Λεωφορεία από 80s!!!!

1647417063837.png
πηγή : http://busoldtimers.blogspot.com/2014/11/leyland.html
Στον παραπάνω σύνδεσμο αναγράφονται τα ακόλουθα:
"Σε μια ιστορική έκδοση για τους τύπους των λεωφορείων Leyland που κυκλοφόρησαν σε όλον τον κόσμο προχώρησε η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία. Στο βιβλίο αυτό υπάρχει η φωτογραφία που βλέπετε παραπάνω, μόνο που έχει ένα σημαντικό λάθος.
Απεικονίζεται το όχημα της ΑΣΠΑ με αριθμό κυκλοφορίας 197 867 και αναφέρεται ότι κατασκευάστηκε από τη Biamax.
Με μια καλύτερη ματιά όμως, ένας πιο έμπειρος διαπιστώνει ότι το "867" της ΑΣΠΑ είναι ένα από τα πέντε δίπορτα Leyland Royal Tiger της εταιρείας με αμάξωμα της ΒΕΛΟ-Ντόιτς Ελλάς.
Αργότερα, στην ΑΣΠΑ ενετάχθησαν άλλα 20 υπερμείζονος (τρίπορτα) Leyland Royal Tiger με αμάξωμα επίσης της ΒΕΛΟ. Ένα απ' αυτά έσωσε ο Βαγγέλης Λαζαρόπουλος όταν εκποιήθηκαν για σκραπ από την ΕΘΕΛ.
Ως γνωστόν μεταφέρθηκαν σε μάντρα στα Μέγαρα όπου υπέστησαν βανδαλισμό από νομάδες ανόητων και μεταφέρθηκε στο αμαξοστάσιο του Θριασίου. "



1647417612500.png
Το λεωφορείο που βλέπετε ανήκε στον στόλο της κρατικής ΑΣΠΑ και κυκλοφόρησε στις γραμμές της με υπηρεσιακό αριθμό 801 ή 5/243 στο 5ο κλιμάκιο (πηγή: http://busoldtimers.blogspot.com/2012/12/leyland-904.html )
 
Chavdar B13-20 (ATLAS BALKANCAR) Ε.Α.Σ
Ένα από τα 200 λεωφορεία, τα οποία εξήγαγαν απο την Βουλγαρική εταιρεία Balkancar και εισήγαγαν απο την Ελληνική Atlas στο 1982. Κυκλοφόρησαν μέχρι το 1994. Φωτογραφημένο στην Αθήνα στις 31/07/1991.
πηγή https://mesametaforas.gr/busgallery/displayimage.php?pid=16383
Η φωτογραφία επί της οδού Βασ.Αμαλίας
1648986856059.png


πηγή
1648987127456.png
Στα σχόλια (στα αγγλικά) από τον χρήστη Fotis Ikarus αναγράφονται (απόδοση στα Ελληνικά):
"Στην πραγματικότητα είναι Chavdar B13-20, τα οποία είχαν το όνομα Balcancar αφού αυτοί ήταν οι εξαγωγείς. Υπήρχαν 200 Βουλγαρικής κατασκευής τα οποία παραδόθηκαν το 1982. Οι πινακίδες κυκλοφορίας τους ήταν από ΥΝ-6701 έως και ΥΝ-6900. Υπήρξαν επίσης και 100 με αμάξωμα ελληνικής κατασκευής με πινακίδες κυκλοφορίας από ΥΑΕ-2446 έως και ΥΑΕ-2545. Η μόνη διαφορά μεταξύ των Βουλγαρικών και Ελληνικών και αμαξωμάτων είναι ότι τα πρώτα είχαν δίφυλλες πόρτες ενώ τα δεύτερα τετράφυλλες. Όλα αποσύρθηκαν το 1994 και κανένα δεν διασώθηκε."
 
Αρθρωτό λεωφορείο Saracakis Volvo B10M "Δεινόσαυρος" με ΑΚ ΥΝ-6918 και κωδικό αμαξοστασίου 18 στη Λεωφόρο Μεσογείων στο ύψος του αριθμού 15 όπου τότε στεγαζόταν η Πρεσβεία της Αυστραλίας. Τότε, στο τμήμα από Βασ. Σοφίας έως Μιχαλακοπούλου, η Λεωφόρος Μεσογείων ήταν διπλής κατευθύνσεως.
Το λεωφορείο εκτελεί δρομολόγιο της γραμμής ΑΘ-ΛΟΥΤΣΑ 305 προφανώς μόλις μετά την παράδοσή του αφού δεν υπάρχει το αυτοκόλλητο με τον αριθμό 18 στον ανεμοθώρακα ούτε έχουν φτιαχτεί τα καρούλια των αριθμών και ονομασιών γραμμής αλλά υπάρχει το χαρακτηριστικό χαρτόνι
(έχει γίνει αντίστοιχη ανάρτηση και στο θέμα "Η Παλιά Αθήνα"). Η φωτογραφία έχει ληφθεί χρονικά την περίοδο 1981-1982.

πηγή
1648988991122.png

Κι εδώ λήψη από το street view (Ιούλ-2019)
1648989929949.png

 
Τελευταία επεξεργασία:
ΤΕΤΑΡΤΗ, 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 ΣΤΙΣ 20:00 UTC+03
Κλεινόν Άστυ - Αστικές Συγκοινωνίες | προβολή στην ΕΡΤ2

 
Chavdar B13-20 (ATLAS BALKANCAR) Ε.Α.Σ
Ένα από τα 200 λεωφορεία, τα οποία εξήγαγαν απο την Βουλγαρική εταιρεία Balkancar και εισήγαγαν απο την Ελληνική Atlas στο 1982. Κυκλοφόρησαν μέχρι το 1994. Φωτογραφημένο στην Αθήνα στις 31/07/1991.
πηγή https://mesametaforas.gr/busgallery/displayimage.php?pid=16383
Η φωτογραφία επί της οδού Βασ.Αμαλίας
Προβολή συνημμένου 239947


πηγή
Προβολή συνημμένου 239948
Στα σχόλια (στα αγγλικά) από τον χρήστη Fotis Ikarus αναγράφονται (απόδοση στα Ελληνικά):
"Στην πραγματικότητα είναι Chavdar B13-20, τα οποία είχαν το όνομα Balcancar αφού αυτοί ήταν οι εξαγωγείς. Υπήρχαν 200 Βουλγαρικής κατασκευής τα οποία παραδόθηκαν το 1982. Οι πινακίδες κυκλοφορίας τους ήταν από ΥΝ-6701 έως και ΥΝ-6900. Υπήρξαν επίσης και 100 με αμάξωμα ελληνικής κατασκευής με πινακίδες κυκλοφορίας από ΥΑΕ-2446 έως και ΥΑΕ-2545. Η μόνη διαφορά μεταξύ των Βουλγαρικών και Ελληνικών και αμαξωμάτων είναι ότι τα πρώτα είχαν δίφυλλες πόρτες ενώ τα δεύτερα τετράφυλλες. Όλα αποσύρθηκαν το 1994 και κανένα δεν διασώθηκε."
Χμμμ…σχετικά με τα balcancar…τα λεωφορεία αυτά μου είχαν προξενήσει μεγάλη εντύπωση όταν ήμουν παιδί εξαιτίας των μεγάλων διαφανών επιφανειών και των θυρών. Από οτι θυμάμαι ήταν σχετικά μικρά λεωφορεία και προφανώς με μικρή χωρητικότητα. Κάποιες επιπρόσθετες πληροφοριες;
 
Χμμμ…σχετικά με τα balcancar…τα λεωφορεία αυτά μου είχαν προξενήσει μεγάλη εντύπωση όταν ήμουν παιδί εξαιτίας των μεγάλων διαφανών επιφανειών και των θυρών. Από οτι θυμάμαι ήταν σχετικά μικρά λεωφορεία και προφανώς με μικρή χωρητικότητα. Κάποιες επιπρόσθετες πληροφοριες;
Κατά την προσωπική μου άποψη είναι μακράν τα ασχημότερα λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Αθήνα. Πολύ τζαμαρία, τα καλοκαίρια ήταν σωστά θερμοκήπια. Δεν είχα επιβιβαστεί πολλές φορές σε αυτά. Ωστόσο κατά την περίοδο 92-93 της εποχής των ΣΕΠ, κάποια είχε η 3η ΣΕΠ στην οποία ανήκαν και οι γραμμές του Ζωγράφου και των Άνω Ιλισίων. Θυμάμαι κάποιες φορές για να ανέβω από το σπίτι μου στην σχολή μου (από την τρίτη στάση Άνω Ιλισίων έως το τέρμα) είχα επιβιβασθεί ορισμένες φορές σε λεωφορεία αυτού του τύπου τα οποία ήταν υπερβολικά γεμάτα. Μάλιστα στην ανηφόρα της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, έτριζαν ολόκληρα και νόμιζες ότι θα διαλυθούν. Απ' ότι είχα ακούσει/διαβάσει κάποια από αυτά είχαν κομμένα σασί δηλ. ήταν άκρως επικίνδυνα.
 
Την Κυριακή 1η Μαΐου 2022, στην 5η έκθεση Κλασικών Οχημάτων που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος_Γλυφάδας και η ΕΟΟΕ (από τις δέκα το πρωί έως τις δύο μετά το μεσημέρι στο Δρόμο των Ποιητών (Γρ. Λαμπράκη) ), συμμετείχαν
τα #παλιά_ελληνικά_λεωφορεία με δύο #alltimefavorite λεωφορεία, #Volvo #Σαρακάκης #SB756 #B10M και το #mercedesbenz #O303 #Βιαμάξ!
Επισυνάπτω φωτογραφίες από το πράσινο λεωφορείο #Volvo #Σαρακάκης #SB756 (πρώην ΥΝ-8434, #34 ΗΣΑΠ) το οποίο σύμφωνα με τον συλλέκτη κ. Χάρη Λαζαρόπουλο κυκλοφόρησε (ημερομηνία αδείας) την 21η Απριλίου 1981 :
 

Συνημμένα

  • sb756_8434_11.png
    sb756_8434_11.png
    1,8 MB · Προβολές: 9
  • sb756_8434_10.png
    sb756_8434_10.png
    1,6 MB · Προβολές: 10
  • sb756_8434_09.png
    sb756_8434_09.png
    1,6 MB · Προβολές: 11
  • sb756_8434_08.png
    sb756_8434_08.png
    1.014,5 KB · Προβολές: 10
  • sb756_8434_07.png
    sb756_8434_07.png
    799,9 KB · Προβολές: 11
  • sb756_8434_06.png
    sb756_8434_06.png
    1 MB · Προβολές: 10
  • sb756_8434_05.png
    sb756_8434_05.png
    1 MB · Προβολές: 11
  • sb756_8434_04.png
    sb756_8434_04.png
    1,6 MB · Προβολές: 10
  • sb756_8434_03.png
    sb756_8434_03.png
    1,4 MB · Προβολές: 10
  • sb756_8434_02.png
    sb756_8434_02.png
    1,6 MB · Προβολές: 9
  • sb756_8434_01.png
    sb756_8434_01.png
    1,3 MB · Προβολές: 9
  • sb756_8434_00.png
    sb756_8434_00.png
    901,9 KB · Προβολές: 9
Επισυνάπτω επίσης αρχείο ήχου (σε συμπιεσμένη μορφή) του λεωφορείου Volvo Σαρακάκης SB756 κατά την αποχώρησή του στο ύψος της παραλιακής λεωφόρου (στάση Αστέρια).
 

Συνημμένα

  • sb756.zip
    807,3 KB · Προβολές: 2
@g1973tony Θυμάσαι μήπως χωρητικότητα των βαλκαν καρ?
Από τα πρώτα που αποσύρθηκαν από το 92 και μετά. Τα Ikarus κυκλοφορούσαν ως το 2000+, μαζί με τα δίπλα Volvo… Επίσης τα νεοπλαν δεν ήταν τόσο αξιόπιστα. Και αυτά αποσύρθηκαν πάνω στη δεκαετία. Ήρθαν το 94 και το 2004 είχαν σχεδόν εξαφανιστεί.

Επιπλέον, ενα σχόλιο για τις 2 παραπάνω φωτογραφίες στο ποστ 203. Η μια είναι στην Κηφισιας, εκτιμώ το 1985±1 ενώ η δεύτερη το 1991 όπως αναφέρεται. Μεγάλες οι αλλαγές σε αυτά τα 6-7 χρόνια αν παρατηρήσει κανείς τους ανθρώπους στα 2 λεωφορεία, το σύστημα πληρωμής κομίστρου, τα αυτοκίνητα τριγύρω, ακόμα ακόμα και τα διαφημιστικά πλαίσια επί των οχημάτων. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εισαγωγική Κρυστάλλων αεε ήταν μια αποθήκη που εξόπλισε πολλά νοικοκυριά με ηλεκτρικές μικροσυσκευές, πλήρως ενημερωμένη. Οι παλιοί αμπελοκηπιωτες ξέρουν…
 
Τελευταία επεξεργασία:
Επισυνάπτω επίσης αρχείο ήχου (σε συμπιεσμένη μορφή) του λεωφορείου Volvo Σαρακάκης SB756 κατά την αποχώρησή του στο ύψος της παραλιακής λεωφόρου (στάση Αστέρια).
Διόρθωση : το όνομα της στάσης είναι Αντωνοπούλου από το ομώνυμο ξενοδοχείο , παρ' ότι είναι στο ύψος του παλιού κέντρου Αστέρια.
 
Παραθέτω ανάρτησή μου στο youtube
Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα Volvo SB756 # 8434 , B10M # 8461 2022-05-01
Τα ιστορικά λεωφορεία Volvo SB756 # 8434 και Volvo B10M # 8461 στην Παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος στο ρεύμα προς Βούλα (στάση Αντωνοπούλου) κατά την αποχώρησή τους από την 5η έκθεση Κλασικών Οχημάτων που συνδιοργάνωσαν την Κυριακή 1η Μαΐου 2022 (από τις δέκα το πρωί έως τις δύο μετά το μεσημέρι) ο Δήμος Γλυφάδας και η ΕΟΟΕ στο Δρόμο των Ποιητών (Γρ. Λαμπράκη).
Το λεωφορείο Volvo SB756 # 8434 είναι το πρώην ΥΝ-8434 # 34 των ΗΣΑΠ (πράσινο).
Το λεωφορείο Volvo B10M # 8461 "Αλέξανδρος" είναι πρώην ΟΑΣΘ και μετέπειτα Αστικό ΚΤΕΛ Πατρών # 92.
Ευχαριστίες στον Λαζαρόπουλο Χαρίλαο (Δημοσιογράφο - Συλλέκτη Παλαιών Ελληνικών Λεωφορείων) και τα Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα / Bus Oldtimers Hellas https://el-gr.facebook.com/busoldtimers/
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στην ακόλουθη φωτογραφία διακρίνεται λεωφορείο Bussing με αμάξωμα «Bussing Ελλάς» να επιβιβάζει εκτελώντας το δρομολόγιο «10 Χαριλάου – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός». Πρόκειται για το όχημα 608 του ΟΑΣΘ που κατασκευάσθηκε το 1962 με αριθμό κυκλοφορίας 157 568.
1651758150610.png
πηγή
 
1651758271286.png
Διακρίνεται το 13, Volvo Σαρακάκη SB758 A539 κατασκευής 1981.
πηγή
 
Αστικό λεωφορείο Magirus Deutz Μ230Ε120 επί εποχής ΕΘΕΛ (μετά το 1994). Είναι το ΥΝ-6538 ή 4/138 του αμαξοστασίου Πέτρου Ράλλη, στις αφετηρίες της γραμμής "705 Αθήνα - Νέα Ζωή".
1651865380105.png
πηγή
 
Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ Volvo Saracakis SB756 με κωδικό αμαξοστασίου 574
και αριθμό κυκλοφορίας ΜΧ-2074 (έτος κατασκευής 1980)
1653739407302.png
πηγή

Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ B10MA55 / Saracakis "ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ" με κωδικό αμαξοστασίου 652
και αριθμό κυκλοφορίας ΝΑ-9672 (έτος κατασκευής 1982)
1653739747713.png
πηγή

Αρθρωτό λεωφορείο του ΟΑΣΘ B10MA55 / Saracakis "ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ" με κωδικό αμαξοστασίου 637
και αριθμό κυκλοφορίας ΝΑ-9657 (έτος κατασκευής 1982)
1653740281915.png
πηγή

Κι εδώ το πρώτο αρθρωτό Volvo Saracakis SB756 κατασκευής 1977 που κυκλοφόρησε το 1978 στην Ελλάδα
με κωδικό αμαξοστασίου 501 και αριθμό κυκλοφορίας ΜΝ-7001
1653741100617.png
πηγή

Για τους αριθμούς κυκλοφορίας, τους κωδικούς αμαξοστασίου και το έτος κατασκευής των πρώτων αρθρωτών (κόκκινων) του ΟΑΣΘ
βλ.σχετ. ανάρτηση #166 στο παρόν νήμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εδώ διακρίνεται το αρθρωτό Volvo Saracakis SB756 με κωδικό αμαξοστασίου 502 και αριθμό κυκλοφορίας ΜΝ-7002 (κατασκευής 1978) μπροστά στο Λευκό Πύργο. Από τις σημαίες μπροστά στον προφυλακτήρα μάλλον είναι κατά τον τριήμερο εορτασμό 26-28 Οκτωβρίου (Πολιούχου Αγίου Δημητρίου - Εθνική εορτή 28ης Οκτωβρίου). Η άλλη πιθανή ημερομηνία είναι 25η Μαρτίου. Όσον αφορά το έτος μπορεί να είναι το 1978 γιατί το λεωφορείο δείχνει ολοκαίνουριο.
1653763773701.png
πηγή φωτογραφίας
 
Από την Αίγινα στην Αθήνα το 1968: Λεωφορεία, ΕΗΣ, φέρρυ μπωτ!
Στην περιγραφή αναγράφονται:
"Σπάνιο αρχειακό υλικό συρραμμένο με πλάνα από το λιμάνι και τη χώρα της Αίγινας, το φέρρυ μπωτ "Ελλάς", την πλατεία Ομονοίας και τον ομώνυμο σταθμό των ΕΗΣ, πλάνα από τη βασιλίσσης Σοφίας, τις αφετηρίες του 6ου ΚΤΕΛ στο Ζάππειο και την ακτή της Βούλας."

Σημείωση : Όπως φαίνεται και σε σχετικό σχόλιο, το ζευγάρι που απεικονίζεται δεν βρίσκεται στην Ακτή της Βούλας αλλά στην Ακτή Βουλιαγμένης.


πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα