Uskoke
RetroAdept
- Joined
- 9 Φεβ 2011
- Μηνύματα
- 3.657
- Αντιδράσεις
- 6.841
εδώ βλέπουμε το πορτοκαλί πακέτο Multicontrast Agfa 250 (!!) χορταστική συσκευασία ευτυχώς είναι σε καλή κατάσταση από κάποιες δοκιμές που έκανα χτες (είχε ένα ρολό 80 μέτρα 20 εκ. πάλι Agfa Muticontrast αλλά ήταν μαυρισμένο δηλ. καμένο προφανώς από την ραδιενέργεια υπόβαθρου δηλ.έκοψα ένα κομμάτι από το ρολό μη εκτεθειμένο και το εμφάνισα ενώ έπρεπε να βγει λευκό βγήκε σχεδόν μαύρο τελείως άχρηστο) επίσης άλλο ένα πακέτο 10Χ15 πάλι καμένο ίσως τα 20Χ25 πιο φρέσκα και μάλιστα δεν έχουν χάσει την ταχύτητα τους εκτυπώνονται στο 1!!!!Να εξηγήσω λίγο τι είναι τα χαρτιά multicontrast (h multigrade). Λοιπόν τα ασπρόμαυρα αρνητικά είναι σκληρού κανονικού ή μαλακού κοντράστ. έτσι πχ. αν τραβήξουμε με 3200 χωρίς φλας το αρνητικό βγαίνει μαλακό το FP4 στην λιακάδα και υπερεμφανισμένο βγαίνει σκληρό κάτω από ιδανικές συνθήκες βγαίνει φυσικά κανονικό κλπ.για να έχουμε λοιπόν μια καλή ασπρόμαυρη φωτογραφία εξισορροπούμε το αρνητικό διαλέγοντας χαρτί της σωστής διαβάθμισης. για σκληρό αρνητικό, μαλακό χαρτί. για μαλακό αρνητικό, σκληρό χαρτί. και φυσικά για κανονικό, κανονικό. παλιά βγαίναν χαρτιά σταθερής διαβάθμισης και έτσι έπρεπε να έχουμε 3 τουλάχιστον πακέτα χαρτιά για κάθε μέγεθος με τις διαβαθμίσεις, και η σκληρότητα είναι από 0 εώς 5, με 5 το σκληρότερο και 0 το μαλακότερο .2 με 2 1/2 είναι το κανονικό.υπ όψιν όταν εννοώ σκληρό και μαλακό εννοώ το κοντράστ και όχι την υφή του χαρτιού, αν είναι καρτονέ, πλαστικό κλπ. Αυτά μέχρι την δεκαετία του '80 που αναπτύχθηκαν τα χαρτιά multigrade όπου με ένα σύστημα φίλτρων και τα χαρτιά "μπαλαντέρ" μπορούμε να εκτυπώσουμε οποιοδήποτε αρνητικό με ένα και μόνο πακέτο χαρτί σε κάθε μέγεθος. και μάλιστα με μισά νούμερα, 0, 1/2,1,1 1/2-----4,4 1/2 ,5.τα χαρτιά multigrade έχουν δυο γαλακτώματα ένα σκληρό ένα μαλακό ένα ευαίσθητο στο μπλε ένα στο πράσινο και με το κατάλληλο φίλτρο ενεργοποιείται το ένα ή και τα δυο γαλακτώματα. Όπως καταλαβαίνει κανείς αυτό είναι πολύ βολικό και οικονομικό μιας και δεν χρειάζεται να έχουμε εκατό πακέτα με διάφορα χαρτιά τα οποία χρησιμοποιούνται σπάνια και πολυκαιρίζουν κλπ.βέβαια αυτό ακούγεται αστείο την σημερινή ψηφιακή εποχή αλλά ας μην ξεχνάμε ήταν η πραγματικότητα της φωτογραφίας και των ερασιτεχνών για σχεδόν 200 χρόνια.
επίσης στην δεύτερη φώτο πακέτο 30Χ40 ανατολικογερμανικά Orwo κανονικής διαβάθμισης γυαλιστερά FB (χάρτινα) άσπρα.α προσθέσω ότι την εποχή της ακμής του φιλμ και του σκοτεινού θαλάμου βγαίναν άπειρα είδη χαρτιών, σε διαβαθμίσεις, επιφάνεια (γυαλιστερά, ματ, σατινέ κλπ.) σε χρώμα (άσπρα, κρεμ) σε υπόστρωμα (απλού, διπλού πάχους, μετά βγήκαν και τα πλαστικά-RC) κλπ. ανάλογα με την χρήση.αυτά θέλουν 10 ρύθμιση για να εκτυπωθούν. για να τυπώσουμε τόσο μεγάλο μέγεθος προβάλουμε την εικόνα στον τοίχο και κολλάμε το χαρτί στον τοίχο με blue tak . για να το βάλουμε στην σωστή θέση βάζουμε το κόκκινο φίλτρο στον μεγεθυντήρα, βάζουμε το χαρτί στην σωστή θέση (το χαρτί δεν είναι καθόλου ευαίσθητο στο κόκκινο φως έτσι δεν καίγεται) αφαιρούμε το κόκκινο φίλτρο και κάνουμε την έκθεση. για να το εμφανίσουμε αν δεν έχουμε τόσο μεγάλες λεκάνες ή το βρέχουμε με τα χημικά με σφουγγάρια ή το γλιστράμε στην λεκάνη που έχει το μέγεθος της μικρότερης πλευράς του χαρτιού.επίσης βλέπουμε μια σημείωση του προηγούμενου ιδιοκτήτη 'evt halvem 20X30' πρέπει να είναι ολλανδικά πάντως γερμανικά δεν είναι ίσως δεν ήξερε το κόλπο με την προβολή στον τοίχο ή η διαρρύθμιση του σκοτεινού του θαλάμου δεν το επέτρεπε και έτσι έκοβε τα χαρτιά στην μέση και τα έκανε 20Χ30. υπόψιν το πακέτο με τα χαρτιά μπορεί να ανοιχτεί μόνο στον σκοτεινό θάλαμο με κατάλληλο φως ασφαλείας, και για τα παγχρωματικά φιλμ μόνο σε απόλυτο σκοτάδι.
Τελευταία επεξεργασία: