NSU
H NSU ήταν μια γερμανική εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. Η ιστορία τους πάει πίσω, στις αρχές του 20 ου αιώνα.
Μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο συνέχισε τη κατασκευή μοτοσυκλετών (από το 1946), όμως έπρεπε να φτάσει το 1957 για να επιστρέψει στη κατασκευή αυτοκινήτων. Πρώτο μοντέλο το Prinz, ένα μικρό δίπορτο αυτοκινητάκι 600 κυβικών.
Το 1961 παρουσιάστηκε το Prinz4, πάλι με τον αερόψυκτο κινητήρα 600 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω (όπως και στη πρώτη γενιά). Απέδιδε 30 ίππους και το αμάξωμα των 3.44 μέτρων ζύγιζε μόλις 565 κιλά!
Το ίδιο μοτέρ φόραγε και το Sport Prinz Coupe που είχε παρουσιαστεί λίγο νωρίτερα, το 1960.
Το 1963 η NSU παρουσιάζει, το "1000" με κινητήρα 996 κ.εκ. απόδοσης 40 ίππων και μεγαλύτερο αμάξωμα από το Prinz4. Την ίδια χρονιά, την αντιπροσωπία στην Ελλάδα αναλαμβάνει η "Αλεξ. Μανιατόπουλος-Γ. Βαγιωνής & Σία Α.Ε", δημιουργοί της MAVA A.E. που αργότερα θα αναλάβει τα Renault.
Το 1964 παρουσίασε το Prinz Spider, την ανοικτή έκδοση του coupe, με κινητήρα Wankel.
NSU Prinz4 (1961)
To 1965 κάνουν την εμφάνισή τους τα Prinz 1000 TT και από το 1967 τα 1200 ΤΤ. Αυτό είχε μοτέρ 1.172 κ.εκ. απόδοσης 64 ίππων και 2 μονά καρμπυρατέρ. Όμως υπήρξε και η έκδοση TTS με το μικρότερο μοτέρ των 996 κ.εκ. και απόδοση 70 ίππων, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις για το κυβισμό του, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε ότι ζύγιζε μόλις 700 κιλά. Αυτές οι εκδόσεις υπήρξαν μια πολύ καλή βάση για συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτου Σε συνδυασμό με το καλό στήσιμο που διέθεταν στο δρόμο, τα ΤΤ & ΤΤS διακρίθηκαν στις πίστες τις δεκαετίες του '60 και '70, σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το 1965 η NSU παρουσίασε και το Typ110. Βασιζόταν στο "1000", όμως διέθετε μεγαλύτερες διαστάσεις (4μ. αμάξωμα) και πιο σύγχρονη εμφάνιση. Ο κινητήρας ήταν 1.085 κ.εκ. και εξακολουθούσε να βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, ενώ το αμάξωμα ήταν αποκλειστικά 2πορτο. Από το 1967 το Typ110 ήταν διαθέσιμο με μοτέρ 1.200 κ.εκ. (1.177) απόδοσης 55 ίππων και έφερε την ονομασία "1200C".
NSU TTS
Τα NSU, εκτός από τους "ανήσυχους" οδηγούς της εποχής (λόγω των ΤΤ) απευθύνονταν σε αυτούς που ήθελαν κάτι οικονομικό.
Oι πωλήσεις τους ήταν ικανοποιητικές στη χώρα μας ιδιαίτερα στο διάστημα από τα μέσα της δεκαετίας του '60 έως τις αρχές της δεκαετίας του '70.
Το 1969 η NSU εξαγοράστηκε από την Audi. Τότε η επωνυμία άλλαξε σε Audi-NSU.
Πριν από αυτό, την αντιπροσωπία Audi στην Ελλάδα είχε η Μ.Κ. Φωστηρόπουλος Α.Ε., μετά πέρασε στους Μανιατόπουλο-Βαγιωνή.
Το 1967 είχε σταματήσει η παραγωγή των coupe & spider. Στα τέλη της ίδιας χρονιάς, παρουσιάστηκε το NSU Ro80.
Ήταν ένα μεγάλο τετράπορτο αυτοκίνητο με αεροδυναμική σχεδίαση. Ο κινητήρας ήταν Wankel 1 λίτρου (δύο ρότορες των 497.5 κ.εκ.) απόδοσης 115 ίππων. Επίσης διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς, τέσσερα δισκόφρενα και ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων. Το αμάξωμα είχε μήκος 4.78 μέτρα. Το Ro80, υπέφερε από προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα και έβλαψε τη φήμη της εταιρίας. Παρ'όλα αυτά έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1977, οπότε και η NSU σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα ελάχιστα Ro80 κυκλοφόρησαν, με δεδομένο ότι επρόκειτο για ένα πολύ ακριβό αυτοκίνητο. Η "Μανατόπουλος-Βαγιωνής" διατήρησαν την αντιπροσωπία ως το τέλος, ενώ όλα τα μικρά μοντέλα είχαν καταργηθεί ως το 1973.
NSU Ro80