gapan
RetroActive
- Joined
- 1 Ιουν 2008
- Μηνύματα
- 437
- Αντιδράσεις
- 41
Δύο μικρές διορθώσεις εδώ αν επιτρέπεται.prisma είπε:Όσον αφορά το Ν13, εκτός από τις εκδόσεις 1.300 ήταν διαθέσιμο και ως 1.600 ενώ υπήρχαν αυτόματες εκδόσεις και εκδόσεις με a/c σε εξαιρετικά προσιτές, για την εποχή, τιμές.
...
To N13 δέχεται μια πολύ διακριτική ανανέωση το 1989 αλλά με την εμφάνιση των καταλυτικών εκδόσεων αποκτάει νέο κινητήρα 1.400 κ.εκ. 12 βαλβίδων.
Η αρχική έκδοση του Ν13 ('87) ερχόταν με κινητήρες 1300cc και 1500cc μόνο. Η έκδοση των 1300cc ήταν αρκετά αναιμική με 60HP. Δεν είμαι πολύ σίγουρος για την έκδοση των 1500cc αλλά νομίζω ήταν 90HP.
Με την ανανεωμένη έκδοση του '89, οι κινητήρες αυτοί αντικαταστάθηκαν από κινητήρες 1400cc και 1600cc. Το μοντέλο αν θυμάμαι καλά είχε ανανεωθεί τέλος Απριλίου/αρχές Μαΐου και τότε ερχόταν μόνο με μη καταλυτικούς κινητήρες αφού τα καταλυτικά δεν είχαν μπει ακόμα στη ζωή μας και η έκδοση των 1400cc έβγαζε 81HP (μεγάλη βελτίωση από τα 60) και αυτή των 1600cc 95HP. Η αλλαγή σε καταλυτικά έγινε περίπου στα μέσα Ιουλίου της ίδιας χρονιάς. Και οι δύο κινητήρες έχασαν 1HP με τη μετατροπή σε καταλυτικά. Το διάστημα που κυκλοφόρησαν οι μη καταλυτικοί κινητήρες ήταν πολύ μικρό και λογικό να μην το θυμάται πολύς κόσμος.
Αυτά τα θυμάμαι πολύ καλά, γιατί θείος μου είχε πάρει το '88 το Sunny 1300 και μας άρεσε κι εμάς πολύ, και ψάχναμε εκείνη την εποχή για καινούριο αυτοκίνητο. Πήραμε τελικά το Sunny 1400 με το μη καταλυτικό κινητήρα τον Ιούνιο του '89 (το παραλάβαμε 30 Ιουνίου ημέρα Παρασκευή για την ακρίβεια - είναι τρελό πως θυμάμαι τέτοιες λεπτομέρειες, ήμουν φαίνεται τρομερά ενθουσιασμένος για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου). Κόστισε τότε 2.990.000 δραχμές. Είχε μάλιστα και ένα πολύ παραπλανητικό αυτοκόλλητο στο πίσω παράθυρο που έλεγε "Καίω και αμόλυβδη", με αποτέλεσμα πολλοί βενζινοπώλες να πηγαίνουν να βάζουν αμόλυβδη αν δεν τους σταματούσαμε. Μερικές φορές είχαν προλάβει αλλά δεν καταλάβαινε τίποτα ο κινητήρας, απλά αισθανόσουν το αυτοκίνητο λίγο πιο αδύναμο, όχι τίποτα σημαντικό.
Το άλλο αυτοκίνητο που σκεφτόμασταν εναλλακτικά ήταν το Toyota Corolla, αλλά έφευγε πιο ψηλα σε τιμή (αν θυμάμαι καλά ξεκινούσε από 3.600.000), ενώ τελικά βλέπαμε ότι δεν έχει κάτι σημαντικά καλύτερο, αντίθετα είχε κινητήρα 1300cc με 75HP. Για το ίδιο συμφωνούσε θυμάμαι και η σύγκριση στο περιοδικό 4 τροχοί (τεύχος Μαΐου αν θυμάμαι καλά) που είχαμε διαβάσει τότε για να κατατοπιστούμε. 6 μήνες περίπου μετά, κι ένας άλλος θείος μου, πήρε το καταλύτικό πια Sunny 1600.
Το Sunny ακόμα το έχουμε και έχει κάνει πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα σίγουρα, ενώ η μούρη του έχει αλλάξει 3 φορές μετά από πολύ δυνατές μετωπικές και πλαγιομετωπικές συγκρούσεις (φταίγανε πάντα οι άλλοι), στις οποίες όμως ο κινητήρας δεν έπαθε τίποτα (όπως και κανένας επιβάτης δεν έπαθε τίποτα) και η συμπεριφορά του μετά από κάθε επισκευή ήταν άψογη, δεν καταλάβαινες ότι είχε γίνει κάτι. Αυτή είναι μάλλον η τελευταία του χρονιά όμως, καθώς έχει ένα πρόβλημα στον κινητήρα που για να διορθωθεί θέλει γύρω στα 500?, ποσό με το οποίο (+ την απόσυρση) παίρνεις πολύ πιο νέο μεταχειρισμένο πια.
prisma, να σε ευχαριστήσω κι εγώ πολύ για τις αναρτήσεις σου!