Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

attachment.php


ΖΕΝΙΤ 122

Ήταν του πατέρα μου. Με άφηνε να τη χρησιμοποιώ όταν ήμουν μικρός, ώσπου στο τέλος μου τη χάρισε.

Δυστυχώς έχει χαλάσει το σύστημα TTL. Μηχανικά φαίνεται να λειτουργεί ακόμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να κάνω την ηλίθια ερώτηση αν έβαλες νέα μπαταρία? :)
 
Το φωτόμετρο ενοούσα και εγώ και όχι τον μηχανισμό του καθρέπτη μια και από τα συμφραζόμενα αυτό κατάλαβα πως έλεγε. Ας μας πει ο Στράτος αν θέλει ακριβός.
 
chris73 είπε:
Το φωτόμετρο ενοούσα και εγώ και όχι τον μηχανισμό του καθρέπτη μια και από τα συμφραζόμενα αυτό κατάλαβα πως έλεγε. Ας μας πει ο Στράτος αν θέλει ακριβός.
Ok!Γιατι εμενα το μυαλο μου πηγε στον μηχανισμο του καθρεπτη...οποτε ας μας πει ο Στρατος περισσοτερα..
 
Το φωτόμετρο δε λειτουργεί! Έχω δοκιμάσει νέα μπαταρία αλλά τζίφος!

Όταν λέω ότι μηχανικά λειτουργεί, εννοώ πως δουλεύει κανονικά το κλείστρο, το διάφραγμα κλπ. Δηλαδή θεωρητικά χωρίς τη χρήση του φωτόμετρου μπορείς να τραβήξεις φωτογραφίες αν έχεις φιλμ. Λέω θεωρητικά γιατί η μηχανή είναι πάρα πολλά χρόνια σε αχρηστία και ακινησία και ίσως χρειάζεται κάποια συντήρηση την οποία δεν έχω τις γνώσεις για να κάνω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
stratos84 είπε:
Το φωτόμετρο δε λειτουργεί! Έχω δοκιμάσει νέα μπαταρία αλλά τζίφος!Όταν λέω ότι μηχανικά λειτουργεί, εννοώ πως δουλεύει κανονικά το κλείστρο, το διάφραγμα κλπ. Δηλαδή θεωρητικά χωρίς τη χρήση του φωτόμετρου μπορείς να τραβήξεις φωτογραφίες αν έχεις φιλμ. Λέω θεωρητικά γιατί η μηχανή είναι πάρα πολλά χρόνια σε αχρηστία και ακινησία και ίσως χρειάζεται κάποια συντήρηση την οποία δεν έχω τις γνώσεις για να κάνω.
Μια χαρα τραβας φωτογραφιες αφου η μηχανη λειτουργει κανονικα!! ;)
 
angel_grig είπε:
Μια χαρα τραβας φωτογραφιες αφου η μηχανη λειτουργει κανονικα!! ;)
Αγόρασα 2 φιλμ (1 έγχρωμο και 1 ασπρόμαυρο). Έβαλα το έγχρωμο ώστε όταν το εμφανίσω να δω αν πάνε όλα καλά με τη μηχανή.

Ζορίζομαι λίγο χωρίς το φωτόμετρο, το αποτέλεσμα θα δείξει! Προς το παρόν ακολουθώ για εξωτερικούς χώρους τον κανόνα "Sunny 16". Για εσωτερικούς, χωρίς φλας, δεν έχω βρει άκρη... Έχει να προτείνει κανείς κάτι; :p (μας έχει φάει η τεχνολογία με τις ψηφιακές, όλα αυτόματα!)
 
Πολυ δυσκολο να βγαλεις φωτογραφιες με αναλογικη μηχανη σε εσωτερικο χωρο χωρις φλας γιατι θα βγουν κουνημενες ή/και σκοτεινες...
 
Αν έχεις σταθερό χέρι ή τρίποδα, μπορείς να πειραματιστείς είτε με το ν' αυξήσεις το ISO, είτε ν' αφήνεις περισσότερη ώρα ανοιχτό το διάφραγμα....

Προσωπικά, δεν το προτιμάω διότι δεν έχω καθόλου σταθερό χέρι. Αν όμως είμαι σταθερή κάπου, δίνει πολύ καλά αποτελέσματα!

Σημειωτέον, θα πρέπει να τραβάς στατικές σκηνές - αν κάποιος κουνηθεί, πάπαλα η φωτό! :)
 
D@redevil είπε:
Αν έχεις σταθερό χέρι ή τρίποδα, μπορείς να πειραματιστείς είτε με το ν' αυξήσεις το ISO, είτε ν' αφήνεις περισσότερη ώρα ανοιχτό το διάφραγμα....
Αν βάλεις τη φωτογραφική σε σταθερό σημείο (π.χ. σκαμπό, τρίποδο) και τραβήξεις με χαμηλό ISO (π.χ. 64, 100) θα έχεις

καταπληκτικό αποτέλεσμα.

Χωρίς τρίποδο ή κάτι άλλο πρέπει να αυξήσεις το ISO αλλά μαζί αυξάνεται κι ο "κόκκος".
 
lass είπε:
Αν βάλεις τη φωτογραφική σε σταθερό σημείο (π.χ. σκαμπό, τρίποδο) και τραβήξεις με χαμηλό ISO (π.χ. 64, 100) θα έχειςκαταπληκτικό αποτέλεσμα.

Χωρίς τρίποδο ή κάτι άλλο πρέπει να αυξήσεις το ISO αλλά μαζί αυξάνεται κι ο "κόκκος".
Σωστό!... Ε, ρε άμα πιάσει η νύστα! :D

Αυτό που λέει η Lass εννοούσα! #)
 
D@redevil είπε:
Σωστό!... Ε, ρε άμα πιάσει η νύστα! :D
Αυτό που λέει η Lass εννοούσα! #)
Η μηχανή είναι αναλογική με φιλμ οπότε, διορθώστε με αν κάνω λάθος, Η τιμή του iso πρέπει να συμφωνεί με το φιλμ. Τα παραπάνω ισχύουν σε ψηφιακές όπου ορίζεις ότι iso θες. Είμαι περίεργος να δω τι πέτυχα, έτσι στα τυφλά που πάω, όταν θα εμφανίσω το φιλμ!

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!
 
Οριστε και η δικη μου...μια KODAK S 100 EF του 1988

η οποια εχει βγαλει τα λεφτα της και με το παραπανω . :)

Κι αν εχουν τραβηχτει φωτο με αυτη την φωτογραφικη.... :wub:

Οπως θα δειτε ειναι ακομα σε αψογη κατασταση! :cool:

Μπροστινη οψη

attachment.php


attachment.php


Πανω οψη

attachment.php


Πισω οψη

attachment.php


attachment.php


Κατω οψη

attachment.php
 
stratos84 είπε:
Η μηχανή είναι αναλογική με φιλμ οπότε, διορθώστε με αν κάνω λάθος, Η τιμή του iso πρέπει να συμφωνεί με το φιλμ.
Το πολύ πολύ να πάρεις φιλμ με ISO 100.
 
Αν και υπαρχει φιλμ 3200 (το περίφημο Tmax 3200 της Kodak) αλλά για να μην σου βγάλει τρελλό κόκο πρέπει να το εμγανίσεις με λεπτόκοκκο εμφανιστή (είναι ασπρόμαυρο). Πχ D76, ID11, Rodinal special. Νομίζω υπήρχει και έγχρωμο 3200, αλλά τώρα έχει σίγουρα καταργηθεί. Μαριάνα, σε αναλογική κάμερα δεν μπορείς φυσικά να αυξήσεις το ISO-κρέμεσαι απ'αυτό που έχει το φιλμ.
 
stratos84 είπε:
Η μηχανή είναι αναλογική με φιλμ οπότε, διορθώστε με αν κάνω λάθος, Η τιμή του iso πρέπει να συμφωνεί με το φιλμ. Τα παραπάνω ισχύουν σε ψηφιακές όπου ορίζεις ότι iso θες. (...)

Uskoke είπε:
(...) Μαριάνα, σε αναλογική κάμερα δεν μπορείς φυσικά να αυξήσεις το ISO-κρέμεσαι απ'αυτό που έχει το φιλμ.
Ναι, οκ! Το θεώρησα αυτονόητο, όταν μιλάμε για αναλογικές φωτός! #)
 
@stratos84

Οι μηχανές των οποίων το διάφραγμα και η ταχύτητα αλλάζει από τον χρήστη τους έχουν τη δυνατότητα επιλογής των ASA ή ISO σε αντιστοιχία με αυτά του φίλμ. Στις άλλες αναλογικές αν υπάρχει κάποιο κουμπάκι για να γίνει αυτό, τότε αυτό βρίσκεται συνήθως κάτω από τον φακό. Τα φίλμ των 100 ΑSA τείνουν προς εξαφάνιση και έχουν αντικατασταθεί από αυτά των 200 ASA στα οποία το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Από 400 ASA και άνω δηλαδή με πιο ευαίσθητα φιλμ, μπορούμε να αυξήσουμε τα μέτρα που φτάνει το φλας μας. Αν τα φλας των 100 και 200 ASA φτάνουν για παράδειγμα στα 3 μέτρα με το 400ρι φτάνουμε στα 5. Θα υπάρχει βέβαια περισσότερος κόκκος στο φιλμ όπως προαναφέρθηκε. Η πιο εντυπωσιακή φωτογραφία που έχω δει πριν τριάντα χρόνια περίπου αρχίζοντας να μαθαίνω τις διαφορές της ευαισθησίας του φιλμ ήταν εκείνη στην οποία απεικονιζόταν μια σφαίρα που έμπαινε σε ένα μήλο και συγχρόνως έβγαινε διαλύοντάς το. Ευαισθησία φίλμ 1600 ΑSA.
 
@krios: μπορείς ακόμα να βγάλεις φωτογραφία χωρίς φλας αν έχεις φακό με διάφραγμα 1.4 (τελείως ανοιχτό), ασπρόμαυρο φιλμ ακόμα και κατοστάρι και σχετικά σταθερό χέρι. Με έγχρωμο δεν γίνεται γιατί ο τεχνητός φωτισμός αλλοιώνει τα χρώματα. Υπάρχουν και αυτόματα φλας, με θυρίστορ που σταματουν την λάμψη του φλας όταν φωτιστεί αρκετά το θέμα, και βάζεις ένα σταθερό διάφραγμα και την ταχύτητα συχρονισμού (την ταχύτητα που ο φωτοφράκτης αποκαλύπτει όλο το φιλμ) και τα άπλά που ανάλογα με τον οδηγό αριθμό κανονίζεις το διάφραγμα και δίνουν μόνο μία, σταθερή λάμψη. Αυτή η φωτογραφία που λες κριέ είναι αδύνατον να την τραβήξουμε εμείς οι απλοί ερασιτέχνες γιατί χρειάζεται εξαιρετικά μικρό χρόνο φωτοφράκτη και συγχρονισμό με την θέση της σφαίρας. Άσε που πρέπει να έχεις και όπλο (λολ).
 
Πίσω
Μπλουζα