Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Πόσο κόστιζε το sfx2 και ήταν έυκολο να το βάλει ο μέσος χρήστης; Ρώταω γιατί αν και είχα snes πρώτη φορά διαβάζω για αυτό. Για δώστε τα φώτα σας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@telonio[/USER] το fx είναι ένα dsp τσιπ που έμπαινε στο cartridge, σχεδίασης argonaut

1@Imgema[/USER]

Δεν είναι ακριβώς το ίδιο με το fx, αλλά ΟΚ.

Πάντως, βρήκα 4 παιχνίδια που δεν ήταν στο 1VBL.  Είναι μια αρκετά παλιά τεχνική, αν ο player τρέχει στο 1vbl το παιχνίδι φαίνεται πιο ομαλό από ότι είναι (Blood Money Atari ST)

Περισσότερα ευρήματα:

Zero Wing: 1vbl (και τα σπάει)

Jurasic Park: 1vbl

Seaquest DSV: 1vbl

Rolling Thunder: 1vbl

Skeleton Crew: 1vbl

X-men: 2vbl

Shadow Blasters: 1vbl

Phelios: 1vbl

Jungle Book: 1vbl

Star Control: πολλά vbl αλλά δεν ξέρω αν έχει σημασία.

 
Το fx chip δεν το αγοραζες ξεχωριστα ηταν μεσα στην κασετα καποιων παιχνιδιων και απλα ανεβαζε την τιμη τους λιγο.

Chris δεν ξερω τι εννοεις φαινονται πιο ομαλα απο οτι ηταν. Τα console games απο το atari 2600 μεχρι την 5η γενια που εριξε τα στανταρντ ηταν στα 60fps με εξαιρεσεις. Αυτο ειναι κατι που μπορεις να το δεις και με τα ματια σου σε ολες τις τηλεορασεις η οθονες καθως το scrolling ειναι ομαλο. Στα 30 fps και κατω το scrolling ειναι κουραστικο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλυτερα απο το 32X δεν επαιζε αλλα απο το 3DO ναι, αν εννοεις ταχυτητα. Στο 32X ειχε εξαιρετικο frame rate αλλα ελειπε το τριτο επεισοδιο και ο χειρισμος δεν ηταν τοσο καλος οσο του Snes που εκανες strafe με τα shoulders.
Γιαυτο εγραψα επαιζε καλυτερα, λογω του χειρισμου. Στο 32X ηταν μετριος, στα ορια του εκνευριστικου. Τεχνικα η εκδοση 32X μαλλον υπερτερει σε ολους τους αλλους τομεις.

Δυο τρεις παρατηρησούλες για το SNES Doom. Καταρχάς έχουν κάνει αρκετές παραχωρήσεις στα γραφικά, όπως του ότι το πάτωμα και το ταβάνι δεν έχουν textures. Επίσης έχει SFX 2 άρα σαν να λέμε αμίγκα με accelerator. Τέλος μου φαίνεται ότι η ανάλυση των textures δεν είναι και τόσο λεπτομερης.
Το εθεσα ως παραδειγμα, βαση του τι ειδαμε στο SNES με 3D textures. Ειναι εντυπωσιακο, οχι ομως τοσο τεχνικο οπως η εκδοση για PC παντως. Ισως ειναι λιγο αδικο σαν παραδειγμα, μιας και το συγκεκριμενο ειχε αυξημενη τιμη, λογω του SFX2 chip, πραγμα ομως που δεν ηταν συνηθες και για τα υπολοιπα παιχνιδια με SFX2 η και αλλα chips.

Τα περισσοτερα αλλα, ειχαν τις κλασικες τιμες των μεγαλων κυκλοφοριων, καπου στα 50-60€ με τα τωρινα δεδομενα.

Παρεπιπτωντος, σε αυτο η στο προηγουμενο θεμα, συμφωνησαμε πως μιλαμε για συγκριση SNES / Mega Drive με OCS Amiga 500 και οχι γενικα για τις Amiga. Ετσι και αλλιως παντως, εχουν ασυμβατοτητες και μεταξυ τους οποτε δεν υπαρχει λογος.

Πόσο κόστιζε το sfx2 και ήταν έυκολο να το βάλει ο μέσος χρήστης; Ρώταω γιατί αν και είχα snes πρώτη φορά διαβάζω για αυτό. Για δώστε τα φώτα σας.
Το SFX2 ηταν ενα τσιπακι γραφικων, το ειχαν πολυ συγκεκριμενα παιχνιδια και κυκλοφορουσαν ετσι απο την εταιρεια, δεν το προσθετε κανεις οπως πχ τις GPU στις Amiga. Υπηρξαν διαφορα chips με διαφορες δυνατοτητες, συνηθως δεν ειχαν τιμολογικες διαφορες, με εξαιρεση το Doom για το SNES και το Virtua Racing για το Mega Drive.

Μετα χρονια, στο SNES οι εταιρειες μεγαλωναν τον αποθηκευτικο χωρο των κασετων, αλλα και δημιουργουσαν νεα chips με πολλες δυνατοτητες, οπου ξεφευγαν κατα πολυ των αρχικων του SNES. Επι το πλειστον δεν κοστιζαν παραπανω απο ενα μεσο αλλο καλο τιτλο, και δεν χρειαζοταν η παραμικρη τροποποιηση η παραμετροποιηση στο μηχανημα. Εβαζες την κασετα και απλα επαιζες.

Χαρακτηριστικα παραδειγματα το Star Ocean που εχει ενα chip συμπιεσης, και να κυκλοφορει σε κασετα 6mb αντι για τα 12 (!) mb οπου ειναι, το Mario RPG που εχει chip που προσθετει μεταξυ αλλων επεξεργαστικη ισχυ, και φυσικα το SFX2 που αναφεραμε ηδη.
 
Θα αφήσω κι αυτό εδώ, στην ακρούλα...




More info...
 
Για να δούμε που θα φτάσει η έκδοση γιατί μέχρι στιγμής μοιάζει με κουτσουρεμένο port από κάθε άποψη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεδομένου ότι είνια φτιαγμένο με το redpil  o πήχης / οι απαιτήσεις και προσδοκίες  πρέπει να είναι "τοποθετημένες χαμηλά .
 
Υπάρχουν δεδκάδες τρόποι για να παίξεις τα γνήσια Mario. Καλύτερα να επικέντρωναν τις προσπάθειες τους σε ανάπτυξη κάτι νέου και πρωτύπου για την αγαπημένη Amiga.
 
Εχει ηδη αναφερθει αρκετες φορες στο θεμα, πως οι Amiga ειχαν εξαιρετικες δυνατοτητες ως υπολογιστες, και πως ενα σεβαστο ποσοστο αυτων, αγοράστηκαν με σκοπο τον ευρυτερο τομεα του προγραμματισμου και αναπτυξης.

Λυπαμαι που το λεω, αλλα φαινεται πως η συντριπτικη πλειοψηφια αυτων, δεν ασχοληθηκαν περαιτερω με το κατα τα αλλα αγαπημενο μηχανημα τους.

Το Mario ειναι τουλαχιστον πολυ φτωχο και ανουσιο. Τοσες θεωρητικες δυνατοτητες, και σχεδον ολες ανυπαρκτες, και εδω.

Διαβασα σε παλαιοτερη καταχωρηση για "το σκληρο και φανατικα αφοσιωμενο κοινο της Amiga". Που ειναι ολοι αυτοι; Με εξαιρεση την πολυ συγκεκριμενη αναπτυξη υλικου, που οντως κατι γινεται, απο λογισμικο και παιχνιδια ειναι πιο καταποντισμενη και απο την Ατλαντιδα.

Το μονο που εχω προσεξει, και διορθωστε με αν κανω λαθος, ειναι κατι μεταφορες του κιλου που γινονται μια στο τοσο.
Και αν.

Απο την αλλη στα SNES / Mega Drive τι εχουμε;

Αναπτυξη ολοκαινουργιων τιτλων. Κυκλοφοριες νεων περιφερειακων και λοιπον συνεργων. Μεταφρασεις, διορθωσεις και τροποποιησεις σε υπαρχων τιτλους.
Και ολα αυτα, κυριως απο ατομα που ειχαν και μεγαλωσαν με μια κονσολα, και απεκτησαν πολυ αργοτερα ενα υπολογιστη, που θα τους προετρεπε και θα τους βοηθουσε να αναπτυξουν κατι.

Δεν ξερω ποιοι ηταν και ειναι οι γνωστες-υποστηρικτες του συστηματος, αλλα μαλλον ωχρουν μπροστα σε αυτα που συμβαινουν εδω και τωρα, αλλα και για ποσα χρονια συνεχομενα στα SNES / Mega Drive.
 
Η σημερινή Amiga scene φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τα παιχνίδια και την 500άρα για χάρη των δυνατότερων Amiga υλοποιήσεων. 

Αρκεί να δεις το AmigaOS 4, για να καταλαβεις ότι η σκηνή στοχεύει σε ένα εναλλακτικό σύγχρονο περιβάλλον εργασίας.

Από την άλλη δεν θα έλεγα ότι η SNES/Mega Drive σκηνή έχει και καμία σπουδαία άνθηση. Πέρα από κάτι λιγοστούς τίτλους και μερικές μεταφράσεις όπως ανέφερες και εσύ, θα την χαρακτήριζα βάλτο. Μεγάλη άνθηση τον τελευταίο καιρό, σε νέο software, βλέπω μόνο στους οκτάμπιτους home, Amstrad CPC, Commodore 64, Atari 8bit και Spectrum... 

Επίσης θα έλεγα ότι σε ποσότητα και ποικιλία των hardware expansions υπερέχει η Amiga. Ως υπολογιστής που είναι το οφείλει άλλωστε...
 
Για το πρωτο μερος δεν εχω αποψη, για το δευτερο επετρεψε μου να διαφωνήσω μαζι σου. Καταρχας μιλαμε για πληθωρα νεων τιτλων, μεταφρασεων και τροποποιημενων (hacks,mods,alterated) παιχνιδιων. Μια γρηγορη αναζητηση στο romhacking και μας δειχνει τι εχει κυκλοφορησει τελευταια

http://www.romhacking.net/?page=hacks&platform=11&perpage=100&dir=1&order=Date

http://www.romhacking.net/?page=translations&platform=9&languageid=12&perpage=100&dir=1&order=Date

Φυσικα, δεν περιοριζομαστε εκει. Μιλαμε επισης για μια ζωντανη, και υποστηριζομενη σκηνη, σε εμπορικο επιπεδο. Ποσους τιτλους επιπεδου Beggar Prince, Pier Solar, Paprium και αλλα, εχουν δει και θα δουν αυτοι;

Απο περιφερειακα, κυκλοφορουν διαφορα χειριστηρια, κυριως ασυρματα. Ονειρο θερινης νυκτος για την κατα τα αλλα πανισχυρη και αφοσιωμενη Amiga.
 
Και εφόσον υπάρχουν τόσες νέες κυκλοφορίες για τις κονσόλες που τόσο πολύ λατρεύεις πια, γιατί δεν πας στα ανάλογα thread του φόρουμ να τα κάνεις post; Nα γεμίζουν και τα subforums με νέα για τις κονσόλες βρε αδερφέ.
 
Ναι όντως Pier Solar και Beggar Prince, ωραία παιχνίδια, ωραία γραφικά κλπ. αυτά υποννόησα άλλωστε στο προηγούμενο post μου, αλλά μετά τα Pier Solar και Beggar Prince, τι;

Τα ROM hacks καλά και άγια, αλλά θέλει πολλή ανασκαφή στη σαβούρα για να φανεί κάτι αξιόλογο. Τα πιο ενδιαφέροντα πάντως είναι τα ποιοτικά translations, που δεν μπορώ να πω ότι πήξαμε κι από δαύτα. Που και που, κάτι βγαίνει στον ορίζοντα...

Περιφερειακά σε κονσόλες ναι, μόνο για gamepad μπορούμε να μιλήσουμε και για SD card cartridges, που δεν αναφέρθηκες σε αυτά. Η Amiga πέρα από το τετράκουμπο CD32 pad -όπως το στοκ του Mega Drive- δέχεται επιπλέον σκληρούς δίσκους, SD cards, PowerPC accelerators, 680x0 accelerators, modems, κάρτες γραφικών, επεκτάσεις μνήμης, inc-jet και laser printers, CD-DVD ROMs και recorders και... - μουσική- ταραμ ταραααμ... ασύρματα ποντίκια και πληκτρολόγια και... όλο και κάτι σε ασύρματο gamepad θα υπάρχει και μου διαφεύγει! ?

Το AmigaOS έχει πάει αλλού, και στοχεύει με software και hardware προσανατολισμένο σε "PC like" υλοποιήσεις. Όπως παρακάτω... 

 
Μετα τα Beggar Prince / Pier Solar λοιπον εχουμε τα παρακατω:

Paprium, Legend of Wukong, Star Odyssey, Blue Almanac, Turrican DC και αλλα που εχουν ανακοινωθει. Ποιοτικοι τιτλοι επισης.

Σιγουρα υπαρχει μπολικη σαβουρα στα hacks, αλλα υπαρχουν και κυκλοφοριες υψηλου επιπεδου. Chrono Trigger - Crimson Echoes, Legend of Zelda - Goddess of Wisdom, Legend of Zelda - Parallel Worlds Remodel, SMW2+2 - Yoshi's Island, Super Mario Kart R, Super Metroid Redesign δεν ειναι παιχνιδια της διαλογης και ξεχωριζουν αμεσως. Σιγουρα ανωτερα απο το Mario της Amiga.

Στη πραγματικοτητα υπαρχει ακομα μεγαλυτερο υλικο στις κονσολες, πχ το νεο κυκλωμα ηχου για το Mega Drive, Το Super CIC του SNES μεταξυ αυτων. Ενδιαφεροντα τα παραπανω για τις Amiga, αλλα δεν βλεπω πως αξιοποιουνται καπου στους τιτλους της. Σιγουρα παντως δεν τα αξιοποιει το Mario στο συγκεκριμενο παραδειγμα.

Καλο το Quake, αλλα δεν μιλαμε για AGA / 1200 τιτλους, μονο για OCS/ECS.
 
Οι 16bitες κονσόλες σε σχέση με τους 16βιτους home computers Amiga/Atari ST υστερούν  σε επίπεδο demoscene αλλά υπερτερούν σε mod/hacks/trasnslations .

Αλλά το homebrew υλικό που παράγεται για  MegaDrive (όχι τόσο για Snes) είναι σημαντικό σε ποιότητα και ποσότητα - το δε αντίστοιχο για 8bitες κονσόλες Nes/Master System  ακόμη περισσότερο και καλύτερο   - και  συγκρίσιμο  του αντιστοίχου για Amiga/Atari ST   .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Και εφόσον υπάρχουν τόσες νέες κυκλοφορίες για τις κονσόλες που τόσο πολύ λατρεύεις πια, γιατί δεν πας στα ανάλογα thread του φόρουμ να τα κάνεις post; Nα γεμίζουν και τα subforums με νέα για τις κονσόλες βρε αδερφέ.
Δεν ειχα δει την απαντηση και δεν νομιζω πως το υφος βοηθαει καπου. Στη πραγματικοτητα εχω ανοιξει καποια θεματα, και συνεχιζω να ενημερωνω για τις νεες κυκλοφοριες. Μου αρεσει επισης και η Amiga, αλλα οχι στο επιπεδο του να αγνοω την ανωτεροτητα σε πολλους τομεις των κονσολων. Οπως καλη ωρα κανουν οι Amigaδες. Δεν κατηγορω παντως κανεναν, περαν των εντυπων που περασαν αυτο το πραγμα στη νοοτροπια τοτε του αναγνωστικου κοινου.
 

Και πολυ καλα τα λες φιλτατε 1@Nemo[/USER]. Στη πραγματικοτητα ομως υφιστανται αρκετα demo και για τα SNES / Mega Drive, αλλα εχουν μικρη σημασια, μπροστα στη κυκλοφορια πραγματικων παιχνιδιων.

Το Overdrive 2 νομιζω πως ειναι το χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα.



 
Πάλι άνοιξε αυτό το topic; Άντε να γράψω ένα πολύ γρήγορο σχόλιο.

1) Δεν είναι οι ίδιες εποχές. Η Amiga ήταν στον δυτικό κόσμο ό,τι καλύτερο στο home gaming μέχρι και το 1989. Στις ΗΠΑ οι 16 bit κονσόλες πήγαν τέλη '89 (και εδώ μέσω import). Αφού στην Ευρώπη το Mega Drive ήρθε τέλος '90 και τέλος '90 επίσης βγήκε η νέα γενιά PC Games, η Amiga παρέμεινε το απόλυτο home gaming machine μέχρι ΚΑΙ το 1990. Κονσόλες/PC παίρνουν τα ηνία από '91 και μετά. Μέχρι τότε την Amiga αγαπήσαμε, με αυτή μεγαλώσαμε, για αυτή αισθανόμαστε νοσταλγία. Προσωπικά για τις κονσόλες δεν έχω καμία νοσταλγία και πλέον ούτε καν με ενδιαφέρει να τις αγγίξω. 

2) Η Amiga έχει μεγαλύτερη ποικιλία παιχνιδιών. Αν ψάχνετε ένα πολύ καλό all rounder που μπορείτε να παίξετε όλα τα είδη παιχνιδιών της εποχής η Amiga είναι πολύ καλύτερη από τις κονσόλες. Για δοκιμάστε να παίξετε adventures, strategy και simulators στις κονσόλες.

3) TO ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ. Η Amiga είναι το last hurrah του Bedroom Coding. Η Συνέχεια της χρυσής εποχής των οκτάμπιτων home, της hacker culture, της demo scene, των τρελών ιδεών, του μοναχικού game designer που βγάζει ένα αριστούργημα μόνος του στο υπνοδωμάτιο του τελειώνει στην Amiga. Τα παιχνίδια της Amiga είναι το indie scene της εποχής. Τα παιχνίδια στις κονσόλες μπορεί να είναι πιο ποιοτικά, πιο polished, πιο επαγγελματικά αλλά είναι όλα ίδια, είναι όλα "safe". Αυτό έγινε λόγω του υψηλού κόστους των cartridge (δεν μπορείς να ρισκάρεις να φτιάξεις κάτι πειραματικό να αγοράσεις ένα κάρο ακριβά cartridge και να πάνε άκλαφτα) και λόγω του "quality control" και της λογοκρισίας στις κονσόλες. Επίσης μόνο εγκεκριμένοι developers μπορούσαν να βγάλουν παιχνίδια στις κονσόλες. Στην Amiga μπορούσε ο καθένας. 

Αν ψάχνετε παιχνίδια μοναδικά  και πρωτότυπα με τον ένα τρόπο ή τον άλλο δεν είναι τυχαίο ότι βγήκαν στην Amiga. Οι Βρετανοί και Ευρωπαίοι developers που έβγαλαν ένα κάρο τρελά παιχνίδια στους οκτάμπιτους συνέχισαν στους δεκαεξάμπιτους. Αυτά τα παιχνίδια αγαπάμε και ας μην είναι τόσο καλοφτιαγμένα όσο το platform game νο 564 που βλέπουμε στις κονσόλες. 

Εδώ μια υποσημείωση: Κάποιοι θα πουν για τα τρελά ιαπωνικά παιχνίδια. 1) Η τρέλα είναι περισσότερο θεματική (ιστορία, visuals) το gameplay είναι πολύ συντηρητικό συνήθως, μια από τα ίδια. 2) Μου είναι τελείως αδιάφορη η Ιαπωνική gaming culture. Αυτά...

Τώρα για πιο τεχνικά θέματα όταν έχω χρόνο θα ξεκινήσω ένα νέο thread που μπορούμε να συγκρίνουμε ένα παιχνίδι στην Amiga με τις εκδόσεις του σε άλλα format. Στο κάτω κάτω να δούμε συγκεκριμένα παιχνίδια και πόσο κρατάει η έκδοση της Amiga και όχι αερολογίες. 
 
Edit: Τώρα είδα και το scan. Ok, το Street Fighter 2 είναι γνωστό ότι στην Amiga δεν είναι καλό (δεν φταίει το μηχάνημα γι αυτό, σίγουρα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά), ούτε η πρώτη έκδοση στο PC.
Και ομως, το καποτε αξιολογο και αγαπημενο περιοδικο ειχε εντελως διαφορετικη αποψη.

Παρουσιαση Street Fighter 2, Amiga 500

Τευχος 96, σελιδα 41 Φεβρουαριος 1993

(94%!)

screenshot.11.jpg

Διαβαζω τον τελευταιο καιρο παλια τευχη PIXEL και USER και η παραπληροφορηση που υπηρχε, ηταν απαραδεκτη. Υπερβαθμολογηση των παιχνιδιων, ελειψη η και αρνηση παρουσιασεων για παιχνιδιων σε κονσολες και περιορισμενα νεα μεταξυ αυτων.

Μου εκανε εντυπωση ολος αυτος ο τυφλος φανατισμος για την Amiga, πλεον ομως καταλαβαινω. Δυστυχως κυρια πηγη ενημερωσης τους, ηταν απο ατομα που ειτε δεν ξερανε που πανε τα τεσσερα, ειτε που ειχανε πολυ συγκεκριμενους σκοπους.

Καταλαβαινεις τωρα την αιτια ολων αυτων που βλεπεις.

Θα ανοιξω αυτο το διαστημα θεμα για το τι αισχη εγραφαν  η και απεκρυπταν για τις κονσολες στα τελευταια χρονια της ζωης του PIXEL. Που ειναι παρα πολλα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διαβαζω τον τελευταιο καιρο παλια τευχη PIXEL και USER και η παραπληροφορηση που υπηρχε, ηταν απαραδεκτη. Υπερβαθμολογηση των παιχνιδιων, ελειψη η και αρνηση παρουσιασεων για παιχνιδιων σε κονσολες και περιορισμενα νεα μεταξυ αυτων.
Σε αυτό συμφωνώ 100%. Ολα τα περιοδικά λίγο πολύ έτσι ήταν. Κάποια λιγότερο, κάποια περισσότερο. Εδώ και σήμερα που ο καθένας έχει εύκολη πρόσβαση σε ότι πληροφορία μπορεί να έχει και ένας reviewer ή "game journalist" και πάλι βλέπεις bias αλλά και πολλά λάθη και παραπληροφόρηση. Φαντάσου δηλαδή τότε, που και οι ίδιοι είχαν ελάχιστη πρόσβαση σε πληροφορίες και τα μισά που έγραφαν έπρεπε να τα βγάζουν από το μυαλό τους ή και το ότι δεν μπορούσες να διασταυρώσεις τις πληροφορίες κλπ.

Δεν υπάρχει πια αυτό που διαβάζεις κάτι κάπου και τελείωσε. Πλέον υπάρχει το διαβάζω για το ίδιο πράγμα από διάφορα sources, κάνω την διασταύρωση και βγάζω ένα δικό μου συμπέρασμα.. Το μόνο που αξίζει για μένα πλέον είναι site όπως το Digital Foundry που είναι περισσότερο θέμα αριθμών παρά γνώμης. Σου λέει τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σου τα δείχνει κιόλας να δεις ότι δεν λέει ότι του κατέβει και αν το παιχνίδι είναι καλό ή όχι για να το παίξεις το αποφασίζεις εσύ και όχι αυτός.

Και οκ, σήμερα υπάρχουν και τα videos που πλέον σε ποιότητα έχουν σχεδόν φτάσει αυτό που βλέπεις στην οθόνη όταν παίζεις, ακόμα και στα 60fps. Οπότε και να θέλει ο άλλος επίτηδες να πει την βλακεία του οτι η έκδοση του Street Fighter στην Amiga "εχει μεταφερθεί στην εντέλεια" δεν γίνεται να μην τον πάρουν χαμπάρι. Δεν μπορείς πια να κρυφτείς πίσω από μικρές εικονίτσες με χάλια ποιότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER] Καλά φυσικά δεν ήξεραν τι τους γινόταν. Επίσης με την άνοδο του pc και των κονσολών τα περιοδικά του χώρου έπρεπε να "υπερασπιστούν" ένα νεκρό format αφού οι home ήταν πια στη δύση τους. Εκεί φυσικά αρχίζει το fanboyism και η εσκεμμένη πλέον παραπληροφόρηση (και όχι απλά λόγω άγνοιας όπως τα αθώα χρόνια της δεκαετίας του '80). 

Δεν είναι φυσικά αποκλειστικά Ελληνικό φαινόμενο. Και ο ειδικός τύπος της Αγγλίας στο ίδιο καζάνι έβραζε. Το μόνο σοβαρό  gaming περιοδικό ήταν το αμερικανικό Computer Gaming World που απευθυνόταν σε ενήλικες και όχι σε παιδάκια και σε ένα βαθμό το The One που έπιασε τα next gen μηχανήματα της εποχής (Amiga, st, pc).  Περιοδικά σαν το amiga power (που βγήκε στην δύση των home computers) ήταν για τα σκουπίδια. 

 
Πίσω
Μπλουζα