Ο Λαμπρούκος μπαλαντέρ (1981)

Με αφορμή το ποστ του @ tsimisde, θυμήθηκα απόσπασμα από κριτική που έλεγε ότι μετά τα πρώτα εγκεφαλικά κι ενώ όντως τα γυρίσματα ήταν δύσκολα, υπήρχαν στιγμές που ο Κωσταντάρας "έβαζε τα δυνατά του" και εκτελούσε μονομιάς σκηνές και με καλύτερη διαύγεια που οι συντελεστές δεν το περίμεναν, δείχνοντας ότι το γνώριμο περιβάλλον των γυρισμάτων του έκανε καλό στην ψυχολογία του, είχε μια ψυχική ανάταση αλλά φυσικά νομίζω ότι έδωσε ότι είχε και δεν είναι ώστε να μπορέσει έστω και τηρουμένων των αναλογιών να δώσει ότι καλύτερο μπορεί επαγγελματικά ως παλιός καλός Λαμπρούκος.

Την παρακολούθησα και γω πριν μερικές μέρες, στην Tv είχα χρόνια να τη δω. Ενω υπάρχει στο αρχείο, ίσως δεν πολυήθελα να βλέπω τον Κωνσταντάρα, γνωρίζοντας ότι ήταν η τελευταία του.
 
Βλέπω πολλά αρνητικά σχόλια του τύπου "κρίμα που η ταινία ήταν κακή γιατί ήταν η τελευταία του" και "ο ρόλος του γλεντζέ ήταν ξεπερασμένος".

Πρώτων, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, ότι καλλιτέχνης και να είσαι, όσο καλός η κακός, ισχύει ένας βασικός κανόνας: το κοινό πάντα μα πάντα θα σε θυμάται για ένα συγκεκριμένο είδος προτύπου. Πχ Στέλιος Καζαντζίδης, ο άνθρωπος φωνάρα, μια χαρά το έλεγε και το τσιφτετέλι, και το ερωτικό αλλά το κοινό του γουστάρε τραγούδια για βάσανα, ξενιτιά, κτλ κτλ. Θέλετε να πάρουμε για παράδειγμα ηθοποιό? Αλίκη Βουγιουκλάκη, μια χαρά έπαιζε και το δράμα, αλλά το κοινό ήθελε την ξανθιά πλούσια τσαχπινα που στο τέλος κατέληγε με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Έτσι λοιπόν και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, μια χαρά τα έπαιζε ολα, αλλά το κοινό γελούσε και χαιρόταν μαζί του με τον ρόλο του αστειου αθεράπευτου γλεντζέ. Τι έπρεπε δηλαδή να τον βάλουν να παίξει? Τον πατέρα που κλαίει στο τάφο του παιδιού του? Όσο ξεπερασμένος και να τανε (κατά την δική σας άποψη) ο ρόλος τον κοινό τον αγαπούσε έτσι. Οπότε αφήστε την γκρίνια και σταμάτηστε να το παίζετε ανωτεριλα.

Δεύτερων, τι πα να πει "Κακη ταινία"? Το αν μια ταινία είναι καλή η κακή εξαρτάται από τον άνθρωπο που την βλέπει. Είναι υποκειμενικό. Σε κάποιους δεν σας άρεσει, αλλά σε εμάς που είμαστε μεγάλοι φαν του Λάμπρου μας αρέσει πολύ. Επίσης, είδα ένα σχόλιο που έλεγε ότι στο σενάριο του "κόψαν" μια δεκαετία. 1. Φανταστικός χαρακτήρας ήταν, δεν έπαιζε το εαυτό του οπότε είδη δεν στέκει 2. Δηλαδή τι έπρεπε να κάνουν? Να πουν "ορίστε ο Λάμπρος που κοντεύει τα 70"?
 
1.οι θεατες μπορουν να θυμουνται με ενα συγκεκριμενο τροπο ενα ηθοποιο αλλα αυτο δεν σημαινει οτι εκεινος πρεπει να επιλεγει μια μανιερα

2.οι κρισεις ειναι σαφως υποκειμενικες αλλα υπαρχουν και αριστουργηματα της εβδομης τεχνης αντικειμενικα.αρα υπαρχει καλη κακη η μετρια ταινια οπως ειναι η προκειμενη γιατι εχει αδυναμο σεναριο.

3 για τη δευτερο παραγραφο τι να απαντησω; θελετε να ξαναδιαβασετε τι εχετε γραψει; απο τη μια λετε οτι καθενας εχει το δικαιωμα στη κριση του και απο την αλλη μαλωνετε τους συνφορουμιτες γιατι ειχαν τη δικη τους που διαφωνει με τη δικη σας

4 δηλαδη για σας δεν πρεπει να συναδει η ηλικια του καλλιτεχνη με το χαρακτηρα που υποδυεται; να κανει ας πουμε ο λαμπρος και στα 70 ενα φοιτητη της ιατρικης;να καταργησουμε και το καστινγκ και να βαζουμε κει και ως ετυχε

5 ποιος ειπε και που οτι ο λαμπρος κωνστανταρας δεν ειναι φοβερος ηθοποιος και εξοχος κωμικος;
 
Τελευταία επεξεργασία:
1.οι θεατες μπορουν να θυμουνται με ενα συγκεκριμενο τροπο ενα ηθοποιο αλλα αυτο δεν σημαινει οτι εκεινος πρεπει να επιλεγει μια μανιερα

2.οι κρισεις ειναι σαφως υποκειμενικες αλλα υπαρχουν και αριστουργηματα της εβδομης τεχνης αντικειμενικα.αρα υπαρχει καλη κακη η μετρια ταινια οπως ειναι η προκειμενη γιατι εχει αδυναμο σεναριο.

3 για τη δευτερο παραγραφο τι να απαντησω; θελετε να ξαναδιαβασετε τι εχετε γραψει; απο τη μια λετε οτι καθενας εχει το δικαιωμα στη κριση του και απο την αλλη μαλωνετε τους συνφορουμιτες γιατι ειχαν τη δικη τους που διαφωνει με τη δικη σας

4 δηλαδη για σας δεν πρεπει να συναδει η ηλικια του καλλιτεχνη με το χαρακτηρα που υποδυεται; να κανει ας πουμε ο λαμπρος και στα 70 ενα φοιτητη της ιατρικης;να καταργησουμε και το καστινγκ και να βαζουμε κει και ως ετυχε

5 ποιος ειπε και που οτι ο λαμπρος κωνστανταρας δεν ειναι φοβερος ηθοποιος και εξοχος κωμικος;
1. Δηλαδή είναι τόσο κακό ένας ηθοποιός να συνεχίζει ένα συγκεκριμένο στυλ άμα του αρέσει και αρέσει και στο κοινό?
2. Τίποτα δεν είναι αντικειμενικο στην τέχνη. Επίσης γιατί είναι αδύναμο το σενάριο? Τι ήθελες να γράψουν το The Godfather σε ελληνικο ριμέικ?
3. Δεν τους "μαλώνω" που δεν τους άρεσε η ταινία. Τους μαλώνω που κάποιοι προσπαθούν να περάσουν την άποψη τους ως γεγονός. Δηλαδή πιστεύουν ότι επειδή δεν άρεσε σε εκείνους η ταινία είναι αντικειμενικά κακή.
4. Δηλαδή στην ταινία ο Κωνσταντάρας δεν περνάει για 58?
5. Κανένας και δεν είπα ότι το είπατε αυτό
 
1. Δηλαδή είναι τόσο κακό ένας ηθοποιός να συνεχίζει ένα συγκεκριμένο στυλ άμα του αρέσει και αρέσει και στο κοινό?
2. Τίποτα δεν είναι αντικειμενικο στην τέχνη. Επίσης γιατί είναι αδύναμο το σενάριο? Τι ήθελες να γράψουν το The Godfather σε ελληνικο ριμέικ?
3. Δεν τους "μαλώνω" που δεν τους άρεσε η ταινία. Τους μαλώνω που κάποιοι προσπαθούν να περάσουν την άποψη τους ως γεγονός. Δηλαδή πιστεύουν ότι επειδή δεν άρεσε σε εκείνους η ταινία είναι αντικειμενικά κακή.
4. Δηλαδή στην ταινία ο Κωνσταντάρας δεν περνάει για 58?
5. Κανένας και δεν είπα ότι το είπατε αυτό
1 ειναι μανιερα και καλο δεν το λες,αλλα ειναι δικαιωμα καθε ηθοποιου να το πραξει αλλα καθενα θεατη στην διακριτικη του ευκαιρια να το κρινει
2 δεν συμφωνω ανοιγεται ενα τεραστιο θεμα,καντε ενα ποστ γιαυτο να αφησουμε αποψεις αθροα
3 εσας τι σας αρεσε στην ταινια; ας ξεκινησουμε απο κει
4 προσωπικα δεν εχω θεμα μαυτο,ρωτηστε συγκεκριμενα οποιος το εθεσε ,εν γενει την αποψη μου τη ειπα στο πρωτο μ 4
5 εδω ειμαστε ολοι απολυτα συμφωνοι
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μου κάνουν εντύπωση τα σχόλια, δεδομένου ότι απ ότι διάβασα στο θέμα, όλα τα μέλη μιλούν με μεγάλη τρυφερότητα κι αγάπη για το Λάμπρο Κωνσταντάρα.
Οπότε τι ακριβώς σχολιάζουμε; ότι σε πολλούς δεν άρεσε η ταινία; Τι να γίνει, όταν έχεις στο μυαλό σου τις μεγάλες ερμηνείες του Λάμπρου στο Υπόθεση Ντρειφους, στην Άγνωστο, στο Οι Ουρανοί είναι δικοί μας ή ακόμα και στου εραστή της Καλουτά στο Εκείνες που δεν πρέπει να αγαπούν, είναι μεγάλη η απόσταση μέχρι το Λαμπρουκο Μπαλαντερ. Πιθανότατα φταίει η μπερδεμένη εκεινη εποχή που κατι πέθαινε για πάντα και κάτι πάλευε να γεννηθεί. Δεν ήταν μόνο ο Κωνστανταρας εκείνης της περιόδου κατώτερος του παλιού εαυτού του, ήταν συνολικά ο κινηματογράφος. Νομίζω λέω κλισεδιες τώρα. Κανείς δεν είχε σκοπό να προσβάλλει τη μνήμη ή τη συνεισφορά του Κωνσταντάρα στον ελληνικό κινηματογράφο, αυτό για μένα είναι βεβαιοτατο. Η φθορά είναι νόμος, αλλά πάντα δημιουργεί μελαγχολία.
 
. Δεν ήταν μόνο ο Κωνστανταρας εκείνης της περιόδου κατώτερος του παλιού εαυτού του, ήταν συνολικά ο κινηματογράφος.
Το ότι απόκτησε διαφορετικό στυλ ο κινηματογράφος δεν σημαίνει ότι έγινε κατωτερος. Μπορεί να μην είχαμε τους παλιούς ηθοποιόυς, εμφανίστηκαν όμως άλλοι σπουδαίοι κωμικοί, όπως Στάθης Ψάλτης, Σωτήρης Μουστάκας, κτλ κτλ. Και δεν καταλαβαίνω, γιατί ήταν "κατώτερος" ο Κωνσταντάρας?
 
Αρχίζω και πιστεύω ότι η ταινία αλλά και ο ίδιος ο Κωνσταντάρας σε αυτήν την ταινία παίρνουν τόσο αρνητική κριτική απλά επειδή κάποιοι έχετε πρόβλημα με τον κινηματογράφο των 80's. Πάω στοίχημα ότι αν είχε βγεί τέλη 70's δεν θα είχατε κανένα θέμα.
 
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η συγκεκριμένη ταινία παίρνει αρνητική κριτική, γιατί ίσως αν συγκριθεί με τις πραγματικά καλές ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντάρα ("Υπάρχει και φιλότιμο", "Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι","Κάτι κουρασμένα παλικάρια") δείχνει πολύ κατώτερη. Δεν νομίζω να έχει να κάνει με το γεγονός ότι γυρίστηκε στην αρχή της δεκαετίας του '80.
 
Πάω στοίχημα ότι αν είχε βγεί τέλη 70's δεν θα είχατε κανένα θέμα.
Θα το χάσεις. Σίγουρα η εποχή απείχε πολύ απ αυτό που γνωρίσαμε ως παλιό ελληνικό κινηματογράφο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό, και δε συνέβη μόνο με τον Κωνσταντάρα. Τι σχέση είχε η Βασιλειάδου της Μαμής με τη Σμυρνιά του 1969; Δεν είναι εμφανέστατη η φθορά; Είναι, αλλά επιπλέον είναι μια κακή ταινία. Τι σχέση έχουν Σταυρίδης-Φωτόπουλος των Κίτρινων Γαντιών με τον Αριστοτελη τον Επιπόλαιο του 1970; Χωρίς την ίδια φθορά στους πρωταγωνιστές, η ταινία είναι πατάτα και είναι θλίψη να τους βλέπεις. Τι σχέση έχει ο Παπαμιχαήλ του Ξύλου με τον Παπαμιχαήλ των Εραστών του Ονείρου του 1974;
Είναι λίγοι οι ηθοποιοί που κρατήθηκαν σε ένα υποκριτικό επίπεδο και παράλληλα έκαναν και καλές ταινίες. Αυτό σε τίποτα δε μειώνει την αξία τους. Αν τη μείωνε δε θα είχαμε ολόκληρο φόρουμ να τους συζητάμε πάνω από μισό αιώνα μετά.
 
Ότι μου άρεσει και στις άλλες του Κωνσταντάρα, δηλαδή το χιούμορ, οι ατάκες, η υπόθεση και οι ερμηνείες των ηθοποιών.
καλυφθηκα λιγο πολυ απο τους προλαλησαντες αλλα θα απαντησω και εγω λιγο ελαφρα
η υποθεση ειναι φοβερη και πρωτοτυπη παιζει ο κυριος δημητρης κωνστανταρας να την σκεφτοταν μηνες
 
Ανεξάρτητα από το πότε γυρίστηκε η ταινία και ποιοι παίζουν, δεν ήταν καλή και δεν νομίζω ότι ως τέτοια γυρίστηκε. Εξάλλου, και άλλες ταινίες του Κωνσταντάρα, όπως "Δον Ζουάν για κλάματα" ή "Διακοπές στην Αίγινα" με τη Βουγιουκλάκη, δεν παρακολουθιούνται το ίδιο ευχάριστα, αφού το σενάριο δεν ήταν κι ό,τι καλύτερο, όπως η "Βίλα οργίων", "Υπάρχει φιλότιμο", "Της ζήλειας τα καμώματα" κ.α. όπου ο Λάμπρος σαρώνει. Θα συμφωνήσω επίσης με κάποιον πιο πάνω που ανέφερε ότι η Μάρω Κοντού αρχίζει και σπάει. Είναι βέβαια εξαιρετική και λαμπερή (μου αρέσει πολύ σαν ηθοποιός, έχει παίξει χιλιάδες πράγματα με πολύ ταλέντο), όπως και η Νέλλη Γκίνη, αλλά και οι δύο έχουν αρχίσει να βαραίνουν· όπως και οι φωνές τους, που έγιναν κοντράλτο μάλλον λόγω καπνίσματος. Μιλάνε αργά, με φωνή θαμπή και με γρέζι.
 
Ανεξάρτητα από το πότε γυρίστηκε η ταινία και ποιοι παίζουν, δεν ήταν καλή και δεν νομίζω ότι ως τέτοια γυρίστηκε. Εξάλλου, και άλλες ταινίες του Κωνσταντάρα, όπως "Δον Ζουάν για κλάματα" ή "Διακοπές στην Αίγινα" με τη Βουγιουκλάκη, δεν παρακολουθιούνται το ίδιο ευχάριστα, αφού το σενάριο δεν ήταν κι ό,τι καλύτερο, όπως η "Βίλα οργίων", "Υπάρχει φιλότιμο", "Της ζήλειας τα καμώματα" κ.α. όπου ο Λάμπρος σαρώνει. Θα συμφωνήσω επίσης με κάποιον πιο πάνω που ανέφερε ότι η Μάρω Κοντού αρχίζει και σπάει. Είναι βέβαια εξαιρετική και λαμπερή (μου αρέσει πολύ σαν ηθοποιός, έχει παίξει χιλιάδες πράγματα με πολύ ταλέντο), όπως και η Νέλλη Γκίνη, αλλά και οι δύο έχουν αρχίσει να βαραίνουν· όπως και οι φωνές τους, που έγιναν κοντράλτο μάλλον λόγω καπνίσματος. Μιλάνε αργά, με φωνή θαμπή και με γρέζι.
εχει σημασια η εποχη που γυριστηκε ,ειναι ΚΑΙ η φθορα του χρονου,αλλοστε και εσεις το λετε για τις κυριες κοντου και γκινη
το διακοπες στην αιγινα δεν σας αρεσε καργα;
αλλα δεν πιστευω να την συγκινετε με αυτη ;
 
εχει σημασια η εποχη που γυριστηκε ,ειναι ΚΑΙ η φθορα του χρονου,αλλοστε και εσεις το λετε για τις κυριες κοντου και γκινη
το διακοπες στην αιγινα δεν σας αρεσε καργα;
αλλα δεν πιστευω να την συγκινετε με αυτη ;
Ιδίως το διακοπές στην Αίγινα εγώ προσωπικά δεν άντεξα να το δω πολλή ώρα. Είναι πέρα από το γούστο μου. Μπορεί να ήταν καλή ταινία, έπαιζε μάλιστα και η Καββαδία ρόλο "ήρεμο" (όχι την καθιερωμένη κακιά), αλλά προτιμώ άλλο στιλ ταινιών, με πιο γρήγορο και έξυπνο σενάριο.
 
Ιδίως το διακοπές στην Αίγινα εγώ προσωπικά δεν άντεξα να το δω πολλή ώρα. Είναι πέρα από το γούστο μου. Μπορεί να ήταν καλή ταινία, έπαιζε μάλιστα και η Καββαδία ρόλο "ήρεμο" (όχι την καθιερωμένη κακιά), αλλά προτιμώ άλλο στιλ ταινιών, με πιο γρήγορο και έξυπνο σενάριο.
εχει μια καταπληκτικη σκηνη με τον βεγγο που επαιξε ρολο να απογειωθει η καριερα του
 
Θα το χάσεις. Σίγουρα η εποχή απείχε πολύ απ αυτό που γνωρίσαμε ως παλιό ελληνικό κινηματογράφο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό, και δε συνέβη μόνο με τον Κωνσταντάρα. Τι σχέση είχε η Βασιλειάδου της Μαμής με τη Σμυρνιά του 1969; Δεν είναι εμφανέστατη η φθορά; Είναι, αλλά επιπλέον είναι μια κακή ταινία. Τι σχέση έχουν Σταυρίδης-Φωτόπουλος των Κίτρινων Γαντιών με τον Αριστοτελη τον Επιπόλαιο του 1970; Χωρίς την ίδια φθορά στους πρωταγωνιστές, η ταινία είναι πατάτα και είναι θλίψη να τους βλέπεις. Τι σχέση έχει ο Παπαμιχαήλ του Ξύλου με τον Παπαμιχαήλ των Εραστών του Ονείρου του 1974;
Είναι λίγοι οι ηθοποιοί που κρατήθηκαν σε ένα υποκριτικό επίπεδο και παράλληλα έκαναν και καλές ταινίες. Αυτό σε τίποτα δε μειώνει την αξία τους. Αν τη μείωνε δε θα είχαμε ολόκληρο φόρουμ να τους συζητάμε πάνω από μισό αιώνα μετά.
"Καλές ταινίες" σύμφωνα με το δικό σου γούστο
 
[...]
Τι έπρεπε δηλαδή να τον βάλουν να παίξει? Τον πατέρα που κλαίει στο τάφο του παιδιού του? Όσο ξεπερασμένος και να τανε (κατά την δική σας άποψη) ο ρόλος τον κοινό τον αγαπούσε έτσι. Οπότε αφήστε την γκρίνια και σταμάτηστε να το παίζετε ανωτεριλα.

Δεύτερων, τι πα να πει "Κακη ταινία"? Το αν μια ταινία είναι καλή η κακή εξαρτάται από τον άνθρωπο που την βλέπει. Είναι υποκειμενικό. Σε κάποιους δεν σας άρεσει, αλλά σε εμάς που είμαστε μεγάλοι φαν του Λάμπρου μας αρέσει πολύ. Επίσης, είδα ένα σχόλιο που έλεγε ότι στο σενάριο του "κόψαν" μια δεκαετία. 1. Φανταστικός χαρακτήρας ήταν, δεν έπαιζε το εαυτό του οπότε είδη δεν στέκει 2. Δηλαδή τι έπρεπε να κάνουν? Να πουν "ορίστε ο Λάμπρος που κοντεύει τα 70"?

Αρχίζω και πιστεύω ότι η ταινία αλλά και ο ίδιος ο Κωνσταντάρας σε αυτήν την ταινία παίρνουν τόσο αρνητική κριτική απλά επειδή κάποιοι έχετε πρόβλημα με τον κινηματογράφο των 80's. Πάω στοίχημα ότι αν είχε βγεί τέλη 70's δεν θα είχατε κανένα θέμα.

"Καλές ταινίες" σύμφωνα με το δικό σου γούστο

Γούστο μας και εμάς να έχουμε διαφορετικές απόψεις απο εσένα σε μια συζήτηση όμως πρέπει να ξέρεις ότι μεταξύ μας δεχόμαστε όλες τις γνώμες και απλά γράφουμε την άποψη μας χωρίς να προσβάλλουμε απολύτως κανέναν.

Γιατί λοιπόν μας προσβάλλεις γράφοντας μας πάραπανω όλα αυτά τα περί ανωτεριλας μας και ότι κάποιοι έχουμε και πρόβλημα με τον κινηματογράφο; Σε παρακαλώ πολύ μην γράφεις τέτοιους χαρακτηρισμούς γιατί γίνεσαι προσβλητικός με τα άλλα μέλη του φόρουμ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
"Καλές ταινίες" σύμφωνα με το δικό σου γούστο
Ε προφανώς σύμφωνα με το δικό μου, εγώ το γραψα. Αν όχι σύμφωνα με το δικό μου, σύμφωνα με ποιο; Με του Αρτέμη Ματσα;
Δηλαδή θα μπορούσα να γράφω με το γούστο του Αρτέμη Ματσα; Αφού δεν είμαι ο Αρτέμης Ματσας. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι είμαι ο Αρτέμης Ματσας;
 
Δηλαδή τι ήθελες? Υπόθεση που θα ανταγωνιστεί τον Νονό?
ποθεν η ειρωνεια και η αγενεια;
εχουμε κανει μαζι φανταροι;
συγχρωτιστητε με τους κανονες και την ευγενεια των μελων του φορουμ και ευχαριστως να σας απαντησω και επι της ουσιας
 
Πίσω
Μπλουζα