Το 1945 η Kodak ανέκτησε την εταιρία και ξεκίνησε αμέσως από εκεί που είχε σταματήσει. Από την Retina II έφυγε το “a” αλλά ή φωτογραφική ήταν σχεδόν απαράλλακτη με την προπολεμική.
Το τηλέμετρο δεν είναι και τόσο φωτεινό από την κατασκευή του, όμως είναι απλό και αν χρειαστεί μπορεί –συνήθως- εύκολα να ρυθμιστεί αποσπώντας την επάνω πλάκα και ρυθμίζοντας 1-2 βίδες.
1949
Οι Retina II που έφθαναν στην αμερικάνικη αγορά εξοπλίζονταν μόνο με τους φωτεινότερους φακούς Xenon (6 στοιχεία σε τέσσερεις ομάδες) της Schneider διαφράγματος f2.8 ή και f2. Τον φθηνότερο Xenar ή Kodak Ektar f3.5 (τύπου Tessar) που είναι ο ίδιος φακός από τον ίδιο κατασκευαστή αλλά με άλλο όνομα, θα τον συναντήσουμε σε φωτογραφικές που πωλούνταν σε Ευρώπη και Αγγλία.
Zeiss Bumps (?)
Εντάξει είμαι χαζός, αλλά να πως βρέθηκα με 2 όμοιες Retina II.
Για λίγα ευρώ αποκτήθηκε πρώτα η «παλαιότερη» και περισσότερο ξεθωριασμένη. Ο κυριότερος λόγος απόκτησης της ήταν ότι εμφάνιζε το «σύνδρομο» των “Zeiss Bumps” που από καιρό ήθελα να δω πόσο εύκολα μπορεί να αποκατασταθεί.
Σχεδόν σε κάθε Retina και άλλες φωτογραφικές της εποχής, και πολύ χειρότερα στις Contax της Zeiss όπου από εκεί και ο όρος, παρατηρούνται σημεία στην δερμάτινη επένδυση που έχουν φουσκώσει.
Η ροδέλα επανατύλιξης. Στον άξονά της και το τηλέμετρο.
Ανάλογα με τις συνθήκες φύλαξης αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται σε μικρότερη η μεγαλύτερη έκταση και οφείλεται στην οξείδωση των ορειχάλκινων περτσινιών και μεντεσέδων. Πιστεύω πως κατά κύριο λόγο, όχι όμως και αποκλειστικά, αυτό συμβαίνει λόγω γαλβανικής διάβρωσης από την επαφή ανόμοιων μετάλλων.
Ο καταλύτης που επιταχύνει την κατάσταση πρέπει να είναι η υγρασία που απορροφά το δέρμα και έτσι φωτογραφικές που αποθηκεύονται επι μακρόν σε υγρά κελάρια σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα.
Η συγκεκριμένη είχε τέσσερις πραγματικά τεράστιες φούσκες στο καπάκι της πλάτης και άλλα θέματα επίσης, όμως με λίγη υπομονή το δέρμα μπορεί να ανασηκωθεί προσεκτικά φροντίζοντας να το κρατάμε υγρό σε όλη τη διαδικασία.
Όταν φθάσουμε στο σημείο που πρέπει καθαρίζουμε την πράσινη οξείδωση, επαναφέρουμε το δέρμα όσο είναι ακόμη νωπό και αφού στεγνώσει στην αρχική του θέση το κολλάμε πάλι. Το δέρμα έχει πολύ μεγάλη ελαστικότητα και ικανότητα επαναφοράς ακόμη και μετά από 70-80 χρόνια. Έτσι εκεί που υπήρχαν καρούμπαλα παλιότερα αν διαθέσουμε λίγο χρόνο, στο τέλος θα είναι αδύνατο να ανιχνευθεί κάποια ανωμαλία ή ξεχείλωμα στην επιφάνεια.
Όχι πια φούσκωμα μετά την επέμβαση
Με την επένδυση τα πράγματα πήγαν πολύ καλά, αλλά…
Προσοχή! Η επίστρωση του καθρέφτη στο τηλέμετρο είναι εξαιρετικά ευαίσθητη. Αν και μπορεί να αντέξει ένα απαλό πέρασμα με βαμβάκι, είναι απίθανο να επιζήσει μετά από πέρασμα με υγρό ή νοτισμένο πανάκι, πράγμα που έκανα και έτσι το κατέστρεψα…
Απαρηγόρητος που χάθηκε η βασική λειτουργία της καημένης φωτογραφικής λίγο πριν κλείσει τα 80, και με την επιπλέον δικαιολογία πως ο φακός της είχε καταστραφεί από το σκούπισμα κάποιου στο παρελθόν, έψαχνα για μια άλλη που δεν θα σκότωνα αυτή τη φορά και ευτυχώς βρέθηκε γρήγορα και οικονομικά.
Τηλέμετρο
Μάλιστα ήταν φορτωμένη με φιλμ slide Ektachrome 400, πράγμα που δείχνει πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χρησιμοποιούνταν έως πολύ πρόσφατα. Στην εσωτερική πλευρά της πλάκας που καλύπτει το μηχανισμό ρύθμισης του τηλέμετρου, υπάρχει γραμμένη ημερομηνία από το 1947, το πιθανότερο εποχή που ρυθμίστηκε για πρώτη και τελευταία φορά μετά την αρχική εργοστασιακή ρύθμιση.
Ό φακός της είναι σε αποδεκτή κατάσταση και μετά το σχετικό καθάρισμα/λάδωμα/γρασάρισμα μπορείς να την πεις λειτουργική.
Retina I typ010
Η επόμενη φωτογραφική είναι η πρώτη μεταπολεμική Retina I (type 010), ουσιαστικά όμοια με την τελευταία προπολεμική, και παραγόταν έως το 1949. Μπορεί να βρεθεί με επιστρωμένους ή μη φακούς, όπως συνέβαινε επίσης και στις πρώτες μεταπολεμικές Retina II. Η συγκεκριμένη δεν έχει επίστρωση στον φακό της.
Retina I typ010
...