Η Παλιά Αθήνα

Πάντως το αυτοκίνητο κάτω δεξιά στην εικόνα στρίβει προς την οδό που βρίσκεται ανάμεσα στα κτήρια της Ακαδημίας και του Πανεπιστημίου και που πλέον είναι πεζόδρομος.
Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε'. Ήταν ποτέ ανοιχτός δρόμος? Πεζόδρομο, ή μάλλον πεζοδρόμιο, τον θυμάμαι πάντα, γι' αυτό σκέφτηκα Σίνα παρόλο που έτσι στρίμωχνα Παν - Ακαδ πολύ. Όμως έχεις δίκιο, και το κάνει ακόμη χειρότερα για τους πεζούς, διότι ενώ η Σίνα ήταν σημαντικός δρόμος και ΙΣΩΣ είχε φανάρια τοτε, είναι απίθανο να υπήρχαν στη Γρηγορίου Ε'.

Στη φωτό ακριβώς πάνω από εδώ, διασκέδασα με το φιατάκι και το λεωφορειάκι της VW αλλά μετά απόρησα με το πρώτο "τρόλλευ" διότι δεν θυμάμαι να έχω δει τέτοιο. Έπρεπε να κοιτάξω τη φωτό σε μεγέθυνση για να καταλάβω ότι παρά το χρώμα του δεν είναι τρόλλεϋ γιατί δεν έχει κεραίες - αυτές που βλέπουμε ανήκουν στο από πίσω του όχημα. Και άλλωστε έχει και μάσκα μπροστά που τα τρόλλεϋ δεν είχαν αφού δεν είχαν ψυγείο. Οπότε μπερδεύτηκα. Εϊχαμε καναρινιά λεωφορεία? Διότι έχει επιγραφή πάνω-πάνω που σήμαινε ότι κάπου έκανε δρομολόγιο. Δεν μπορώ να την διαβάσω όμως. Και σχολικό δεν ήταν - ποιος γονιός που έιχα λεφτά να στείλει τα παιδιά του σε ιδιωτικό θα τα άφηνε να μπουν σε τέτοιο αρχαίο (και για το 1960) λεωφορείο?
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε'. Ήταν ποτέ ανοιχτός δρόμος? Πεζόδρομο, ή μάλλον πεζοδρόμιο, τον θυμάμαι πάντα, γι' αυτό σκέφτηκα Σίνα παρόλο που έτσι στρίμωχνα Παν - Ακαδ πολύ. Όμως έχεις δίκιο, και το κάνει ακόμη χειρότερα για τους πεζούς, διότι ενώ η Σίνα ήταν σημαντικός δρόμος και ΙΣΩΣ είχε φανάρια τοτε, είναι απίθανο να υπήρχαν στη Γρηγορίου Ε'.

Στη φωτό ακριβώς πάνω από εδώ, διασκέδασα με το φιατάκι και το λεωφορειάκι της VW αλλά μετά απόρησα με το πρώτο "τρόλλευ" διότι δεν θυμάμαι να έχω δει τέτοιο. Έπρεπε να κοιτάξω τη φωτό σε μεγέθυνση για να καταλάβω ότι παρά το χρώμα του δεν είναι τρόλλεϋ γιατί δεν έχει κεραίες - αυτές που βλέπουμε ανήκουν στο από πίσω του όχημα. Και άλλωστε έχει και μάσκα μπροστά που τα τρόλλεϋ δεν είχαν αφού δεν είχαν ψυγείο. Οπότε μπερδεύτηκα. Εϊχαμε καναρινιά λεωφορεία? Διότι έχει επιγραφή πάνω-πάνω που σήμαινε ότι κάπου έκανε δρομολόγιο. Δεν μπορώ να την διαβάσω όμως. Και σχολικό δεν ήταν - ποιος γονιός που έιχα λεφτά να στείλει τα παιδιά του σε ιδιωτικό θα τα άφηνε να μπουν σε τέτοιο αρχαίο (και για το 1960) λεωφορείο?

Κι όμως είναι λεωφορείο της εταιρείας Power / ΗΕΜ(προδρόμου της ΔΕΗ και των ΗΛΠΑΠ) αγγλικής κατασκευής του 1938 , τύπου AEC Regal 662 και χρώματος κίτρινου . Τα συγκεκριμένα λεωφορεία έμειναν για πολλά χρόνια σε υπηρεσία και, τα τελευταία, αποσύρθηκαν έως το 1961 βλ.σχετικό άρθρο :
 
Τελευταία επεξεργασία:
μην το λες αυτό Ελέφαντα γιατί στο σχολείο που πήγαινα (ιδιωτικό) τα σχολικά ήταν τόσο παλιά έστω και για τα '80ς που καίγανε απλή (regular) βενζίνη! μάλιστα το σχολείο ήταν στο κέντρο του Ηρακλείου και για να περάσουν τα σχολικά αν εμπόδιζε κάποιο αμάξι μαζευόμασταν μερικά αγόρια και οι οδηγοί και ει ωπ ει ωπ μετακινούσαμε το αμάξι που εμπόδιζε! τι εποχές.
 
Η φωτογραφία της Αθήνας του 1970 είναι προφανώς από καρτ ποστάλ διότι μόνο αυτές είχαν τέτοια μπλε και πράσινα, κι άλλωστε είναι αεροφωτογραφία.

Αλλά το 1973-75 που πήγαινα στο Δέκατο Αμπελοκήπων και μας πηγαίνανε εκδρομή στον παρακείμενο, ή μάλλον υπερκείμενο, Λυκαβηττό βλέπαμε μια χαρά το νέφος που σκέπαζε την πόλη αν και δεν λεγόταν νέφος ακόμη. Πώς και είναι τόσο καθαρή η ατμόσφαιρα στη φωτό?
 
Οδός Σταδίου
Διακρίνεται το Αρσάκειο (με το χαρακτηριστικό τρούλο- γωνία Σταδίου και Αρσάκη)
Η λήψη έχει γίνει από τη γωνία Σταδίου και Αιόλου εκεί όπου κάποτε υπήρχε το πολυκατάστημα Κατράντζος
το οποίο κάηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1980 (μαζί με το ΜΙΝΙΟΝ) , ημικατέρρευσε από τις υψηλές θερμοκρασίες και κατεδαφίστηκε.
Το θυμάμαι καμμένο και σε φάση μερικής κατάρρευσης- θλιβερό θέαμα....
Στα δεξιά της φωτογραφίας διακρίνεται ο μαυρισμένος τοίχος.
 
καμία ιδέα από πού είναι αυτή η λήψη; @makism @Teacher
Οδός Καραγεώργη Σερβίας
Το περίπτερο βρίσκεται στη γωνία με την οδό Νίκης
Επίσης είναι χαρακτηριστικό το παρτέρι με την πρασιά μπροστά από το υπουργείο Οικονομικών.
Η λήψη έχει γίνει από το κτίριο επί της οδού Καραγεώργη Σερβίας αρ. 6 : είναι χαρακτηριστικά τα κάγκελα
με τα τζάμια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
1631656765584.png

Στην φωτογραφία (από το βίντεο στο youtube) απεικονίζεται τρόλεϊ μάρκας FIAT του 1938 (με τις χαρακτηριστικές εξακτινωτές ζάντες trilex) το οποίο εκτελούσε την γραμμή 20 Καστέλλα-Πειραιάς της πρώην ΗΕΜ (Ηλεκτρικής Εταιρίας Μεταφορών) θυγατρικής της Αγγλικής Power η οποία εξαγοράσθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στις 14 Δεκεμβρίου του 1970 οπότε ιδρύθηκαν τα ΗΛΠΑΠ (Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών Πειραιώς) τα οποία πλέον ανήκουν στις ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (ΟΣΥ) ΑΕ. Επιπλέον το εικονιζόμενο είναι το υπ' αριθμόν 704 το οποίο είναι το μοναδικό που διασώζεται ως μουσειακό και εκτελεί αν θυμάμαι καλά κάθε Κυριακή των Βαΐων επετειακό δρομολόγιο στην γραμμή 20. Η φωτογραφία έχει ληφθεί επί της διασταυρώσεως των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου Α' στην πλατεία του Καθεδρικού Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Πειραιώς (διακρίνονται οι σκάλες δεξιά). Ο χρόνος λήψης της είναι αρχές δεκαετίας 1980 καθώς στο βάθος διακρίνονται λεωφορεία Magirus Deutz M230E120 τα οποία παρελήφθησαν από την τότε ΕΑΣ το 1982 επί της οδού Μακράς Στοάς (είναι πλέον πεζόδρομος). Εκεί βρίσκονταν οι αφετηρίες λεωφορείων των γραμμών του Πειραιά μάλλον προς Αγίους Αναργύρους (μέσω Κηφισού) και Αγία Παρασκευή. Αντλήθηκαν πληροφορίες από διάφορες πηγές στο διαδίκτυο.
 
Για κάντε μια εκτίμηση για τη χρονολογία, εγώ νομίζω 55-57
Έχω την εντύπωση ότι ίσως να είναι λίγο νωρίτερα, '50-'53 γιατί υπάρχει πληθώρα από τραμ. Είχαμε συζητήσει παλιότερα ότι τα τραμ άρχισαν να καταργούνται το 1953, οπότε είναι πιθανόν να είναι από τότε.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Έχω την εντύπωση ότι ίσως να είναι λίγο νωρίτερα, '50-'53 γιατί υπάρχει πληθώρα από τραμ. Είχαμε συζητήσει παλιότερα ότι τα τραμ άρχισαν να καταργούνται στο 1953 οπότε είναι πιθανόν να είναι από τότε.
Σωστά, δε θυμόμουν πότε έγινε η κατάργηση των τραμ. Είχα την εντύπωση το 55
 
Πίσω
Μπλουζα