Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Spartan_X
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
ελπιζω αυριο μεσημερακι να προλαβω να τραβηξω και τις δικες μου φωτογραφικες και να τις περασω στο θρεντακι μας.
 
DSCF3690.jpg

Η κλασσική Kodak Ektralite 400, έπαιρνε φιλμ κασέτα 110.

DSCF3697.jpg

Μια Hanimex Snap Shooter 115 που έπαιρνε δισκοφίλμ.

DSCF3686.jpg

DSCF3688.jpg

DSCF3696.jpg
 
Τι ωραιες και καλοσχηματισμενο design οι Kodak,αγαπημενη εταιρια..
 
D@redevil είπε:
Πρώτη φορά βλέπω τέτοια!...
Πότε περίπου την απέκτησες?
Μέσα δεκαετίας '80, μου την είχε φέρει ο πατέρας μου από το εξωτερικό.
 
manos311 είπε:
Αμάν τι μου θύμισες... την είχα αυτή τη μηχανή. Πολλές φωτογραφίες. Πλέον δεν υπάρχει, αλλά "έβγαλε τα λεφτά της" που λένε, (βέβαια δώρο μου την είχαν κάνει, πιτσιρικάς ήμουν) :)
 
manos311 είπε:
Μέσα δεκαετίας '80, μου την είχε φέρει ο πατέρας μου από το εξωτερικό.
Πανέμορφη.

Γενικά βρήκα μεν αρκετά links για τη συγκεκριμένη, αλλά πολύ λακωνικά....

Τη συγκεκριμένη εταιρία δεν την ήξερα (χωρίς βέβαια να είμαι γνώστης - απλά χομπίστρια είμαι) και μια πρώτη γεύση από εδώ, μου έδωσε έναυσμα για περαιτέρω ψάξιμο....

Να υποθέσω ότι η εύρεση φιλμ για τη συγκεκριμένη από δύσκολη εώς αδύνατη, ε?
 
D@redevil είπε:
Πανέμορφη.
Γενικά βρήκα μεν αρκετά links για τη συγκεκριμένη, αλλά πολύ λακωνικά....

Τη συγκεκριμένη εταιρία δεν την ήξερα (χωρίς βέβαια να είμαι γνώστης - απλά χομπίστρια είμαι) και μια πρώτη γεύση από εδώ, μου έδωσε έναυσμα για περαιτέρω ψάξιμο....

Να υποθέσω ότι η εύρεση φιλμ για τη συγκεκριμένη από δύσκολη εώς αδύνατη, ε?
Έχει σταματήσει η παραγωγή από το '99 σύμφωνα με πληροφορίες που βρήκα. Πάντως δεν τη χρησιμοποίησα πολύ, νομίζω ότι τα φιλμ ήταν ακριβά, και είχαν μόνο 15 πόζες, οπότε εκτός από τα 2 πρώτα δεν αγόρασα άλλα. Συνέχισα να χρησιμοποιώ την Kodak Ektralite 400 που έπαιρνε φιλμ κασέτα 110, και αργότερα διάφορες που έπαιρναν φιλμ 135.
 
manos311 είπε:
Έχει σταματήσει η παραγωγή από το '99 σύμφωνα με πληροφορίες που βρήκα. Πάντως δεν τη χρησιμοποίησα πολύ, νομίζω ότι τα φιλμ ήταν ακριβά, και είχαν μόνο 15 πόζες, οπότε εκτός από τα 2 πρώτα δεν αγόρασα άλλα. Συνέχισα να χρησιμοποιώ την Kodak Ektralite 400 που έπαιρνε φιλμ κασέτα 110, και αργότερα διάφορες που έπαιρναν φιλμ 135.
Μόνο 15 πόζες? Όντως, δεν άξιζε οικονομικά.... Αλλά το σουλούπι της, πανέμορφο! Ευχαριστούμε πολύ!
 
Καλώς σας βρήκα αρχικά.

Το 64 από φίλο ναυτικό ο πατέρας μου αγόρασε μια Lubitel II. Από τον ίδιο ναυτικό (νομίζω) γύρω στο 80 αγόρασε μια Zenith με το σήμα των ολυμπιακών της Μόσχας.

Μετά της έβαλε έναν ευρυγώνιο γιαπωνέζικο για να μην ασχολείται τόσο με την εστίαση. Κατά το 90 από τους πόντιους εγώ αγόρασα μια Kiev 35mm.

Πάντα ψηλοδιάβαζα για το θέμα αλλά ποτέ δεν άσχολήθηκα σοβαρά. Πριν λίγα χρόνια άρχισα να αγοράζω από το eBay φωτογραφικά και κινηματογραφικά. Ακόμη από το youtube είδα πως να εμφανίσω ασπρόμαυρο και το έκανα. Μέχρι και pinhole έφτιαξα.

Τώρα έχω αρκετές και έχω σταματήσει ουσιαστικά τις αγορές.

Αυτή που συμπαθώ περισσότερο ίσως είναι μια Zeiss Ikon Nettar 515 του 1939 σύμφωνα με τον αριθμό σειράς. Παίρνει φίλμ 120 όμως είναι half frame, δηλαδή βγάζει αρνητικό 4.5Χ6cm (και πάλι τεράστιο). Και όλα αυτά σε μέγεθος ψηφιακής του 2005...

Μου αρέσει στα παλιά πράγματα η πατίνα. Στην συγκεκριμένη έχει ένα απόχρωματισμό κοντά εκεί που προοθεί το φιλμ. Από αυτό θεωρώ πως την χρησιμοποιούσε γυναίκα με μακριά νύχια... ποιός ξέρει???

Η παρακάτω δεν είναι η δική μου μα μία όμοια:

515.jpg

Nα και το σημάδι στην δική μου:

IMG_1559.jpg

και μία φωτογραφία που έβγαλα με αυτή (σκανάρισμα σε απλό ανακλαστικό σκάνερ........)

img042bbb.jpg
 
Καλώς τονα! :)

Δυνατό ποδαρικό έκανες φίλε Chris! :)

Ερώτηση: βρίσκεις εύκολα υλικά για την εμφάνιση φιλμ? Είχα σχετικά πρόσφατα μια συζήτηση (περίπου το φθινόπωρο) και αναρωτιόμασταν πόσο εύκολο είναι να βρεις υλικά για εμφάνιση (έχω την εντύπωση ότι το ασπρόμαυρο φιλμ είναι και πιο δύσκολο τεχνικά)....

Btw, δεν κάνεις και μια βολτούλα από 'δω, να σε καλωσορίσουμε κι επίσημα και να σε κεράσουμε τουρτίτσα?! :flower:
 
D@redevil είπε:
Καλώς τονα! :)
Δυνατό ποδαρικό έκανες φίλε Chris! :)

Ερώτηση: βρίσκεις εύκολα υλικά για την εμφάνιση φιλμ? Είχα σχετικά πρόσφατα μια συζήτηση (περίπου το φθινόπωρο) και αναρωτιόμασταν πόσο εύκολο είναι να βρεις υλικά για εμφάνιση (έχω την εντύπωση ότι το ασπρόμαυρο φιλμ είναι και πιο δύσκολο τεχνικά)....

Btw, δεν κάνεις και μια βολτούλα από 'δω, να σε καλωσορίσουμε κι επίσημα και να σε κεράσουμε τουρτίτσα?! :flower:
Ευχαριστώ για την πρόσκληση θα περάσω αλλά έχω ζαλιστεί προς το παρών να διαβάζω εδώ μέσα.

Υλικά και βέβαια βρίσκεις. εδώ Θεσσαλονίκη πλέον δεν νομίζω πως έχει πάνω από 2-3 αλλά φθάνουν. Στην Αθήνα φαντάζομαι θα γίνεται "χαμός"

Έτσι και αλλιώς είναι μόνο 3: Εμφανιστής, Stop Bath, και Fixer. To Stop Bath αν θές γίνεται και μόνο με νερό.

Από πλευρά εμφάνισης η Α/Μ είναι πανεύκολη και καμιά σχέση με την έγχρωμη. Από πλευρά τεχνικής πάλι γιατί να είναι ποιό δύσκολη?
 
μαριάνα, όταν λές εμφάνιση φιλμ, εννοείς μόνο το φίλμ ή και εκτύπωση φωτογραφιών;για το φιλμ αρκεί ένας σάκος αλλαγής, ένα τανκ και τα χημικά-εμφάνιση, σταμάτημα και στερέωση, όπως λέει και ο φίλος chris73.Για τις φωτογραφίες χρειάζεσαι μεγεθυντήρα, λεκάνες και πάλι τα ίδια χημικά, αλλά για φωτογραφίες αυτήν την φορά (αλλά υπάρχει και ο εμφανιστής PQUniversal της Ilford, που κάνει και για τα δυο-σταμάτημα και στερέωση είναι τα ίδια). Στο ασπρόμαυρο, παίζεις βασικά μόνο με τον χρόνο της έκθεσης, και το πόσο σκληρά είναι τα χαρτιά, αλλά συνήθως χρησιμοποιούν χαρτιά multigrade. Εγώ είχα την Nikon FM2, και πριν από αυτή, μια Fuji με φιλμ 110, μια Μινόλτα κόμπακτ, αυτά. Τώρα έχω μια απλή ψηφιακή κόμπακτ
 
Και σάκος δεν χρειάζεται αν το κάνεις στο σκοτείνο μπάνιο ας πούμε. Με εκτυπώσεις δεν ασχολήθηκα και δεν νομίζω ούτε στο μέλον μια και θέλει και χώρο και υλικά. Άλλά αν εμφανίζεις τα φιλμ μπορείς με ένα σκάνερ για φιλμ μετά να κάνεις μια χαρα την δουλειά σου. Προσφέρει μεγάλη ευελιξία. Έχει και σκάνερ που πέρνουν και φιλμ 120.
 
Έχεις δίκιο φίλε Chris, αν και για να το κάνεις στο μπάνιο, θες απόλυτο σκοτάδι, πράγμα λίγο δύσκολο;-) Εγω προσωπικά πιο πολύ με βόλευε ο σάκος, γιατί φόρτωνα το τανκ σε κανονικό φως. Τώρα που μεγάλωσα, βαριέμαι κιόλας το νταραβερι με χημικά, χρόνους θερμοκρασιές κλπ. ασε που ο πρώην σκοτεινός θάλαμος είναι αποθήκη για καλώδια, υλικά κλπ (είμαι ηλεκτρολόγος). Έκανα και έγχρωμα και Ilfochrome μάλιστα, και μπορώ να πω ότι προτιμάω τα ψηφιακά με χίλια! Χάρισα όλο τον εξοπλισμό μου γιατί εκτός των άλλων έπιανε και χώρο, άσχετα που νομίζω ότι μου ταιριάζει πιο πολύ το hifi σαν χόμπι, άσε που το μαγαζί φωτογραφικών που ήταν δίπλα στο σπίτι μου έκλεισε, και δεν ξέρω αν υπάρχει καν κάποιο στο Ηράκλειο, γιατί όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο δύσκολο γίνεται να ασχολιέσαι με την φωτογραφία με φιλμ.
 
θανος είπε:
λοιπον εχω απο τον πατερα μου μια επαγγελματικη μηχανη zenith ρωσικης κατασκευης που την ειχαν δωσει στον πατερα μου κατι ρωσοι που δουλευαν μαζι παιρνει και εξωτερικο φλας το οποιο δεν εχω και ειναι αρκετα βαρια για φωτογραφικη μηχανη η οριστε και μια φωτο της που βρηκα στο νετ Προβολή συνημμένου 28606
άλλη μία Zenit 12xp

2013-03-02 20.49.37.jpg

2013-03-02 20.48.01.jpg

2013-03-02 20.48.19.jpg

2013-03-02 20.48.37.jpg

2013-03-02 20.48.48.jpg
 
sorry για το off-topic... Ξέρετε αν οι εμφανισμένες φωτογραφίες (από αναλογική φωτογραφική) γίνεται να ψηφιοποιηθούν;; Αλλά δεν εννοώ απλά να σαρωθούν από κάποιον εκτυπωτή...
 
Αν έχεις κρατήσει τ' αρνητικά, υπάρχουν ειδικοί σαρωτές (και όχι εκτυπωτές! :) ), που μπορούν να ψηφιοποιήσουν εικόνα από αυτά με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια απ' ό,τι με την κανονική φωτογραφία. (το έχω κάνει με αρκετή επιτυχία και μάλιστα έσωσα φωτόζ που τις είχα για "χαμένες")

Μπορείς να πας με τα αρνητικά σε κάποιο φωτογραφείο - συνήθως αναλαμβάνουν να κάνουν τέτοια δουλειά, έναντι κάποιου αντιτίμου.
 
Μια ενδιάμεση και φτηνότερη λύση είναι κανονικοί σαρωτές που έχουν όμως τη δυνατότητα να σαρώνουν και αρνητικά (υπάρχει φως μέσα στο κάλυμμα και απενεργοποιείται το φως του σαρωτή). Δεν έχουν τόσο καλό αποτέλεσμα όσο τα ειδικά μηχανάκια, αλλά για μια φωτογραφία διαστάσεων οθόνης υπεραρκούν. Δυστυχώς ενώ παλιά, πριν γίνουν της μόδας τα όλα-σε-ένα συστήματα και οι ψηφιακές μηχανές με τα άπειρα μεγαπίξελ, ήταν πολύ συνηθισμένοι, τώρα υπάρχουν πολύ λίγα μοντέλα. Δυσκολεύτηκα να βρω πέρσι που χάλασε ο παλιός μου.
 
Πίσω
Μπλουζα