Τα παραμύθια της κούκλας (1983 ΕΡΤ)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας starsky
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Είναι νύχτα στη Στοκχόλμη Σουηδίας. Από μιά σύμπτωση μπαίνω σ' αυτή τη σελίδα. Είμαι αυτός που έφτιαχνε τα "Παραμύθια της κούκλας". Eνδιαφέρον που θυμάστε... Έχω κρατημένα τα επεισόδια ενώ η ΕΡΤ τά'χει μάλλον καταστρέψει, φαντάζομαι. Γιά ότι θέλετε να ρωτήσετε και αν μπορώ να σας απαλλάξω από τους εφιάλτες του τότε, είμαι πρόθυμος να μιλήσω.Η φωνή ήταν της Όλιας Λαζαρίδου.
τωρα το πηρα ειδηση,αν ειναι αληθεια οτι ειστε αυτος που λετε εμενα μου ειχε κανει φοβερη εντυπωση αυτη η σειρα και ηταν απο τις πιο αγαπημενες μου,φανταστικη πραγματικα ,θα ηθελα να ρωτησω παρα πολλα πραγματα για το σεναριο ,τους συντελεστες,πως τα φτιαχνατε ολα αυτα και χιλια δυο και αν μπορειτε να με βοηθησετε σας ευχαριστω εκ των προτερων για το ενδιαφερον,αν μπορουσατε με καποιο τροπο να ανεβασετε και καποια επεισοδια στο youtube θα ηταν εκπληκτικο!!!!!!!!γενικα οι δουλειες των ελληνων δημιουργων στο παιδικο προγραμμα το 80 ηταν απιστευτα καλες κατα τη γνωμη μου και αυτη η σειρα ηταν μια που ξεχωριζα περισσοτερο απο ολες
 
Ενα μεγαλο ευχαριστω κ.Κωστα για τις υπεροχες στιγμες που μας χαρισατε στα παιδικα μας χρονια(ειναι το λιγοτερο που μπορω να πω) καλως ηλθατε στην παρεα μας :)
 
Κώστας Λαδόπουλος είπε:
Είναι νύχτα στη Στοκχόλμη Σουηδίας. Από μιά σύμπτωση μπαίνω σ' αυτή τη σελίδα. Είμαι αυτός που έφτιαχνε τα "Παραμύθια της κούκλας". Eνδιαφέρον που θυμάστε... Έχω κρατημένα τα επεισόδια ενώ η ΕΡΤ τά'χει μάλλον καταστρέψει, φαντάζομαι. Γιά ότι θέλετε να ρωτήσετε και αν μπορώ να σας απαλλάξω από τους εφιάλτες του τότε, είμαι πρόθυμος να μιλήσω.Η φωνή ήταν της Όλιας Λαζαρίδου.
Απίστευτο;!!! επιτέλους λίγη τύχη! (αχ, Άγιε Ρετρόνιε!)

Αγαπητέ Κώστα,

Καλώς ήρθες και καλώς μας βρήκες εδώ πέρα όλους μαζεμένους να αναπολούμε αυτά που αγαπήσαμε! Έχω διαμείνει δύο μήνες στην Στοκχόλμη (στην Σολεντούνα) ακριβώς τέτοιον καιρό και θυμάμαι πως πράγματι η νύχτα έπεφτε από πολύ νωρίς το απόγευμα και μας απορύθμιζε την αίσθηση του χρόνου (μετά όμως είχε βόλτα στην Γκάμλα Σταν)..

Χαίρομαι πραγματικά που μπήκες στον κόπο να μας μιλήσεις.

Δεν ξέρω εάν θα σκεφτόσουν το ενδεχόμενο να μας βοηθήσεις να αποκτήσουμε τα κρατημένα επεισόδια. Πίστεψέ με, σε εμάς θα πιάσουν τον καλύτερο τόπο γιατί εμείς είμαστε αυτοί που τα αγαπήσαμε.. :D

Πολλούς χαιρετισμούς :wave:

Δημήτρης :user:

Υπάρχουν κι αυτές οι δύο συζητήσεις για τον αγαπημένο μετεωρολόγο:

ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Ενας τυπος με κοκκινα μαλλια!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σημείωση : Το παρακάτω κείμενο είναι γραμένο από τον Φώντα Λαδοπρακόπουλο. Η Matilda Percy είναι κόρη του Κώστα Λαδόπουλου που φρόντιζε τον Φώντα Λαδοπρακόπουλο. Προσωπικά μηνύματα στέλνονται στο e-mail : elkibra at hotmail . com

Χαίρετε και καλησπέρα σας!

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ειδωθήκαμε; Μμμ, το λιγότερο πριν από 20 χρόνια, αν εννοούμε το παλιό μετεωρολογικό δελτίο της ΕΤ1, όταν δεν υπήρχαν ιδιωτικά κανάλια. 20 χρόνια... Ε, και; Tι πειράζει; Λες και ήταν χτες... Πάντως, δε σας μιλάω σα νοσταλγός. Η νοσταλγία είναι ανθρώπινη και αν τη χρησιμοποιήσει κανείς δημιουργικά, χωρίς ρομαντισμούς, μπορεί να αποβεί πολύ προσοδοφόρα. Αλλιώς, είναι ένας πεθαμένος ιστός.

Μη θαρρείτε πως μεγαλώσατε. Έτσι μας μαθαίνουν. Απλά, περάσατε σε μιά άλλη φάση της ζωής σας και αυτό που κάνουμε είναι, μιά προσπάθεια να ξαναβρούμε το χαμένο νήμα. Σαν αυτό το κόκκινο νήμα που ξετύλιξε η ερωτευμένη Κρητικιά Αριάδνη γιά το χατίρι του σκληρού και άκαρδου Θησέα, μέσα στους σκοτεινούς διαδρόμους του Λαβύρινθού.

Τί λέγαμε; A, ναι.

Η νοσταλγία λοιπόν είναι κάτι αναπόφευκτο. Η λησμονιά όμως είναι κάτι επικίνδυνο, αλλά ανθρώπινη κι αυτή. Όλα έχουν μιά αιτία.

Εγώ λοιπόν, ο πάλαι ποτέ Φώντας Λαδοπρακόπουλος, "νεότερος" και αρμονικότερος από ποτέ άλλοτε, και σίγουρος ότι δεν έκανα λάθος τότε που σας μιλούσα χωρίς να φοβάμαι, και δρώντας με μιά αντι-τηλεοπτική λογική μπαίνω, αν μου το επιτρέπετε, στη σελίδα αυτή και στη σελίδα της ζωής σας, με μικρά, προσεκτικά βηματάκια. Έχω κάνει μιά σειρά από σκέ-

ψεις που θα σας προτείνω. Τώρα βρισκόμαστε στο σημείο μιάς εισαγωγής στο θέμα...

Υπάρχουν δυό τρόποι να μιλάει κανείς. Ο ένας, να μιλάει σοβαρά και ο άλλος, να κάνει πλάκα. Η πλάκα μας σώζει απ' την κατάθλιψη. Αν γίνει όμως τρόπος ζωής, μας κάνει να επιπλέουμε στην επιφάνεια, μην κοιτάζοντας ποτέ τα λουλούδια του βυθού.

Αν θυμάστε, όσο θυμάστε, ήμουνα ένας σοβαρός κύριος. Η πλάκα γινότανε σ' ένα δεύτερο επίπεδο.Γιά παράδειγμα, το κουρδιστό συστηματάκι με τους υαλοκαθαριστήρες των γυαλιών μου, όταν ήταν να βρέξει. Ή, τα διάφορα καπέλα που φορούσα, ή ότι τούμπαρα κάτω απ' το κάθισμά μου όταν τεντωνόμουνα απότομα προς τα πίσω, ο λόξυγγας που μ' έπιανε, ή το μαύρο μπαλόνι με το ήλιον -ένδειξη λύπης-, δεμένο στο κάθισμα τότε που είχα δώσει λανθασμένο δελτίο καιρού και "ντρεπόμουνα" να εμφανιστώ.

Oυσιαστικά, διαχώριζα τη θέση μου από το υπόλοιπο "Ουράνιο τόξο ". Ήθελα μιά άμεση και προσωπική σχέση μαζί σας.

Γιατί τα λέω όλ' αυτά; Γιατί θέλω να έχετε μιά καθαρή εικόνα γιά κάτι που, ίσως, σήμαινε γιά σας τότε, γι αυτό που είσασταν τότε. Η υπόθεση δεν είχε να κάνει με αυτό που λέμε σήμερα star system. Ήταν μιά καταμέτωπη, πάντοτε live, προσπάθεια επαφής και αυτό ήτανε όλο.

Πωπώ, πολλά είπα...

Nα συνεχίσουμε αύριο; Nομίζω πως έχω κάποια σημαντικά πράγματα να σας πω...

Ευχαριστώ θερμά που θυμόσαστε και ευχαριστώ γιά τη φιλική υποδοχή

Καληνύχτα, χαίρετε και αντίο!

Φ.Λ.
 
απιστευτο :eek: δεν το περιμενα ποτε αυτο ουτε στα ονειρα μου:eek:, φωντα(matilda) τα λογια ειναι λιγα για να περιγραψουν αυτα που νιωθω εισαι ενα κομματι απο τις παιδικες μου αναμνησεις μπραβο για ολη εκεινη την προσπαθεια που εκανες τοτε(μεσα απο τα πετρινα χρονια της ΕΡΤ) και μας χαρισες ατελειωτες ωρες χαρας ,το μερακι και η τεχνη ηταν και ειναι διαχυτη μεσα απο αυτην την προσπαθεια :thumb: και παλι καλως μας ηρθες :)
 
ένα θα σας πω: με κάνατε να γραφτώ σε αυτό το forum :)

καλώς βρεθήκαμε και ελπίζω να μοιραστείτε μαζι μας ένα κομμάτι από την εμπειρία σας από τα "παραμύθια της κούκλας" .. και αν ήταν δυνατόν έστω και μερικά δευτερόλεπτα video...

ειλικρινά, από όλα όσα βλέπαμε τότε, τα μόνα που πραγματικά θα ήθελα να ξαναδώ ήταν η Κάντυ και τα παραμύθια της κούκλας, άντε και τη (μεταγλωττισμένη) μάχη των πλανητών (την πρώτη τη βρήκαμε!). χωρίς τα άλλα νομίζω την παλεύω για το υπόλοιπο της ζωής μου :P
 
Kαλωσηρθατε στο GRM κ. Λαδοπουλε!!!! Μου φαινεται απιστευτο που μας βρηκατε και σας βρηκαμε :clap: Εχουμε τοσα να σας ρωτησουμε για τις παλιες παιδικες σειρες της ΕΡΤ, οπως για την οργανωση των παραμυθιων, την επιλογη των συντελεστων, κτλ....μηπως να σας παρουμε μια διαδικτυακη συνεντευξη?

Την σειρα "Τα παραμυθια της κουκλας" δεν μπορω να την θυμηθω :( Δεν εχει κανεις καμια φωτογραφια να ανεβασει, μηπως και κινηθουν τα γραναζια της μνημης? Την φωνη της Ολιας Λαζαριδου φυσικα την θυμαμαι!!! Μια απο τις ωραιοτερες και εκφραστικοτερες φωνες...
 
Φοβερο κειμενο...ελπιζω να μην σας "χασουμε"
 
Πω πω...


Τι μεγάλη τιμή είναι αυτή;;;;;



Ζούμε μεγαλεία στο forum!!!



Καλώς ήλθατε κε Λαδόπουλε!!!!


 


Είμαστε περήφανοι που σας έχουμε κοντά μας!


 


(Κάπου σε κάποια VHS μου έχουν γραφτεί κάποια επεισόδια



με τον απολαυστικό Φώντα.)


 


Αναμένουμε τα δικά σας posts.
 
"Παραμύθια της κούκλας " - επεξηγήσεις

Καλημέρα!!!

Δε παραξενεύτηκα καθόλου όταν, ανοίγοντας γιά πρώτη φορά, τη σελίδα σας διάβασα διϊστάμενες απόψεις σχετικά μ' αυτή τη σειρά.

Σκέφτηκα να δώσω κάποια στοιχεία γιά να σας βοηθήσω να δείτε πίσω απ' τις κουρτίνες και, στην καλύτερη περίπτωση να ταξινομήσετε τις τότε αναμνήσεις σας, σε συνδυασμό με ότι έχει "καθήσει από πάνω" μέχρι σήμερα.

[ Επειδή αυτή τη στιγμή βρίσκομαι εκτός σπιτιού και δεν έχω πρόσβαση στο υλικό του αρχείου, δίνω κυρίως το συναισθηματικό κλίμα και όχι ακριβή στοιχεία. Εννοείται ότι μπορείτε να ρωτήσετε ότι θέλετε.

Αν με βοηθήσετε με διάφορες τεχνικές απορίες που έχω, θα βάλω ενδεικτικές φωτογραφίες από τη σειρά. Έχω πολλές και καλές. Τις επόμενες μέρες θα σας ρωτήσω/προτείνω διάφορα πράγματα, ακόμα και γιά το You Tube. Έχω, νομίζω, σχεδόν όλες τις εκπομπές σε βιντεοκασέτες και σκέφτομαι σοβαρά κάτι να κάνω μ' αυτές. Αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια, αν και η τεχνολογία θα καγχάσει για τις μπετονιές που προσπαθούσαν να κρατήσουν και να διευθύνουν παιχνίδια που δεν ήταν κατασκευασμένα γιά να κινηθούν παρόλ' αυτά, υπάχει μιά σειρά από εσωτερικά νοήματα που δε θίγονται από το πέρασμα του χρόνου και τα γοητευτικά τσαλίμια των τεχνολογικών επιτεύξεων]

Προς το παρόν, ας θυμόμαστε ότι η σειρά βασίζονταν στή σκέψη ότι εμείς, σα παιδιά, σήναμε ένα περιβάλλον με τα παιχνίδια μας, τα κινούσαμε με τα χέρια μας, τους δίναμε φωνή και στήναμε ιστορίες.

Είμαστε λοιπόν κάπου στα 1984 ( ;) . Διευθυντής του τμήματος παιδικών εκπομπών ο Νίκος Πιλάβιος (Παραμυθάς), παλιός φίλων ευαίσθητων εφηβικών εποχών στη Θεσσαλονίκη. Βρίσκεται σε μιά περίοδο δημιουργικού οργασμού, μέσα σε μία ΕΡΤ που θέλει, δε ξέρει τι ακριβώς θέλει και δε πολυκαταλαβαίνει αυτά που της προκύπτουν. Ο Νίκος μου προτείνει μιά σειρά όπου μιά ακίνητη κούκλα θα διηγείται παιδικές ιστορίες που θα παίζονται από παιχνίδια. Μου δίνει την κούκλα με το ωχρό πρόσωπο και το βλέμμα που έμοιαζε να βλέπει πίσω απ' τη ζωή, πίσω απο τα πράγματα. Γίνεται ένας πρόχειρος διαγωνισμός, συμμετέχει ακόμα ένας, η δική μου ιστορία κερδίζει και, ξεκινάω...

Έχω πρόσφατα γυρίσει από την πρώτη 9ετή παραμονή μου στη Σουηδία, όπου είχα δουλέψει λίγο με παιδικά προγράμματα στην κρατική τους τηλεόραση. Έχω πολύ όρεξη, ψάχνω να βρω έναν εαυτό που δεν είχα προλάβει να τον βρω στην προηγούμενη ζωή μου στην Ελλάδα.

Με φέρνει σε επαφή με τη φιλική, μυστηριακή και απόμακρη Όλια Λαζαρίδου που η φωνή της με στέλνει σ' εκείνο το σπάνιο πλάσμα, την Έλλη Λαμπέτη.

Μου βρίσκει τους υπόλοιπους συνεργάτες και το μέρος που θα φιλμάρουμε. Ένα ημιυπόγειο στενό χώρο, μπουκωμένο με εκατομμύρια, σκονισμένα παλιοπραγματάκια. Στήνουμε ένα τραπέζι 3Χ2 που πάνω του θα συμβούν τα μύρια όσα...

Έχω στα χέρια μου μόνο μιά ιστορία που δε θα τη χρησιμοποιήσω. Μπαίνω σχετικά ανέμπειρος, σε μιά περιπέτεια παραγωγής που κρέμεται όλη πάνω μου και απαιτεί, σε εβδομαδιαία βάση :

α. μιά ιστορία, της τάξης των 10 ως 15 δακτυλογραφημένων σελίδων,

β. να βρίσκω στην αγορά παιχνίδια που θα τη ζωντανεύουν,

γ. φιλμάρισμα,

δ. μουσική από το Σάκη Τσιλίκη,

ε. εγγραφή διήγησης από την Όλια Λαζαρίδου,

στ. μικροκατασκευές,

ζ. μοντάζ, με την παρουσία μου,

η. εργαστήριο εμφάνισης του φιλμ,

θ. κολλητά, ξεκίνημα συγγραφής της επόμενης ιστορίας

Αυτή η φρενιασμένη διαδικασία κράτησε γιά 52 εβδομάδες, 52 επεισόδια..

Τρέχω σα παλαβός πάνω σ' ένα ηρωικό παπί HONDA που με ΄βγάζει παλληκάρι. Το μυαλό μου τα κατάφερε, δε κλάταρε...

Κανείς δε με ελέγχει, κανείς δεν επεμβαίνει, ο Πιλάβιος δε προλαβαίνει καν να δει τα επεισόδια όταν παίζονται στην οθόνη. Ιδανικές συνθήκες.

Μπαίνω σ' ένα σουρεαλιστικό τοπίο, σε κόσμους που στοιχεία τους υπήρχαν μέσα μου, αλλά δεν είχα προλάβει ποτέ να τα επεξεργαστώ. Το ταξίδι είναι γοητευτικό. Το μυαλό βρίσκεται σε μιά συνεχή υπερδιέγερση, τρέχω από μαγαζί σε μαγαζί παιχνιδιών, ασκούμαι στο να συνδέω αντικείμενα άσχετα μεταξύ τους. Οι αλατιέρες γίνονται καράβια, πειρατές διαμαρτύρονται ότι μουχλιάζουν μέσα σε σιρτάρια, τρελαμένα κοχύλια στριφογυρίζουν λέγοντας στίχους σε ατμόσφαιρες ανάμεσα στον Εγγονόπουλο και τον Ελύτη.

Δεν έχω, ουσιαστικά, συνεργάτες που να μπορούν να με βοηθήσουν καταλυτικά, τα κάνω όλα μόνος μου.

Πολύχρωμες πετσέτες του μπάνιου μεταβάλλονται σε τοπία όπου δραπετεύει ένα μωρό που βαρέθηκε να του πιάνουν, να του σφίγγουν το μάγουλο και να του λεν σαχλαμαρίτσες, όλα τα πρόσωπα των ενηλίκων που σκύβουν πάνω απ' την κούνια του,

ένα απ' τα δάχτυλα του χεριού μου κάνει την προσωπική του επανάσταση, αρνείται να εκτελέσει καθημερινά καθήκοντα και θέλει να κάνει ένα ταξίδι μόνο του,

ο κροκοδειλάκος Μπρακ Σουτζουκίν προσπαθεί να κοροϊδέψει τη μοναξιά του, τραγουδώντας ένα κοντό τραγουδάκι, κάθε πρωί που κάνει το μπάνιο του στη λίμνη. Η μοναξιά του όμως παίρνει το πάνω χέρι και του δημιουργεί αϋπνίες. Πάει στο γιατρό Πετεφρή Αρκουδιάν, αυτός του δίνει σειρές από άχρηστα χάπια και του λέει ότι στα ακροαστικά του ακούει ένα τρένο και στο βάθος του ματιού του βλέπει δυό μικρούς Μπρακ να μαλλώνουν. Διχασμός προσωπικότητας... Προσπαθεί να τον υπνωτίσει, αποτυγχάνει, προσπαθεί να του δώσει μιά μ' ένα...σφυρί για να δει αν θα τον πάρει ο ύπνος, ο Μπρακ διαμαρτύρεται. Του βάζει ένα χωνί στο κεφάλι, λέγοντάς τοπυ ότι θα βοηθήσει στις αϋπνίες. Τα ζώα της περιοχής που τον βλέπαν κάθε μέρα αλλά δε τον πλησιάζαν, συγκεντρώνονται από έναν έξυπνο, αδέσποτο σκύλο και μαζεύονται στο στενό σπιτάκι του Μπρακ, την ώρα που έχει πέσει στο κρεβάτι. Του τραγουδούν ένα συγκινητικό νανούρισμα, που το είπε η γλυκιά φωνούλα της Όλιας, και ο Μπρακ βουλιάζει μέσα στα σκοτάδια ενός βαθιού ύπνου. Το πρωί που ανοίγει τα μάτια του αντικρύζει μιά παιχνιδιάρα κροκοδειλίνα μ' ένα ροζ φιόγκο, τη Σπιρουλί-Σπιρουλό, που του προτείνει να παν μαζί γιά μπάνιο. Από κει και πέρα, η ζωή του Μπρακ Σουτζουκίν αλλάζε άρδην...

φλεγόμενες βάτοι, πηγάδια που ξερνούν φωτιές, άλογα που πηδάν πάνω απ' τα δέντρα, ουράνια τόξα που πέφτουν μέσα σε ποτήρια νερού δημιουργώντας παγωτά, μιά πραγματικότητα γυρισμένη το μέσα -έξω, αυτά ήταν τα "Παραμύθια της κούκλας".

Παιδαγωγική άποψη;

Μεγάλη κουβέντα που αν την αρχίζαμε, δε θα καταλήγαμε πουθενά.

Έχω σπουδάσει παιδαγωγική έξω απ' τη χώρα ας, δουλέψει σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, με χιλιάδες παιδιά, κάθε κατηγορίας και κοινωνικής τάξης. Έφριξα από την κακογουστιά, τις τετράγωνες στεγανές απόψεις, το φόβο και την έλλειψη τόλμης, με αναγούλιασαν τα "χαρούμενα" χρώματα που πρεσβεύουν πως αν βάψουμε τους τοίχους του κόσμου μας με φοσφοριζέ πορτοκαλιά, με εμετικά κίτρινα που βγάζουν μάτι, με ροζ που θυμίζουν αμερικάνικη εφηβεία και κρεβατοκάμαρες του '50, και μοβ που φέρουν λόξυγγα και ανακατωσούρα στο στομάχι, θα φτιάξουμε παιδιά πιό χαρούμενα και πιό αρμονικά. Έτσι έκανε και κάνει ακόμα η ΕΤ και τα σαχλεπίσαχλα ιδιωτικά κανάλια, με τους στρατούς των άσχετων που διευθύνονται από επιτελικά μυαλά, εξίσου αλλοτριωμένα κι αυτά, με πόνους στα σφιγμένα στομάχια τους και επελάσεις εφιαλτών, μόλις τα χαπάκια του ύπνου αναλάβουν δράση.

Δεν υπερασπίζομαι τον εαυτό ου, ούτε τη σειρά "Παραμύθια της κούκλας".

Απλά, πάω κόντρα, όπως πήγαινα πάντοτε. Όπως τότε που ο Φώντας Λαδοπρακόπουλος έστησε και παρουσίασε το τηλεπαιχνίδι "Η αυτοκρατορία των εικόνων" (αυτό είναι μιά άλλη ιστορία).

- Ποιός θα κάνει το σκηνικό; μας ρώτησαν.

- Mα, εμείς βέβαια, όπως πάντοτε, απαντήσαμε μ' ένα στόμα. Το γύρω

φόντο θα είναι μαύρο...

- ΜΑΥΡΟ;;; (κόντεψε να τους φύγουν οι σιαγώνες). Μα, είναι παιδική

εκπομπή...

- Ε, και; τους τη μπήκε ο Λαδοπρακόπουλος. Είπε ο Μωϋσής ότι δεν είναι

πρέπον, ή είναι γραμένο πάνω στα σύννεφα ότι τα παιδιά δεν έχουν σχέ-

ση με το μαύρο;

Tα "Παραμύθια της κούκλας" ήταν εφιαλτικά και προκαλούσαν κατάθλιψη...

Θα πρότεινα τη λέξη " μελαγχολία", αν συμφωνείτε. Λέγοντας "κατάθλιψη" ,

δε χρωματίζουμε με μιά ενήλικη λέξη ένα παιδικό συναίσθημα, εκείνη την

αδιόρατη μελαγχολία που ήταν και είναι μιά φυσική αντίδραση μπροστά σ' ένα

κόσμο που δε τον ξέραμε, δε τον καταλαβαίναμε, νιώθαμε ανίσχυροι/ες να τον

φέρουμε βόλτα και αναρωτιόμαστε για το πως θα βρούμε μιά θέση μέσα του;

Δεν είναι έτσι ότι, αυτά που θυμόμαστε από την παιδική μας ηλικία, αυτά που μας έμειναν στη μνήμη, είναι μελαγχολικά, λυπητερά, άγρια; Αυτά θυμόμαστε αυτά μας διέπλασσαν και μας αποκάθαραν. Οι χαρούμενες στιγμές, οι πλακατζίδικες ιστορίες φεύγουν στα τα πουλιά, εξαερώνονται και αφήνουν μονάχα μιά ευχάριστη γεύση στον ουρανίσκο κι ένα διάφανο πέπλο καπνού που σηκώνεται μέσα στο κεφάλι μας, κάθε που προσπαθούμε να θυμηθούμε...

Ας σκεφτούμε...

Σε τι βοήθησαν όλες οι παιδαγωγικές θεωρίες, οι ατέλειωτες

συζητήσεις, τα χαρούμενα χρώματα, οι φιλελεύθερες απόψεις

και τα αλλεπάλληλα πειράματα, οι ευγενικές και βαλσαμωμένες

κυρίες των παιδικών σταθμών, οι δυναμικές Ελληνίδες γυναίκες

συγγραφείς που λιμαίνονται το χώρο, μασώντας και ξαναμασώντας

τις δικές τους ρομαντικές αναμνήσεις από ένα παρελθόν που οι

αρσενικοί πολιτικοί και οι εργολάβοι φρόντισαν να εξαφανίσουν κάθε

ίχνος του, μέσα στην παρούσα, τη φωτισμένη με τους προβολείς του

ΑΝΤΕΝΑ. πραγματικότητα που καμώνεται πως είναι ζωή;

Πολύ μπλα, μπλα, μπλα...

Οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν αντέχουν τις πολλές κουβέντες. Μικρά και γοργά μηνύματα. "Γιατί να μιλάμε αφού μπορούμε να επικοινούμε;"

'Αλλωστε, η εικόνα του υπολογιστή δεν είναι το καλύτερο μέσο για να διαβάζει κανείς μακρουλά κείμενα.

Σταματώ...

Συνεχίζουμε μόνο αν το θελήσετε εσείς.

ΥΓ. Σας παρακαλώ, έτσι από βάθους καρδιάς, μη με λέτε Κε Κώστα. Σκέτο Κώστα...

Κώστας Λαδόπουλος

κι από το πλάι, Φώντας Λαδοπρακόπουλος
 
Κώστας Λαδόπουλος- διόρθωση

Επικοινωνούμε αντί του επικοινούμε

Όλη η πρόταση :

" Γιατί να μιλάμε αφού μπορούμε να επικοινωνούμε ;"
 
Ειναι απιστευτα αυτα που διαβαζουμε - και φυσικα θελουμε και αλλα - για οποια απορια σου φιλε Κωστα, εδω ειμαστε για να τη λυσουμε αμεσα.

Ειλικρινα δεν το πιστευω αυτο που συμβαινει - και περιμενω με αγωνια τη συνεχεια.
 
Κωστα το κειμενο σου ηταν και παλι απιστευτα ΕΥΣΤΟΧΟ.

Τα παραμυθια της κουκλας ηταν πραγματικα υπεροχα και alternative (και ποσο μαλλον αν συνυπολογισουμε το ποτε προβληθηκαν)

Η προθεση σου να βοηθησεις ωστε να "ξαναδουμε" (και με αλλο ματι πλεον) αυτα τα επεισοδια ειναι κατι παραπανω απο καλοδεχουμενη!!

Προσωπικη ερωτηση:Εχεις κοψει καθε επαφη με την ΕΡΤ? Θα σκεφτοσουν ποτε την επιστροφη σου?

Ειναι θλιβερο οτι δεν υπαρχει πραγματικη παιδικη ζωνη στον επισημο κρατικο τηλεοπτικο φορεα!!
 
Κάτι σα σκηνικό από τη "Νεκρή νύφη του Τιμ Μπάρτον" θυμίζουν όλα αυτά...


Άλλο ένα σαγηνευτικό παραμύθι...


 


Δε θυμάμαι να είχα δει τα "Παραμύθια της κούκλας" αλλά έχω μεγάλη περιέργεια για το πως ήταν... Και αν κρίνω από το Φώντα και τους τρομερούς υαλοκαθαριστήρες του... πω πω δεν κρατιέμαι...


 


Πως θα γίνει να δούμε κάτι έστω στο You Tube;;;
 
Συγκλονιστικό το κείμενο σου φίλε Κώστα.. για μία σειρά που μπορεί από αρκετούς (μαζί κι εμένα) να έχει χαρακτηριστεί ως εφιαλτική... αλλά στη πραγματικότητα ήταν γοητευτικά εφιαλτική...
 
Aπάντηση (WALLY)

Wally είπε:
Κωστα το κειμενο σου ηταν και παλι απιστευτα ΕΥΣΤΟΧΟ.Τα παραμυθια της κουκλας ηταν πραγματικα υπεροχα και alternative (και ποσο μαλλον αν συνυπολογισουμε το ποτε προβληθηκαν)

Η προθεση σου να βοηθησεις ωστε να "ξαναδουμε" (και με αλλο ματι πλεον) αυτα τα επεισοδια ειναι κατι παραπανω απο καλοδεχουμενη!!

Προσωπικη ερωτηση:Εχεις κοψει καθε επαφη με την ΕΡΤ? Θα σκεφτοσουν ποτε την επιστροφη σου?

Ειναι θλιβερο οτι δεν υπαρχει πραγματικη παιδικη ζωνη στον επισημο κρατικο τηλεοπτικο φορεα!!
Eιλικρινής απάντηση στην προσωπική ερώτηση :

NAI, έχω κόψει κάθε επαφή. Ουσιαστικά, τρέφω μιά μεγάλη (κρυφή) ευγνωμοσύνη στην ΕΡΤ. Μου έδωσαν, χωρίς να το καταλάβουν, δηλαδή, με άλλα λόγια, χάρη στην αδιαφορία τους, μιά πλήρη ελευθερία γιά΄μιά περίοδο 20 ετών, να κάνω ότι θέλω, χωρίς να με ελέγχουν. Μοναδική εμπειρία! Όμως, σε συνδυασμό και με το ότι το κοινό δεν είναι ενεργό, δε στέλνει δηλαδή σήματα ότι αποδέχεται και συναινεί, συν το γεγονός των αργοπορη-

μένων, κατά κανόνα, πληρωμών, μου δημιούργησε ένα βαρύ αίσθημα μοναξιάς, όσο κι αν αυτό ακούγεται πολυτελές και θυμίζει κάτι που έχει πει ο Δ.Σαββόπουλος γιά τον Θεοδωράκη. Ότι ο Μικης είναι ένας άνθρωπος που του αρέσκεται να τραγουδάει σε υπερπλήρη στάδια και να λέει εκείνο το στίχο από τους " Λιποτάκτες", "γιατ' ήμουν πάντα μόνος, και θά'μαι πάντα μόνος"...

Μετά, κάτι που θα ακουστεί πολύ μαύρο.

Η ΕΡΤ θα έκοβε με το μαχαίρι του χασάπη, γιά πάντα, (το λέγαν άλλωστε διευθυντές, μισοφωναχτά ) τα παιδικά προγράμματα, αν αυτό δε δημιουργούσε σκάνδαλο, σύμφωνα με τη ρήση " Απ' το ολότελα, καλή κι η Παναγιώταινα". Δε τα θέλουν, τα βρίσκουν ανυπόφορα βαρετά, τους παίρνουν ώρες τηλεθέασης από το να δείχνουν μπούτια, παπάδες να λειτουργούν, δημοτικούς χορούς κτρ.

Όπως είναι σιωπηρά γνωστό, η έννοια "παιδικό " στη χώρα μας (και όχι μόνο), εκλαμβάνεται σα κάτι, από χέρι, μη σοβαρό. Κάπου κουβαλιέται και η άποψη ότι "δε τα καταφέρνεις αλλού και γι αυτό το ρίχνεις στα παιδικά".

Ε, όλο αυτό, στο μάκρος του χρόνου, δημιουργεί μιά αίσθηση ασφυξίας.

Δε θά'θελα να ξαναγυρίσω...

Πίστευα μάλιστα ότι είχα τελείως κλείσει την πόρτα των "παιδικών" πίσω μου αλλά, από μιά σύμπτωση, κλείνοντας ένα συμβόλαιο με εκδ. οίκο ΛΙΒΑΝΗ γιά το " Λεξικό του ρεμπέτικου" που εφτιαξα, με ρώτησαν αν ενδιαφέρομαι για να βγάλω παιδικά βιβλία και άκουσα τον εαυτό μου να λέει, ναι.'Ετσι λοιπόν,ανάμεσα στα άλλα, ανατρέχω τώρα σε εκατοντάδες σβησμένα πυροτεχνήματα που μαζεύτηκαν όλα τα χρόνια που εξακολουθούσα να ελπίζω και θα τους τα στείλω να διαλέξουν. Θέλω πολύ να φτιάξω ένα βιβλίο για τον Φώντα Λαδοπρακόπουλο και ένα για το τελευταίο πρόγραμμα που έφτιαξα στην ΕΤ1, τα " Πρωινάκια" που διάρκεσαν 2 χρόνια και εκεί, με συνθλίψαν τελειωτικά. Πλήρης ελευθερία πάλι αλλά, τοποθέτηση της ώρας του προγράμματος στις 7:30 το πρωί, δηλαδή τότε που τα παιδιά φεύγουν από τα σπίτια τους... Στα "Πρωινάκια " έγραφα τα κείμενα, έπαιζα 7 κούκλες, έκανα όλες τις φωνές, παρουσιαζόμουνα και ο ίδιος, μιλούσα στις μητέρες, όλ' αυτά τελείως μόνος μου. Μόνο που δε καθάριζα και σκάλες, κάτι που δε θα είχα αντίρρηση αν με πλήρωναν τακτικά...

Φτάνει, Κύριε, όχι πιά μ' αυτούς ...
 
telamonas.stokos είπε:
Ειναι απιστευτα αυτα που διαβαζουμε - και φυσικα θελουμε και αλλα - για οποια απορια σου φιλε Κωστα, εδω ειμαστε για να τη λυσουμε αμεσα.
Ειλικρινα δεν το πιστευω αυτο που συμβαινει - και περιμενω με αγωνια τη συνεχεια.
ουτε εγω το πιστευω και πριν ποσταρω ξανα σε αυτο το thread να ευχαριστησω τον κυριο κωστα η μαλλον μονο κωστα οπως θελει να τον λεμε και τα παιδια του retromaniax.gr που εδωσαν με το site τους την ευκαιρια για αυτη την επικοινωνια,αν μπορω να προσδιορισω τι με κερδισε σε σειρες οπως τα παραμυθια της κουκλας η η φρουτοπια και αλλες απο ελληνες δημιουργους ειναι η ευρηματικοτητα το μερακι και το αγνωστο χ συντελεστη-υλικο που δε ξερω τι ηταν,αλλα σιγουρα εκανε τα εκανε να δειχνουν μαγικα στα ματια μου
 
Η αγάπη που έδωσες στο δημιούργημά σου σεβαστέ Κώστα,επιστρέφει σε εσένα τον ίδιο τώρα ως αγάπη και αυτή ίσως είναι η πιο όμορφη ανταμοιβή που λαμβάνεις μετά από τόσα χρόνια,ακριβώς επειδή είναι ανέλπιστη.Μακριά από τηλεθεάσεις και απαιτήσεις του κόσμου,ακολούθησες το ένστικτό σου,την επιθυμία να δημιουργήσεις κάτι που μιλούσε πρώτα στη ψυχή σου και μετά στο λιλιπούτειο κοινό σου.Εσύ τουλάχιστον φαίνεται γνώριζες καλύτερα από εμάς ότι τα παιδιά μπορούν να κρίνουν το αληθινό από το ψεύτικο και ότι όσα χρώματα και αν προσθέσεις σε μια εικόνα αν δεν βάλεις χρώμα στο συναίσθημα το αποτέλεσμα θα είναι θλιβερό...Χαιρόμαστε πολύ που μοιράζεσαι τις σκέψεις σου μαζί μας,ο λόγος σου είναι πολύ δυνατός και άμεσος.Περιμένουμε να διαβάσουμε άλλο ένα όμορφο παραμύθι σου,όπως τότε...:rolleyes:
 
Πίσω
Μπλουζα