Ξέρατε ότι....;

(Αντιγράφω από τα μικροπράγματα της λιφο σχετικά με ίντριγκα ανάμεσα σε Χορν και Παπά)

Η «ζωντανή Καρυάτιδα» όπως την αποκαλούν είχε συμμετάσχει σε πολλές ταινίες, τρεις από τις οποίες προτάθηκαν για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, με την γαλλόφωνη «Ζ» του Κώστα Γαβρά να το κατακτά. Υποψήφιες υπήρξαν επίσης και δύο ελληνικές ταινίες, μεταφορές στην μεγάλη οθόνη αρχαίων τραγωδιών, η Ηλέκτρα και η Ιφιγένεια. Παρ’ όλες τις τεράστιες επιτυχίες και τις αμέτρητες διακρίσεις η Ειρήνη Παππά ήρθε αντιμέτωπη με βαρείς χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπο της, όταν θέλησε να παίξει στο Ηρώδειο. Αλλά ας τα δούμε όλα με τη σειρά.

Τον Αύγουστο του 1979 η Ειρήνη Παππά ετοιμαζόταν να πρωταγωνιστήσει στο Ηρώδειο, παίζοντας στο έργο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ «Αντώνιος και Κλεοπάτρα», μια παράσταση του Μιχάλη Κακογιάννη. Ελάχιστες μέρες πριν την πρεμιέρα, το ζήτημα της Παππά έφθασε έως το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του ΕΟΤ. Κάποιος δήλωσε στη συνεδρίαση ότι «κανένας δεν θα αρνούνταν να δει την Ειρήνη Παππά να ενσαρκώνει την Κλεοπάτρα», μια φράση η οποία έφερε τον Δημήτρη Χορν στα όρια του: «Αρνούμαι εγώ να δω την Παππά στο Ηρώδειο. Δεν έχει παίξει ποτέ της θέατρο στην Ελλάδα. Αμφισβητώ την αξία της. Και παραιτούμαι από το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο.»
Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης που ήταν παρών, αν και εξεπλάγην αρνητικά από τον Χορν, δεν αντέδρασε. Τότε ήταν που επενέβη κατευναστικά, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Παναγιώτης Λαμπρίας: «Εν πάση περιπτώσει, έχομεν ανειλημμένη υποχρέωση απέναντι στον κύριο Κακογιάννη. Έχομεν εγκρίνει το έργο του με την Ειρήνη Παπά και το ανακοινώσαμε σε ειδική συνέντευξη τύπου», είπε στη συνεδρίαση. Όταν οι υπεύθυνοι διαβεβαίωσαν τον Χορν ότι η παράσταση θα είχε την εγγύηση του Κακογιάννη, απάντησε και πάλι απαξιωτικά: «Ο σκηνοθέτης δεν μετράει – Ο ηθοποιός είναι το παν!»

Πολύ σύντομα θα φτάσει στα αυτιά της Παππά όλη η κουβέντα. Τότε ήταν που πέρασε στην αντεπίθεση κατηγορώντας τον Δημήτρη Χορν για μη τεκμηριωμένα επιχειρήματα: «Ο κύριος Χορν έχει κάθε δικαίωμα να μην του αρέσω και πιστεύω πως γνήσια δεν του αρέσω, όπως άλλωστε γνήσια δεν μου αρέσει και μένα αυτός. Αλλά εφόσον γνωμοδοτούσε, θα έπρεπε τα επιχειρήματά του να ήταν τεκμηριωμένα. Λυπάμαι ωστόσο που παραμονές μιας δύσκολης πρεμιέρας, τέτοιες δηλώσεις δημιουργούν στο θεατή ατμόσφαιρα στρατοδικείου. Η παράσταση δεν είναι δίκη, ούτε η σκηνή γηπέδου»

Παρά τις όποιες αντιρρήσεις, η παράσταση θα παιζόταν κανονικά στο Ηρώδειο. Λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, οι δημοσιογράφοι αναζήτησαν και πάλι τον Δημήτρη Χορν, ο οποίος ήταν αμετακίνητος σχετικά με τη συμμετοχή της Ειρήνης Παππά. Είπε μάλιστα: Το Ηρώδειο δόθηκε στην Παππά λόγω των κινηματογραφικών της επιτυχιών, ενώ το είχαν ζητήσει ηθοποιοί όπως η Λαμπέτη και ο Κατράκης. Γι’ αυτό δεν θα είχα καμιά αντίρρηση να δω ένα κινηματογραφικό έργο της κυρίας Παππά στο Ηρώδειο»

Οι κριτικές για το έργο ήταν πάντως αρκετά θετικές, δικαιώνοντας την επιλογή του Κακογιάννη.


Σημείωση δική μου: καλά τον υποπτευόμανε τον Χορν για κομπλεξικό. Πολύ ψηλά ο αμανές. Και τώρα πέστε να με φάτε που σπίλωσα άλλο ένα είδωλο.
 
Ε, τι δεν θα ήταν θετικές οι κριτικές για τον Κακογιάννη; Κάποιοι σκηνοθέτες ότι και να κάνουν ( πχ Αγγελόπουλος ), είναι καλά καμωμένο Βλέπετε μιλάμε για μεταπολίτευση ....:cool:
 
Σημείωση δική μου: καλά τον υποπτευόμανε τον Χορν για κομπλεξικό. Πολύ ψηλά ο αμανές. Και τώρα πέστε να με φάτε που σπίλωσα άλλο ένα είδωλο.
Θεωρω πολυ πιθανο να μην χωνευε ο Χορν την Παππα λογω πολιτικων αντιθεσων σε μια εποχη που αυτα μετραγαν πολυ.
Εκεινος δεξιος, εκεινη αριστερη και, συμφωνα με φημες που εχουν κυκλοφορησει, υπηρξε συζυγος του Αρη Βελουχιωτη.
Πραγματικα, δεν ξερω αν οντως ηταν συζυγος του, αλλα ως γνωστον, ο Χορν τους αριστερους τους αντιπαθουσε.
 
Θεωρω πολυ πιθανο να μην χωνευε ο Χορν την Παππα λογω πολιτικων αντιθεσων σε μια εποχη που αυτα μετραγαν πολυ.
Εκεινος δεξιος, εκεινη αριστερη και, συμφωνα με φημες που εχουν κυκλοφορησει, υπηρξε συζυγος του Αρη Βελουχιωτη.
Πραγματικα, δεν ξερω αν οντως ηταν συζυγος του, αλλα ως γνωστον, ο Χορν τους αριστερους τους αντιπαθουσε.
Η Σώκου για την ειρήνη Παππάhttps://www.google.com/amp/s/www.go...ini-papa-prospathoyse-na-ftasei-ti-melina/amp


Αλλά σήμερα στο τουιτερ πολλοί Ιταλοί γράφουν για την Παππα
 
Ε, τι δεν θα ήταν θετικές οι κριτικές για τον Κακογιάννη; Κάποιοι σκηνοθέτες ότι και να κάνουν ( πχ Αγγελόπουλος ), είναι καλά καμωμένο Βλέπετε μιλάμε για μεταπολίτευση ....:cool:
Καλά ο Κακογιάννης μπροστά σε νέους Έλληνες δημιουργούς μου φαίνεται εξαιρετικός. Οι γυναίκες της Τροίας είναι πολύ καλό με πολλαπλά μηνύματα. Αγγελόπουλο δεν έχω δει μόνο αποσπασματικά.
 
Θεωρω πολυ πιθανο να μην χωνευε ο Χορν την Παππα λογω πολιτικων αντιθεσων σε μια εποχη που αυτα μετραγαν πολυ.
Θα συμφωνήσω ότι ενδεχομένως να ήταν αυτός ο λόγος.

Θεωρώ όμως προσωπικά ότι, σε μια οποιαδήποτε εποχή, όταν κρίνεις με αυτά τα κριτήρια και όχι με επαγγελματικά, τότε ούτε εσύ είσαι καλός.

Να το θέσω και διαφορετικά: η Μερκούρη ήταν αριστερή-αριστερίζουσα, όμως εγώ που δεν είμαι αριστερός δεν θα την έκρινα ποτέ γι'αυτό που δεν είμαι ούτε καλλιτέχνης, αν έχει σημασία. Εξηγούμαι: σε ηχητικό άρθρο που άκουσα πρόσφατα για αυτήν, την έβαζε κάθε τόσο εμβόλιμα να τραγουδάει. Ε λοιπόν, ακουγόταν σαν μην ξέρει να ελέγξει την ανάσα της. Θες το τσιγάρο; Θες η ηλικία; Δεν ξέρω και από πότε ήταν τα τραγούδια της, τι σόι όμως επαγγελματίας τραγουδίστρια καπνίζει με αποτέλεσμα να ακούγεται έτσι; Θέλω να πω, τα κριτήριά μας πρέπει να αφορούν το θέμα μας και όχι τα πολιτικά και τα γκομενικά και τα συνδικαλιστικά.

Τελικά ο Χορν έχει πέσει πολύ στην υπόληψή μου.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ο Lifoσυντάκτηςκαλά θα κάνει να ξεσκονίσει λίγο τα ελλήνικός του και να μάθει τη διαφορά μεταξύ Α' και Γ' προσώπου, διότι αμφιβάλλω αν το άρθρο το έγραψε ο ίδιος ο Κακογιάννης από το υπερπέραν, όπως καταλαβαίνουμε από το "Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης που ήταν παρών, αν και εξεπλάγην αρνητικά.."

Είχα πάει να τη δω την παράσταση και παρόλο που ήμουνα πολύ ευνοϊκά προδιατεθειμένος και δεν είχα ιδέα περί αντίδρασης του Χορν, όχι ότι θα με ενδιέφερε, οι εντυπώσεις μου ήταν αρνητικές όπως έχω γράψει πριν μια δεκαετία.... το βρήκα.


Χμμμμ... το URL μου βγαίνει περίεργο, οπότε καλού κακού αντιγράφω το σχετικό απόσπασμα. Είχα γράψει:
(Παρενθετικά, η παράσταση με απογοήτευσε. Ο "θίασος" ήταν ετερόκλητος, φτιαγμένος για τις ανάγκες της παράστασης, και οι ηθοποιοί δεν έδεναν καλά μεταξυ τους. Η Παππά ήταν θεά, υπέροχη ως Κλεοπάτρα, αλλά ο Καζάκος τελείως άχρωμος, αναρωτιόσουν γιατί αξιώθηκε μια τέτοια πόλη.)

Αλλά δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα "Δεν έχει παίξει ποτέ της θέατρο στην Ελλάδα." Τότε πώς ήξερε ο Χορν ότι δεν θα ήταν καλή, με δεδομένο ότι στον κινηματογράφο την έβρισκε ΟΚ? Κι αν είχε τονίσει το "στην Ελλάδα" διότι είχε παίξει αλλού και ήταν καλή, το επιχείρημα ήταν ακόμη ασθενέστερο, διότι αν παίζεις θέατρο καλά σε μια ξένη γλώσσα τότε λογικά θα παίζεις ακόμη καλύτερα στη μητρική σου.

Στο σταριλίκι δεν την έφτανε τη Μερκούρη, δεν ξέρω βέβαια αν προσπαθούσε. Αλλά η Παππά ήταν πολύ καλύτερη ηθοποιός, και το λέω παρά τη λατρεία που έτρεφα και τρέφω για τη Μελίνα - προσωπικότητα.
 
Η Σώκου για την ειρήνη Παππάhttps://www.google.com/amp/s/www.go...ini-papa-prospathoyse-na-ftasei-ti-melina/amp


Αλλά σήμερα στο τουιτερ πολλοί Ιταλοί γράφουν για την Παππα
Για κάποιο λόγο ο σύνδεσμός σου μου δίνει ένα μικρούτσικο ροζ τετραγωνάκι σε μια μαύρη σελίδα. Μπορείς να το ξαναστείλεις;
 
Κόψε το /amp από το τέλος και θα δουλέψει
 
Ο Lifoσυντάκτηςκαλά θα κάνει να ξεσκονίσει λίγο τα ελλήνικός του και να μάθει τη διαφορά μεταξύ Α' και Γ' προσώπου, διότι αμφιβάλλω αν το άρθρο το έγραψε ο ίδιος ο Κακογιάννης από το υπερπέραν, όπως καταλαβαίνουμε από το "Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης που ήταν παρών, αν και εξεπλάγην αρνητικά.."

Είχα πάει να τη δω την παράσταση και παρόλο που ήμουνα πολύ ευνοϊκά προδιατεθειμένος και δεν είχα ιδέα περί αντίδρασης του Χορν, όχι ότι θα με ενδιέφερε, οι εντυπώσεις μου ήταν αρνητικές όπως έχω γράψει πριν μια δεκαετία.... το βρήκα.


Χμμμμ... το URL μου βγαίνει περίεργο, οπότε καλού κακού αντιγράφω το σχετικό απόσπασμα. Είχα γράψει:
(Παρενθετικά, η παράσταση με απογοήτευσε. Ο "θίασος" ήταν ετερόκλητος, φτιαγμένος για τις ανάγκες της παράστασης, και οι ηθοποιοί δεν έδεναν καλά μεταξυ τους. Η Παππά ήταν θεά, υπέροχη ως Κλεοπάτρα, αλλά ο Καζάκος τελείως άχρωμος, αναρωτιόσουν γιατί αξιώθηκε μια τέτοια πόλη.)

Αλλά δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα "Δεν έχει παίξει ποτέ της θέατρο στην Ελλάδα." Τότε πώς ήξερε ο Χορν ότι δεν θα ήταν καλή, με δεδομένο ότι στον κινηματογράφο την έβρισκε ΟΚ? Κι αν είχε τονίσει το "στην Ελλάδα" διότι είχε παίξει αλλού και ήταν καλή, το επιχείρημα ήταν ακόμη ασθενέστερο, διότι αν παίζεις θέατρο καλά σε μια ξένη γλώσσα τότε λογικά θα παίζεις ακόμη καλύτερα στη μητρική σου.


Στο σταριλίκι δεν την έφτανε τη Μερκούρη, δεν ξέρω βέβαια αν προσπαθούσε. Αλλά η Παππά ήταν πολύ καλύτερη ηθοποιός, και το λέω παρά τη λατρεία που έτρεφα και τρέφω για τη Μελίνα - προσωπικότητα.
Αν κάποιος έχει περγαμηνές από το εξωτερικό ( που δεν γνωρίζεις πολλούς, δεν έχεις τις διασυνδέσεις και γνωριμίες που μπορεί να σε επιβαλλουν)σίγουρα μπορεί να τα πάει καλά και εδώ.
 
Λέει και άλλα πλην της Παππάς, πχ.κακος σκηνοθέτης ο Κακογιάννης δεν υπήρξε

Ε, καλά, η Ροζίτα Σώκου ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια είχε μια κακή κουβέντα να πει για τον καθέναν. Λόγω των γνώσεών της και της πολύχρονης ενασχόλησής της στον χώρο δεν μπορούμε να απορρίπτουμε αυτόματα όσα υποστήριζε, αλλά δεν είμαστε υποχρωμένοι να συμφωνήσουμε.

Αλλά για το "''Τα ψάρια βγήκαν στη στεριά" (γράφει λάθος τον τίτλο, ο Αγγλικός ήταν "The Day the Fish Came out" κι ο ελληνικός "Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά") δεν έχει άδικο. Ήξερα αόριστα για την ύπαρξή της όταν διάβασα πριν χρόοοονια στο Rotten Tomatoes ότι την θεωρούσε μια από τις 10 χειρότερες ταινίες που έγιναν ποτέ κι έψαξα και την βρήκα. Είναι τόσο κακή που την απόλαυσα, παρόλο που το τέλος της σου ρίχνει μια μπουνιά την ώρα που διασκεδάζεις με την ταινία. Αλλά πραγματικά δεν μπορούσα να καταλάβω τι του ήρθε του Κακογιάννη και την έφτιαξε, εκτός αν εκείνη την περίοδο πειραματιζόταν με τίποτε χημικές ουσίες και του είχαν κάνει κουρκούτι το μυαλό. Και η απορία που πάντα είχα: Τι συμβόλιζε το γεγονός ότι σε μεγάλο μέρος της ταινίας οι αεροπόροι κυκλοφορούσαν μόνο με μικροσκοπικά εσώρρουχα? Επίσης υπάρχει και μια εκθαμβωτική νεότατη Candice Bergen κι ένα σωρό άλλοι νεαροί και νεαρές. Χε χε αν αυτό κάνει καμιά σας ή κανέναν να θέλει να την δει, υπάρχει στο youtube.

1663189637697.png
 
Εγώ είχα πάθει την πλάκα μου όταν προσπάθησα να δω το " Πάνω Κάτω και Πλαγίως " του Κακογιάννη...
 
Σημείωση δική μου: καλά τον υποπτευόμανε τον Χορν για κομπλεξικό. Πολύ ψηλά ο αμανές. Και τώρα πέστε να με φάτε που σπίλωσα άλλο ένα είδωλο.
Ο Χορν δεν ήταν ΚΑΘΟΛΟΥ κομπλεξικός. Απλώς δεν έκανε δημόσιες σχέσεις και ήταν ειλικρινής. Ήταν πχ φίλος στενός με τον αριστερό Αλεξανδράκη, και συμπρωταγωνίστησε μαζί του στο ΣΛΟΥΘ χωρίς κανένα ίχνος ανταγωνισμού, γιατί πολύ απλά εκτιμούσε το ταλέντο και τον χαρακτήρα του. Με τους ηθοποιούς που έπαιζε μαζί έκανε παρέα, δεν σνόμπαρε κανέναν. Θεωρούσε απλά ότι η Παππά δεν είναι τόσο καλή ηθοποιός, δεν έχει δοκιμαστεί στο θέατρο και έγινε γνωστή από ταινίες κυρίως λόγω της εμφάνισής της (και κατά τη δική μου γνώμη δίκιο είχε) και οτι ήταν άδικο, όπως είπε, να μην δίνουν την ευκαιρία σε ηθοποιούς όπως η Λαμπέτη η ο Κατράκης να παίξουν στο Ηρώδειο και να παίζει η Παππά. Όσο για την παράσταση, δεν νομίζω να ήταν κάτι ιδιαίτερο, και να προσέφερε κάτι στο θέατρο και τον πολιτισμό, απλά αξιοπρεπής, να γίνει για να γίνει.
 
Ο Χορν δεν ήταν ΚΑΘΟΛΟΥ κομπλεξικός. Απλώς δεν έκανε δημόσιες σχέσεις και ήταν ειλικρινής. Ήταν πχ φίλος στενός με τον αριστερό Αλεξανδράκη, και συμπρωταγωνίστησε μαζί του στο ΣΛΟΥΘ χωρίς κανένα ίχνος ανταγωνισμού, γιατί πολύ απλά εκτιμούσε το ταλέντο και τον χαρακτήρα του. Με τους ηθοποιούς που έπαιζε μαζί έκανε παρέα, δεν σνόμπαρε κανέναν. Θεωρούσε απλά ότι η Παππά δεν είναι τόσο καλή ηθοποιός, δεν έχει δοκιμαστεί στο θέατρο και έγινε γνωστή από ταινίες κυρίως λόγω της εμφάνισής της (και κατά τη δική μου γνώμη δίκιο είχε) και οτι ήταν άδικο, όπως είπε, να μην δίνουν την ευκαιρία σε ηθοποιούς όπως η Λαμπέτη η ο Κατράκης να παίξουν στο Ηρώδειο και να παίζει η Παππά. Όσο για την παράσταση, δεν νομίζω να ήταν κάτι ιδιαίτερο, και να προσέφερε κάτι στο θέατρο και τον πολιτισμό, απλά αξιοπρεπής, να γίνει για να γίνει.
Και ο Κατράκης ήταν εξάλλου αριστερός , δεν γνωρίζω αν ήταν φίλος του Χορν.
 
Αλλά δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα "Δεν έχει παίξει ποτέ της θέατρο στην Ελλάδα." Τότε πώς ήξερε ο Χορν ότι δεν θα ήταν καλή, με δεδομένο ότι στον κινηματογράφο την έβρισκε ΟΚ? Κι αν είχε τονίσει το "στην Ελλάδα" διότι είχε παίξει αλλού και ήταν καλή, το επιχείρημα ήταν ακόμη ασθενέστερο, διότι αν παίζεις θέατρο καλά σε μια ξένη γλώσσα τότε λογικά θα παίζεις ακόμη καλύτερα στη μητρική σου.
Εγώ καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που είπε ο Χορν. Είχε δίκιο. Όταν ζητάνε το Ηρώδειο Λαμπέτη και Κατράκης και επιλέγεις να το δώσεις στην παππά που δεν είχε παίξει ποτέ θέατρο στην Ελλάδα και έρχεται σαν αλεξιπτωτιστής είναι άδικο.
 
Πίσω
Μπλουζα