Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας prisma
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Άποψη της οδού Κύπρου στη Λάρισα, το καλοκαίρι του 1952.
1669418074991.png

Και μια πολύ όμορφη νυχτερινή άποψη του ίδιου σημείου σχεδόν 2 δεκαετίες μετά, στις αρχές της δεκαετίας του '70.
1669418131879.png
Το κτήριο με το "ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ" είναι η σημερινή Λέσχη Αξιωματικών.
 
Άποψη της οδού Κύπρου στη Λάρισα, το καλοκαίρι του 1952.
Προβολή συνημμένου 254121

Και μια πολύ όμορφη νυχτερινή άποψη του ίδιου σημείου σχεδόν 2 δεκαετίες μετά, στις αρχές της δεκαετίας του '70.
Προβολή συνημμένου 254122
Το κτήριο με το "ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ" είναι η σημερινή Λέσχη Αξιωματικών.
Κεντρική Πλατεία Λάρισας (Δημάρχου Σάπκα)

Λήψη Φεβ-2019
1669421693266.png

Στο βάθος διακρίνεται το κτήριο της Τραπέζης της Ελλάδος
1669422062258.png

Λήψη Φεβ-2019
1669422128252.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
To σήμα κατατεθέν της Κιμώλου. Το πέτρινο μανιτάρι που έχει δημιουργηθεί από τα διάφορα πετρώματα που κάνουν το νησί τόπο ιδιαίτερης γεωλογικής και οικολογικής αξίας. ΄Εχει ενταχθεί στο Natura 2000.IMG_0007 (89).JPG
 
To σήμα κατατεθέν της Κιμώλου. Το πέτρινο μανιτάρι που έχει δημιουργηθεί από τα διάφορα πετρώματα που κάνουν το νησί τόπο ιδιαίτερης γεωλογικής και οικολογικής αξίας. ΄Εχει ενταχθεί στο Natura 2000.Προβολή συνημμένου 254126
Στο βορειοδυτικό τμήμα της Κιμώλου, στα δυτικά του υψώματος «Σκλάβος», υπάρχει ένα τεράστιο πέτρινο μανιτάρι που οι κάτοικοι το ονομάζουν «Σκιάδι». Ένα μνημείο της φύσης που βρίσκεται στη μέση ενός γυμνού πλατώματος με υπέροχη θέα: αγκαλιάζει τις νοτιοδυτικές και δυτικές ακτές του νησιού (Ελληνικά, Μαυροσπήλια, Αθηνιάς) κι ένα μεγάλο μέρος της Μήλου.

Το «Σκιάδι» οφείλει τη δημιουργία του στα διαφορετικά πετρώματα που το αποτελούν και στους ισχυρούς ανέμους που φυσούν στην περιοχή του. Το πιο μαλακό πέτρωμα που βρίσκεται στη βάση προσβάλλεται και διαβρώνεται από τον άνεμο που μεταφέρει σκόνη ή κόκκους άμμου. Αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας που ονομάζεται «απορρίνηση» είναι, η βάση να «τρώγεται» και να στενεύει συνεχώς, ενώ η κορυφή που, είναι πιο σκληρή, παραμένει σχεδόν άθικτη.
πηγή
 
Στο βορειοδυτικό τμήμα της Κιμώλου, στα δυτικά του υψώματος «Σκλάβος», υπάρχει ένα τεράστιο πέτρινο μανιτάρι που οι κάτοικοι το ονομάζουν «Σκιάδι». Ένα μνημείο της φύσης που βρίσκεται στη μέση ενός γυμνού πλατώματος με υπέροχη θέα: αγκαλιάζει τις νοτιοδυτικές και δυτικές ακτές του νησιού (Ελληνικά, Μαυροσπήλια, Αθηνιάς) κι ένα μεγάλο μέρος της Μήλου.

Το «Σκιάδι» οφείλει τη δημιουργία του στα διαφορετικά πετρώματα που το αποτελούν και στους ισχυρούς ανέμους που φυσούν στην περιοχή του. Το πιο μαλακό πέτρωμα που βρίσκεται στη βάση προσβάλλεται και διαβρώνεται από τον άνεμο που μεταφέρει σκόνη ή κόκκους άμμου. Αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας που ονομάζεται «απορρίνηση» είναι, η βάση να «τρώγεται» και να στενεύει συνεχώς, ενώ η κορυφή που, είναι πιο σκληρή, παραμένει σχεδόν άθικτη.
πηγή
O Τάκης, αδερφός της μητέρας μου, που ήταν χημικός μηχανικός και ο Κώστας, οπατέρας μου, που ήταν χημικός έκαναν μελέτες στα ορυχεία της Κιμώλου το 1934. Η μητέρα μου και η Γιαγιακούλα πήγαν το καλοκαίρι για να δουν τον Τάκη, ο Τάκης τις γνώρισε με τον Κώστα και τα λοιπά είναι Ιστορία! Έχω πάει δυό φορές στη Κίμωλο για καλοκαίρι μετά τον πόλεμο. Και φυσικά στη Μήλο, άλλο ένα όμορφο νησί.
 
O Τάκης, αδερφός της μητέρας μου, που ήταν χημικός μηχανικός και ο Κώστας, οπατέρας μου, που ήταν χημικός έκαναν μελέτες στα ορυχεία της Κιμώλου το 1934. Η μητέρα μου και η Γιαγιακούλα πήγαν το καλοκαίρι για να δουν τον Τάκη, ο Τάκης τις γνώρισε με τον Κώστα και τα λοιπά είναι Ιστορία! Έχω πάει δυό φορές στη Κίμωλο για καλοκαίρι μετά τον πόλεμο. Και φυσικά στη Μήλο, άλλο ένα όμορφο νησί.


 
Βάσει σχετικών αναρτήσεων #19 και #20 στο θέμα "Ο φίλος μας ο Κ.Ο.Κ. (1986)" όλα τα πλάνα της εισαγωγής έχουν γυρισθεί στην Γλυφάδα.


Στην αρχή του αποσπάσματος διακρίνεται με την διπλή διαχωριστική γραμμή η αρκετά φαρδιά οδός Διαδόχου Παύλου (πολύ πριν "στενέψει" λόγω της κατασκευής του τραμ)
Στο 0:08 του παραπάνω αποσπάσματος ο Βασίλης Τσιβιλίκας διασχίζει κάθετα την παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος όπου εδώ και αρκετά χρόνια (από το 2002-3 ) την διασχίζουν κάθετα οι γραμμές του τραμ (αριστερότερα -δεν φαίνεται στο πλάνο-ήταν το κατάστημα του Δεληολάνη πριν την προσθήκη ορόφων όπου έδω και αρκετά χρόνια στεγάζεται κατάστημα πολυεθνικής αλυσίδας ταχυφαγείων.) .

1669460210547.png
Τα κτήρια στο βάθος σε λήψη του Οκτ-2014 εδώ :
1669460235283.png

Στο 0:05 και περισσότερο στο 0:12 του παραπάνω αποσπάσματος το γλυπτό βρίσκεται στην πλατεία που βρίσκεται από το κάτω μέρος της παραλιακής πίσω από την στάση λεωφορείων όπου βρίσκονται τα ταξί της Γλυφάδας στον κάθετο δρόμο μεταξύ Λεωφ.Ποσειδώνος και Διαδόχου Παύλου (διακρίνεται ένα στο πλάνο).
1669460257175.png
Εδώ σε λήψη του Μαΐου 2022 από την οδό Διαδόχου Παύλου :
1669460271587.png

Στο 0:59 του παραπάνω αποσπάσματος διακρίνεται το κατάστημα του Δεληολάνη και τα γειτονικά του κτήρια (βλ. παραπάνω)
1669460298555.png

Στο 1:10 του παραπάνω αποσπάσματος διακρίνεται πολύ αμυδρά στο βάθος τμήμα του Ιερού Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδος.
1669460365863.png

Στο 0:54 διακρίνεται πιθανότατα η περίφραξη του οικοπέδου στην γωνία της Λεωφ.Ποσειδώνος με την κάθετη οδό Αύρας
1669460384250.png

1669460410890.png


Στο 1:35 στο βάθος διακρίνεται ο Υμηττός (οι νότιες παρυφές του).
1669460445717.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία του Αριστοτέλη Ωνάση ενδιαφέρθηκε για το υπερηχητικό αεροσκάφος BAC-Aerospatiale Concorde και στις 5 Ιανουαρίου 1973 ένα Concorde προσγειώθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για επίδειξη. Καταπληκτική στιγμή που απαθανάτισε κάποιος την ώρα που το όμορφο αεροσκάφος απογειωνόταν από την Αθήνα. Η φωτογραφία είναι κρεμασμένη σε τοίχο στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών. Το Concorde δεν πετά πια και το παλιό αεροδρόμιο της Αθήνας δεν χρησιμοποιείται.
1669461262901.png

1669461501176.png

Αθήνα, Αεροδρόμιο Ελληνικού (ATH-LGAT), 1991
1669461233510.png

 
Τελευταία επεξεργασία:
για όλους και ιδιαιτέρως για @αριαδνη και @Bajar (σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση Βορειο-Δυτικής Ελλάδας -ΣΒΔΕ-υπάρχουν και άλλες αναρτήσεις όπως οι #693 έως #699 και #2.066 )

1956. Πλατεία του Αγρινίου ( τότε Πλατεία Μπέλλου)
1669502068056.png

Διασώζονται τα κτήρια που υποδεικνύονται με πράσινα βέλη (λήψη Σεπ-2014)
1669502563297.png

Η αυτοκινητάμαξα στο σταθμό του Αγρινίου (αρχείο Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας)
1669502866554.png

1966 : αυτοκινητάμαξα τύπου Breda (οτομοτρίς) στον σιδηροδρομικό σταθμό Αγρινίου
1669502958399.png

Φωτογραφία: Οτομοτρίς BREDA προέλευσης τ. ΣΒΔΕ, στην προβλήτα του λιμένα Κρυονερίου, έτοιμο για αναχώρηση προς Αγρίνιο (1966, φωτο. Jeremy Wiseman)
1669502976189.png

Λήψη 2019 του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγρινίου ( πόσο μου τη δίνουν τα graffiti... :mad: )
1669503145165.png

Ακολουθεί ό,τι έχει απομείνει στο λιμάνι Κρυονερίου ... (διακρίνεται ο ορεινός όγκος της Βαράσοβας)
1669503476960.png

Ακολουθώντας τις γραμμές στο χάρτη, ανεκάλυψα ότι υπάρχουν στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής ως απομεινάρια του παρελθόντος...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ενδιαφέρον άρθρο για τους Σιδηροδρόμους Βορειοδυτικής Ελλάδας
 
Τελευταία επεξεργασία:
Έχει (ακόμα) πολλά ποδήλατα η Κομοτηνή? Βλέπουμε τουλάχιστον δύο, παρά τον βροχερό καιρό. Αν όμως είναι τόσο ίσιωμα όσο δείχνει η φωτό, εξηγείται.
 

Διακρίνεται αριστερά το επαρχείο (η έδρα του έπαρχου) με τις χαρακτηριστικές αψίδες. Εκεί στεγάζεται πια (ή τουλάχιστον στεγαζόταν μέχρι πριν κάποια χρόνια!) το ΚΕΠ και η αστυνομία. Για όσους δεν έχουμε συνηθίσει τέτοια αρχιτεκτονική είναι πολύ ιδιαίτερο, με την εσωτερική αυλή και τους μακριούς σκεπαστούς διαδρόμους.

Οι πιο πρόσφατες εικόνες είναι από το google maps

eparxeio2.JPG

eparxeio1.JPG


eparxeio3.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα