"Πρωτοποριακά" games

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Με κάθε επιφύλαξη η Wikipedia λέει πως :

The engine was originally designed for the ZX Spectrum and IBM PC, but the success of the engine led to later ports to the Commodore 64, Amstrad CPC, Commodore Amiga and Atari ST.

Ρίξτε και μια ματιά στο MobyGames, για όλα τα παιχνίδια Freescape...
 
H Freescape αναπτυχθηκε σε Speccy αλλα το πρωτο παιχνιδι που χρησιμοποιουσε αυτη τη μηχανη (το Driller) βγηκε ταυτοχρονα σε Spectrum και Amstrad.

Παντως και ανευ στοιχειων θα αρκουσε να δουμε την διαφορα ταχυτητας των FS games στις 2 πλατφορμες...(ας μην μιλησουμε για τον C64 που πραγματικα απορω με οσους καταφεραν να παιξουν Freescape παιχνιδια εκει! Αν θυμαμαι καλα προς το τελος η ιδια η Incentive παρατησε τον C64 - βλεπε Sphinx Jinx κτλ)
 
Είμαστε απαράδεκτοι! Έχουμε ξεχάσει το Sentinel;!
 
Wally είπε:
H Freescape αναπτυχθηκε σε Speccy αλλα το πρωτο παιχνιδι που χρησιμοποιουσε αυτη τη μηχανη (το Driller) βγηκε ταυτοχρονα σε Spectrum και Amstrad.
Παντως και ανευ στοιχειων θα αρκουσε να δουμε την διαφορα ταχυτητας των FS games στις 2 πλατφορμες...(ας μην μιλησουμε για τον C64 που πραγματικα απορω με οσους καταφεραν να παιξουν Freescape παιχνιδια εκει! Αν θυμαμαι καλα προς το τελος η ιδια η Incentive παρατησε τον C64 - βλεπε Sphinx Jinx κτλ)

...τσκ...τσκ...

Eχεις καταντήσει πιό στριμμένος και απο τις κακιές μάγισσες των παραμυθιών !! :D :D

Bρε, η διαφορά ταχύτητας στα Freescape παίγνια μεταξύ amstrad - spectrum είναι ανεπαίσθητη - σε σημείο που να είναι σχεδόν ανύπαρκτη !!

Σε commodore, εντάξει, υπάρχει όντως μία αισθητή διαφορά (αναμενόμενο ήταν άλλωστε), αλλά η incentive έκανε καλή δουλειά ώστε να μην καταλήξουν τα παιχνίδια αυτά "unplayable" λόγω χαμηλής ταχύτητας στον συγκεκριμένο υπολογιστή. Υποθέτω βοηθάει και το ότι στον commodore τρέχουν σε 160x200, αντί σε μεγαλύτερη ανάλυση όπως στους spectrum & amstrad (256x192 και 320x200 αντίστοιχα).

Παρεπιπτόντως, το Total Eclipse 2 κυκλοφόρησε κανονικά και σε commodore... :P

...πάντως, για να εξομολογηθώ και μία "αμαρτία" μου, εγώ είχα ζηλέψει λιγάκι όταν στο Total Eclipse (σε άλλο ένα special review του Pixel), είχε γίνει αναφορά στην "νωχελική μελωδία" που έβγαινε απο το SID του commodore...

ASiC είπε:
Είμαστε απαράδεκτοι! Έχουμε ξεχάσει το Sentinel;!
Ε-ξαι-ρε-τι-κό παιχνίδι, συμπολεμιστή amstradόβιε !! :thumb:

Eίναι απο τα πλέον αγαπημένα μου (φανταστικό το port σε amstrad).

Το έχω αυθεντικό σε αρκετές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και των αρχικών σε ΒΒC και C64. :headbangdude:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χαχαχαχαχα!

To Sentinel αν θυμαμαι καλα ειχε αναπτυχθει σε BBC και σε ενα μινι συγκριτικο που ειχα κανει, ειχα παρατηρησει οτι τρεχει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σε αυτο τον υπολογιστη.

Δυστυχως δεν διαθετω και το πραγματικο μηχανημα...
 
Το Flash Back κατά τη γνώμη μου πρέπει να κατέχει εξέχουσα θέση στο Πάνθεο των Games.

Την πρώτη φορά που το είδα σε Amiga μου έκανε τρομερή εντύπωση η κίνηση του ήρωα.

Ήταν η δεύτερη φορά που μας εντυπωσίαζε η θρυλική Delphin Software ύστερα από το καταπληκτικό Another World.Μετά τα σκήπτρα τα πήρε η Adelin Software με τα καταπληκτικά Litle Big Adventure και Time Commando.

Δόξα και τιμή στο Γαλλικό game software !!

picture.php
 
Wally είπε:
Χαχαχαχαχα!
To Sentinel αν θυμαμαι καλα ειχε αναπτυχθει σε BBC και σε ενα μινι συγκριτικο που ειχα κανει, ειχα παρατηρησει οτι τρεχει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σε αυτο τον υπολογιστη.

Δυστυχως δεν διαθετω και το πραγματικο μηχανημα...
Πρώτα για Commodore 64 και μετά μεταφέρθηκε στον BBC.

Μιας και πιάσαμε τα τρισδιάστατα, πρέπει να αναφερθεί το Mercenary, ένα τρισδιάστατο sandbox παιχνίδι (προπάτορας του GTA) εν έτει '85. Αρχικά για Atari XL (όλε!) και μετά μεταφέρθηκε και στους υπόλοιπους home συμπεριλαμβανομένου και του CPC.



Screenshot από CPC έκδοση.
 
Πολύ καλή επιλογή και το FlashBack του Libavius - αν και για τους "πρωτοπόρους" στον τομέα της "φωτογραφικά ρεαλιστικής" κίνησης του ήρωα μπορούμε να πάμε και πιό πίσω, στο Prince of Persia του Apple, ή ίσως και στο Time Fighter του Commodore (το θυμάστε; ...είχε γίνει και review στο Pixel).

Oσο για το Mercenary, νομίζω ότι έχω εκφράσει και παλιότερα το πόσο μου αρέσει αυτό το παιχνίδι. Αν όμως εγώ το αγαπάω, στο forum υπάρχει και κάποιος που το λατρεύει !!

Captain Kaaaal !! Δεύρο έξω !! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
billy είπε:
Πολύ καλή επιλογή και το FlashBack του Libavius - αν και για τους "πρωτοπόρους" στον τομέα της "φωτογραφικά ρεαλιστικής" κίνησης του ήρωα μπορούμε να πάμε και πιό πίσω, στο Prince of Persia του Apple, ή ίσως και στο Time Fighter του Commodore (το θυμάστε; ...είχε γίνει και review στο Pixel).
Υπάρχει παλαιότερο παράδειγμα: το Karateka (1984 για Apple II), το πρώτο παιχνίδι του jordan Mechner (δημιουργού του Prince of Persia) που ήταν και το πρώτο που χρησιμοποιούσε την τεχνική του rotoscoping.
 
billy σου βγάζω το καπέλο και φυσικά συμφωνώ μαζί σου.

Το Time Fighter δεν το ήξερα αλλά μόλις το έμαθα μέσα από τον VICE emulator , φοβερό για την εποχή του !!!

Όσο για το Karateka μήπως έχει βγει και σε εκδόσεις άλλων micro όπως C64 ή Amstrad για να το δοκιμάσω;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
Υπάρχει παλαιότερο παράδειγμα: το Karateka (1984 για Apple II), το πρώτο παιχνίδι του jordan Mechner (δημιουργού του Prince of Persia) που ήταν και το πρώτο που χρησιμοποιούσε την τεχνική του rotoscoping.
Πολύ σωστός !! Το ξέχασα τελείως - αν και είχα ασχοληθεί μαζί του, αρχικά σε Apple, αλλά στη συνέχεια περισσότερο στο τοπικό commdore club !! Τι να κάνουμε, γεράματα... :D :D

LIBAVIUS είπε:
billy σου βγάζω το καπέλο και φυσικά συμφωνώ μαζί σου.

Το Time Fighter δεν το ήξερα αλλά μόλις το έμαθα μέσα από τον VICE emulator , φοβερό για την εποχή του !!!

Όσο για το Karateka μήπως έχει βγει και σε εκδόσεις άλλων micro όπως C64 ή Amstrad για να το δοκιμάσω;
Φίλε Libavius, σίγουρα είχε βγεί σε commodore, και απ' ότι τσέκαρα υπήρχε και amstrad version !!

Καλό παιχνίδι !! :thumb:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
LIBAVIUS είπε:
Όσο για το Karateka μήπως έχει βγει και σε εκδόσεις άλλων micro όπως C64 ή Amstrad για να το δοκιμάσω;
Φίλε μου έχει βγει και για τους δύο υπολογιστές αλλά δεν θα το πρότεινα. Στον Commodore 64 είναι τα ζώα μου αργά (μα πολύ αργά) ενώ η έκδοση του CPC ενώ έχει καλύτερα γραφικά και είναι ταχύτερο δεν αποκρίνεται αρκετά γρήγορα στις εντολές σου, με αποτέλεσμα να μην παίζεται.

Παίξτο σε Apple II. Είναι η original και η καλύτερη έκδοση.
 
Χαιρετίζω! Έπειτα από 13 σελίδες από ποστς δεν ξέρω πια αν έχουν ειπωθεί αλλά στα πρωτοποριακά παιχνίδια των 8bitων κατά την άποψη και την εμπειρία μου πρέπει να προστεθούν τα :

1. Narco Police (CPC6128 δεν θυμάμαι τι άλλες version υπήρχαν)

NarcoPolice.gif


2. Captain Blood (χαώδες όπως το θυμάμαι! μια κατηγορία μόνο του)

CaptainBloodMigrax.png


3. Elite

abandonelite.jpg


4. Target Renegade κυρίως για το ότι έπαιζε "συνεταιριστικό" ξύλο!

targetrenegade1.png


τώρα αν πάμε και στα μεταγενέστερα 16bit ε εκεί πάιζουν πολλά, όπως Loom, αναμφίβολα το πιο πρωτοποριακό adventure όλων των εποχών, immortal ο πρόγονος του diablo, Dune 2 το πρώτο rts, Corridor 7 Και wolfenstein για 3d shooters και άλλα πολλά!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλησπέρα φίλε npanag - πολύ καλές οι επιλογές σου !! :thumb:

Αναφορές για τα Elite, Captain Blood, και Renegade, υπάρχουν στην πρώτη σελίδα. (για το "Τarget Renegade", δες περί Double Dragon).

Το Narco Police δεν είμαι σίγουρος αν το είχα παίξει, απλά είχα δεί φωτογραφίες σε κάποιο review, και μου θύμισε ελαφρώς παιχνίδια σε στυλ "Xybots".

Για το αν το Loom είναι "το πιό πρωτοποριακό adventure όλων των εποχών" δεν θα απαντήσω - προβλέπω να γίνεται έτσι κι αλλιώς ολόκληρο debate απο τους φανατικούς adventurάδες !! :D

Το Immortal ήταν φοβερό παιχνίδι - αν και προσωπικά θεωρώ το Rogue ως πρόγονο του Diablo (δες σχετικά εδώ)

Για το Dune 2 και τα πρώτα rts παιχνίδια γενικότερα, θα βρείς ενδιαφέρουσες απόψεις και σε αυτή τη σελίδα !!

Το σίγουρο πάντως είναι πως η λίστα των πρωτοποριακών παιχνιδιών είναι πραγματικά πολύ μεγάλη !! :)
 
billy είπε:
-Το Narco Police δεν είμαι σίγουρος αν το είχα παίξει, απλά είχα δεί φωτογραφίες σε κάποιο review, και μου θύμισε ελαφρώς παιχνίδια σε στυλ "Xybots".

-Το Immortal ήταν φοβερό παιχνίδι - αν και προσωπικά θεωρώ το Rogue ως πρόγονο του Diablo (δες σχετικά εδώ)
-Οπως και σχετικο level του platoon ,σχετικο level του Contra/Gryzor,σχετικο level στο Hostages (οπως και στο Alcatraz αν και αυτο πρεπει να βγηκε μετα).

Και υπο προυποθεσεις το Aliens (της Electric Dreams)

-Tο Diablo μου <<εδινε>> την εντυπωση του 3D ισομετρικου (ραφιναρισμενου μεν) gauntlet Clone δε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Captain Blood ήταν πραγματικά και υπέροχο και απίστευτα μπροστά. Άξιζε τα λεφτά που έδωσα για την πρωτότυπη κασσέτα (σε συσκευασία σα βινυλίου). Με ξετίναξε, αν και δεν κατάφερα ποτέ να κάνω κάτι σε αυτό.

Όσο για τη Freescape, κι εγώ έχω την εντύπωση ότι αναπτύχθηκε για Amstrad...
 
npanag είπε:
2. Captain Blood (χαώδες όπως το θυμάμαι! μια κατηγορία μόνο του)
Πράγματι το Captain Blood ήταν πρωτότυπο και "περίεργο" παιχνίδι τόσο στη θεματολογία όσο και στην αισθητική του (Gygax και Jarre). Πάντως υπήρχε ένα παιχνίδι πριν το Captain Blood που μιλούσες με χαρακτήρες μέσω μιας εικονικής γλώσσας και μάλιστα σε καταλάβαιναν, απαντούσαν και άλλαζαν τις αντιδράσεις τους απέναντί σου. Το Trust & Betrayal: The Legacy of Siboot. Πραγματικά μοναδική εμπείρια στο character interaction.



τώρα αν πάμε και στα μεταγενέστερα 16bit ε εκεί πάιζουν πολλά, όπως Loom, αναμφίβολα το πιο πρωτοποριακό adventure όλων των εποχών
Δεν ξέρω αν είναι το πιο πρωτοποριακό, αλλά σίγουρα ήταν πρωτότυπο. Ο Brian Moriarty είναι πολύ μεγάλος δημιουργός.
immortal ο πρόγονος του diablo
Μιας και αναφέρθηκε η σχέση του Diablo με το Gauntlet (oρθώς) να πω ότι και το Gauntlet ήταν κλώνος του Dandy (1983) ενός dungeon crawler για τα Atair 8bit που επέτρεπε 4 player coop!

To Dune 2 είναι το RTS που καθόρισε τη σημερινή μορφή του είδους αλλά σίγουρα δεν είναι το πρώτο. Πρώτο, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το The Ancient Art of War (1984). Φυσικά υπήρχαν real time war games πριν από αυτό, αλλά το παιχνίδι συνδύασε δύο μέχρι τότε ξεχωριστά ήδη: τα war games και τα strategy games.

Corridor 7 Και wolfenstein για 3d shooters και άλλα πολλά!
Πριν το Wolfenstein η id είχε βγάλει το Catacombs 3D. Ένα παλαιώτερο δείγμα FPS ήταν το The Eidolon (1985) για τα Atari 8 bit από την Lucasfilm, που μετά μεταφέρθηκε και σε πολλά άλλα home (και τον CPC).

Ακόμα πιο πριν υπήρχαν παιχνίδια σαν το Encounter! πάλι για Αtari 8 bit.



Για να μην πάμε ακόμα πιο πίσω στο μακρινό 1974 και το Maze War για τον Xerox Alto! :D

 
Leon, απ'οτι "σε κόβω", πρέπει να έχεις λιώσει κάποιον Atari 8-bit emulator, εκτός των άλλων!!!

Εύγε my friend! :thumb:
 
OK, το Maze War με κούφανε... πάω να το ψάξω!
 
DINO είπε:
Leon, απ'οτι "σε κόβω", πρέπει να έχεις λιώσει κάποιον Atari 8-bit emulator, εκτός των άλλων!!!Εύγε my friend! :thumb:
Φυσικά γιατί είναι σαν την Lacta (η πρώτη αγάπη και παντοτινή :D ). Τώρα παίζω σε emu και βγάζω το "άχτι μου" για όσα παιχνίδια είτε δεν έπαιξα τότε (κυρίως γιατί δύσκολα έβρισκες) και για όσα δεν έλιωσα αρκετά. Πάντως ο Atari 800 ήταν απίστευτα πρωτοποριακός για την εποχή του και φυσικά είδαμε εκεί παιχνίδια-σταθμούς που επηρέασαν τις επόμενες γενιές.
 
Πίσω
Μπλουζα