Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Spartan_X
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Φίλε μου kickniko απ' ο,τι βλέπω γράφει Copal μπροστά, που σημαίνει οτι μάλλον αυτή είναι η μάρκα της.

Η ιστορία αυτής της κάμερας:

Εδώ και δύο μήνες φτιάχνω το σπίτι της γιαγιάς της κοπέλας μου για να μείνουνε με την αδελφής της.

Κάποια πράγματα φύγανε στα σκουπίδια (μετά απο "έλεγχο" που έκανα σε όσα πρόλαβα) κάποια άλλα στο εξοχικό της κλπ.

Κάποια στιγμή η αδελφή της κοπέλας μου, μου λέει: "Σου έχουμε ένα δώρο" (μιας και ξέρουνε οτι είμαι φανατικός ... ρετρολάγνος) και μου δίνουνε την κάμερα.

Έχω την εντύπωση οτι στα μέσα '80 ή αρχές '90 η γιαγιά της ήρθε με τον παππού της απο την Αφρική.

Οπότε μπορεί η κάμερα να είναι της χρονολογίας που λες και να έπεσες μέσα ;)
 
kickniko είπε:
@ntsmrtz Μόνο με dslr, ε; Από μικρός φαινόσουνα ότι θα ψηφιακώσεις! Άθλιε προδότη, κρυπτοαντιρετρόνιο, όξω από το φόρουμ ρε αντιφιλμικέ! ;)
Πωωωω... θα πρέπει να ήταν πολύ φάση, ε; Φαντάζομαι την ακρίβεια της δουλειάς αλλα και τον ενθουσιασμό! Σε ζηλεύω ρε φίλε για τις φάσεις αυτές, αλλά βλέπεις; Αυτό εννοώ όταν σε ρωτώ πως και δεν πήγες εσύ για επαγγελματίας; Αυτά που έκανες δεν είναι παίξε γέλασε. Εσύ ήσουν ρε παιδάκι μου σε φωτογραφία αξιώσεων, όχι για λουλουδάκια σε κακήν κακώς τραβηγμένα "μάκρο" από άσχετας ρομαντικάς κορασίδας δια εξίσου άσχετας ρομαντικάς γιαγιάκας... Και συγγνώμη κιόλας, δε θέλω να γίνομαι φορτικός. Απορώ μόνο....
έπεσες διάνα. όταν μέσα-τέλη 90s αντιλήφθηκα το πως και το γιατί με τις επερχόμενες ψηφιακές, ελήφθη και η απόφαση για να πάει το φιλμ στο ράφι :D

μέχρι και το '02 χρησιμοποιούσα φιλμ (και μέσα σε μιά canon eos 500κάτι πρέπει να υπάρχει ακόμα το φιλμ σχεδόν άδειο). βέβαια, έχω ακόμα κάποια κουσούρια από την αναλογική εποχή, όπως ότι απεχθάνομαι το post processing και ότι όλες οι ρυθμίσεις θα είναι από εμένα σε manual mode και όχι από κάποιο πρόγραμμα της μηχανής.

βέβαια, έχει χαθεί ολοκληρωτικά αυτή η μορφή της σχηματιζόμενης "λανθάνουσας εικόνας" στην αντίληψή μου επί εποχής φιλμ και που κρατούσε μέχρι την εμφάνιση του, που για εμένα αυτό ήταν το βασικό χαρακτηριστικό των αναλογικών.

οι λήψεις με hasselblad, έγιναν στα πλαίσια εργασιών. άρα ο ενθουσιασμός είχε επισκιαστεί από το "δημιουργικό" άγχος για την σωστή αρχική βαθμονόμηση και την επίτευξη της απαιτούμενης ακρίβειας μετέπειτα αφού όλα τα δεδομένα θα γραμμικοποιούνταν και θα συνορθώνονταν...

δεν φωτογραφίζω λουλούδια, αλλά... ξέρεις κάτι? όσο περνάει ο καιρός, τόσο γίνομαι και πιο "ιδιότροπος" στα θέματα που θα ήθελα να φωτογράφιζα και δεν μπορώ, όχι μόνο επειδή δεν τα βρίσκω αλλά επειδή θέλουν και πολύ χρόνο για να τα βρεις...
 
jimdemer είπε:
Οπότε μπορεί η κάμερα να είναι της χρονολογίας που λες και να έπεσες μέσα ;)
Η καμερα ειναι γιαπωνεζικη Copal Sekonic μοντελο Eye 300 (τελη δεκαετιας '60 - αρχες δεκαετιας 70). Δεχεται κασσετες Super 8.

Επιπλεον πληροφοριες εδω και εδω.
 
Μιλάτε για τις φ. μηχανές αλλά κανείς σας δεν αναφέρει τι "αριστουργήματα" τράβηξε με αυτές.

Προσωπικά δεν είχα καμιά τέτοια καλή μηχανή αλλά έχω αρκετές ιστορίες να διηγηθώ.

Εκείνο που παρακίνησε να ασχοληθώ ήταν το ερώτημα πώς εμφανίζεται μια έγχρωμη φωτογραφία.

Παντού, όπου είχα ψάξει, περιγραφόταν η τεχνική εμφάνισης των ασπρόμαυρων ενώ για τις έγχρωμες έγραφαν

"η εμφάνιση μιας έγχρωμης φωτογραφίας είναι πολύ πιο περίπλοκη και δεν θα περιγραφεί". Τίποτε άλλο.

Εκείνο τον καιρό (περίοδος '88-90), παρόλο που ήμουν μαθητής είχα γείτονα και φίλο έναν φοιτητή ηλεκτρολόγο μηχ. που ήταν ομογενής και είχε

φέρει από το εξωτερικό μια Minolta. Ήταν εξαιρετική και ακριβή.

Η μηχανή αυτή μας έδωσε την δυνατότητα να κάνουμε αμέτρητα "φωτογραφικά πειράματα".

Είχαμε δοκιμάσει να φωτογραφήσουμε τα πιο διαφορετικά και δύσκολα αντικείμενα εφαρμόζοντας και πολλά δικά μας κόλπα και ιδέες.

Νομίσματα και κύπελα που άστραφταν (πολύ δύσκολη περίπτωση), ανακλάσεις σε καθρέπτες, πυροτεχνήματα, ενυδρεία είναι μερικα που

μπορώ να θυμηθώ.

Αλλά δεν σταματήσαμε εκεί. Αρχίσαμε να δοκιμάζουμε και ιδέες κάπως εξτρεμιστικές.

Η αρχή έγινε χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των φακών και πρώτα απ' όλα το ζουμάρισμα που ήταν "εύκολο".

Έτσι βγάλαμε φωτογραφίες όπου κάναμε ζουμάρισμα με σταθερό ρυθμό, βηματικά αλλά και με κάθετη και πλάγια κίνηση.

Τα εφέ ήταν εντυπωσιακά και μάλλον είναι ακόμα και σήμερα.

(π.χ. τα αντικείμενα φαίνονταν σαν να έτρεχαν με τεράστια ταχύτητα αφήνοντας ακτινωτά ίχνη κλπ).

Δοκιμάσαμε πανοραμικές φωτογραφίες 360 μοιρών (ταραβούσαμε όλο τον χώρο κυκλικά και τις ενώναμε στο τέλος.

Θυμάμαι μάλιστα ότι έπρεπε να υπάρχει σημαντικά μεγάλη επικάλυψη για να αποφεύγονται οι παραμορφώσεις).

Θυμάμαι επίσης μια ιδέα που τραβούσαμε φωτογραφίες φωτίζοντας με φακούς.

Η δουλειά γινόταν σε ένα σκοτεινό δωμάτιο όπου κουνούσαμε έναν ή δυο φακούς γύρω μας και η δέσμη αποτυπωνόταν σαν φωτεινό στεφάνι.

Δοκιμάσαμε φωτογραφίες του έναστρου ουρανού αφήνοντας την μηχανή με το διάφραγμα ανοιχτό για αρκετές ώρες.

Είχαμε αποτυπώσει συμπτωματικά την τροχιά ενός τεχνητού δορυφόρου που φαινόνταν σαν λευκή γραμμή.

Ενδιαφέρον είχαν και κάτι αντικείμενα μεταβλητής λαμπρότητας που άφηναν ως ίχνη ανομοιόμορφες γραμμές στην φωτογραφία.

Το πιο εντυπωσιακό που δοκιμάσαμε ήταν πειράματα με διπλή έκθεση στην ίδια στάση του φίλμ.

Στήναμε την μηχανή και φωτογραφίζαμε έναν καναπέ. Μετά καλύπταμε τον φακό από την μέση και κάτω (χωρίς να της αλλάξουμε θέση).

Ο ένας από εμάς καθόταν στον καναπέ και ξανατραβούσαμε στην ΙΔΙΑ στάση του φίλμ. Το αποτέλεσμα ;

Ενώ ο γύρω ο χώρος φαινόταν κανονικά, αυτός που φωτογραφιζόταν φαινόταν ο μισός - σαν φάντασμα.

(Περιττό να πω πόσες στάσεις φιλμ κάψαμε μέχρι να πετύχει η εκφώτιση).

Η πιο εξτρεμιστική ιδέα ήταν όταν ο φίλος που την είχε θέλησε να πάρει αεροφωτογραφίες.

Έψαχνε για αρκετό καιρό να βρει έναν τρόπο να σηκώσει την μηχανή από το έδαφος και συνάμα να πατήσει το κουμπί από μακριά.

Τελικά με κίνδυνο να την σπάσει τα κατάφερε και τράβηξε και μια τέτοια αλλά εγώ δεν ήμουν μπροστά (το έκανε στο εξωτερικό και σε περίοδο διακοπών).

Χρησιμοποίησε έναν χαρταετό και σήκωσε την μηχανή 150 μέτρα από το έδαφος. Απ' ότι είδα ο χαρταετός αυτός δεν ήταν από τους κοινούς

που πετούσαμε την καθαρά Δευτέρα - ήταν μια ειδική κατασκευή που είχε μεγάλο λόγο βάρους/ανύψωσης (νομίζω λεγόταν parafoil).

Κοντολογίες εξαντλήσαμε όλες τις ιδέες και κυρίως τις παλαβές !

Αν και ήμασταν ενήμεροι για πολλές ειδικές τεχνικές σκοτεινού θαλάμου, εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, ωστόσο δεν μπορούσαμε

να τις δοκιμάσουμε διότι βέβαια δεν είχαμε εργαστήριο.

Ο φωτογράφος που δίναμε τα φιλμ για εμφάνιση τα είχε δει κυριολεκτικώς όλα (και πιστεύω ότι κρατούσε για τον εαυτό του κάποιες από τις φωτογραφίες που τραβούσαμε).

Λυπάμαι που δεν κράτησα αντίγραφα από κάποια από τα φιλμ ή τις φωτογραφίες αυτές αλλά δεν ήταν δυνατόν διότι εγώ δεν συμμετείχα

στο κόστος εμφάνισης (όπως είπα ήμουν μαθητής και δεν είχα χρήματα για τέτοια "παιχνίδια").

Πάντως το αρχικό μου ερώτημα "πώς εμφανίζεται μια έγχρωμη φωτογραφία" απαντήθηκε με το παραπάνω...

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η αγαπημένη μου ρετρο μηχανή ήταν μία polaroid που έβγαζε αμέσως τις φωτογραφίες. Θυμάμαι βέβαια ότι το φιλμ ήταν πανάκριβο. Και όπως φαίνεται και από το πρακάτω άρθρο το ρετρό δεν πεθαίνει πάντα, αλλά αναγεννάται από τις στάχτες του.

http://financiallyfit.yahoo.com/finance/article-113357-10750-3-our-favorite-products-and-what-wed-do-to-save-them?ywaad=ad0035&nc
 
@V.I.Smirnov

Εξαιρετικο ποστ
 
Ως τρανταχτή απόδειξη οτι η ρετρολαγνεία δεν ειναι φαινόμενο λίγων και δεν περιορίζεται σε επανεκδόσεις παλιών αυτοκινήτων

http://www.fotochismes.com/wp-content/uploads/2011/03/Fuji_Finepix_X100-vs-Leica.jpg

Η πίσω κάμερα ειναι μια πολύ παλιά Leica

Η μπροστινή ειναι μια ψηφιακή Fuji του 2010. Τρόπος λειτουργίας ίδιος, τηλεμετρικό σκόπευτρο, ρύθμιση διαφράγματος στο φακό, χωρίς άχρηστα μπιχλιμπίδια. Εχει σπάσει καρδιές.
 
Παιδιά μόλις βρήκα σε έναν καναπέ μια Lomo Lupitel 2. Μόλις μπορέσω και καταλάβω πως να την ανοίξω και να την βγάλω απο την θήκη, θα ποστάρω Pics! :D
 
εχω λιγα κομματια παλιες μηχανουλες θα κατσω καποια στιγμη να τις βγαλω φωτο και θα τις ποσταρω.
 
Εβρεθη το καμαρι μου καταχωνιασμενο σε καποια ντουλαπα.


Κοdak Brownie hawkeye,εχω ξαναγραψει καποια πραγματακια για αυτην,την θαυμαζα μικρος αλλα ηταν off limits πραγμα περιεργο μιας και ειχα στα χερια μου καποια χρονια μετα pentax με οptical zoom.


 


attachment.php


 


attachment.php


 


attachment.php
 
Ζήλεψα και 'γω οπότε θα αρχίσω με την αγαπημένη μου φωτογραφική μηχανή, την είχα λιώσει στη εφηβεία.

36252.jpg

36253.jpg36257.jpg36258.jpg
Παρατηρήστε ότι είναι δύο κομμάτια, το φλας ήταν ξεχωριστό και το βίδωνες πάνω στη μηχανή. Ως compact δεν είχε πολλές ρυθμίσεις και οι φωτογραφίες της ήταν απλά αποδεκτές αλλά ήταν η πρώτη μηχανή μου που δεν χρειαζόταν να αλλάζω φλας κάθε 6 (αν θυμάμαι καλά) λήψεις, η προηγούμενη μου μηχανή είχε αναλώσιμα φλας!

Album

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι ωραια κομματια! εγω εχω απλως μια Nikon FM2 , κλασσικη μεν οχι και τοσο συλλεκτικη δε. Την ειχα παρει το ᾽98, 300.000 δρχ. Ειναι δυσχρηστη, βαρια αλλα εμπιστη και σταθερη αξια. Αμαρτια εξομολογουμενη - ανηκω σε αυτους τους χαμερπεις προδοτες που ενθουσιαστηκαν και τα ψηφιακα και παρατησαν χωρις πολλες τυψεις τα φιλμ, αν και τωρα το μετανιωνω και λεω να ξεσκονισω την μηχανη μου. Θρηνησα ομως πραγματικα τις Polaroid και συμπαθω τις lomography cameras (δεν ειναι ρετρο ειναι 90ς) αν και αυτη που ειχα ηταν ανεκδοτο και της πλακας και πεθανε γρηγορα, ειχα σκοπο καποια στιγμη να τις παρω ολες αλλα μαλλον καλυτερα να ξαναγυρισω στην FM2.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αγόρασα πρόσφατα μια smena 8m

Smena 8M.jpg

κυρίως λόγω της τιμής αφού είναι από τις φθηνότερες τύπου "lomo" .υπάρχει κανείς που να έχει τέτοια ή παρόμοια; ρωτάω γιατί άκουσα ότι είναι σχετικά δύσκολο να βγάλεις εντελώς σταθερή φωτογραφία οπότε αν υπάρχει καμιά συμβουλή να μου δώσετε...
 
Δεν ειμαι ειδικη απλα απο τα λιγα που γνωριζω αν και αυτο που λες ειναι αληθεια αυτο ειναι και το κονσεπτ αυτης της μηχανης, πανω στις σοβιετικες LOMO βασιστηκαν οι lomography μηχανες των ᾽90ς και ᾽00ς. Υποτιθεται πως δεν εχει σημασια ᾽᾽το να βγαζεις σταθερες φωτογραφιες᾽᾽ αλλα το τυχαιο και το απιθανο.
 
Domenica είπε:
Δεν ειμαι ειδικη απλα απο τα λιγα που γνωριζω αν και αυτο που λες ειναι αληθεια αυτο ειναι και το κονσεπτ αυτης της μηχανης, πανω στις σοβιετικες LOMO βασιστηκαν οι lomography μηχανες των ᾽90ς και ᾽00ς. Υποτιθεται πως δεν εχει σημασια ᾽᾽το να βγαζεις σταθερες φωτογραφιες᾽᾽ αλλα το τυχαιο και το απιθανο.
για τα "ελαττώματα" των lomo το ξέρω,άλλωστε αυτή είναι η γοητεία τους.εγώ μιλάω για το συγκεκριμένο μοντέλο για το οποίο έχω ακούσει ότι το σκόπευτρο δεν είναι τόσο ακριβές και εκτός από αυτό αργεί λίγο να βγάλει τις φωτογραφίες (μάλλον κάποια δευτερόλεπτα αφού πατήσεις το κουμπί)
 
krem13 είπε:
αγόρασα πρόσφατα μια smena 8mκυρίως λόγω της τιμής αφού είναι από τις φθηνότερες τύπου "lomo" .υπάρχει κανείς που να έχει τέτοια ή παρόμοια; ρωτάω γιατί άκουσα ότι είναι σχετικά δύσκολο να βγάλεις εντελώς σταθερή φωτογραφία οπότε αν υπάρχει καμιά συμβουλή να μου δώσετε...
Eπειδη την εχω, σε γενικες γραμμες δεν βγαζει ιδιαιτερα κουνημενες φωτογραφιες καλο θα ηταν παντως να χρησιμοποιεις υψηλη ταχυτητα στο κλειστρο οποτε ειναι εφικτο..
 
angel_grig είπε:
Eπειδη την εχω, σε γενικες γραμμες δεν βγαζει ιδιαιτερα κουνημενες φωτογραφιες καλο θα ηταν παντως να χρησιμοποιεις υψηλη ταχυτητα στο κλειστρο οποτε ειναι εφικτο..
οκ ευχαριστώ! να ρωτήσω και κάτι άλλο,αληθεύει ότι στη φωτογραφία δεν βγαίνει ακριβώς αυτό που βλέπεις από το σκόπευτρο και γι'αυτό πρέπει να σημαδέψεις λίγο στα πλάγια για να βγάλεις αυτό ακριβώς που θέλεις;
 
krem13 είπε:
οκ ευχαριστώ! να ρωτήσω και κάτι άλλο,αληθεύει ότι στη φωτογραφία δεν βγαίνει ακριβώς αυτό που βλέπεις από το σκόπευτρο και γι'αυτό πρέπει να σημαδέψεις λίγο στα πλάγια για να βγάλεις αυτό ακριβώς που θέλεις;
Ναι,αληθευει αλλα εξαρταται απο

α)την αποσταση σου απο το αντικειμενο που φωτογραφιζεις

β)το ποσο ευρυγωνιος ειναι ο φακος σου

γ)την αποσταση του φακου απο το σκοπευτρο

Ο φακος της smena ειναι 40αρης δηλ οχι ευρυγωνιος (δες σχετικα και εδω http://en.wikipedia.org/wiki/Wide-angle_lens ).Καλο ειναι να κρατας μια αποσταση απο το θεμα σου και να βλεπεις και τα εικονιδια που ειναι σημειωμενα πανω στον φακο..γενικα αν και υπαρχει και τυπος για υπολογιστει το parallax error η απλουστερη μεθοδος ειναι το trial and error:)
 
Aardvark είπε:
H Παρακατω καμερα κατασκευης απο τα 70ς υποθετω βρισκοταν στα 80ς στην ντουλαπα του σπιτιου μου ,θυμαμαι να την βγαζω και να την περιεργαζομαι με θαυμασμο μιας και ηταν μεγαλη και αφου ηταν μεγαλυτερη απο τις αλλες συμφωνα με τα 80ς δεδομενα θα ηταν και καλυτερη.Το διαφορετικο απο τις αλλες ηταν οτι τις φωτογραφιες τις εβγαζες κοιτωντας απο πανω προς τα κατω και οχι κρατωντας την μπροστα απο το προσωπο σου.

Anyway αυτην την καμερα οποτε την εβγαζα απο την θηκη της θυμαμαι να μου λενε ολοι οικογενειακως "Αυτην οταν μεγαλωσεις θα γινει δικια σου",χαρα εγω!

Αγνοια της ταχυτητας προοδου της τεχνολογιας η μπορει στα 80ς τα πραγματα τα υπολογιζαμε οτι θα κρατανε για καμμια 20ετια λογω γερης κατασκευης ειτε λογω οικονομιας .

Παντως στα 12-13 μου βρεθηκα να εχω στην κατοχη μου μια Pentax με ζοοοουμ φακο απο αυτον που πετιεται εξω ηλεκτρονικα με μπαταρια Lol και συντομα την ξεχασα.

Ωσπου σημερα εκανα μια ψακτικη στο νετ χωρις πολλες ελπιδες και την ανακαλυψα μετα απο πολλα χρονια .

Kodak Brownie Hawkeye

khbfrontglamorz.jpg


khbcomp.jpg
δε είναι των 70's.. κατασκευάστηκε από το 1950-1961 από την Kodak.. μέλος της περίφημης οικογένειας Hawkeye

περισσότερα εδώ

http://www.mattdentonphoto.com/cameras/kodak_hawkeye.html
 
Πίσω
Μπλουζα