973) και βγήκε σε παραγωγή πολλών αυτοκινήτων. Οι άλλες εταιρείες δεν τα είχαν καταφέρει με τα δικά τους πρωτότυπα αυτοκίνητα.

In the mid 1960s a few battery-electric concept cars appeared, such as the Scottish Aviation Scamp (1965),[50] and an electric version of General Motors gasoline car, the Electrovair (1966).[51] None of them entered production. The 1973 Enfield 8000 did make it into small-scale production, 112 were eventually produced.[52]I


Δεν πίστευε κάνεις σε αυτή την πατέντα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου (ή δεν ήθελαν λόγω πετρελαϊκών κολοσσων και της τότε κρίσης που υπήρχε.. Ο Γουλανδρής όμως που ήταν εφοπλιστής ήξερε πολύ καλά τι παίζοταν και πήγαινε κόντρα σε αυτό ;) ).

θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην παραγωγή και όχι ένα prototype καθώς πέρασε όλα τα τεστ. Όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα του BBC :

'' The car performed well and was favourably reviewed by the motoring press at the time. Its acceleration was considered impressive (0-30 mph in 12.5 seconds), it passed the Department of Transport's crash tests with flying colours and when placed in a wind tunnel showed it had a better drag coefficient than a Porsche."

[..]

" In May 1976, production stopped altogether.
But many of today's electric cars - including those being manufactured by Renault, Nissan and BMW - owe a considerable debt to the Enfield 8000, which showed the world that a small urban car powered by rechargeable batteries was a real possibility."
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν ξέρω πάντως διαβάζω πολλές απόψεις στο διαδίκτυο και απο ότι κατάλαβα ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πήρε όλες τις διεθνείς εγκρίσεις (196? έως1973) και βγήκε σε παραγωγή πολλών αυτοκινήτων. Οι άλλες εταιρείες δεν τα είχαν καταφέρει με τα δικά τους πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Εντελως τυχαια μια εταιρια ηλεκτρικων αυτοκινητων που ειχε πουλησει 13000 κομματια απο το 1907 εως το 1939. Τα χρονια εκεινα δεν υπηρχε θεμα αδειων, εγκρισεων και δοκιμων ουτε για τους οδηγους, ποσο μαλλον για τα αυτοκινητα. Να φανταστεις οτι μεχρι το 1935 δεν υπηρχε υποχρεωτικο τεστ οδηγησης στην Αγγλια, ενω στην Αμερικη εγινε υποχρεωτικο σε ολες τις πολιτειες το 1959... Χρυσες εποχες! :diablotin:
 
η Νισσαν μάλιστα τοτε ειχε ανάμιξη και στο μπάσκετ μιας και ο Βεζυρτζης ήταν ένας από τους αντιπροσώπους της τότε.
 
Πίσω
Μπλουζα