Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Volvo 1-1958-page-001.jpg

Διαφήμιση για ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα των 50s & 60s. Volvo Amazon από τον Ιανουάριο του 1958.

Αυτό το αυτοκίνητο σηματοδότησε και τη "χρυσή" εποχή της εταιρίας στην Ελλάδα, τη δεκαετία του 60. Κυκλοφόρησε στη χώρα μας στα 1.600 και 1.800 κυβικά.

(αρχείο prisma)
 
Υπαρχει ενα τετοιο στην Αρτα ακομα κινειται μαυρο
 
Νομίζω ότι η ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου αυτού (VOLVO) ήταν ότι είχε το χειρόφρενο στο πάτωμα μεν, αλλά αριστερά, αμέσως μέσα από την πόρτα του οδηγού ! :what:
 
Η αμαζόνα ανήκει στα αυτοκίνητα θρύλους! Από τις καλύτερες επιλογές στην εποχή της!
 
Μου ήρθε φλασιά τώρα. Είχα δει παλιά μια ατζέντα της Mazda που είχαν οι παππούδες μου και μέσα σε όλα παρουσίαζε κάποια μοντέλα της εποχής. Ήταν κάπου το 1975 με 1977. Έγραφε τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων όπως ισχύ, φορολογήσιμοι ίπποι, διαστάσεις, κυβικά κτλ. Μοντέλα που θυμάμαι είναι το τρίκυκλο, το 323 με τα στρογγυλά φώτα, το RX4, κάποια φορτηγά και αγροτικά. Τι κρίμα που τότε που το έβλεπα δεν είχα την τρέλα του ρετρό. Πολύ θα ήθελα να το έβρισκα πάλι.
 
3 ξεχασμένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.




Isuzu Gemini.

Isuzu Gemini.jpg

H ιαπωνική Isuzu είναι περισσότερο γνωστή για τα ελαφρά φορτηγά της. Όμως έχει κυκλοφορήσει και επιβατικά αυτοκίνητα.

Αυτά ποτέ δε γνώρισαν επιτυχία στη χώρα μας. Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 και μέχρι τα τέλη, εισαγόταν στη χώρα μας το Gemini, στην πιο εμπορική κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Μοιραζόταν κοινά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα με άλλα μοντέλα της General Motors, μέλος της οποίας ήταν η Isuzu.

Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. Αν και η τιμή του ήταν σχετικά ανταγωνιστική στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων, πάντως δε κατάφερε να προσελκύσει, παρά ελάχιστους αγοραστές. Ενδεχομένως σε αυτό να ευθύνεται η έλλειψη επαρκούς υποστήριξης από την αντιπροσωπεία, αλλά και ότι δεν προσέφερε κάτι ξεχωριστό έναντι του ήδη καθιερωμένου ανταγωνισμού.

SEAT Ronda.


Seat Ronda.jpg

Τα αυτοκίνητα της ισπανικής SEAT βασίζονταν επί δεκαετίες σε αυτά της FIAT. Αυτή η συνεργασία έληξε το 1982. Τότε η SEAT παρουσίασε το μικρομεσαίο 5θυρο Ronda. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να θυμίζει FIAT και η ιταλική εταιρία ισχυρίστηκε ότι στο σύνολο του βασιζόταν σε δικά της μοντέλα, πράγμα που οδήγησε σε δικαστική διαμάχη. Τελικά η SEAT δικαιώθηκε, αποδεικνύοντας ότι το Ronda διέφερε ουσιαστικά από τα FIAT και μηχανικά.

Όμως δεν δικαιώθηκε εμπορικά, τουλάχιστον στη χώρα μας. Την εποχή που ήρθε το Ronda στην Ελλάδα (1983), αντιπροσωπεία της SEAT ήταν η Δ.Ε.Α. Α.Ε.

Ο κινητήρας ήταν 1.200 κ.εκ. (1.193) με απόδοση 63 ίππων, ιδιαίτερα καλή για εκείνη την εποχή. Η τιμή του ήταν χαμηλότερη από το άμεσα ανταγωνιστικό FIAT Ritmo, στο οποίο και παρέπεμπε η εμφάνιση του. Παρά το γεγονός ότι δεν ήταν εντελώς άγνωστο στους ελληνικούς δρόμους, παρόλα αυτά η παρουσία της SEAT ήταν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Μόνο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 θα αυξήσει το μερίδιο της, χάρη στη νέα αντιπροσωπεία (Technocar) αλλά και στο νέο τότε Ibiza. Σήμερα, τα προ-Ibiza 80s μοντέλα της εταιρίας είναι εν πολλοίς ξεχασμένα.

Renault 7.

Renault 7 GTL.jpg

To Renault 7 παρουσιάστηκε περί τα μέσα της δεκαετίας του '70 από την ισπανική FASA-Renault. Ουσιαστικά ήταν μια 4πορτη sedan έκδοση του επιτυχημένου Renault 5. To μοντέλο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα. Αποτελούσε μια οικονομική πρόταση της εταιρίας σε όσους ήθελαν ένα μικρό προσιτό οικογενειακό sedan.

Όμως δεν έγινε επιτυχία, με αποτέλεσμα ελάχιστα κομμάτια να κυκλοφορήσουν στη χώρα μας.
 
Το Gemini το θυμάμαι. Σπάνια όμως το έβλεπες να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Το Ronda μου θυμίζει λίγο το Fiat Ritmo, το πίσω μέρος ειδικά. Το Renault 7 GTL πάλι δεν το έχω δει ποτέ.
 
Ενα Gemini υπαρχει και στην Αρτα ακομα και προσφατα καπου το ειχε παρει το ματι μου. Η isuzu θυμαμαι ειχε ενα αγροτικο το campo το οποιο ηταν ιδιο με της Opel μιας και αυτη ειναι παιδι της general motors
 
Λοιπόν, όπως είπα και στο ποστ 441 βρήκα την ατζέντα της Mazda του 1975. Ορίστε και φώτο από τα μοντέλα της εποχής.

Φωτογραφία0717.jpg

Φωτογραφία0718.jpg

Φωτογραφία0719.jpg

Φωτογραφία0720.jpg

Φωτογραφία0721.jpg

Φωτογραφία0722.jpg

Φωτογραφία0724.jpg

Φωτογραφία0723.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Cool! Διαφημιστικο ειναι μονο ή ΚΑΙ αντζεντα;;
 
pardalotzatziki είπε:
Cool! Διαφημιστικο ειναι μονο ή ΚΑΙ αντζεντα;;
Είναι και ατζέντα. Έχει σημειώσεις των παππούδων μου...

Τώρα παρατήρησα και το σηματάκι της εταιρίας το οποίο ουδεμία σχέση έχει με το σημερινό βέβαια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnny19818 είπε:
Είναι και ατζέντα. Έχει σημειώσεις των παππούδων μου...
Τώρα παρατήρησα και το σηματάκι της εταιρίας το οποίο ουδεμία σχέση έχει με το σημερινό βέβαια.
 
Ρετρό αυτοκίνητο το 2013...! :P

attachment.php


και άλλο ένα ρετρό στην...πένα!

attachment.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Opel Manta πολύ φορτωμένο!! Η "μπέμπα" κούκλα από την άλλη.
 
johnny19818 είπε:
Το Opel Manta πολύ φορτωμένο!! Η "μπέμπα" κούκλα από την άλλη.
Ascona είναι και μάλιστα πολύ καγκούρικη, ακόμα και για τα κιτς 80s!!!! :supergrin:
 
Γιατί το αυτοκόλητο ΕΞΟΔΟΣ​ πάνω απ τον κοτσαδόρο???

attachment.php
 
Πίσω
Μπλουζα