1001 '80s Computer Games

208. Fiendish Freddy’s Big Top of Fun (1989)

Σκοπός του παιχνιδιού είναι να μαζέψετε 10,000$ ώστε η τράπεζα να μην κατασχέσει το τσίρκο. Όμως η τράπεζα έχει στείλει τον σατανικό κλόουν Fiendish Freddy να σαμποτάρει την προσπάθεια σας. Ένα πολύ ευφάνταστο multi-event παιχνίδι σαν το California games από τον Chris Gray (έναν εκ των δημιουργών του Boulder Dash) με πολύ όμορφα γραφικά animation και χιούμορ. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Amiga


215. Bubble Ghost (1987)

Ένα πρωτότυπο platformer από την Γαλλία όπου ελέγχετε ένα φάντασμα και πρέπει να οδηγήσετε μια φούσκα έξω από το κάστρο φυσώντας την. Αν και το φάντασμα είναι άτρωτο η φούσκα μπορεί να σκάσει. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι ήταν αρκετά επιτυχημένο ώστε να βγει στο Game Boy από την Ιαπωνική Pony Canyon. Νομίζω το Ιαπωνικό touch του προσδίδει κάτι παραπάνω από τις home computer εκδόσεις.
 
216. BMX Simulator (1986)

To γνωστότερο και πιο επιτυχημένο από τη σειρά simulation της Codemasters από τα αδέρφια Darling. To παιχνίδι είναι σαν το Super Sprint αλλά με BMX. Ένας budget τίτλος που έκανε φοβερή επιτυχία και είχε και sequel.

Ποια έκδοση να παίξετε: Η ιστορία για το πως η Codemasters έγινε ο πιο πετυχημένος unlicensed publisher για το NES είναι πολύ ενδιαφέρουσα και μπορείτε να την διαβάσετε εδώ. Τα αδέρφια Darling (όπως και τα αδέρφια Stamper της Ultimate/Rare) προέβλεψαν ότι το μέλλον είναι οι κονσόλες και μπήκαν νωρίς στην αγορά, έστω και λίγο...ανορθόδοξα. Έτσι ενώ μεγαλύτερες Βρετανικές εταιρίες που ο τύπος και ο κόσμος τις είχε σε μεγαλύτερη υπόληψη από τους φτηνιάρηδες Codemasters έκλεισαν τις πόρτες τους, η Codemasters συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία μέχρι σήμερα και είναι ακόμα και τώρα γνωστή για...παιχνίδια racing simulation. To BMX Simulator λοιπόν βγήκε και για NES στο compilation cartridge Quattro Sports. 


Αυτά προς το παρόν με τον Amstrad CPC. Κάλυψα πιστεύω πολλά καλά του παιχνίδια και ελπίζω οι Αμστραντάδες να έμειναν ικανοποιημένοι. Ο CPC ήταν ο πιο δημοφιλής home στην Ελλάδα οπότε έπρεπε να δώσω και την δέουσα προσοχή. Στην συνέχεια θα περάσουμε στους αδικημένους οκτάμπιτους Atari που αν και ανήκαν στους Αμερικανικούς Big Three απείχαν πολύ από τους πολύ πιο πετυχημένους Commodore 64 και Apple II. Αν και πολύ μπροστά από την εποχή τους, σχεδιασμένα από τον Jay Miner που στη συνέχεια ήταν από τους πατέρες της Amiga, λόγω της κακοδιαχείρισης της Atari από τον ελεεινό Ray Kassar δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν την επιτυχία έπρεπε. Παρόλα αυτά έχουμε εκατοντάδες ποιοτικούς τίτλους που βγήκαν για αυτά και πιθανότατα είναι λιγότερο γνωστά στο Ελληνικό κοινό γιατί εδώ οι Atari 8-bit δεν κατάφεραν να σπάσουν την τριανδρία (Spectrum, Amstrad, Commodore). 
 
Πάμε στους 8 bit Atari που είχαν πραγματικά απίστευτα χαρακτηριστικά την εποχή που βγήκαν (1979) με custom chip για γραφικά και ήχο δια χειρός Jay Miner τέσσερα joystick ports και φυσικά είχαν την τεράστια βιβλιοθήκη arcade games της Atari στην διάθεση τους. Θα δούμε πολλούς τίτλους βγαλμένους από την χρυσή εποχή των video games όπου ο Atari 800 ήταν ό,τι πιο κοντά σε arcade at home μπορούσες να έχεις. Γιατί εκτός από τις μεταφορές από τα coin-ops είχε και μια δική του πολύ εντυπωσιακή επιλογή arcade παιχνιδιών. 

221. Rescue on Fractalus! (1984)

Την δεκαετία του '80 η Lucasfilm Games δεν μπορούσε να εκδώσει παιχνίδια βασισμένα στο Star Wars γιατί η Lucasfilm θεωρούσε πιο επικερδές να πουλάει την άδεια σε τρίτους. Αυτό από την μία μας έδωσε μια σειρά πολύ ποιοτικών και πρωτοποριακών τίτλων από την Lucasfilm που μετά έγινε "η εταιρία που βγάζει Star Wars games" από την άλλη δεν είχαμε τα Star Wars που θέλαμε στους υπολογιστές μέχρι η εταιρία να τα αναλάβει inhouse. To Rescue on Fractalus! θα μπορούσατε να το φανταστείτε ως ένα παιχνίδι "επηρεασμένο" από το Star Wars όπου ελέγχετε ένα διαστημόπλοιο στυλ X-Wing και πρέπει να διασώσετε πιλότους που έχουν πέσει σε ένα βραχώδες τοπίο. Το πολύ εντυπωσιακό με το παιχνίδι είναι η fractal μηχανή γραφικών του που δημιουργήθηκε από τον Loren Carpenter που ήταν υπεύθυνος για την εντυπωσιακή σκηνή terraforming στο Star Trek II: Wrath of Khan. Κατάφερε να περάσει τα εντυπωσιακά fractal τοπία από υπερυπολογιστές που χρησιμοποιήθηκαν στο rendering της σκηνής στον ταπεινό Atari 800 με τον 6502. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για Atari XL με 65C816 Accelerator Card (O Altirra emulator πχ υποστηρίζει)

 
226. Zybex (1988)

Πολύ καλό budget shooter σε στυλ Side Arms που επιτρέπει διπλό. Ήταν και Game of the Week

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari XL. Μπορείτε να δείτε και το mod που ονομάζεται Zybex II 


230. Caverns of Mars (1981)

Ένα παιχνίδι επηρεασμένο από το Scramble της Konami αλλά εδώ κινείστε κάθετα αντί για οριζόντια. Πρωτοβγήκε από το Atari Program Exchange που γινόταν πώληση από mail order. Οποιοσδήποτε μπορούσε να στείλει παιχνίδια εκεί και αν άρεσαν στην εταιρία τα προσέθετε στον κατάλογο. Ας πούμε η indie label της Atari. Το Caverns of Mars ήταν το πιο πετυχημένο πρόγραμμα του APX και πέρασε στον κανονικό κατάλογο της Atari. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari Exclusive
 
231. Karateka (1984)

To παιχνίδι που ο νεαρός Jordan Mechner ανέπτυξε την εποχή που ήταν φοιτητής. Το παιχνίδι χρησιμοποιούσε rotoscoping για το εντυπωσιακό animation. Το storytelling έχει την αισθητική του βωβού κινηματογράφου, και λέει την ιστορία του χωρίς κείμενο. Επίσης είναι το πρώτο fighting game που χρησιμοποιεί το 6 button setup (LP,MP,HP,LK,MK,HK) που έγινε γνωστό με το Street Fighter και το πρώτο fighting game που μπορείς να τρέξεις. Επίσης έχει τρελό γέλιο το τέλος αν δεν τρέξεις προς την αγκαλιά της καλής σου.

Ποια έκδοση να παίξετε: Νομίζω προτιμώ το Apple II original αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει "απόλυτη" έκδοση. Η έκδοση για Atari ST είναι απλά άθλια, οι κονσολοεκδόσεις χάνουν τα 6 κουμπιά, οπότε νομίζω ο καλύτερος συμβιβασμός είναι η έκδοση για Atari 800 που έχει καλύτερα γραφικά και ήχο από τον Apple II και μπορείτε με τον Altirra emulator να την κάνετε λίγο πιο γρήγορη βάζοντας στον virtual Atari σας έναν πιο γρήγορο επεξεργαστή (προσοχή, κάτι σαν διπλάσια ταχύτητα, όχι 20mhz το παιχνίδι γίνεται unplayable). 

 
Το Rainbow Walker ηταν ηδη στη λιστα για τα επερχομενα Game Of the Week. Μιας και το παρουσιασες, θα επισπευσω το ανεβασμα του.

Γενικα θα προσπαθησω να βαζω GoW απο τη λιστα σου.
 
236. Dandy (1983)

To Dandy είναι ένα Gauntlet clone...Ώπα...1983; Βασικά το Gauntlet είναι ένα Dandy clone. Ο δημιουργός τουJohn Palevich  έφτιαξε το παιχνίδι για την πτυχιακή του στο MIT ως μια computerized έκδοση του DnD (DnD...Dandy το πιάσατε;) για 5 παίκτες: 4 παίκτες που έπαιζαν στον ένα Atari και ένα Game Master σε ένα συνδεδεμένο Atari. Όταν τον προσέλαβε η Atari δούλευε στο project Atari Sierra , ένα 16 bit υπολογιστή που δεν βγήκε ποτέ, και παράλληλα δούλευε στο παιχνίδι του που τελικά εκδόθηκε μέσω APX. Στο τελειωμένο παιχνίδι δεν υπάρχει πια ο game master (αλλά υπάρχει level editor) και 4 παίκτες παίζουν coop στο dungeon. Σε αντίθεση με το Gauntlet είναι απλό. Ένα είδος χαρακτήρα, μόνο βέλη ως όπλο τρία είδη κακών (εύκολοι, μεσαίοι, δύσκολοι που όταν τους πυροβολείς μεταμορφώνονται στον ευκολότερο) και ένα power up που είναι smart bomb. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι βγήκε το 1986 και για τους άλλους οκτάμπιτους αλλά με αλλαγμένα γραφικά που θυμίζουν Gauntlet αλλά με two player coop και ως Dark Chambers για Atari 2600 και Atari 8-bit (πάλι χωρίς 4 player). Η αρχική έκδοση είναι ανώτερη από όλες, και γιατί επιτρέπει 4 παίκτες και γιατί τα απλά γραφικά δουλεύουν πολύ καλύτερα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DANDY Παιχνιδαρα και η εκδοση του 6128 τις σβηνει ολες, δεν σηκωνω κουβεντα!

 
Ας δούμε μερικά παιχνίδια της Datasoft. Έχουμε ήδη δει το Bruce Lee και τα επόμενα ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο: Flip screen platform games με λίγα puzzles και μικροσκοπικά sprites βασισμένα σε κάποιο license. 

241. Conan: Hall of Volta (1984)

To παιχνίδι δεν έχει καμία σχέση με Conan και φαίνεται. Απλά το άλλαξαν λίγο για να συμπέσει με το Conan the Destroyer. Τον καιρό εκείνο γινόταν συχνά αυτό, πχ είδαμε την ιστορία του Orbiter/The Last Starfighter/Star Raiders II ή το Batman του Ritman που ήταν ένα πολύ καλό isometric arcade adventure και απλά κότσαραν το sprite του Batman. Παρόλα αυτά το Conan είναι ένα πολύ διασκεδαστικό platformer με πολύ ωραίο sprite animation (δείτε το jump animation του Κόναν πχ). 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αν και μου αρέσει η μουσική στους Atari, η καλύτερη εισαγωγή και ο ανώτερος χειρισμός στον Apple II κάνει αυτή την έκδοση να ξεχωρίζει.

242. Zorro (1985)

Αν έχετε παίξει το Bruce Lee, ξέρετε τι να περιμένετε αλλά εδώ έχει λίγο περισσότερους γρίφους. Αυτό που θέλω να σχολιάσω είναι η μουσική που είναι πραγματικά άθλια. Η αλήθεια είναι ότι οι Αμερικάνοι είχαν φτιάξει πολύ καλά παιχνίδια στον C64 και ιδίως μέχρι το 1985 ήταν οι αδιαμφισβήτητοι μάστορες του μηχανήματος. Όμως δεν είχαν ανακαλύψει την δύναμη του SID. Οι Άγγλοι ήταν αυτοί που ξεκλείδωσαν τις δυνατότητες του και το μετέτρεψαν σε πραγματικό μουσικό όργανο. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα ονόματα που μας έρχονται στο μυαλό όταν λέμε για συνθέτες του C64 είναι Άγγλοι (Hubbard, Galway, Daglish, Gray, Whittaker, Dunn, Follin, Joseph, κλπ). 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64 όπως λέει και ο Φιλανδός

243. The Goonies (1985)

Καταρχάς το παιχνίδι της Datasoft δεν έχει καμία σχέση με το παιχνίδι της Konami για το NES. Σε αντίθεση με το Conan εδώ έχουμε μια πιστή (σχετικά) μεταφορά της ταινίας όπου κάθε πίστα είναι επηρεασμένη από σκηνές του φιλμ. Ελέγχετε δύο Goonies κάθε φορά και πρέπει να αποφύγετε τους κινδύνους και να λύσετε τους γρίφους συνδυάζοντας τους δύο χαρακτήρες για να προχωρήσετε στην επόμενη πίστα. Πολύ ωραίο puzzle platformer που μπορείτε και να το παίξετε και coop με ένα φίλο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

244. Quasimodo (1983)

To Hunchback ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που έπαιξα στον C64 και ήταν μια πολύ καλή μεταφορά του arcade. To Quasimodo της Synapse είναι "επηρεασμένο" από το coin-op αλλά προσθέτει και άλλα στοιχεία στο gameplay (όπως να πετάτε πέτρες στους φρουρούς που σκαρφαλώνουν σκάλες για να σας πιάσουν σαν τον Donkey Kong) κάνοντας το μια πολύ καλή εναλλακτική για τους home computers. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για C64 που ο Quasimodo έχει ορατή καμπούρα και το παιχνίδι μεγαλύτερη λεπτομέρεια. 

 
246. Shamus (1982)

Ένα πολύ πρωτοποριακό παιχνίδι από την Cathryn (William) Mataga για την Synapse αφού είναι από τα πρώτα arcade advantures. Συνδυάζει το top down shooter gameplay του Berzerk με την εξερεύνηση ενός λαβυρίνθου όπου υπάρχουν αντικείμενα να μαζέψετε, σαν το Adventure. Σε αντίθεση με το Berzerk τα 128 δωμάτια με τους ηλεκτροφόρους τοίχους δεν είναι randomly generated αλλά προκατασκευασμένα. Αν μείνετε πολύ σε ένα δωμάτιο ο μεγάλος κακός Shadow έρχεται να σας επιτεθεί. Η μουσική της εισαγωγής είναι από το Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει (αν θυμάστε την εκπομπή). 

Ποια έκδοση να παίξετε: Έχει βγει και για Gameboy Color και μπορείτε να το δείτε εκεί. 


251. Pharaoh's Curse (1983)

Άλλο ένα παιχνίδι του Steve Coleman για την Synapse (είχαμε δει ήδη το Rainbow Walker). Ένα flip screen platformer που πρέπει να μαζέψετε τους θησαυρούς του Φαραώ μέσα στην πυραμίδα αποφεύγοντας τις μούμιες τις παγίδες και τον ίδιο τον Φαραώ. Πρέπει να μαζέψετε κλειδιά για να προχωρήσετε και υπάρχει και ένα ιπτάμενο πλάσμα που όταν σας αρπάξει σας μεταφέρει σε άλλο σημείο της πυραμίδας. To παιχνίδι είναι πρόγονος των Metroidvania, άλλο ένα κλασικό παιχνίδι για τους Atari.

Ποια έκδοση να παίξετε: Νομίζω προτιμώ την έκδοση για C64, αλλά μάλλον ισοπαλία με τους Atari.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάμε να δούμε μερικά παιχνίδια από την Activision. Αν και πιο γνωστή για τα παιχνίδια που έβγαλε στο VCS (όπου μάλιστα ήταν ο πρώτος third party publisher από απογοητευμένους υπαλλήλους της Atari) είχε και κάποια καλά παιχνίδια στους οκτάμπιτους υπολογιστές της Atari. 

252. Pastfinder (1984)

Ένα top down shooter υπό γωνία όπου ελέγχετε ένα "σκάφος" τον Leeper (βασικά ένα τετράποδο ζωάκι) που μπορεί να πηδάει πάνω από εμπόδια. Όταν σπρώχνετε το joystick μπροστά ο Leaper πηδάει και το scrolling επιταχύνει ενώ με το πίσω επιβραδύνει. Το παιχνίδι δεν έκανε μεγάλη επιτυχία στην Αμερική γιατί έπεσε πάνω στο Ghostbusters της Activision (το έχουμε δει ήδη) και στο Video game Crash. Όμως ένα χρόνο αργότερα το παιχνίδι βγήκε στον C64 και στο πρώτο τεύχος του ZZap!64 του έκαναν ένα διθυραμβικό review κάνοντας το πολύ πετυχημένο από αυτή την πλευρά του Ατλαντικού. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά το γεγονός ότι αυτή για C64 είναι πιο πετυχημένη, η ορίτζιναλ για Atari-8bit είναι καλύτερη. 

 
Δεν μπορω να πω οτι εχω εντυπωσιαστει με αυτα τα πρωϊμα 8bit παιχνιδια εκτος αν λαβεις υποψη την χρονολογια που βγηκανε οποτε σωζονται καπως.
 
1@Aardvark[/USER] λογικό αφού τα περισσότερα παιχνίδια της Activision βγήκαν πρώτα για Atari 2600 (εκεί ήταν όμως πολύ εντυπωσιακά) και στην συνέχεια μεταφέρθηκαν στους home χωρίς πολλές βελτιώσεις. 

259. Wayout (1982)

Ένα πρώιμο first person maze game όπου πρέπει να βρείτε την έξοδο από το λαβύρινθο αλλά σας κυνηγάει ένα παραλληλόγραμμο και κάθε φορά που σας πιάνει σας κλέβει πρώτα την πυξίδα και μετά τον χάρτη (το παιχνίδι έχει auto-mapping). Αν το πιάσετε τα παίρνετε πίσω. Υπάρχει αέρας που έρχεται από την έξοδο και κάποιες φορές είναι πολύ δυνατός ώστε δεν μπορείτε να προχωρήσετε αλλά μπορεί να σας οδηγήσει στην έξοδο βλέποντας τις πυγολαμπίδες που κινούνται με τον αέρα. Εντυπωσιάζει με την ομαλή κίνηση σε τρισδιάστατο περιβάλλον και πρέπει να ήταν το πρώτο που το κατάφερε αυτό σε home υπολογιστές και πιθανότατα γενικά σε maze games αφού και το Maze War κινούταν με σπαστή κίνηση τετράγωνο-τετράγωνο. Ένα απίθανο τεχνικά παιχνίδι και σημαντικό βήμα για να φτάσουμε στο Doom.

Ποια έκδοση να παίξετε: το Capture the Flag (1983) πάλι από τον Paul Allen Edelstein είναι σαν sequel. Βασικά είναι το ίδιο παιχνίδι αλλά επιτρέπει 2 player. Εδώ ο ένας παίκτης πρέπει να πάει στην έξοδο και ο άλλος πρέπει να τον πιάσει πριν τα καταφέρει. Εδώ οι λαβύρινθοι είναι randomly generated και έχει και μουσική που αλλάζει δυναμικά όσο οι δύο αντίπαλοι πλησιάζουν μεταξύ τους (άλλη μία πρωτιά). 





 
266. Salmon Run (1982)

Το πρώτο παιχνίδι του Bill Williams (έχουμε ήδη δει το Alley Cat) που εκδόθηκε μέσω του APX. O Bill πέθανε νέος αφού έπασχε από κυστική ίνωση. Με τόσο σοβαρή ασθένεια είναι αξιοθαύμαστο που έφτασε τα 37 και κατάφερε να δημιουργήσει παιχνίδια που έμειναν στην ιστορία. Όλα τα παιχνίδια του είναι πρωτότυπα και αρκετά περίεργα. Στο πρώτο του παιχνίδι ελέγχετε ένα σολομό που κολυμπάει ενάντια στο ρεύμα και πρέπει να φτάσει στην αγαπημένη του και να γεννήσουν αυγά. Φυσικά θα αντιμετωπίσει δυσκολίες όπως αρκούδες και ψαράδες. Στο παιχνίδι έχετε μόνο μία ζωή και κερδίζετε άλλη μόλις τα καταφέρετε και ξαναξεκινήσετε. Σκεπτόμενος το πρόβλημα υγείας του, νομίζω ότι ο σολομός κατά μία έννοια είναι ο Μπιλ (αφού όπως ο σολομός είχε πολύ μικρό χρόνο ζωής, κανονικά περίμεναν να πεθάνει στα 13) που κολύμπησε ενάντια στο ρεύμα (τα παιχνίδια του επίσης είναι πολύ αντισυμβατικά) απέναντι σε μεγάλες αντιξοότητες. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-Bit

 
271. Attack of the Mutant Camels (1983)

O Jeff Minter παίρνει το concept γνωστών παιχνιδιών προσθέτει τριχωτά ζώα και μια σταγόνα LSD και φτιάχνει απίστευτες διασκευές που συχνά είναι καλύτερες από το ορίτζιναλ. Το Attack είναι επηρεασμένο από το Empire Strikes Back για το Atari VCS αλλά αντί για AT-AT Walkers έχουμε καμήλες. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Ο Minter μετέφερε το παιχνίδι για το Konix Multisystem αλλά η κονσόλα δεν είδε ποτέ το φως της μέρας. Όμως τελικά δημιουργήθηκε ένας emulator για το σύστημα και ο Jeff δημοσίευσε τον κώδικα στο internet και σήμερα μπορούμε να το παίξουμε έστω και στην beta έκδοση.

 
276. Hardball! (1985)

Την δεκαετία του '80 αυτό ήταν ΤΟ παιχνίδι baseball που το γνωρίζαμε ακόμα και από αυτή την πλευρά του Ατλαντικού παρότι δεν έχουμε σχέση με το άθλημα. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα computer baseball games που ήταν πιο strategy (σαν το Football Manager περίπου) αυτό ήταν μια πιο action μεταφορά του αθλήματος με εντυπωσιακά γραφικά και παίζει και διπλό. Το παιχνίδι ήταν τεράστια επιτυχία για την Accolade και απέκτησε 2 sequels.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι ήταν τόσο επιτυχημένο που η Accolade το μετέφερε στο Sega Genesis (ε αφού μιλάμε για baseball χρησιμοποιώ το αμερικανικό όνομα του MD) 6 χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία με βελτιωμένα γραφικά και ήχο (έχει και digitised voices) αλλά προφανώς η ηλικία του έδειχνε πια. 

 
Παρότι κρατά spreadsheet με τα παιχνίδια, έκανα ένα λάθος και υπάρχει μια διπλοεγγραφή του Druid, οπότε είμαστε στο παιχνίδι 279. Μικρό λάθος,  θα είμαι πιο προσεκτικός στο μέλλον. Πάμε να δούμε μερικά παιχνίδια από την Πολωνία. Ενώ στην δύση στα τέλη της δεκαετίας του '80 οι οκτάμπιτοι Atari ήταν στην...δύση τους, στην Πολωνία όπου ήταν οι πιο δημοφιλείς υπολογιστές είχαν μια αναγέννηση.  

280. Robbo (1989)

To 1989 δύο συμμαθητές έστησαν την LK Avalon για να εκδώσουν το παιχνίδι του ενός, Janusz Pelc, το Robbo. Έκανε τεράστια επιτυχία και η LK Avalon έγινε ο πιο πετυχημένος εκδότης παιχνιδιών στην Πολωνία. Ξεκίνησαν με inhouse παιχνίδια και στην συνέχεια εξέδιδαν third party games. To παιχνίδι είναι ένα puzzle game που θυμίζει το Boulder Dash και το Sokoban. Ελέγχετε ένα ρομπότ και πρέπει να μαζέψετε όλες τις βίδες στην πίστα σπρώχνοντας μπλοκ και αποφεύγοντας τους κακούς και τις παγίδες και να πάτε στην έξοδο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτή για DOS που βγήκε από την Epic Megagames. 

 
285. Jawbreaker (1981)

Ένας πολύ καλός Pac-Man clone από την Sierra στην αρχή της όταν δεν εξέδιδε μόνο adventures.

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit

286. Crossfire (1981)

Άλλο ένα παιχνίδι από την Sierra αυτή τη φορά επηρεασμένο από το Targ. Σε ένα λαβύρινθο 6x7, που υποτίθεται ότι κάθε μπλοκ είναι ένα οικοδομικό τετράγωνο πόλης, πρέπει να καθαρίσετε τους εξωγήινους που εισβάλλουν. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Η τελευταία και μάλλον καλύτερη είναι αυτή για τον IBM PCjr 

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
291. Amaurote (1987)

Ένα ισομετρικό arcade game από τα αδέρφια Pickford με υπέροχη μουσική από David Whittaker. Γιγάντια έντομα επιτέθηκαν στην πόλη και έχτισαν αποικίες. Δουλειά σας είναι τα να εξολοθρεύσετε και να βρείτε και να καταστρέψετε την βασίλισσα.

Ποια έκδοση να παίξετε: Την βελτιωμένη και γρηγορότερη Amaurote 128 για Atari 8-bit που φτιάχθηκε (μαντέψτε) από Πολωνούς. 

 
296. Bristles (1983)

Ένα παιχνίδι από την First Star που θυμίζει λίγο Elevator Action αλλά εδώ αντί να καθαρίζετε κόσμο βάφετε τοίχους.Αρκετά διασκεδαστικό.

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit. Βγήκε και σε arcade από την Exidy στο Max-a-Flex που είναι απλά ένα Atari σε coin-op (οπότε μπορείτε και να το παίξετε σε MAME).

297. Flip and Flop (1983)

Άλλο ένα διασκεδαστικό ισομετρικό arcade game στυλ Q*Bert από την First Star όπου ελέγχετε είτε ένα καγκουρό είτε μια μαϊμού και πρέπει να πατήσετε όλα τα μαρκαρισμένα πλακάκια και να ξεφύγετε από τον φύλακα του ζωολογικού κήπου. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Flip και ο Flop παίζουν με διαφορετικό τρόπο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit.

 
Πίσω
Μπλουζα