Τα πιο πρωτότυπα/επιδραστικά amiga games


1@Getta Robo[/USER] μιας και αναφέρθηκες στο lemmings. Υπάρχει ολόκληρο βιβλίο που συγκρίνει τα διάφορα ports και νομίζω καταλήγει ότι η έκδοση για amiga είναι ανώτερη. Μπορεί το cdi να έχει καλύτερη μουσική αλλά του λείπει το 2 player mode. Το άλλο που έχει η Amiga και δεν ξέρω αν υπάρχει σε άλλα ports είναι ότι το crosshair είναι hardware driven ανεξάρτητα από το υπόλοιπο παιχνίδι. Έτσι ενώ το lemmings είναι ένα παιχνίδι 30fps σε όλα τα format μόνο (νομίζω) στην Amiga το crosshair κινείται στα 60fps δίνοντας καλύτερη απόκριση. 

Για τα υπόλοιπα παιχνίδια σαφώς παρότι ξεκίνησαν από την Amiga δεν σημαίνει ότι είναι και η καλύτερη βερσιόν. Πχ το f1 grand prix είναι καλύτερο στο pc, ενώ νομίζω η καλύτερη βερσιόν του cannon fodder είναι στο 3do. 

Λέω να ανοίξω ένα θέμα με συγκριτικά αλλά καλύτερα γενικό όχι μόνο για amiga ώστε να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη. Οι κόντρες έχουν πάντα πλάκα. 

 
Συμφωνώ με τα συγκριτικά ports μεταξύ τους. Το αγαπημένο μου θέμα γενικά. Εχει πολύ πιο ενδιαφέρον από το να συγκρινεις hardware και τσιπάκια που στην τελική δεν έχουν κανένα νόημα αμα το αποτέλεσμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό τους.
 

1@Leon[/USER] δεν το εχω παιξει διπλο και δεν ξερω αν υπαρχει καν η επιλογη, μουσικη/ηχος παντως ειναι καλυτερος. Δεν ξερω αν συγκρινεται με την εκδοση CD32 παντως.

Πολυ καλη ιδεα ενα νεο θεμα για συγκριτικα των παιχνιδιων.

 
Ας αναφέρω μερικά ακόμα παιχνίδια

F/A-18 Interceptor: Ο πρώτος πραγματικά 16μπιτος flight simulator προσέφερε ένα επίπεδο ρεαλισμού που μέχρι τότε ήταν αδιανόητος για προσωπικούς υπολογιστές. Οι simheads τρελάθηκαν και οι υπόλοιποι που δεν άγγιζαν το είδος ψήθηκαν να το δοκιμάσουν. 

Battle Chess: μετά το star wars όλοι ονειρευόμασταν ένα παιχνίδι σκακιού που τα πιόνια ζωντανεύουν και σκοτώνονται. Το Battle Chess το έκανε πραγματικότητα. 

Rocket Ranger, Wings, It Came from the Desert: η cinemaware μας έδωσε τίτλους μοναδικής αισθητικής που σε έκαναν να νιώθεις ότι παίζεις σε ταινία. Τόσο ευφάνταστα και καλοσχεδιασμένα σκηνικά κάναμε πολλά χρόνια να ξαναδούμε. Κάθε παιχνίδι της μοναδικό λόγω θεματολογίας. To Wings έχει και πολύ καλό gameplay. BTW υπάρχει ένα συμπαθητικό sequel για το SNES που παρότι δεν φτάνει το original κάνει καλή χρήση του mode 7. Hidden gem. 

Benefactor: To περίεργο της υπόθεσης είναι πως αυτό το πρωτότυπο puzzle platformer έμεινε αποκλειστικός τίτλος της Amiga.

Walker: To κακό της υπόθεσης είναι ότι δεν υπήρχαν περισσότερα (και νωρίτερα) 2D shooters που να χρησιμοποιούν mouse και keyboard αντί για joystick. Θα είχε γίνει ένα ξεχωριστό genre πρόδρομος των mouse/keyboard fps games. 

Mega lo Mania: To πρώτο RTS με technology tree. Σημαντικός σταθμός στην ανάπτυξη του είδους και πριν το Dune II.

Jimmy White's Whirlwind Snooker: ο πρώτος ρεαλιστικός simulator μπιλιάρδου αλλά η εφαρμογή των physics και του 3D είχε επιρροή πολύ πέρα από τα στενά όρια του είδους. 

Dragon Breath: ή How to Train your Dragon. Πολύ ξεχωριστό παιχνίδι δεν έχω ξαναπαίξει κάτι παρόμοιο. 

Lost Patrol: παιχνίδι της Ocean που δεν είναι license και δεν είναι σκουπίδι. Σπάνιο. Και το gameplay και η θεματολογία είναι αρκετά μοναδικά. Βγάζει και ένα αντιπολεμικό στοιχείο. 

Nuclear War: Μιλώντας για αντιπολεμικά παιχνίδια να ένα από τα καλύτερα του είδους με σατιρική διάθεση. 

Lure of the Temptress/Beneath a Steel Sky: Revolution started on the Amiga. :D  Στη συνέχεια η εταιρία έγινε διάσημη με τα broken sword. To Lure είναι το πρώτο point 'n' click adventure με npcs που κινούνται ανεξάρτητα και το beneath το θυμόμαστε λόγω της συνεργασίας με τον μεγάλο Dave Gibbons. 

Moonstone: άλλο ένα παιχνίδι που είναι μοναδικό και δεν ταιριάζει σε στενά όρια κάποιου genre. 

Sabre Team: Ένα πολύ καλό tactical war game που ελέγχετε μια ομάδα και από τα πρώτα επίσης του είδους. 

Fire Force: Αφού το Airborne Ranger το ονόμασαν του σκεπτόμενου ανθρώπου Commando το Fire Force είναι του σκεπτόμενου το Green Beret. Άλλο ένα παιχνίδι που δείχνει τη διαφορετική προσέγγιση console games και computer games ακόμα και στα shoot 'em ups.  
 
Ας αναφέρω μερικά ακόμα παιχνίδια

F/A-18 Interceptor: Ο πρώτος πραγματικά 16μπιτος flight simulator προσέφερε ένα επίπεδο ρεαλισμού που μέχρι τότε ήταν αδιανόητος για προσωπικούς υπολογιστές. Οι simheads τρελάθηκαν και οι υπόλοιποι που δεν άγγιζαν το είδος ψήθηκαν να το δοκιμάσουν. 

Jimmy White's Whirlwind Snooker: ο πρώτος ρεαλιστικός simulator μπιλιάρδου αλλά η εφαρμογή των physics και του 3D είχε επιρροή πολύ πέρα από τα στενά όρια του είδους. 
Μολις πηγαινα να τα ποσταρω!! :)
 
Εδω εχω μια απορια. Παιχνιδια οπως Moonstone, Lure of the Temptress κλπ εχουν 32 χρωματα στην Αμιγκα, και 256 στα πισι. Ομως τα γραφικα στο πισι δεν ειναι ρετουσαρισμενη εκδοση των 32χρωμων γραφικων, πραγμα που σημαινει οτι το developing εγινε εκει, και οχι σε Αμιγκα. Τι συμβαινει ακριβως; :/
 
Μπορεί απλά να πήραν τα assets και να τα ξανάφτιαξαν από την αρχή ενώ η υπόλοιπη μηχανή και λογική να είναι η ίδια. Οπως γίνεται με πολλά remasters.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εδω εχω μια απορια. Παιχνιδια οπως Moonstone, Lure of the Temptress κλπ εχουν 32 χρωματα στην Αμιγκα, και 256 στα πισι. Ομως τα γραφικα στο πισι δεν ειναι ρετουσαρισμενη εκδοση των 32χρωμων γραφικων, πραγμα που σημαινει οτι το developing εγινε εκει, και οχι σε Αμιγκα. Τι συμβαινει ακριβως; :/
Τα γραφικά του moonstone είναι ολόιδια στην Amiga και στο pc. Απλά τα πήραν και τα μετέφεραν. Στο lure προσέθεσαν χρώματα στην μεταφορά στο pc αλλά κόπηκαν κάποια ηχητικά εφέ και κάποια animations αν θυμάμαι καλά, οπότε το παιχνίδι δεν έχει "απόλυτη" έκδοση. 
 
Γιαυτό και το glfrontier βασίστηκε στο reverse engineering της αυθεντικής amiga έκδοσης.
'Εχω την εντύπωση ότι ήταν από την έκδοση του ST (όχι ότι παίζει και καμιά ιδιαίτερη σημασία!! ?)

Μπορεί ένας τίτλος να βγήκε ταυτόχρονα σε τρία format αλλά "μετράει" που έγινε το coding
 Δεν μου πολυκάθεται τόσο το Frontier, σαν αντιπροσωπευτικό, γιατί ακόμα και έτσι δεν ξεχώριζε ιδιαίτερα η έκδοση της Amiga. Αντίθετα τόσο το F-18 Interceptor, που αναφέρθηκε αλλά και το F-16 Combat Pilot της Digital Integration,  ήταν πολύ μπροστά από ότι κυκλοφορούσε εκείνη την περίοδο, και στην περίπτωση του F-16, και τα καλύτερα γραφικά, αλλά και όλα τα features (δυναμική campaign π.χ) τα είχε η έκδοση της Amiga.

Επίσης ΤΟΤΕ θεωρούσαμε ότι η έκδοση για pc ήταν καλύτερη λόγω της προσθήκης texture mapping και γιατί οι περισσότεροι δεν είχαν τότε Amiga με 68030/40
Νομίζω και με 1200 μια χαρά έπαιζε, ΑΝ έτρεχε. (Με τις χαζομάρες που έκανε η Commodore USA, δεν είχαν λεφτά να την υποστηρίξουν, αλλιώς με στανταρ σκληρό, και μια "υποθετική" έκδοση του Whdload, μια χαρά θα πήγαινε η 1200άρα. Ή custom 1200 εκδόσεις για Wing Commander ή Frontier)

To Hunter είναι το πρώτο third person open world game που είναι πιο κοντά στα σημερινά αντίστοιχα. Πριν από αυτό φυσικά υπήρχε το Midwinter (multiformat αλλά κατά 99% st original,θα το δούμε στο ανάλογο θέμα για ST) το terminator για DOS και πρώτο όλων το Mercenary για Atari 8 bit.
To Hunter ήταν περισσότερο shooter. (Κάτι σαν τα Borderlands). Το Midwinter, είχε περισσότερες δραστηριότητες να κάνεις (πολύ  απλά mini games), και ένα παλι υποτυπώδες layer στρατηγικής, που έτρεχε ανεξάρτητα από τον παίκτη. To Mercenary πάλι, σαν πρόδρομος των walking simulators/first person adventures μου φαίνεται.

Moonstone: άλλο ένα παιχνίδι που είναι μοναδικό και δεν ταιριάζει σε στενά όρια κάποιου genre. 
Αυτό είναι παιχνιδάρα!! Κάτι τέτοιο σίγουρα δεν κυκλοφορούσε σε κονσόλες!!!
 
Και τα δύο κυκλοφορήσαν και σε ST και σε PC. Ήταν multiplatform παραγωγές, με την έκδοση του PC να υπερτερεί όταν έτρεχαν σε 386/486. 

Βασικά αυτή την πρωτιά την έχει το Midwinter,  που είχε κυκλοφορήσει ένα χρόνο νωρίτερα. Και αυτό ήταν multiplatform εφαρμογή

Όμως όντως ισχύει, ότι η Amiga ήταν ένας πολύ καλός all around υπολογιστής, και ένα πολύ καλό all around gaming machine, γιατί ακουμπούσε και στους δύο κόσμους, και στις κονσόλες, και  στα PC.


Στο Midwinter, αν θυμάμαι καλά, δεν μπορούσες να δεις το χαρακτήρα σου στην οθόνη... Ήταν first person...

Πολύ καλή συζήτηση έχετε ανοίξει... Θα μαζέψω τα κομμάτια μου και θα επιστρέψω... ;)
 
Ασχετο: απο μικρος εχω ερωτευτει το Midwinter  αλλα δεν εχω καταφερει να το τελειωσω. Εχω ξεκινησει ενα προσωπικο προτζεκτ να εκτυπωσω 3δ το νησι, αλλα ειναι πολυ δυσκολο. Επισης, εχω ακουσει οτι ετοιμαζεται φαν ριμεικ
 

1@Captain Kal[/USER] Ναι για το Frontier έχεις δίκιο βασίζεται στην έκδοση για ST. Παρόλα αυτά είναι amiga original. Καλά έτσι και αλλιώς 68000 assembly χρησιμοποιεί οπότε θα είναι ίδιο και στα δύο μηχανήματα. Αντιθέτως το F-16 Combat Pilot είναι port από τον ST. Άμα ξεκινήσουμε  thread με συγκριτικά αναμένω post. :)

Μερικά ακόμα

Καταρχάς δύο ports. Είπα ΟΧΙ ports αλλά εδώ θα κάνω μια μικρή εξαίρεση γιατί δε νομίζω ότι θα έχουμε κάτι ανάλογο για τον QL και τον Acorn Archimedes. 

The Pawn: Το πρώτο παιχνίδι της Magnetic Scrolls με ένα πολύ δυνατό που μπορούσε να συγκριθεί με αυτόν της Infocom. Η αρχική έκδοση για QL δεν είχε γραφικά ενώ η έκδοση της Amiga προσθέτει ψηφιακή μουσική και υπέροχες στατικές εικόνες. 

Zarch/Virus: Ή τι έκανε ο Braben μετά το Elite. Πολύ καλό 3D shooter (με filled polygons, σπάνιο για την εποχή) που χρησιμοποιεί physics και το mouse για τον χειρισμό. Φυσικά η αρχική έκδοση είναι για τον Archimedes αλλά το κακόμοιρο το μηχάνημα δύσκολα θα αποκτήσει δικό του thread για τα παιχνίδια του. Στη συνέχεια βγήκε το Conqueror με την ίδια μηχανή και μετά τα Zeewolf για την Amiga που το θυμίζουν. 

Fury of the Furries: Πολύ πρωτότυπο puzzle platformer που ανήκει στη σειρά των παιχνιδιών Skweek. Βγήκε παραλλαγμένο ως Pac-in-Time για το SNES. 

Thunderhawk: Sim light ή ούτε καν. Απλά ένα 3D shooter με μια επίφαση helicopter simulator. Την εποχή που πλέον οι simulators στα PC γίνονταν τόσο ρεαλιστικοί που για να τους παίξεις έπρεπε να έχεις βγάλει την Ικάρων, το παιχνίδι ήταν μια όαση για όσους θέλουν απλά να παίξουν αερομαχίες. Πολλά παιχνίδια της Amiga βρίσκονταν στην μέση μεταξύ των σοβαρών PC Games που έπρεπε να διαβάσεις 600 σελίδες manual για να τα παίξεις και των απλοϊκών console games. Αυτό έδινε ένα ξεχωριστό ύφος στα amiga games. 

Panza Kick Boxing: Νόμιζα ότι είναι μεταφορά από ST αλλά η HOL λέει Amiga original και δεν έχω λόγο να την αμφισβητήσω. Τα περισσότερα δυτικά fighting games είναι επηρεασμένα από τα Ιαπωνικά. Το αγαπημένο για τους Αμιγκάδες και C64 gamers IK+ είναι παραλλαγή του Karate Champ, το Body Blows κακή αντιγραφή του SF2 και το Fightin' Spirit μοιάζει με παιχνίδι της SNK. Αυτό όμως είναι κάτι ξεχωριστό, περισσότερο simulation παρά arcade. 

Ports of Call: Μοναδικό σε θεματολογία και πολύ καλό strategy light game. 

Oil Imperium: Αυτό που έλεγα πριν. Όπως και το ports of call σε σχέση με τα πιο βαριά business management pc games αυτά της Amiga είναι πιο light, έχουν και arcade sequences κάνοντας τα πιο προσιτά. 

 
Άμα ξεκινήσουμε  thread με συγκριτικά αναμένω post. :)
Με τον χρόνο που έχω, όχι F-16 αλλά ούτε τρίλυζα δεν προλαβαίνω να παίξω ?!!!

Thunderhawk: Sim light ή ούτε καν. Απλά ένα 3D shooter με μια επίφαση helicopter simulator. 
Ήταν όμως γρήγορο το άτιμο!!! Αυτό και το Vroom στην 500άρα, πηγαίναν σφαίρα!!! Ήταν έγκλημα που αρχικά στην  1200άρα, δεν μπορούσες να τα παίξεις αυτά τα games!! 

Στο Midwinter, αν θυμάμαι καλά, δεν μπορούσες να δεις το χαρακτήρα σου στην οθόνη
Ναί όντως!! FPS ήταν!! Όπως και τα sequel!!

Ασχετο: απο μικρος εχω ερωτευτει το Midwinter  αλλα δεν εχω καταφερει να το τελειωσω. Εχω ξεκινησει ενα προσωπικο προτζεκτ να εκτυπωσω 3δ το νησι, αλλα ειναι πολυ δυσκολο. Επισης, εχω ακουσει οτι ετοιμαζεται φαν ριμεικ
Είχα τελειώσει την έκδοση της Amiga,

ένας από τους πιο αντιπαθητικούς χαρακτήρες, έκανε σκι σαν τρελός, και αφού πέρασε μέσα από τις εχθρικές γραμμές, τίναξε το HQ στον αέρα. Νομίζω μπορείς να κάνεις το ίδιο, και με το ανεμόπτερο!!
και πριν από αρκετό καιρό το ξανάρχισα στο PC. Σε DosBox τρέχει μια χαρά, και η έκδοση για 486, έχει και λίγο καλύτερα γραφικά!! Πάντως αν ξεπεράσεις το αρχαϊκό UI, το δίωρο φεύγει νεράκι!!!   Έχουμε link, για το φαν ριμέικ? Πάντως η σειρά Far Cry, ειδικά το 3, μου το θύμισαν πολύ!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τώρα θα σε απογοητεύσω... πρέπει να αφαιρέσεις κάποια παιχνίδια που είναι του ST και να εκφράσω τις υποψίες μου σε άλλα.

  • Populous - https://www.nowgamer.com/the-making-of-populous/
  • Powermonger - βασίζεται στη μηχανή του Populous οπότε δεν ξέρω πόσο original amiga είναι
  • Cruise for a corpse - Είμαι 99% σίγουρος ότι είναι ST game. Πρώτον είναι Γάλλοι. Δεύτερον εκτός του ήχου και των φωτεινότερων χρωμάτων στην Amiga δεν βλέπω διαφορές στις δύο εκδόσεις.
  • Robocop 3 - Αν είχα ένα ευρώ κάθε φορά που διάβαζα το "αν είχαν χρησιμοποιήσει τον blitter" τώρα θα είχα πολλά ευρώ. Δεν πιστεύω ότι είναι Amiga original όπως λέει η HOL
To Ηunter με εντυπωσίασε ότι ήταν Amiga original και είναι καλύτερο σε ST. Ειλικρινά μέχρι να πέσω στη συνέντευξη του developer δεν θα το πίστευα για κανένα λόγο.

Beneath a steel sky & Lure of the Temptress είμαι πολύ σίγουρος ότι είναι PC.

Κατά τα άλλα μια χαρά. Αν ανοίξεις ποτέ τέτοιο θέμα για ST πρέπει να βάλεις δυο παιχνίδια που κανένας δεν ξέρει και που πρέπει οπωσδήποτε να μάθει. Alpha Waves και Interphase.

Δυστυχώς εμείς ο homecomputerades σπάνια ακούμε για το πόσο τα μηχανήματα μας επηρρέασαν το gaming σήμερα κι αυτό γιατί το youtube κυριαρχείται από Αμερικάνους που γενικά δεν ξέρουν τι πα να πει home computing. Όταν το Western RPG καθορίστηκε από παιχνίδια όπως το Dungeon Master ή το Eye of the Beholder .

Εγώ πάντως θα πρότεινα το It Came from the Desert σαν ένα δείγμα της κινηματογραφικής εμπειρίας που μπορεί κάποιος να έχει.
 
1@ChrisTOS[/USER] έχω τις αντιρρήσεις μου για τα παιχνίδια που αναφέρες και θα επανέλθω με πιο εμπεριστατωμένη απάντηση όταν θα έχω χρόνο. Η αλήθεια πάντως είναι ότι μετανιώνω που το διαχώρισα και δεν έκανα ένα ενιαίο θέμα για τους 16 bit home computers. Πολύ συχνά είναι αδύνατο να ξέρεις ποιο μηχάνημα είναι το original και επίσης έχει μικρή σημασία. Αφού η κουλτούρα των 16 bit home computers είναι κοινή. Η "αντιπαράθεση" είναι με τις κονσόλες και σε μικρότερο βαθμό με τα pc. Δηλαδή ότι οι home προσέφεραν κάτι διαφορετικό και ξεχωριστό και παρά τις ελάχιστες πωλήσεις σε σχέση με τις κονσόλες και τα pc είχαν δυσανάλογα μεγάλη επίδραση στην εξέλιξη του gaming. 

 
Η "αντιπαράθεση" είναι με τις κονσόλες και σε μικρότερο βαθμό με τα pc. Δηλαδή ότι οι home προσέφεραν κάτι διαφορετικό και ξεχωριστό και παρά τις ελάχιστες πωλήσεις σε σχέση με τις κονσόλες και τα pc είχαν δυσανάλογα μεγάλη επίδραση στην εξέλιξη του gaming. 
Συμφωνώ απόλυτα στο ότι στα 16bit home είχαν πιο πολύ ποικιλία και πρωτοτυπίες στα παιχνίδια τους. Πράγμα λογικό αν σκεφτείς ότι βγήκαν και πιο πριν οπότε ξεκίνησαν να βγαίνουν εκεί παιχνίδια πρώτα, καθώς και λόγω του μικρού κόστους παραγωγής υπήρχε πειραματισμός και τεράστιος αριθμός νέων παιχνιδιών. Δεν χρειαζόταν να πληρώσεις την Nintendo ή την Sega ή να παράγεις ακριβά cartridges. Οπότε αν κάποιος ήθελε να βγάλει ένα παιχνίδι με ότι ιδέες του κατέβουν στο κεφάλι, το έκανε. Σίγουρα ένα τέτοιο περιβάλλον γεννάει πιο πολλές νέες ιδέες και παιχνίδια, απλά θα πρέπει να ξεχωρίσεις τα καλά από την χωματερή που δημιουργείται.
 
Kατά τα άλλα μια χαρά. Αν ανοίξεις ποτέ τέτοιο θέμα για ST πρέπει να βάλεις δυο παιχνίδια που κανένας δεν ξέρει και που πρέπει οπωσδήποτε να μάθει. Alpha Waves και Interphase.
Για το Interphase, τα έγραφα στο Phoenix #7:

interphase_phoenix7.jpg

 Πάντως αν προσθέσουμε και την ΤΕΡΑΣΤΙΑ γκάμα των Public Domain παιχνιδιών που είχαν οι 16-μπιτοι, πραγματικά μιλάμε για μια φλέβα ασταμάτητης δημιουργίας, όπου βέβαια έβρισκες και σκουπίδια και διαμαντάκια...
 
Τώρα θα σε απογοητεύσω... πρέπει να αφαιρέσεις κάποια παιχνίδια που είναι του ST και να εκφράσω τις υποψίες μου σε άλλα.

  • Populous - https://www.nowgamer.com/the-making-of-populous/
  • Powermonger - βασίζεται στη μηχανή του Populous οπότε δεν ξέρω πόσο original amiga είναι
  • Cruise for a corpse - Είμαι 99% σίγουρος ότι είναι ST game. Πρώτον είναι Γάλλοι. Δεύτερον εκτός του ήχου και των φωτεινότερων χρωμάτων στην Amiga δεν βλέπω διαφορές στις δύο εκδόσεις.
  • Robocop 3 - Αν είχα ένα ευρώ κάθε φορά που διάβαζα το "αν είχαν χρησιμοποιήσει τον blitter" τώρα θα είχα πολλά ευρώ. Δεν πιστεύω ότι είναι Amiga original όπως λέει η HOL
To Ηunter με εντυπωσίασε ότι ήταν Amiga original και είναι καλύτερο σε ST. Ειλικρινά μέχρι να πέσω στη συνέντευξη του developer δεν θα το πίστευα για κανένα λόγο.

Beneath a steel sky & Lure of the Temptress είμαι πολύ σίγουρος ότι είναι PC.

Κατά τα άλλα μια χαρά. Αν ανοίξεις ποτέ τέτοιο θέμα για ST πρέπει να βάλεις δυο παιχνίδια που κανένας δεν ξέρει και που πρέπει οπωσδήποτε να μάθει. Alpha Waves και Interphase.

Δυστυχώς εμείς ο homecomputerades σπάνια ακούμε για το πόσο τα μηχανήματα μας επηρρέασαν το gaming σήμερα κι αυτό γιατί το youtube κυριαρχείται από Αμερικάνους που γενικά δεν ξέρουν τι πα να πει home computing. Όταν το Western RPG καθορίστηκε από παιχνίδια όπως το Dungeon Master ή το Eye of the Beholder .

Εγώ πάντως θα πρότεινα το It Came from the Desert σαν ένα δείγμα της κινηματογραφικής εμπειρίας που μπορεί κάποιος να έχει.
Καταρχάς να απαντήσω γιατί το λησμόνησα. 

Το Populous είναι παιχνίδι της Amiga αφού ο προγραμματισμός έγινε εκεί. Τα γραφικά έγιναν στον ST. Άμα θες το δίνουμε 50-50. :p

https://www.youtube.com/watch?v=VIaK6y5kdro

Ergo και το Powermonger είναι αμιγκοπαίχνιδο. 

Το Cruise for a Corpse είναι επίσης αμιγκοπαίχνιδο. Από https://www.abandonware-france.org/ltf_abandon/ltf_cie.php?id=49

"Cinématique étant ainsi parti sur des bases solides, il reste à étoffer son catalogue et à faire évoluer son concept. Originellement développé pour Atari ST, le moteur de jeu Cinématique passera peu à peu sur Amiga. "

Η ανάπτυξη της μηχανής ξεκίνησε στον ST (άρα το πρώτο Future Wars είναι παιχνίδι του ST) και πέρασε σταδιακά στην Amiga (άρα το τρίτο της σειράς αναπτύχθηκε στην Amiga). 

To Lure of the Temptress είναι επίσης αμιγκοπαίχνιδο. http://www.game-nostalgia.com/companies/revolution_software/the_making_of_lure_of_the_temptress_2.html

Αφού περιορίστηκαν στα 16 χρώματα γιατί θα έβγαινε και για ST σημαίνει ότι η ανάπτυξη έγινε στην Amiga αλλά έπρεπε να περιοριστούν στην παλέτα του ST. Αντίθετα στην έκδοση για DOS προστέθηκαν χρώματα και πήγαν στα 256 που σημαίνει ότι βγήκε μετά. Εξάλλου είναι λογικό Αγγλικό studio από 2-3 άτομα αρχές 90 να είναι amiga users και όχι PC users. 

Για το Beneath a Steel Sky εκτός του ότι το λέει η HOL είναι λογικό αφού χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή να έγινε η ανάπτυξη στην Amiga. 

Για το Robocop III σίγουρα είναι αμιγκοπαίχνιδο. Αφού το F-29 Retaliator είναι της Amiga (άλλο φοβερό παιχνίδι) δεν είναι λογικό να άλλαξαν πλατφόρμα ανάπτυξης για το Robocop. Προφανώς είχαν αναπτύξει κάποια 3D μηχανή ή έστω κάποιες ρουτίνες που τις επαναχρησιμοποιούσαν στα παιχνίδια τους. 

Αυτά με τις απαντήσεις. Ξαναπιάνω το θέμα και λέω να το επεκτείνουμε και στον ST. Πρώτον γιατί είναι μια ενιαία γενιά και δεύτερον είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε για πολλά παιχνίδια που έγινε η ανάπτυξη άσε που μπορεί να γινόταν και στους δύο ταυτόχρονα. Παράδειγμα: Το ΚΟ2 το λέει η HOL Amiga original αλλά σε συνέντευξη του ο Dino Dini λέει ότι τον προγραμματισμό των παιχνιδιών του τον έκανε στον ST. 

Μερικά παιχνίδια του ST:

Ξεκινάω με το καλύτερο RPG του ST. Όχι το Dungeon Master φίλοι μου. Σύμφωνα με τον CRPG Addict το καλύτερο είναι το Disciples of Steel. Έχει παίξει τα ΠΑΝΤΑ διεξοδικά οπότε νομίζω η γνώμη του έχει μεγάλη βαρύτητα. Ούτε που το γνώριζα και ψήνομαι πολύ να ασχοληθώ μαζί του. 

Midi Maze: Lan Party like it's 1987?!!!! Πραγματικά απίστευτα μπροστά από την εποχή του. Ρε τι έκανε η θύρα midi. 

Powerdrome: Αν παίζαμε Jeopardy ο παίκτης θα έπρεπε να απαντήσει: "Which is the first polygon based futuristic racer?"

Alpha Waves: "Which is the first polygon Based Platformer?"

Carrier Command: "Which is the first polygon based RTS game?"

F-16 Combat Pilot: Θα μπορούσα να είχα βάλει το Falcon. To conversion από το DOS είναι τόσο μα τόσο αναπτυγμένο που μιλάμε για άλλο παιχνίδι. Και ήταν και η πρώτη δουλειά της Rowan. Αλλά θα προτιμήσω το Βρετανικό αντίπαλο δέος που διακρίνεται επίσης για τον ρεαλισμό του αλλά και για το δυναμικό του campaign. 
 
Συνεχίζω να γράφω για μερικά παιχνίδια και ξεκινάω με rant. Τη δεκαετία του 80 στην μεγάλη Βρετανία η Games Workshop έγινε πασίγνωστη με την σειρά miniature wargames και RPGs Warhammer και Warhammer 40k. Τη δεκαετία του 80 επίσης είχαμε την έκρηξη της Βρετανικής βιομηχανίας gaming. Ε ο συνδυασμός μοιάζει με match made in heaven. Θα είχαμε μια Βρετανική SSI που θα έβγαζε παιχνιδάρες war games και RPGs βασισμένες στον πολύ πλούσιο κόσμο του Warhammer. Και όμως δεν έγινε ποτέ. Έχετε δει ποτέ βρετανικό RPG; Τα ελάχιστα που βγήκαν είχαν φοβερό πρόβλημα ταυτότητας. Τις περισσότερες φορές λες και οι δημιουργοί του δεν είχαν παίξει ποτέ RPG στη ζωή τους. Και όμως, έχεις ένα πολύ καλό σύστημα κανόνων (To Warhammer RPG) με ένα πολύ ωραίο κόσμο, έτοιμο να το μεταφέρεις στους υπολογιστές. Θα ήταν το αγγλικό Gold Box. Και όμως τίποτα! Τελικά η πρώτη μεταφορά του κόσμου του Warhammer 40k ήταν το Space Crusade, δηλαδή η light έκδοση που είναι ένα επιτραπέζιο παρόμοιο με το Heroquest (επίσης της Games Workshop). Υποδειγματική μεταφορά επιτραπέζιου παιχνιδιού, αλλά δεν μπορώ να μην παραπονιέμαι για την χαμένη ευκαιρία. 

Dungeon Master: The Dungeon Simulator. Πλέον ξεφεύγουμε από την απλή μεταφορά του AD&D και το κάνουμε real time, ένα ρεαλιστικό (λέμε τώρα) simulation επιβίωσης στο μπουντρούμι. 

Midwinter, Interphase, Cybercon τα έχουμε πει πολλές φορές. 

Fate: Gates of Dawn: Άλλο ένα παιχνίδι που έμαθα από τον CRPG Addict. Παρά τα προβλήματα του είναι απίστευτα τεράστιο, κάτι μοναδικό για την εποχή που κυκλοφόρησε. Δεν ξέρω αν έχω την αντοχή να ασχοληθώ μαζί του βέβαια. 

Amberstar: Τελικά οι γερμαναράδες δημιούργησαν σχολή RPG. Οι PC gamers θα ενδιαφερθούν να δουν αυτόν τον πρόγονο του Albion.
 
Βάλε και το Ambermoon στη λίστα, γιατί εκεί παθαίνεις πλάκα. Στην αρχή βγήκε μόνο στα Γερμανικά, στην πορεία αυτό διορθώθηκε. Επίσης δεν κατάφερε να βγεί στο PC από την Thalion, μόνο Amiga... επίσης Black Crypt, Waxworksμ αν και βγήκαν και DOS, σίγουρα το Waxworks τουλάχιστον. (edit amiga exclusive to black crypt τελικα)

Καλά βέβαια και άλλα που εχεις ποστάρει υπάρχουν και σε MD κλπ, οπότε το τελευταίο comment ήταν αχρείαστο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα