Kαλα, μιλαμε για αφισορρυπανση στο φουλ!!!prisma είπε:Μιας και βαίνουμε προς εκλογάς, ορίστε και μια φωτογραφία από την προεκλογική Αθήνα του 1950 (βουλευτικές εκλογές). Πρόκειται για την οδό Σταδίου.
Προβολή συνημμένου 100688
OK, μη μου πεις ότι οι αφίσες και τα αεροπανό στη φωτογραφία δεν είναι υπερβολή!!!ΦΖΠ1 είπε:Δεν είναι καθόλου αφισορρύπανση, τουλάχιστον σε σχέση με ό,τι γνωρίσαμε τις επόμενες δεκαετίες...Εκτός από τα "στρώματα" αφισών που ζήσαμε στους τοίχους, το χάλι βρήκε και νέες μεθόδους, τα τελευταία χρόνια : ακόμα έχω στα μάτια μου όλη τη Λεωφόρο Μαραθώνος με γιγαντιες φωτογραφίες πρώην πρωθυπουργού, να ξεπροβάλλουν μέσα από τους αγρούς πάνω σε τεράστιες μεταλλικές διαφημιστικές πινακίδες, που ευτυχώς σήμερα έχουν ξηλωθεί όλες, ως παράνομες...
ΦΖΠ1 είπε:O πλαϊνός δρόμος του Μουσείου (Βασ. Ηρακλείου) προφανώς "κατέβηκε" κάποια χρόνια αργότερα. Η φωτογραφία δείχνει τον κήπο του Μουσείου "πηγάδι", ενώ σήμερα μπαίνεις από το πεζοδρόμιο.
Επίσης απορίας άξιος είναι εκείνος ο δρόμος στο Λυκαβηττό, μορφής "Ζ" ! :what:
Clemence είπε:Αναρωτιέμαι πώς μπορεί να κατέβηκε η Βασιλέως Ηρακλείου ... καμιά ιδέα;
Ακριβώς ό,τι εννοούσε και ο ΦΖΠ1 εννοούσα.prisma είπε:@ClemenceΔε νομίζω ότι καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς.
Προφανώς με την αύξηση της κυκλόφορίας στην Αθήνα, αλλά και με την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, θα έπρεπε να τηρηθούν τόσο στις διασταυρώσεις όσο και στους ίδιους τους κλάδους των δρόμων, κάποια διεθνή πρότυπα περί μηκοτομικής κλίσης, εγκάρσιας κλίσης, μέγιστη διαφορά κλίσεων κατά τη μετάβαση από μια κλίση στην άλλη, τόξα μηκοτομικής στρογγύλευσης κλπ. Αυτό οδήγησε στον εξορθολογισμό του υψομέτρου των οδών, κι έτσι πια σήμερα σε ελάχιστα σημεία του κέντρου βλέπετε να "βρίσκουν" φορτηγά και εξατμίσεις κάτω...(προφανώς γιατί το πρόβλημα δεν είχε λύση).ntsmrtz είπε:Η υψομετρική οριζοντιογραφία της Αθήνας (το ανάγλυφο) δεν ήταν αυτό που είναι σήμερα.Η σημερινή εικόνα είναι απότέλεσμα της εφαρμογής στο έδαφος της εγκεκριμένης υψομετρικής μελέτης της κάθε οδού.
Που σημαίνει ότι κάποιοι δρόμοι κατέβηκαν σε υψόμετρο εκατέρωθεν του άξονα τους και κάποιοι ανέβηκαν για να εναρμονιστούν με την υψομετρική μελέτη.
Και φυσικά, η μετάβαση από ένα υψόμετρο σε κάποιο άλλο (ανωφέρεια ή κατωφέρεια) να γίνεται ομαλά, με ευθείες σταθερής κλίσης (όπου το δυνατόν), ενώ η μετάβαση από μία κλίση σε άλλη να βρίσκεται εντός συγκεκριμένου εύρους τιμών.
Εχει τύχει να δω το διάγραμμα bruckner (μετακίνησης γαιών) της Λ.Αλεξάνδρας το οποίο αποκάλυψε το αυτονόητο. Οτι η οδός δεν είχε την σταθερή (περίπου..) κατα μήκος κλιση που έχει σήμερα.
Αυτή που είχε γυριστεί το ρετιρέ; Δεν το ήξερα ότι την λένε έτσι.ΦΖΠ1 είπε:Όσο για τη φωτογραφία του Ιλισσού, διακρίναμε τι προϋπήρχε της περίφημης "πολυκατοικίας Καραμανλή" !