Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Riley.




H Riley ήταν μια Βρετανική εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων, με παράδοση από τα πρώτα χρόνια της διάδοσης του αυτοκινήτου.

Μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο έγινε μέρος της British Motor Corporation (B.M.C.), αποτελώντας ένα από τα πολλά παρακλάδια της. Τα μοντέλα της βασίζονταν σε αυτά των Austin-Morris που αποτελούσαν και τις πλέον mainstream και εμπορικές της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι τελευταίες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες και στη χώρα μας τη δεκαετία του '60 έως τις αρχές των 70s. Οι Austin & Morris διέθεταν άλλωστε τα γνωστά θρυλικά Mini, αλλά και τα επιτυχημένα μικρομεσαία "1100" & "1300".

Όπως όλα τα brands της B.M.C., έτσι και τα Riley κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Αυτά πρέπει να εμφανίστηκαν λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '60, οπότε και η παρουσία τους ήταν περιορισμένη χρονικά, εφόσον η παραγωγή της Riley σταμάτησε το καλοκαίρι του 1969. Την αντιπροσωπεία Riley στη χώρα μας είχε η "Αδελφοί Δούκα Α.Ε" με έκθεση επί της Λ. Συγγρού 69. Οι αδελφοί Δούκα διέθεταν άλλωστε, στα '60s & '70s, πολλές από τις αντιπροσωπείες των Αγγλικών εργοστασίων (Μorris, Austin, Wolseley κλπ).

Τα μοντέλα που διέθετε, ήταν τα εξής.

Το Riley Elf. Βασισμένο στο Mini, η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1961 και με διάφορες παραλλαγές, παρέμεινε ως τον Αύγουστο του 1969. Αποτελούσε μια αναβαθμισμένη παραλλαγή του Mini. Η εμφάνιση του ξεχώριζε σε σχέση με τα original Mini, όχι μόνο στη μάσκα αλλά και στο πίσω μέρος, με τα τονισμένα φτερά. Μηχανικά μοιραζόταν τους ίδιους κινητήρες, αρχικά των 848 κ.εκ. και από το 1963 των 998 κ.εκ. Η τρίτη και τελευταία σειρά του μοντέλου κυκλοφόρησε στο διάστημα Οκτωβρίου 1966-Αυγούστου 1969 (γνωστό ως MkIII).

Riley Elf MkIII 1969.jpg

Rily Elf MkIII.

To Riley Kestrel. Aποτελούσε μια περισσότερο πολυτελή έκδοση των Austin-Morris 1100 & 1300. Kυκλοφόρησε ως το 1969 με τα ίδια μηχανικά μέρη. Πιθανότατα στην Ελλάδα κυκλοφόρησε μόνο με το μικρό μοτέρ, στους 8 φορολογήσιμους ίππους. Εσωτερικά ήταν επίσης πιο προσεγμένο και πολυτελές σε σχέση με τα "απλά". Επίσης υπήρχε το μεγάλο "4/72", βασισμένο στα Austin Cambridge & Morris Oxford, με κινητήρα 1.622 κ.εκ.

Μόλις μερικές δεκάδες Riley διατέθηκαν και κυκλοφόρησαν στη χώρα μας. Άλλωστε, όπως τα περισσότερα παρακλάδια της B.M.C., απευθύνονταν σε πιο "ειδικό" κοινό και η τιμή τους ήταν κατά συνέπεια πιο "τσιμπημένη" από τα Austin & Morris. Έτσι, σήμερα αποτελούν μια ξεχασμένη ιστορία, όπως και πολλές άλλες αγγλικές εταιρίες.

Riley Kestrel 1300 4d Saloon - jun.1967-jul.1969-2.jpg

Riley Kestrel.
 
Κακά τα ψέματα. Κάποια αυτοκίνητα που παρήγαγε η Βρετανία είναι πολύ όμορφα. Ο θείος της γυναίκας μου είχε ένα Morris Marina μέχρι το 2004...
 
Morris Marina_1976-80.jpg

"Ένα νέο μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, μιας παλιάς μεγάλης οικογενείας αυτοκινήτων", έλεγε η διαφήμιση. :supergrin:
 
η αλήθεια είναι ότι με την εξαίρεση των υπερπολυτελών bentley-R.R, των υπερσπορ lotus,jaguar, Aston martin τα αυτοκίνητα τους για τις μάζες έγιναν μετριότατα! Ειδικά με τα austin montego,metro κλπ και λιγότερο με τα ρόβερ η φήμη τους κατρακύλησε! Στα μεταπολεμικά χρόνια όμως και μεχρι τα early 70'ς θα είμαι άδικος αν τα κρίνω αυστηρά. Σίγουρα όσα μας παρέθεσε ο prisma δεν γεννούν παρά τον σεβασμό.
 
Θυμάστε τα Talbot? Eπίσης βρετανικά.

Εδώ ένα Talbot Matra Bagheera 2

Matra_Bagheera_type_II.jpg
 
johnny19818 είπε:
Θυμάστε τα Talbot? Eπίσης βρετανικά.
Εδώ ένα Talbot Matra Bagheera 2

Προβολή συνημμένου 98137
Τα Talbot δεν ήταν αμιγώς βρετανικά... λίγο μπερδεμένη ιστορία, αλλά υπήρχε το Βρετανικό παρακλάδι και το Γαλλικό παρακλάδι (πρώην Simca-Chrysler).
 
prisma είπε:
Τα Talbot δεν ήταν αμιγώς βρετανικά... λίγο μπερδεμένη ιστορία, αλλά υπήρχε το Βρετανικό παρακλάδι και το Γαλλικό παρακλάδι (πρώην Simca-Chrysler).
Έτσι ακριβώς, εν τω μεταξύ, υπήρχαν σχέδια να ξαναβγεί στο προσκήνιο αλλά έμεινε στα χαρτιά τελικά.
 
Απ' όσα λένε, στη φετινή Έκθεση της Γενεύης, που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες, επανεμφανίζονται αυτοκίνητα με κινητήρα και κίνηση πίσω !
 
προφανώς όχι στο segment c...
 
Mitsubishi.




Η ιστορία της Mitsubishi στη χώρα μας ξεκινάει γύρω στο 1965, μέσω της αντιπροσωπείας "ΑΞΩΝ Α.Ε" των Αδελφών Σαρακάκη, αρχικά επί της Λ. Συγγρού 101.

Τότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το Colt 1000 Deluxe, ένα μικρομεσαίο 4πορτο αυτοκίνητο. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της στην αγορά ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, με μόλις λίγες δεκάδες μονάδες να διατίθενται ετησίως.

Mε την είσοδο της δεκαετίας του '70 έκανε την εμφάνιση του το Colt Galant στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ.). Αργότερα, στη δεκαετία του '70 ήρθαν τα επίσης 4πορτα οικογενειακά Colt Lancer, μεταξύ άλλων.

Από το 1979 τα Mitsubishi αντιπροσωπεύονταν από την "ΙΑΣΩΝ Α.Ε.Β.Ε" μια εταιρία πάλι των Αφων Σαρακάκη. Τα αυτοκίνητα της κυκλοφόρησαν στη χώρα μας και σαν ταξί αλλά τα χρησιμοποίησε και η Ελληνική Αστυνομία (σειρά Galant). Μεγάλη εμπορική επιτυχία στο τομέα των επιβατικών ήταν το Lancer στις αρχές της δεκαετίας του '80. Φόραγε κινητήρα 1.200 κ.εκ (1.244 για την ακρίβεια) στους 8 φορ. ίππους. Βοήθησε τη Mitsubishi να αυξήσει σημαντικά το ποσοστό της στην αγορά ως το 1982.

Mitsubishi Lancer 1981.jpg

Lancer (αρχές 80s).

Η πορεία της ήταν αξιοπρεπής ως τα μέσα της δεκαετίας του '80 με εμπορικότερο μοντέλο το Lancer 1200 και στις επόμενες γενιές, ενώ το αντίστοιχο 5πορτο Colt είχε πάντα λιγότερες πωλήσεις. Αργότερα παρουσίασε σημαντική πτώση. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 (και αργότερα) η παρουσία της παρέμεινε υποτονική παρότι η αγορά αναπτύχθηκε σε όγκο. Σήμερα ο όμιλος Σαρακάκη εξακολουθεί να διαθέτει την αντιπροσωπία Mitsubishi.

Suzuki.

 


Aρχικά η Suzuki έγινε γνωστή στη χώρα μας μέσω των μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών της. Αυτά τα έφερνε η Bussing Ελλάς Α.Ε. των αδελφών Σφακιανάκη. Οι ίδιοι αργότερα έφεραν και τα πρώτα αυτοκίνητα της εταιρίας. Αυτά ήταν τα μικροσκοπικά Fronte 360 στη κατηγορία των 2 φορολ. ίππων(!), στα τέλη της δεκαετίας του '60 (μέσω της "Στρατής Σφακιανάκης Α.Ε"). Τα κεντρικά γραφεία ήταν στη Σπύρου Πάτση 58-60 με υποκατάστημα επί της Λ. Συγγρού.

Η σειρά της Suzuki για πολλά χρόνια βασίστηκε στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης και στα επίσης μικρά και ευέλικτα φορτηγάκια & βανάκια. Στη δεκαετία του '70 ήρθαν στην Ελλάδα και τα τζιπάκια της Suzuki, όπως το LJ50 με κινητήρα 540 κ.εκ.

Τη ίδια περίοδο, ήρθαν και τα SS-10, λιλιπούτεια και αυτά αλλά πλέον διαθέσιμα με 5 πόρτες. Το SS-10 φόραγε 3κύλινδρο, 2χρονο κινητήρα. O αντικαταστάτης του, ήταν το μοντέλο που έγινε η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία της Suzuki στη χώρα μας. Ήταν το Alto στις αρχές της δεκαετίας του '80. Ήταν σύγχρονο σχεδιαστικά για την εποχή του και σαφώς πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του, με τετράχρονο κινητήρα 550 κ.εκ. στους 4 φορ. ίππους και 5 πόρτες.

Με την αύξηση της ζήτησης πιο οικονομικών αυτοκινήτων εκείνη τη περίοδο στη χώρα μας, η Suzuki με αυτό το μοντέλο αύξησε σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά τα πρώτα χρόνια των '80s. Έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1984, οπότε και οι πωλήσεις της εταιρίας έπεσαν. Γύρω στα μέσα εκείνης της δεκαετίας εμφανίστηκε στην αγορά και το πρώτο Swift / SA 310 (αρχικά μόνο ως 3θυρο). Με αυτό η Suzuki ανέβαινε κατηγορία, χωρίς να απομακρύνεται από τα αυτοκίνητα πόλης. Φόραγε κινητήρα 993 κ.εκ. Αργότερα ήταν διαθέσιμο και με 5θυρο αμάξωμα, αλλά το SA 310 δεν έγινε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας.

Η Suzuki άρχισε να εμφανίζει ξανά δυναμική στις αρχές της δεκαετίας του '90 με το Swift 2ης γενιάς, αλλά και το νέο, τότε, Vitara 1600 που προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή.

suzuki alto_80.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μία από τις αγαπημένες μου Ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων με μερικά ωραία κομμάτια όπως το GT 3000, Eclipse αλλά και μην ξεχνάμε τη σειρά EVOLUTION. Το Lancer της φωτογραφίας το είχαμε για 2 μήνες. Είχε κίτρινα φώτα και ήταν πολύ στενάχωρο και το δώσαμε για να πάρουμε ένα Opel Ascona.
 
Η μιτσου παραμένει αξιόλογη εταιρεία παρόλο που στην Ελλάδα δεν έχει ιδιαίτερες πωλήσεις. Στην οικογένεια έχει ενα κολτ η αδερφή μου έξι χρόνια απροβλημάτιστα.
 
δυο Galant Σ της Ελληνικής Αστυνομίας

attachment.php


attachment.php
 
εκεινο το lancer της φωτογραφιας το ειχε ενας θειος μου για σχεδον 20 χρονια μια χαρα του ειχε βγει για αμαξι θυμαμαι πολλα τοτε με το ποιο συνηθησμενο χρωμα να ειναι το μπεζ ενω εχω δει και λευκο και κιτρινο.

Απο τα suzuki το swift GTi το 1991 ηταν πυραυλος για εκεινη την εποχη πολυ πριν βγουνε τα punto GT kai peugeot rallye αν και η honda τοτε ειχε τα civic kai CRZ με τα VTEC moter
 
nektarios1451 είπε:
Απο τα suzuki το swift GTi το 1991 ηταν πυραυλος για εκεινη την εποχη πολυ πριν βγουνε τα punto GT kai peugeot rallye αν και η honda τοτε ειχε τα civic kai CRZ με τα VTEC moter
Mάλλον η Suzuki ακολούθησε τις Fiat & Peugeot (και άλλες) και όχι το ανάποδο.
 
Η χόντα κυριαρχούσε τότε με την σειρά b16 σε σύγκριση ακόμα και με τα δυνατότερα ευρωπαϊκά ενώ τσάκιζε και με το nsx ακόμα και σούπερ καρς! Θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία σύγκριση με τον ανταγωνισμό της εποχής!

Το swift από την άλλη ήταν ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο σε θέμα τιμής, αξιοπιστίας και επιδόσεων (1300cc 101hp αν δεν απατώμαι) με μέτρια όμως οδική συμπεριφορά! Παρόλα αυτά αποτέλεσε μεγάλο σχολείο για πολλούς τότε!

Δεν έφτασε όμως ποτέ το πεζώ 205 ραλλύ που ήταν το πραγματικό σχολείο για όσους μπορούσαν να ανεχθούν τις αδυναμίες του. Πάντως ο ανταγωνισμός τότε (δηλαδή πριν το 1994 ήταν μεγάλος και δύσκολος: daihatsu charade gtti, fiat uno turbo, polo g40 ρημάδι εντίσιον, οπελ κόρσα gsi, honda civic vti, civic crz, nissan 100nx, hyundai scoupe gt turbo, fiesta xr3i, golf gti, astra gsi, ρενω 5 gt turbo, σταρλετ τούρμπο κ.α που βαριέμαι να γράψω.

Η επιτυχία του σουιφτ επομένως κρίνω ότι πάτησε κυρίως στην χαμηλή τιμή κτίσης και συντήρησης και λιγότερο στις ικανότητες του! Αυτό δεν το κάνει κακό αυτοκίνητο πάντως...
 
spyros_s είπε:
Η χόντα κυριαρχούσε τότε με την σειρά b16 σε σύγκριση ακόμα και με τα δυνατότερα ευρωπαϊκά ενώ τσάκιζε και με το nsx ακόμα και σούπερ καρς! Θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία σύγκριση με τον ανταγωνισμό της εποχής! Το swift από την άλλη ήταν ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο σε θέμα τιμής, αξιοπιστίας και επιδόσεων (1300cc 101hp αν δεν απατώμαι) με μέτρια όμως οδική συμπεριφορά! Παρόλα αυτά αποτέλεσε μεγάλο σχολείο για πολλούς τότε!

Δεν έφτασε όμως ποτέ το πεζώ 205 ραλλύ που ήταν το πραγματικό σχολείο για όσους μπορούσαν να ανεχθούν τις αδυναμίες του. Πάντως ο ανταγωνισμός τότε (δηλαδή πριν το 1994 ήταν μεγάλος και δύσκολος: daihatsu charade gtti, fiat uno turbo, polo g40 ρημάδι εντίσιον, οπελ κόρσα gsi, honda civic vti, civic crz, nissan 100nx, hyundai scoupe gt turbo, fiesta xr3i, golf gti, astra gsi, ρενω 5 gt turbo, σταρλετ τούρμπο κ.α που βαριέμαι να γράψω.

Η επιτυχία του σουιφτ επομένως κρίνω ότι πάτησε κυρίως στην χαμηλή τιμή κτίσης και συντήρησης και λιγότερο στις ικανότητες του! Αυτό δεν το κάνει κακό αυτοκίνητο πάντως...
Καλά, βέβαια τα περισσότερα από αυτά ήταν πραγματικά ανύπαρκτα στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Φυσικά τα hyundai scoupe είναι κρίμα να τα βάζουμε μεταξύ αυτοκινήτων όπως τα 5GT, Uno Turbo ή τα VTi της Honda.
 
πρόκειται για ένα από τα πιο παρεξηγημενα αυτοκίνητα της περιοδου λόγω της κακής εργοστασιακής ανάρτησης που το έκανε πεζοδρομιοκυνηγό!

Είχα ένα απροβληματιστο για 15 χρόνια με bilstein eibach ιντερκουλερ, τ25 και ψυγείο λαδιού στα 160 περίπου hp με 15άρες. Δεν κράταγε χειρότερα από σουιφτ...στα φρένα χώλαινε! Φαντάσου ότι δεν είχα αλλάξει δίσκο στα 150κ!!!
 
spyros_s είπε:
Η χόντα κυριαρχούσε τότε με την σειρά b16 σε σύγκριση ακόμα και με τα δυνατότερα ευρωπαϊκά ενώ τσάκιζε και με το nsx ακόμα και σούπερ καρς! Θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία σύγκριση με τον ανταγωνισμό της εποχής! Το swift από την άλλη ήταν ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο σε θέμα τιμής, αξιοπιστίας και επιδόσεων (1300cc 101hp αν δεν απατώμαι) με μέτρια όμως οδική συμπεριφορά! Παρόλα αυτά αποτέλεσε μεγάλο σχολείο για πολλούς τότε!

Δεν έφτασε όμως ποτέ το πεζώ 205 ραλλύ που ήταν το πραγματικό σχολείο για όσους μπορούσαν να ανεχθούν τις αδυναμίες του. Πάντως ο ανταγωνισμός τότε (δηλαδή πριν το 1994 ήταν μεγάλος και δύσκολος: daihatsu charade gtti, fiat uno turbo, polo g40 ρημάδι εντίσιον, οπελ κόρσα gsi, honda civic vti, civic crz, nissan 100nx, hyundai scoupe gt turbo, fiesta xr3i, golf gti, astra gsi, ρενω 5 gt turbo, σταρλετ τούρμπο κ.α που βαριέμαι να γράψω.

Η επιτυχία του σουιφτ επομένως κρίνω ότι πάτησε κυρίως στην χαμηλή τιμή κτίσης και συντήρησης και λιγότερο στις ικανότητες του! Αυτό δεν το κάνει κακό αυτοκίνητο πάντως...

αυτα ολα ειχαν ερθει εδω ελλαδα αλλα παντα ειχα τσιμπημενη τιμη σε σχεση με τις απλες εκδοσεις.το μονο απο αυτα που αναφερεις δεν ειχε ερθει ή ειναι πολυ σπανιο ειναι το σταρλετ τουρμο glanza οπως λεγονταν τοτε.Τα civic VTi ττε καινουρια ειχαν 8 μιρια περιπου ενω και μετα απο 10 χρονια μεταχειρισμενα ηταν ακριβα.Εκεινη την εποχη εχα αμαξι ειχε βγε το 1993 και ακομα και σημερα το βλεπεις και λες τι ομορφια εχει πανω του η celica οι περισσοτερες τοτε ηταν οι απλες 1800αρες, λιγες GT4 υπαρχουν με τα 2000 κυβικα και 205 τουρμπατα αλογα εκανε και 23 μυρια δραχμες αυτο το αμαξικαι ακομα ποιο λιγες οι GT με τον 2λιτρο κινητηρα με τα 176 αλογα αυτη ειχε 17 εκατομυρια δραχμες 15196_10202310334458063_404289754_n.jpg αμαξι του 1993 και ακομα τραβαει τα βλεματα
 
Πίσω
Μπλουζα