Η Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία

prisma είπε:
Ένα αφιέρωμα στο ελληνικό Renault Farma από γαλλική ιστοσελίδα...
http://renaultconcepts.online.fr/serie-r/farma.htm

Βαζω μια μεταφραση του ενδιαφεροντος ανωτερω site (Οι γνωριζοντες την Γαλλικην καλυτερα απο εμενα ας με διορθωσουν...)

Renault Farma.jpg

Η ιστορία της εταιρείας MAVA παει πίσω περισσότερο από έναν αιώνα με την εταιρεία Μανιατόπουλος Bros SA, που ιδρύθηκε το 1926 από τον Νίκο Μανιατόπουλο στο λιμάνι της Πάτρας για την εισαγωγή ποδήλατων και μοτοσικλετων, πριν τελικά παράγει τα δικά της μοντέλα (μια δραστηριότητα που αναδιοργανώθηκε το 1977 με την επωνυμία Ideal, Ideal Bikes σήμερα). Πολύ αργότερα, ορισμένα μέλη της οικογένειας Μανιατόπουλου επενδυσαν στον τομέα των αυτοκινήτων και ίδρυσαν την MAVA, η οποία έγινε , ο εισαγωγέας των αυτοκινητων της Renault για την Ελλάδα από τη δεκαετία του '60.

Το 1979, η MAVA άρχισε να ασχολειται με την παραγωγή μοντέλων για την τοπικη αγορά, λανσαροντας στην αγορα, ενα μοντέλο μεταξύ των επιβατικου και επαγγελματικου, που ηταν πολύ της μόδας στην Ελλάδα εκεινη την εποχη, για φορολογικούς λόγους.Η MAVA εμπιστεύθηκε την δημιουργία του οχήματος στον Γεώργιο Μιχαήλ, έναν Έλληνα σχεδιαστή που σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και έκανε τα πρώτα του βήματα στο επάγγελμα στην Ιταλία με τους Coggiola και Ghia (για τους οποίους ειχε σχεδιασει πειραματικά οχήματα). Ο Mιχαήλ είναι ένας από τους λίγους Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων που ειχαν εργαστεί πολυ στη χώρα του, αφού σχεδιασε ή βελτιωσε μοντέλα για την Namco, DIM, Neorion, Agricola, MAVA-Renault και πολλές άλλες ελληνικές εταιρίες, κυρίως για εμπορικα οχηματα. Είναι επίσης ένας από τους ιδρυτές της κατασκευαστικης Αθηναϊκών λεωφορείων BEMKA .

Ο Μιχαήλ και η ομάδα του καταφεραν τον σχεδιασμο την και κατασκευή του πρωτοτύπου (σε μια πλατφόρμα του Renault 4-oπως το Rodeo ) σε χρόνο ρεκόρ, και το νέο μοντέλο, που ονομάστηκε Farma, εμφανίστηκε την ίδια χρονιά στην αγορά. Η MAVA είχε ζητήσει - παρά την αντίθετη συμβουλή των εργαζομένων της- το μοντέλο να παρουσιαστει ως Renault, οπότε είχε σταλεί στη Γαλλία για να δοκιμαστεί και να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο. Ετσι το FARMA με το λογότυπο Renault, ήταν διαθέσιμο σε διάφορες εκδόσεις, απο μικρο οχημα με 4 θεσεις εως van. Ο 4κύλινδρος κινητήρας του, των 845cc διεθετε 34hp , που του επέτρεπε να φτάνει τελική ταχύτητα 110 χλμ / ώρα.

farma01.jpg

Το Farma F με μορφη van

farma02.jpg

Το Farma LS ηταν ενα μικρο οικογενειακο αυτοκινητο




farma08.jpg

Το Farma S σηματοδοτησε μια πραγματικη επανασταση και ηταν πολυ πιο κοντα σε ενα "πραγματικο" Renault

Το μοντέλο είχε μια νίκη σε ράλι το 1983,oπου ο Σώτος Κοκκίνης κέρδισε το πρωτάθλημα του Group H με ένα Farma. Για την ιστορία,ο Κοκκίνης θα ανανεώσει τον άθλο το επόμενο έτος στο Group Α με ενα Renault 5 Alpine,και στη συνέχεια, το 1985, στο Group N με Renault 5 GT, οδηγώντας Renault 5 GT Turbo μέχρι το 1989.

farma10.jpg

Απο μπροστα αναγνωρίζουμε το στυλ και τα στοιχεία δανεισμένα από το Renault 14




farma04.jpg

Πολυ λίγα απο τα 3500 Farma έχουν διασωθεί, και παρόλο που δεν είναι συλλεκτικά μοντέλα είναι εξαιρετικά σπάνιο να βρεθουν.




3500 κομματια του Farma κατασκευαστηκαν συνολικά, στα οποια περιλαμβάνονταν επίσης το Farma S,ενα ειδος μικρου τζιπ ,που λανσαριστηκε το 1983,μετα απο ένα μικρό λίφτινγκ.

Αυτό το μικρό αυτοκίνητο είχε τιμητικές αναφορες στον ευρωπαϊκό Τύπο, αλλά ήταν μια εμπορική αποτυχία και παρέμεινε στον κατάλογό μέχρι το 1985. Το Ελληνικό ομως δίκαιο είχε αλλάξει,και αυτο είχε καταστροφικές συνέπειες στην αγορά για τον τύπο αυτων των οχήματων, τα οποία έχασαν την πλεονεκτικη τους θεση.

Το πιο σημαντικό όμως ηταν η άνοδος στην εξουσία της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου, που με την δημοσιοποίηση και τα κλεισιματα, είχε καταστροφικές συνέπειες για την ελληνική βιομηχανία,συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακριβώς όπως το Daihatsu Zebra και τα άλλα τοπικά μοντέλα,το Renault Farma γνώριζε τις τελευταίες ώρες του και η εταιρεία διαλύθηκε.

Ο Γεώργιος Μιχαήλ και η ομάδα του είχαν ακόμη εργαστεί σε ένα νέο μοντέλο, το νέο και συμπαθητικο Farma Change,που είχαν παρουσιάσει το 1985 με την ελπίδα να δώσει περισσοτερες ευκαιρίες επιτυχίας στην MAVA , παρόλο που η εταιρεία αναγκάστηκε να απορρίψει το project και να επικεντρωθεί μόνο στις εισαγωγές. Ένα και μοναδικο πρωτότυπο αυτης της τελικής έκδοσης κατασκευάστηκε, κρούοντας την ίδια στιγμή ,τον κώδωνα του κινδυνου για τον κατασκευαστή του.

Μέχρι σήμερα, ο Γεώργιος Μιχαήλ εξακολουθεί να είναι ενεργός στην τοπική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο ίδιος μίλησε πρόσφατα σε ένα συμπόσιο για το τι θεωρείται "χαμένες ευκαιρίες της χώρας μας στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμου" τονίζοντας την ανάγκη για την "αναζωογόνηση αυτού του τομέα της βιομηχανίας στην Ελλάδα"

farma03.jpg

farma06.jpg

farma07.jpg

farma11.jpg

farma05.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
angel_grig είπε:
Βαζω μια μεταφραση του ενδιαφεροντος ανωτερω site (Οι γνωριζοντες την Γαλλικην καλυτερα απο εμενα ας με διορθωσουν...)
Ωραίος με τη μετάφραση, γιατί η αλήθεια είναι ότι με τον google translator σου βγαίνουν λίγο τα μάτια... :supergrin:

Μiα διόρθωση (που αφορά το πρωτότυπο κείμενο)....

Η ΜΑVA ήταν εισαγωγέας της Renault από το 1977 και όχι από τη δεκαετία του '60. Πιο πριν οι Μανιατώπουλος-Βαγιωνής (εξού κι το ΜΑVA) ήταν εισαγωγείς των Audi και NSU.
 
prisma είπε:
Ωραίος με τη μετάφραση, γιατί η αλήθεια είναι ότι με τον google translator σου βγαίνουν λίγο τα μάτια... :supergrin:
Μiα διόρθωση (που αφορά το πρωτότυπο κείμενο)....

Η ΜΑVA ήταν εισαγωγέας της Renault από το 1977 και όχι από τη δεκαετία του '60. Πιο πριν οι Μανιατώπουλος-Βαγιωνής (εξού κι το ΜΑVA) ήταν εισαγωγείς των Audi και NSU.
Να'σαι καλα prisma!!Eυχαριστουμε για την πληροφορια!
 

(το 3ο video για το σημειο με τον κ. Κοντογουρη -απο το 2.14 εως το 7.20- δυστηχως δεν βρηκα video μονο με αυτο το αποσπασμα)

Επειδη υπαρχει παρουσια πολιτικου προσωπου στο υπολοιπο του video , αν παραβαινει τους κανονισμους εστω κι εμμεσα να σβηστει ,κανενα προβλημα απο μερους μου....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
μπράαβο και δίχρονη ντίζελ μάλιστα! φαντάζομαι ήταν για ψαρόβαρκα;να που υπήρχαν και κινητήρες ελληνικής κατασκευής!
 
Μια παρόμοια μηχανή είχε ο παππούς μου σε ένα πηγάδι για άντληση νερού για την άρδευση του χωραφιού. Την ξεκινούσε χειροκίνητα με μανιβέλα. Αρκετά παλιά και αυτή. Θυμάμαι τον χαρακτηριστικό της ήχο και την μαυρίλα που έβγαζε μέχρι να πάρει όλες τις στροφές αλλά κι όταν μου έλεγε να τη σβήσω που έπρεπε να πατάω ένα κουμπί διαρκώς μέχρι να σταματήσει τελείως.
 
Greek vehicle & machine manufacturers 1800 to present: A pictorial history (Labros Skartsis) 2012

>>> https://www.academia.edu/2899187/Greek_vehicle_and_machine_manufacturers_1800_to_present_A_pictorial_history

(νομιζω δεν εχει ξανααναφερθει -απ'οσο τσεκαρα)

(ενω περα απο τα καθε ειδους ontopic οχηματα αμαξια μοτοσυκλετες μεχρι την σελιδα 184 ,εχει εξισου ενδιαφερον και για υπολοιπα sections του forum )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
datasheet-gr-768x1086.jpg

To Eco-Car παρουσιάστηκε πρόσφατα από την εταιρεία ECO//SUN στην 82η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης Ήδη πωλείται στην ελληνική αγορά. Με δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων, το μικρό αυτοκίνητο έχει ήδη πάρει έγκριση για την Ελλάδα και την Ευρώπη, ενώ με σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας ήδη έχουν ταξινομηθεί τα πρώτα οχήματα.
Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής υλικό και οι διαστάσεις του είναι εντυπωσιακά μικρές. Το Eco-Car έχει μήκος μόλις 224,5 εκατοστά, πλάτος 129 εκατοστά και 157 εκατοστά ύψος. Το βάρος του είναι 670 κιλά (μαζί με τις μπαταρίες).

Παρόλο τις μικρές διαστάσεις του, ο εσωτερικός χώρος είναι άνετος για δύο άτομα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του είναι ισχύος 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V. Το ECO-CAR έχει αυτονομία από 100 έως 120 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα.
>>> Προέλευση είδησης

>>> www.ecosun.gr

Βλέποντας την είδηση τις προάλλες θυμήθηκα το σχετικό thread.


20170912_124248-1024x576.jpg

sasi-e1505293225766.jpg

20170913_153544-1024x576.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν το βρίσκω ιδιαίτερα όμορφο, αλλά...

Με τόσο χαμηλή εμβέλεια, για μικρό αυτοκίνητο πόλης, οκ καλούτσικο είναι. Το πόσα άραγε θα δούμε στους δρόμους αυτό νομίζω είναι κυρίως ερώτημα το πόσα θα μπορέσει να παράγει η συγκεκριμένη εταιρεία.
 
Σύμφωνα με τον κ. Γεώργιο Καζαντζίδη ‎CEO της ΕCΟ//SUN,

"Ήθελα ένα αυτοκίνητο που να πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε μια μέση οικογένεια να μπορεί να το πάρει ως δεύτερο ή τρίτο όχημα, μειώνοντας τα κοστολόγια και τα πάγια έξοδα. Που να μην είναι "λούσο", αλλά εργαλείο. Αυτό ήταν για εμένα πολύ βασικό από την πρώτη στιγμή κι αυτό φοβόμουν και ήθελα να πετύχω.

. Έχετε ταξινομήσει δύο αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, ένα με κανονική άδεια τετράτροχου οχήματος και ένα με άδεια μοτοποδηλάτου. Πόσο δύσκολο ήταν να πάρετε τις άδειες για να κυκλοφορήσει το Ecocar σε Ελλάδα και Ευρώπη;

ΑΠ. Οι άδειες, η αδειοδότηση γενικότερα, ήταν μια συμβατική υποχρέωση του συνεργάτη μας και ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί φαντάζομαι ότι αν απευθυνόμουν στην Ελλάδα για να βγάζαμε πρώτοι στην Ευρώπη την έγκριση αυτή, δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα στο να επιτραπούν οι ταξινομήσεις, γιατί σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να έχουμε ένα όχημα που θα καταλήξει να κινείται μόνο σε κλειστούς ή ιδιωτικούς χώρους, ήθελα να βγαίνει στον δρόμο και αυτό γίνεται μόνο όταν υπάρχει ευρωπαϊκή έγκριση.

ΕΡ. Σε ποιο target group απευθύνεται το Ecocar και ποια είναι η τιμή του;

ΑΠ. Απευθύνεται σε οποιονδήποτε κινείται μέσα στην πόλη, είτε περιφερειακά αυτής. Παγκόσμια μελέτη δείχνει ότι στο 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν υπάρχουν κατά μέσο όρο το πολύ δύο άτομα και ότι διανύουμε μέσο όρο κάτω από 100 χλμ ημερησίως σε αποστάσεις.

....

Για την έκδοση low speed (χαμηλής ταχύτητας), που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιομέτρων την ώρα, η τελική τιμή με τον ΦΠΑ είναι 6.700 ευρώ. Και υπάρχει και η έκδοση υψηλής ταχύτητας (high speed), με μεγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ/ώρα, που στοιχίζει 7.700 ευρώ με τον ΦΠΑ.

ΕΡ. Μπορώ να το φορτίσω στην πρίζα του σπιτιού μου; Τι αυτονομία έχει αλήθεια;

ΑΠ. Χρειάζεται μια απλή πρίζα "σούκο", για φορτίο σαν ένα μικρό κλιματιστικό ή μια ηλεκτρική σκούπα. Μια πλήρης φόρτιση, που μας παρέχει αυτονομία 100-120 χλμ για κίνηση σε πόλη, με ταχύτητα μέχρι 40 χλμ, επιτυγχάνεται με φόρτιση σε 6-8 ωρών, αν είναι πλήρως εκφορτισμένο.

...

Το κόστος είναι 1 ευρώ ανά πλήρη φόρτιση (100 χιλιόμετρα)

...

΄Εχουμε ήδη ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών κι ό,τι διαθέταμε σε στοκ πωλήθηκε, κάναμε 15-18 πωλήσεις μόνο στις ημέρες της ΔΕΘ. Πιο μαζικές πωλήσεις αναμένεται να έχουμε από το 2018... "

>>> http://www.capital.gr/epixeiriseis/3...se-thesi-kadou


Υ.Γ.

Βέβαια λαμβάνοντας υπόψη ότι

“Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα σ’ ένα ποσοστό κοντά στο 87% συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κοντά στα 50 χλμ/ώρα".

http://www.koutipandoras.gr/article/...den-kanei-kati
θα πρέπει να δούμε και πως τα πάει στο θέμα της ενεργητικής/παθητικής ασφάλειας .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τελικα δεν ξερω αν ειναι Ελληνικο ή Κινεζικο Ελληνικης συναρμολογησης. Οπως και να εχει ελπιζω να παει καλα ωστε να μεινει κανα φραγκο στη χωρα
 
  • Like
Reactions: PT8
Tελικα αυτοι στα ελληνικα hoaxes κανουν καλη δουλεια...
 
παιδιά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν στην καλύτερη περίπτωση πολύ δρόμο μπροστά τους για να αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα. Είναι οι εγγενείς τους αδυναμίες, όταν ξεφορτίσουν καπούτ, τέρμα αυτό ήταν. Ούτε να πας βενζίνη με μπιτονάκι ούτε τίποτα, πρέπει να να τα πάρει γερανός. Πολύ ώρα για φόρτιση, σαν να γεμίζεις το ρεζερβουάρ με σύριγγα, όπως έλεγε ένα άρθρο του Spiegel. Φαγάνες ηλεκτρικής ενέργειας, ο Spiegel έλεγε καμιά 20αριά σημεία γρήγορης φόρτισης ισοδυναμούν με ένα ICE με 740 επιβάτες με πλήρη ταχύτητα. (ICE-InterCityExpress-η υπερταχεία των γερμανών που πιάνει 300 χλμ/ώρα). Επίσης, αν αρχίζουν να αντικαθιστούν στα σοβαρά τα βενζινοκίνητα με ηλεκτρικά στην Γερμανία, + 300 TWh που σημαίνει υπερδιπλασιασμό από παραγωγή ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών, μιλώντας πάντα για οικολογική ενέργεια, με ότι αντιδράσεις αυτό συνεπάγεται. Προσθέτω κι εγώ, ωραία, τα αυτοκίνητα. Σταματάμε να διυλίζουμε πετρέλαιο; Και στερούμαστε τα πετροχημικά, υγραέριο, ντίζελ, μαζούτ, ασφαλτικά, λιπαντικά; Τα μηχανάκια;Κι αυτά ηλεκτρικά;Μικρά μηχανήματα όπως αλυσοπρίονα, κλαδευτικά;Λεωφορεία, φορτηγά;Τραίνα,πλοία; Αεροπλάνα;Όλα ηλεκτρικά;
 
Ανοιγεις μεγάλα θέματα και οι υπερμαχοι της ραδιενεργους μπαταριας και της ντεμεκ οικολογικης συνειδησης θα σε φάνε λάχανο!

Petrolhead η petroldead και οποιος θέλει να μιλησουμε για την τεσλα και τα επιτευγματα της απο κοντα σε καμια πλατεια κανενα σοκακι..........

Επισης εαν αναμεσα μας υπαρχουν οι εν λογω οικολογοι ας μου απαντησουν σε μια ερωτηση μονο αλλα με πραγματικα στοιχεια.

Αφήνω αυτό εδώ:

Πόση βενζινη χρειαζεται για να παραχθει ένα ηλεκτροκινητο αμαξι και εαν δεν υπαρχει πλεον βενζινη πως θα το παραξουμε;
 
Πίσω
Μπλουζα