phil_vr είπε:
Shock, οταν πρωτοπαρουσιαστηκαν οι εξαιρετικα ασυμφοροι 16bit, η αγορα των 8bit κρατουσε ακομα. Ισως η πλαστιγκα εγερνε εις βαρος του C64 (που δεν ειχε προβλημα παρολα αυτα να σταθει) αλλα εβγαλε ενα πολυ καλο αλλα πανακριβο μηχανημα τον 128D (το 85), και ο.. τσιπης ειχε παρουσιασει τα 48K Plus και τον 128αρη. Ολα αυτα το 1984 που εσκασε μυτη και ο 464.
Πρακτικά δεν διαφωνούμε σε τίποτα άλλο εκτός από το "τσίπης". Όσο και να πειράζουμε τους μουσταρδόφιλους ήταν ένα μηχάνημα που άξιζε με το παραπάνω κάθε δραχμή που έδινες.
Το 1984 η Sinclair πέθαινε, δεν υπήρχε περίπτωση να βγάλει κάτι σαν τον CPC. Τα έδωσε όλα για τον QL. Ή θα κέρδιζε το παιχνίδι ή θα τα έχανε όλα, όπως κι έγινε.
Το 48Κ+ ήταν ένα bug fix, και ο 128Κ ήταν αποτέλεσμα μείωσης των τιμών RAM.
phil_vr είπε:
Σαφως και δεν εφερε καμια νεα τεχνολογια επανω του, αλλα εφερε εν μεσω της δεκαετιας κατι καινουριο που τα ξαναζεσταμενα φαγητα του θειου δεν προσφεραν. Και για αυτο επιασαν, καθως ολα εδειχναν οτι θα υπαρξουν νεες εξελιξεις, αλλα θα χρειαστουν μερικα χρονια για να ερθουν σε λογικα επιπεδα, εκει ηρθε ο Sugar και βελτιωσε με τον καλυτερο τροπο οτι μπορουσε να γινει μεχρι τοτε.
Καμία αντίρρηση. Απλά σκέψου και εσύ ότι το μόνο που έκανε ήταν να πάρει από το τμήμα τηλεοράσεων τα καλύτερα κομμάτια, να παραγγείλει στην Panasonic(?) ένα καράβι 3" drives, να αγοράσει μια καλή Basic, και να βελτιώσει μια γνωστή και παλιά τεχνολογία στα σημεία.
Μετά δες ο ανταγωνισμός τι έκανε. Η Atari έβγαλε τον ST, η Commodore την Amiga και τον 128άρη με 2 επεξεργαστές(!), η Sinclair τον QL, η Apple τον Macintosh.
Όλα καλύτερα από τον CPC αλλά φυσικά από τη στιγμή που είναι κάτι καινούριο θα είναι και ακριβότερο μιας και πρέπει να απορροφηθούν τα έξοδα ανάπτυξης (ΟΚ ο ST δεν είχε
) και σίγουρα τα parts είναι ΠΟΛΥ πιο ακριβά από τα 8bit.
Ίσως να φαίνεται ότι μειώνω την αξία του CPC με αυτά που γράφω. Δεν είναι αυτή η πρόθεση μου, απλά να βλέπουμε το όλο context. Καλύτερος από τον Spectrum αλλά όχι με τόσο μεγάλο margin λόγω πρακτικά ίδιας τεχνολογίας και φθηνός γιατί βρήκε αργότερα στη δύση της τεχνολογίας που χρησιμοποιούσε. Ωραίο το όλα σε ένα αλλά δεν μπορώ να ακυρώσω έτσι εύκολα τη φιλοσοφία του Spectrum, χαμηλή τιμή ώστε να μπορείς να το αγοράσεις και κασσετόφωνο/τηλεόραση βόλεψε τα.
phil_vr είπε:
Μιλησαμε καπου παραπανω και για τις επαγγελματικες δυνατοτητες των CPC. Τα 6128 τα εβλεπα σχεδον σε καθε video club, στο χασαπικο της γειτονιας μου (στον πατερα του φιλου μου που εχω ξαναπει), σε προποτζιδικα και σε γραφεια. Κανενα μα κανενα αλλο 8bit μηχανημα home χρησης δεν το καταφερε αυτο. Απλα ηταν θανατηφορα προσιτο και προσφερε οτι καλυτερο για μια βασικη μηχανοργανωση μιας επιχειρησης. Ηταν γρηγορο, ηταν φθηνο, ηταν compact.. ακομα και η οψη του 6128 φωναζε οτι ηταν φτιαγμενο για γραφειο. Η αλλη οψη με το CP/M του χαριζε απλα μια τεραστια βιβλιοθηκη απο μια πλατφορμα που ακομα δεν ειχε πεθανει.
Δεν ήθελα να μιλήσω για τις επαγγελματικές δυνατότητες για πολλούς λόγους.
Ο βασικότερος είναι ότι καθένας μας αντιλαμβάνεται αυτή την έννοια με διαφορετικό τρόπο.
Η άποψη μου είναι ότι τη δουλειά σου την κάνεις πάντα με το εργαλείο που έχεις
την υφιστάμενη στιγμή και με την διάδοση που αυτό έχει.
Μια πρώτη ματιά σε
αυτό το thread δείχνει ότι ακόμα και οι MSX και Newbrain είχαν "επαγγελματικά" προγράμματα.
Άρα κάποιος "επαγγελματίας" θα τον χρησιμοποιούσε για να κάνει την δουλειά του παρόλο που δεν είχε ούτε δισκέτα, ούτε monitor στο κυρίως πακέτο.
Ένα άλλο θέμα, είναι το τι είναι ένα πραγματικά επαγγελματικό εργαλείο. Η οθόνη του CPC το 85 συγκρινόταν με ένα Olympic Data+Hercules και το ανάλογο εργαλείο γραμμένο σε Clipper π.χ?
Τι εργαλεία ανάπτυξης σε βάσεις δεδομένων είχε ο CPC και τα υπόλοιπα 8bit? Πόσο εύκολα μπορούσε κάποιος να χάσει τα δεδομένα του από τις hardcorιες που έκανε ο κάθε επίδοξος προγραμματιστής "Αποθήκης";
Τι support είχε ο καθένας που χρησιμοποιούσε αυτού του είδους τα προγράμματα σε ένα CPC σε σχέση με τις κλασσικές εφαρμογές για PC της εποχής;
To θέμα είναι μεγάλο, γι' αυτό είπα ότι θέλει μάλλον δικό του thread.