Παρουσίαση MemCard PRO για PlayStation 1

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
9.833
Αντιδράσεις
10.662
Θα δούμε τωρα την MemCard Pro PS1 (MCPPS1), την "τελευταία memory card για Playstation 1 που θα χρειαστείτε ποτε". Πρόκειται για ενα προϊόν της αγγλικης εταιριας 8bitmods και ειναι το πρωτο προϊόν στην σειρά MemCard Pro, με δεύτερη την MemCard Pro GameCube.

Την καρτα αυτη την επιθυμούσα εδω και χρονια, αλλα δυστυχώς δεν υπάρχει επίσημος προμηθευτής για την ευρωπαϊκή ένωση και δεν ειχα καμία απολύτως διάθεση να πληρώνω τα κερατιάτικα του τελωνείου. Πρόσφατα, μετα την αγορα της MCPGC απο το ebay, διαπιστωσα οτι πωλείται απο το γνωστο κατάστημα dragonbox.de, οποτε την προμηθεύτηκα απο εκει.

Τι ειναι ομως η MCPPS1; Ειναι μια συσκευή που δέχεται καρτες microsd, συνδέεται στην υποδοχή καρτας μνημης του PS1 και εξομοιώνει εναν απεριόριστο αριθμο εικονικών καρτων μνημης (VMC). Οι VMC αποθηκεύονται σαν αρχεια στην microsd. H MCPPS1 εχει μια οθονη και δυο κουμπια, ενω υπαρχει δυνατότητα απομακρυσμένης διαχείρισης μεσω wifi. Ειναι συμβατή με κονσολες PS1 και PS2 Fat για παιχνιδια PS1. Ειναι ασύμβατη με PS2 slim και PS3 memory card adapter.

Ας ξεκινησουμε απο το παραδοσιακό unboxing. Η συσκευασία ειναι καλης ποιότητας και θυμιζει εμπορικό προϊόν.





Στο εσωτερικο εχουμε την MCPPS1 και ενα μικροσκοπικό quick start guide.



Ας δουμε απο πιο κοντα την MCPPS1. Στο πανω μερος βλεπουμε την ασπρόμαυρη οθονη OLED 128Χ32 που μας παρουσιάζει διαφορες χρησιμες πληροφοριες για την λειτουργια της MCPPS1 και δυο κουμπια που μας επιτρεπουν να διαλέξουμε καναλια απο τις VMC. Η οθονη εχει την ιδια οριζοντια διασταση, αλλα την μιση καθετη απο το MCPGC. Εχει καλη ποιοτητα κατασκευης και υλικων.



Στο κατω μερος τιποτα ιδιαιτερο.



Στο μπροστα μερος βλεπουμε την υποδοχη microsd η οποια ειναι springloaded.



Η διαδικασια εγκαταστασης ειναι πολυ απλη. Φορμαρουμε την microsd καρτα μας σε FAT32 ή exFAT. Κατεβαζουμε το firmware και το αποσυμπιέζουμε στην microsd. Τοποθετουμε την microsd στη MCPPS1 και την MCPPS1 στην κονσολα μας.



Η συσκευη τοποθετείται ευκολα και σταθερα στην θυρα.



Στην πρωτη εκκίνηση, εφόσον η συσκευη δεν εχει ηδη το πιο προσφατο firmware θα γινει firmware update, αλλα εμενα ειχε ηδη το πιο προσφατο. Αμεσως μετα θα δημιουργησει μια κενη VMC και θα την επιλεξει. Η δημιουργια VMC και αλλαγη μεταξυ VMC και καναλιων ειναι στιγμιαια.

Η MCPPS1 συνεργάζεται με το XStation ODE και αναγνωριζει πιο παιχνιδι φορτώνουμε με την τεχνολογια GameID. Ετσι ονομαζει αυτοματα με το ονομα του παιχνιδιου την εικονικη καρτα μνημης που δημιουργείται οταν φορτώσουμε ενα παιχνιδι για το οποιο δεν υπαρχει ηδη εικονική καρτα μνημης. Εχει ανακοινωθει εδω και πολυ καιρο υποστηριξη με το PSIO, αλλα για την ωρα παραμενει μη διαθεσιμη, ενω για το Mode της εταιριας Terraonion δεν γνωριζω κατι.

Εφόσον δεν εχουμε συμβατο ODE ή χρησιμοποιούμε οπτικα media, οι VMC θα ειναι ανώνυμες και δεν επιλεγεται αυτοματα η καταλληλη VMC οταν φορτωσουμε το σχετικο παιχνιδι. Σε αντιθεση με το MCPGC, δεν μπορουμε να αλλαξουμε VMC με τα κουμπια πανω στην συσκευη, αλλα μονο με συνδιασμο πληκτρων απο το controller ή μεσω της ασυρματης διαχειρισης.

Και στην MCPPS1 υπαρχει η έννοια των καναλιών, που ουσιαστικά ειναι διαφορετικες VMC με το ιδιο ονομα. Μπορουν να υπαρχουν 8 καναλια ανα VMC. Ετσι μπορουμε ευκολα και γρηγορα να εχουμε VMC για το ιδιο παιχνιδι με διαφορετικα saves η καθε μια. Μπορουμε να επιλεξουμε καναλι με τα κουμπια.

Ας δουμε λιγο την οθονη της MCPPS1. Πανω δεξια εχουμε το ονομα του παιχνιδιου (GameID) ενω κατω δεξια εχουμε τον αριθμο της VMC και τον αριθμο του καναλιου.



Στην αριστερη μερια της οθονης εχουμε ενδείξεις εγγραφής και ανάγνωσης.



Αρχικα ειχα πει να χρησιμοποιήσω μια παλια καρτα microsd kingston 8gb, αλλα συναντησα τεραστιες καθυστερήσεις στην δημιουργια νεων εικονικων καρτων μνημης, παγώματα και απώλεια δεδομένων. Ετσι προσωρινα χρησιμοποιησα την ιδια Sandisk Ultra 32gb που ειχα στο MCPGC και με αυτη ολα δουλεψαν ομαλα.

Ας δουμε κανα παιχνιδακι. Resident Evil Director's Cut. Προβλημα ουδεν.






Στην συνεχεια θα δουμε την απομακρυσμένη διαχείριση μέσω wifi.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πριν προχωρησουμε στην απομακρυσμενη διαχειριση, αξιζει να δουμε την συμβατοτητα VMC με FreePSXBoot. Παρολο που δεν υπαρχει πουθενα καμια αναφορα (τοσο στο site του κατασκευαστη, οσο και στο εγχειριδιο), αφου αντιγραψουμε τα καταλληλα images στην microsd καρτα μας, ολα δουλεψαν φυσιολογικα και με την πρωτη. Μαλιστα, οταν τρεχουμε το Unirom, στην οθονη της MCPPS1 δειχνει το σχετικο logo. Ειναι περιεργο και δεν εχω ιδεα με πιο τροπο γινεται αυτο.



Οπως ειδαμε στην λειτουργία της MCPPS1 πανω στην κονσόλα, εχουμε περιορισμένο ελεγχο της συσκευής. Μπορούμε να αλλάζουμε καναλια και οχι πολυ περισσοτερα πραγματα. Για να αλλαξουμε περισσοτερα πραγματα ή να εχουμε προσβαση στα δεδομενα της microsd καρτας μας χωρις να την αφαιρεσουμε απο την συσκευη, θα χρειαστουμε την απομακρυσμενη διαχειριση μεσω wifi.

Για να κανουμε την αρχικη ρυθμιση, πρεπει να συνδεθουμε απευθειας απο τον υπολογιστη μας στην MCPPS1. Αν ειχε γινει τετοια ρυθμιση στο παρελθον, κρατωντας πατημενο το αριστερο κουμπι της καρτας οταν αναβει η κονσολα, επαναφερει τις δικτυακες ρυθμισεις στα εργοστασιακα τους. Πλεον επιλεγουμε την δικτυακη συσκευη που εμφανιζεται και δινουμε κωδικο mcpadmin.



Με τον browser μας συνδεομαστε στην διευθυνση 192.168.4.1 και ακολουθουμε ενα συντομο wizard για να συμπληρωσουμε τα στοιχεια του wifi δικτυου μας. Σβηνουμε την κονσολα και την ξανααναβουμε και πλεον η MCPPS1 ειναι συνδεδεμενη στο τοπικο μας ασυρματο δικτυο.




Βλεπουμε την IP που εχει παρει απο την οθονη της κρατωντας πατημενο το αριστερο κουμπι της καρτας και χρησιμοποιουμε τον browser μας για να προσπελασουμε τις διαφορες λειτουργιες. Στην βασικη οθονη βλεπουμε την υπαρχουσα εικονικη καρτα μνημης και μπορουμε μονο να αλλαξουμε καναλι. Επιπλεον μπορουμε να παμε στην οθονη περιεχομενων της καρτας microsd ή στις γενικες ρυθμισεις.



Αρχικα η οθονη περιεχομενων δεν λειτουργει και πρεπει να κατεβασουμε ενα αρχειο απο το site του κατασκευαστη και να το προσθεσουμε στην microsd καρτα της MCPPS1 πριν δουλεψει.



Στην οθονη περιεχομενων βλεπουμε ολες τις εικονικες καρτες μνημης και μπορουμε να φορτωσουμε οποια απο αυτες θελουμε καθως και να αλλαξουμε καναλι.



Μπορουμε να κατεβασουμε μια εικονικη καρτα μνημης στον υπολογιστη μας. Θα μας ζητησει να επιλεξουμε πιο καναλι θελουμε να κατεβασουμε.



Επιπλεον μπορουμε να δημιουργησουμε καινουριες κενες εικονικες καρτες μνημης.



Τελος μπορουμε να μετονομασουμε καρτες και να τις διαγραψουμε.



Στις ρυθμισεις. Μπορουμε να απενεργοποιησουμε τελειως το wifi, να ενεργοποιησουμε λειτουργια FTP, και αν οταν αναβει θα φορτωνει αυτοματα την εικονικη καρτα μνημης που χρησιμοποιησαμε πιο προσφατα. Εχουμε ακομα καποιες ρυθμισεις για την φωτεινοτητα της οθονης και αναβαθμιση του firmware μεσω internet.



Αφου ενεργοποιησουμε την λειτουργια FTP πρεπει να δωσουμε username και password. Αφου αναβοσβησουμε την κονσολα μας μια φορα, πλεον μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τον ftp client της αρεσκειας μας για να κατεβασουμε τα αρχεια απο τις εικονικες καρτες μνημης που υπαρχουν στην microsd καρτα μας. Δυστυχως τουλαχιστον σε εμενα δεν δουλευει. Δεν εκανα τιποτα διαφορετικο απ' οτι με την MCPGC, αλλα απλα αρνειται να συνδεθει. Δεν το εψαξα περισσοτερο, αν βρω καποια λυση θα αναφερω σε αυτο εδω το thread.



Μελλοντικα λεγεται οτι θα προστεθουν λειτουργιες SMB file sharing, δυνατοτητα για αυτοματο backup στο τοπικο δικτυο αλλα και στο cloud, δυνατοτητα χρησης χωρις microsd που θα σωζει/διαβαζει απ' ευθειας απο το δικτυο κλπ

Στην συνεχεια, συγκριση με το SD2PSX και τελικα συμπερασματα.
 
Αν και η 8bitmods θα ηθελε να πιστεψουμε οτι η MCPPS1 ειναι η τελευταία memory card για Playstation 1 που θα χρειαστουμε ποτε, η αληθεια ειναι οτι τουλαχιστον στη θεωρία υπαρχει εντονος ανταγωνισμός με το SD2PSX. Και το SD2PSX εχει το τεραστιο πλεονέκτημα οτι ειναι και αντικαταστάτης των PS2 memory cards.

Για να εχει νοημα ομως η συγκριση των δυο, θα περιοριστώ στην λειτουργικότητα σε σχεση με τα παιχνιδια PS1.

Αν θελετε να παιξετε παιχνιδια PS1 σε PS2 slim, τοτε μονο η SD2PSX θα σας εξυπηρετησει, γιατι η MCPPS1 θελει παραπανω ρευμα απ' οτι μπορει να δωσουν οι θυρες memory card του slim. Υπαρχει ενα mod για το slim που λυνει αυτο το θεμα, αλλα τρεχα-γυρευε.

Τεράστια πλεονεκτήματα για το MCPPS1 ειναι η απομακρυσμένη διαχείριση μεσω wifi και μεσω αυτης η χειρωνακτική ονομασία των VMC. Εκτος και αν εχετε το μοναδικο ODE που υποστηριζει GameID αυτη την στιγμη (XStation), πραγματικα θα δυσκολευτείτε να βρειτε ακρη με ανωνυμες VMC, ειδικα αν παιζετε πολλα παιχνιδια ταυτοχρονα.

Το οτι ειναι εμπορικο προιον, ειναι ενα σημαντικο πλεονεκτημα για τη MCPPS1, γιατι υπαρχει εγγυηση και υποστηριξη απο τον κατασκευαστη. Επιπλεον υπαρχει ενα περιεκτικο εγχειριδιο που θα σας λυσει σχεδον ολες τις αποριες. Το οτι η SD2PSX ειναι open source, μπορει να μετρησει υπερ της, αλλα σιγουρα στο παρελθον εχουμε συναντησει πανω απο ενα open source project που δεν ειχε καλη τεκμηριωση ή δεν ειχε συνεχεια στον χρονο κλπ.

Η υποστηριξη softmods οπως το FreePSXBoot ειναι σημαντικο για οσους δεν εχουν modchips ή ODE στην κονσολα τους. Αν και δεν ειναι παντα εμφανες, και τα δυο περιφερειακα εχουν αυτη την υποστηριξη.

Η ποιοτητα κατασκευης της MCPPS1 ειναι εμφανως ανωτερη απο της SD2PSX, ειδικα στα δυο κουμπια πανω στην συσκευη. Στη SD2PSX ειναι μικροσκοπικα και σε αβολο σημειο. Καλο ειναι επισης, οτι μπορουμε να βγαλουμε την microsd καρτα απο την MCPPS1 χωρις να την αφαιρεσουμε απο την κονσολα. Αυτα βεβαιως ισχυουν για το συγκεκριμενο κομματι που βρηκα εγω. Ισως αλλες εκδοσεις να ειναι καλυτερες και να πλησιαζουν περισσοτερο το MCPPS1.

Τελος εχουμε το κοστος και διαθεσιμότητα. Μεχρι πρότινος η SD2PSX ηταν σημαντικά φτηνότερη, αλλα μετα την πρόσφατη ανακοίνωση για MemCard PRO2 για PS2 και PS1, υπηρξε σημαντική μείωση στην τιμη της MCPPS1, οποτε σε αυτον τον τομέα έχουμε ισοπαλία. Η διαθεσιμότητα για τη MCPPS1 ειναι πολυ καλυτερη και δεν θα δυσκολευτείτε να το αποκτήσετε, ενω για τη SD2PSX θα πρεπει να περιμένετε καποιος να φτιαξει μια παρτιδα και να την βαλει για πουλημα.

Εφτιαξα και ενα ωραίο πινακακι που συνοψίζει ολα αυτα.



Για μενα ειναι ξεκαθαρο οτι σαν αντικαταστατης καρτων μνημης για παιχνιδια PS1 η MCPPS1 ειναι η μονη επιλογη.

Συμπερασματικα. Κακα τα ψεματα, αλλα ολες οι MemCard Pro και η SD2PSX ειναι σχεδιασμενες και δουλευουν αποδοτικα με ODE συμβατο με GameID. Στην περιπτωση του Gamecube με το GCLoader/Swiss η MCPGC ειναι απλα τελεια. Χωρις ομως GameID, τα πραγματα δυσκολευουν.

Πρεπει κανεις να αλλαξει τον τροπο που σκεφτεται τις καρτες μνημης και την χρηση τους. Κανονικα εχουμε μια (ή περισσοτερες) καρτα μνημης οπου εχουμε saves απο ολα τα παιχνιδια μας. Πλεον, αφου μπορουμε να εχουμε απειρες εικονικες καρτες μνημης, πλεον εχουμε καρτες ξεχωριστα για καθε παιχνιδι και μαλιστα με την χρηση καναλιων μπορουμε να εχουμε πολλα διαφορετικα saves για το ιδιο παιχνιδι, το καθε σε δικη του καρτα (καναλι). Βεβαιως τιποτα δεν εμποδιζει κανεναν να χρησιμοποιησει το MCPPS1 με τον παραδοσιακο τροπο, αλλα γιατι να κανει ασκοπα την ζωη του δυσκολη;

Η ιδια η καρτα ειναι καλης ποιοτητας, το manual ευαναγνωστο, το αρχικο firmware update ευκολο και απροβληματιστο και με την χρηση της απομακρυσμενης διαχειρισης οι μελλοντικες αναβαθμισεις θα ειναι ακομα πιο ευκολες. Αν κατι δεν μου αρεσε, ειναι οτι δεν μπορουμε να αλλαξουμε VMC με τα κουμπια, αλλα μονο με χειρισμο πληκτρων απο το controller. Περιεργο οτι η MCPGC δεν εχει αυτο το θεμα! :wacko:

Για την ωρα ειναι οντως η καλυτερη επιλογη για αντικαταστατη καρτων μνημης για PS1 και μετα τις προσφατες μειωσεις στις τιμες, πιστευω οτι ειναι καλη αγορα για ολους τους κατοχους PS1 που παιζουν τουλαχιστον ενα παιχνιδι το μηνα στην κονσολα τους. Αν ομως εχετε και PS2, ισως θα ηταν καλυτερη ιδεα να περιμενετε για την επερχόμενη MemCard PRO2.

Και θα σας αφησω με μια σκεψη. Μηπως θα μπορουσε να υλοποιηθει το GameID και στο Unirom, ετσι ωστε αν φορτωνει κανεις ολα τα παιχνιδια του απο εκει, να μπορει να εκμεταλλευτει ολους τους αυτοματισμους της MCPPS1 χωρις συμβατο ODE;
 
Πριν μερικες μερες παρουσιασα το νεο firmware για το PSIO. Απο τις σημαντικοτερες αλλαγες ειναι η υποστηριξη για την τεχνολογια GameID που ειναι απαραιτητη για την αυτοματη λειτουργια της MemCard PRO για PlayStation 1.

Το πρωτο πραγμα που θα κανουμε μετα την αναβαθμιση του firmware ειναι να παμε στις ρυθμισεις και να ενεργοποιησουμε την υποστηριξη για MCPPS1.

Απο κει περα ολα λειτουργουν οπως και με την GameCube εκδοση. Οταν το PSIO ανιχνευσει οτι εχουμε MCPPS1 δειχνει το λογο του στο display της καρτας.



Μολις τρεξουμε ενα παιχνιδι, αμεσως δημιουργειται μια νεα VMC με τα στοιχεια του παιχνιδιου.

Advanced VG



Alien Trilogy



Στην οθονη περιεχομενων βλεπουμε τις νεες VMC με συμπληρωμενο το πεδιο του GameID.



Μια απο τις νεες λειτουργιες του PSIO που εχει ιδιαιτερη υποστηριξη για MCPPS1 ειναι ο Memory Card Manager. Πλεον το PSIO επιτρεπει να μεταφερουμε saves απο memory cards στην sd καρτα του για backup.

Στην οθονη του manager βλεπουμε τρεις περιοχες, μια για καθε υποδοχη memory card και μια για την sd καρτα του PSIO. Στο κατω μερος της οθονης βλεπουμε το ονομα του καθε save.



Απαξ και ανιχνευσει οτι μια καρτα μνημης ειναι MCPPS1 τοτε μας δινει μια σειρα απο επιλογες διαχειρισης, οπως αλλαγη VMC και καναλιου.



Η λειτουργια Memory Card Manager ειναι ακομα σε πρωιμη beta, αλλα ειναι σημαντικη προστιθεμενη αξια που δεν εχει κανενα αλλο ODE. Ας μην ξεχασουμε οτι ο μονος αλλος τροπος να αλλαξουμε VMC χωρις να απομακρυνθουμε απο την κονσολα ειναι ενα πολυπλοκος συνδιασμος κουμπιων απο τον controller.

Καποιοι λενε οτι υπαρχουν προβληματα με την υποστηριξη MCPPS1 απο το PSIO, αλλα δεν εχω ακουσει κατι συγκεκριμενο και εγω τουλαχιστον δεν διαπιστωσα κατι περιεργο.

Ειμαι πολυ χαρουμενος με την παρουσα κατασταση, αλλα θα ημουν ακομα πιο χαρουμενος αν η εταιρια 8bitmods εκπληρωνε τις υποσχεσεις που ειχε δωσει για τα προιοντα τις. Εκτος απο την κυκλοφορια της καρτας MemCard PRO2, δεν εχει υπαρξει κανενα νεο firmware update απο τοτε που παρουσιασα τις καρτες. Επισης το προβλημα που ειχα με τον FTP server παραμενει και μια ερωτηση που ειχα απευθύνει στο service της εταιριας την προηγουμενη εβδομαδα εμεινε, δυστυχως, αναπαντητη.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ετσι τελείως ξαφνικά, τον τελευταίο καιρο υπαρχει μεγαλη κινητικότητα στο μέτωπο του playstation 2 homebrew hacking. Εμπνευσμένοι απο το MX4SIO μια ομαδα developers αποφάσισε να παρει τα ηνία της ανάπτυξης του firmware του SD2PSX (που ειχε ουσιαστικά εγκαταλειφθεί) και να δημιουργήσουν ενα νεο ανοιχτο standard με ονομα MMCE που θα παρέχει παρόμοια λειτουργικότητα σε παντός τύπου συσκευες memory card emulators. Προσεχώς θα δουμε τις εξελιξεις στο μέτωπο SD2PSX.

Η εξέλιξη σε αυτον τον τομεα ενέπνευσε την εταιρια 8bitmods να κυκλοφορήσει μια νεα εκδοση firmware για την MemCard Pro PS1 (MCPPS1), ξαναγραμμενη εκ το μηδενός, που οχι μονο θα φερει ισοτιμία με την λειτουργικότητα του MemCard Pro GameCube (MCPGC) αλλα θα εχει και πολλες απο τις λειτουργίες του MemCard Pro 2 (MCP2), ενω ταυτόχρονα θα ειναι συμβατό με το MMCE, δηλ. θα εχει δυνατότητα τυπου MX4SIO! Πρόκειται για μια απο τις πιο εντυπωσιακές αναβαθμίσεις firmware σε οποιοδήποτε retrogaming αξεσουάρ εβερ. :shocked::bigeyes: Ας δούμε απο πιο κοντα τις νεες λειτουργιες.

Κατ' αρχην αξιζει να ξεκαθαρισουμε οτι το συγκεκριμενο firmware ειναι για την δευτερη παρτιδα καρτων MCPPS1, που εχει λιγο πιο ικανο hardware απο την πρωτη. Για οσους εχουν καρτα απο την πρωτη παρτιδα, η εταιρια 8bitmods δινει γενναία εκπτωση 40% για να αγορασουν μια καινουρια MCP2. :bow:

Ξεκιναμε αναβαθμιζοντας το firmware. Δυστυχως η νεα εκδοση δεν προσφερεται απο το αυτοματο συστημα αναβαθμισης που υπαρχει στην εφαρμογη web. Οχι μονο αυτο, αλλα φαινεται να εχουν εγκαταληφθει οι σελιδες που ειχαν μεχρι τωρα τις αναβαθμισεις firmware. Τελικα θα βρειτε το καινουριο firmware εδω. Ακολουθουμε την κλασσικη διαδικασια και μετα απο λιγο εχουμε την νεα εκδοση firmware 3.0.0

Δυστυχως θα πρεπει να συνδεσουμε την κονσολα μας στο ασυρματο δικτυο, ακολουθωντας την διαδικασια που ειχα παρουσιασει. Επιπλεον επειδη αλλαζει η δομη των φακελων που χρησιμοποιει το νεο firmware, με την πρωτη ματια φαινεται να εχουν χαθει ολα τα saves που ειχαμε μεχρι τωρα. Ευτυχως ομως ειναι απειραχτα στους παλιους φακελους και μολις τα μεταφερουμε στους καινουριους ολα ειναι οπως πριν.

Μια πρωτη ευχαριστη εκπληξη ειναι οτι μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τα κουμπια πανω στην καρτα για να αλλαξουμε vmc και καναλια, οπως και στη MCPGC. Ηταν περιεργο οτι δεν ειχε υλοποιηθει μεχρι τωρα, αλλα πλεον δεν υπαρχει αυτη η ελλειψη.

Η οθονη πλεον μας δειχνει πολυ περισσοτερες πληροφοριες, οπως στη MCPGC. Επειδη η οθονη ειναι η μιση απο αυτη της MCPGC, τα πραγματα ειναι καποιος μικρα και στριμωγμένα αλλα σιγουρα και εδω η βελτιωση ειναι τεραστια.



Επιπλεον κρατωντας πατημενα τα δυο κουμπια μας παει σε ενα μενου με διαφορες χρησιμες λειτουργιες, ετσι ωστε να μην χρειαζεται για το παραμικρο να πρεπει να χρησιμοποιησουμε την εφαρμογη web.



Ας δουμε τωρα τις αλλαγες στην εφαρμογη web. Η αρχικη οθονη δεν προδιδει τις τεραστιες βελτιωσεις στο εσωτερικο.



Στην οθονη περιεχομενων εχουμε μια νεα επιλογη για λειτουργια playstation 1 ή 2. Σε λειτουργια PS1 εχουμε τα κλασσικα. Αν εχουμε αντιγραψει μια vmc με Unirom στην καρτα microsd μας, πλεον το καταλαβαινει αυτοματα και την ονοματιζει.



Σε λειτουργια PS2, βλεπουμε πλεον οτι οχι μονο δουλευει σαν καρτα μνημης PS2, αλλα οτι υποστηριζει και GameID για τα PS2 παιχνιδια. Χαμος!



Η νεα οθονη ρυθμισεων αποκαλυπτει ολη την αληθεια. Πλεον εχουμε οχι μονο ξεχωριστες ρυθμισεις για ρυθμο λειτουργιας PS1 και PS2, αλλα και templates, cloud saves, δυνατοτητα αναστροφης της οθονης κλπ.



Αξιζει να αναφερω εδω οτι για πρωτη φορα απο τοτε που πηρα την καρτα δουλεψε η λειτουργια FTP. :happyjump::clap:

Αφου μεταφερουμε τα saves μας στην νεα δομη φακελων και προσθεσουμε και αλλα καλουδια (tonyhax, unirom κλπ) ξεκιναμε το test drive με το PS1. Εδω δεν διαπιστωσα κανενα απολυτως προβλημα. Ολα δουλευουν εξισου καλα με πριν. Η συνεργασια με το PSIO ειναι απροβληματιστη. Λεγεται οτι υποστηριζεται πλεον και επισημα η λειτουργια GameID με πραγματικα δισκακια μεσω του unirom, αλλα αυτο ειναι κατι που δεν εχω προλαβει να δοκιμασω ακομα. Δεν εβγαλα φωτογραφιες, γιατι δεν υπαρχει κατι που δεν εχουμε ξαναδει.

Στην συνεχεια θα δουμε κατι που δεν εχουμε ξαναδει! Πολλα κατι!
 
Εντυπωσιακες οι βελτιωσεις που ειδαμε μεχρι στιγμης, αλλα τωρα ειναι να δουμε θαυματουργα πραγματα και πιο συγκεκριμενα την λειτουργια MMCE που προσθετει στην καρτα μας ικανοτητες παρομοιες του MX4SIO. Για να εκμεταλλευτουμε την λειτουργια αυτη, θα χρειαστουμε μια ειδικη εκδοση του OPL στην οποια εχει προστεθει υποστηριξη για το standard. Το εκτελεσιμο της εκδοσης αυτης θα το βρουμε εδω, αλλα ευτυχως πλεον διαφοροι εχουν ασχοληθει και εχουν προετοιμασει εικονικες καρτες μνημης με FMCB οπου εχουν προσθεσει την εκδοση αυτη του OPL. Καποιες εκδοσεις θα βρειτε απο τον δημιουργο του καινουριου firmware για το SD2PSX, απο τον Bob του RetroRGB και αλλου.

Αφου μεταφερουμε αυτη την VMC στην microsd καρτα μας, ενεργοποιησουμε την λειτουργια PS2 και φροντισουμε οτι το σχετικο vmc θα φορτωνει αυτοματα μολις ξεκινησει η κονσολα, συνδεσουμε το MCPPS1 στο PS2 και ρουφαμε. :fafoutis: Αρχικα ειχα τεραστιο προβλημα να κανω το FMCB να φορτωσει. Δυστυχως αυτο ειναι ενας μεγαλος περιορισμος του MCPPS1, γιατι δεν εχει την ικανοτητα να φορτωσει αρκετα γρηγορα το FMCB πριν ξεκινησει η κονσολα. Ετσι ειναι απαραιτητη μια παρα πολυ γρηγορη microsd καρτα για να καταφερει να λειτουργησει. Δοκιμασα τις πιο γρηγορες καρτες που εχω και δυστυχως η Sandisk ultra 32gb που χρησιμοποιουσα μεχρι τωρα απλα δεν αρκει. Ομοιως μια Kingston Canvas Select Plus 32gb, αν και αυτη μια στις τοσες ξεκιναγε σωστα. Καλυτερα αποτελεσματα ειχα με τις Sandisk Ultra 64gb (ασπρη) και 32gb Extreme Pro.



Με αυτες ειχα θετικο αποτελεσμα 6-7 στις 10 προσπαθειες. Απενεργοποιωντας την συνδεση wifi πηγα στις 8 στις 10. Οταν δεν προλαβαινει να φορτωσει επιτυχως συνηθως μενει σε αυτη την οθονη.



Τελικα δοκιμασα με μια slim κονσολα οπου πετυχα 8-9 στις 10 με ενεργοποιημενο το wifi.



Ειτε στην Fat ειτε στην slim κονσολα, απαξ και φορτωσει το FMCB σωστα μετα δεν υπαρχει προβλημα. Η ειδικη εκδοση του OPL.



Εχει ενα επιπλεον μενου ρυθμισεων ειδικα για το MMCE.



Πλεον μπορουμε να φορτωνουμε τα παιχνιδακια μας απευθειας απο την MCPPS1.



Μολις επιλεξουμε ενα παιχνιδι και αρχισει να φορτωνει, ταυτοχρονα το OPL περναει το GameID στην MCPPS1. Αν δεν υπαρχει ηδη εικονικη καρτα μνημης για το παιχνιδι αυτο, τοτε δημιουργειται επιτοπου. Αν υπαρχει ηδη, τοτε απλα φορτωνεται για να ειναι ετοιμη οταν την ζητησει το παιχνιδι. Εμεις δεν χρειαζεται να κανουμε το παραμικρο. It just works!

Ας δουμε κανα δυο παραδειγματα.

Burnout 3





Αμεσως δημιουργειται νεα vmc με τα στοιχεια του παιχνιδιου.



Αφου εχουμε αποθηκευσει την προοδο μας, την επομενη φορα που θα τρεξουμε το παιχνιδι θα ειναι απλα διαθεσιμη σε εμας.



Tony Hawk 4. Ομοιως.





Δοκιμασα καμποσα παιχνιδακια και στο μοναδικο σημειο που διαπιστωσα προβλημα ηταν στο Gran Turismo 4, οταν προσπαθει να προσπελασει την vmc, εχει μερικα κομπιασματα στον ηχο. Αυτο ειναι κατι που αναφερεται οτι μπορει να συμβει με καποια παιχνιδια. Παντως κατα την διαρκεια του gameplay δεν υπηρξε κανενα προβλημα.

Αξιζει εδω να αναφερουμε πως τα θεματα επιδοσεων με διαφορες microsd καρτες εχουν να κανουν αποκλειστικα με την MCPPS1. Με την ισχυροτερη MCP2 δεν υπαρχει κανενα τετοιο προβλημα. Ενας ακομα περιορισμος ειναι στα cloud backups για PS2, που δεν μπορουν να γινουν αυτοματα με την MCPPS1. Επιπλεον η MCPPS1 δεν μπορει να χρησιμοποιηθει στο PS3, οπως η MCP2. Η MCP2 εχει μεγαλυτερη οθονη. Βεβαιως το μεγαλυτερο της πλεονεκτημα ειναι οτι ειναι διαθεσιμη προς αγορα, αφου η MCPPS1 εχει πλεον καταργηθει.

Θα επανελθω για τελικα συμπερασματα αφου δουμε το νεο firmware για το SD2PSX.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Κάποια πραγματάκια που ξέχασα να αναφέρω συγκεκριμένα. Όπως είδαμε πλέον το MCPPS1 δουλεύει άψογα με PS2 Slim κάτι που δεν ίσχυε παλιότερα. Κατι αρνητικό ειναι το manual που μεχρι τωρα ηταν διαθέσιμο σε μορφη pdf. Πλεον ειναι σε μορφη ιστοσελίδων και φαίνεται να μην ειναι ολοκληρωμένο. Επειδη μου την σπαει να πρεπει να ανοιγω browser καθε φορα που θελω να δω κατι, εκατσα και σελιδοποιησα το manual και εφτιαξα ενα pdf με index. Το εχω βαλει στο archive.org.

Για να καταλήξω σε καποια τελικα συμπεράσματα, θα κανω μια συγκριση μεταξυ των SD2PSX, MCPPS1 και MCP2. Αυτο το τρίτο δεν το εχω στα χερια μου, οποτε οτι γραφω ειναι οτι εχω διαβάσει και δει απο αλλού οτι κάνει.



Συνεπως, αν εχετε ηδη MCPPS1 τοτε αξιζει να το κρατήσετε για το PS1. Ακόμα και αν σας δωθει ευκαιρία να αποκτήσετε ενα δεν εχει νοημα, λογω του χαμηλού κόστους των άλλων λύσεων. Αν μπορείτε να προμηθευτείτε SD2PSX για γύρω στα 25-30€ (*) και δεν σας ενδιαφέρουν οι δικτυακές λειτουργίες του MCP2, τοτε αξιζει να το προτιμήσετε, τόσο για χρήση με PS1 όσο και για PS2. Αν δεν μπορείτε να βρείτε το SD2PSX τοσο φτηνα, τοτε συμφέρει να πάτε σε MCP2.

Ζούμε σε φοβέρες εποχές για το PS2 gaming, αφου με μια μολις καρτα εξομοίωσης εικονικής καρτας μνήμης (και την αντίστοιχη microsd) μπορούμε να έχουμε στα χέρια μας πρακτικά ολόκληρη την βιβλιοθήκη παιχνιδιων της κονσόλας και να μην χρειάζεται καν να αλλάζουμε κάρτες μνήμης κλπ για να απολαύσουμε τα παιχνιδακια μας. Επιπλέον η λυση αυτη μεταφέρεται πανεύκολα απο μια κονσόλα σε οποιαδήποτε αλλη, οποτε ακομα και αν συμβει κατι στην κονσόλα που χρησιμοποιούμε, μεσα ελαχιστο χρονο συνεχίζουμε το gaming απο εκει που μείναμε με μια αλλη.

Κλεινω με ενα μεγαλο μπραβο στους δημιουργούς των SD2PSXTD και MMCE για τα κατορθώματά τους. Καθως και στην εταιρια 8bitmods που ενω δεν ειχαν καμια υποχρέωση να το κανουν, μας έδωσαν ολες αυτες τις επιπλεον λειτουργίες. :thanks::bow::award: Αν εκαναν και ενα συγύρισμα στα του support, ετσι ωστε να ειναι μονιμα σε μια συγκεκριμένη σελιδα στο site του κατασκευαστή, τοτε θα ηταν ολα τέλεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα