Ξένοι ηθοποιοί - Ξένες ταινίες του '40, '50, '60 που αγαπήσαμε.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Sudden fear ή αλλιώς αφήστε την θεία δική να εκδικηθεί για εσάς αυτούς που θέλουν  σοβαρά να σας βλάψουν! Καλού, κακού κάντε και το πρόγραμμα σας.

Βλέπετε απνευστι ειλικρινά και ενώ στην αρχή μοιάζει ως μία ακόμα  βερσιόν μιας βαρετης ερωτικής ιστορίας μετά οι εξελίξεις ειναι καταιγιστικες και απρόβλεπτες. Το ηθικον δίδαγμα , ποτέ μην τα βάζεις με θεατρολόγο του Μπροντγουει και δη πλούσια, έχει την φαντασία και την τόλμη να σε νικήσει.

Πλούσιος, αποτυχημενος ηθοποιός προικοθηρας πλειμπου και τεμπέλης που αποζητα την καλή ζωη  , παντρεύεται πλούσια( αφού της πουλά έρωτα και φουμαρα), μεγαλύτερη γυναίκα ενώ εχει ωραία νεαρή ερωμενη με την οποία θα φάει τα λεφτά της πλούσιας χαζης/τ ο μόνο που χρειάζεται είναι το πλούσιο χαζοπουλι να βγει από την μέση με ένα ξαφνικό περιστατικό που θα σημάνει τον θάνατο του. Το χαζοπουλι ξυπνά από το ληθαργο και καταστρώσει σχέδια εκδίκησης κατά των δύο αυτων υπουλων υποκειμένων. Και ενώ δεν το χει για δολοφόνος έρχεται ή θεία δικαιοσύνη να σταθει πλάι της...

Μου θύμισε και ολίγον ως μυστήριο υπόθεση Γιαννη Μαρη κάνω λάθος;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στο Sudden fear (1952) η Τζοαν Κρωφορντ σε ρολο διασημης θεατρικης συγγραφεως, ακουει να σχεδιαζουν το θανατο της μεσα απο ενα μαγνητοφωνο που το χρησιμοποιει ως εργαλειο της δουλειας της. Αυτο αποτελει αρχικα ενα τεραστιο σοκ για εκεινη, αλλα δεν χανει το θαρρος της οχι απλως για να εκδικηθει, αλλα κυριως για να σωσει τη ζωη της.

Το γεγονος οτι εμεις οι θεατες βλεπουμε ολο το σχεδιο της Κρωφορντ να ξετυλιγεται στην οθονη μου εδωσε αμεσως να καταλαβω οταν πρωτοειδα την ταινια οτι τελικα τα πραγματα δεν θα εξελισσονταν βασει αυτου. Οπερ και εγενετο!

Προκειται για ενα θαυμασιο θριλερ απο αυτα που ρεουν σαν γαργαρο νερακι και δεν σε αφηνουν να παρεις ανασα.

Τους αλλους δυο πρωταγωνιστικους ρολους ερμηνευουν o ωραιος ασχημος Τζακ Παλανς και η γοητευτικη κουκλα Γκλορια Γκραχαμ.
 
Νομίζω πως δεν του έδωσε τον ρόλο ή Μαιρα του ζεν πρεμιέ  στο θεατρικό της διότι  δεν τον βρήκε αρκετά όμορφο. Μετά την παθαίνει μαζί του.. βάσει δικού του σχεδιου. Ο κύριος δεν πηγαίνει στον αρχικό του προορισμό αλλά στο Σαν Φραντσκισκο για να της την πέσει.

Τελικά θα έπρεπε να καταλάβαινε πως την ήθελε μόνο για την περιουσία της τόσο δυναμική γυναίκα του θεάτρου και να μην τον θεοποιήσει. 

Εννοώ πώς ήταν κοσμική κυρία με τα πάρτυ και τα κοκτέιλς της , πως έπεσε στην παγίδα που της έστησε ένα ρεμαλι επί της ουσίας.  Ίσως δεν είχε αγαπηθεί ποτέ από έναν νεαρο άνδρα και αυτος της κάλυψε κάποιες αναγκες. Και μετά έρχεται ή διάψευση των προσδοκιων της μέσα από ένα ψυχρό μαγνητοφωνο. Κεραμίδα της ήρθε όταν άκουσε τους δύο εραστές να σχεδιάζουν την δολοφονία της.Θα πρεπε να χε δράση και στο απόμερο και απόκρημνο παραθαλάσσιο σπίτι ότι έπρεπε για σκηνικό θρίλερ.

Το "sudden fear "μου θύμιζει αρκετα την ιδιωτική υπόθεση του Μαρη που τώρα διαβάζω. Πλούσια  γυναίκα σύζυγος, που ακούει από τηλεφωνου κατά λαθος  καθώς μπερδεύονται οι γραμμές οτι ο πρωην φτωχός , ομορφος άνδρας της μαζί με την νεαρή , όμορφη ερωμένη του θα την βγάλουν από την μέση. Βεβαια δεν ξέρω πως εξελίσσεται εδώ ή υποθεση..αντέγραψε πολύ ο Μαρης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υβετ το κοριτσι της ακολασιας η αλλιως γαλλιστι μια υποθεση δυστυχιας, EN CAS DE MALHEUR αν μεταφραω σωστα που νομιζω πως ταιριαζει πολύ περισσότερο στην υπόθεση της ταινίας: Καταρχην καπου έχω ξανακούσει την μουσική του φιλμ , δηλ. την μουσική των τίτλων έναρξης αλλα δεν θυμαμαι που, γνωστό ως θεμα/ μετα νομιζω πως δεν θα μπορούσαμε να χαρακτηρισουμε την Υβετ ως ακόλαστο πλάσμα, ηταν μεν ως ενα βαθμό αλλά με πολλά ελαφρυντικά και δω και στην "αλήθεια", la verite, οι ηρωιδες ειχαν πολλά δικαιολογητικά γιατί έπραξαν έτσι όπως έπραξαν, η Υβετ νομίζω ακόμα περισσότερα. Ηταν ενα απροστατευτο παιδι , ενα χαμινι του δρόμου και δρούσε όπως δρούσε , δεν ειχε ποτε και κανέναν να της διδάξει τα πραγματα αλλιώς.

Στην Μπαρντο αν και η ιδια μεγάλωσε στα πούπουλα πηγαινανε παρα πολύ αυτοι οι ρόλοι, του χαμένου κοριτσιου που δεν εχει και πολλά υλικά αγαθά που τελικα το καταβροχθιζει το συστημα λογω της ομορφιας και αθωοτητας του ή την καταβροχθίζουν τα θέλω της στην τελική! Ή ηρωιδα θέλει να ζήσει ανεμελα, χωρίς κοινωνική συμβαση την ζωή της αλλά αυτό δεν της επιτρεπεται. Θα πρέπει να κατηγορηθεί γι αυτό άραγε;Της πηγαινε η ρηξη με την ηθικη και τις συμβασεις, μονο που η κινηματογραφικη Μπαρντο το έκανε με εναν βελούδινο τροπο που δεν προκαλούσε..την αντιπάθεια μας τουλάχιστον. Ή Μπαρντο στους ρόλους της είναι ένα θηλυκό ατίθασο πολύ πιο πολύ από την Μονροε αλλά και συνάμα ευαίσθητο και ευάλωτο.

eN-CAS-315x406.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τον ελληνικο τιτλο τον δωσαμε εμεις και για αλλη μια φορα ειναι ασχετος. Ειδαμε Μπαρντο και ειπαμε ας βαλουμε κατι με ακολασια μεσα.

Ο πραγματικος ειναι Σε περιπτωση καταστροφης και νομιζω ταιριαζει απολυτα.
 
Βρε παιδί μου ήταν πολύ παρεξηγημένη  ή Μπαρντο, εγώ θα την έλεγα ως προς τον ερωτισμό της Γαλλίδα Μονροε δηλ.ειχε αυτήν αθωότητα της Μονροε συνδυαζόμενη με τον ατίθασο χαρακτήρα  της και την ολοδικη της  σπάνια ομορφιά της.  Δεν ήταν σκοτεινός ο ερωτισμός της αν καταλαβαίνετε τι λεω!Απλά ή Μπαρντο ήθελε να ζήσει πιο ανεμελα και να χαίρεται την κάθε στιγμή στους ρόλους της χωρίς τα κοινωνικά ταμπού. Ή Μονροε ήταν και το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ή Μπαρντο ήταν καλύτερη στους δραματικούς ρόλους ή Μερλιν στην κωμωδία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
from here to eternity ( όσο υπάρχουν άνθρωποι) : the original pearl harbor story, η ιστορια μιας βάσης στην Χαβάη καθώς η μερα της επίθεσης του Περλ Χαρμπορ πλησιάζει

Ταινία με οχτω οσκαρ , ο Σινατρα πήρε οσκαρ β' ανδρικου ρόλου, το ιδιο και η Ντονα Ριντ, οσκαρ β΄γυναικειου ρόλου αν και ως Αντζελο ο Φρανκ εχει μια ιστορια εξαιρετικά δραματική... Το τελος του πολύ άσχημο δυστυχως. Ο λοχιας Γοουορντεν ( Λάνκαστερ) αγαπά την γυναικα του δικοιητου της ομάδας του την Κάρεν ( Κερ) και ειναι εξαιρετικά μπλεγμένος . Ο διοικητης Χολμς, αδιαφορει αρκετά για την γυναικα ( είναι μάλιστα υπαίτιος που έχασε το παιδί τους)του και την απατα οποτε εκεινη βρισκει εραστη τον ωραιο Λοχια ή μάλλον εκείνος την βρίσκει. Στην μονάδα φυσικά λεγονται παρά πολλά για την ωραία Μις Χολμς πως είχε και άλλους στρατιωτικούς εραστές , αυτό όμως δεν εμποδίζει τον Λοχια να την ερωτευτεί παράφορα.

Όσο για τον Προυιτ ( Κλιφτ) αυτος και αν εχει μπελάδες, του κάνουνε συνεχώς καψόνια για να παιξει μποξ σε αγωνες αφου ηταν σε αλλη ομαδα πρωην μποξερ( άφησε άνθρωπο τυφλο και έχει πάρει όρκο να μην ξαναπαλεψει) ενω αγαπα μια κοπέλα που απλά δεν τον θέλει για τι δεν τον θεωρει ως απλό  στρατιωτη πολύ γκλάμορους επάγγελμα για εκεινη που αγαπά το χρήμα.  Ή ίδια δουλεύει σε ένα μπαράκι χαβανεζικο, κρατάει συντροφιά σε φαντάρους του λόχου  και είναι δύο βήματα πριν την κονσομασιον. Ο Προυιτ χανει και τον καλυτερο φίλο του στο κρατητηριο από το πολύ ξύλο, τα άλλα επί οθόνης.

images (1).jpg

images.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Το τελος εξαιρετικα ακαθοριστο, τελειωνει με την κοπελα του Προυιτ να λέει ψεματα για αρραβωνα και το πως  πέθανε ο στρατιωτης. Και φυσικα ουτε ποτε ξερουμε αν η Κάρεν τα βρισκει με τον λοχια και αν ο λοχιας επιζει τελικά, νομιζω πως θα ηταν χρησιμο ενα χαπι εντ για το ζευγαρι Καρεν -Γουορντον ..Κριμα που η Ντεμπορα Κερ δεν πηρε οσκαρ ποτε για καποιον ρολο της
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To From here to eternity το είδα όταν ήμουν γύρω στα 25. Το ποσο λατρεύω τις παλιές ταινίες του Χόλυγουντ το ξέρετε όλοι όσοι έχει τύχει να διαβάσετε δικά μου σχολια. Με την συγκεκριμένη όμως σκυλοβαρεθηκα. Έριξα τα χασμουρητα της ζωής μου και παρακαλαγα να τελειώσει. Βλέπετε, είναι πολεμική και αυτό το είδος, όπως και τα γουέστερν, το αντιπαθώ τρομερά.

Οπότε σίγουρα δεν υπάρχει περίπτωση να την ξαναδώ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Bambi δεν την λες και πολεμική καθώς εχθροπραξίες μόνο 10 λεπτά έχει με το ρολοι, δηλ στο 1.40' δεν βλέπεις τίποτα ακόμη ως προς στρατιωτικές επιχειρησεις.

Στην ουσία την  ιδιωτική κατά κόρον ζωή τριών στρατιωτικών παρακολουθεί, του λοχία Γουορνεν , του Προυιτ, του Ματζιο .  

Εγώ την ερωτεύτηκα την ταινία για την δύναμη του α' ζευγαριού που προσπαθεί να κατανικήσει τα πάντα, Καρεν - Γουορντεν( πολύ άνδρας ο λοχίας, υπέροχος άνθρωπος) !!! Ή δε σκηνή που φιλιούνται με φόντο τα κύματα της Χαβαης θα μου μείνει ως μία από τις πιο ερωτικές σκηνές στον παγκόσμιο σινεμά. Και στεναχωρεθηκα εξαιρετικά που δεν είδα να ναι μαζί στο τέλος όταν αυτή πετάει τα χαβανεζικο στεφάνια στην θαλασσα να δει αν θα ξαναγυρίσει στην Χαβαη.  Πολύ ερωτική ή Ντεμπορα Κερ ως Καρεν φλογερή κοκκινιμαλα όσο για τον Μπαρτ τι να πω!!! Απιστευτος. Μήπως να της δώσεις μία β' ευκαιρία.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δευτερη υκαιρία να δώσω σε έναν άνθρωπο για να μου αποδείξει ότι άλλαξε μυαλά.

Στην ταινία τι δεύτερη ευκαιρία να δώσω; Υπάρχει περίπτωση να άλλαξε το σενάριο της από τότε που την είδα;
 
Αν είχε περισσότερες σκηνές μεταξύ Μπαρτ Λανκαστερ και Κερ και τελείως διαφορετικό τέλος, θα την εβαζα στο τοπ - 5 των καλύτερων ξένων ταινιών που χω δει , τώρα όμως όχι. Ειδικά το τέλος, κουφό τελείως. Ξενερωσα απίστευτα.

Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Καρεν είχε προταθεί ή Τζοαν Κροφορντ στην αρχή απέρριψε τον ρόλο λόγω των κοστουμιών. Ή Κερ έπαιξε έναν ρόλο τελείως κόντρα σε ότι είχε παίξει ως τότε, μιας και ή ηρωίδα είναι νυμφομανης με προτίμηση στους άνδρες με στολή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν είχε περισσότερες σκηνές μεταξύ Μπαρτ Λανκαστερ και Κερ και τελείως διαφορετικό τέλος, θα την εβαζα στο τοπ - 5 των καλύτερων ξένων ταινιών που χω δει , τώρα όμως όχι. Ειδικά το τέλος, κουφό τελείως. Ξενερωσα απίστευτα.

Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Καρεν είχε προταθεί ή Τζοαν Κροφορντ στην αρχή απέρριψε τον ρόλο λόγω των κοστουμιών. Ή Κερ έπαιξε έναν ρόλο τελείως κόντρα σε ότι είχε παίξει ως τότε, μιας και ή ηρωίδα είναι νυμφομανης με προτίμηση στους άνδρες με στολή.
Η Τζόαν Κρώφορντ θα ήταν μεγάλη για αυτόν τον ρόλο. Η Ντέμπορα Κερ ήταν τέλεια σε έναν κόντρα ρόλο, όπως γράφεις και εσύ, Αριάδνη. Τη θεωρώ πολύ σπουδαία ταινία. Πολύ καλοί όλοι οι πρωταγωνιστές.
 
Ή Κερ μέχρι τότε ήταν ή ασπιλη και ή αμόλυντη και έτσι την ήθελαν τα studios εδώ τσαλακωνεται πλήρως ως νυμφομανης συζυγος ενός άπιστου, μεθυσου αξιωματικου και όμως ή κλάση που είχε ως γυναίκα παραμένει, δεν βγαίνει διόλου φθηνή.  Δηλ.πληρως μας δικαιολογεί γιατί έχει αυτό το παρελθόν και μόνο συμπάθεια νιώθεις για τον χαρακτήρα της. Οι φήμες της εποχής έλεγαν πως ερωτεύτηκε τον Λανκαστερ και πώς είχαν σχέσεις στην διάρκεια της ταινίας , who knows , δεν την κατηγορώ πάντως. Το θρυλικό φιλί με τα κύματα της Χαβαης να πλανταζουν στο πλάι τους έχει μείνει στην κινηματογραφική ιστορία .
 
Ποσο μοιαζει η Καστα με την Μπαρντο; Παντως την ερμηνευσε ως ρολο σε μια ταινια πριν χρόνια.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για το αν μοιαζουν δεν ξέρω, αλλά πάντως και οι δύο έχουν υπάρξει το πρόσωπο της Marianne, του συμβόλου της Γαλλικής Δημοκρατίας.
 
Ποσο μοιαζει η Καστα με την Μπαρντο; Παντως την ερμηνευσε ως ρολο σε μια ταινια πριν χρόνια.
Πολυ λιγο μοιαζουν. Η μονη γυναικα που μου θυμισε ποτε τη Β.Β. ειναι η Claudia Schiffer. Της ειχε προταθει μια - δυο φορες, οπως ξερω, να ερμηνευσει τη Γαλλιδα σταρ στον κινηματογραφο, αλλα δε δεχθηκε ποτε.
 
Έλεγα πως στον ρόλο θα βαζανε την βανεσσα παραντι λόγω και της φωνής της και νομίζω πως ειχε κάτι από μπε- Μπε , ή Κλοντια μιλάει άπταιστα γαλλικα, θα μπορούσε να την κάνει σίγουρα.
 
Πίσω
Μπλουζα