Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

χαχαχαχ καλά ναι, κι εγώ όταν είδα αυτά τα video το topic αυτό σκεφτόμουν.

Δεν ξέρω για το CD TV πάντως το CD 32 έχει καποια λίγα καλά παιχνιδάκια που δεν τα δοκίμασε. To Banshee ας πούμε ήταν ωραίο.

Το χειρότερο με το καγκουρώ πάντως δεν το προσπέρασε.
 
Ειναι γνωστο πως ο συγκεκριμενος παρουσιαζει πρωτιστως παιχνιδια που μπορει να σατυρισει εως και γελοιοποιησει. Δεν παρουσιαζει -υποτιθεται- παιχνιδια που δεν του ανηκουν σε φυσικη μορφη, οποτε δεν θα εβαζε κατι αλλο.

Επι του θεματος παντως, για τους λογους τους βλεπω οτι οι Amigaδες εριξαν οι περισσοτεροι αγκυρα με την Amiga. Ξεχωρα με το μισος και την απεχθεια που τους καλλιεργησαν τα εντυπα τοτε, αλλα και φυσικα τπν οικονομικο γνωμονα *βλεπε πειρατεια*, πολλοι αν οχι οι περισσοτεροι εχουν αγνοια για το τι εγινε μετεπειτα γενικοτερα. Και δεν νομιζω οτι παιζει ρολο η ηλικια σε αυτο, καποιος που ηταν 15-20 οταν ηταν η Amiga στα πανω του, στη χειροτερη ηταν 20-25 οταν κυκλοφορησαν οι κονσολες.
 
Όπως είχα πει: καθυστερημένοι Αμερικανοί youtubers. Πέρα από Nintendo και Sega δεν έχουν την παραμικρή ιδέα από gaming. Και δεν είναι κακό να έχουν άγνοια, έτσι μεγάλωσαν, αλλά να μην προσπαθούν να μάθουν σήμερα που έχουμε πρόσβαση σε τόση πληροφορία δείχνει απλά το ποιόν τους. 

Δεν λέω ότι το CD 32 είναι καλή κονσόλα, φυσικά όχι, αλλά σήμερα για έναν Αμιγκά είναι πολύ καλή πρόταση μιας και βγαίνουν πολλές ανεπίσημες συλλογές παιχνιδιών της Amiga και κάποιες μάλιστα έχουν βελτιώσεις (πχ τα platform games αποκτούν jump button). Εδώ ένα βίντεο

 
Όπως είχα πει: καθυστερημένοι Αμερικανοί youtubers. Πέρα από Nintendo και Sega δεν έχουν την παραμικρή ιδέα από gaming. Και δεν είναι κακό να έχουν άγνοια, έτσι μεγάλωσαν, αλλά να μην προσπαθούν να μάθουν σήμερα που έχουμε πρόσβαση σε τόση πληροφορία δείχνει απλά το ποιόν τους. 

Δεν λέω ότι το CD 32 είναι καλή κονσόλα, φυσικά όχι, αλλά σήμερα για έναν Αμιγκά είναι πολύ καλή πρόταση μιας και βγαίνουν πολλές ανεπίσημες συλλογές παιχνιδιών της Amiga και κάποιες μάλιστα έχουν βελτιώσεις (πχ τα platform games αποκτούν jump button). Εδώ ένα βίντεο
Leon ο  angry videogames nerd ειναι πολλα πραγματα, οχι ομως και γνωστης-παιχνιδας γενικοτερα.

Ειναι ενας αρκετα πετυχημενος κωμικος που τραβαει απο τα μαλια καταστασεις και γεγονοτα, οπως και εκανε με την ΑCD32. Σπανιοτατος παρουσιαζει καλα παιχνιδια, αυτο ειναι το στυλ του. Οχι φυσικα πως δεν εχει και καλα παιχνιδια το μηχανημα, ουτε και ομως πως αρκετα απο αυτα που εδειξε δεν ειναι καθολου καλα.. Εχει αξιολογη συλλογη απο βιντεοπαιχνιδια και ταινιες, και αρκετα ειναι καλος σκηνοθετης. Δεν ειναι πορωμενος παιχνιδας με την ενοια πχ των παιδιων απο το hardcore gaming 101, ουτε γνωστης της εταιρειας (στα ρετρο 8/16bit χρονια) οπως ειναι ο nespunk.

Το ξερω πως εχεις προηγουμενα με διαφορους youtubers απο ΗΠΑ, τους λεγομενους e-celeb που λεει και η νεολαια. Συμφωνω σε πολλες περιπτωσεις μαζι σου, τυποι οπως το χειριστο καναλι των gameshack απλα εχουν μια καμερα, μπυρες, και λενε οτι βλακεια μπορουν. Με εξαιρεση παιδια που δεν τα εζησαν τοτε, αλλα και ανθρωπους γενικα που δεν εχουν και δεν ειχαν ιδιαιτερη σχεση με το χωρο, κανεις δεν τους θεωρει γνωστες/ψαγμενους/σεβαστους στο χωρο.

Τωρα, ειναι λιγο οξυμωρο να λεμε ασχετους τους αμερικανους γενικοτερα, απο την στιγμη που πολλες, αν οχι οι περισσοτερες εταιρειες, ηταν και ειναι αμερικανικες αλλα και η ιδια η Amiga ηταν αμερικανικη......

Μην ξεχνας επισης πως τοτε η Amiga αν και αμερικανικη, δεν ηταν καθολου κοινη στην αγορα τους. Ξεχωρα που οι κονσολες ειχαν τα σκηπτρα στον παιχνιδοχωρο, το μηχανημα δεν ηταν καθολου μα καθολου κοινο προς πωληση.

Αναιρει το γεγονος πως εχει πολυ καλα παιχνιδια; Φυσικα και οχι, ενας παιχνιδας που ενδιαφερεται να δει και να γνωρισει καλα παιχνιδια, η Amiga εχει εξαιρετικα παραδειγματα. Δεν μπορουμε ομως να τους κατηγορησουμε που δεν μεγαλωσαμε με αυτην, οπως και φυσικα δεν μπορει να μας κατηγορησει ενας ιαπωνας που δεν γνωρισαμε και δεν γαλουχηθηκαμε με τον Sharp Χ68000.

Περι προσβασης τωρα, το να παραγγειλεις τετοια μηχανηματα απο Ευρωπη προς τις ΗΠΑ δεν ειναι καθολου ευκολη διαδικασια. Ουκ ολιγες φορες εχουν παραλαβει ανθρωποι σπασμενα μηχανηματα, φαντασου τωρα με εθραυστα πλαστικα οπως η Amiga τι γινεται σε τετοιες περιπτωσεις. Ξεχωρα φυσικα του οτι τ μεταφορικα κοστιζουν μια περιουσια! Και ναι, μεν υπαρχουν διαθεσιμοι φοβεροι εξομοιωτες, αλλα καλως η κακως δεν αρεσουν σε αρκετους, και δεν ασχολουνται περαιτερω.

Απο εκει και περα, ναι πραγματι η ACD32 εχει και καλα παιχνιδια. Το ποσα και αν αξιζει / αξιζε το μηχανημα ειναι εντελως διαφορετικη ιστορια. Προσωπικα δεν θα το ανταλλαζα για την 16bit εμπειρια που ειχα με το Snes και το Mega Drive μου. Ελαχιστοι ασχοληθηκαν τοτε σοβαρα με το μηχανημα, και λογω του πολυ μικρου χρονου ζωης δεν ειδαμε σχεδον τιποτα.

Εχω δει πολλα βιντεακια του Dan, και ειναι πραγματικο διαμαντι για την κοινοτητα της Amiga. Καμια σχεση με τις παρωπιδες που φορουν διαφοροι εκει, οπως και σε πολλες αλλες κοινοτητες.

Τελος, αν δεν σου ειναι προβλημα, θελω να ακουσω την αποψη σου σε αυτα που ειχα ρωτησει σε παλαιοτερη καταχωρηση εδω. Εχω καποια πραγματα προς συζητηση και αντιπαραθεση.
 

1@Getta Robo[/USER] Δεν μιλάω για τους Αμερικανούς γενικά, εξάλλου όπως ανέφερες μερικοί από τους μεγαλύτερους game designers είναι Αμερικανοί, και ούτε καν για τους Αμερικανούς youtubers γενικότερα, αφού υπάρχουν κάποιοι που όντως γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά για μια πολύ συγκεκριμένη πάστα που έχουν τα εξής χαρακτηριστικά: Μεγάλωσαν με NES και Genesis και δεν έχουν ακουμπήσει ποτέ computer game στην ζωή τους. Ε αν κάτι, σύμφωνα με αυτούς, δεν σκρολάρει από τα αριστερά στα δεξιά είναι βλακεία. 

Το CD32 είναι μια κακή και αποτυχημένη κονσόλα, σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με το SNES και το Mega Drive που έχουν τόσο σημαντικούς τίτλους. Απλά σήμερα, με τόσες μεταφορές που έχουν γίνει από amateurs, για τον τότε Amiga gamer είναι ένα πολύ καλό σύστημα για να ξαναπαίξει τα τότε αγαπημένα του παιχνίδια. 

Τώρα για αυτό που με ρώτησες: Καταρχάς βάζω την καινοτομία πάνω από την ποιότητα. Προτιμώ να παίξω ένα πειραματικό παιχνίδι που έχει να πει κάτι καινούργιο και ας έχει ελαττώματα παρά το FPS νο 3045 που έχει τελειοποιήσει  την φόρμουλα. Το ίδιο ισχύει και για τα retro games. Προτιμώ ένα παιχνίδι που είναι διαφορετικό, μοναδικό, και ας έχει προβλήματα, παρά άλλο ένα καλογυαλισμένο platform game. 

Για την Infocom συγκεκριμένα που ανέφερες, το καλό με τα text adventures είναι ότι είναι αγέραστα σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια αφού δεν έχουν παρωχημένα γραφικά και ήχο. Ο parser της Infocom ήταν ο καλύτερος και ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούν μετεξέλιξη του. Το πρόβλημα με τα text adventures ήταν η μάχη με τον parser για να καταλάβει τι θες να κάνεις. Σήμερα θα μπορούσε ίσως να λυθεί σε μεγάλο βαθμό, αφού έχουμε εφαρμογές σαν την Siri, αλλά φυσικά ελάχιστοι ασχολούνται με το Interactive fiction οπότε τεχνολογικά είναι ακόμα στη δεκαετία του 80. 

Άρα δεν υπάρχει ουσιαστικά μεγάλη εξέλιξη. Η προσθήκη γραφικών και ήχου έκαναν τα adventures πιο προσιτά για ένα κοινό που δεν έπαιζε κάτι μόνο με text αλλά ήταν πισωγύρισμα. Μειώθηκε το μέγεθος των παιχνιδιών (λόγω των περιορισμών από τα γραφικά), μειώθηκε η ελευθερία του παίχτη και τα ρήματα που καταλάβαινε το παιχνίδι, ο parser της Sierra ήταν αστείος μπροστά σ'αυτόν της infocom, και φτάσαμε στα point and click adventures όπου αν και πολύ προσιτά και εύκολα είναι μια γραμμική υπόθεση που αφαιρεί σχεδόν τελείως την αλληλεπίδραση του παίκτη με το παιχνίδι. 

Οπότε εκεί που είχαμε εκατοντάδες ρήματα για να αλληλεπιδράσουμε, είχαμε ανεξάρτητους NPCs, τα αντικείμενα είχαν ιδιότητες και υπάκουαν σε νόμους φυσικής, τα παιχνίδια είχαν εκατοντάδες τοποθεσίες κλπ, αντί να εξελίξουμε όλα αυτά τα κόψαμε χάριν των γραφικών. 

Τώρα για την Amiga τα έχουμε πει. Αναφέρεσαι σε μια περίοδο (1992+) που οι home είναι στην παρακμή τους. Όλοι οι developers έχουν πέσει στα PC και στις κονσόλες. Μόνο κάποιοι Ευρωπαίοι ερασιτέχνες bedroom coders ασχολούνται ακόμα και τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα: Είτε κακέκτυπα των console games (όπως παλιά τα περισσότερα computer games ήταν κλώνοι coin-ops) είτε κάποια μοναδικά "indie" διαμαντάκια. 

Και μιας και ο 1@Imgema[/USER] μιλούσε για hardware, φυσικά δεν έχει καμία σημασία. Εκείνη την περίοδο βγήκαν οι AGA Amiga που ήταν πολύ ισχυρότερες από τις 16 bit κονσόλες. Όμως βγήκαν τόσο λίγα παιχνίδια (και ακόμα λιγότερα ποιοτικά) που εννοείται ότι η βιβλιοθήκες του SNES και του Mega Drive είναι πολύ ανώτερες. Τι να το κάνεις το hardware αν δεν υπάρχει software να το εκμεταλλευτεί; 

 
Εγώ πάντως ακόμα δεν έχω καταλάβει την αξία της AGA. Ολα τα παιχνίδια που έχω δει δεν έχουν διαφορές απο 16bit ενώ ακόμα και τα Lion King/Aladdin ports που και καλά τα κυκλοφόρησαν σε AGA για να έχουν breathing room να τα κάνουν έστω όσο καλά είναι στις κονσόλες, πάλι είναι κατώτερα. Ακόμα και κάτι FPS τύπου Gloom/Fears δεν μου λένε απολύτως τίποτα αφού η ταχύτητά τους πάλι απο την CPU εξαρτάται και από ότι φαίνεται κι εκεί ο 68020 του CD32 δεν έφτανε ούτε για πλάκα.

Ελεγα τόσο καιρό ότι το 32Χ ή το Jaguar είναι οι κονσόλες που δεν τις εκμεταλλεύτηκαν ποτέ αλλά ακόμα κι εκεί θα βρεις 2-3 παιχνίδια που χρησιμοποιούν καλά το hardware. Στην AGA δεν έχω δει κάτι, εκτός και αν όντως δεν είχε τίποτα να δείξει τελικά.

Edit: Παντως θα συμφωνήσω ότι είναι η καλύτερη κονσόλα για Amiga 500 παιχνίδια. Υπάρχουν κάτι πολύ ωραία CDάκια compilations με εκατοντάδες παιχνίδια μέσα και τα παίζεις στο CD32 χωρίς floppy swap, plug & play δηλαδή σαν κονσόλα. Και κάποια από αυτά τα παιχνίδια εκμεταλλεύονται και το δεύτερο κουμπί όπως είπε και ο Leon οπότε γίνονται και πολύ πιο playable.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ να προσθέσω ότι ο Βlitter που κινούσε τα sprites της Amiga ήταν πολύ κατώτερος από τις sprite engines που είχαν οι snes-megadrive που ήταν στην ουσία μικρά coin op με ικανότητα να μετακινούν 80-100 αντικείμενα 16χ16 ενώ ο blitter το πολύ 20-25 σε γλώσσα μηχανής πάντα. Ο ίδιος ακριβώς blitter μπήκε και στις AGA οπότε οι βελτιώσεις ήταν μικρές/ελάχιστες. Απλά μπήκε ένα mode 256 χρωμάτων και ελεγκτής σκληρού δίσκου IDE για να έρθει πιο κοντά στα PC της εποχής που τα adventures τοτε μεσουρανούσαν. Η CPU είναι μικρή για την εποχή σε ένα μηχάνημα που δεν παίρνει εύκολα κάρτες επέκτασης (ισάξια ενός μικρού 386).

Με όλα αυτά ενώ η A500 μπορούσε στην θεωρία να βγάλει καλύτερα γραφικά από ένα megadrive και η A1200 από ένα SNES και με πολύ καλύτερο ήχο από megadrive, έκανε παραχωρήσεις (λιγότερα χρώματα κλπ) για να μπορέσει να παίξει αξιοπρεπώς το πρόγραμμα. Εχω ξαναγράψει ότι η πληγή της Amiga ήταν ο σχετικά αδύναμος blitter που ήταν πολύ καλός για το 1988 με ανταγωνισμό επιπέδου NES αλλά λίγος το 1992 με ανταγωνισμό επιπέδου SNES. Επίσης οι καλοί τίτλοι χρησιμοποιούν ένα σωρό τρικ για  να φαίνονται και καλά περισσότερα χρώματα (copper, sprites και άλλα).
 
ενώ η A500 μπορούσε στην θεωρία να βγάλει καλύτερα γραφικά από ένα megadrive και η A1200 από ένα SNES...
Απλά να διευκρινίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε "καλύτερα γραφικά". Τελικά ο καθένας εννοεί κάτι διαφορετικό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση εννοούμε περισσότερα χρώματα και ανάλυση. Που σίγουρα είναι ένα κριτήριο ώστε να πεις "αυτό το μηχάνημα βγάζει καλύτερα γραφικά". Όμως αυτά τα κριτήρια είχαν περισσότερη σημασία στην Ευρώπη των home computers στα μέσα του 80 μέχρι αρχές 90, όπως είπες.

To είχα αναφέρει ξανά στο topic αυτό αλλά και τώρα, διαβάζοντας ξανά από την αρχή περιοδικά όπως Pixel και C&VG, παρατηρώ πως υπήρχε ένα μεγάλο πάθος με τον αριθμό χρωμάτων όταν μιλούσαμε για δυνατότητες γραφικών. Ισως γιατί εξαρχής τα φτηνότερα home ήταν πολύ αδύναμα σε αυτόν τον τομέα και κατώτερα από τις κονσόλες, ακόμα και από το Atari 2600, βλέπε Spectrum το οποίο παίζει να δημιούργησε ένα μικρό άχτι στους χρήστες. Αλλά και το πιο ακριβό C64 δεν έβγαζε τόσο καλά χρώματα όσο το NES, το οποίο ήταν από τις πιο αδύναμες κονσόλες στον τομέα αυτό. Γενικά στις κονσόλες, ο αριθμός χρωμάτων ήταν για τους περισσότερους χρήστες ψιλά γράμματα. Μας ενδιέφερε περισσότερο η ταχύτητα, η κίνηση/animation, το μέγεθος και η λεπτομέρεια sprites κλπ, εκεί δηλαδή που μας εντυπωσίαζαν περισσότερο τα arcades. Το ίδιο ισχύει και για την ανάλυση. Λόγω του ότι δεν είχαμε high-res monitors και χρησιμοποιούσαμε την ίδια τηλεόραση όπως και στα 8bit, δεν μας ένοιαζε. Εξάλλου και στα arcades δεν χρησιμοποιούσαν high-res αλλά δεν βγήκε ποτέ κανείς να πει ότι η Amiga έβγαζε καλύτερα γραφικά από arcades.

Πάντως και στις κονσόλες υπήρχαν τρικ για να δείξουν περισσότερα χρώματα. Πχ, στο Mega Drive των 64 χρωμάτων υπήρχαν κάποια κόλπα που χρησιμοποιούσαν το blending που έκαναν οι τηλεοράσεις με το composite και έτσι με την μέθοδο του dithering έβγαζαν περισσότερα "ψεύτικα" χρώματα. Αλλά και αργότερα σε παιχνίδια όπως το Vectorman, το Mega Drive έβγαζε εώς και 90 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη χωρίς θυσίες.

Αντίθετα από μία κονσόλα που στον κάθε τομέα (ανάλυση/χρώματα/sprites/scrolling/parallax,κλπ) μπορεί να σου δώσει το maximum σε όλα ταυτόχρονα, Τα γραφικά σε ένα home όπως μία Amiga είναι ένα συνεχές παιχνίδι ισορροπίας. Σου δίνει μεν την δυνατότητα για περισσότερα χρώματα και μεγαλύτερες αναλύσεις αλλά πρέπει να κόβεις από αλλού για να τα χρησιμοποιήσεις. Θες max ανάλυση? Θα έχεις λιγότερα sprites ή parallax fields. Θες max χρώματα? θα έχεις περισσότερες στατικές οθόνες. Αν μιλούσαμε για 4000+ χρώματα (που η Amiga τα βγάζει) στην maximum ανάλυση με όλα τα sprites, όλα τα backgrounds στο maximum frame rate, τότε ναι, θα έλεγα πως η Amiga μπορεί να βγάλει καλύτερα γραφικά "γενικά" από οποιαδήποτε κονσόλα, ακόμα και από τα περισσότερα arcades. Πρακτικά όμως αυτό δεν ισχύει οπότε μονο σε κάποια ήδη παιχνιδιών που δεν χρειάζονται κάποιες δυνατότητες (πχ Adventures που δεν χρειάζονται scrolling) μπορούμε να δούμε την Amiga να βγάζει καλύτερα αποτελέσματα απο αντίστοιχα παιχνίδια στις κονσόλες.

Πάντως από ότι κατάλαβα από αυτό που είπες, η AGA πάλι έδωσε μεγαλύτερο βάρος στον αριθμό χρωμάτων, σε μία εποχή που πλέον όλοι είχαμε σταματήσει να τα μετράμε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η αμιγκα είχε ενα mode 64 χρωμάτων που σχεδόν ποτε δεν χρησιμοποιήθηκε για τους λόγους που έγραψα συν μνήμη, ταχύτητα επεξεργαστη, είχε μεγαλύτερη παλέττα απο το megadrive, καλύτερη ανάλυση συν άλλο ενα mode 4096 χρωμάτων για στατικές (και εδώ πρόβλημα μνήμης-αποθηκευτικου χώρου). Τέλος κατα πολύ ανώτερο ήχο.

Κατα τη γνώμη μου όταν βγαζεις ενα μηχάνημα με κάποια features φροντίζεις να τα "σηκώνει" γιαυτό απο μια αποψη η αμιγκα ηταν λίγο (μάλλον σίγουρα) ενα μηχάνημα του 1984 οπου πειραματίστηκαν σε καποιες νέες τεχνολογίες. Που όμως το 1992 ο ανταγωνισμός τις είχε φτασει και ξεπεράσει.
 

1@Leon[/USER] καλως, ξεκαθαρισαμε πληρως εδω τα κριτηρια συγκρισης και το υποβαθρο και μεθοδολογια που εχουν οι συγκεκριμενοι. Φυσικα, υφισταται και το αντιστροφο. Ευρωπαιοι, πρωτιστως Amigaδες που δεν ακουμπησαν (φαινομενικα) ποτε κονσολα, και οτιδηποτε κατευθυνεται απο τα αριστερα προς τα δεξια ειναι αηδια. Προφανως δεν μιλαμε για τετοιους "κριτικους".

Περι ACD32, οντως εχει δει μια αναβιωση στην αναπτυξη και επανακυκλοφορια τιτλων, οπως και περιφερειακων. Το κατα ποσο βεβαια αξιζει γενικοτερα να προμηθευτει κανεις μηχανημα με τις παρουσες τιμες του, ειναι διαφορετικη ιστορια. Οσοι εχουν ηδη και ασχολουνται, ναι, εχουν ενδιαφερον ολα αυτα.

Περι καινοτομιας, εν μερη θα συμφωνησω. Επισης αναγνωριζω τις αρετες που προσφερε και προσφερει ενας τιτλος, αλλα.. Τι να κανω οταν ειναι λιγοτερο διασκεδαστικος απο εστω ενα αλλο τετριμενο παιχνιδι στο χωρο του;  Και μιλωντας με παραδειγματα, ναι πραγματι μου αρεσει πολυ εικαστικα και μουσικα το the chaos engine. Και καινοτομες ιδεες ιδεες ειχε, και ειναι ενα καλο παιχνιδι στη τελικη. Το μεταγενεστερο Zombies ate my neighbors ομως το βρηκα και βρισκω πολυ διασκεδαστικοτερο. Σχεδον μηδεν πραγματικα νεες και καινοτομες ιδεες, πισω τεχνολογικα, δεν θα υπηρχε πιθανοτατα διχως το Chaos engine. Θεωρειται ομως, οπως και το βρισκω, καλυτερο τιτλο.

Εδω εχουμε ανταξιες αναφορες και συγκρισεις, τις κλασικης συζητησης "βιβλια εναντιων κινηματογραφου". Ναι οντως τα παιχνιδια κειμενου ειχαν την χαρη τους και την προσφορα τους. Και ναι πολλα απο αυτα φυσικα και επιρρεασαν ποσους δεκαδες χιλιαδες μετεπειτα τιτλους, οπως και συνεχιζουν.
Διαφωνω ομως πως μιλαμε για "πισωγυρισμα" σε τιτλους και σειρες που εξελιχθηκαν με γραφικα και ηχο. Δεν διαφωνω, φοβερη και τρομερηη χρηση λογου στα Zork, και μπραβο στον Marc Blank και την ομαδα για τα κατορθωματα τους. Ηρθαν ομως λιγο καιρο μετα οι David Cook και Hironobu Sakaguchi με δημιουργηματα που ειχαν και φοβερη ιστορια / διαλογο, και γραφικα, και ηχο, και σκηνοθεσια/φωτογραφια. Ειπαμε, χιλια μπραβο στους τοτε δημιουργους με ολες τις αντιξοες και πρωτογονες συνθηκες που γινοταν η αναπτυξη των τιτλων τους, αλλα οταν μπηκαν η και γεννηθηκαν απο το χωρο, διαφορα Μεγα-Θηρια οπως οι παραπανω, αλλαξαν παρα πολλα δεδομενα. Και θεωρω πως ειναι συνολικα προς το καλυτερο.
Τελος, το οτι τα text adventures εχουν τοσο μικρη υποστηριξη και αναπτυξη, ακομα και απο τους πιο αφοσιωμενους του ευρυτερου χωρου, λεει πολλα πιστευω.

Για τις Amiga τωρα, μιλαω με την οπτικη γωνια που ειχαν τα εντυπα και η ιδια η εταιρεια τοτε. Το 1992+ κυκλοφορουσαν κανονικα OCS/ECS μοντελα, και αμφιβαλω αν η Commodore ειχε ως πιθανοτητα να κλεισει, η να σταματησουν οι διαφορες ομαδες να προγραμματιζουν γιαυτην. Στο κατω κατω αναπτυξη υπηρχε, τα λαθη μεν ηταν πολλα και με τα γνωστα αποτελεσματα, αλλα δεν ειχαν παραδωσει τα σκηπτρα. Στη τελικη μιλαμε για το 90%+ για ευρωπαικες ομαδες και προγραμματιστες, οι αμερικανικες στη καλυτεροτερη ειχαν κυκλοφοριες απο ευρωπαιους συνεργατες, και οι ιαπωνες ηταν ανυπαρκτοι.

1@Imgema[/USER] τα εχουμε ξαναπει για την μεθοδολογια των παρουσιασεων τους, αλλα οπως και να το δεις, οταν μιλαμε για απροκαλυπτη στηριξη υπερ των home (πρωτιστως και κυριως η Amiga στη χρονικη στιγμη που αναλυουμε),  δεν υπαρχει λογος να γινει αντιπαραθεση επιχειρηματων. Παει και γραφει ο σφεντονας ο συντακτης πως το Street Fighter 2 ειναι πανομοιοτυπο στην Amiga και στις κονσολες. Που αν δεν εχεις σοβαρα προβληματα ορασης, δεν το ξεστομιζεις αυτο στα σοβαρα. Συνεχιζει ο αλλος και λεει πως "καλο το Mario World αλλα δεν εχει MODE 7 λειτουργια στο παιχνιδι". Λες και εγραφε το κουτακι πως το αξιοποιουσε, η του ειπε η Nintendo πως και καλα το ειχε μεσα. Τιποτα απο αυτα, απλα ειπε να γραψει κατι για να πιανει χωρο στη "παρουσιαση". Και εχεις το αρθρο για τις "πανακριβες ενδεικτικες τιμες των κονσολων", με "ενδεικτικα παραδειγματα" οπως το Mortal Kombat 1 να κοστιζει 28.000δρχ, και στις διαφημισεις του ιδιου τευχους να πωλειται καινουργιο και αυθεντικο προς σχεδον τα μισα χρηματα! Δεν αναφερομαι καν που οι παρουσιασεις της Amiga το 1993-1995 βλεπαν κατι 85% παντου σε οτι εβγαινε.
Τους αξιζε να συνεχισουν με τετοια κοροιδια προς το αναγνωστικο κοινο; Εγω πιστευω προς οχι.

Παρεπιπτωντος, εχω μπερδευτει λιγο με καποιες παλαιοτερες καταχωρησεις. Η Amiga λογαριαζεται ανωτερη στα παιχνιδια λογω των τεχνικων χαρακτηριστικων της, και κοροιδευουν τις κονσολες ως υποδιεστερες. Απο τα πιο αγαπημενα και πετυχημενα παιχνιδια της Amiga ειναι το Kick-Off 2, τιτλος που σε καμια περιπτωση δεν αντικατροπτιζει τις δυνατοτητες της. Οταν συγκριθει με αντιστοιχα καλα παιχνιδια των κονσολων, που ειναι απλα και λαικα ανωτερα στο τεχνικο κομματι, δικαιολογουνται βαση του gameplay. Οταν ομως μιλαμε για gameplay στα παιχνιδια των κονσολων, η συζητηση γυρναει στο "ναι αλλα η Amiga ειναι ισχυροτερη".

Αντιστοιχως δεν εχω καταλαβει τι γινεται τελικα με το ποιος ειχε τι. Ειμαστε υποδιεστεροι οι κονσολαδες, επειδη η Amiga κοστιζε παραπανω και κονσολες ηταν "η λυση του φτωχου". Γεγονος πως το Snes ειχε κοντα στο 1/5 της τιμης της Amiga οταν ειχε κυκλοφορησει πχ. Ωστοσο, τα παιχνιδια, τα αυθεντικα παντα, κοστιζαν απο 5000 μεχρι 50000 οι εισαγωγες. Οποτε θεωρητικα θα μπορουσε να δαπανησει καποιος υπερπολλαπλασια χρηματα για να εχει καποια καλα παιχνιδια, σε αντιθεση με τα αυθεντικα της Amiga που ηταν γνωστα κυριως απο εικονες στα περιοδικα.
Εδω ομως αναφερομαστε ως "κοροιδα που αγοραζαμε ακριβα αυθεντικα ενω οι Amigaδες ηταν μαγκες και ειχαν 9 κιλα αντιγραφες".

Τελικα τι γινεται; Υπαρχει συγκεκριμενος αλγορυθμος ποτε λαμβανουμε υποψη το τεχνικο και εικαστικο μερος ενος παιχνιδιου απο το gameplay του, και ποτε οχι; Το οτι ημασταν φτωχαδακια και κοροιδα επειδη ειχαμε φθηνοτερο μηχανημα αλλα ακριβοτερα παιχνιδια μαλλον ισως βγαζει μεγαλυτερο νοημα.

 
Μιας και αναφέρθηκε ο AVGN...Έκανε ένα special με παιχνίδια Home Alone μαζί με τον Macaulay Culkin. 


Συμπέρασμα...Όλα τα Home Alone console games είναι για τα μπάζα. Και ένα κοινό που έχουν είναι ότι το gameplay δεν έχει σχέση με την ταινία. Όμως δεν δοκιμάζει το παιχνίδι για Amiga/PC που ίσως να ήταν λύτρωση για τον "κακόμοιρο" τον Culkin που ήθελε να έχει έστω ένα καλό παιχνίδι με τον ίδιο πρωταγωνιστή. Δεν έχω παίξει το παιχνίδι οπότε δεν ξέρω αν είναι καλό αλλά φαίνεται ότι είναι πολύ πιο κοντά στην ταινία αφού έχεις ένα χρονικό όριο να στήσεις παγίδες πριν οι διαρρήκτες μπουκάρουν στο σπίτι. Στο abandonia και στο Home of the Underdogs έχει καλές κριτικές οπότε ίσως να μην είναι χάλι μαύρο.

Home Alone: Computers 1 - Consoles 0 :D
 
Γιατί, αφού η έκδοση του Mega Drive μια χαρά είναι.
 
Τρελή φολα το home alone. Ουτε απο πειρατή δεν θα το αγοραζα. Λογικό τι παιχνιδι να βγαλεις απο μια τέτοια ταινια. 
 
Καποια παιχνιδια της Amiga που βασιζονται σε ταινιες και σειρες, δεν ειναι μεταφορες και εχουν καποιο ενδιαφερον. Πρωτο πρωτο το Jurassic Park. Μπορει μετεπειτα να υπηρξε αναβαθμισμενο και στους υπολογιστες, η αναπτυξη του απο την Ocean ηταν για την Amiga.

 
Τρελή φολα το home alone. Ουτε απο πειρατή δεν θα το αγοραζα. Λογικό τι παιχνιδι να βγαλεις απο μια τέτοια ταινια. 
Άνετα βγάζεις παιχνίδι. Σκέψου κάτι σε στυλ Spy vs Spy όπου έχεις τον Κέβιν να στήνει παγίδες στους ληστές.
 
Και εκει που ειχαμε την συζητηση περι της παρουσιασιας της Amiga στις ΗΠΑ, ο σεβαστος RetroManCave εκανε μια φοβερη συζητηση με αμερικανους κατοχους Amiga, πανω στη παρουσια, σημασια και αντικτυπο της στην αμερικανικη αγορα.
 
Streets Of Rage - Amiga (Demo), προγραμματισμένο σε AMOS (BASIC)!


Από 7-17fps προς το παρόν σε απλή A500, αλλά ο προγραμματιστής υπόσχεται optimization...

Discussion
 
Aυτό εδώ είναι μακράν καλύτερο, αλλά είναι εδώ και ένα έτος κανένα νεότερο. Τρέχει σε 500 με έξτρα 500kb.

 
Ωραία όλα αυτά.... Αλλά ακόμα καλύτερα είναι να βλέπεις το Mega Drive να ξεπερνάει τον εαυτό του από εξίσου σύγχρονες προσπάθειες:



(Το Wolf 3D έχει πολύ dithering αλλά σε CRT φαίνεται μια χαρά)


Αν και δεν μπορώ να πω, και στην εποχή του ακόμα κάποιοι το φτάσανε αυτό το επίπεδο:

 
Τελευταία επεξεργασία:
Το wolf3d & το zero tolerance ειναι φοβερα!

To MD ήταν το μονο μηχάνημα που με τραβούσε αρκετά απο το να μην ασχοληθώ με την Amiga μου. Θυμάμαι ότι το είχα αγοράσει μαζί με το NBA Jam που μου άρεσε πολύ το arcade και το είχα καταχαρει παίζοντας στο Sega το συγκεκριμένο παιχνίδι!

Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη κονσόλα κόντραρε στα ίσα την Amiga.

Αν θυμάμαι καλά είχε βγει ένα Amstrad PC σε συνεργασία με την Sega που έπαιζε παιχνίδια του MD. Φανταστείτε να είχε φτιαχτεί μηχάνημα Amiga σε συνεργασία με την Sega όπου να έτρεχε και παιχνίδια του MD.. :D
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα