Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

canon.jpg
επίσης ήθελα να προσθέσω ότι η μηχανή μου, φυσικά μπορεί να πάρει οποιοδήποτε φακό από τη σειρά EF της Canon, ή τιμή της όταν βγήκε πρέπει να ήταν περίπου € 1000, εγώ την πήρα € 300 με δόσεις,, φυσικά παίρνει φιλμ 135, με ευαισθησία από 25-6400 και κωδικοποίηση DX, h manual override αν θέλουμε, ταχύτητες από 30 μέχρι 1/4000. συγχρονισμό φλας Χ στο 1/125, σκόπευτρο πεντάπρισμα και όχι pentamirror, και επίσης φυσικά υποδοχή για τρίποδο, καθώς και υποδοχή για computerized flash.
 
Με τη σειρά Brillant η Voigtländer διέθεσε στην αγορά από το 1932 την πρώτη της φωτογραφική μηχανή διπλού φακού (Twin Lens Reflex - TLR). Η σειρά είχε επιτυχία και παρήχθη σε διάφορα μοντέλα έως το 1951, με συνεχείς βελτιώσεις σε φακό, ταχύτητα, φωτόμετρο κλπ. Τα πρώτα της μοντέλα έως το 1937 είχαν μεταλλικό σώμα, ενώ μετά ήταν κυρίως κατασκευασμένα από βακελίτη, ενώ διέθεταν μετρητή στάσεων.

Το σκόπευτρο TLR είχε σταθερή εστίαση και ο φωτογράφος έπρεπε να ρυθμίζει την εστίαση στο φακό χωρίς να βλέπει το αποτέλεσμα στο σκόπευτρο, σε αντίθεση με την αντίστοιχη Rolleiflex όπου η εστίαση φαινόταν στο σκόπευτρο. Σημαντικό μειονέκτημα, αλλά η Voigtländer ήταν φτηνότερη.

Η συγκεκριμένη μηχανή είναι από την πρώτη σειρά, είναι μεταλλική και κατασκευάσθηκε στο διάστημα 1933-1935, μια και έως το 1935 το κόκκινο παραθυράκι που έδειχνε τη μεταφορά του φίλμ ήταν στο κάτω μέρος, ενώ στα μεταγενέστερα μοντέλα ήταν στο πίσω μέρος. Προορίζονταν για τη γαλλική αγορά μια και οι επιγραφές είναι στη γαλλική γλώσσα.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 120, έκθεση 6x6cm, 12 στάσεων.
Διάφραγμα: 7,7, 11, 22.
Φακός: Anastigmat Voigtar 1:7,7/7,5 mm, εστίαση 1m - άπειρο με 3 περιοχές: πορτραίτο, γκρούπ ατόμων, τοπίο.
Ταχύτητα: 1/25, 1/50 και παρατεταμένη έκθεση (B) με επιλογέα πάνω στο φακό.
Σκόπευτρo: ΤLR.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.

H μηχανή είναι λειτουργική

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σε μικρό φορμά για φίλμ 110 σε κασσέτα η AGFA δημιούργησε μία σειρά από μηχανές, μία από τις οποίες είναι και η Pocket AGFAMATIC 2008 Sensor. Παρουσιάσθηκε στην αγορά το1975 και κόστιζε μαζί με θήκη, φλας και φίλμ 99 Μάρκα. Μηχανή απλή στη χρήση και μικρή σε μέγεθος για εύκολη φωτογράφιση χωρίς βέβαια ιδιαίτερες επιδόσεις.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 110 σε κασσέτα, 13x17mm.
Διάφραγμα: σταθερό 9,5.
Φακός: AGFA Color Agnar 1:9,5/26 mm, 3 στοιχείων σταθερής εστίασης 1,2m - άπειρο.
Ταχύτητα: Eπιλογές: 1/50 (συννεφιά), 1/100 (ηλιοφάνεια).
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο δίπλα στο φακό με φωτεινό κάδρο και διόρθωση παράλλαξης.
Υποδοχή για φλάς: Ναι.

Η μηχανή είναι λειτουργική,
Προβολή συνημμένου 230051Προβολή συνημμένου 230052Προβολή συνημμένου 230053Προβολή συνημμένου 230054Προβολή συνημμένου 230055Προβολή συνημμένου 230056Προβολή συνημμένου 230057Προβολή συνημμένου 230058
Καλημέρα.

Είχα την Pocket AGFAMATIC 2008 Sensor. Μου την είχαν φέρει οι γονείς μου από κάποιο τους ταξίδι. Συγκινήθηκα που την ξαναείδα, την είχα ξεχάσει. Δυστυχώς δεν άντεξε πολύ στα χέρια μου τότε.
 
Τελευταία επεξεργασία:
πολύ ωραία φίλε Αετέ 1, μια μικρή διόρθωση, το φιλμ 120 ήταν 70 mm, και μπορούσε να δώσει εικόνα 6Χ6, 6Χ4,5 και 6Χ7 ανάλογα με τη μηχανή. Υπήρχε (υπάρχει ακόμη σήμερα) σε μορφή χύμα περφορέ, συνήθως 15 μέτρα. στην διαφήμιση για το φιλμ (λέει): Voigtlaender Film, Feinkoernig (λεπτόκοκκο), Hoechst-Orthochromatisch (θα λέγαμε υπερ-ορθοχρωματικό), Wirklich Lichthoffrei (???) πραγματικά ελεύθερο από (;;;) φως (τι εννοεί εδώ;) ωραία και η άποψη της γειτονιάς σου στη Γερμανία, μου λείπει η Γερμανία έχω σχεδόν 30 χρόνια να πάω.
 
πολύ ωραία φίλε Αετέ 1, μια μικρή διόρθωση, το φιλμ 120 ήταν 70 mm, και μπορούσε να δώσει εικόνα 6Χ6, 6Χ4,5 και 6Χ7 ανάλογα με τη μηχανή. Υπήρχε (υπάρχει ακόμη σήμερα) σε μορφή χύμα περφορέ, συνήθως 15 μέτρα. στην διαφήμιση για το φιλμ (λέει): Voigtlaender Film, Feinkoernig (λεπτόκοκκο), Hoechst-Orthochromatisch (θα λέγαμε υπερ-ορθοχρωματικό), Wirklich Lichthoffrei (???) πραγματικά ελεύθερο από (;;;) φως (τι εννοεί εδώ;) ωραία και η άποψη της γειτονιάς σου στη Γερμανία, μου λείπει η Γερμανία έχω σχεδόν 30 χρόνια να πάω.
Ευχαριστώ πολύ για τη διόρθωση φίλτατε Uskoke, η έκθεση 6x9 (=8 στάσεις) είχε ξεμείνει από αβλεψία. Η συγκεκριμένη μηχανή φωτογράφιζε σε 6x6cm.
To Lichthof είναι το φωτογραφικό εφφέ του "φωτοστέφανου" που προκύπτει όταν φωτογραφίζονται φωτεινές πηγές συνήθως τη νύκτα ή με αντίθετο φωτισμό. Βλέπει κανείς π.χ. ένα φανοστάτη να έχει γύρω από τη λάμπα έντονα διάχυτο φως, ή σε ένα ηλιοβασίλεμα ο ήλιος να περιβάλλεται από φως. Το φίλμ αυτό απέτρεπε το φωτοστέφανο.
 
α ωραία κατάλαβα στα ελληνικά λέγεται στρώμα αντιάλω και είναι από την γυαλιστερή μεριά του φιλμ, στα αγγλικά λέγεται antihalation layer, στα γερμανικά δεν ξέρω. είναι ένα στρώμα που προσθέταν στα φιλμ για να μην σχηματίζεται αυτή η "άλως" γύρω από τα φωτεινά σώματα και προφανώς κάποια στιγμή το εφεύραν και άρχισαν να το χρησιμοποιούν. και μια άλλη ερώτηση: αυτό το 23ο Sch τι να σημαίνει; προφανώς είναι η ευαισθησία του φιλμ σε DIN, αλλά το Sch τι να σημαίνει; η μόνη γερμανική λέξη που μου έρχεται είναι η φαινομένη ισχύς, Scheinleistung, αλλά δεν είναι αυτό :) 23 DIN είναι περίπου 200 ASA, όπως τα λέγαμε εμείς οι παλιοί φωτογράφοι, τώρα 200 ISO.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εδώ βλεπουμε στο περίφημο secondhanddarkroom ένα φακό μεγάλου φορμά με κλείστρο compur. https://www.secondhanddarkroom.co.uk/product/schneider-angulon-90mm-f-6-8/
στις μηχανές μεγάλου φορμά το κλείστρο ήταν ενσωματωμένο στο φακό. και ήταν τύπου ιρίδας. σίγουρα το μεσαίο και μεγάλο φορμά απευθύνονταν στους επαγγελματίες μιας και ήταν πολύ ακριβό το σπορ. ακριβές οι μηχανές και οι φακοί και τα αξεσουάρ. ακριβό το φιλμ. ειδικά τανκ και εξαρτήματα για να το εμφανίσεις.
και αυτές οι τιμές (εκτός του φιλμ) είναι μεταχειρισμένες έτσι; και αφού έχει περάσει η "μπογιά" της αναλογικής τεχνολογίας. πρέπει όμως να βγάζαν φοβερές φώτο!
ειδικοί μεγεθυντήρες με ειδικούς φακούς για να εκτυπώσεις τα (μεγάλα) αρνητικά.
 
Συνέχεια με την ανατολικογερμανική Beirette SL 400 Electric από την εταιρεία VEB Kamerafabrik Freital. Η εταιρεία προέρχεται από την Kamera Fabrik Woldemar Beier (έχει ξαναναφερθεί), η οποία μεταπολεμικά συνέχισε να παράγει με κρατική συμμετοχή έως το 1972, οπότε κρατικοποιήθηκε πλήρως και πήρε την παραπάνω ονομασία. Το 1980 πέρασε στην Pentacon, το 1985 στην Carl Zeiss Jena, το 1990 ιδιωτικοποιήθηκε και το 1992 έκλεισε.

Η συγκεκριμένη μηχανή εμφανίσθηκε στην αγορά το 1978, κόστιζε 185 Ανατολικογερμανικά Μάρκα και αποτελεί το πιό εξελιγμένο μοντέλο της σειράς. Η μηχανή είναι ημιαυτόματη, το φωτόμετρο CdS που λειτουργούσε με 2 μπαταρίες/κουμπιά ρύθμιζε την ταχύτητα ανάλογα με το διάφραγμα.

Το ακρωνύμιο SL (=Schnell Lade Kassette= θήκη/κασσέτα ταχείας φόρτωσης) αναφέρεται στην ειδική θήκη για την υποδοχή του φίλμ στη μηχανή αυτή, κατά τα πρότυπα της AGFA ISO-Rapid I που παρουσίασα σε προηγούμενη σελίδα. Αποτελούσε προσπάθεια ανταγωνισμού έναντι της Kodak Instamatic, ωστόσο δεν τα κατάφερε να επιβληθεί στην αγορά λόγω κυρίως του φιλμ που ενώ ήταν 35 χιλ., έμπαινε σε θήκη χωρίς την ευκολία της κασσέτας 126 που παρείχε η Kodak.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 135 σε θήκη/κασσέτα ταχείας φόρτωσης, έκθεση 24χ36mm, με 60cm φίλμ έβγαιναν 12 στάσεις.
Διάφραγμα: 2,8-22, επίσης ταχεία ένδειξη με 3 περιοχές: ήλιος, συννεφιά, σκοτάδι.
Φακός: Meritar 1:2,8/45mm, εστίαση 0,6m - άπειρο, κλείστρο Priomat.
Ταχύτητα: 1/30, 1/60 (και για φλας), 1/125 και παρατεταμένη έκθεση (B) με επιλογέα πάνω στο φακό. Οι ταχύτητες μπαίνουν χειροκίνητα ή στην αυτόματη θέση ρυθμίζονται από το φωτόμετρο CdS ανάλογα με το διάφραγμα.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος με διόδους για το CdS φωτόμετρο.
Οπή για ντεκλασέρ: Ναι.
Υποδοχή για φλάς: Ναι.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.

H μηχανή είναι λειτουργική σε χειροκίνητη θέση, το φωτόμετρο δεν δοκιμάσθηκε γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες μπαταρίες-κουμπιά.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg
 
Εξαιρετική παρουσίαση Eagle 1, όπως και όλες οι προηγούμενες. Οι σελίδες αυτού του thread είναι ένας θησαυρός για τους φίλους των retro φωτογραφικών μηχανών.
 
...

Προβολή συνημμένου 227137
Μια από τις συνηθισμένες εμφανίσεις του Χίτσκοκ στις ταινίες του. Εδώ στο Young and Innocent του 1937 κρατώντας μια Foth Derby.

Προβολή συνημμένου 227138
O αυστραλός καλλιτέχνης Albert Tucker σε μια αυτοπροσωπογραφία με μια Derby.


Η επένδυση των κατά τα άλλα οικονομικών Derby ήταν από γνήσιο δέρμα και το κλείστρο τους ήταν εστιακού επιπέδου με κουρτίνες πατέντας της Foth. Επίσης ο φακός (3 στοιχείων ο f3.5 και τεσσάρων ο f2.5) εστίαζε με τον ακριβότερο και ορθότερο τρόπο, δηλαδή αυτόν της ταυτόχρονης μετακίνησης όλου του μπλόκ, παρά με την οικονομικότερη εφαρμογή της μετατόπισης του εμπρός μόνο στοιχείου.

Προβολή συνημμένου 227139

Προς το τέλος της δεκαετίας, σε αμέρικα και Γαλλία εμφανίστηκαν και φωτογραφικές που έφεραν ενσωματωμένο τηλέμετρο, και σε κάποια ακαθόριστη εποχή επίσης υπήρχε και η δυνατότητα εναλλαγής φακών, πράγμα που έχω δει σε διαφήμιση αλλά ακόμη δεν έχω αντικρύσει στην πράξη.

Προβολή συνημμένου 227140

Μια ενδιαφέρουσα επίσης κατασκευή της εταιρίας ήταν η διοπτική Foth Flex που έφερε αντίστοιχο με την Derby κλείστρο πράγμα που αποτελούσε την εξαίρεση στον κανόνα της κατηγορίας.
Και κάπως έτσι έφθασε το 1940 (plus) και η Foth εξαφανίστηκε σιωπηλά. Ίσως αυτό να αποτελεί ακόμη μια ένδειξη πως ο κύριος Carl μάλλον ήταν έξω από τα μεγάλα κόλπα που θα του ανέθεταν τουλάχιστον κάποια πολεμική εργολαβία.

Προβολή συνημμένου 227141

Επίσης, σε ένα ακαθόριστο προπολεμικό χρόνο η Foth φαίνεται πως διέθετε και κάποιο παράρτημα στη Γαλλία -ίσως για φορολογικούς λόγους-, ενώ μετά τον πόλεμο η μικρή Derby αναστήθηκε για κάποια χρόνια από τη γαλλική Gallus, πρώτα ως Derby-Lux και λίγο αργότερα ως DerLux καμουφλαρισμένη πίσω από ένα σασί αλουμινίου χωρίς καμία επένδυση.

Δείγματα με τον φακό της όπως βγήκαν από τη μηχανή. Στη δεύτερη φώτο bokeh για το bokeh -έτσι για να συμβαδίζουμε και με την εποχή μας...:flipout:-με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο. Δεν δείχνει και τόσο ελκυστικό νομίζω.

Προβολή συνημμένου 227142

Προβολή συνημμένου 227143

Βιντεάκι συναρμολόγησης. Εύκολη δουλειά να αλλάξεις κουρτίνες αν και δεν τη πρόσεξα όσο θα έπρεπε.
μπροστά στην πελώρια...μπάκα του Χίτσκοκ όντως φαίνεται μικροσκοπική η κάμερα.
 
Ανάλογη με την Beirette σε αυτοματισμό και φίλμ ήταν και η ανατολικογερμανική Pentacon Electra, η οποία όμως εμφανίσθηκε στην αγορά πολύ πιό πριν, μια και παρήχθη στο διάστημα 1960-69. Κατασκευάστρια η γνωστή ετιαρεία VEB Kamera- und Kinowerke στη Δρέσδη.

Η μηχανή έχει σώμα από πλαστικό με μεταλλική διακόσμηση και η αλήθεια είναι ότι η εντύπωση που έχει κανείς όταν την πάρει στα χέρια του είναι αυτή μιας υποδεέστερης ποιοτικά κατασκευής. Ο αυτοματισμός της ωστόσο στα πρώιμα μάλιστα στάδια (είναι η πρώτη μηχανή στην Αν. Γερμανία στο σύστημα SL (=Schnell Lade Kassette= θήκη/κασσέτα ταχείας φόρτωσης)) που βασίζεται σε φωτόμετρο CdS και η ευκολία χρήσης της την έκαναν ιδιαίτερα αγαπητή στη χώρα αυτή.

Η μηχανή είναι ημιαυτόματη, το φωτόμετρο CdS που λειτουργούσε με 2 μπαταρίες ΑΑ ρύθμιζε την ταχύτητα ανάλογα με το διάφραγμα.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 135 σε θήκη/κασσέτα ταχείας φόρτωσης, έκθεση 24χ36mm, με 60cm φίλμ έβγαιναν 12 στάσεις.
Διάφραγμα: 2,8-13,5,με 4 σχηματικές ενδείξεις που εξηγούνται στο καπάκι της μπαταρίας στο κάτω μέρος της μηχανής.
Φακός: Meyer-Optik Görlitz Domiplan 1:2,8/45mm, εστίαση 1m - άπειρο και με δυνατότητα ταχείας εστίασης με 3 σύμβολα.
Ταχύτητα: Στην αυτόματη θέση ρυθμίζονται από το φωτόμετρο CdS ανάλογα με το διάφραγμα.1/30 έως 1/125 και παρατεταμένη έκθεση (B). Στη χειροκίνητη θέση οι ταχύτητες είναι δύο, 1/30 και 1/125.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος με φωτεινή προειδοποιητική ένδειξη στην περίπτωση που η ταχύτητα είναι κάτω του 1/30.
Οπή για ντεκλασέρ: Ναι.
Υποδοχή για φλάς: Ναι.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.

H μηχανή είναι πλήρως λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg
 
μια απορία φίλε αετέ 1. αυτή η κασέτα ταχείας φόρτισης που γέμιζε; υπήρχε εργοστασιακή όπως το φιλμ 126 στην Δύση, ή το γέμιζαν τα ανατολικογερμανικά φωτογραφεία, ή κάποιος πιο έμπειρος χρήστης; αν μπορείς δείξε ένα σε φώτο!
 
Σχετικά με τις κασέτες αυτές:

Οι κασέτες φιλμ τύπου SL, είναι μια αντιγραφή του προπολεμικού συστήματος της Agfa Karat, το οποίο με την σειρά του προέκυψε από τις παλαιότερες κασέτες των Ansco Memo. Και η Agfa θα επαναφέρει τη δεκαετία του 60 (1964) το Karat ονομάζοντας το Rapid με σκοπό να ανταγωνιστεί το ερασιτεχνικό φορμά 126 της Kodak. Μάταια όμως, καθώς η Agfa και γενικά ο ευρωπαϊκός συνασπισμός του Rapid έχασε πολύ γρήγορα τον πόλεμο του φορμά από τους αμερικάνους.

Κάποια στιγμή θα ανεβάσω την Penti I που έπαιρνε και αυτή τέτοιες κασέτες.

 
φακος1.jpgφακος2.jpg
χτες ήρθε η μηχανή μου από το μάστορα τελικά δεν είχε τίποτα ο φακός έφταιγε και έτσι πήγα στον φωτογράφο σήμερα να δω τι έχει από φακούς και είχε διάφορους φακούς πλαστικούρες σαν τον δικό μου και αυτόν. είναι μεταχειρισμένος φυσικά και με εμφανή σημάδια χρήσης αλλά είναι πολύ πιο προσεγμένη η κατασκευή του από τους άλλους πλαστικούς. έχει μεταλλική μοντούρα και είναι σχεδόν τρεις φορές πιο βαρύς και με καλύτερα κρύσταλλα και made in japan. εστιάζει γρήγορα και αθόρυβα και με ακρίβεια. μένει να τον δοκιμάσω και με φιλμ!
 
ο φακός δεν κράτησε ούτε 2 μέρες. στην εκδρομή σταμάτησε να εστιάζει και κόλλησε το διάφραγμα. θα τον πάω πίσω και αν όλα πάνε καλά θα πάρω αυτόν:
από Σκρουτζομάγαζο. δείχνει αρκετά καλός για τα φράγκα του. δεν με χαλάει που είναι σταθερής εστιακής απόστασης και όχι ζουμ μιας και στην FM2 πάλι είχα 50 άρι (κανονικό) ευρυγώνιο 24 mm και ένα ζουμ 70-210 που δεν χρησιμοποιούσα σχεδόν ποτέ. άρα επαληθεύτηκε που έχω ένα θεματάκι με τα μεταχειρισμένα πάσης φύσεως.
 
Περιήλθαν πρόσφατα στην κατοχή μου μερικά αντικείμενα από την οικογένεια της συζύγου, μεταξύ των οποίων ήταν και ένα κουτί που περιείχε παλιά φιλμ-πλάκες (όχι από ρολό) από το 1924 έως το 1951.
Πλέον συγκεκριμένα σε ένα κουτάκι υπήρχαν 15 γυάλινες πλάκες, διαστάσεων 10.5x8 εκατ. και πολλές χάρτινες συσκευασίες με πλάκες σελουλόιντ διαφόρων διαστάσεων (12.5x8,5 εκατ., έκθεση 10.5x8 εκατ. και 12x7 εκατ., έκθεση 11x6,5 εκατ.).
Όλα τα φιλμ είναι ευτυχώς πολύ καλά διατηρημένα γιατί είχαν αποθηκευθεί κατάλληλα.

Να προσθέσω ότι οι γυάλινες πλάκες έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν παραμορφώνονται ούτε τσακίζουν, είναι όμως εύθραυστες εάν πέσουν κάτω (παραλίγο να μου συμβεί στη διαδικασία φωτογράφισης) και είναι βαριές/ογκώδεις για μεταφορά-αποθήκευση. Τα αντίθετα ισχύουν για τις πλάκες από σελουλόιντ, όπου η φωτογράφιση/αντιγραφή τους είναι πιό δύσκολη διότι πρέπει να τοποθετηθούν ανάμεσα σε 2 γυαλιά.

Αρχίζω με μερικές φωτογραφίες από τις γυάλινες πλάκες και στο τέλος μία σύγκριση με τις πλάκες από σελουλόιντ.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg
 
να η ευκαιρία φίλε αετέ1 να αρχίσεις να τυπώνεις!! το μόνο που θέλεις είναι ένα σκοτεινό δωμάτιο, φωτογραφικά χαρτιά στο μέγεθος των αρνητικών σου, και λεκάνες και χημικά να τα εμφανίσεις. αν χρησιμοποιήσεις κανονικά χαρτιά θέλεις τρεις λεκάνες και τρία χημικά. εμφάνιση, σταμάτημα, στερέωση. και για να τα εκθέσεις τα κάνεις "σάντουιτς" με το αρνητικό από πάνω και ένα γυαλί, και ανάβεις το φως του δωματίου, απλούστατα. τον σωστό χρόνο τον βρίσκεις με τη μέθοδο της δοκιμής και λάθους. σήμερα ήρθε από Αθήνα ο προαναφερθείς φακός, και ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. η κατασκευή του είναι πολύ προσεγμένη, και συνοδευόταν από ένα βιβλιαράκι με οδηγίες που ήταν σαν να το είχε γράψει....ο Κλουζώ, είναι 6 στοιχείων σε 5 ομάδες, έχει διάφραγμα με 7 λεπίδες για καλό και αστερωτό bokeh, εστιάζει γρήγορα με ακρίβεια και σχετικά αθόρυβα, αυτά. είναι ένας σχετικά φτηνός και τίμιος all around φακός. ευτυχώς που δεν πήρα το θηρίo Sigma. 6 μήνες θα το ξεπλήρωνα θα ήθελε άλλη τσάντα και άλλα φίλτρα και ποιος θα κουβαλούσε αυτό το θηρίο στα βουνά; επίσης συνοδευόταν από εμπρός και πίσω καπάκι, έχει δυνατότητα για αναβάθμιση firmware (!) μέσω της κάμερας, αυτό προφανώς ισχύει μόνο για τις ψηφιακές, μια χαρά, του κότσαρα το φίλτρο από τον κιτ φακό, και χωράει άνετα στην τσάντα μου. επίσης έχει μεταλλικό mount, και όσο για το φως ασφαλείας φίλε αετέ 1 αρκεί ένα απλό κόκκινο λαμπάκι, κάνει ακόμη και λάμπα ποδηλάτου!! (κόκκινη φυσικά)φακος.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα