Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Spartan_X
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Kodak Retina 141 (1937-39) εις τα εξ ων συνετέθη...




... ή σχεδόν...

parts sm.JPG

σχετικά με τις Retina είχαμε δει εδώ.

Η συγκεκριμένη είναι το μοντέλο 141 και κυκλοφόρησε μεταξύ 1937-39 σε περίπου 32.000 κομμάτια.

Είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς το οποίο φέρει κουμπί για τον χειρισμό του κλείστρου στο επάνω μέρος του σώματος.

Κάποιος την είχε πειράξει στο παρελθόν ζορίζοντας τις βίδες χωρίς όμως να προκαλέσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Κάποιος (άλλος?) έξυπνος όμως σκούπισε τον φακό όταν λογικά επάνω είχε χώματα και το εμπρός στοιχείο ουσιαστικά έχει καταστραφεί.

Το βιντεάκι δείχνει -το δυνατόν- τη σειρά επανα συναρμολόγησής της. Ελάχιστο υγρό αναπτήρα, λάδι ραπτομηχανής και γράσο, είναι τα μόνα που μπορεί να ζητήσει μια φορά κάθε 50 χρόνια...

 
  • Like
Reactions: PT8
Beier (μικρή μου Beirette)

 


P1620248.JPG

Τώρα τελευταία πιάσαμε λίγο τα μεταπολεμικά για τα οποία ίσως και ναφαίνεται πως δεν πετάω βτόσο- την σκούφια μου. Όμως πως να αφήσω παραπονεμένητη μικρή?

Βρέθηκε μέσα σε μια στοίβα μαζί με άλλες φωτογραφικές κάπου στο Μπιτ Παζάρ.Το θέαμα ήταν κάπως θλιβερό καθώς τα περισσότερα πράγματα που τηνπεριτριγύριζαν ήταν απλά για πέταμα. Αυτή κάπως ξεχώριζε, και όπως φάνηκεαργότερα είχε βρεθεί μέσα στο θλιβερό εκείνο σωρό «διΚΌ ασήμαντον αφορμήν».

P1620238.JPG

Επίσης, ο φακός της ιστορικής Meyer έδειχνε «πολλά» υποσχόμενος καθώς ήτανσε τέλεια κατάσταση. (δεν αναφέρομαι στο σχετικά πρόσφατο trend με τους Trioplan,των οποίων οι τιμές εκτινάχθηκαν μέσα σε 2-3 χρόνια γιατί έχουν σε μεγάλεςδόσεις εκείνο που οι αγγλοσάξονες αποκαλούν βsoap bubble bokehβ.Ενδεικτικά οι 2.8/100 ειδικά σε M42αν είναι σε καλή κατάσταση φτάνουν πολύ άνετα τα 500+ευρώβ¦)

P1620254.JPG

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Η Beier (Kamera-FabrikWoldemar Beier) γεννήθηκε την πρωταπριλιά του 1923 -χρονιά του τρομερούΓερμανικού κραχ- στο Φρέιταλ δίπλα στη Δρέσδη.

Ο Woldemar Beierείχε μαθητεύσει αρχικά στην εταιρία του Ferdinand Merkel (που παρεμπίπτοντοςκατασκεύαζε κάποιες πολύ όμορφες ξύλινες φωτογραφικές) και το 1914 βρέθηκεσυνιδρυτής της Thowe,την οποία όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μέσα σε εκείνη την ταραχή του Κ½23 καινα φτιάξει τη δική του εταιρία.

P1620241.JPG

Αρχικά η Beierκατασκεύαζε τυπικές μηχανές της εποχής για πλάκες, ενώ το 1929 θα κατασκευάσει τηνπρώτη της φωτογραφική για φιλμ 120 με το όνομα Gloria. Εντωμεταξύ, τα χρόνια εκείνα τομίνι φορμά των 35 χιλιοστώνάρχισε να γίνεται trendκαι σε αυτό τον τομέα η Beier παρουσίασε την Beika (1931), που σύντομα όμως ξαναβαφτίστηκεσε Beira. Επάνω σε αυτόεικάζουν πως ίσως άλλαξε με το ζόρι όνομα γιατί θύμιζε Leicaβ¦

37344217_1_l.jpg

Beira-Okula

Η Beira με την σειρά της οδήγησε στην τηλεμετρική Beira-Okula το 1935, ενώ το 1938 παρουσιάστηκε η 6x6 SLR Beier-Flex με τηνβελτιωμένη Beier-Flex II ναέρχεται ένα χρόνο αργότερα. Ανάμεσα σε όλα τα παραπάνω η εταιρία κατασκεύαζεκαι πολλά οικονομικά ή οικονομικότερα μοντέλα.

Το όνομα Beirette εμφανίσθηκεγια πρώτη φορά στην αγορά το 1939. Δύο χρόνια αργότερα έγινε τηλεμετρική, καιαυτό ήταν και το τελευταίο προπολεμικό μοντέλο της εταιρίας, η οποία κατά τηδιάρκεια του πολέμου κατασκεύαζε τμήματα βομβαρδιστικών και υποβρυχίων ωςυπεργολάβος της Askania.

beier flex ii.jpg

Beier-Flex II

...

Κατόπιν όπως συνέβη και με άλλα εργοστάσια της περιοχής, το 1945 βρήκε τονεξοπλισμό του εργοστασίου φορτωμένο στα τραίνα για τη Σοβιετική Ένωση, και τονκύριο Woldemar πασχίζοντας να ξαναστήσει την εταιρία, κατασκευάζονταςαρχικά τσαγιέρες και άλλα σχετικά, ώσπου το 1949 κατάφερε να επανέλθει στηνπαραγωγή φωτογραφικών μηχανών.

3444705583_4a1c61b816.jpg

Beirette 1939

 




Το 1954, χρονιά που η Beier έλαβε μέρος στη Photokina, τα ηνία της εταιρίας είχε αναλάβει ο υιός Beier, Werner, και τρία χρόνια αργότερα οκύριος Woldemar θα αφήσει ετούτο τον κόσμο μαζί με μία από της τελευταίεςιδιωτικές εταιρίες της ανατολικής Γερμανίας.

Σχεδόν αμέσως μετά θα αρχίσει ο χορός των κρατικοποιήσεων και για την Beier o οποίοςθα κρατήσει έως το 1980, ενώ η παραγωγή φωτογραφικών με τον ένα η άλλο τρόποκράτησε μέχρι τη διάλυση του ανατολικού μπλόκ.

Werbungbeiraxkl.jpg

Η μεταπολεμική σειρά Beirette έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά το 1958, και φαίνεται πως ήταν η πρώτη φωτογραφική που κατασκευάστηκε στην ανατολική Γερμανία με μοχλό γρήγορης προώθησης του φιλμ.

Στις φώτο βλέπουμε τη δεύτερη έκδοση που παρουσιάστηκε το 1962-3, και η μόνη της διαφορά με το αρχικό μοντέλο είναι πως φέρει αυτό το «ντιζαινάτο» μοχλό απελευθέρωσης του κλείστρου.

P1620246.JPG

Στο εσωτερικό μέρος της κάτω πλάκας του σώματος, βρήκα τυπωμένο «5/3/63» που προφανώς είναι η ημερομηνία συναρμολόγησης όπως έχω βρει και σε άλλες αναφορές.

Το Junior κλείστρο είναι μια Ανατολικογερμανική έκδοση του Pronto και οι μικρές Beirette φαίνεται να εξοπλίζονταν σταθερά με επιστρωμένους Ludwig Meritar 45mm f/2.9 ή Meyer-Optik Trioplan 45mm f/3.5 όπως και αυτή που βλέπουμε.

P1620242.JPG

Δείγματα με τον φακό της: Τελείως ανοικτό διάφραγμα αρχικά και -δεν θυμάμαι-πόσα στοπ κλειστότερο στην δεύτερη φώτο.

P1620179.JPG

P1620178.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φωτογραφικός εξοπλισμός ταξιδίου "a la" 1890 (και "κάτι" γάλλοι...)





Αttention, s'il vous plait!

«Μεγάλο» επεισόδιο αλλά μπλέχτηκαν αρκετά στη μέσηβ¦

1.JPG

Δεν είναι καθόλου λίγα τα αρχεία, οι φωτογραφικές επιθεωρήσεις, τα φυλλάδια κτλ του 19ου αιώνα που μπορείς με λίγο ή περισσότερο κόπο να ξετρυπώσεις στον ιστό.

Παρόλα αυτά ο κύριος Claude Berthiot, ένας από τους 3-4 σημαντικότερους γάλλους κατασκευαστές οπτικών της εποχής, και ιδρυτής μια εταιρίας που 100 χρόνια αργότερα βρέθηκε να είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη της Γαλλίας στο χώρο, αντιστάθηκε σθεναρά σχεδόν σε κάθε προσπάθεια ανίχνευσής του.

2.JPG

Από την άλλη, πολύ περισσότερα πράγματα και με μεγαλύτερη ευκολία βρέθηκαν για τους αδελφούς Boulade (οι οποίοι αποδείχτηκαν μεγάλοι celebrities των ημερών τους), από το κατάστημα των οποίων προήλθε και η φωτογραφική βταξιδίουβ της παρουσίασης αυτής.

Κατά μία έννοια, όλα ξεκίνησαν με το ατυχές γεγονός του ξαφνικού θανάτου του

πατρός βClaude- Boulade το 1883 στη Λυών. Αυτό ανάγκασε τα αδέλφια Leon και Antonin (προφανώς χαϊδευτικό του Antoine που του έμεινε δια βίου) να αφήσουν το σχολείο στην εφηβεία, και να αναλάβουν αμέσως και με την βοήθεια της μαμάς την επιχείρηση οπτικών της οικογένειας που είχε ιδρύσει ο εκλιπόντας το 1856.

3.JPG

Εκ του αποτελέσματος προκύπτει πως οι νεαροί ήταν πολύ φιλομαθείς και έξυπνοι, καθώς σύντομα συμπλήρωσαν την εκπαίδευσή τους με τον ένα ή άλλο τρόπο, και ταυτόχρονα μπόρεσαν να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις.

Πως έβρισκαν χρόνο μέσα σε αυτά να έχουν και χόμπι τον αλπινισμό δεν γνωρίζω, όμως η ενασχόλησή αυτή σύντομα έστρεψε το ενδιαφέρον τους στα αερόστατα. Αερόστατα, πτήσεις, μετεωρολογία, αεροφωτογράφιση, όλα είναι μια αλυσίδα.

4.JPG

Η εποχή πρόσφερε πολλά ερεθίσματα γενικότερα για ανήσυχα παιδιά ως προς τις τεχνολογικές εξελίξεις τουλάχιστον, και οι αδελφοί Boulade δεν έχασαν την ευκαιρία να ασχοληθούν και με άλλα καλά, όπως τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες, ενώ βρέθηκαν σύντομα να κατέχουν πολλές πατέντες κατασκευής φωτογραφικών, προβολέων κτλ.

5.JPG

Συνομήλικοι και συντοπίτες των αδελφών Lumiere, ήταν επόμενο να είναι και από τους πρώτους ανθρώπους που είχαν εμπλοκή με τον κινηματογράφο ακριβώς τον καιρό της γέννησής του (ως θέαμα για τους πολλούς τουλάχιστον).

6.JPG

...

Τότε ακριβώς, δηλαδή το 1895, οι Leon και Antonin θα πρέπει να άφησαν το κατάστημα λιανικής φωτογραφικών ειδών στην πλατεία Jacobins 8, γωνία με την οδό Gasparin 2. Το κατάστημα αυτό ήταν η έδρα της οικογένειας Boulade από το 1877 και πέρασε στη συνέχεια για λίγα χρόνια σε κάποιον κ. Geuegnon.

7 graphometre_Geugnon_2.JPG

8.jpg

Οδός Gasparin ακριβώς εκείνη την εποχή. Ορατή η πλατεία Jacobins στο τέλος της, ενώ η γωνία στο βάθος αριστερά θα πρέπει να ήταν το κατάστημα του αριθμού 8.

 


Περισσότερο τυχερό όμως στάθηκε για τον επόμενο διάδοχο, τον κ. Gambs, η εταιρία του οποίου ξεκίνησε από εκεί, και κατόπιν μεγάλωσε και επιβίωσε για αρκετές δεκαετίες. Αναφορές στον ιστό τοποθετούν τον κύριο Gambs στο σημείο εκείνο από το 1903 και μετά, όμως τελευταία στιγμή βρήκα το παρακάτω που δείχνει πως είχε αναλάβει ήδη, τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 1901.

9 gambs 1901.jpg

Ο Antonin Boulade διατέλεσε μέλος της γαλλικής εθνικής αερολέσχης, και πρόεδρος της τοπικής αερολέσχης από το 1898 έως και τον θάνατο του από –μη αεροπλοικό- ατύχημα το 1929. Εγκατέλειψε τις οικογενειακές επιχειρήσεις, και από το 1917 οργάνωσε και διεύθυνε ο εργοστάσιο κατασκευής καρμπυρατέρ της βρετανικής Zenith στη Λυών. (Πολύ αργότερα η Zenith αγοράστηκε από την πρώην πρώτη της ανταγωνίστρια τη γαλλική Solex.)

10.jpg

Πίσω από το αερόστατο ανάμεσα στις κυρίες ο Leon Boulade και αριστερά του ο Antonin.

 


Τα των οπτικών και λοιπών κατασκευών συνέχισε ο Leon, ο οποίος όμως κάποια στιγμή εγκατέλειψε τα εργαστήρια και ξαναγύρισε στη λιανική, την οποία συνέχισαν και οι επόμενες γενεές Boulade έως και σχεδόν τις ημέρες μας.

11 MAPIP_Alpine_jumelle.jpg

Μετά την εποχή της πλατείας Jacobins. (MAPIP Boulade)

 


12 gar.JPG

O Leon(?) με τον αεροπόρο Roland Garros (από το όνομα του και το γνωστό τουρνουά)


...

Όσο για τον κ. Claude Berthiot, κατασκευαστή του φακού που βλέπετε στις φώτο,

είναι πολύ περίεργο πως μόνο ελάχιστες, συγκεχυμένες και «καλά» κρυμμένες αναφορές και ντοκουμέντα υπάρχουν στον ιστό. Η διασταύρωση αυτών αποδείχτηκε δύσκολη, αλλά να πως δείχνουν τα πράγματα:

13.JPG

Γεννήθηκε σε ένα μικρό χωρίο της Βουργουνδίας ονόματι Censerey το 1831, και ίδρυσε έναν από τους πρώτους οίκους οπτικών στο Παρίσι το 1857, η φήμη του οποίου διαδόθηκε σιγά σιγά και εκτός συνόρων.

Ο κύριος Claude δεν αρκέστηκε σε αντιγραφές συνταγών της εποχής και κατασκεύαζε οπτικά επάνω σε αυθεντικές δικές του ιδέες, ενώ δημιούργησε και τους πρώτους αξιόλογους γαλλικούς ευρυγώνιους με γωνία κάλυψης έως 105μοίρες.

14 berth perigraph.JPG

Την συνέχεια του ονόματος δεν την άφησε στην τύχη της, και για αυτό εκπαίδευσε από νωρίς τον ανιψιό του Benoit Marie Eugene Lacour, οποίος και ανέλαβε δύο χρόνια πριν το θάνατο του θείου, δηλαδή το 1894. Έως τότε οι φακοί του κυρίου Berthiot έφεραν χαράξεις αρχικά ως “C.B.” -ακόμη και χωρίς αριθμό σειράς τα πολύ πρώτα χρόνια- και στην συνέχεια ως “C. Berthiot Fabricant Opticien Paris”, όπως και ο φακός της παρουσίασης.

15 berth 1897.JPG

(Φωτογραφικό αλμανάκ 1897)

 


Το τέλος του αιώνα και η μετάβαση στην εποχή του διαδόχου και σχεδιαστή Lacour, βρήκε την εταιρία (Lacour – Berthiot) να έχει κατασκευάσει περί τις 25.000 μονάδες οπτικών. Ο ανιψιός αποδείχτηκε αντάξιος συνεχιστής της παράδοσης που άφησε ο θείος Claude και κατάφερε να μεγαλώσει περεταίρω την εταιρία.

Από τότε επίσης, θα αρχίσουν να εμφανίζονται όλο και περισσότερες διαφημίσεις και κατάλογοι, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο την εποχή του θείου (εντάξει, άλλες εποχές και μεγέθη, μα μήπως ήταν και λίγο τσιγκούνης αυτός ο θείος? Ή απλά αφιερωμένος στην τέχνη του?)

16 lacour 1909.jpg

(Από κατάλογο του 1909)


...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: PT8
Στην είσοδο του 20ου αιώνα, ο Eugene Lacour θα πορευτεί μαζί με τον ταλαντούχο σχεδιαστή Florian, όπου και το 1908 η εταιρία θα μετατραπεί σε μετοχική, ενώ από το 1913 και έως το 1964 θα ονομάζεται S.O.M. Berthiot και θα βρεθεί να είναι η σημαντικότερη και μεγαλύτερη εταιρία του χώρου επί γαλλικού εδάφους.

17 som1924.jpg

Εδώ να αναφερθεί πως δεν θα πρέπει να συγχέεται αυτή η εταιρία με την “Benoist – Berthiot”, μια άλλη γαλλική υπερ αιωνόβια, με την οποία όμως καμιά εμπορική σχέση δεν προκύπτει πως υπήρχε. Παρόλα αυτά, ο κύριος Claude πρέπει να είχε κάποια συγγενική σχέση με τους ιδρυτές της καθώς καταγόταν αμφότεροι από το ίδιο χωριό…

18.JPG

Η φωτογραφική μηχανή στις εικόνες είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα φωτογραφικής “ταξιδίου” της εποχής του τέλους του 19ου αιώνα. Έτσι αποκαλούταν στη γαλλική αλλά και γερμανική γλώσσα, και αφορούσε είτε επαγγελματίες για χρήση εκτός στούντιο, αλλά κυρίως ερασιτέχνες.

-Αποφασισμένοι- ερασιτέχνες φωτογράφοι φυσικά και προϋπήρχαν, όμως η διάδοση των ξηρών φωτογραφικών πλακών ακριβώς εκείνη την εποχή, συνέβαλε καθοριστικά στην διάδοση της φωτογραφία ως χόμπι.

19.JPG

Ο συγκεκριμένος τύπος φωτογραφικής το πιθανότερο πρωτοεμφανίστηκε στην κεντρική Ευρώπη και ονομάζεται εις την αγγλική “Tailboard Camera”. Δεν ξέρω αν γνωρίζει κανείς από πού ακριβώς προέκυψε ο όρος, πάντως περιγράφει μια φωτογραφική πεδίου στην οποία η εστίαση επιτυγχάνεται με την κίνηση του πίσω τμήματος καθώς το εμπρός παραμένει σταθερό.

Κατασκευάζονταν από κάθε πιθανό ή απίθανο εργαστήριο και “μεσουράνησαν” καθώς δεν υπήρχε άλλη εναλλακτική μέχρι την επικράτηση των πραγματικά φορητών φωτογραφικών χειρός κάπου το 1910-15.

20.JPG

Συνήθως διέθεταν περιορισμένες κινήσεις του φακού στον κάθετο και οριζόντιο άξονα, όμως υπάρχουν και κάποιες που έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες. Το υλικό κατασκευής τους ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις το μαόνι, κάποιες φορές η καρυδιά, αλλά να εικάσω πως έχει χρησιμοποιηθεί και ότι ξυλεία μπορούσε να είναι διαθέσιμη κοντά στον εκάστοτε τόπο κατασκευής τους.

Η φυσούνα συνήθως ήταν υφασμάτινη όπως και στην φωτογραφική που βλέπεται. Δεν μπόρεσα να εμβαθύνω περισσότερο, αλλά να υποθέσω πως το ύφασμα θα πρέπει να εμποτιζόταν με κάποιο υλικό για να μπορέσει να γίνει φωτοστεγανό. Πάντως στην δική μου υπάρχουν χιλιάδες pinholes αν και καθόλου κουρασμένο ή σάπιο δεν δείχνει. Ίσως με τα χρόνια η οποιαδήποτε πιθανή επεξεργασία είχε υποστεί απλά να μετατράπηκε σε σκόνη…

21.JPG

Τυπικότατο σετάκι της εποχής η φωτογραφική μαζί με τρείς διπλές πλάτες (αυτονομία εκτός σκοτεινού θαλάμου 6 στάσεις δηλαδή…) μέσα σε μια τσάντα από καμβά. Αυτός ο καμβάς, η πλέξη και το χρώμα δείχνει σαν να ήταν πολλές φορές η μοναδική επιλογή ή σαν να βγήκε από το ίδιο εργοστάσιο.

Η συγκεκριμένη είναι για πλάκες 13x18cm που ήταν και η πιο κοινή διάσταση και το ελάχιστο αποδεκτό -τουλάχιστον για αποτελέσματα κάποιας ποιότητας. Άλλο κοινό μέγεθος το 18x24, ενώ υπήρχαν και μεγαλύτερες αλλά και μικρές 9x12cm.

Εξαρχής ή/και με την πάροδο των χρόνων, υπήρχαν διαθέσιμοι αντάπτορες για να μπορούν να χρησιμοποιούνται πλάκες μικρότερων διαστάσεων ή ακόμη και θήκες για φιλμ όπως μπορείτε να δείτε και παρακάτω.

22.JPG

Αναβάθμιση αποτελούσε η αγορά κάποιου κλείστρου που τοποθετούνταν εμπρός ή πίσω από τον φακό ανάλογα με τον τύπο του, αλλά υπήρχαν και κλείστρα κουρτίνας που μπορούσαν να τοποθετηθούν στο εστιακό επίπεδο.

Πέρα από το κανάλι, στην Αγγλία, αν και υπήρχαν και κατασκευάζονταν τέτοιες φωτογραφικές, το trend εκεί ήταν σε κάτι περισσότερο εκλεπτυσμένο και με περισσότερες δυνατότητες. Κατασκευές αρκετά κοντά δηλαδή στις σύγχρονές μηχανές μεγάλου φορμά.

Οι οποίοι άγγλοι όμως από την άλλη, άργησαν πολύ να υιοθετήσουν αυτόν τον τρόπο αναδίπλωσης στις φυσούνες, όπου οι γωνίες διπλώνουν σε σχήμα “ζικ-ζακ” με κλίση 45+45 μοίρες και όχι 90 με μιας.

23 1883.JPG

Η αναδίπλωση με τον παραπάνω τρόπο, βελτίωνε πολύ την ανθεκτικότητα της φυσούνας στα σημεία της μεγαλύτερης καταπόνησης και πολύ χονδρικά άρχισε να επικρατεί την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα.

Ακόμη και τουλάχιστον 10 χρόνια νωρίτερα υπήρχε στην ήπειρο όπως μαρτυρά και η παραπάνω διαφήμιση από το 1883, αλλά στην Αγγλία έπρεπε να φθάσουν μέχρι τον πρώτο παγκόσμιο για να το πάρουν απόφαση να αλλάξουν χαβά…

Και μην νομίζετε πως θα γλίτωναν και οι γάλλοι το κράξιμο μέσα από αυτές τις γραμμές…

Waterhouse??? Μα ποιος είναι αυτός?

Ο συμμετρικός φακός του κυρίου Berthiot που συνόδευε την φωτογραφική, αν και συνομήλικός της, να υποθέσω πως αποτέλεσε μια αναβάθμιση εξοπλισμού κάποια στιγμή. Το πιθανότερο είναι πως αυτή η μηχανή άφησε το κατάστημα των αδελφών Boulade με κάποιον άλλον “no name” φακό όπως μαρτυρά και η αλλαγή φλάντζας που προκύπτει από τις τρύπες στην πίσω μεριά της όψης. (Έχουν καλυφθεί εξωτερικά με αυτόν τον μαύρο δακτύλιο).

24.JPG

...

Ο τύπος των διαφραγμάτων που χρησιμοποιεί, -αυτά τα ελάσματα με τρύπες διαφορετικής διαμέτρου που προσαρμόζονται κάθε φορά στην κατάλληλη σχισμή επί του φακού- ονομάζονται διαφράγματα “Waterhouse”, και ονομάστηκαν έτσι από τον άγγλο αστρονόμο, μετεωρολόγο και φωτογράφο, John Waterhouse ο οποίος και έχει χρεωθεί την εφεύρεσή τους από το 1858 (τουλάχιστον). Ταυτόχρονα φαίνεται να τα είχε χρησιμοποιήσει και κάποιος κύριος Smyth, αυτόν όμως η ιστορία τον έχει ξεχάσει...

Έως τότε, όπως βλέπουμε και στην παρακάτω φώτο από ένα πολύ παλιό φακό του κυρίου Berthiot, για να αλλάξει κάποιος διάφραγμα έπρεπε κάθε φορά να ξεβιδώνει τον φακό και να προσαρμόζει εντός ένα δακτύλιο.

25.jpg

Waterhouse -ξεWaterhouse, δεν έχω συναντήσει γαλλικό φυλλάδιο ή βιβλίο που να τον αναφέρει τουλάχιστον μέχρι τον πρώτο παγκόσμιο. Όταν οι γάλλοι έφταναν στο επίμαχο θέμα αρκούταν να γράψουν απλά “diaphragme vanne”…

Σε προγενέστερες αυτής φωτογραφικές μηχανές, οι διαμορφώσεις σύνδεσης των ξύλινων πλαισίων ήταν χειροποίητες και είχαν τη μορφή λοξών δοντιών. Όσο παλαιότερα τόσο στενότερα και λεπτοδουλεμένα. Και η συγκεκριμένη όμως έχει κατασκευαστεί με αυτόν τον τρόπο (εντάξει, όχι και τόσο λεπτοδουλεμένες οδοντώσεις εδώ), αν και σχεδόν όλες στην εποχή της κατασκευάζονταν πια με ίσια οδόντωση καθώς είχε επικρατήσει για τα καλά η βιομηχανοποίηση και σε αυτόν τον τομέα.

26.JPG

Με πλήρη έκταση της φυσούνας και τον συγκεκριμένο φακό, στο θαμπόγυαλο το είδωλο φθάνει σε κλίμακα 1:1.

28.JPG

Με εστιακή απόσταση 230mm και με μέγιστη διάμετρο διαφράγματος τα 24mm, ο φακός τέρμα ανοιχτός βρίσκεται στο f9.6 (230/24). Τα υπόλοιπα διαφράγματα που τον συνοδεύουν είναι των 20,15,10 και 5mm και δεν νομίζω πως λείπει κάποιο από το αρχικό σετ.

Επίσης μπορεί να μετατραπεί σε τηλεφακό εστιακής απόστασης 430mm/f18 όταν αφαιρεθούν τα εμπρός στοιχεία.

Παρακάτω γρήγορα δείγματα στον αισθητήρα της …GM1 με το διάφραγμα των 15mm, δηλαδή περίπου στο f15.

29 test1.JPG

30 test2.JPG

Τουρκική λάμπα για τουρίστες μόνο με το δικό της φως.

27.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτη ειναι η αγαπημενη μου φωτογραφικη μηχανη , μια Praktica MTL-3 , μεταχειρισμενο δωρο με κομπλε εξαρτηματα της απο το θειο μου εκ Καναδα προ 20ετιας, με την οποια για μια δεκαετια εβγαλα απιθανα πραγματα ειδικα με τριποδο και ομορφες νυκτερινες με το ντεκλασερ της.

Praktika_MTL-3_photo_camera.jpg

Υστερα επαθε μια βλαβη ο ενας φακος , και το κλειστρο της, το οποιο μου στοιχισε 110 ευρω που εκλαψα για υποτιθεμενη επισκευη - καταστροφη διοτι ο κατσαπλιας (γνωστο επισκευαστηριο στην Κανιγγος) δεν ασχοληθηκε πραγματικα με τη μηχανη, αλλα πηρε το χρημα και μετα εκανε το κοροιδο.

Σκεφτηκα οτι ενα καρουμπαλλο του αξιζε και τελικα το απεκτησε , αλλα εγω απο τοτε δεν εχω καλη φωτογραφικη, ειναι στη δερματινη θηκη της φυλαγμενη να μη την βλεπω, και να μη γρινιαζει - ως θηλυκο - για τσαρκες και φωτογραφησεις.Τετοια αντικειμενα θεωρω οτι παιρνουν κατι απο τα χουγια και την ψυχη του ιδιοκτητη οταν συμπεριφερεται πολυ ευγενικα τρυφερα θα ελεγα στα κλειστρα και τους φακους της λες και προκειται για τα ματια του τα ιδια..

* οποιος φιλος γνωριζει που θα μπορουσα να απευθυνθω για μια καθως πρεπει επισκευη - χωρις να με μαδησουν - μιας κυριας σαν αυτη , παρακαλω ας μου στειλει μυνημα.Θα το εκτιμησω ιδιαιτερα.

Praktica_MTL-3.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Προ(πρωτο)πολεμικό γκατζετάκι – Η χρονοβαλβίδα…

 




Τον φωτογράφο των αρχών του εικοστού αιώνα ονόματι Fred Baxter, φαίνεται να απασχόλησε η έλλειψη αργών ταχυτήτων -εκεί κοντά στο δευτερόλεπτο δηλαδή-, σε πολλά φωτογραφικά κλείστρα της εποχής.

Η πρώτη δεκαετία του αιώνα αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο ένα μεταβατικό στάδιο για το αντικείμενο. Από την μία, τα φωτοευαίσθητα υλικά γινόταν όλο και ποιο… ευαίσθητα, πράγμα που εξώθησε τα πράγματα προς την κατασκευή κλείστρων μεγαλύτερης ακρίβειας και με δυνατότητα λειτουργίας σε όλο και μικρότερους χρόνους.

Από την άλλη μεριά όμως, η βιομηχανοποίηση κατάφερε να φέρει την φωτογραφία σε πολύ περισσότερα χέρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η φωτογραφική μηχανή ενός μέσου χρήστη να διαθέτει στην χειρότερη μία ταχύτητα κλείστρου και στην καλύτερη περίπτωση τρεις (1/25 – 1/50 – 1/100) συν Β (Bulb).



Στην ρύθμιση Bulb (ονομασία που καθιερώθηκε από την λαστιχένια φούσκα που χρησιμοποιούταν τις προηγούμενες δεκαετίες για την ενεργοποίηση πολλών πνευματικών κλείστρων), όταν μεγάλωναν αρκετά οι απαιτούμενοι χρόνοι έκθεσης το σφάλμα στον χειρισμό μπορεί να ήταν αμελητέο, όμως όταν για μια σωστή έκθεση απαιτούνταν κάποια κλάσματα δευτερολέπτου, αυτά ήταν ουσιαστικά αδύνατον να επιτευχθούν.

Την αδυναμία λειτουργίας των μέσων κλείστρων της εποχής σε εκείνο το εύρος χρόνων έκθεσης σκέφτηκε να καλύψει με το εφεύρημα του αυτό ο κύριος Baxter.

Το γκατζετάκι είναι μια πνευματική βαλβίδα που ορίζει τον χρόνο διαφυγής του αέρα. Τραβώντας έξω το έμβολο μεταφέρεται αέρας από τον ένα θάλαμο του μηχανισμού στον άλλο.



Μετά προσαρμόζουμε την άκρη του ντεκλασέρ στην υποδοχή του εμβόλου, ρυθμίζουμε με τον περιστρεφόμενο δακτύλιο για τον επιθυμητό χρόνο (1/2, 1/4, 1/8, 1,2 ή 3sec) και κατόπιν πατάμε δυνατά και με μια απότομη κίνηση το έμβολο (πράγμα πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο για σωστά αποτελέσματα καθώς μας συμβουλεύουν και οι οδηγίες χρήσης…J

Έτσι ανάλογα με την ρύθμιση της βαλβίδας ο αέρας εντός διαφεύγει ευκολότερα ή δυσκολότερα με τελικό αποτέλεσμα (αν όλα πάνε καλά και δεν μας πονέσει το χέρι) να επιτύχουμε τον επιθυμητό χρόνο έκθεσης (πάνω-κάτω).



Δεν ξέρω πόσο προχώρησε το θέμα εμπορικά τελικά, ήρθε μετά και ο πόλεμος, αλλά η ιδέα του πιστεύω πως βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντες πνευματικούς μηχανισμούς ενσωματωμένους σε κάποια ακριβότερα κλείστρα της εποχής, αλλά και στις πνευματικές βαλβίδες που προϋπήρχαν και παρεμβάλλονταν μεταξύ της λαστιχένιας φούσκας (Bulb) που προαναφέρθηκε και του πνευματικού κλείστρου παλαιοτέρων κατασκευών. Κάτι σαν αυτό στο μέσο της παρακάτω φώτο.



Ο εν λόγω μηχανισμός φυσικά δεν έχει σχέση με άλλους μηχανισμούς που σκοπό είχαν την χρονοκαθυστέρηση ενεργοποίησης του κλείστρου αν και ομοιάζει κάπως όχι μόνο οπτικά αλλά και σαν φιλοσοφία λειτουργίας εν μέρει με τον μηχανισμό χρονοκαθυστέρησης της Kodak (παραπάνω εικόνα) οποίος όμως πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1918.

Σχετικό και άσχετο, απλά για την ιστορία ας συμπληρωθεί εδώ, πως μέχρι την εποχή του κυρίου Baxter δεν υπήρχε κάποιο στάνταρ ως προς τον τρόπο σύνδεσης της άλλης άκρης του ντεκλασέρ στο κλείστρο. Κάθε ένας κατασκευαστής είχε και τον δικό του τρόπο.



Το κωνικό σπείρωμα που άρχισε να επικρατεί σε όλες τις κατασκευές από το τέλος της δεκαετίας του 1910 και έχει φθάσει έως τις μέρες μας, ήταν αυτό που χρησιμοποίησε πρώτη η F. Deckel στα κλείστρα της (Compound και Compur) από το 1911 και μετά.

P1780428.JPG

Fortex1.JPG

P1780421.JPG

P1780424.JPG

M21.JPG

Fortex2.JPG
 
Οι φωτογραφικές μηχανές της οικογένειας αρχίζουν με την Kodak Brownie Flash Six-20. Το μοντέλο αυτό παρήχθη την περίοδο 1946-1955. Ο πατέρας μου πρέπει να την αγόρασε το 1950. Όλες οι παιδικές-οικογενειακές μας φωτογραφίες έγιναν με αυτήν, έως το 1972 που αντικαταστάθηκε από νεώτερη που θα ποστάρω αργότερα.

Ήταν όλη από μέταλλο και ιδιαίτερα ανθεκτική. Είχε δύο ρυθμίσεις κλείστρου, την Ι (Instantaneous) με προκαθορισμένη ταχύτητα (1/60?) και B (Bulb), για συνεχώς ανοικτό κλείστρο όσο πίεζες το κουμπί λήψης. Έπαιρνε και ένα ιδιαίτερο φλας, ογκώδες με αλλαγή κάθε φορά της λάμπας, από ότι έχω δει σε αναφορές στο πρόσπεκτ. Επίσης είχε ειδική ρύθμιση για λήψεις από κοντά (5-10 πόδια) και για μακρυά (πάνω από 10 πόδια). Το φίλμ ήταν το 620, σπάνιο να βρεθεί σήμερα. Είχα βρει ένα το 2008, ασπρόμαυρο με 12 στάσεις και έβγαλα φωτογραφίες, πολύ καλές!

Παραθέτω φωτογραφίες και θα συνεχίσω σταδιακά με τις υπόλοιπες.





































6.jpg

1.jpg

5.jpg

4.jpg

2.jpg

3.jpg

8.jpg

10.jpg

7.jpg

13.jpg

11.jpg

12.jpg

9.jpg

14.jpg

15.jpg

17.jpg

16.jpg

18.jpg
 
Leonar




Σχετικό μυστήριο φαίνεται να καλύπτει την ιστορία της Leonar για την οποία πολύ λίγες πληροφορίες κατάφερα να συλλέξω.

Η εταιρία πρέπει να δημιουργήθηκε μέσα στην τελευταία δεκαετία του 19ου στο Wandsbek το οποίο βρίσκεται κοντά στο Αμβούργο. Αρχικά παρήγαγε φωτογραφικά χημικά ενώ στην πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα προχώρησε και στην κατασκευή φωτογραφικού χαρτιού και μηχανών.



Τα χαρτιά της Leonar βρέθηκαν σύντομα στις πρώτες θέσεις της λίστας προτίμησης των ευρωπαίων φωτογράφων και εξακολούθησαν να βρίσκονται εκεί μέχρι τον δεύτερο πόλεμο.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου ένα μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων της Leonar καταστράφηκε από βομβαρδισμούς αλλά αμέσως μετά η εταιρία επανέφερε την παραγωγή και οι πιστοί πελάτες της δεν την άφησαν έτσι.

Τελικά το 1964 συγχωνεύτηκε με την Agfa η οποία ανήκε τότε στη Bayer και όλοι αυτοί μαζί στο τέλος κατέληξαν στην βελγική Gevaert. Το αποτέλεσμα ήταν να εξαφανιστούν από το «χάρτη» ονόματα φωτογραφικών χαρτιών όπως τα Leigrano και Lumarto που είχαν ορκισμένους οπαδούς για δεκαετίες.



Τέτοια δείχνει να ήταν η φήμη των χαρτιών της Leonar που ακόμη και στις μέρες μας υπάρχει αφιερωμένη αγορά για ευρήματα που μπορεί να εμφανισθούν σε διάφορες σοφίτες, ξεχασμένα ντουλάπια και παλιά φωτογραφεία.

Όσο για τις φωτογραφικές μηχανές η εταιρία πρέπει να παρήγαγε τυπικές κατασκευές μέσης κατηγορίας μέχρι περίπου το 1930, καθώς δεν έχει τύχει να δω μηχανή της Leonar με τον νεότερο τύπο Compur κλείστρου το οποίο εμφανίστηκε κάπου στο 1928.



Τα κλείστρα ήταν από τους δύο γνωστούς της εποχής και οι φακοί ήταν ίδιας ετικέτας αγνώστου προέλευσης.

Όσο για τη φωτογραφική της παρουσίασης είναι ένα τυπικό δείγμα των κατασκευών της εταιρίας και θα τη χρονολογούσα κάπου στο 1920. Αυτό προκύπτει τόσο από τον αριθμό σειράς του κλείστρου (περί το 1917), από την γενική κατασκευή, αλλά και από τη λαβή για το τράβηγμα του μηχανισμού στις ράγες με τους ομόκεντρους κύκλους.



...

1.JPG

leo.JPG

image.jpg

a.jpg

P1780579.JPG
 
  • Like
Reactions: PT8
Αυτό το τελευταίο είναι χαρακτηριστικό των Leonar και δεν το συναντάμε στις αρχικές τις κατασκευές. Επίσης η πλάκα πίσω από αυτή τη λαβή φέρει το όνομα της εταιρίας αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση δυστυχώς το όνομα απουσιάζει.

Πολύ πιθανό είναι η συγκεκριμένη φωτογραφική να παρέμεινε κλειστή και εκτός χρήσης ίσως για πάνω από…90 (!) χρόνια, και για πολλά αν όχι όλα από αυτά σε μια υγρή αποθήκη…

Μία πρώτη ένδειξη για την παραπάνω εικασία είναι η πλάτη της που βρέθηκε φορτωμένη με αχρησιμοποίητο φιλμ της Goerz, εταιρία που έπαψε να υπάρχει στη Γερμανία από το 1926, καθώς αυτή συμμετείχε στον σχηματισμό της Zeiss Ikon.



Όσο για τις άσχημες συνθήκες φύλαξης αυτό το υποθέτω κυρίως από το κλείστρο το οποίο σε κάποια μικρά και λίγα σημεία εσωτερικά εμφάνιζε ελαφρά διάβρωση. Δεν έχω δει άλλο τέτοιο κλείστρο σε όσο άσχημη κατάσταση και ας φαινόταν αρχικά να είχε ποτέ την παραμικρή διάβρωση. Παρόλα αυτά μετά από το σχετικό καθάρισμα λειτουργεί πολύ ικανοποιητικά αλλά όχι και τέλεια.

Την πλήρωσε όμως ο φακός που δεν έλεγε να ξεβιδώσει με τίποτα. Κάποιος είχε δοκιμάσει στο παρελθόν να ξεβιδώσει τα πίσω στοιχεία αλλά τα παράτησε αφού στράβωσε λίγο το κέλυφος. Τα πίσω στοιχεία τελικά κάποτε ξεβίδωσαν χωρίς πρόσθετες απώλειες αλλά η απελπισία ήρθε όταν προσπάθησα να ξεβιδώσω το εμπρός τμήμα.



Δοκίμασα κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο για καμιά εβδομάδα, αλλά το χυτό αλουμίνιο από το οποίο είναι κατασκευασμένο το κέλυφός του (πολύ συνηθισμένο εκείνη την εποχή) δημιουργεί εκ κατασκευής «άγρια» σπειρώματα που με την ελάχιστη οξείδωση κολλάν σε βαθμό απελπισίας. Αυτό σε συνδυασμό με την εύθραυστη φύση τους, κάνει τέτοιες περιπτώσεις απελπιστικές. Τελικά κάποτε ξεβίδωσε πριν παραδώσει εντελώς το πνεύμα και κατάφερε να βγάλει και μερικές φώτο.

Όσο για την φυσούνα η οποία ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι από δέρμα ή όχι, εκτός του ότι ήταν ένα ουσιαστικά ξερό διπλωμένο πράγμα είχε αρχίσει να μουχλιάζει επιφανειακά σε πολλά σημεία. Εκεί που όλα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο δεν είχα τίποτα να χάσω και την πασάλειψα αρχικά με… μπλέ οινόπνευμα….



Και θαύμα εγένετο! Την επόμενη είχε φουσκώσει (!) και είχε γίνει εύκαμπτη σαν καινούργια. Ακολούθησε περιποίηση με baby oil και όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την απουσία pinholes καθιστούν τη φωτογραφική πλήρως λειτουργική.



P1780577.JPG

P1780540.JPG

P1780546.JPG

P1780589.JPG
 
Από την κατεχόμενη Γερμανία




Στην Λειψία τoυ 1892 ο Richard Knoll ξεκίνησε ένα εργαστήρι φωτογραφικών, το οποίο συνέχισε να φέρει την επωνυμία του μέχρι τα 1930s αν και ο ίδιος αποσύρθηκε από τον τόπο και πήγε να βρει την τύχη του στη Δρέσδη το 1904.



Εκεί, το 1926 η επιχείρηση θα περάσει στα χέρια του Emil Hofer ο οποίος θα ξεκινήσει την κατασκευή των απλών box με το όνομα “Eho” από τις οποίες και θα πάρει το όνομά της η νέα εταιρία ένα χρόνο αργότερα.

Μέσα σε εκείνα τα roaring 20s ο μηχανικός του Hofert ονόματι Karl Altmann, φρόντισε να μαζέψει το γιό του Berthold από τις μπάντες στις οποίες έπαιζε μπάντζο και να τον εκπαιδεύσει στην Eho σε κάτι σοβαρότερο.



Ο νεαρός Berthold Altmann δεν γνωρίζω αν το πήρε όλο αυτό βαρέως, μα φαίνεται πως τα πήγε τελικά πολύ καλά στο νέο του πόστο, αφού έγινε σύντομα γενικός διευθυντής και τελικά εξαγόρασε την Eho το 1935.

Οι κατασκευές τις εταιρίας υπό νέα διεύθυνση θα συνεχίσουν να είναι τα απλά κουτιά, ενώ το 1937 θα προστεθούν στην παραγωγή και κάποιες διοπτικές.

Δύο χρόνια αργότερα θα παραχθεί και η πρώτη Altix, η οποία δεχόταν το γνωστό μας φιλμ 135, αλλά τα αρνητικά της ακολουθούσαν το φορμά της ιστορικής Robot δηλαδή 24x24mm.



Ο Altmann είδε την επιχείρησή του (που το 1940 ονομαζόταν πια Amca και από την επόμενη χρονιά Altissa) να ισοπεδώνεται ολοκληρωτικά στους βομβαρδισμούς του 1945, αλλά επανέκαμψε το 1946 και μαζί με τον κύριο Dosky δημιούργησε την ALDO (Altmann-Dosky) και ξεκίνησαν την παραγωγή μικροσκοπίων.

Τον επόμενο χρόνο η Altix I μαζί με κάποιες box θα επανέλθουν στην παραγωγή και πάλι από την Altissa, αλλά οι διοπτικές δεν θα συνεχίσουν καθώς ο εξειδικευμένος εξοπλισμός που χρειαζόταν είχε καταστραφεί και ήταν δύσκολο να επανακτηθεί.

Η σειρά των Altix θα συνεχίσει στο φορμά των 24x24mm έως και το 1950 όπου το μοντέλο IIIa θα είναι το πρώτο της σειράς που θα αποτυπώνει αρνητικά 24x36mm.



Τώρα μπορεί να σκέφτεστε τι Altix και Altix σας αναφέρω καθώς η φωτογραφική που βλέπετε ονομάζεται Classic 35. Έτσι όμως ονομαζόταν η Altix IV (1952-1959) όταν επρόκειτο να εξαχθεί. Η Classic 35 δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως παραγόταν καθ όλη την διάρκεια ζωής της altix IV. Είναι πιθανό να παράχθηκε για 1-2 χρόνια μόνο, κάπου το 1954-55, ίσως γιατί τότε προέκυψε και το μοντέλο V που είχε επιπλέον την δυνατότητα εναλλαγής φακών.



Εντωμεταξύ η κρατικοποίηση της Altissa είχε ξεκινήσει ήδη από το 1951, χρονιά που ο κύριος Altmann έκλεψε από το ίδιο του το εργοστάσιο αρκετές φωτογραφικές και βρέθηκε πρόσφυγας στη δύση…

...

1.JPG

777_001.jpg

P3520647.JPG

Altix_I_mit_Altix-II-Bodendeckel_SL.jpg

altissawerk.jpg

P3520639.JPG
 


Berthold Altmann

O χορός των Altix στην ανατολική Γερμανία κράτησε κάπου μέχρι το 1960 και εκεί που ήταν έτοιμο να παραχθεί και τηλεμετρικό μοντέλο η παραγωγή τους σταμάτησε με την ολοκληρωτική απορρόφηση της εταιρίας από το σχήμα της VEB Camera and Cinema Works της Δρέσδης.

Όμως οι Altix δεν πέθαναν αμέσως. Ανταλλακτικά και μηχανολογικός εξοπλισμός πουλήθηκαν στην ZRAK στο Σεράγεβο όπου και συνέχισε η παραγωγή τους για κάποιο διάστημα.



Οι Γιουγκοσλάβοι προφανώς αυτό το έκαναν με άδεια, πράγμα που ίσως να μην ισχύει όμως και για τους Ρουμάνους, καθώς την ίδια εποχή από την ΙΟR στο Βουκουρέστι κατασκευάστηκαν φωτογραφικές εμφανώς βασισμένες στις Altix.

Πολύ λίγα κομμάτια πρέπει να κατασκευάστηκαν και αυτό κάνει σήμερα τις ρουμάνικές “Altix” να έχουν κάποια συλλεκτική αξία.

Η Classic 35-Altix IV είναι μια απλή φωτογραφική αρκετά καλής ποιότητας και μπορεί να την συνατνήσουμςε με φακούς Zeiss Tessar ή Meyer Trioplan αλλά σπανίως και με Ludwig Meritar.



Το κλείστρο Vebur δεν είναι άλλη από την ανατολική έκδοση του …Compur και από άποψη ποιότητας δεν δείχνει να υστερεί.

Λεπτομέρεια το τριγωνάκι με τον αριθμό 1 που καταδεικνύει προϊόντα ανώτερης –αλλά όχι και εξαιρετικής- ποιότητας που συμφωνούσαν με τα παγκόσμια σταντάρντ.



Η στάμπα της κατοχής δείχνει να έμπαινε στα πεταχτά και διασώθηκε κυρίως γιατί αυτή η φωτογραφική δεν έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν καθόλου.

Δυστυχώς όμως από τη συγκεκριμένη λείπει το καρούλι στο οποίο τυλιγόταν το φιλμ αφού είχε εκφωτισθεί. Η επένδυσή της είναι από φθηνή δερματίνη, και το μεγάλο μείον όλων των Altix είναι πως πρέπει να αποσυναρμολογήσεις σχεδόν τα πάντα, να ξεκολλήσεις και τη δερματίνη για να μπορέσεις να καθαρίσεις απλά το σκόπευτρο, πράγμα που δεν είχα φυσικά σκοπό να κάνω…





altmann_360.jpg

P3520661.JPG

P3520660.JPG

P3520663.JPG

P3520649.JPG

P3520665.JPG
 
H φωτογραφική μηχανή της οικογένειας στη 10ετία του '70 ήταν η Kodak instamatic 177x. Μικρή, πρακτική με την κασσέτα-φιλμ των 24 στάσεων, εύκολη στη χρήση, με ελάχιστες ρυθμίσεις και αντίστοιχα χωρίς ιδιαίτερες δυνατότητες. Το φλας ήταν κύβος για 4 φωτογραφίες που προσαρμοζόταν σε ειδική υποδοχή επάνω. Μετά το πετούσε κανείς, ήταν μίας χρήσεως.

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες:

















2.jpg

1.jpg

4.jpg

5.jpg

3.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 
Πολύ όμορφη Eagle 1!

Εγώ έχω στη μίνι συλλογή μου από φωτογραφικές μηχανές, μια προγενέστερη Kodak Instamatic, την 233Χ του 1970.



IMG_20160401_180358b.jpg
 
Πολύ όμορφη Eagle 1!

Εγώ έχω στη μίνι συλλογή μου από φωτογραφικές μηχανές, μια προγενέστερη Kodak Instamatic, την 233Χ του 1970.



IMG_20160401_180358c.jpg
 
Πολύ όμορφη Eagle 1!

Έχω κι εγώ στη μίνι συλλογή μου από φωτογραφικές μηχανές μια Kodak Instamatic, την 233Χ, του 1970.



IMG_20160401_180358c.jpg
 
NIOBH είπε:
Πολύ όμορφη Eagle 1!Έχω κι εγώ στη μίνι συλλογή μου από φωτογραφικές μηχανές μια Kodak Instamatic, την 233Χ, του 1970.
Πολύ ωραία ΝΙΟΒΗ και είναι σχεδόν πανομοιότυπες όπως βλέπω.
 
Συνεχίζω με μία Polaroid 1000 που αγόρασα το 1981 (ήταν το βασικό μοντέλο από ότι θυμάμαι) και μία γερμανική Minox 35GT.

Η Polaroid είχε τη μαγεία της εμφάνισης των φωτογραφιών σε 3 λεπτά, όπου έβλεπες να σχηματίζεται σιγά-σιγά η εικόνα! Αν θυμάμαι καλά, έπαιρνε κασσέτα φιλμ των 10 στάσεων, που είχε ενσωματωμένη και την μπαταρία για τη λειτουργία της μηχανής. Μετά από κάθε λήψη έβγαζε τη φωτογραφία έξω από σχισμή. Επίσης έπαιρνε φλας 8 λαμπτήρων στη σειρά στο επάνω μέρος, το οποίο ήταν μίας χρήσεως. Η κασσέτα ήταν ακριβή, έτσι δεν τη χρησιμοποίησα πολύ. Εκτός αυτού ήταν ογκώδης, δεν δίπλωνε όπως άλλα μοντέλα και ήταν προβληματική στη μεταφορά. Είχε επίσης πολύ βασικές λειτουργίες και ελάχιστες ρυθμίσεις.

Η Minox αγοράσθηκε το 1982 και έπαιρνε το κανονικό φιλμ των 35mm. Πολύ μικρή αλλά με πολλές δυνατότητες και πολύ καλό φακό. Τόσο οι φωτογραφίες σε χαρτί, όσο και σε σλάιντ ήταν καταπληκτικές για το μέγεθός της. Η Minox είχε παράδοση στην κατασκευή μικρών μηχανών, μία από αυτές θυμάμαι ήταν λίγο πιό παχιά από στυλό και έπαιρνε ειδικό φιλμ. Κρίμα που δεν αγόρασα μία τότε.....

Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες:







































6.jpg

5.jpg

3.jpg

1.jpg

4.jpg

2.jpg

7.jpg

8.jpg

12.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

15.jpg

14.jpg

16.jpg

13.jpg

18.jpg

19.jpg

17.jpg
 
Πολυ μου αρεσε η συγκριση της minox με το δεκαδραχμο!!!Φιλμ για την Polaroid υπαρχει ακομη εδω
 
angel_grig είπε:
Πολυ μου αρεσε η συγκριση της minox με το δεκαδραχμο!!!Φιλμ για την Polaroid υπαρχει ακομη εδω
Ευχαριστώ πολύ αγαπητέ angel_grig, ιδιαίτερα για την πληρόφόρηση αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των φιλμ Polaroid. Δεν γνώριζα τη συγκεκριμένη πηγή. Παλιά είχα ψάξει, αλλά υπήρχαν μόνο χρονολογικά ληγμένα της Polaroid στο Ε-Bay και δεν πήρα, διότι με ενσωματωμένη τη μπαταρία δεν ήμουν σίγουρος ότι θα λειτουργούσαν. Τώρα σκέπτομαι να δοκιμάσω το πακέτο Α/Μ και έγχρωμο. Ευχαριστώ και πάλι!!!!
 
Πίσω
Μπλουζα