3 ξεχασμένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.
Isuzu Gemini.
H ιαπωνική Isuzu είναι περισσότερο γνωστή για τα ελαφρά φορτηγά της. Όμως έχει κυκλοφορήσει και επιβατικά αυτοκίνητα.
Αυτά ποτέ δε γνώρισαν επιτυχία στη χώρα μας. Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 και μέχρι τα τέλη, εισαγόταν στη χώρα μας το Gemini, στην πιο εμπορική κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Μοιραζόταν κοινά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα με άλλα μοντέλα της General Motors, μέλος της οποίας ήταν η Isuzu.
Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. Αν και η τιμή του ήταν σχετικά ανταγωνιστική στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων, πάντως δε κατάφερε να προσελκύσει, παρά ελάχιστους αγοραστές. Ενδεχομένως σε αυτό να ευθύνεται η έλλειψη επαρκούς υποστήριξης από την αντιπροσωπεία, αλλά και ότι δεν προσέφερε κάτι ξεχωριστό έναντι του ήδη καθιερωμένου ανταγωνισμού.
SEAT Ronda.
Τα αυτοκίνητα της ισπανικής SEAT βασίζονταν επί δεκαετίες σε αυτά της FIAT. Αυτή η συνεργασία έληξε το 1982. Τότε η SEAT παρουσίασε το μικρομεσαίο 5θυρο Ronda. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να θυμίζει FIAT και η ιταλική εταιρία ισχυρίστηκε ότι στο σύνολο του βασιζόταν σε δικά της μοντέλα, πράγμα που οδήγησε σε δικαστική διαμάχη. Τελικά η SEAT δικαιώθηκε, αποδεικνύοντας ότι το Ronda διέφερε ουσιαστικά από τα FIAT και μηχανικά.
Όμως δεν δικαιώθηκε εμπορικά, τουλάχιστον στη χώρα μας. Την εποχή που ήρθε το Ronda στην Ελλάδα (1983), αντιπροσωπεία της SEAT ήταν η Δ.Ε.Α. Α.Ε.
Ο κινητήρας ήταν 1.200 κ.εκ. (1.193) με απόδοση 63 ίππων, ιδιαίτερα καλή για εκείνη την εποχή. Η τιμή του ήταν χαμηλότερη από το άμεσα ανταγωνιστικό FIAT Ritmo, στο οποίο και παρέπεμπε η εμφάνιση του. Παρά το γεγονός ότι δεν ήταν εντελώς άγνωστο στους ελληνικούς δρόμους, παρόλα αυτά η παρουσία της SEAT ήταν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Μόνο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 θα αυξήσει το μερίδιο της, χάρη στη νέα αντιπροσωπεία (Technocar) αλλά και στο νέο τότε Ibiza. Σήμερα, τα προ-Ibiza 80s μοντέλα της εταιρίας είναι εν πολλοίς ξεχασμένα.
Renault 7.
To Renault 7 παρουσιάστηκε περί τα μέσα της δεκαετίας του '70 από την ισπανική FASA-Renault. Ουσιαστικά ήταν μια 4πορτη sedan έκδοση του επιτυχημένου Renault 5. To μοντέλο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα. Αποτελούσε μια οικονομική πρόταση της εταιρίας σε όσους ήθελαν ένα μικρό προσιτό οικογενειακό sedan.
Όμως δεν έγινε επιτυχία, με αποτέλεσμα ελάχιστα κομμάτια να κυκλοφορήσουν στη χώρα μας.