prisma
RetroMasteR
- Joined
- 5 Ιαν 2010
- Μηνύματα
- 1.408
- Αντιδράσεις
- 690
Riley.
H Riley ήταν μια Βρετανική εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων, με παράδοση από τα πρώτα χρόνια της διάδοσης του αυτοκινήτου.
Μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο έγινε μέρος της British Motor Corporation (B.M.C.), αποτελώντας ένα από τα πολλά παρακλάδια της. Τα μοντέλα της βασίζονταν σε αυτά των Austin-Morris που αποτελούσαν και τις πλέον mainstream και εμπορικές της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι τελευταίες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες και στη χώρα μας τη δεκαετία του '60 έως τις αρχές των 70s. Οι Austin & Morris διέθεταν άλλωστε τα γνωστά θρυλικά Mini, αλλά και τα επιτυχημένα μικρομεσαία "1100" & "1300".
Όπως όλα τα brands της B.M.C., έτσι και τα Riley κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Αυτά πρέπει να εμφανίστηκαν λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '60, οπότε και η παρουσία τους ήταν περιορισμένη χρονικά, εφόσον η παραγωγή της Riley σταμάτησε το καλοκαίρι του 1969. Την αντιπροσωπεία Riley στη χώρα μας είχε η "Αδελφοί Δούκα Α.Ε" με έκθεση επί της Λ. Συγγρού 69. Οι αδελφοί Δούκα διέθεταν άλλωστε, στα '60s & '70s, πολλές από τις αντιπροσωπείες των Αγγλικών εργοστασίων (Μorris, Austin, Wolseley κλπ).
Τα μοντέλα που διέθετε, ήταν τα εξής.
Το Riley Elf. Βασισμένο στο Mini, η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1961 και με διάφορες παραλλαγές, παρέμεινε ως τον Αύγουστο του 1969. Αποτελούσε μια αναβαθμισμένη παραλλαγή του Mini. Η εμφάνιση του ξεχώριζε σε σχέση με τα original Mini, όχι μόνο στη μάσκα αλλά και στο πίσω μέρος, με τα τονισμένα φτερά. Μηχανικά μοιραζόταν τους ίδιους κινητήρες, αρχικά των 848 κ.εκ. και από το 1963 των 998 κ.εκ. Η τρίτη και τελευταία σειρά του μοντέλου κυκλοφόρησε στο διάστημα Οκτωβρίου 1966-Αυγούστου 1969 (γνωστό ως MkIII).
Rily Elf MkIII.
To Riley Kestrel. Aποτελούσε μια περισσότερο πολυτελή έκδοση των Austin-Morris 1100 & 1300. Kυκλοφόρησε ως το 1969 με τα ίδια μηχανικά μέρη. Πιθανότατα στην Ελλάδα κυκλοφόρησε μόνο με το μικρό μοτέρ, στους 8 φορολογήσιμους ίππους. Εσωτερικά ήταν επίσης πιο προσεγμένο και πολυτελές σε σχέση με τα "απλά". Επίσης υπήρχε το μεγάλο "4/72", βασισμένο στα Austin Cambridge & Morris Oxford, με κινητήρα 1.622 κ.εκ.
Μόλις μερικές δεκάδες Riley διατέθηκαν και κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Άλλωστε, όπως τα περισσότερα παρακλάδια της B.M.C., απευθύνονταν σε πιο "ειδικό" κοινό και η τιμή τους ήταν κατά συνέπεια πιο "τσιμπημένη" από τα Austin & Morris. Έτσι, σήμερα αποτελούν μια ξεχασμένη ιστορία, όπως και πολλές άλλες αγγλικές εταιρίες.
Riley Kestrel.
H Riley ήταν μια Βρετανική εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων, με παράδοση από τα πρώτα χρόνια της διάδοσης του αυτοκινήτου.
Μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο έγινε μέρος της British Motor Corporation (B.M.C.), αποτελώντας ένα από τα πολλά παρακλάδια της. Τα μοντέλα της βασίζονταν σε αυτά των Austin-Morris που αποτελούσαν και τις πλέον mainstream και εμπορικές της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι τελευταίες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες και στη χώρα μας τη δεκαετία του '60 έως τις αρχές των 70s. Οι Austin & Morris διέθεταν άλλωστε τα γνωστά θρυλικά Mini, αλλά και τα επιτυχημένα μικρομεσαία "1100" & "1300".
Όπως όλα τα brands της B.M.C., έτσι και τα Riley κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Αυτά πρέπει να εμφανίστηκαν λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '60, οπότε και η παρουσία τους ήταν περιορισμένη χρονικά, εφόσον η παραγωγή της Riley σταμάτησε το καλοκαίρι του 1969. Την αντιπροσωπεία Riley στη χώρα μας είχε η "Αδελφοί Δούκα Α.Ε" με έκθεση επί της Λ. Συγγρού 69. Οι αδελφοί Δούκα διέθεταν άλλωστε, στα '60s & '70s, πολλές από τις αντιπροσωπείες των Αγγλικών εργοστασίων (Μorris, Austin, Wolseley κλπ).
Τα μοντέλα που διέθετε, ήταν τα εξής.
Το Riley Elf. Βασισμένο στο Mini, η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1961 και με διάφορες παραλλαγές, παρέμεινε ως τον Αύγουστο του 1969. Αποτελούσε μια αναβαθμισμένη παραλλαγή του Mini. Η εμφάνιση του ξεχώριζε σε σχέση με τα original Mini, όχι μόνο στη μάσκα αλλά και στο πίσω μέρος, με τα τονισμένα φτερά. Μηχανικά μοιραζόταν τους ίδιους κινητήρες, αρχικά των 848 κ.εκ. και από το 1963 των 998 κ.εκ. Η τρίτη και τελευταία σειρά του μοντέλου κυκλοφόρησε στο διάστημα Οκτωβρίου 1966-Αυγούστου 1969 (γνωστό ως MkIII).
Rily Elf MkIII.
To Riley Kestrel. Aποτελούσε μια περισσότερο πολυτελή έκδοση των Austin-Morris 1100 & 1300. Kυκλοφόρησε ως το 1969 με τα ίδια μηχανικά μέρη. Πιθανότατα στην Ελλάδα κυκλοφόρησε μόνο με το μικρό μοτέρ, στους 8 φορολογήσιμους ίππους. Εσωτερικά ήταν επίσης πιο προσεγμένο και πολυτελές σε σχέση με τα "απλά". Επίσης υπήρχε το μεγάλο "4/72", βασισμένο στα Austin Cambridge & Morris Oxford, με κινητήρα 1.622 κ.εκ.
Μόλις μερικές δεκάδες Riley διατέθηκαν και κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Άλλωστε, όπως τα περισσότερα παρακλάδια της B.M.C., απευθύνονταν σε πιο "ειδικό" κοινό και η τιμή τους ήταν κατά συνέπεια πιο "τσιμπημένη" από τα Austin & Morris. Έτσι, σήμερα αποτελούν μια ξεχασμένη ιστορία, όπως και πολλές άλλες αγγλικές εταιρίες.
Riley Kestrel.