Οι Πανθέοι (1977 ΕΡΤ)

Καλά προφανώς της το φυλούσε της Δανδουλάκη. Αχ που σαι νιότη που λεγες πως θα γινόμουν άλλος... Ο κος Χριστοδούλου αποφοίτησε απ το Εθνικό και πρωτόπαιξε με τη Λαμπέτη, ίσως περίμενε να γίνει Μινωτής ή έστω Χορν... αλλά κακά τα ψέματα, όσοι -λίγοι πιστεύω- τον θυμούνται, θα τον θυμούνται απ τη Λάμψη. Η Δανδουλάκη από την άλλη -πιστό παιδί του συστήματος- αναδείχθηκε από το σύστημα που ανέδειξε κι η ίδια, win-win. To σχόλιο μοιάζει πικρόχολο και χωρίς ουσία. Υπάρχουν απείρως χειρότερα πράγματα στην ελληνική τηλεόραση απ την ερμηνεία της Δανδουλάκη.
 
Τί τον κάνατε τον Κίτσο, ρε παιδιά;
Έφαγαν και τον Κίτσο και τη Χρυσοστόμη του 1977 (Στέλιο Καλογερόπουλο και Αλέκα Παΐζη αντιστοίχως).
Η πλήρης φωτογραφία είναι αυτή:ΠΑΝΘΕΟΙ-1977.jpg
 
Η Κάτια Δανδουλάκη, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει, είναι στην πρώτη γραμμή του θεάτρου και της τηλεόρασης από το 1970. Έχει παίξει τα πάντα και με τους πάντες. Αυτό δεν το συγχωρούν κάποιοι και κάποιες, ειδικά της γενιάς της.
 
Η Κάτια Δανδουλάκη, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει, είναι στην πρώτη γραμμή του θεάτρου και της τηλεόρασης από το 1970. Έχει παίξει τα πάντα και με τους πάντες. Αυτό δεν το συγχωρούν κάποιοι και κάποιες, ειδικά της γενιάς της.
Ναι μωρέ δεν αμφισβητώ οτι είναι στην πρώτη γραμμή. Απλώς δεν πιστεύω οτι είναι σκέτη ζήλια. Είναι νομίζω πιο σύνθετο το θέμα τέτοιων δηλώσεων, και πάντα μα πάντα πίσω από αυτά θεωρώ πως υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε και δε θα μάθουμε ποτέ. Κουβέντα να γίνεται βέβαια, άλλωστε δεν την έχω δει την ερμηνεία της, μπορεί να είναι και τόσο τραγική που δε βάσταξε ο άνθρωπος :)
 
Ναι μωρέ δεν αμφισβητώ οτι είναι στην πρώτη γραμμή. Απλώς δεν πιστεύω οτι είναι σκέτη ζήλια. Είναι νομίζω πιο σύνθετο το θέμα τέτοιων δηλώσεων, και πάντα μα πάντα πίσω από αυτά θεωρώ πως υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε και δε θα μάθουμε ποτέ. Κουβέντα να γίνεται βέβαια, άλλωστε δεν την έχω δει την ερμηνεία της, μπορεί να είναι και τόσο τραγική που δε βάσταξε ο άνθρωπος :)
Νομίζω ότι δεν είναι απλή ζήλια και ότι είναι πιο πολύπλοκα τα πράγματα όπως τα γραψες πάνω.
 
Δεν μπορω να κρινω απολυτα τις ερμηνειες των καινουργιων Πανθεων με ενα μονο επεισοδιο που ειδα, και συγκεκριμενα το πρωτο.
Μεχρι ενος σημειου μοναχα και παντα με επιφυλαξη και το εκανα ηδη πιο πανω.
Ειμαι ομως συμφωνη με τον χαρακτηρισμο περι "αδαους σκηνοθετη" γιατι απο αυτο το ενα επεισοδιο που ειδα μας τρελανανε στο..."κατι". "Συμβαινει κατι; Δεν ξερω κατι. Εκανες κατι;" και διαφορα αλλα νοστιμα του σημερινου τροπου ομιλιας που τα ανεφερα αναλυτικα στο προηγουμενο σχολιο μου στο παρον θεμα. Αν λοιπον ο σκηνοθετης δηλωνει εμπειρος και σαραντα χρονια στη δουλεια, τοτε ειναι αρκετα μεγαλος για να γνωριζει πως οι Ελληνες δεν μιλουσαν ετσι εν ετει 1939. Ουτε καν το 1989. Οι διαλογοι ειναι σε παρα πολλα σημεια ΛΑΘΟΣ. Και μαλιστα λαθος εκνευριστικο.
Απο το λιγο που ειδα, αυτο ειναι για μενα και το μεγαλυτερο ατοπημα και εντυπωσιαζομαι αφανταστα που δεν βρισκεται ΕΝΑΣ απο ολοκληρο τηλεοπτικο συνεργειο να το επισημανει και να πει σε σκηνοθετη και σεναριογραφο: " Για μισο λεπτο, βρε παιδια! Ποιος μιλαγε ετσι το '39; Διορθωστε το, σας παρακαλω!"
 
Δεν μπορω να κρινω απολυτα τις ερμηνειες των καινουργιων Πανθεων με ενα μονο επεισοδιο που ειδα, και συγκεκριμενα το πρωτο.
Μεχρι ενος σημειου μοναχα και παντα με επιφυλαξη και το εκανα ηδη πιο πανω.
Ειμαι ομως συμφωνη με τον χαρακτηρισμο περι "αδαους σκηνοθετη" γιατι απο αυτο το ενα επεισοδιο που ειδα μας τρελανανε στο..."κατι". "Συμβαινει κατι; Δεν ξερω κατι. Εκανες κατι;" και διαφορα αλλα νοστιμα του σημερινου τροπου ομιλιας που τα ανεφερα αναλυτικα στο προηγουμενο σχολιο μου στο παρον θεμα. Αν λοιπον ο σκηνοθετης δηλωνει εμπειρος και σαραντα χρονια στη δουλεια, τοτε ειναι αρκετα μεγαλος για να γνωριζει πως οι Ελληνες δεν μιλουσαν ετσι εν ετει 1939. Ουτε καν το 1989. Οι διαλογοι ειναι σε παρα πολλα σημεια ΛΑΘΟΣ. Και μαλιστα λαθος εκνευριστικο.
Απο το λιγο που ειδα, αυτο ειναι για μενα και το μεγαλυτερο ατοπημα και εντυπωσιαζομαι αφανταστα που δεν βρισκεται ΕΝΑΣ απο ολοκληρο τηλεοπτικο συνεργειο να το επισημανει και να πει σε σκηνοθετη και σεναριογραφο: " Για μισο λεπτο, βρε παιδια! Ποιος μιλαγε ετσι το '39; Διορθωστε το, σας παρακαλω!"
Όταν ένα τηλεοπτικό προϊόν δεν πάει καλά σημαίνει ότι πρέπει να βρεθούν τα λάθη που τυχον έχουν γινει και η ροη δεν κυλα! η μαγισσα πάει καλά όχι γιατί έχει σκηνές βίας και σεξ αλλά έχει πέσει δουλειά , αυτή είναι η αλήθεια. Δηλ. Και το Κάνε πως κοιμάσαι που δεν έχει σκηνές βιας και σεξ πάει καλά γιατί έχει πέσει δουλειά όπως και οι παγιδευμένοι .
 
Ως προς την γλώσσα του τοτε και τους διαλογους δεν θα πρεπε να υπάρχει πρόβλημα γιατί μπορεί να ακολουθήσεις την γλώσσα του Αθανασιάδη που είναι θησαυρός.
 
Η όλη κουβέντα πάντως, αρχίζει και τελειώνει με το "Η σειρά αυτή είναι μια ΝΕΑ προσέγγιση στο έργο του Αθανασιάδη....", όπως δήλωσε ο σκηνοθέτης συνεπώς, οι όποιες παρεκκλίσεις, είναι αποδεκτές, εφόσον όπως δηλώνει, έχουν και τη συγκατάθεση της συζύγου του περί τούτου.

Βασίζεται μεν στο πρωτότυπο υλικό, είναι όμως κάπως πιο ελεύθερη η προσέγγιση αλλά, θα σταθώ σε δύο πράγματα που ανέφερε ο σκηνοθέτης:

1. Τον αριθμό των επεισοδίων που έβγαλαν σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα (140 επεισόδια σε ένα 9μηνο) ενώ τα 100 επεισόδια της τότε σειράς, είχαν βγει μέσα σε τρία χρόνια όπως δήλωσε συνεπώς, σκεφτείτε ότι σεναριακά, οι δημιουργοί είχαν λίγο χρόνο στη διάθεσή τους προκειμένου να παράξουν τόσα επεισόδια επομένως, τυχόν αβλεψίες, πιστεύω ότι είναι αποδεκτές, με τόσο όγκο υλικού, προφανώς και θα υπάρξουν.

2. Το ότι η πρωτότυπη σειρά είχε λάθη, αυτό, θα είχε ενδιαφέρον να το μάθουμε, πως ακριβώς το εννοεί αυτό, τι έχει κατά νου, δεν θα το απέκλεια φυσικά ως ενδεχόμενο, μπορεί για τα δεδομένα του τότε η ακόμα και τώρα η πρωτότυπη σειρά να χαρακτηρίζεται ως μια από τις κορυφαίες, δε σημαίνει όμως ότι απαλλάσσεται πλήρως από τυχόν λαθη και παραλείψεις
 
Όταν ένα τηλεοπτικό προϊόν δεν πάει καλά σημαίνει ότι πρέπει να βρεθούν τα λάθη που τυχον έχουν γινει και η ροη δεν κυλα! η μαγισσα πάει καλά όχι γιατί έχει σκηνές βίας και σεξ αλλά έχει πέσει δουλειά , αυτή είναι η αλήθεια. Δηλ. Και το Κάνε πως κοιμάσαι που δεν έχει σκηνές βιας και σεξ πάει καλά γιατί έχει πέσει δουλειά όπως και οι παγιδευμένοι .

Ένα λεπτό Μαίρη μου. Τι εννοείς ακριβώς? Έχετε την εντύπωση ότι ο σημερινός Έλληνας έχει τις εντυπωσιακές ομολογουμένως γνώσεις της Βιβής περί της γλώσσας και πώς εκείνη χρησιμοποιούνταν 80 χρόνια πίσω και με γνώμονα αυτό το κριτήριο αποφασίζει να δει έργο ή όχι?

Μένω άφωνη με τις παρατηρήσεις της Βιβής, μου κεντρίζουν τρομερά το ενδιαφέρον, αλλά δεν σταματάω να μου αρέσει ένα έργο γι' αυτό το λόγο. Τι θα πει "έχει πέσει δουλειά" στα άλλα έργα? Κάθε έργο είναι στημένο με κάποιο τρόπο, όλοι οι συντελεστές προσπαθούν να αποδώσουν τον καλύτερό τους εαυτό και αυτό αλλού βγαίνει κι αλλού δε βγαίνει (σε επίπεδα τηλεθέασης εννοώ). Επαναλαμβάνομαι, αλλά αν το ίδιο ακριβώς έργο, όπως είναι, παιζόταν στο Mega, την ίδια ώρα, θα είχε την ίδια τηλεθέαση? Κατά την γνώμη μου, αποκλείεται!

Όσον αφορά τον σκηνοθέτη, προς τιμήν του, βγήκε και είπε την άποψή του γι' αυτό που κάνει και θέλει να την υποστηρίξει, σωστή ή λάθος, δεν έχω τις γνώσεις να το γνωρίζω. Δεν θυμάμαι κανέναν άλλον να το έχει κάνει. Πιθανώς να υπάρχει και να μην το ξέρω.

Τώρα, αν κάποιος ηθοποιός μας αρέσει ή όχι, αυτό είναι τελείως υποκειμενικό. Παραπάνω διάβασα ότι η Αθηνά Μαξίμου είναι φουλ οπερετικιά. Εμένα μου αρέσει πάαααρα πολύ αυτό το ιδιαίτερο παίξιμό της. Οι κινήσεις της και οι εκφράσεις της είναι καταπληκτικές. Η ταλαιπωρημένη γυναίκα με το ένδοξο παρελθόν, λόγω ονόματος και το αβέβαιο παρόν, η οποία ζει στην κοσμάρα της και έχει φτιάξει ένα γυάλινο θόλο μη θέλοντας να βγει από εκεί μέσα γιατί δεν θέλει άλλες απογοητεύσεις. Επίσης, η κοπέλα που κάνει τη Μάρμω. Λένε ότι είναι ψυχρή αλλά αυτό για μένα αποδίδει τέλεια το ρόλο της πιτσιρίκας που παντρεύεται τον μεγάλο και έρχεται αντιμέτωπη με τη δυσπιστία και την απόρριψη των δικών του. Στο χθεσινό επεισόδιο που ο Κίτσος και η Μάρμω ήταν μαζί κρυφά στην Κόρινθο, σύμφωνα με το σενάριο, ήταν και οι δύο φωτιά και λάβρα, κατά την γνώμη μου. Οι δύο που δε μου αρέσουν στο σήριαλ είναι η κοπέλα που κάνει την Θάλεια και ο άντρας που κάνει τον Μαρμάρη. Εντελώς κρύοι και οι δυο και λίγοι. Σε άλλους μπορεί να αρέσουν αυτοί. Εκεί δε μπορείς να μιλήσεις. Ο κάθε άνθρωπος έχει την άποψή του, βέβαια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Παιδια, και κυριως Τζελα, δεν εχω τοσες γνωσεις περι γλωσσας και ουτε ξερω με απολυτη ακριβεια πως μιλουσαν οι Ελληνες πριν απο 85 χρονια. Ξερω ομως πώς ΔΕΝ μιλουσαν. Αυτο με το "κατι" που εχει αντικαταστησει το "τιποτα" σε αρνητικες και ερωτηματικες προτασεις ειναι καινουργιο φρουτο και αμερικανια καραμπινατη. Προσωπικα το πρωτοακουσα το 1995 στην σειρα Ντολτσε Βιτα. Ηταν η εποχη που εβλεπα πολλη τηλεοραση. Απευθυνοταν η Χριστινα στον Αντωνη και του λεει "Θελεις κατι;" Ωωωωωπα! Εμεινα αναυδη. Τι σοϊ νεωτερισμος ηταν αυτος; Μεχρι εκεινη τη στιγμη ολοι ρωτουσαν λεγοντας "Θελεις τιποτα;" και μου ηρθε αποτομο. Δεν το περιμενα.
Απο τοτε ομως το κακο πηρε τεραστιες διαστασεις και συνεχιζα να ακουω το ιδιο πραγμα παντου και διαρκως. Σαν ομαδικη παρακρουση. Μεχρι που σημερα μιλανε πλεον ολοι ετσι, αλλα εμενα συνεχιζει να μου καθεται στο λαιμο και δεν το εχω χρησιμοποιησει ουτε μια φορα. Θελω να μιλαω οπως μου εμαθαν οι γονεις και οι παππουδες μου και οχι οπως θελει ο Αλεξανδρος Ρηγας.
Ειναι απιστευτο παντως το ποσο ευκολα επηρεαζονται τα πληθη απο την τηλεοραση που, οπως βλεπω, εχει την δυναμη να διαμορφωνει τον τροπο σκεψης, τα ηθη, ακομα και την ιδια την ομιλια.
Και συμφωνω με την Τζελα. Κι εγω αν ηθελα να δω μια σειρα δεν θα στεκομουν στα λαθη της, εφοσον βεβαια δεν ηταν αλλεπαλληλα και ακρως ενοχλητικα. Θα τα παρεβλεπα και θα εστιαζα στα καλα της σημεια και σε αυτα που θα μιλουσαν στην καρδια μου.
 
Ένα λεπτό Μαίρη μου. Τι εννοείς ακριβώς? Έχετε την εντύπωση ότι ο σημερινός Έλληνας έχει τις εντυπωσιακές ομολογουμένως γνώσεις της Βιβής περί της γλώσσας και πώς εκείνη χρησιμοποιούνταν 80 χρόνια πίσω και με γνώμονα αυτό το κριτήριο αποφασίζει να δει έργο ή όχι?

Μένω άφωνη με τις παρατηρήσεις της Βιβής, μου κεντρίζουν τρομερά το ενδιαφέρον, αλλά δεν σταματάω να μου αρέσει ένα έργο γι' αυτό το λόγο. Τι θα πει "έχει πέσει δουλειά" στα άλλα έργα? Κάθε έργο είναι στημένο με κάποιο τρόπο, όλοι οι συντελεστές προσπαθούν να αποδώσουν τον καλύτερό τους εαυτό και αυτό αλλού βγαίνει κι αλλού δε βγαίνει (σε επίπεδα τηλεθέασης εννοώ). Επαναλαμβάνομαι, αλλά αν το ίδιο ακριβώς έργο, όπως είναι, παιζόταν στο Mega, την ίδια ώρα, θα είχε την ίδια τηλεθέαση? Κατά την γνώμη μου, αποκλείεται!

Όσον αφορά τον σκηνοθέτη, προς τιμήν του, βγήκε και είπε την άποψή του γι' αυτό που κάνει και θέλει να την υποστηρίξει, σωστή ή λάθος, δεν έχω τις γνώσεις να το γνωρίζω. Δεν θυμάμαι κανέναν άλλον να το έχει κάνει. Πιθανώς να υπάρχει και να μην το ξέρω.

Τώρα, αν κάποιος ηθοποιός μας αρέσει ή όχι, αυτό είναι τελείως υποκειμενικό. Παραπάνω διάβασα ότι η Αθηνά Μαξίμου είναι φουλ οπερετικιά. Εμένα μου αρέσει πάαααρα πολύ αυτό το ιδιαίτερο παίξιμό της. Οι κινήσεις της και οι εκφράσεις της είναι καταπληκτικές. Η ταλαιπωρημένη γυναίκα με το ένδοξο παρελθόν, λόγω ονόματος και το αβέβαιο παρόν, η οποία ζει στην κοσμάρα της και έχει φτιάξει ένα γυάλινο θόλο μη θέλοντας να βγει από εκεί μέσα γιατί δεν θέλει άλλες απογοητεύσεις. Επίσης, η κοπέλα που κάνει τη Μάρμω. Λένε ότι είναι ψυχρή αλλά αυτό για μένα αποδίδει τέλεια το ρόλο της πιτσιρίκας που παντρεύεται τον μεγάλο και έρχεται αντιμέτωπη με τη δυσπιστία και την απόρριψη των δικών του. Στο χθεσινό επεισόδιο που ο Κίτσος και η Μάρμω ήταν μαζί κρυφά στην Κόρινθο, σύμφωνα με το σενάριο, ήταν και οι δύο φωτιά και λάβρα, κατά την γνώμη μου. Οι δύο που δε μου αρέσουν στο σήριαλ είναι η κοπέλα που κάνει την Θάλεια και ο άντρας που κάνει τον Μαρμάρη. Εντελώς κρύοι και οι δυο και λίγοι. Σε άλλους μπορεί να αρέσουν αυτοί. Εκεί δε μπορείς να μιλήσεις. Ο κάθε άνθρωπος έχει την άποψή του, βέβαια.
Θα δω από σήμερα μερικά επεισόδια και θα σου πω περαιτέρω γνώμη. Πχ.εμενα μου άρεσε πολύ ο Χειλάκης που στην παραπάνω κριτική που διάβασα δεν αρέσει, οπως μου αρεσει και ο Κιτσος. Στην μαγισσα το κρατούν λίγο στην μορφολογια της γλώσσας οχι στις βωμολοχιες βέβαια αλλά σε άλλους ιδιωματισμους της Ελλάδας προ της Επανάστασης και ειδικά ο Αντρέι στο ημερολόγιο του μιλά ως λόγιος του τότε αλλα και οι μανιατες μιλανε την ντοπολαλια. Θα επανελθω όμως.
F9_7Wo_WwAAkTs-.jpeg
 
Παιδια, και κυριως Τζελα, δεν εχω τοσες γνωσεις περι γλωσσας και ουτε ξερω με απολυτη ακριβεια πως μιλουσαν οι Ελληνες πριν απο 85 χρονια. Ξερω ομως πώς ΔΕΝ μιλουσαν. Αυτο με το "κατι" που εχει αντικαταστησει το "τιποτα" σε αρνητικες και ερωτηματικες προτασεις ειναι καινουργιο φρουτο και αμερικανια καραμπινατη. Προσωπικα το πρωτοακουσα το 1995 στην σειρα Ντολτσε Βιτα. Ηταν η εποχη που εβλεπα πολλη τηλεοραση. Απευθυνοταν η Χριστινα στον Αντωνη και του λεει "Θελεις κατι;" Ωωωωωπα! Εμεινα αναυδη. Τι σοϊ νεωτερισμος ηταν αυτος; Μεχρι εκεινη τη στιγμη ολοι ρωτουσαν λεγοντας "Θελεις τιποτα;" και μου ηρθε αποτομο. Δεν το περιμενα.

Και βέβαια έχεις. Γελάω με τις λεπτομέρειες που αναφέρεις, γιατί εγώ δεν θα τις πρόσεχα ποτέ. :)
 
Το νησί τι είχε και έκανε τόσο υψηλή θεαματικοτητα ; Ήταν καλό, σε έβαζε μέσα.
 
Το νησί τι είχε και έκανε τόσο υψηλή θεαματικοτητα ; Ήταν καλό, σε έβαζε μέσα.

Πού μέσα δηλαδή? Γιατί εγώ δεν το είδα ποτέ. Όλη αυτή τη σκοτεινιά, τη μαυρίλα και τη στενοχώρια. Πάναγία μου! Τώρα ότι το έβλεπαν οι άλλοι, μπράβο τους. Εμένα δεν μου άρεσε καθόλου.
 
Θα δω από σήμερα μερικά επεισόδια και θα σου πω περαιτέρω γνώμη. Πχ.εμενα μου άρεσε πολύ ο Χειλάκης που στην παραπάνω κριτική που διάβασα δεν αρέσει, οπως μου αρεσει και ο Κιτσος. Στην μαγισσα το κρατούν λίγο στην μορφολογια της γλώσσας οχι στις βωμολοχιες βέβαια αλλά σε άλλους ιδιωματισμους της Ελλάδας προ της Επανάστασης και ειδικά ο Αντρέι στο ημερολόγιο του μιλά ως λόγιος του τότε αλλα και οι μανιατες μιλανε την ντοπολαλια. Θα επανελθω όμως.
Προβολή συνημμένου 268514

Άσε, μη δεις πολλά επεισόδια. Το χθεσινό να δεις, μου φτάνει. Και αυτό της Δευτέρας. :)
 
Ο Βασίλης Κανάκης στο βιβλίο του γράφει τη γνωστή ιστορία με την Κοτοπούλη και τη Χαλκούση. Προσπαθώντας να μεταφέρει κόσμια την ιστορία λέει πως η Κοτοπούλη είπε της Χαλκούση μπροστά από ένα καθρέφτη: "Κοίταξε μας Ελένη. Σου φαίνεται πως θα είχε ο Ιαγος τη διαστροφή να μας πηδήξει;" Σε αυτό το σημείο ο Β.Κ. σημειώνει πως δεν είπε "πηδήξει" διότι τότε δεν χρησιμοποιούσαν αυτό το ρήμα με αυτή τη σημασία αλλά το γνωστό που όλοι ξέρουμε. Οπότε κι οι βρισιές ακόμα έχουν την εποχή τους.
 
Ο Βασίλης Κανάκης στο βιβλίο του γράφει τη γνωστή ιστορία με την Κοτοπούλη και τη Χαλκούση. Προσπαθώντας να μεταφέρει κόσμια την ιστορία λέει πως η Κοτοπούλη είπε της Χαλκούση μπροστά από ένα καθρέφτη: "Κοίταξε μας Ελένη. Σου φαίνεται πως θα είχε ο Ιαγος τη διαστροφή να μας πηδήξει;" Σε αυτό το σημείο ο Β.Κ. σημειώνει πως δεν είπε "πηδήξει" διότι τότε δεν χρησιμοποιούσαν αυτό το ρήμα με αυτή τη σημασία αλλά το γνωστό που όλοι ξέρουμε. Οπότε κι οι βρισιές ακόμα έχουν την εποχή τους.

Θα πηδηχτώ από το παράθυρο! :D
 
Πίσω
Μπλουζα