Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί 19 μοντέλα που έκαναν επιτυχία στην ελληνική αγορά από τη δεκαετία του '60 έως αρχές δεκαετίας '90.

Σκέφτομαι να κάνω αφιέρωμα σε ένα ακόμα για να κλείσει η "ενότητα" (τουλάχιστον για την ώρα). Ακούω προτάσεις. :)
 
Simca Chrysler μονοκουκι δαγκωτο
 
Άλλη μία ψήφος για τα Simca Chrysler...
 
prisma είπε:
Δύσκολα μου βάζεις... αλλά δε κολλάμε στα δύσκολα, οπότε δε το αποκλείω. Άλλες προτάσεις?
Για τον μεγα εχθρο του Escort εγινε αφιερωμα? Opel...Kadett, Ascona...
 
pardalotzatziki είπε:
Για τον μεγα εχθρο του Escort εγινε αφιερωμα? Opel...Kadett, Ascona...
Έγινε για το Kadett Β (post #284). Αντιμετώπισε το πρώτο Escort βέβαια, αλλά ΟΚ... :)
 
Tα μοντέλα είναι τα εξής (σε παρένθεση το αντίστοιχο post)

1. BMW 1500/1600 (#267)

2. Ford Escort III (#268)

3. Renault 9 (#270)

4. Fiat 127 (#272)

5. Citroen GS (#275)

6. Opel Kadeet B (#284)

7. Peugeot 404 (#289)

8. Seat Ibiza/Gredos (#294)

9. Dacia 1300/1210 (#300)

10. Toyota Corolla (μέρος 1 & 2 #301 & #309)

11. Ζastava/Yugo (#314)

12. Nissan Sunny B11/N13 (#316)

13. Austin Rover (#329)

14. Mazda 323 (#332)

15. Ford Cortina MkI (#339)

16. BMW Σειρά 3 (#352)

17. Fiat Uno (#358)

18. Honda Civic (#370)

19. Ford Escort II (#375)
 
Nα μια πρωτη ιδεα για "σπασιμο" του thread ε?
 
θα γράψω λίγα πραγματάκια δευτερεύουσας σημασίας για τα έσκορτ μαρκ 2 για να συμπληρώσω τα στοιχεία που μας παρέθεσε ευγενικά ο φίλος prisma!

Η γνώση μου ξεκινά από την κατοχή 2 τετράθυρων ενός γερμανικού 1100 που στην συνέχεια απέκτησε 1,6 μοτέρ με διαφορικό και σασμαν 1100 πάνω στο οποίο έμαθα να οδηγώ αλλά και ενός ακόμα 1300 γκία αγγλικού που αγοράστηκε πριν 15 χρόνια και δωρίστηκε λειτουργικό σε κάποιον πριν 3 χρόνια!

Λοιπόν...η βασική διαφορά εξωτερικά των αγγλικών και των γερμανικών είναι αφενός στο σήμα -τα αγγλικά έχουν με γράμματα τα γερμανικά με το οβάλ μπλε σήμα- αφετέρου στα μπροστά φανάρια που στα γερμανικά είναι τετράγωνα και στα αγγλικά στρογγυλά. Το άβαταρ του "παρδαλού" είναι επομένως από γερμανικό έσκορτ! Τα αγγλικά επίσης είχαν ασημένιους προφυλακτήρες ενώ τα γερμανικά μαύρους βαμμένους ή ασημένιους με μαύρα προστατευτικά! Σας υπενθυμίζω ότι ο δεξιος καθρέφτης ήταν εξτρά και μόνο στις ακριβές εκδόσεις ενώ στον πίνακα οργάνων τα 1.1-1.3 δεν είχαν στροφόμετρο κάτι που έβρισκες στην 1,6 και στην 1,3 γκία και φυσικά στην έκδοση rs με τα 3 όργανα (+ πίεση λαδιού)! Επίσης τα αγγλικά εσκορτ είχαν ταχύμετρο μέχρι τα 200 και τα γερμανικά μέχρι τα 220 με λίγο διαφορετική γραμματοσειρά!

να προτείνω την ενασχόληση με 70'ς θρύλους όπως nsu tt, την αλφα ρομεο gta, καθώς και με 80'ς όπως peugeot 205, audi quattro, lancia delta και τέλος με τα "γηινα" λαντα 2105, νισαν τσέρυ, σουζουκι 600 και σιτροεν βιζα;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
θα γράψω λίγα πραγματάκια δευτερεύουσας σημασίας για τα έσκορτ μαρκ 2 για να συμπληρώσω τα στοιχεία που μας παρέθεσε ευγενικά ο φίλος prisma!Η γνώση μου ξεκινά από την κατοχή 2 τετράθυρων ενός γερμανικού 1100 που στην συνέχεια απέκτησε 1,6 μοτέρ με διαφορικό και σασμαν 1100 πάνω στο οποίο έμαθα να οδηγώ αλλά και ενός ακόμα 1300 γκία αγγλικού που αγοράστηκε πριν 15 χρόνια και δωρίστηκε λειτουργικό σε κάποιον πριν 3 χρόνια!

Λοιπόν...η βασική διαφορά εξωτερικά των αγγλικών και των γερμανικών είναι αφενός στο σήμα -τα αγγλικά έχουν με γράμματα τα γερμανικά με το οβάλ μπλε σήμα- αφετέρου στα μπροστά φανάρια που στα γερμανικά είναι τετράγωνα και στα αγγλικά στρογγυλά. Το άβαταρ του "παρδαλού" είναι επομένως από γερμανικό έσκορτ! Τα αγγλικά επίσης είχαν ασημένιους προφυλακτήρες ενώ τα γερμανικά μαύρους βαμμένους ή ασημένιους με μαύρα προστατευτικά! Σας υπενθυμίζω ότι ο δεξιος καθρέφτης ήταν εξτρά και μόνο στις ακριβές εκδόσεις ενώ στον πίνακα οργάνων τα 1.1-1.3 δεν είχαν στροφόμετρο κάτι που έβρισκες στην 1,6 και στην 1,3 γκία και φυσικά στην έκδοση rs με τα 3 όργανα (+ πίεση λαδιού)! Επίσης τα αγγλικά εσκορτ είχαν ταχύμετρο μέχρι τα 200 και τα γερμανικά μέχρι τα 220 με λίγο διαφορετική γραμματοσειρά!

να προτείνω την ενασχόληση με 70'ς θρύλους όπως nsu tt, την αλφα ρομεο gta, καθώς και με 80'ς όπως peugeot 205, audi quattro, lancia delta και τέλος με τα "γηινα" λαντα 2105, νισαν τσέρυ, σουζουκι 600 και σιτροεν βιζα;
Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες. Περιέργως στην Ελλάδα εισάγονταν γερμανικές και βρετανικές εκδόσεις και μετά το '75 που είχε ενοποιηθεί η σειρά. Γι'αυτό η Ελλάδα ήταν από τις λίγες χώρες της "ηπειρωτικής" Ευρώπης που ερχόταν το αγγλικό Cortina. Ενδιαφέρουσες και οι προτάσεις, με πολύ σημαντικά αυτοκίνητα των '80s. Βέβαια επειδή η προσέγγιση του κάθε αυτοκινήτου είναι σε σχέση με τη παρουσία του στη εδώ αγορά, το Quattro είναι χαμένο από χέρι! :animlaugh:

Η Delta (αγαπημένη Lancia) έπεσε πάνω σε μια κακή εποχή για την ελληνική αγορά και εν γένει η Lancia τότε δεν....

Το 205 δε βοήθησε τη Peugeot ιδιαίτερα στην Ελλάδα το πρώτο καιρό και δυστυχώς δεν έτυχε της προσοχής που του άξιζε (όχι ότι δε πούλησε αλλά ήταν μακρυά από αυτό που λέμε best seller). Τα υπόλοιπα θα ληφθούν υπόψιν δεόντως...
 
spyros_s είπε:
Λοιπόν...η βασική διαφορά εξωτερικά των αγγλικών και των γερμανικών είναι αφενός στο σήμα -τα αγγλικά έχουν με γράμματα τα γερμανικά με το οβάλ μπλε σήμα- αφετέρου στα μπροστά φανάρια που στα γερμανικά είναι τετράγωνα και στα αγγλικά στρογγυλά. Το άβαταρ του "παρδαλού" είναι επομένως από γερμανικό έσκορτ! Τα αγγλικά επίσης είχαν ασημένιους προφυλακτήρες ενώ τα γερμανικά μαύρους βαμμένους ή ασημένιους με μαύρα προστατευτικά! Σας υπενθυμίζω ότι ο δεξιος καθρέφτης ήταν εξτρά και μόνο στις ακριβές εκδόσεις ενώ στον πίνακα οργάνων τα 1.1-1.3 δεν είχαν στροφόμετρο κάτι που έβρισκες στην 1,6 και στην 1,3 γκία και φυσικά στην έκδοση rs με τα 3 όργανα (+ πίεση λαδιού)! Επίσης τα αγγλικά εσκορτ είχαν ταχύμετρο μέχρι τα 200 και τα γερμανικά μέχρι τα 220 με λίγο διαφορετική γραμματοσειρά!
Ειχαμε το 1100 L. Ειχε ζωνες ασφαλειας? Κατι θυμαμαι οτι ο πατερας μου αγορασε και τις εβαλε μονος του.

Θα σκαναρω το φυλλαδιο και θα βαλω και φωτο συντομα..
 
και εμείς αυτό είχαμε αρχικά...το 1100L το γερμανικό!

Δεν θυμάμαι αν είχε ζώνες από το εργοστάσιο...εμείς πάντως του είχαμε βάλει και εγώ με αυτές το θυμάμαι! Σε αυτό βάλαμε το 1600gt μοτέρ
 
SIMCA CHRYSLER.

 


Η Simca μεταπολεμικά ξεκινάει τη παρουσία της στην Ελλάδα μέσω της αντιπροσωπείας "ΕΤΑΛΛΑΣ Α.Ε.", τη δεκαετία του '50.

Η "ΕΤΑΛΛΑΣ" (αργότερα ΤΡΑΚΤΕΛΛΑΣ) είχε ταυτόχρονα και την αντιπροσωπεία της Fiat εκείνη την εποχή (σπό το 1954). Η έδρα της αρχικά ήταν στην οδό Κανάρη, όμως από 1η Σεπτεμβρίου 1955 μεταφέρθηκε στη Λ. Βασ. Σοφίας & Καισσάρειας, περίπου στο ύψος της Πλατείας Μαβίλη.

Από τις αρχές περίπου της δεκαετίας του '60 η αντιπροσώπευση μεταβιβάστηκε στην εταιρία "ΑΚΜΙΣ Α.Ε." (αναγραμματισμός του ΣΙΜΚΑ) με γραφεία στη Λ. Συγγρού. Στη γκάμα της υπήρχαν τότε τα μοντέλα "Εtoile", "Elysee", "Arianne" και "1000".

To μικρό "1000" είχε παρουσιαστεί το 1961 και είχε βασικό κινητήρα 944 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω. Ανήκε στη κατηγορία των 7 φορ. ίππων και ήταν ένα μικρό 4πορτο sedan. Tα μεσαία "Etoile"/"Elysee μέχρι το 1963 θα βρίσκονταν στο τέλος της καριέρας τους και τη θέση τους θα έπαιρναν τα 1300/1500.

Η θέση της Simca στην ελληνική αγορά ήταν σε μέτρια επίπεδα, κατά κανόνα πίσω από τη Peugeot (που κυριαρχούσε στα γαλλικά μέχρι το '65) και τη Renault. Oι επιδόσεις της βελτιώθηκαν από το 1967. Το 1968 αποτελεί μια καλή χρονιά και αφήνει πίσω τους άλλους 2 γάλλους αντιπάλους (η Citroen τότε ήταν alternative εταιρία) για να περάσει πάλι πίσω τους από το 1969 αλλά με μικρή πλέον διαφορά.

Εκτός από το προσιτό "1000" από το 1963 η Simca διαθέτει το μεσαίο οικογενειακό "1300"/"1500" (η ονομασία αφορά στο κινητήρα). O 1.300 (1290) απέδιδε 52 ίππους και ο 1.500 (1.482) 66 ίππους. Το αμάξωμα είχε μήκος 4.25 μέτρα Εκτός από 4πορτα υπήρξαν και σαν station. Για το 1967 αυτό μοντέλο ανανεώθηκε και μετονομάστηκε σε "1301"/"1501" και κυκλοφόρησαν αρκετά στη χώρα μας. Όμως το 1967 παρουσιάστηκε και το ολοκαίνουργιο "1100". Εκτός από το γεγονός ότι κάλυπτε το κενό μεταξύ του "1000" και του "1301" ήταν και ένα από τα πλέον πετυχημένα αυτοκίνητα της φίρμας. Είχε σύγχρονη σχεδίαση με πρακτικό 5πορτο αμάξωμα, όχι διαδεδομένο εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας των 1.118 κ.εκ απέδιδε 60 ίππους (8 φορολ.). Διέθετε επίσης και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

1961_Simca_1000.jpg

Simca 1000.




Simca 1300--1963-66.jpg

Simca 1300.




To 1970 η Simca θα γνωρίσει μια σημαντική αύξηση των πωλήσεων της στη χώρα μας. Από το 1971 θα υποχωρήσει ελαφρά αλλά θα παραμείνει

ικανοποιητικά επίπεδα, αν και πλέον η Citroen την έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις.

Τη δεκαετία του '70 θα έρθει και μια σημαντική αλλαγή. Η αμερικάνικη Chrysler έχει ήδη από τη δεκαετία του '60 τη πλειοψηφία των μετοχών. Όμως το 1970 αποκτάει το σύνολο (σχεδόν) των μετοχών και σταδιακά δημιουργείται η Chrysler Ευρώπης και τα Simca εκτός από το όνομα αποκτούν το σήμα της αμερικάνικης εταιρίας. Το "1000" παραμένει (με μερικές αλλαγές) καθώς και το "1100", όμως ένα νέο μοντέλο έρχεται το 1975. Το Simca/Chrysler 1307/1308. Αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Έχοντας αντικαταστήσει τα 1301/1501 φοράει αντίστοιχους κινητήρες (1300 & 1500), όμως η σχεδίαση του ακολουθεί τη κοφτή γραμμή των Citroen GS, Lancia Beta κλπ με 5η πίσω πόρτα. Η απόδοση του πιο εμπορικού 1307 στα 1298 κ.εκ ήταν 68 ίπποι. Θα ανακηρυχθεί Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1976.

Tότε θα δεχθεί μια ανανέωση και το 1100 με σημαντικότερη αλλαγή στο εσωτερικό του.

Simca 1100 LS_Back.jpg

Simca 1100.




To 1977 θα είναι η καλύτερη χρονιά της εταιρίας στη χώρα μας, κάνοντας άνω των 4.500 πωλήσεων και κερδίζοντας μια θέση στο top10. Προφανώς υπεύθυνα για την επιτυχία ήταν τα 1100 και 1307.

Τη περίοδο 1978-1979 αν και λιγότερες, οι πωλήσεις ήταν αρκετά ανταγωνιστικές. Εν τω μεταξύ έχει παρουσιαστεί και το νέο 5πορτο Horizon που αντικατέστησε το 1100 (τυπικά εφόσον εξακολούθησε να παράγεται λίγα χρόνια ακόμα).

Όμως το 1978 η Chrysler θέλοντας να αποχωρήσει από το σχήμα κλείνει συμφωνία με τη Peugeot στα τέλη του 1978 ώστε περάσει στα χέρια της η εταιρία. Η Simca είχε προβλήματα που οφείλονταν κυρίως στο βρετανικό κομμάτι της. Το καλοκαίρι του 1979 ανακοινώνεται ότι τα αυτοκίνητα της θα μετονομαστούν σε Talbot-Simca. Σύντομα θα αλλάξει και το σήμα. Για το 1980 το 1307/1308 θα ανανεωθεί και θα μετονομαστεί σε "1510" ενώ θα παρουσιαστεί και η 4πορτη έκδοση "Solara". Αυτά δε θα γνωρίσουν επιτυχία στη χώρα μας. Η αντιπροσωπεία της Talbot θα περάσει στην ΙΜΠΟΡΤΕΞ της Peugeot. Το 1982 παρουσιάζεται το μικρό Samba που δεν είναι τίποτε άλλο από μια παραλλαγή του παλιού καλού Peugeot 104. Όμως η πορεία της στη χώρα μας θα ακολουθήσει τη πτωτική πορεία που έχει σε όλη την Ευρώπη. Το 1984 ταξινόμησε μόλις 166 αυτοκίνητα (από περίπου 200 το '83). Mέχρι το 1986 είχε έρθει το τέλος. Η Talbot, πρώην Simca, ήταν ήδη παρελθόν, σταματώντας τη παραγωγή της. Τη τελευταία χρονιά (1985) στη Ελλάδα ήταν διαθέσιμα τα Horizon 1.1, Solara 1.3 LS και Samba.

Simca_1307_1308.jpg

Simca 1307/1308.
 
Αυτό το τελευταίο κάτω κάτω,το 1307,με είχε εντυπωσιάσει με τους καθαριστήρες που είχε στα μπροστινά φανάρια :o !

Και μια ερώτηση : η Simca είχε ποτέ σχέση με τη φίρμα "NSU", που βλέπαμε να τρέχει σε αγώνες;
 
ΦΖΠ1 είπε:
Αυτό το τελευταίο κάτω κάτω,το 1307,με είχε εντυπωσιάσει με τους καθαριστήρες που είχε στα μπροστινά φανάρια :o ! Και μια ερώτηση : η Simca είχε ποτέ σχέση με τη φίρμα "NSU", που βλέπαμε να τρέχει σε αγώνες;
FIAT-NSU = NECKAR :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Neckar_(car)
 
H Simca ξεκινησε απο την Fiat αλλα δεν νομιζω να ειχε εμπλακει ποτε στην NSU.

Θα το κανω εγω το αφιερωμα στη Simca Chrysler μολις βρω καιρο να παρω ανασα
 
Wally είπε:
H Simca ξεκινησε απο την Fiat αλλα δεν νομιζω να ειχε εμπλακει ποτε στην NSU.
Θα το κανω εγω το αφιερωμα στη Simca Chrysler μολις βρω και ρο να παρω ανασα
Δες post #390
 
Ωραιος!

Μια μικρη διορθωση... το δημοφιλες στη χωρα μας (και δικο μου αγαπημενο - οντας το οικογενειακο αυτοκινητο μας) 1307S ειχε διπλa Weber και εβγαζε 82 αλογα.

Θυμαμαι κατι κοντρες με φιλους με 1600αρες Ascona και Nissan Sunny που βλεπανε συνεχως τα στοπ μου στο βαααααααθος
 
Αν και αλλαξατε θεμα/αυτοκινητο...θα βαλω τις φωτο..

Να δουμε και αν μας τα λεει καλα ο Σπυρος...

Σκαναρισα ολο το φυλλαδιο που εχω απο τοτε και ενα με ανταλλακτικα.

1979 FORD ESCORT BASE MkII.jpg

1979 FORD ESCORT Ghia MkII.jpg

1979 FORD ESCORT GL MkII.jpg

1979 FORD ESCORT L MkII.jpg

1979 FORD ESCORT MkII Greece.jpg

1979 FORD ESCORT MkII.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα