Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Η ιστορία γνωστή, στις 27 Απριλίου το 1995 μπήκε λουκέτο στο εργοστάσιο ΤΕΟΚΑΡ λόγω αυξημένων φορολογικών επιβαρύνσεων, λόγω ότι δεν μπορούσε να κάνει εξαγωγή αυτοκινήτων σε τρίτες αγορές λόγω άδειας αλλά και το ότι δεν μπορούσε να κατασκευάσει μικρά αυτοκίνητα, οδήγησε την Nissan να κλείσει το εργοστάσιο και να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στην Αγγλία 100 φορές μεγαλύτερο από αυτό του Βόλου.
Mια διόρθωση στο πιο πάνω.

Οι εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ θεμελιώθηκαν τον Ιανουάριο του 1979. Αυτές δεν ήταν επένδυση της μητρικής Νιssan, αλλά του Ομίλου Θεοχαράκη. Η μητρική εταιρία ήρθε σε επαφές και με τον Θεοχαράκη γύρω στο 1982 (αν θυμάμαι καλά) για τη δημιουργία μεγάλου εργοστασίου στη χώρα μας. Μετά την αποτυχία εδώ απευθύνθηκε στη τότε βρετανική κυβέρνηση και τελικά λειτούργησε το 1986 στο Sunderland της Αγγλίας. Η κατασκευή του δηλαδή δεν εξαρτήθηκε από το κλείσιμο της ΤΕΟΚΑΡ 9 χρόνια μετά, αλλά από το γεγονός ότι η Nissan ήθελε ένα εργοστάσιο και για εξαγωγές πολύ πριν. Απλά χάθηκε η ευκαιρία αυτό να είναι στη χώρα μας.
 
Στο Zastava που μοιάζει με το 128, θυμάμαι σίγουρα στρογγυλά φανάρια μπροστά (και όχι τα τετράγωνα του 128) , όπως επίσης κι ένα λοξό χαμήλωμα στο πόρτ μπαγκάζ, μαζί με πίσω φανάρια που "αγκάλιαζαν" τη γωνία (και όχι σαν του 128, που ήταν ένα τετράγωνο φαλτσοκομμένο στη μια γωνία - τι θυμάται η σχεδιάστρια !)
 
Ford Cortina MkI

 


Στις 20 Σεπτεμβρίου του 1962 η Ford Αγγλίας παρουσιάζει το νέο Consul Cortina. Ήταν ένα μεσαίο οικογενειακό sedan αλλά και station.

Στην Ελλάδα ήρθε στις αρχές Οκτωβρίου '62, αρχικά μόνο ως 2θυρο ενώ η 4θυρη έκδοση έκανε την εμφάνισή της περίπου 2 μήνες μετά. Οι μεγάλοι χώροι και η επιτυχημένη σχεδίαση για την εποχή του, σε συνδυασμό με το μοτέρ των 8 φορ. ίππων στα 1.200 κ.εκ. (1198-53 ίπποι) ήταν αρκετά για να το κάνουν επιτυχία. Άλλωστε τα αυτοκίνητα της Ford εκείνη την εποχή ήταν ήδη από τα πιο διαδεδομένα στη χώρα μας. Όντως, το 1963 η Ford έρχεται με διαφορά πρώτη σε πωλήσεις. Τα περισσότερα ήταν βρετανικά, με τη Cortina να πρωταγωνιστεί. Το αμάξωμα της ήταν 4.27 μέτρα (sedan). H επιτυχία συνεχίζεται και το 1964. Τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς δέχεται και μια εξωτερική ανανέωση με νέα μάσκα, ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό που έχει πλέον στρογγυλά όργανα.

Επίσης διαθέτει στάνταρ δίσκους στα εμπρός φρένα. Πολύ διαφημίστηκε και το νέο σύστημα εξαερισμού που η Ford ονόμαζε "Aeroflow". To 1964 η Ford έρχεται πάλι πρώτη με σχεδόν 2.000 αυτοκίνητα, με πάνω από τα μισά να είναι βρετανικά. Η Cortina βέβαια είναι η κύρια υπεύθυνη της επιτυχίας. Η ανανεωμένη σειρά για το ΄65 ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις "Standard", "Deluxe", "Super" και "Εstate", ενώ ο Κοντέλλης έφερνε (τυπικά τουλάχιστον) και την έκδοση "GT" των 1.500 κ.εκ.

Το 1966 θα είναι η τελευταία της χρονιά στην αγορά, εφόσον τον Οκτώβριο θα αντικατασταθεί από τη 2η γενιά, μετά από 4 χρόνια επιτυχημένης πορείας που το έχρισαν ως ένα από τα μεγαλύτερα best sellers στην Ελλάδα των 60s.

Ford Cortina MkI 2door_1962-66.jpg

Cortina (1962-1966)
 
ΦΖΠ1 είπε:
Στο Zastava που μοιάζει με το 128, θυμάμαι σίγουρα στρογγυλά φανάρια μπροστά (και όχι τα τετράγωνα του 128) , όπως επίσης κι ένα λοξό χαμήλωμα στο πόρτ μπαγκάζ, μαζί με πίσω φανάρια που "αγκάλιαζαν" τη γωνία (και όχι σαν του 128, που ήταν ένα τετράγωνο φαλτσοκομμένο στη μια γωνία - τι θυμάται η σχεδιάστρια !)
Ναι, το Zastava 101 και μετέπειτα 1100 είχαν εμπρός στρογγυλά φανάρια όπως το 128 και φλάς που αγκάλιαζαν και τα εμπροσθια φτερά όπως των 128 της 1ης και 2ης έκδοσης.

Μετεπειτα το 1100 μετονομάσθει GT55 και μετέπειτα Skala 55 και αλλαξε εμπρός όψη (του τελευταίου 128) όπως και προφυλαχτύρες που οι εμπρός ενσωμάτωσαν τα φλας και ταμπλώ της τελευταίας γενιάς του 128 της Fiat

zastava skala 7.jpg

yugo_post_lead_450.jpg
 
ΦΖΠ1 είπε:
Στο Zastava που μοιάζει με το 128, θυμάμαι σίγουρα στρογγυλά φανάρια μπροστά (και όχι τα τετράγωνα του 128) , όπως επίσης κι ένα λοξό χαμήλωμα στο πόρτ μπαγκάζ, μαζί με πίσω φανάρια που "αγκάλιαζαν" τη γωνία (και όχι σαν του 128, που ήταν ένα τετράγωνο φαλτσοκομμένο στη μια γωνία - τι θυμάται η σχεδιάστρια !)
Πολύ σωστά τα θυμάται η ....σχεδιάστρια! ;)

Το Fiat 128 ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο μεγάλωσα, οπότε το ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά! Και μολονότι πολλοί φίλοι μου μπέρδευαν το αμάξι μας με τα Zastava, το χαρακτηριστικό στρόγγυλο μπροστινό φανάρι, έδινε μια γλύκα στη μουρίτσα του 128, που όμοιά του δεν υπήρχε καμία!

(τ' αγαπούσα πολύ αυτό το αμαξάκι που έζησε κοντά 20 χρόνια πριν παραδώσει ψυχή στο μεγάλο Θεό των καλών αυτοκινήτων! :flower: )
 
Μετα απο πολλες συγκυριες και αποφασιζοντας με την καρδια και οχι το μυαλο, πηρα την αποφαση να ξαναβγαλω στον δρομο το αγαπημενο μου Mini (1976) ως καθημερινο αυτοκινητο.

Οπως βεβαια γινεται σε αυτες τις περιπτωσεις, ξεκινησα για ενα "κοιταγμα" και ενα γενικο σερβις απο μερακλη μαστορα και... καταληξαμε να ξηλωσουμε παλι σχεδον τα παντα.

mini_front1_zps12f7340f.jpg


mini_front2_zpsa155e6d2.jpg


mini_back_zpsbcb77a43.jpg


mini_subframe_zpsf5ec96d3.jpg


mini_motor_zpsf96ded96.jpg


Εκτος απο (ευτυχως) ελαφριες φαναρτζοδουλειες, εχουμε τα εξης:

Επισκευη - βαψιμο μπροστινου υποπλαισιου (γεφυρα)

Καθαρισμος - βαψιμο - ελεγχος μοτερ (1275 κ.εκ. με μονό καρμπιρατερ και κυλινδροκεφαλη stage 2 unleaded)

Ελεγχος - επισκευη σχεδον ολων των περιφερειακων του κινητηρα (τρομπες, ψυγειο, αλτερνεϊτορ κλπ κλπ)

Αλλαγη τσιμουχων πορτων - παραθυρων - παρπριζ.

Αλλαγη κεντρικης πλεξουδας ηλεκτρικων.

Λυσιμο - καθαρισμα - συντηρηση αναρτησης και φρενων, αλλαγη κρεμαγιερας και αμορτισερ.

Το κοστος ολων αυτων δεν ειναι φυσικα επ'ουδενι αμελητεο (ειδικα στις μερες μας) αλλα το μεταχειρισμενο λαμαρινοκούτι που θα επαιρνα με τα ιδια χρηματα δεν θα ειχε την μαγεια και την οδηγικη αισθηση ενος καλοσυντηρημενου Mini.

Ελπιζω σε καμια 15αρια μερες που θα ειναι ετοιμο, το αποτελεσμα να με δικαιωσει.
 
Μπραβο! Θελουμε φωτο οταν τελειωσεις. Πολυ ομορφα τα μινι.
 
Μάλλον τα μπερδέψαμε ! Εγώ έγραψα για το Zastava τα στρογγυλά φανάρια και το κατηφορικό πορτ-μπαγκάζ. Και βρήκα και φωτό,για να πάψουμε να μπερδευώμαστε, όπου είναι εμφανείς οι ομοιότητες αλλά και οι διαφορές από το 128. Ωστόσο υπήρξε και Fiat 128 με στρογγυλά φανάρια (την εποχή του "ψηλού" σήματος με τα στενά γράμματα - κάπως περίπου σαν το Polski), το οποίο για πίσω φανάρια είχε στενόμακρα, όχι αυτά τα σχεδόν τετράγωνα που περιγράφω παραπάνω.

Μια βασική ερώτηση : η μπετούγια πόρτας με το νίκελ και το μαύρο"ριγέ" μεσαίο κομμάτι που πιεζόταν προς τα πάνω, πρωτολανσαρίστηκε από τη Fiat;

zastava.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΦΖΠ1 είπε:
Μάλλον τα μπερδέψαμε ! Εγώ έγραψα για το Zastava τα στρογγυλά φανάρια και το κατηφορικό πορτ-μπαγκάζ. Και βρήκα και φωτό,για να πάψουμε να μπερδευώμαστε, όπου είναι εμφανείς οι ομοιότητες αλλά και οι διαφορές από το 128. Ωστόσο υπήρξε και Fiat 128 με στρογγυλά φανάρια (την εποχή του "ψηλού" σήματος με τα στενά γράμματα - κάπως περίπου σαν το Polski), το οποίο για πίσω φανάρια είχε στενόμακρα, όχι αυτά τα σχεδόν τετράγωνα που περιγράφω παραπάνω.
Μια βασική ερώτηση : η μπετούγια πόρτας με το νίκελ και το μαύρο"ριγέ" μεσαίο κομμάτι που πιεζόταν προς τα πάνω, πρωτολανσαρίστηκε από τη Fiat;

Προβολή συνημμένου 90133
To Ζastava ήταν 5πορτο ενώ το Fiat 4πορτο. Κατά τα άλλα το Zastava ακολουθούσε τα πρότυπα του ιταλικού. Κάποια στιγμή απέκτησε τετράγωνα φανάρια και επίσης το look του 128 Νuova. Απλά υπήρξε αργότερα και 4πορτη έκδοση, ίδια με το 128.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Μάλλον τα μπερδέψαμε ! Εγώ έγραψα για το Zastava τα στρογγυλά φανάρια και το κατηφορικό πορτ-μπαγκάζ. Και βρήκα και φωτό,για να πάψουμε να μπερδευώμαστε, όπου είναι εμφανείς οι ομοιότητες αλλά και οι διαφορές από το 128. Ωστόσο υπήρξε και Fiat 128 με στρογγυλά φανάρια (την εποχή του "ψηλού" σήματος με τα στενά γράμματα - κάπως περίπου σαν το Polski), το οποίο για πίσω φανάρια είχε στενόμακρα, όχι αυτά τα σχεδόν τετράγωνα που περιγράφω παραπάνω.
Μια βασική ερώτηση : η μπετούγια πόρτας με το νίκελ και το μαύρο"ριγέ" μεσαίο κομμάτι που πιεζόταν προς τα πάνω, πρωτολανσαρίστηκε από τη Fiat;

Προβολή συνημμένου 90133
Ναι το 101/1100 είχε στρογγυλά φανάρια και φυσικά υπήρξε Φίατ 128 (1η και 2η σειρά) με στρογγυλά φανάρια και πίσω μικρά παραλληλόγραμμα όπου παραθέτω δύο φωτογραφίες του Φίατ 128

Fiat-128_1969_1600x1200_wallpaper_02.jpg

MHV_Fiat_128_02.jpg
 
Το 128 είχε στρογγυλά φανάρια μπροστά μέχρι το 1974. Τότε η Fiat κάνει facelift στη πρώτη σειρά και αποκτάει τετράγωνα φανάρια (και φυσικά στη 2η σειρά). Μόνο στις ΗΠΑ εξακολουθεί να έχει στρογγυλά φανάρια ως το τέλος.

Fiat 128 FL_1974-76.jpg
 
Οι πληροφορίες σας είναι..... wow! :D

Πρέπει οπωσδήποτε να βρω φωτόζ από το παλιό μας αυτοκίνητο!.... Θυμάμαι ότι και το σηματάκι μπροστά ήταν διαφορετικό....
 
prisma είπε:
Το 128 είχε στρογγυλά φανάρια μπροστά μέχρι το 1974. Τότε η Fiat κάνει facelift στη πρώτη σειρά και αποκτάει τετράγωνα φανάρια (και φυσικά στη 2η σειρά). Μόνο στις ΗΠΑ εξακολουθεί να έχει στρογγυλά φανάρια ως το τέλος.Προβολή συνημμένου 90166
Ήταν απλά μία έκδοση των 128 που παραγόταν παράλληλα με διαφορετικά φανάρια εμπρός, μικροδιαφορές σε ταπετσαρίες σχέδιο ταμπλώ και αεραγωγούς του και διαφορετικούς - φαρδύτερους προφυλαχτήρες

Fiat 128 Special

Μια απ' τις επιτυχημένες σειρές 128 ήταν το 128 rally στα 1300κ.εκ

Δίπορτο, στροφόμετρο, όργανο πίεσης θερμοκρασιας λαδιού, προβολείς, διαφορετικό εμπρός προφυλαχτήρα, δίδυμα στρογγυλά φαναρια πίσω (στυλ Φερράρι της εποχής), διπλής ροής καρμπυρατέρ Weber, απόδοση 67 ίππων από 1290κ.εκ ιδιαίτερα ευστροφο-νευρικό καθώς στις 6800σαλ ξεκινούσε η κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου!!!!!!! 2img-1271370242.jpg

Fiat_128_Rallye.jpg

κατάλογος.jpg

3379932667_546f5f2612.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
alfisti156 είπε:
Ήταν απλά μία έκδοση των 128 που παραγόταν παράλληλα με διαφορετικά φανάρια εμπρός, μικροδιαφορές σε ταπετσαρίες σχέδιο ταμπλώ και αεραγωγούς του και διαφορετικούς - φαρδύτερους προφυλαχτήρεςFiat 128 Special
Ναι όντως, το ξανακοίταξα και έχεις δίκιο. Όπως υπήρχε και αντίστοιχη έκδοση Zastava με τετράγωνα φανάρια (μάλλον "Super" ?).

Zastava 1100 Super--1976-1983.jpg
 
...σαφέστατα στην οικογένεια των 128, υπήρξαν και κουπέ εκδόσεις. To Sl sport coupe Berlineta και μετέπειτα το 3p όπου διέθεταν στα 1100 και 1300 διπλής ροής καρμπυρατέρ, διαφορετική εξαγωγή και απόδοση στα 1100 64 ίππων από 55 του απλού 128 και στα 1300 75 άλογα αντί 60.

Oι πρώτες δύο εικόνες είναι το SL berlineta και οι επόμενες δύο το 3p

images9.jpg

...Η τρέλα μου με τα 128 -κυρίως την έκδοση Rally- είναι απ' τη δεκαετία του ΄70, και προσωπικά ένα οιοδήποτε 128 σε αρίστη κατάσταση θα ηταν το όνειρο μου και για καθημερινό αυτοκίνητο μου....

prisma είπε:
Ναι όντως, το ξανακοίταξα και έχεις δίκιο. Όπως υπήρχε και αντίστοιχη έκδοση Zastava με τετράγωνα φανάρια (μάλλον "Super" ?). Προβολή συνημμένου 90172
...όχι δεν είναι έκδοση Super στο Zastava 1100 απλά μία μεταβατική έκδοση λίγων ετών απ' την έκδοση με τα στρογγυλά φανάρια να περάσει στο GT55 (που είχε τα χαρακτηριστηκά της τελευταίας έκδοσης των 128)

Fiat128CoupéSL1^serieLuc106.jpg

images.jpg

6773780643_3801c90ac7_z.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΒΜW (Σειρά 3)

 


H ΒΜW ξεκινούσε μια δυναμική πορεία στην Ελλάδα τη δεκαετία του '60. Εκτός από τα νέα μοντέλα, από τις 28/11/1963 με απόφαση του γερμανικού εργοστασίου, ξεκίνησε η επίσημη λειτουργία νέας αντιπροσωπείας, της ΒΜW-ΕΛΛΑΣ A.E. Πριν την αντιπροσώπευση είχε η BITEM A.E.

Σταδιακά θα αποκτούσε το ανάλογο κύρος ως μια εταιρία "premium". Σε σύγκριση με τη Mercedes είχε και το πλεονέκτημα ότι διέθετε και μοντέλα μικρότερου κυβισμού, πράγμα σημαντικό στη χώρα μας. Αυτό θα γίνει ακόμα σημαντικότερο στις δεκαετίες του '70 και του '80.

Το καλοκαίρι του 1975 παρουσιάζει τη "Σειρά 3". Με βασικό κινητήρα 1.600 κ.εκ. (90 ίππων) και αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα στη πρώτη γενιά, γίνεται αγαπητό στην Ελλάδα. Εκτός από τη 316 υπήρχε και η 318 στα 1.800 κ.εκ. αλλά και εκδόσεις με μεγαλύτερους κινητήρες όπως η 320 & 320i (109 & 125 ίππων) που όμως λίγο ενδιέφεραν την εγχώρια αγορά. Eκείνη την εποχή αντιπροσωπεία ήταν η Intercar A.E. Το 1981 παρουσιάστηκε και μια "οικονομική" έκδοση η 315, 75 ίππων (ουσιαστικά είχε τον κινητήρα της 316 στα 1.600 κυβ.). Παρέμεινε στην αγορά μέχρι και το 1983, ενώ είχε ήδη παρουσιαστεί η νέα 2η γενιά του μοντέλου. To βασικό μοτέρ των 1.600 κ.εκ (90 ίππων) και η προσθήκη 4πορτης έκδοσης το κάνουν δημοφιλές σε όσους έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν χρήματα σε αυτοκίνητο. Εκείνη την εποχή το “όριο” στη χώρα μας ήταν ο κυβισμός της 316. Η Mercedes με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και πάνω ήταν πραγματικά για λίγους, ενώ στο πρώτο μισό των 80s η Audi διέθετε το 80 από τα 1.300 ε.εκ. χωρίς όμως να έχει το κύρος μιας BMW. Έτσι η Σειρά 3 (με επίκεντρο τη 316) γίνεται ένα από τα “φετίχ” των ʽ80s. Για το 1988 η 3 δέχεται μια ελαφρά ανανέωση. Oι πωλήσεις παραμένουν αναλογικά σε υψηλό επίπεδο στη φτωχή αγορά εκείνης της εποχής, ενώ το 1989 έρχεται στη 10η θέση των πωλήσεων με 2.978 μονάδες. Από το 1990 με τη μείωση του ΕΦΚ στα καταλυτικά αυτοκίνητα και ειδικά τη περίοδο 1991-1992 με τα κίνητρα της απόσυρσης, η BMW αποκτάει άλλη δυναμική, κυρίως χάρη σε αυτό το μοντέλο. Όμως εκείνη τη περίοδο έχει κυκλοφορήσει η νέα, τρίτη, γενιά.

BMW 316-E21---1975-83.jpg

ΒΜW 316 E21 (1η γενιά)

BMW 316 2d_1983-87.jpg

ΒΜW 316 Ε30 (2η γενιά)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συχνά έλεγα σε ιδιοκτητες 128 και φιλους των 128 οτι εχουν ενα διαμαντι μοτερακι κατω απ'το καπω τους , που με εκανε να αγαπησω αυτην την αυτοκινητοβιομηχανια εκεινη την εποχη .............
smile.gif


Απιστευτες δυνατοτητες για μοτερ της εποχης , σε ολα τα επιπεδα .........

Πιστευα (και πιστευω ακομα) οτι ηταν πολλα χρονια μπροστα απ'την εποχη του , σε αναλογια οικονομικων παραμετρων .....

Το ιδιο το 128 δε ,αυτοκινητακι με δικη του προσωπικοτητα σε ολα , ειχε αξιολατρευτα προτερηματα , που σε εκανε να βαζεις τα μικροπροβληματα του στα ..... αναξια συζητησης .

Δεν το ξεπερναγες ευκολα οταν το αποχωριζοσουν ..........

Η μητέρα του σύγχρονου επιβατικού,το αυτοκίνητο της παιδικής μου ηλικίας,το πρώτο μου αμαξάκι......

Auguroni alla mamma di tutte (quasi) le auto moderne.

Για να μην ξεχνιόμαστε.Το πρώτο αυτοκίνητο που συγκέντρωνε:

1) Κινητήρα με εκκεντροφόρο επικεφαλής

2) Κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο

3) Κιβώτιο σε μπλοκ με τον κινητήρα

4) Εμπρόσθιες αναρτήσεις MacPherson

5) Οπίσθιες αναρτήσεις ανεξάρτητες

6) Εμπρόσθια δισκόφρενα

7) Εμπρός κίνηση

Ουσιαστικά το 90% του σύγχρονου αυτοκινήτου.

...να πω μόνο δύο λόγια (προς το παρόν) για τα 128 και 127.Πρόκειται για τα δύο μοντέλα δια των οποίων η Fiat επανακαθόρισε πανευρωπαϊκά την κατηγορία των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων,οδηγώντας την σε νέες κατευθύνσεις και τεχνικό υπόβαθρο.Το μεν 128 (με το οποίο είμαι και συναισθηματικά δεμένος,αφού ήταν το αυτοκίνητο στο οποίο έμαθα να οδηγώ και αργότερα το πρώτο μου αυτοκίνητο),υπήρξε το πρώτο προσθιοκίνητο της εταιρείας,το οποίο ενσωμάτωσε και όλες τις επαναστατικές λύσεις που προαναφέρθηκαν.Είναι γνωστό το γεγονός ότι με το λανσάρισμά του,οι υπεύθυνοι της VW (στα πρόθυρα χρεωκοπίας τότε),είχαν λύσει ένα 128 στα εξ ων συνετέθη,προσπαθώντας να κατανοήσουν και να αντιγράψουν τους νεωτερισμούς του.Τελικά θα τους σώσει ένας άλλος Ιταλός.Ο Giugiaro δια της δημιουργίας του Golf.

...Μεταφέρω και μία ιστοσελίδα για την βελτίωση των 128 απ' τον Trivemmato...

http://hitthewave.wordpress.com/2009/12/28/my-fiat-128-trivellato-stradalle/
 
Η BMW 316 2ης γενιάς (Ε30, όπως γράφετε παραπάνω), ήταν κι αυτή ένα πανέμορφο αυτοκίνητο. Νομίζω ότι το χαρακτηριστικό της ήταν ότι έκανε το ταμπλώ "καμπύλο" σε κάτοψη, προσανατολισμένο προς τον οδηγό, κάτι που δε συνέβαινε μέχρι τότε. Και αυτό το θυμάμαι γιατί όταν το Opel Kadett λανσαρίστηκε ως αυτοκίνητο της χρονιάς το 1985, έλεγέ ότι -εφόσον βέβαια είχε μιμηθεί τη λογική- έχει όλο το ταμπλώ προσανατολισμένο προς τον οδηγό, κατά τα πρότυπα της BMW, άρα μάλλον η BMW το πρωτολάνσαρε. Μέχρι τότε τα ταμπλώ ήταν παράλληλα με το πλάτος του αυτοκινήτου.

Επίσης ενδιαφέρον θα ήταν να μάθουμε ποιός πρωτολάνσαρε το "ανάποδης κλίσης" τζαμάκι στα ταμπλώ, για να μη γίνονται αντανακλάσεις από τον ήλιο.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Η BMW 316 2ης γενιάς (Ε30, όπως γράφετε παραπάνω), ήταν κι αυτή ένα πανέμορφο αυτοκίνητο. Νομίζω ότι το χαρακτηριστικό της ήταν ότι έκανε το ταμπλώ "καμπύλο" σε κάτοψη, προσανατολισμένο προς τον οδηγό, κάτι που δε συνέβαινε μέχρι τότε. Και αυτό το θυμάμαι γιατί όταν το Opel Kadett λανσαρίστηκε ως αυτοκίνητο της χρονιάς το 1985, έλεγέ ότι -εφόσον βέβαια είχε μιμηθεί τη λογική- έχει όλο το ταμπλώ προσανατολισμένο προς τον οδηγό, κατά τα πρότυπα της BMW, άρα μάλλον η BMW το πρωτολάνσαρε. Μέχρι τότε τα ταμπλώ ήταν παράλληλα με το πλάτος του αυτοκινήτου.Επίσης ενδιαφέρον θα ήταν να μάθουμε ποιός πρωτολάνσαρε το "ανάποδης κλίσης" τζαμάκι στα ταμπλώ, για να μη γίνονται αντανακλάσεις από τον ήλιο.
Nαι είχε αυτό το χαρακτηριστικό στο ταμπλώ, που όμως υπήρχε και στην Ε21.

.BMW 315 E21 1980-83 iNTERIOR-2.jpg
 
Πω πω ρετρίλα...Τραβηχτοί διακόπτες !
 
Πίσω
Μπλουζα