Λεωφορεία από 80s!!!!

Θεσσαλονίκη
Αρθρωτό λεωφορείο Volvo SB756 του ΟΑΣΘ με κωδικό αμαξοστασίου 624 δηλ. με αρ. κυκλοφορίας ΜΧ-2444, κατασκευής 1980 (για τους αριθμούς κυκλοφορίας των αρθρωτών του ΟΑΣΘ βλ. ανάρτηση #166 στο παρόν νήμα) το οποίο στρίβει στην οδό Ερμού ερχόμενο από την Ελ. Βενιζέλου
Στα δεξιά και ένα land rover του ΟΣΕ.
 
Ένα θρυλικό λεωφορείο Scania Vabis B75 που κατασκευάστηκε στο αμαξοποιείο Κοτάντζης_Μανταδάκης για το αστικό ΚΤΕΛ Μεσολογγίου.
Διακρίνεται η φωτογραφία του Γεωργίου Παπαδοπούλου η οποία βάσει νόμου (γύρω στο 1970) ήταν αναρτημένη σε όλα τα λεωφορεία.

331776100_523606919897021_3299525414035339550_n.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βλέποντας σε πρωινή εκπομπή σήμερα Σάββατο 11-03-2023 τις εφημερίδες παρετήρησα στο οπισθόφυλλο της αθλητικής εφημερίδας «Φως των Σπορ» μία φωτογραφία από ένα πράσινο λεωφορείο Volvo SB756 Saracakis. Το μεσημέρι πήγα στο περίπτερο και έβγαλα την σχετική φωτογραφία μαζί με την λεζάντα της την οποία παραθέτω. Τις προηγούμενες ημέρες σε λεωφορείο της γραμμής 040 είχε καταρρεύσει τμήμα της οροφής (το λεωφορείο ήταν άλλου τύπου) χωρίς ευτυχώς τραυματισμό επιβάτη.

Στην φωτογραφία εικονίζεται το μουσειακό πράσινο λεωφορείο #Volvo #Σαρακάκης #SB756 (πρώην ΥΝ-8434, #34 ΗΣΑΠ) της συλλογής των Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου. βλ σχετ. αναρτήσεις #209 , #210 , #212 , #213 στο παρόν νήμα.

1678548388788.png
 
ΑΘΗΝΑΙ 1982, αφετηρίαι λεωφορείων οδού Ακαδημίας.
Στο βίντεο αρχείου του Associated Press από την Αθήνα του 1982 διακρίνονται ένα Volvo Β615 κατασκευής Ελευθεριάδη, ένα υπερμείζονος Β-100 μάλλον κατασκευής Ρεντούμη, πολλά ιταλικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και οχήματα Ikarus της ΕΑΣ, ενώ σε άλλο πλάνο φαίνεται καθαρά η επιβίβαση επιβατών προς τον Χολαργό σε Volvo B10M "Δεινόσαυρο" κατασκευής Σαρακάκη.
πηγή https://el-gr.facebook.com/busoldtimers

Παραθέτω το απόσπασμα από τον λογαριασμό AP Archive στο Youtube (από το οπόιο αντλήθηκε υλικό γαι την παραπάνω ανάρτηση στα Παλιά ελληνικά Λεωφορεία) στην περιγραφή του οποίου αναφέρονται τα μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα (6-6-1982)

GS 09 06 1982 MEASURES TO REDUCE AIR POLLUTION IN ATHENS INTRODUCED
(6 Jun 1982) New laws to reduce the amount of air pollution in Athens are introduced. These laws include a ban on private cars within a 4.5 mile radius around central Athens and an order for factories to reduce their pollution by 40 per cent.

(έχει γίνει ανάρτηση των παραπάνω και στο θέμα "Η Παλιά Αθήνα")
 
Τρόλεϊ ZiU-9 δρομολογημένο στην γραμμή 10 Σταδίου-Νέα Σμύρνη-Παλαιό Φάληρο στην πλατεία Συντάγματος με διαφήμιση μοντέλου κινητού τηλεφώνου το οποίο κυκλοφόρησε το 1999. Η φωτογραφία είναι της 10ης Δεκεμβρίου 2000 όπως αναγράφεται στο όνομα του αρχείου στο
5083%20ziu_syntagma_10-12-00.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σε προτραμικές εποχές για να πάω Φάληρο έπαιρνα το 10 αλλά ευτυχώς δεν θυμάμαι να ταξίδεψα ποτέ με τέτοιο ροζμωβάκι όχημα.
 
Υπέροχη φωτογραφία με το 138 του 4ου ΚΤΕΛ (4/138) σε ειδική διαδρομή, ίσως την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του, κάτω από την Ακρόπολη των Αθηνών. Ήταν ένα υπέροχο Scania Vabis Β71 57 κατασκευής Πέτρου Ταγκαλάκη, ιδιοκτησίας Αθανασίου Δάβαρη και Ιωάννου Βοΐλή.

338012233_903516180873882_4059712138924662607_n.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από τα Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα φωτογραφίες του φρεσκοπλυμένου ιστορικού οχήματος #8434 Volvo Saracakis SB 756 με πινακίδες δρομολογίου 049 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΟΜΟΝΟΙΑ
338925030_775646407082218_2396940530169601641_n.jpg
338848339_916761726181497_8349157353399087630_n.jpg
338962955_887307719010663_7785748383595014989_n.jpg
338908961_140382948984905_6221146873484595087_n.jpg
338868237_3481741652048566_6549309651372611108_n.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
τσίλικο, μέχρι και τα λάστιχα του γυαλίζουν από καθαριότητα.....
 
Ο "καρχαρίας" (Mercedes Biamax OP315) συμπλήρωσε 64 έτη ... Θέλει αρκετή δουλειά αλλά ευτυχώς η μηχανή του λειτουργεί.
Το προσωνύμιο "καρχαρίας" τα συγκεκριμένα λεωφορεία το απέκτησαν λόγω των χαρακτηριστικών ανοιγμάτων εξαερισμού στην μάσκα.
1680379798659.png
 
Ταινία "Μη μου Άπτου" (1996)
Στο 5:38-5:47 ακούγεται ο χαρακτηριστικότατος ήχος ακύρωσης του εισιτηρίου...
Στο διάστημα 29:37-32:18 ( ομοίως 37:10-38:18 ) αν και οι σκηνές διαδραματίζονται μέσα σε λεωφορείο Magirus Deutz M230E120, ο ήχος του λεωφορείου προέρχεται από πράσινο λεωφορείο (ΗΣΑΠ) τύπου Volvo SB756 Saracakis. Γενικά στα πλάνα εντός των λεωφορείων ακούγεται ο ίδιος ήχος μηχανής . Μάλλον ηχογράφησαν τον ήχο από ένα συγκεκριμένο λεωφορείο και μετά ντουμπλαρίστηκε σε όλες τις σκηνές. Στο 1:21:50-1:24:20 οι σκηνές διαδραματίζονται μέσα σε λεωφορείο DEN OUDSTEN (DAF) ALLIANCE CITY B90 (χαρακτηριστικό το κόκκινο χρώμα στις κολώνες) αλλά εκεί ακούγεται διαφορετικός ήχος συμβατός με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διέθεταν.
Στο 41:02-42:57 οι σκηνές διαδραματίζονται μέσα σε λεωφορείο Ikarus 260 ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ (από τα μαύρα καλύμματα στους μηχανισμούς των πορτών και το κουμπί στάσης στην κεντρική κολώνα στη μέση κάθε πόρτας). Για κάποιο λόγο το συγκεκριμένο λεωφορείο δεν φαίνεται να έχει στο πίσω μέρος του την πινακίδα αναγραφής αριθμού γραμμής).
Η σκηνή με το μηχανάκι διαδραματίζεται στην στάση "ΣΙΔΕΡΑ" στο Χαλάνδρι επί της Λ.Κηφισιας.
Στο 1:10:30 διακρίνεται αρθρωτό λεωφορείο Volvo Β10Μ Saracakis "Δεινόσαυρος" Στην πινακίδα διαδρομής αναγράφεται ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ χωρίς αριθμό δίπλα ( προφανώς το λεωφορείο δεν εκτελούσε πραγματικό δρομολόγιο). Σταν ανεμοθώρακα δίπλα στα χέρια του Γιώργου Νινιού μόλις διακρίνεται ο κωδικός αμαξοστασίου "13". Ήταν το υπ' αριθ. κυκλοφορίας ΥΝ-6913.
Δυστυχώς όπως αναγράφεται και στην περιγραφή η ανάλυση δεν είναι η καλύτερη για να φαίνονται οι πινακίδες κυκλοφορίας, οι αριθμοί γραμμών των λεωφορείων κλπ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στο βίντεο κλιπ του τραγουδιού "Μια του κλέφτη" του Τάκη Σούκα με ερμηνεύτρια την Χαρούλα Λαμπράκη (το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1974) υπάρχουν πλάνα από διάφορα σημεία της Αθήνας . Η χρονολογία του αποσπάσματος είναι στις αρχές της δεκαετίας του '80 αφού είναι έγχρωμο και τα ταξί έχουν ακόμη τον γκρι χρωματισμό. Πιθανότατα είναι 1981 γιατί στο 1:41 διακρίνεται πάνω αριστερά πινακίδα που αναγράφει
ΣΙΟΤΡΟΠΟΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ

Στο διάστημα 2:00-2:04 διακρίνεται σκούρο μπλε λεωφορείο Mercedes-Benz ΒΙΑΜΑΧ F580S πιθανότατα υπηρεσιακό των Ελληνικών Ναυπηγείων ( ; ).

1680448845658.png

1680448876313.png

 

Λεωφορείο ΒΙΑΜΑΧ-Mercedes-Benz F580S του 1977​


Επειδή το βίντεο είναι σχεδόν δεκαετίας, δεν γνωρίζουμε την τύχη του γιατί εμφανίζεται χωρίς πινακίδες
 
ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΛΙΜΟ
Στο 40:39 του παραπάνω βίντεο σημειώνεται με κίτρινο πλαίσιο η θέση των λεωφορείων :
Προβολή συνημμένου 248884
Διόρθωση : Στο 49:39 του παραπάνω βίντεο σημειώνεται με κίτρινο πλαίσιο η θέση των λεωφορείων
 
@elephadas και όχι μόνο
Στο παρακάτω απόσπασμα του καλοκαιριού 2019 (δεν είναι ρετρό , είναι όμως τα λεωφορεία γιατί κατασκευάστηκαν το 1999 στην Θεσσαλονίκη από την ΕΛΒΟ) είναι βιντεοσκοπημένη η διαδρομή του 220 από την Ακαδημίας-λείπουν τα τμήματα της διαδρομής από την Ακαδημίας και Κανάρη έως την στάση Κήπος, από την στάση Άγιος Χαράλαμπος έως την 1η Ιλισίων και τέλος λίγο πριν την 3η στάση έως λίγο μετά την 7η. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέρμα έφτασαν μαζί δύο λεωφορεία το #678 (ΥΜΙ-1678) εντός του οποίου έγινε η λήψη και το #658 (ΥΜΙ-1658) όπως φαίνεται στο τέλος.
[ΟΣΥ] 678 on Route 220 - Mercedes Benz O405N2 ΕΛΒΟ
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αφετηρίες Πλατείας Κάνιγγος 1983
Διακρίνεται λεωφορείο Scania-Vabis B71517 κατασκευής Ταγκαλάκη (1958-05) με κωδικό ΕΑΣ 62/1 , αριθμό κυκλοφορίας EN-1616, πρώην 40420, δρομολογημένο στην γραμμή 512 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΣ Α, το οποίο αποσύρθηκε το 1985-03.
Δίπλα του δυο καινούργια Magirus Deutz M230E120. Στα δεξιά της φωτογραφίας διακρίνεται ο αριθμός γραμμής 524 (ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ) καθώς και ο αριθμός αμαξοστασίου 32. Πρόκειται για το λεωφορείο με αριθμό κυκλοφορίας ΥΝ-6532.

T&C-109-35.jpg


Στις δύο ακόλουθες φωτογραφίες του 1983 απεικονίζεται λεωφορείο Scania-Vabis B7159 κατασκευής Ταγκαλάκη (1957-08) με κωδικό ΕΑΣ 7/1, αριθμό κυκλοφορίας YZ-6844, πρώην 35372, προφανώς λίγο πριν την απόσυρσή του, τον 6ο του 1983.
Στην πρώτη στην αφετηρία της γραμμής 035-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ-ΚΕΡΚΥΡΑΣ επί της οδού Βερανζέρου
T&C-110-06.jpg


Στην δεύτερη στο τέρμα της γραμμής επί της οδού Καυκάσου πίσω από ένα καινούριο Magirus Deutz M230E120 κι ένα 100άρι μάλλον Volvo
T&C-110-07.jpg

πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ταξίδι πίσω στο καλοκαίρι του 1994, όταν ο ΟΑΣΑ δρομολόγησε στη γραμμή "122 Αθήνα - Βούλα" αρθρωτά λεωφορεία Volvo B10M Σαρακάκης. Το λεωφορείο ανεβαίνει την οδό Σταδίου λίγο μετά την οδό Αμερικής (προφανώς είχε γίνει μεταφορά της αφετηρίας από την Βασ.Όλγας στο Ζάππειο στις αφετηρίες της οδού Πανεπιστημίου - ένα χρόνο αργότερα με τη δημιουργία του συστήματος των κορμών μετεξελίχθηκε στο Α2- οπότε τα λεωφορεία προς Βούλα κατέβαιναν την Πανεπιστημίου, έστριβαν αριστερά στην Πεσματζόγλου και μετά στην Σταδίου).
Το παρατημένο νεοκλασικό στην γωνία Σταδίου και Αμερικής υπάρχει σχεδόν τριάντα χρόνια μετά καλυμένο με σκαλωσιές.
Χαρακτηριστική η ανοιγμένη μάσκα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα υπερθέρμανσης του ψυγείου και βεβαίως η πρώτη πόρτα του οδηγού απουσία κλιματισμού.
337719436_122343514159446_6095105506835209858_n.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το αυτοφερόμενο ΒΙΑΜΑΞ R495, κατασκευής 1961, της συλλογής Χ. & Β. Κ. Λαζαρόπουλου την Πρωτομαγιά του 2023 μετά την 6η έκθεση Οχημάτων Εποχής που συνδιοργάνωσε ο Δήμος Γλυφάδας με την Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής (ΕΟΟΕ), σε διαδρομή από τα λιμανάκια Βουλιαγμένης έως την Ακτή Βάρκιζας.
Ως μουσική επένδυση επελέχθη το ορχηστρικό κομμάτι του Σταύρου Ξαρχάκου "Μία βόλτα για τον φίλο μου" το οποίο ακούστηκε πρώτη φορά στην ταινία "Το Ταξίδι" του 1962 και στη συνέχεια, ως "Έξω φυσάει και βρέχει" σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, ερμηνεύτηκε από τον Σταμάτη Κόκοτα το 1968. Και τα δύο περιλαμβάνονται στον δίσκο LP "Χρώματα " της εταιρείας Columbia – 33GSX 36(Mono) / 33 SCXG 3252

 
Χάρη σε #ρεπορτάζ της εφημερίδος #Αθηναϊκή τον Ιανουάριο του 1960 διακρίνουμε το 2/108 #Volvo #B63 506 που κατασκεύασε ο #Ταγκαλάκης να αναχωρεί από τις αφετηρίες στην Ακαδημίας προς Χολαργό...
Πηγή: Αρχείον #ΛΑΕΓΕ (με πνευματικά δικαιώματα)
345440954_1373156660133791_765859745954995097_n.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα