1001 '80s Computer Games

71. Qwak (1989)

Προφανώς αγαπημένο παιχνίδι του δημιουργού του Woodhouse. Το έβγαλε πρώτα στον BBC μέσω της Superior Software, μετά μια πολύ βελτιωμένη έκδοση που προσέθετε  2 player game ως budget τίτλο για την Amiga μέσω Team 17. Αργότερα προσπάθησε να το εκδώσει ως επίσημο παιχνίδι για to GBA. Όταν αυτή η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε το εξέδωσε μόνος του χωρίς την άδεια της Nintendo και υπάρχουν μόλις 300 cartridges. Σήμερα το πουλάει για Windows, Mac και για iOS. Ένα πολύ cute single screen platformer σε στυλ Bubble Bobble.

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga. Η έκδοση για GBA σκρολάρει που δεν είναι βολικό σε τέτοια παιχνίδια. Είναι καλύτερο να βλέπεις όλη την πίστα. 

72. Shadow of the Beast III (1992)

To θυμάστε το Shadow of the Beast; Το παιχνίδι που έδειχνε τι μπορεί να κάνει η Amiga. Όσοι είχαν Amiga κόμπαζαν (κυρίως στους αιώνιους εχθρούς αταράδες) και όσοι δεν είχαν ζήλευαν. Τα 150 επίπεδα parallax scrolling, τα χρώματα και κυρίως το soundtrack του Whittaker έκανε το SotB το ομορφότερο παιχνίδι της εποχής του. Όλα αυτά μέχρι να αρχίσεις να το παίζεις...Και μετά βγήκε το ΙΙ και πάλι εντυπωσιαστήκαμε και θαυμάζαμε την εισαγωγή αλλά το παιχνίδι ήταν ακόμα χειρότερο από το πρώτο. Κανείς αμιγκάς δεν ήθελε να το παραδεχθεί αλλά ως παιχνίδια ήταν άθλια. Και τελικά το 1992 βγαίνει το ΙΙΙ. Η τρέλα με το Beast, αλλά και με την Amiga, έχει περάσει οπότε το παιχνίδι περνάει τελείως απαρατήρητο. Ωραίο ήταν αλλά σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσίαζε όπως το πρώτο. Όμως είναι το μοναδικό που είναι playable και μπορείτε να το διασκεδάσετε. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga Exclusive 

73. Yo! Joe! (1993)

H προγραμματιστική ομάδα Scipio ήταν one hit wonder, έβγαλαν αυτό και τέλος. Αξιοπρεπές 2 player platformer, καλύτερο από κάποια πιο γνωστά παιχνίδια, αλλά τίποτα ιδιαίτερο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga

74. First Samurai (1991)

To πρώτο 16 bit παιχνίδι του Raffaele Cecco φαίνεται ο χαρακτήρας του αλλά και το...χόμπι του (Hashish-hashin Hashish-hashin ?) στο art direction. Καλο...φτιαγμένο, φοβερό τριπάκι. Πέρα από την πλάκα αυτό και το sequel του είναι από τα καλύτερα του είδους για την Amiga.

Ποια έκδοση να παίξετε: Την έκδοση για Amiga. Η έκδοση για SNES είναι λογοκριμένη και πετσοκομμένη.

75. Pushover (1992)

Ένα πολύ έξυπνο puzzle game που ελέγχετε ένα μυρμήγκι και πρέπει σε κάθε πίστα να βάλετε τα τουβλάκια ντόμινο σε τέτοια σειρά ώστε με ένα σπρώξιμο να πέσουν όλα. Υπάρχουν και τουβλάκια με ειδικές ιδιότητες. To παιχνίδι έχει 100 πίστες με πολύ στενό χρονικό όριο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Προτιμώ την έκδοση για Amiga. Στην έκδοση για SNES δεν είναι σπόνσορας τα Quavers (αφού δεν υπήρχαν στην Αμερική) οπότε το παιχνίδι χάνει λίγο...την γεύση του. ?

76. Leander (1991)

Το πρώτο παιχνίδι της Traveller's Tales που έγινε γνωστή για τα Lego-κάτι, ένα action platformer επηρεασμένο από τα αντίστοιχα Ιαπωνικά κονσολοπαίχνιδα. Αν και οι Ευρωπαίοι developers πάντα αντέγραφαν τα Ιαπωνικά arcade games, στις αρχές της δεκεατίας του '90 η εισβολή των κονσολών και η επιρροή των anime έγινε πολύ εμφανής στο design των Ευρωπαϊκών παιχνιδιών. Πάντως για το είδος του το Leander είναι ένα καλό παιχνίδι. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga. Καλύτερη από το port για Mega Drive. 
 
77. Putty (1992)

Ένα από τα πολλά παιχνίδια που ελέγχεις μια ανθρωπομορφική μάζα σε μορφή μπάλας (προφανώς οι developers γλιτώνουν τον πονοκέφαλο του character design) εδώ ελέγχετε το παιχνίδι silly putty. O Putty πρέπει να συλλέξει κάτι ρομπότ και να τα πάει στο πάνω μέρος της πίστας σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο. O Putty ως εύμορφη μάζα έχει διάφορες δυνατότητες όπως να δημιουργήσει μπουνιές, να λιώσει και να γίνει επίπεδος, να φουσκώσει και να σκάσει καταστρέφοντας τους εχθρούς ακόμα και να απορροφήσει εχθρούς και να μεταμορφωθεί σε αυτούς για να χρησιμοποιήσει τις ικανότητες τους. Ένα χαριτωμένο puzzle platformer από την System 3.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Super Putty για το SNES μιας και τα περισσότερα πλήκτρα του joypad βοηθάνε στον χειρισμό σε σχέση με το one button joystick της Amiga.

 
81. James Pond 2: Codename Robocod (1991)

Άλλο ένα mascot platformer με τοποθέτηση προϊόντος, τα Penguin Buiscits, (όπως το Zool με Chupa Chups, το Pushover με Quavers, το Superfrog με Lucozade κ.α.) και δύο λογοπαίγνια στο όνομα. Σε αυτό το sequel ο James Pond έχει μια ειδική στολή που του δίνει διάφορες δυνατότητες όπως να τεντώνεται σαν τον Τιραμόλα. Η αποστολή του είναι να πάει στο σπίτι του Santa και να ελευθερώσει τους βοηθούς του που τους έχει ομήρους ο Dr. Maybe να πάρει τα παιχνίδια και να σώσει τα Χριστούγεννα (κολλάει και με τις μέρες). Καλό παιχνιδάκι που αν και ως συνήθως βέβαια πάσχει από το σύνδρομο των europlatformers παρόλα αυτά έχει πολύχρωμα ευφάνταστα και καλοσχεδιασμένα επίπεδα.

Ποια έκδοση να παίξετε: CD32 είναι η καλύτερη έκδοση του παιχνιδιού. Δείτε και ένα βίντεο για την ιστορία της σειράς James Pond

 
Δεν ηθελα να ποσταρω για να μην χαλασω το σερι αλλα δεν κρατιεμαι... :)

@Leon εξαιρετικη λιστα, εξαιρετικες πληροφοριες. Πολλες τις αγνοουσα. 

Keep up the good work!
 

1@Wally[/USER] Wally ευχαριστώ και παρακαλώ κάντε σχόλια με παρατηρήσεις, προτάσεις, διαφωνίες, διορθώσεις. Εξάλλου γιαυτό το γράφω στο forum για να γίνεται κουβέντα. :)

86. DeLuxe Galaga (1995)

Στην λίστα μας, όπως είδαμε ήδη με παιχνίδια σαν το καλύτερο κλώνο του Defender για home computers το Dropzone, θα δούμε και παιχνίδια "επηρεασμένα" από μερικά από τα σημαντικότερα arcade games όλων των εποχών. Πολλοί από αυτούς τους κλώνους έχουν και να προσφέρουν και κάτι διαφορετικό από το αυθεντικό. Τέτοια είναι και η περίπτωση του Deluxe Galaga που αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα της Public Domain σκηνής της Amiga. Παίρνει το αυθεντικό, βελτιώνει τα γραφικά προσθέτει power ups και το κυριότερο, two player mode. 

Ποια έκδοση να παίξετε: την ΑGA

87. Jetstrike (1993)

Άλλη μία οικογενειακή υπόθεση, δημιούργημα των αδερφών Fothergill, το Jetstrike θυμίζει το Wings of Fury. Αν περιμένετε ένα απλό shmup θα απογοητευτείτε. Είναι σχεδόν ένας 2D simulator που η εκμάθηση του χειρισμού του θέλει χρόνο. Παίρνετε τον έλεγχο δεκάδων αεροσκαφών (μέχρι και...δράκο) που τα εξοπλίζετε με δεκάδες είδη όπλων και αναλαμβάνετε ένα εξίσου τεράστιο αριθμό διάφορων αποστολών όπως βομβαρδισμούς, αναγνωριστικές αποστολές, αερομαχίες ακόμα και αεροβατικά (που μάλιστα επιτρέπουν και turn-based multiplayer για να ανταγωνιστείτε με τους φίλους σας). Το σενάριο του παιχνιδιού είναι τελείως κωμικό, καμία σχέση με τα "σοβαρά" campaigns που έχουμε συνηθίσει σε flight sims. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Την CD32 λόγω καλύτερων γραφικών, προσθηκών περιεχομένου και κυρίως του soundtrack που είναι φτιαγμένο από την μπάντα των δημιουργών του παιχνιδιού. 


89. Nitro (1990)

Ένα apocalyptic top down racing game σε στυλ Super Sprint που επιτρέπει σε 3 παίκτες να παίξουν ταυτόχρονα (χμμ...οι φάτσες των οδηγών μου θυμίζουν κάτι...). Το πιο zoom in view σε σχέση με άλλα παιχνίδια του είδους το κάνει πιο εύκολο να τρακάρεις ιδίως στους βραδινούς αγώνες. Πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι που δυστυχώς έμεινε στην σκιά του Super Cars. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga

90. Fire & Ice (1992)

To πρώτο παιχνίδι του θρυλικού Andrew Braybrook σχεδιασμένο για τις δυνατότητες της Amiga και φαίνεται. Πολύ όμορφα γραφικά, έξυπνα game mechanics (όπως το ότι όσο πάτε σε πιο ζεστές πίστες οι εχθροί ξεπαγώνουν ευκολότερα, τα κουτάβια που σας βοηθούν και στα οποία έχετε μερικό έλεγχο, ο κύκλος μέρας νύχτας, τα power ups) και καλό level design δυστυχώς αποτυχαίνει να φτάσει το επίπεδο των καλών Ιαπωνικών platformers λόγω χειρισμού και δυσκολίας (instakill γκρρρ). Παρόλα αυτά από τα καλύτερα platformers της Amiga. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Την βελτιωμένη για CD32

 
91. Shadow Fighter (1995)

Βγήκε το Street Fighter II που έκανε τεράστια επιτυχία και φυσικά όλοι ήθελαν port στα συστήματα τους. Δυστυχώς την μεταφορά για Amiga την ανέλαβε η US Gold διαβόητη για τα κακά coin-op conversions και όπως ήταν αναμενόμενο ήταν άθλιο. Η Team 17 ήταν η πρώτη που μπήκε στον χορό να προσπαθήσει να φτιάξει ένα κλώνο του Street Fighter και μας έδωσε το μετριότατο Body Blows. Ακολούθησε το επίσης μέτριο Elfmania και η Amiga έμεινε χωρίς αξιοπρεπές fighting game στυλ SF2. Αυτό μέχρι κάτι πιτσιρικάδες από την Ιταλία που εμφανίζονται από το πουθενά κατάφεραν αυτό που οι άλλοι δεν μπόρεσαν. Μεγάλο μέρος γραμμένο σε...χαρτί κατά την διάρκεια της στρατιωτικής θητείας του ενός είναι άλλο ένα μικρό θαύμα των bedroom coders. Πέρα από το τεχνικό κομμάτι εντυπωσιακό είναι ότι χρησιμοποιεί μόνο ένα κουμπί για όλες τις κινήσεις και παρόλα αυτά δουλεύει. Προφανώς μην περιμένετε ούτε το βάθος του gameplay, ούτε το character design των Ιαπωνικών fighting games, αλλά για την Amiga αυτό και το επίσης Ιταλικό Burnin' Fight είναι as good as it gets.

Ποια έκδοση να παίξετε: Για CD32 λόγω cd soundtrack, τα one button controls παραμένουν.

92. Super Tennis Champs (1995)

Μια ματιά στον τίτλο και μια ματιά στο παιχνίδι και είναι ξεκάθαρο ποιανού κλασικού παιχνιδιού είναι κλώνος. Ξεκίνησε την ζωή του ως παιχνίδι cover disk για το Amiga Power αλλά έκανε τόσο θραύση που έγινε κανονική εμπορική έκδοση. Στα θετικά του ότι επιτρέπει 4 παίκτες. To πρώτο παιχνίδι του δημιουργού του που του άνοιξε τις πόρτες στην βιομηχανία του gaming όπου έχει δουλέψει σε πολλούς γνωστούς τίτλους. Η Amiga ήταν το πρώτο βήμα για πολλούς προγραμματιστές. Σήμερα το παιχνίδι διατίθεται για iOS και android και από ότι βλέπω έχει εξαιρετικές κριτικές.

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga exclusive, υπάρχουν και δύο data disks 

93. Wizkid (1992)

Εξαίρεση στον κανόνα "μόνο ένα από κάθε σειρά" γιατί το Wizkid είναι τελείως διαφορετικό παιχνίδι από το Wizball και εξίσου μοναδικό. Ξεκινάει ως arcade game που ελέγχετε το κεφάλι του Wizkid και πρέπει να βαράτε τούβλα που πετάγονται και σκοτώνουν τους κακούς αλλά μετά γίνεται και adventure περίπου, άσε δεν έχει νόημα να το περιγράψω απλά πρέπει να το παίξετε. Τρελό χιούμορ, τελείως ό,τι να'ναι τα πάντα, νομίζω ο χαρακτηρισμός που διάβασα "αν το 4chan έφτιαχνε παιχνίδι" είναι απολύτως σωστός. Εξάλλου έχει και γάτες. Τέτοια παιχνίδια απλά δεν τα βρίσκατε στις κονσόλες. 

Ποια έκδοση να παίξετε: και η έκδοση για PC είναι συμπαθητική αλλά νομίζω η καλύτερη είναι η πρωτότυπη για Amiga. 


94. Cadaver (1990)

Άξιος διάδοχος των ισομετρικών οκτάμπιτων arcade adventures σαν το Knight Lore, ελέγχετε ένα νάνο όπου μπουκάρει σε ένα κάστρο για πλιάτσικο. Ως συνήθως πρέπει να πολεμήσετε τέρατα, να πηδήξετε πλατφόρμες και να λύσετε γρίφους. Τα αντικείμενα έχουν βάρος (άλλο ένα χαρακτηριστικό των οκτάμπιτων παιχνιδιών όπως το Fairlight) και μπορείτε να τα σπρώξετε ή να τα βάλετε το ένα πάνω στο άλλο για να φτάσετε ψηλά σημεία. Εξαιρετικά λεπτομερή γραφικά από τον μετρ Dan Malone. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει σε ανεπίσημο compilation για CD32 όπου δεν χρειάζεται η χρήση keyboard. Θα βρείτε εκεί και το expansion του. 

95. E-Motion (1990)

Παρά τις αναφορές στον Αϊνστάιν και ότι το παιχνίδι διαδραματίζεται στον υποατομικό κόσμο δεν πρόκειται πουθενά να δείτε σχετικότητα ή κβαντομηχανική. Μόνο τους παλιούς καλούς νόμους του Νεύτωνα να χρησιμοποιούνται σε αυτό το πρωτότυπο και διασκεδαστικό puzzle game. O σκοπός του παιχνιδιού είναι να σπρώξετε τις μπάλες να χτυπήσουν με μπάλες του ίδιου χρώματος ώστε να τις διαλύσετε. Καμιά φορά είναι δεμένες με λάστιχο (πάλι Νευτώνεια  φυσική) κάνοντας το παιχνίδι πιο περίπλοκο. Αναρωτιέμαι πως θα ήταν ένα puzzle game που θα χρησιμοποιούσε κβαντομηχανική...

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga
 
96. Bubba 'N' Stix (1994)

Ένα πολύ όμορφο καρτουνίστικο puzzle platformer όπου παίρνετε τον ρόλο του Bubba, ενός redneck ντελιβερά, που τον απαγάγουν εξωγήινοι και πρέπει να δραπετεύσει με την βοήθεια ενός νοήμονος κλαδιού. Αρκετά πρωτότυπο, μόνο η επιλογή κεντρικού χαρακτήρα (μετά από πολλές αλλαγές) είναι αρκετά αντισυμβατική, και ιδίως η χρήση του κλαδιού για να λύσετε τους διάφορους γρίφους το κάνει μοναδικό.

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για CD32. Άρεσε μέχρι και στον Nintendo Nerd. 

97. Llamatron: 2112 (1991)

O Jeff Minter στα παιχνίδια του συνδυάζει την αγάπη του για παλιά arcades, τριχωτά ζώα και ψυχεδελικές ουσίες. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πάντα περίεργο και σχεδόν πάντα αριστούργημα. Εδώ έχουμε ένα κλώνο του Robotron 2084 με λάμα και άλλα τριχωτά ζωάκια που πρέπει να σώσετε, τρελά ηχητικά εφέ και ό,τι αντιπάλους μπορείτε να φανταστείτε όπως χαρτάκια ρίζλα, δενδρύλια μαριχουάνας, τηλέφωνα, fractals, burgers, κλπ. Επιτρέπει 2 player coop και twin sticks controls για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει ένα ωραίο port με την συγκατάθεση του Minter για το Jaguar.


100. Garrison II: The Legend Continues (1988)

Στην Amiga δεν είχαμε μεταφορά του Gauntlet αλλά ευτυχώς φρόντισαν οι Γερμανοί και αποκτήσαμε τους πολύ καλούς κλώνους Garrison. Ο καλύτερος τρόπος να παίξεις Gauntlet σε home computer. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga exclusive

Και έτσι φτάσαμε στην πρώτη εκατοστάδα. Προς το παρόν θα αφήσουμε την Amiga (εννοείται ότι θα επιστρέψουμε) και θα πάμε στον πιο δημοφιλή οκτάμπιτο στην Ελλάδα τον Amstrad CPC για να δούμε παιχνίδια που θεωρούνται κορυφαία στο σύστημα. 
 

1@Leon[/USER] δεν ειμαι σιγουρος για την μεθοδολογια και τα κριτηρια σου. Καποια παιχνιδια ειναι οντως καλα γενικοτερα, καποια εχουν καλα στοιχεια (γραφικα, ηχος, υποθεση κτλ) και καποια αλλα απλα εχουν ωραιο εξωφυλλο. Νομιζω οτι τα παραθετεις συνδιαστικα με τους παραπανω παραγοντες.

Θελω να σχολιασω καποιους τιτλους που χαιρομαι που βλεπω, καποιοι που μου κανουν εντυπωση, αλλα και καποιους που λειπουν.

44. Turrican
Ευχαριστη προσθηκη η εκδοση για NES. Αν και διαφορετικη, ειναι ομορφη και αρκετα καλα φτιαγμενη. Μπορουσε σιγουρα καλυτερα, αλλα και ετσι ναι ειναι αξιολογη.  Για την DOS εκδοση του 2 εχω μιλησει και εγω, χαλια ο χαρακτηρας-σκαφανδρο, αλλα το υπολοιπο παιχνιδι ειναι ανωτερο της Amiga. Για το πρωτο μερος λενε πως η εκδοση CDTV εχει βελτιωσεις αλλα δεν τα εχω συγκρινει.

48. Ruff 'N' Tumble
Νομιζω πως παραειναι ψηλα στην λιστα, και δεν ξερω κατα ποσο θα επρεπε να υπηρχε γενικοτερα. Ομορφα σχεδια, καλος ηχος, αλλα.. ως εκει. Πολυ βαρετο σε συγκριση με αλλα αντιστοιχα του συστηματος. Καλα σε σχεση με ευρυτερους 16bit ανταγωνιστες.. Ουτε για ανεκδοτο.

50. Battle Squadron: The Destruction Of The Barrax Empire
Δεκα μπραβο που ειναι στη λιστα. Μακραν ανωτερο απο την αγγλοσαβουρα που προωθουσε ο "ειδικος" τυπος. Φοβερο και τρομερο, ακομα και σε σχεση με την ευρυτερο ιαπωνικο ανταγωνισμο. Μεσα στα 5 καλυτερα OCS/ECS του ειδους του, αν οχι το καλυτερο.

51 Superfrog
Δεν ξερω κατα ποσο θα επρεπε καν να υπαρχει στη λιστα. Ισως σαν ενα καλο παιχνιδι για ατομα πολυ μικρης ηλικιας.. Αλλα και παλι, η Amiga γνωρισε καλυτερα παιχνιδια επιπεδων. Οπως ειπες βεβαια, το μηχανημα χρειαζοταν στην Αγγλια μια μασκωτ, και ειχαν την ατυχια να ειναι ο Superfrog.

59 SWIV
Ειλικρινα με προβληματιζει που το βλεπω στη λιστα. Ασχημα σχεδιασμενο, μετριος ηχος, υπερβολικα επαναλαμβανομενο και με αθλια κινηση. Ειναι ανωτεροι τιτλοι πιο κατω στη λιστα, η και εκτος. Αν εχει αρνητικη χρεια η ορος euroshmup, το SWIV ειναι απο τα υπαιτια παιχνιδια.

62 Fightin' Spirit
91 Shadow Fighter
Ομορφα σχεδιασμενα και με πολυ καλες ιδεες. Οι γειτονες μας φαινεται πως ειχανε να πουνε πραγματα με την Amiga. Καπου το εχασαν ομως με το gameplay... Πιστευω πως αφησες εξω καλυτερους/ πιο ενδιαφερον τιτλους.

65 Apidya
Πολυ σωστος. Απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια γενικοτερα, και μεσα στα καλυτερα του ειδους για το μηχανημα. Κοιταει στα ματια αντιστοιχους ιαπωνικους τιτλους διχως υπερβολη.

69 Traps 'N' Treasures
Ισως το καλυτερο παιχνιδι επιπεδων, αλλα ειχε την ευχη και καταρα να μην ειναι δημιουργημενο απο αγγλους, με την γνωστη καταλληξη. Φοβερες ιδεες με στοιχεια απο διαφορα αλλα ειδη παιχνιδιων, και ομορφα σχεδιασμενο. Οσοι αγαπουν τα παιχνιδια επιπεδων, το Traps N Treasures ειναι ενας φοβερος τιτλος.

72 Shadow of the Beast III
Πραγματι, καλο παιχνιδι. Λιγοτερο εντυπωσιακο στον οπτικο τομεα σε σχεση με τους προκατοχους, ανωτερο σε gameplay σε καθε περιπτωση.

74 First Samurai
Για το πρωτο πολυ φοβαμαι πως ειναι αυτο που λενε europlatformer οι των ΗΠΑ, το δευτερο ομως ειναι βελτιωμενο. Υπαρχει ομως λογος που δεν αναφερεις την εκδοση του Mega Drive; Σχεδιαστικα και gameplay μου αρεσε εκει καλυτερα.

76 Leander
Οπως και με το First Samurai, ε... καλο, εντονα  ομως "ευρωπαικο". Πιστευω πως θα επρεπε να ηταν πολυ πιο χαμηλα, αν οχι να υπηρχαν αλλα στη θεση του.

82 BC Kid
Δεν μου αρεσε σαν παιχνιδι η PC engine εκδοση, η Amiga εκδοση ομως πραγματι ειναι ανωτερη. Θα επρεπε να ειναι ψηλοτερα στη λιστα.

83 GODS
Οπως και με τα First Samurai / Leander, πολυ "ευρωπαϊλα" Ομορφη μουσικη βεβαια, ωστοσο υπαρχουν καλυτερα συνολικα παιχνιδια για την λιστα.

85 Agony
Οπως και με αλλα παιχνιδια με εντυπωσιακο οπτικοακουστικο τομεα, αν ειχε και εστω υποτυπωδες gameplay καλα θα ηταν.. Καταλαβαινω ομως πως εντυπωσιασε πολυ στην εποχη του. Δεν αναιρει το γεγονος ομως πως υπηρξαν καλυτεροι shmup τιτλοι στο συστημα.
 

Απο τιτλους που περιμενα να δω εναντι καποιων απο τους παραπανω, σε τυχαια σειρα.

Assassin (1992-1994)
Απο τα διασκεδαστικοτερα shooter / platformers. Καμια σχεση φυσικα με διαφορα γνωστα υπολοιπα 16bit, αλλα ανωτερο απο πολλα αλλα πιο γνωστα στην Amiga.

Jim Power In mutant Planet
Σε καμια περιπτωση παιχνιδαρα, εχει ομως και καλο σχεδιασμο, και ειναι playable. Νομιζω θεωρειται απο τα καλα του συστηματος.

Deep Core
GODS 1.5 για πολλους, με σαφεις βελτιωσεις σε καθε περιπτωση. Ομορφη μουσικη επισης στην εισαγωγη.

ABUSE
Ξεφευγουμε χρονολογικα, η εκδοση DOS μπορει να ειναι ανωτερη, και παλι ομως ειναι καλη μετατροπη σε ECS/OCS. Πολυ καλος τιτλος αν δεν το εχεις υποψην, αξιζει δικο του θεμα.

Katakis / Denaris
Μετατροπη απο 8bit, παιχνιδαρα ομως απο τις λιγες. Δεν πιστευα πως θα απουσιαζει απο την λιστα, θελω να διαβασω την αποψη σου σαν παιχνιδι.

Body Blows
Amiga και παιχνιδια ξυλου δεν ειναι δοκιμος ορος. Το Body Blows μπορει απλα και λαικα να ειναι ξεδιαντροπη αντιγραφη αλλων 16bit τιτλων, παραμενει ομως εστω διασκεδαστικο με τον τροπο του. Δεν νομιζω πως θα επρεπε μεν να συμπεριληφθει στη λιστα ομως.

Master Axe
Το Master Axe ειναι ενα εξαιρετικα ενδιαφερον παιχνιδι ξυλου, που ειχε την ατυχια να μην μπορεσει να υλοποιησει τις καλες ιδεες του με σωστο τροπο, η και να διακριθει απο αλλους παραγοντες. Σχεδιαστηκε απο γνωστη πολεμικων τεχνων, αλλα δεν καταφεραν να δημιουργησουν ενα αξιολογο τιτλο. Για εμενα ειναι απο τα παραδειγματα ενδιαφερουσας αποτυχιας.

Lethal Zone
R-Type απο τα.. γνωστα σουπερμαρκετ για καποιους, πολυ καλο gameplay και μουσικη ομως. Απο τα καλα shmups.

Wolfchild
Μαλλον η Sega CD εκδοση ειναι ανωτερη, και παλι ομως ειναι απο τα καλα παιχνιδια για το μηχανημα.
 

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER] Οι επιλογές δεν είναι δικές μου, είναι επιλογές των χρηστών του Lemonamiga με τα παιχνίδια που έχουν βαθμολογήσει υψηλότερα και των συντακτών του Amiga Power που έβγαζε κάθε χρόνο ένα top 100. Σε πολλά φυσικά διαφωνώ αλλά η πλειοψηφία μίλησε. Ξεκινώ την λίστα με τα διάφορα τοπ 100 των ειδικών site όπου ψηφίζουν εκατοντάδες χρήστες (World of Spectrum, Lemon64, Atarimania) αλλά και κάποιες επιλογές του ειδικού τύπου που είχε βγάλει ανά καιρούς διάφορα τοπ 100ι για να βγουν από την μέση οι προφανείς, δημοφιλείς επιλογές (ακόμα και αν κάποια δεν μου αρέσουν) και στη συνέχεια θα πάμε σε πιο ενδιαφέροντα παιχνίδια, πιθανά λιγότερο γνωστά. 

Με την Amiga δεν έχουμε τελειώσει απλά θέλω να συνεχίσω και με άλλα format και τα δικά τους top 100 και φυσικά εννοείται θα προστεθούν και άλλοι τίτλοι, όπως οι περισσότεροι από αυτούς που αναφέρεις (βασικά όχι το Abuse για δύο λόγους: DOS Game με χαρακτηριστικά εκτός των ορίων που έχω βάλει: είτε μέχρι το '89 είτε αν είναι μετά μέχρι EGA και 286 και θέλει mouse άρα βγαίνει εκτός λίστας)

Τώρα πιο συγκεκριμένα για τα παιχνίδια που ανέφερες. Καταρχάς δεν υπάρχει σειρά προτίμησης. Από το 1 ως το 1001 θα μπουν με τυχαία στην ουσία σειρά.

Για το Turrican: ΟΛΟΙ ξέρουν πάνω κάτω ποιο της σειράς τους αρέσει περισσότερο. Δεν προτείνω πάντα το καλύτερο αλλά κάτι που έχει κάποιο ενδιαφέρον. Το Super Turrican για NES νομίζω είναι το λιγότερο γνωστό και άξιζε αναφοράς.

Για το Second Samurai συμφωνώ (το First δεν υπάρχει σε Mega Drive) απλά το First είναι γνωστότερο και εξάλλου πιο πολύ μας ενδιαφέρει η ίδια η σειρά παιχνιδιών παρά ποιο της σειράς συγκεκριμένα. Συνήθως αναφέρω το καλύτερο της κάθε σειράς αλλά όχι απαραίτητα. 

Για κάποια που δεν σου αρέσουν (πχ Superfrog) μαζί σου αλλά η λίστα δεν θα είναι καθαρά δική μου επιλογή. Όσα έχουν μπει στα top 100 των sites που ψηφίζει τόσος κόσμος θα μπουν είτε μου αρέσει είτε όχι. Πιο προσωπικές μου επιλογές θα μπουν αφού εξαντληθούν τα top 100. 

 
On 12/26/2018 at 4:08 PM, Leon said:

83. Gods (1991) 

Από τα πιο υπερεκτιμημένα παιχνίδια για Amiga/ST, αργό με άθλια controls, ένα πολύ μέτριο παιχνίδι. Αλλά καμιά φορά υπάρχουν άλλα πράγματα που κάνουν το παιχνίδι αξιομνημόνευτο. Το απίστευτο εξώφυλλο του Simon Bisley, ενός από τους μεγαλύτερος Βρετανούς σχεδιαστές κόμικς, και το κόλλημα εισαγωγικό κομμάτι δια χειρός John Foxx των Ultravox. Πριν τα videogames γίνουν "cool" με το Playstation και παιχνίδια όπως το Wipeout που έπιασε τον παλμό της Club scene το είχαν κάνει με τα παιχνίδια τους οι Bitmap Brothers. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει μια CD32 έκδοση που προσθέτει μουσική στα levels από τo Gods του Mega Drive. 

Το μόνο videogame με θέμα το αμερικάνικο football που με έκανε να ασχοληθώ μαζί του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάμε να δούμε μερικά παιχνίδια του CPC που θεωρούνται τα καλύτερα και είναι κατάλληλα να παιχθούν με joypad. Όπως στην Amiga έχουν γίνει πολλές ανεπίσημες μεταφορές στο CD32 έτσι και στον CPC έχουν γίνει ανάλογες στο GX4000 οπότε πολλές φορές μπορείτε να προτιμήσετε αυτές για να γλιτώσετε κόπο σε ένα setup στυλ retroarch. Σε αντίθεση με άλλους υπολογιστές που υπάρχουν top 100 που ψηφίζουν οι χρήστες στον CPC δεν υπάρχει ακριβώς αυτό οπότε θα συμβουλευτώ το top 100 που συνδυάζει τα σκορ των περιοδικών, το top 100 του Amstrad Action, το CPC Game Reviews και το CPC Power.

101. Megablasters (1994)

Ένα παιχνίδι που βγήκε πολύ αργά στην ζωή του CPC είναι λογικό να είναι το αγαπημένο των πιστών του Sugar. Επηρεασμένο από το Bomberman (ή Dyna Blasters όπως ήταν γνωστό στα μέρη μας) έφερνε το χάος του 4 player Bomberman στον Amstrad. Δημιούργημα ενός ανθρώπου (διαβάστε εδώ την ιστορία ανάπτυξης του) είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα τεχνικά παιχνίδια για το σύστημα και ο καλύτερος τρόπος να παίξετε Bomberman σε οκτάμπιτο home.

Ποια έκδοση να παίξετε: CPC 128 έχει και μουσική

102. Get Dexter (1986)

Οι Βρετανοί είχαν κατασταλάξει σε Speccy και Commie οπότε λίγοι developers ασχολούνταν με τον CPC και συνήθως είχε straight ports από τον Spectrum που δεν έδειχναν τις δυνατότητες του συστήματος. Αντιθέτως οι Γάλλοι τον αγάπησαν και έβγαλαν μερικά από τα καλύτερα παιχνίδια για αυτόν. Πιθανά το καλύτερο είναι το Get Dexter, ένα ισομετρικό arcade adventure με υπέροχα γραφικά και μάλιστα έγχρωμα (όλα τα ισομετρικά arcade adventures στον Spectrum ήταν ασπρόμαυρα) και φοβερό χιούμορ. Το Γαλλικό original Crafton & Xunk έχει άλλο σενάριο από το Αγγλικό και δεν ξέρω γιατί το άλλαξαν. Πατάει κάτω οτιδήποτε είχε να προσφέρει η Ultimate αν ήταν Αγγλικό παιχνίδι δεν θα σταματούσαν να μιλάνε για αυτό.

Ποια έκδοση να παίξετε: Δείτε την έκδοση για ST. Βελτιωμένη χωρίς όμως να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του ST όπως έκανε το original για τον CPC

 
106. Ranarama (1987)

O μαθητευόμενος μάγος που ελέγχουμε έχει μεταμορφωθεί σε βάτραχο και πρέπει να καθαρίσει το dungeon από τους μάγους. Έχετε spells στην διάθεση σας και μαθαίνετε και άλλα στην πορεία. Το παιχνίδι είναι στυλ Gauntlet όπου όμως βλέπετε κάθε δωμάτιο μόνο αν μπείτε μέσα. Για να νικήσει τον κάθε μάγο ο βάτραχος μπαίνει σε ένα mini game όπου η λέξη Ranarama είναι μπερδεμένη και πρέπει να βάλετε τα γράμματα στην σειρά όσο το δυνατό γρηγορότερα. Θυμίζει το mini game του Paradroid, πράγμα διόλου περίεργο αφού ο δημιουργός του Steve Turner ήταν ο δημιουργός του ισομετρικού Paradroid για τον Spectrum Quazatron.

Ποια έκδοση να παίξετε: Για ST που έχει κάπως βελτιωμένα γραφικά χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. 

107. Sorcery (1984)

To παιχνίδι που πούλησε έπεισε πολύ κόσμο να αγοράσει CPC αφού έδειξε για πρώτη φορά τις δυνατότητες του συστήματος. Πολύ εντυπωσιακά γραφικά που ξεπερνούν τις άλλες εκδόσεις. Θεωρείται εικονικό για τους CPC users.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Sorcery + είναι στην ουσία το πρώτο με περισσότερο περιεχόμενο. Αφού σώσετε τους μάγους πρέπει να μαζέψετε τις χρυσές καρδιές για να νικήσετε τον κακό νεκρομάντη. Πέρα από την έκδοση για CPC έχει βγει και για τους δεκαεξάμπιτους χωρίς βέβαια να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες τους απλά είναι ελαφρά βελτιωμένο. 

 
111. Trailblazer (1986)

Ένα racing game από ένα μετρ του είδους, τον Shaun Southern (Kikstart, Super Cars, Lotus μεταξύ άλλων), όπου ελέγχετε μια μπάλα που πρέπει να φτάσει στο τέλος της πίστας εντός χρόνου. Πρέπει να αποφύγετε τα κενά και  κάποια πλακάκια που αποτελούν την πίστα έχουν διάφορες επιδράσεις πάνω στην μπάλα όπως να την επιβραδύνουν, να την επιταχύνουν, να αντιστρέφουν τα controls. Απλό και διασκεδαστικό ιδίως στο 2 player. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και η έκδοση για ST προσφέρει πιο λεπτομερή γραφικά είναι αμφιβόλου ποιότητας και τελικά χάνουν σε σχέση με τα πιο μινιμαλιστικά οκτάμπιτα. Επίσης η έκδοση για C64 μου δίνει την αίσθηση ότι έχει πιο ομαλή κίνηση και είναι γρηγορότερη. 

 
116. Batman (Series) (1986)

Αν και είναι τρία διαφορετικά παιχνίδια, είναι και τα τρία από την Ocean και μάλιστα τα 2 έχουν τον ίδιο προγραμματιστή οπότε θα τα δούμε ως σειρά. Το πρώτο Batman είναι ένα ωραίο ισομετρικό arcade adventure σε στυλ Knight Lore από John Ritman αλλά δεν έχει καμία σχέση με Batman. Θα βρείτε ένα ωραίο remake για MSX2 (στην ίδια σελίδα υπάρχει και για το Head Over Heels που είναι καλύτερο από τις 16 bit versions, δείτε video). Το δεύτερο είναι ένα arcade adventure όπου η κάθε οθόνη εμφανίζεται πάνω στην άλλη και μοιάζουν με πάνελ κόμικς και το τρίτο βασίζεται στην ταινία του Tim Burton. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Batman: the Movie είναι πιο πιστό στον χαρακτήρα από τα άλλα δύο. Συμπαθητικό action game αλλά χωρίς να είναι τίποτα ιδιαίτερο. Αν και οι 16 bit versions είναι ομορφότερες τελικά η original για C64 είναι αυτή που κερδίζει λόγω gameplay

117. Chevy Chase (1991)

To παιχνίδι πραγματεύεται την άνοδο και την πτώση ενός πολύ ταλαντούχου αλλά δύστροπου ηθοποιού, την προσωπική του ζωή, τις έριδες με τους συνεργάτες του, τον εθισμό με τα ναρκωτικά, την επιστροφή του στην τηλεόραση. Πραγματικό έργο τέχνης που θα σας κάνει να γελάσετε και να κλάψετε...Μακάρι να υπήρχαν τέτοιου είδους παιχνίδια αλλά φυσικά καμία σχέση. Μιλάμε για ένα παιχνίδι σε στυλ Out Run. Προφανώς οι οκτάμπιτοι δεν σήκωναν τις ταχύτητες που φτάνει μια Φεράρι οπότε οι δημιουργοί την αντικατέστησαν με μια βάρκα Σεβρολέτ του '50 που πάει με το πάσο της. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για CPC

118. Netherworld (1988)

Δημιούργημα του δεύτερου διάσημου Φινλανδού προγραμματιστή Jukka Tapanimaki το Netherworld δεν είναι εύκολο να το περιγράψεις. Στη βάση του είναι ένα puzzle shooter όπου ελέγχετε ένα διαστημόπλοιο σε ένα λαβύρινθο και πρέπει να μαζέψετε όλα τα διαμάντια σε ένα χρονικό όριο ώστε να τηλεμεταφερθείτε στην επόμενη πίστα. Συνδυάζει διάφορα είδη παιχνιδιών σε ένα μοναδικό σύνολο.

Ποια έκδοση να παίξετε: Ο Φινλανδός reviewer έχει ένα εκτενές συγκριτικό για το παιχνίδι. Πολλές εκδόσεις έχουν διάφορα θετικά αλλά μάλλον προτιμότερη είναι η ορίτζιναλ του C64.

119. Starion (1985)

Ένα πολύ καλό για την εποχή του first person space shooter (και λίγο puzzle) με πολύ γρήγορα vector graphics. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση για CPC είναι εξίσου γρήγορη με του Spectrum και το παιχνίδι είναι κατά τι ομορφότερο. Μακριά από την απίστευτα κακή μεταφορά για C64

 
121. Insector Hecti at the Interchange (1991)

Βλέποντας τις βαθμολογίες στα άλλα format που κυμαίνονται στο 6.5-7 αναρωτιέται κανείς γιατί είναι τόσο αγαπητό στους CPC users και reviewers. Βέβαια το '91 που βγήκε αυτός ο budget τίτλος υπήρχε ανομβρία οπότε είναι μια εξήγηση. Παρόλα αυτά παίζοντας το παιχνίδι θα ανακαλύψετε ένα έξυπνο puzzle game. Είστε σε ένα λαβύρινθο όπου κάποια δωμάτια είναι αποκομμένα. Δουλειά σας είναι να περιστρέψετε τους τοίχους ώστε να ενωθούν όλα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο. Υπάρχουν έντομα που εμποδίζουν το έργο σας που μπορείτε είτε να τα σκοτώσετε ρίχνοντας μια μπάλα που αναπηδά είτε να τα λιώσετε περιστρέφοντας τοίχους. Καλός τρόπος για να σκοτώσεις λίγο την ώρα σου.

Ποια έκδοση να παίξετε: Υπάρχει και για Amiga με βελτιωμένο τον οπτικοακουστικό τομέα.

122. Exolon (1987)

Δημιούργημα του ιδιαίτερα αγαπητού στους Spectrum users Raffaele Cecco με πολύ όμορφο animation από τον Nigel Brownjohn, το Exolon είναι ένα πολύ καλό platform shooter. Πολύ διαφορετικό από τα αντίστοιχα στις κονσόλες και στα arcades, εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες του Spectrum. Αφού δεν είχε hardware scrolling δεν είναι ακριβώς κατάλληλο μηχάνημα για καταιγιστική δράση σαν το Contra. Αντίθετα έχουμε ένα flip screen παιχνίδι με πιο αργό ρυθμό όπου κάθε οθόνη είναι ένα "puzzle" που πρέπει να λύσετε. Αρνητικό του η μεγάλη του δυσκολία αλλά τω καιρώ εκείνο ήταν ψιλοστάνταρ. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά την πιο πολύχρωμη έκδοση για CPC αυτή για Spectrum 128k είναι πιο λεπτομερής και παίζει καλύτερα. Μπορείτε και να προσθέσετε χρώματα σε Emulator με το ULA Plus. 

 
126. Switchblade (1989)

Ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τα anime και τα console games που άρχισαν να εμφανίζονται τότε. Δημιούργημα του Simon Phipps (γνωστού για το Rick Dangerous) στον ελεύθερο χρόνο του είναι ένα flip screen platformer όπου ελέγχετε τον super deformed Hiro που πρέπει να εξερευνήσει την Undercity και να βρει τα 16 κομμάτια του μαγικού fireblade για να νικήσει τον κακό Havok. Παρά τις Ιαπωνικές επιρροές του στο game design το παιχνίδι είναι πιο κοντά στα οκτάμπιτα platformers σε αντίθεση με το 2 (o Phipps δεν είχε ανάμιξη με το sequel) που πήγε να γίνει Strider και έχασε τελείως τον χαρακτήρα του.

Ποια έκδοση να παίξετε: Αρχικά για ST καλύτερα σε Amiga λόγω μουσικής.

127. Titan (1988)

Ένα breakout παιχνίδι που όμως αφήνει και κίνηση στον άξονα Υ. Πρέπει να σπάσετε τα τούβλα της πίστας που σκρολάρει σε όλες τις κατευθύνσεις και να αποφύγετε εσείς και η μπάλα τις νεκροκεφαλές. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Η χάρη του έχει φτάσει μέχρι το FM-Towns.

128. The Sacred Armour of Antiriad (1986)

Ένα Metroidvania που βγήκε ακριβώς την ίδια εποχή με το Metroid χωρίς καμία πλευρά να γνωρίζει την ύπαρξη του άλλου παιχνιδιού κατά την διάρκεια της ανάπτυξης. Οκ, το Metroid είναι το καλύτερο, εικονικότερο και ιστορικότερο παιχνίδι αλλά και το δημιούργημα της Palace δεν είναι καθόλου κακό. Σε ένα post apocalyptic κόσμο ξεκινάτε ως άγριοι πετώντας πέτρες μέχρι να βρείτε την ιερή πανοπλία δηλαδή ;ένα high tech exoskeleton παράφραση του anti-rad(iation) και το παιχνίδι αλλάζει. Σιγά σιγά προσθέτετε στην πανοπλία σας περισσότερες δυνατότητες (Samus Aran στυλ) ώστε να μπορέσετε να προχωρήσετε. Α ναι και πρέπει να νικήσετε κάτι εξωγήινους που βγαίνουν από ηφαίστειο το οποίο πιθανότατα αναφέρεται στην σαϊεντολογία. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

129. The Blues Brothers (1991)

Ένα europlatformer από την Titus που δεν είναι τίποτα φοβερό αλλά το σώζει το 2 player coop, η μουσική που είναι βασισμένη σε κομμάτια των Blues Brothers και το ότι ελέγχετε τους Blues Brothers. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga

130. Highway Encounter (1985)

Άλλο ένα ισομετρικό παιχνίδι από τον Costa Panayi. Ελέγχετε ένα ρομπότ και πρέπει να καθαρίσετε τον δρόμο για να οδηγήσετε μια βόμβα στην βάση των εξωγήινων. Η βόμβα σπρώχνεται μπροστά συνεχώς από άλλα ρομπότ που είναι οι έξτρα ζωές σας. Έξυπνο, ε; 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή του Atari ST που δεν βγήκε ποτέ αλλά είναι στην ουσία έτοιμη. 

 
131. Hudson Hawk (1991)

Καταρχάς ο χαρακτήρας σας δεν μοιάζει με τον Bruce Willis γιατί δεν ήθελε τη μάπα του σε video game. Δεύτερον το παιχνίδι περιέργως είναι καλύτερο από την ταινία (βέβαια για την συγκεκριμένη ταινία δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο). Από ότι φαίνεται οι 8 bit users που ξέμειναν την δεκαετία του '90 γούσταραν πολύ Ocean licensed παιχνίδια αφού στο WOS έχει βαθμολογία 8.14, 8.1 στο Lemon64 ενώ στο Amstrad Action top 100 φιγουράρει στην θέση 18 και στο CPC Game reviews του έβαλαν 8. Πάντως δεν είναι τελείως χάλια. Στη δημιουργία του παιχνιδιού συμμετείχε ο θρυλικός από τις μέρες του στον Spectrum Joffa (video) και έχει ενδιαφέρον για τους πραγματικά ευφάνταστους αντιπάλους που θα συναντήσετε. Υποτίθεται ότι το design του παιχνιδιού έγινε με χανγκόβερ αλλά υποψιάζομαι το αλκοόλ ήταν η πιο αθώα ουσία που πήραν οι δημιουργοί του. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga 

 
136. Ghostbusters (Series) (1984)

To πρώτο παιχνίδι είναι δημιούργημα του μεγάλου David Crane για τον C64. Πολύ καλό παιχνίδι που πιάνει το πνεύμα της ταινίας, από τα καλύτερα film conversions. Υπάρχει μια βελτιωμένη έκδοση για Sega Master System (video). To δεύτερο παιχνίδι το αγαπούν πολύ οι CPC users για τα όμορφα γραφικά αλλά οι δημιουργοί ήθελαν να κάνουν περισσότερα όμως δεν μπορούσαν γιατί έπρεπε να μπορεί το παιχνίδι να τρέχει στον lowest common denominator δηλαδή τον Spectrum. Αντίθετα στο Αμέρικα δεν είχαν τέτοιους περιορισμούς...

Ποια έκδοση να παίξετε: Η Αμερικάνικη έκδοση του Ghostbusters 2 είναι αποκλειστικά για DOS και φτιάχτηκε από την θρυλική Dynamix. Είναι μακράν ανώτερο της Ευρωπαϊκής έκδοσης και προτείνω να το δοκιμάσετε. 

 
141. Red LED (1987)

Ελέγχετε τρία androids με διαφορετικές ιδιότητες το καθένα και πρέπει να μαζέψετε όλα τα energy pods της πίστας και να πάτε στην έξοδο. Το παιχνίδι έχει χρονικό περιθώριο 60 λεπτών και πτώσεις από την πίστα κοστίζουν χρόνο. Ένα ισομετρικό shmup/arcade adventure (σαν Spindizzy με όπλα ας πούμε) με πολύ όμορφα γραφικά και καταιγιστική δράση.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64. Πολύ όμορφη και σκρολάρει πολύ γρήγορα.

 
146. Stormlord (1989)

Ένα παιχνίδι που δημιούργησε αντιδράσεις για τις τόπλες...νεράιδες. Στην μεταφορά του για το Mega Drive τους έβαλαν σουτιέν λόγω των πολύ συντηρητικών κανόνων που υπήρχαν στις κονσόλες. Είναι από τα παιχνίδια που αν και θεωρούνται πολύ καλά στους οκτάμπιτους είναι πολύ "λίγα" για τους δεκαεξάμπιτους όπου κοινό και κριτικοί δεν έδειξαν τον ανάλογο ενθουσιασμό. Ιδίως στο Mega Drive που έπρεπε να ανταγωνιστεί πολύ καλύτερα ανάλογα παιχνίδια από την Ιαπωνία οι κριτικές ήταν πολύ αυστηρές. Τέλος των 80s το Ευρωπαϊκό κοινό που μέχρι τότε είχε μεγαλώσει με κυρίως Βρετανικά παιχνίδια ήρθε σε επαφή με τα Ιαπωνικά κονσολοπαίχνιδα και η σύγκριση δεν ήταν καθόλου κολακευτική. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga, επιτρέπει και 2 button controls στην Whdload έκδοση.

147. Strangeloop (1984)

Οι εξωγήινοι κατέλαβαν ένα εργοστάσιο σε ένα μακρινό ηλιακό σύστημα που ήταν φτιαγμένο για να παράγει όσα χρειάζεται η Γη και επαναπρογραμμάτισαν τα ρομπότ. Δουλειά σας είναι να το ανακαταλάβετε. Πολύ ωραίο arcade adventure από τον δημιουργό του πρωτοποριακού Valhalla Charles Godwin. H Title screen κλέβει τον Galactus από τον Jack Kirby (σε περίπτωση που σας θύμιζε κάτι).

Ποια έκδοση να παίξετε: Το Strangeloop + για CPC από Gang of Five που μας έδωσε και το Sorcery. 

148. Bobsleigh (1987)

Δύσκολο να δούμε πολλά παιχνίδια από την Digital Integration σε αυτήν τη λίστα αφού η εταιρία είναι γνωστή για τα περίπλοκα simulations. Εδώ έχουμε ένα πολύ καλό simulation ενός άγνωστου για την Ελλάδα αθλήματος. 

Ποια έκδοση να παίξετε: CPC

149. Doors of Doom (1985)

Ένα απλό platformer από την Amsoft. Μαζέψτε τα κομμάτια της πόρτας πριν ξεμείνετε από ενέργεια. Φαντάζομαι υπάρχει δόση νοσταλγίας για τους CPC users αφού ήταν από την πρώτη φουρνιά παιχνιδιών φτιαγμένα ειδικά για τον CPC που έδειχναν τις δυνατότητες του.

Ποια έκδοση να παίξετε: CPC exclusive

 
Πίσω
Μπλουζα